jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:01 |
Na deze succesvolle edities is nu de tijd aangebroken voor deel 3 [pics] Honda Civic Coupe project Jacco In de vorige edities is eigenlijk heel veel te vinden over mijn plannen en wat er allemaal gebeurd is. Maar je kan hier alles vragen. Want veel plannen zijn onderweg al weer gewijzigd........ Ik heb 3 foto's om mee te beginnen
Hier is de auto volledig gespoten en de rest van de onderdelen ook. Waaronder de deurklinken, stootlijsten en zijspiegels. De bumpers zijn vandaag (02-10-03) gespoten en wachten op montage. Als dat is gebeurd krijgen jullie ze uiteraard te zien. Maar laat dat dan nu nog even achterwege. Dan is de auto voor de buitenkant voor zover "af". Want klaar is hij nog lang niet. Het eerste wat er daarna zal gebeuren is een verlaging. En dan komt ook de carbon spoiler van corvis er op. en zal daarmee de enige zijn hier in NL. Want je zal toch steeds maar weer exclusief voor de dag moeten komen. Het is nog wel even wachten op de skirts. Maar die komen zo snel mogelijk naar NL toe. Ik ben aan het onderhandelen over 2 motorblokken dat zijn een: Het wel of niet aanschaffen van deze motorblokken zal liggen aan het financiële plaatje en de dingen die gewijzigd zullen moeten worden. Dus hier moet ik nog even geduld voor hebben. Maar dat het komt daar is geen twijfel over mogelijk. Er komt ook een NX kit op de vraag is alleen welke, en dat kan alleen bepaald worden als er zekerheid is over de motoren.
Maar dat is dus voor latere zorg. Tussen al dat geweld door is er natuurlijk nog het interieur waar ook het een en ander aan gewijzigd zal worden. Er komen iig de meters van AC Autotechnic in. Deze meters zijn in Amerika top of the bill en worden in europa nog niet veel toegepast. Maar hier een paar voorbeelden die er bij in komen:
En dat is dus een greep uit de mogelijkheden. en ben er nog niet uit hoe alles precies gemonteerd zal gaan worden. Maar dat word in de loop van de tijd allemaal bekend. Ik laat het voor nu even hierbij. en kan niet wachten totdat ik hem weer terug krijg | |
PeuRac | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:08 |
psst hij is een beetje stoffig ![]() Wel super mooi velgen, en hij is toch wel klaar voor de meet he! | |
jwstoop | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:09 |
klinkt veelbelovend! hij is trouwens netjes gefixt zo te zien! ![]() ben benieuwd wanneer je er weer mee denkt te kunnen rijden, en, misschien dat ik t gemist heb, maar waar rij je nu in? | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:14 |
quote:Ik rijd nu in een opel astra ![]() | |
_laytsskylighter_ | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:15 |
quote:Wat is dat, een iets beschaafdere versie van NOS? | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:18 |
quote:Nee NX is gewoon een merknaam net als NOS. Dus precies hetzlefde alleen van een andere fabrikant | |
-Eddow- | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:19 |
Bij deze wens ik je weer veel suc6 ![]() | |
Juggernaut | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:21 |
nou! je zult vooruit knallen in dat 1.6 ding en gelukkig kun je alles op je metertjes zien ![]() | |
Sc0rPi0n | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:26 |
Ga je de ramen nog blinderen ? Of spiegel ramen Ik heb onder mijn autootje alleen maar velgen gezet. Suc6 | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:26 |
Zo kun je er wel mee naar de meeting ![]() Ziet er erg leuk uit ja! | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 19:30 |
quote:De ramen worden idd geblindeerd. En dat zal waarschijlijk gewoon zwart worden. | |
Streetracer | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:14 |
Jacco welke moter zat er nou in die civic van jou? Heb je dat ooit vermeld of ben ik dat vergeten? | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:20 |
quote:Motor: Engine type = D15B7 Horsepower @ rpm = 100 hp @ 5,900 Torque @ rpm = 98lb-ft @ 5,000 Redline = 6,800 rpm Bore & stroke = 75 X 84.5mm Displacement = 1.493cc Compression ratio = 9.1:1 Intake valve diameter = 29.1mm Exhaust valve diameter = 25.1mm Cam lobe height IN/ EX = 36.057mm/ 36.198mm Fuel pump disp = 222cc in 10 sec. Fuel regulator pressure w/ vacuum line disconnected = 40-47 psi Cold air intake | |
Kolkie | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:50 |
EINDELIJK weer een update ![]() ![]() Anyways, het lijkt de goede kant op te gaan... wat ik me nou alleen wel afvraag is wat er nou in hemelsnaam zo lang geduurd heeft... de vorige keer leek die auto al een heel eind in de afbouwfase te zitten.. misschien dat ik dat verkeerd zie maar het valt me eerlijk gezegd een beetje tegen dat je nog niet verder bent.... tweede vraag, misschien wat aan de brutale kant hoor, maar hoe kom je in hemelsnaam aan het geld Tenslotte: waarom niet meteen een carbon motorkap? Of is dat sowieso niet de bedoeling wegens 'niet mooi'? anyways, ik ben benieuwd naar het eindresultaat! | |
GizartFRL | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:53 |
aargh -edit- [Dit bericht is gewijzigd door GizartFRL op 02-10-2003 21:37] | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 20:59 |
quote:Het zat wat tegen met bumpers daarom heeft het even geduurd. En aangezien ik zelf veel aan de auto doe. En ik daarnaast een full-time job heb. Heb ik niet alle tijd van de wereld om hem af te krijgen. Maar nu is alles compleet en gaat het dus een stuk sneller. En over het financiële plaatje tjsa het is een hobby dus dan ga je ergens voor of niet. En die carbon motorkap komt er wel. en dat word er een van Mugen: | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:01 |
quote:He mod lees de post eens ![]() | |
Klaasklapschaats | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:06 |
Nice ![]() Maaruh dat spuiten he was dat duur ( brutaal wat kost dat nu complete wagen laten spuiten ? ) Ben benieuwd hoe ie wordt als ie *af * is... | |
jacco | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:10 |
quote:Dat zal rond de 1500 euro komen. Maar dan heb je dus wel de auto gespoten. En ook alle krasjes en onregelmatigheden verwijderd. Dus veel manuren. Maar dat is voor elke auto weer anders. Dus eerst altijd navragen is mijn advies | |
-Mzraki- | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:46 |
Ziet er zeker goed uit ![]() Ben benieuwd naar de bumpers en spoilers, post de pics zo snel mogelijk a.u.b.
| |
Klaasklapschaats | donderdag 2 oktober 2003 @ 21:53 |
quote:ThnX Ja precies in mijn geval sla ik dan namelijk 2 vliegen in 1 klap hij is naar wens en er zitten nogal wa wasstraat krasjes op dak en koffer klep van de mijne... Maar dan heb ik een richtlijn qua prijs. | |
Scalle-- | donderdag 2 oktober 2003 @ 23:04 |
Hoeveel kost zo'n motorkap? | |
KeessieX | vrijdag 3 oktober 2003 @ 01:01 |
Heeejjj ziet er egt gaat uit jacco, kan niet w88 op het eind resultaat... Maareh ik vraag me af waarom je NX in laat bouwen, wil je er egt mee gaan racen of alleen voor de kick...? Ik bedoel een 200pk integra motor is zonder NX ook al vrij pittig ![]() | |
piet_pelle | vrijdag 3 oktober 2003 @ 04:21 |
Zolang er civics bestaan met een 2,2 L integra blok die 720 pk hebben dan is elke upgrade lees nitro, turbo, intercooler welkom. Heil voor die motorkap trouwens. Vraagje nog: Hey Jacco ga je nog wat met stickers of ( al dan niet ) subtiele strepen doen ? Een paar subtiele graphics met bijkleurende neon zou je auto niet misstaan. | |
Hitpoint | vrijdag 3 oktober 2003 @ 07:13 |
quote:Mugen DC5 carbon moterkap voor Civic 92/95 Prijs ¤ 550,- Het komt er waarschijnlijk bij mij ook op, maar ik wacht er mee tot dat de auto is gespoten. Jacco ga zo door, dit wordt echt een vette bak!! | |
Hitpoint | vrijdag 3 oktober 2003 @ 07:17 |
quote:Een 2.2l ITR blok met 720 pk ![]() ![]() | |
Tjabbo | vrijdag 3 oktober 2003 @ 08:57 |
quote:Waarom niet? Een carosserie kun je verstevigen. Dat lijkt me wel kunnen. Daarnaast is uit een 2.2i blokje wel 720pk te halen. toyota haalde uit hun 5S-GTE motor (ook een 2.2) 850 pk, zonder nitro en shit. Alleen maar dikke vette turbo's. (Auto was voor de racerij, niet voor de straat trouwens, maar het geeft de potentie wel aan.) | |
ShaoliN | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:00 |
Motorkap lijkt op die van die Eclipse op Full speed. Het begint ergens op te lijken, volgens mij wordt het eind resultaat ook best mooi. Ik kan alleen nog niet uit over de kleur van je auto. | |
Tjabbo | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:02 |
quote:Persoonlijk vindt ik hem meer iets van een EVO luchtuitlaat hebben. | |
method21 | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:07 |
Leuk he ...dromen over dingen die er toch niet van komen...... | |
GenesiZ | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:15 |
Gaat er ook een turbo in. Zoniet. dan heb je niks aan het rechter nitroussetje. Die zijn gemaakt voor op de intercooler voor als de motor al te hoog is getuned voor een standaard Nitrousset. | |
Klaasklapschaats | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:20 |
quote:Tot nu toe heeft ie al heel wat meer verbouwd dan de gemiddelde mens.. Die houden het bij een derde remlicht licht metaal en kuipstoeltjes qua auto aanpassing ( incl. mijzelf ) Daarom is het erg leuk om zo via foto's en verhalen mee te kijken met iemand die wel een stapje verder gaat. | |
Viper_74 | vrijdag 3 oktober 2003 @ 09:36 |
Weer een verheugend topic om te lezen ![]() Leuk om te volgen hoe zo'n bak nou vet getuned wordt. Doet me denken aan dat programma op engeland, dat ze een budget krijgen en dan moeten ze een oude auto van de sloop zoeken en deze ombouwen tot offroad vehicle. Volgende week haal ik mijn nieuw auto op En zoals al gezegd, als je auto er exterieur gewoon vet goed en snel uitziet, hoef je nog niet eens iedereen weg te trekken bij het stoplicht. | |
StefanP | vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:58 |
Ik zie dat die schade op het eerste gezicht netjes gemaakt is, toch altijd knap hoor. Als ik een auto in de kreukels zie dan snap ik nooit hoe ze dat weer kunnen fixen. En ik zou zeker voor dat 200pk blok gaan, en niet de minder sterke variant! Het kost je wel meer, maar je hebt standaard al veel meer vermogen. Houd er rekening mee dat je altijd meer wil, ook al ben je in het begin tevreden. En het zal dus duurder zijn om op termijn uit dat kleine blok meer vermogen te halen dan uit dat grote blok. Dus mijn advies: spaar desnoods een half jaar door en koop die grotere, dat bespaart je op termijn ellende (klinkt goed, maar ik kan mezelf ook moeilijk inhouden hoor, toen ik het bv in m'n domme kop kreeg om een Spaanse suup te kopen Als laatste: waar heb je het spuiten laten doen? Ik ben zelf nog op zoek naar een goed adresje en mond-op-mond reclame is toch het beste. | |
VanDread | vrijdag 3 oktober 2003 @ 11:07 |
quote:800 pk uit 2 liter 4 cilinder motortje carbon kap lijkt wel wat hierop trouwes ![]() | |
Scalle-- | vrijdag 3 oktober 2003 @ 12:46 |
quote:Damn man 0 tot 100 in minder dan 3 seconden! ![]() Daarmee kan je zelfs Kawa's belachelijk maken ![]() Hell zelfs een Hayabusa als ie niet goed kan schakelen ![]() Maar ik denk dat ik zelf al tevreden zou zijn moest m'n wagen 250 zou gaan... Maja dat raak je dan ook weer gewoon dus wil je toch weer sneller ![]() | |
jacco | vrijdag 3 oktober 2003 @ 20:38 |
Ten eerste bedankt voor de reply's ![]() En dan het andere goede nieuws. Ik heb de auto terug en ben echt super blij met het resultaat. Het is nu helaas te donker om pics te schieten. en was vanmiddag te druk met de auto zelf. en hem aan anderen te laten zien. Dat ik daar niet aan ben toegekomen. Maar de pics worden morgen geschoten. Dus ff een nachtje slapen en dan.............. | |
_Sisoft_ | vrijdag 3 oktober 2003 @ 21:26 |
We w8en af ![]() | |
Delnooz | vrijdag 3 oktober 2003 @ 21:51 |
Hey gaaf er is weer beweging in it mooie project! Je hebt hem terug? dus met voor en achter bumper helemaal mooi en klaar? Ben benieuwd naar de pics! Hier in nijmegen heb ik laatst nu al 2x een zelfde civic coupe gezien die jij hebt. Achter diffusor ingebouwd. Stel van die verticale plaatjes zeg maar bij de achterbumper. Grote veel spakerige velgen. Sideskirts die niet te ver uitsteken maar er strak tegen aan zitten. witte achterlichten, 1 grote uitlaat, kippegaas achter en voor. Hij lijkt precies de zelfde kleur te hebben als jij hebt, misschien een kleine tint lichter. verlaagd natuuuurlijk. Speigels heb ik niet kunnen zien. Hij had geen spoiler what so ever, dat maakte hem enorm burgerlijk ineens Kortom hij lijkt gemiddeld gezien best wel op die van jou. Zag trouwens niks van SLH staan ofzo. | |
Metalfreak | vrijdag 3 oktober 2003 @ 21:58 |
ben echt benieuwd naar de foto's ![]() Ben je eigenlijk ook van plan om 'm van binnen te spuiten? (dashboard) | |
Snoop_Dogg | zaterdag 4 oktober 2003 @ 11:33 |
whow deze bak wordt echt mooi ![]() weetje al welke bumpers er onder komen te hangen? | |
Delnooz | zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:24 |
Wij wachten vol spanning op de foto's die Jacco vandaag gaat posten ![]() | |
Sickert | zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:30 |
uh? je gaat eerst je auto laten spuiten en dan een andere moterkap? wrom niet eerst andere moterkap en dan spuiten ivbm evt kleurverschil? enniewees het zal wel een mooi bakje worden succes ermee! | |
Henkmanz | zaterdag 4 oktober 2003 @ 12:39 |
quote:Omdat de motorkap Carbon wordt ![]() | |
BOT | zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:30 |
Hee Jacco komen de foto's nog of heb je gister weer te lang in de kroeg gehangen ![]() | |
StephanL | zaterdag 4 oktober 2003 @ 13:54 |
quote:Die komen dus vanmiddag ![]() | |
Metalfreak | zaterdag 4 oktober 2003 @ 14:28 |
quote:En we zijn erg benieuwd... ![]() | |
jacco | zaterdag 4 oktober 2003 @ 16:20 |
Hey daar is tie dan. Het is jammer dat de foto's de auto geen recht doen. Want de kleur is echt super IRL maak binnekort met een echt goede digi cam meer foto's.
Het eerste wat er nu aankomt is de verlaging van 40 mm. Dat gebeurt gewoon met veren. Man ik ben echt grtz | |
zerrocool | zaterdag 4 oktober 2003 @ 16:29 |
gefeliciteerd jacco! ziet er wel raar uit zo'n standaard pijpje met een buddy-club achter bumper haha maar daar komt vast een fartcanon | |
StephanL | zaterdag 4 oktober 2003 @ 16:30 |
Ziet er mooi uit, voorbumper vind ik niet alles, maar goed dat is mijn mening maar. Achterbumper is wel gaaf. Blijf het verder een mooie auto vinden de Honda civic coupe. | |
VanDread | zaterdag 4 oktober 2003 @ 16:39 |
ik mis nog een mieters grote intercooler in/achter die voorbumper ![]() ziet er strak uit voor de rest ![]() | |
Sjoewe | zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:03 |
Wanneer komen de bijpassende skirts? Mooie auto verder, goede show, nu de go ![]() ![]() | |
jwstoop | zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:08 |
ziet er echt goed uit! alleen, waarom heb je 2 verschillende knipperlichten voor? Of wordt dat veranderd samen met de angel eyes? | |
ook_gek | zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:17 |
heel suptiel vind ik hem. Netjes hoor ![]() | |
Tjabbo | zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:37 |
Errug mooi Jacco! Nu nog een mega vleugel ![]() | |
Zapje | zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:49 |
Grote klasse......heb net nog 's ff de pics bekeken toen ie inelkaar zat, en nu is de Honda weer bijna weer klaar...... ik zou er trouwens typeR emblemen opdoen, rode Honda-embleem ik zou ze ook wel op m'n Honda willen hebben, maar weet niet waar je die dingen kunt krijgen...iemand tips ? | |
jacco | zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:00 |
quote:Waarom zou je dat doen? je rijd toch geen Type R. Ik vind het altijd erg jammer als je er dingen op plakt wat je er niet in hebt zitten. Maar je kan die stickers gewoon bij de stickerboer laten maken | |
_Sisoft_ | zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:15 |
Mooi resultaat! Alleen wanneer monteer je die angel eyes en einddemper? die had je toch al? | |
jacco | zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:18 |
quote:De angel eyes gaan weer terug omdat de stelschroef was afgebroken. En de einddemper word binnekort gemonteerd door EPS | |
CrashOne | zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:34 |
Wanneer komen er side skirts (? geen idee of je dat zo schrijft) op? Zou het geheel mooier maken. | |
Scalle-- | zaterdag 4 oktober 2003 @ 18:44 |
quote:Duuuuuuuuuuh, een Honda-garage? ![]() | |
Wimo | zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:21 |
Yuk.. zonde van de auto .. veel plezier ermee | |
Metalfreak | zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:40 |
Gaat zeker de goed kant op! ![]() Vind 't alleen nog vrij kaal zonder de sideskirts, maar ja, die komen er nog op. Kan me zeker wel voorstellen dat je blij bent om je Honda weer terug te hebben. Ben ook altijd weer blij om in m'n eigen Honda te kunnen rijden na bijv. een Opel | |
Kolkie | zaterdag 4 oktober 2003 @ 21:09 |
ik zeg nog niks zolang die niet omlaag is; hij móet omlaag, zo is het geen gezicht (wil niet zeggen dat dat straks niet het geval is). Verder vind ik de wielen eigenlijk íets te ver naar binnen staan maar dat kan straks ook opgelost zijn ![]() Verder goed bezig, alleen vraag ik me nou af wat er nou zo bijzonder is/was aan de achterbumper (ik kan dat nl. niet ontdekken en ik meen me te herinneren dat er wel degelijk iets mee aan de hand was). | |
22Jarige | zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:12 |
Gaat de goeie kant op, ziet er leuk uit allemaal al. Stickertje : "don't laugh still under construction" zou ik wel achter op doen ivm uitlaat ect. ![]() | |
MegA | zondag 5 oktober 2003 @ 02:29 |
quote:alleen de achterkant of overal..want voor mag je maar voor 25% blinderen.. | |
jacco | zondag 5 oktober 2003 @ 12:33 |
quote:Hij word rondom geblindeerd, maar het voorraam word idd met een aparte folie gedaan. Zodat het nog wel legaal blijft | |
stokkie.com | zondag 5 oktober 2003 @ 12:37 |
quote:Waarom laat je de ramen niet behandelen met een coating? Is imo stukken mooier dan folie. Kost alleen tikje meer, maar zo te zien heb je niet echt bespaard op dit project. | |
PeuRac | zondag 5 oktober 2003 @ 12:54 |
quote:kijk hier eens goed: quote:Je kunt hier goed de recht naar benden hangende 'schotten' zien. Dat is een diffusser, Iets wat in de racerij en bij (super)sportauto's wordt gebruikt om de lucht stroom onder de auto te controleren. Dat maakt deze bumper zo speciaal. Al vind ik het (nog) niet echt mooi, maar dat wordt beter met een dikkere uitlaat en als de auto verlaag is denk ik. edit - foutjes hersteld [Dit bericht is gewijzigd door PeuRac op 05-10-2003 12:56] | |
Steve-O | zondag 5 oktober 2003 @ 12:58 |
Mooi alleen nog ff verlagen (zoals je zegt )en dan wordt het geheel nog mooier | |
Kolkie | zondag 5 oktober 2003 @ 14:09 |
quote: ah, ok | |
Ultimora | zondag 5 oktober 2003 @ 15:09 |
zo das allemaal netties netties! mooi hoor! dmnd..... ![]() | |
Furb | zondag 5 oktober 2003 @ 15:17 |
quote:integra type R is er alleen 1.8 v-tec met 190 pk standaard | |
SoesGSX600 | zondag 5 oktober 2003 @ 15:17 |
Me oom is ook een echte auto-modder ![]() ![]() En van een legerjeep met normaal dak heeft ie een cabrio gemaakt, met zo'n uitschuifbaar dak zegmaar! | |
Delnooz | zondag 5 oktober 2003 @ 15:52 |
Netjes Jacco, ziet er goed uit. zoals al veel mensen zeggen, het verlagen zal waarschijnlijk veel doen. De diffusor-achterbumper is ongeveer hetzelfde als de honda die ik wat eerder beschreef. Jij hebt alleen veel minder en veel extremere schotten. Andere had veel schotjes die maar beetje uitsteken. [edit] wat heeft meer nut voor het naar de grond toezuigen veel kleinere of minder en grote?[/edit] Het gaat er steeds beter uitzien. Echt gaaf om nu al toch een flinke tijd te zien hoe het steeds verder vordert. Hij ziet er goed uit, voorbumper vinnik ook zeker ok! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat. Weet je al wat meer over het blok dat je gaat kiezen? Als je nu een ander blok kiest moet je dan ook meteen andere versnellingsbak hebben ivm betere ratio's of is dat niet van mega belang, omdat het een Honda-motor blijft? | |
jacco | zondag 5 oktober 2003 @ 17:13 |
quote:Heb geen idee wat beter is voor de air flow. Maar over het blok ben ik denk ik al uit. Het zal dan toch de B16A2 worden. Omdat ik dit blok alles compleet krijg dwz. Het advies was om dit blok te nemen omdat zoals ik al zei deze helemaal compleet is. En mensen die al een B16 blok hebben gaan dan over naar de B18. Het B16 blok heeft genoeg potentieel en er kunnen daar nog heel wat peekaatjes uit geperst worden. Het schijnt ook dat deze blokken sterker zijn. | |
Sjoewe | zondag 5 oktober 2003 @ 17:41 |
Met 160pk kan je toch ook zat leuk scheuren ![]() Wij eisen vanzelfsprekend een ombouw-verhaal met veel pic's! ![]() ![]() | |
Hellrazor | zondag 5 oktober 2003 @ 18:39 |
zo zo dat is nou een een mooie voorbumper | |
mbvt | zondag 5 oktober 2003 @ 21:47 |
quote:Een diffuser is niet voor downforce maar tegen negative drag. De lucht voor de auto waar die doorheenklieft gaat deels er boven en deels er onder langs. De lucht langs de bovenkant moet een langere weg afleggen dan die onderlangs en komt (dus) met een hogere snelheid aan bij de achterkant van de auto. Als de luchtlagen boven en onder met een groot verschil in snelheid weer bij elkaar komen achter de auto ontstaat er achter de auto veel turbulentie. Omdat in die turbulente lucht de druk lager is dan in de lucht voor de auto wordt deze als het ware een beetje achteruitgetrokken (negative drag). De functie van een diffuser is om de onderste luchtlagen die de auto verlaten bij te sturen en te versnellen zodat ze met een lager snelheidsverschil integreren met de bovenste luchtlagen zodat er minder turbulentie ontstaat (en dus negative drag). Met een diffuser krijg je in principe dus een hogere topsnelheid, maar niet meer downforce hoewel dat wel een bijwerking kan zijn als door de werking van de diffuser de luchtstroom onder de auto versneld wordt. | |
Goodfellow | zondag 5 oktober 2003 @ 22:02 |
Ziet er leuk uit ![]() EDIT: dank je, maar het gaat hier over een Honda en niet over een auto die jij leuker vind [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 17:59] | |
Delnooz | zondag 5 oktober 2003 @ 23:36 |
mbvt kijk es in het centrale fimpjes topic, volgens mij staat daar wat je bedoeld. Trouwens bedankt voor de uitleg over die diffusor ![]() Jacco, hoe lang ben je nu al in totaal met dit project bezig, en heb je enig id hoe lang het nog gaat duren? Duurt het langer dan verwacht (Afgezien van de botsing dan die je had + bijkomende reparatie tijd) Volgens mij willen best veel mensen hetzelfde doen wat jij doet, maar onderschatten de meeste mensen de tijd die je er aan kwijt bent.... | |
MaartenGrendel | maandag 6 oktober 2003 @ 01:05 |
Hij gaat er steeds beter uitzien jacco, ik word steeds meer benieuwd naar het eindresultaat, veel succes! [Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 06-10-2003 19:16] | |
ShaoliN | maandag 6 oktober 2003 @ 11:15 |
Voorbumper is mooi inderdaad. Heb je al een idee waar je de veren vandaan gaat halen? Ben zelf ook op zoek naar een setje veren voor hetzelfde type auto. Geeft 40mm verlagen zonder het vervangen van schokbrekers trouwens geen problemen? | |
jacco | maandag 6 oktober 2003 @ 18:09 |
[/i]Ik heb een paar reply's gewijzigd en/of verwijderd. Want het gaat hier toch echt om een Honda en geen andere auto's. Je kan hier heel veel posten van idee's tot aan foto's zolang het maar met betrekking tot de honda gebeurt.[/i] | |
jacco | maandag 6 oktober 2003 @ 18:15 |
quote:Uhm laten we eens kijken, ik heb hem eind februari aangeschaft. En ben toen eigenlijk direct begonnen. Eerst krijg je ideëen en dan ga je over tot het bestellen van diverse onderdelen. Dan kom je erachter dat het niet past of niet eens voor jou auto gemaakt word. Dus het is steeds je plannen bijschaven eigenlijk. Daardoor duurt het steeds weer iets langer. Maar je moet het zo zien je auto is eigenlijk nooit klaar. Maar hoe ik hem nu voor ogen heb. Zal het tot begin de zomer volgend jaar duren. | |
jacco | maandag 6 oktober 2003 @ 18:18 |
quote:Als je hem 40 mm verlaagt heb je geen problemen als het goed is. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de grote van de velgen en de maat van de banden. Een vriend van mij rijd met 50 mm verlaging en bij hem loopt hij alleen aan als hij extreem links of rechts draait [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 18:45] | |
piet_pelle | maandag 6 oktober 2003 @ 18:36 |
Wordt het zoiets Jacco ? Deze velgen zouden doe van jou ook niet mistaan denk ik, haal ik je nu niet misschien over om die van jou om te ruilen voor zulke ? | |
mbvt | maandag 6 oktober 2003 @ 18:36 |
btw, Jacco. Is/wordt dit je enige auto, of is ie voor erbij? En heb je een budget waar je naartoe werkt? Moet een smak geld kosten... Kun je nog wat doen met de investering die je hebt gedaan in deze auto als je hem ooit eens weer verkoopt, of voegt het weinig toe aan de latere verkoopwaarde? Hoe lang ben je eigenlijk van plan er in te gaan rijden? | |
_Sisoft_ | maandag 6 oktober 2003 @ 18:41 |
500 mm verlagen? Jacco?? ![]() ![]() | |
PeuRac | maandag 6 oktober 2003 @ 18:42 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Mirion | maandag 6 oktober 2003 @ 18:43 |
Komt er ook nog een turbo of supercharger op? dat blok heeft een compressieverhouding van 10,2:1, dus zou wel 5 of 6 psi overdruk moeten trekken. Haal je een vermogenswinst mee van rond de 50%, en het moet redelijk makkelijk zijn om aan eentje te komen. De Mercedes of Saab kompressors schijnen goed om te bouwen te zijn en makkelijk/goedkoop te krijgen bij de sloop. | |
jacco | maandag 6 oktober 2003 @ 18:48 |
quote:Dit is mijn enige auto. en heb geen budget gesteld. dus ik zie wel waar ik op uit kom. en helaas krijg je hier als je hem zou inruilen gewoon de dagwaarde voor terug. dus dit soort wagens ruil je niet maar verkoop je particulier. Maar ik ben hier nog lang niet op uitgekeken. Dus rijd hier nog eeen paar jaar mee rondt | |
OlieBbol | maandag 6 oktober 2003 @ 22:19 |
He jacco, toffe bumpers en ook de sound bij optrekken is al heel aardig... maar die claxon..... dat kan echt niet :x | |
BOT | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:22 |
quote:Een goede claxon is zeer belangrijk. Helemaal als dat ding straks snel gaat worden, moet je je medeweggebruikers toch goed kunnen waarschuwen dat je er langs wil ![]() | |
jacco | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:24 |
Brummen in De house !!!!!!! | |
_Sisoft_ | dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:55 |
Wie ![]() | |
BOT | dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:19 |
quote:Ook wij volgen je project Jacco, helaas zien we je nooit met dat ding ergens rijden dus moeten we het maar met foto's doen hier ![]()
| |
Henkmanz | woensdag 8 oktober 2003 @ 14:19 |
Kun je idd een keer weer wat recente pics tonen? Ik vraag me echt af hoe het er nu uitziet ![]() | |
SP33D_FR34K | woensdag 8 oktober 2003 @ 14:30 |
als ik jou was zou ik beginnen met side skirts ![]() | |
jacco | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:33 |
Update Volgende week komen de skirt's. En heb ook even wat nieuwe speeltjes besteld Ik heb nieuwe achterlichten besteld. Omdat ik toch niet helemaal tevreden was met degene die ik er nu op heb zitten. Het worden de nieuwste van TYC (hoofdleverancier van 2F2F). Ik heb ze vooral gekozen omdat er nog niet veel auto's mee rondrijden. En vind ze zelf ook erg mooi: Heb ook nieuwe meters besteld voor in de auto waaronder deze drie:
Deze komen dan in de hier in te zitten En er komt een regelbare coil over set aan. Die ik als "testpersoon" ga gebruiken om te kijken of het echt goed spul is zeg maar. En daarna de aan klanten word aangeboden. quote: ![]() | |
Streetracer | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:40 |
Goede keus achterlichten, die zie ik inderdaad minder rijden. Word nu een beetje gek omdat elke 2e civic die ik zie steeds dezelfde lichten heeft, die ene die je eerst wou dus. | |
jacco | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:46 |
quote:Heb nu deze erin zitten: | |
StephanL | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:47 |
Zal ik je eens wat vertellen Jacco. Als ik een civic had, had ik ook die lampen besteld Die Lexus lichten komen onder hand mijn strot uit zo''n beetje. Deze zijn veel orgineler. | |
Streetracer | donderdag 9 oktober 2003 @ 20:57 |
quote:Ja ik weet het, maar zoals gezegd rijdt bijna elke 2e civic ermee rond. Daarom ook een goede keus als je die andere neemt. | |
zerrocool | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:02 |
die lampen zijn super ![]() | |
Streetracer | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:06 |
Maar waren die niet gemaakt voor de nieuwe civics/accords. Die achterlichten!? | |
jacco | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:20 |
quote:Nope is gewoon voor 92/95 coupe | |
22Jarige | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:27 |
Zijn mooie lampen ja heb ze gezien op de de civic coupe van die jongen van showoffimports toen ik er was, heb je daar nog pics van? | |
jacco | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:30 |
quote: ![]() | |
22Jarige | donderdag 9 oktober 2003 @ 21:39 |
quote:Mooi ding, maar ik doelde op de achterkant ivm lichten hoe die staan ![]() | |
Sjoewe | donderdag 9 oktober 2003 @ 22:46 |
Maar kan je door die veren nou vanuit de auto de hoogte aanpassen, of zijn het gewoon schroefveren die je bij het monteren op de gewenste hoogte kan instellen? | |
Scalle-- | donderdag 9 oktober 2003 @ 23:32 |
Is die olietempmeter bij jou dan ook in fahrenheit? Zijn wel heel mooie metertjes, spijtig dat die 1ste niet hetzelfde design heeft ![]() | |
Metalfreak | vrijdag 10 oktober 2003 @ 15:31 |
Die achterlichten vind ik echt mooi! ![]() Inderdaad veel beter dan die Lexus-lichten, waarvan ik niet echt fan ben. Ligt een beetje aan de auto waar ze op zitten... | |
blindfolt | vrijdag 10 oktober 2003 @ 15:32 |
He Jacco weet je toevallig of de achterlichten die jij hebt/ had voor een coupe en sedan gelijk zijn? | |
Steve-O | vrijdag 10 oktober 2003 @ 15:35 |
Het word nog is wat man ![]() | |
jacco | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:16 |
quote:Nee daar moet je wel de auto voor uit. Maar je stelt hem gewoon 1 keer in en als je daar tevreden mee bent laat je het zo. En zo niet dan verstel je hem weer | |
jacco | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:34 |
quote:Ja die passen ook op de sedan. Ze passen niet op de hatchback. Maar voor de Coupe en Sedan zijn ze hetzelfde. Wil je ze anders over kopen? | |
StefanP | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:38 |
Houd je hem trouwens groen? Zou met de reparaties wel een goed moment zijn om hem ook helemaal te laten spuiten, of is het daar al te laat voor? | |
jacco | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:46 |
quote:De auto is al helemaal gespoten ![]() | |
StefanP | vrijdag 10 oktober 2003 @ 21:55 |
Hmmm dat was ik vergeten, ik had je zelfs nog gevraagd waar je het had laten doen.... * StefanP is een sukkel ![]() Maar blijkbaar heeft groen dan toch je voorkeur anders had je wel een andere kleur genomen | |
Novitec | vrijdag 10 oktober 2003 @ 23:23 |
Fokfokfok! Ik zou het eigenlijk niet mogen zeggen als rechtgeaard Alfist in hart en nieren, maar deze Honda is een beregaaf wagentje op te zien! Blijf posten over je plannen en de voortgang, want dit zijn gave projecten! N. | |
Juggernaut | zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:19 |
oef! die voorbumper kan me niet bekoren ![]() vooral die rare kronkel omhoog aan de zijkanten.. brrrr en dat gat midden voorin.. komt daar gaas in met een konijn d'r achter? | |
_Sisoft_ | zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:30 |
quote: ![]() | |
Juggernaut | zaterdag 11 oktober 2003 @ 11:31 |
verders best leuk hoor ![]() | |
frank280zx | zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:39 |
quote:streetrod? wil je dat woord niet toepassen op een boodschappenkar! dat is wegeglegd voor 'the allmighty v8' en 1930 bucketfords ( Vicky) we hebben namelijk al een naam voor dergelijke vertoningen, gemotiriseerd of niet... en daar hoord mijn 280zx ( directe afstammeling van de grondlegger van het succes voor japanse mobielen ook bij) een RICE ROCKET alias BURNER | |
frank280zx | zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:39 |
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [/quote] He jacco ik hoor hier wat over go Can you say Hydro lock...kun je weer een tijdje wachten terwijl er wat onverlaten aan jouw auto rommelen | |
Ultimora | zaterdag 11 oktober 2003 @ 15:05 |
quote:sorry mag ik even? een 280zx is nou nit bepaald het toonbeeld van een snelle sportauto, dus wat loop je nou iedere keer hier op te scheppen, over een auto die je er met een beetje TDI er al uit trekt ![]() | |
Scalle-- | zaterdag 11 oktober 2003 @ 15:58 |
quote:Boehaha ![]() | |
blindfolt | zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:09 |
quote:Ik ben inderdaad geinteresseerd. Kan ik je anders mailen? | |
jacco | zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:33 |
quote:Mailen mag altijd op jacco@fok.nl ![]() | |
frank280zx | zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:53 |
quote:Ik geloof dat jij mij verkeerd begrijpt, dus word maar lekker moe, het gaat er niet om dat mijn auto groter of sneller is, dat heb jij mij ook nooit horen zeggen, het ging mij om showbakken, waar niets functioneels aan te bespeuren is.. maar ja kom maar op met kritiek ben altijd in voor een discussie En nee een standaard zx is niet snel ( na hedendaagse normen), daarom heb ik ook een turbo, met momenteel een iets grotere turbo dan standaard waarmee ik zal uitkomen op 350 a 400 SEA pk... ( een vriend van mij met dezelfde set up heeft 388 RWHP)
kijk eens op www.hybridz.org voor meer info maar goed kom maar op met je dieseltje dan nogmaals ik geloof dat ik hier een complimentje breng aan het adres van jacco....als die auto go heeft dan is het uiterlijk OK, niet mijn keus maar OK [Dit bericht is gewijzigd door frank280zx op 11-10-2003 18:59] | |
jacco | zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:10 |
quote:Alle verder op- of aanmerkingen op deze reply kunnen in een ander topic | |
frank280zx | zaterdag 11 oktober 2003 @ 19:18 |
quote:he maar nog steeds Hydrolock jacco? dat was mijn vraag daar loop je met die locatie van het filter nogal risicos mee, mits heel goed íngepakt' | |
jacco | zondag 12 oktober 2003 @ 14:17 |
quote:Er komt een airbox omheen. Dus daar zal ik geen last van krijgen. En wat bedoel je precies met hydrolock? | |
matig | zondag 12 oktober 2003 @ 14:34 |
zal wel iets te maken hebben met je filter dat opspattend (regen) water van de weg af opzuigt en dan komt er dus geen lucht meer binnen. | |
TweakedSI | zondag 12 oktober 2003 @ 15:46 |
Een Hydrolock is wanneer je door een diepe plas rijdt en je filter een hap water inzuigt. Je motor vindt dit vanzelfzprekend vreselijk en kapt er mee. Vliegtuigen (Cessna's ed) hebben om deze reden ook geen luchtfilter, anders zou er bij het vliegen door wolken de poriën van de filter verstopt raken met water en daardoor valt dan de motor uit. In de lucht is dit natuurlijk veel erger als op de weg. Maar met een airbox om het filter zal het wel los lopen, vermijdt iig diepe plassen, maar daar wil je toch al liever niet doorheenschuiven met je verlaagde civic met bodykit lijkt me zo. | |
jacco | zondag 12 oktober 2003 @ 17:42 |
quote:Thanx en dat was ik idd niet van plan | |
frank280zx | zondag 12 oktober 2003 @ 19:08 |
quote:Komt bij dat als ie er mee gekapt is, mag je hopen dat ie weer start...water in je motor is niet goed..
| |
blindfolt | maandag 13 oktober 2003 @ 16:19 |
Jacco heb je mijn mail gehad ivm de achterlichten? | |
jacco | maandag 13 oktober 2003 @ 17:54 |
quote:Nee ik heb hem niet ontvangen | |
blindfolt | maandag 13 oktober 2003 @ 21:18 |
zou je mij anders even kunnen mailen op mijn yahoo adres? kleut2003@yahoo.com alvast bedankt | |
WhiteAssNigga | zaterdag 18 oktober 2003 @ 15:13 |
Waar blijven die nieuwe foto's. Ben heel benieuwd.... | |
jacco | zaterdag 18 oktober 2003 @ 16:18 |
Ben even aan het wachten op mijn nieuwe speeltjes ![]() | |
piet_pelle | zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:20 |
Je verkoopt nu dus je lexus style achterlichten jacco ? Dat kan ik begrijpen want die zijn zo langzamerhand alles behalve origineel. Maareh, welke komen er dan nu wel in? 3-D carbon lampies of zo, of een koplamp conversie van een of andere jap ? | |
Tjabbo | zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:21 |
quote:Wel opletten he. ![]() [pics] Honda Civic Coupe project Jacco Part 3 | |
WhiteAssNigga | zondag 19 oktober 2003 @ 12:45 |
quote:Aight, I'll be more patient... ![]() | |
WhiteAssNigga | zondag 19 oktober 2003 @ 21:48 |
Oh ja, btw, wanneer komen die nieuwe speeltjes van je dan ongeveer? Dan weet ik ongeveer hoe lang ik moet wachten..... | |
jacco | zondag 19 oktober 2003 @ 21:49 |
quote:Zoals het in de plannig staat zou dat aankomende week moeten gebeuren. Maar pin me er niet op vast. Want er kan ondertussen van alles veranderen. | |
_laytsskylighter_ | maandag 20 oktober 2003 @ 17:54 |
quote:Toch wel een aparte kleur. Wel origineel! | |
ThaFreak | woensdag 22 oktober 2003 @ 13:23 |
![]() damm maar dit lekkers had ik nog niet gezien..... ziet er erg mooi uit jacco..... Gaat zeker de goede kant op merk ik al...... doorgaan doorgaan meer meer ![]() | |
jacco | woensdag 22 oktober 2003 @ 17:59 |
Even een mini update. Heb nu het gaas in de voorbumper verwerkt. En krijg aankomende zaterdag een Autometer Toerenteller ingebouwd met shiftlight ![]() | |
Paul_Brummen | woensdag 22 oktober 2003 @ 18:11 |
YO SpongeBob!!!!!!!!!!!!!!!! ik kom net dat ik nog geen berichtje had achtergelaten op je topic... bijdeze het berichtje. Ik kan er wel hele verhalen typen, maja ten eerste zie ik je zometeen, en uuhmmm tja.. gr. ELMO!!!! heheh P | |
jacco | donderdag 23 oktober 2003 @ 17:57 |
Gisteren mijn Autometer Tacho gekregen met shift light ![]()
| |
StephanL | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:02 |
quote:Jaja, als jij maar weet waar voor die dient ![]() | |
jacco | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:13 |
quote:Het is een Toerenteller. Maar dan wat uitgebreider. Je kan hem zo instellen dat hij bij bv. 8000 toeren een flits geeft met de shiftlight. Dan weet jij dus wanneer je moet schakelen. Het is meer een leukigheid dan een vereiste. Maar ik vind het wel enorm stoer staan ![]() | |
B_BOY | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:18 |
die wagen wordt bruut wat moet zijn totaal aantal pks worden? | |
_VoiD_ | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:45 |
Persoonlijk vind ik die tellers altijd lelijk. Heb je een mooi dashboard, komen er een aantal van die knoepert tellers op. Werk het dan netjes weg zou ik zeggen. Maarja, smaken verschillen. | |
Googolplexian | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:50 |
Ik vind het persoonlijk ook niet mooi. Er zijn ook varianten te verkrijgen die een stuk kleiner zijn en in het speciale huis aan de raamstijl passen. Maar ieder zijn meug ![]() Vraagje... waarom geeft íe zonder ingebouwd te zijn 900 toeren aan? Fabrieksinstelling als je 'm op spanning zet? | |
StephanL | donderdag 23 oktober 2003 @ 18:56 |
quote:Oh een toerenteller. Weet ik veel. Grappig speeltje met flits ![]() | |
jacco | donderdag 23 oktober 2003 @ 21:36 |
quote:Die komen nog staat ook een paar pages terug.. En als hij stationair loopt maakt hij 1000 toeren. Maar heb hem net ingebouwd. En morgen ga ik verder met de bedrading. Dus dan zal ik wel zien of hij daadwerkelijk op nul komt te staan. | |
Baco- | donderdag 23 oktober 2003 @ 21:59 |
DAMN ziet er ECHT goed uit hoor!! Registreer je anders ook ff op mijn site: EDIT: SPAM Gr, Baco- [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 23-10-2003 22:15] | |
jacco | donderdag 23 oktober 2003 @ 22:14 |
quote:Hey Baco, herken je de auto niet? | |
Baco- | donderdag 23 oktober 2003 @ 23:17 |
Tuurlijk herken ik em ! ![]() ![]() Goed bezig hoor!! | |
Baco- | vrijdag 24 oktober 2003 @ 00:39 |
maar mag ik hier niet eens een linkje neerzetten van de Evil Moderators hahahha ![]() nee heb em nu in mijn signature staan... dat mag wel neem ik aan? | |
Delnooz | vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:51 |
Cool JAcco, die toerenteller vind ik dus wel mooi. Heeft wat als er zo'n lampje begint te knipperen en te doen als je moet doorschakelen. Maar inderdaad soms zijn die dingen zo lomp bovenop ergens geplaatst dat het er niet uit ziet. Ik vind ze zeker mooi, maar de plaatsing is wel van belang. hoe staat het trouwens met je verlagings-set? Meende dat je daar nu toch mee bezig bent? | |
Streetracer | vrijdag 24 oktober 2003 @ 12:37 |
Moet hem nog met die skirts en gaas zien, dus ff snel die pics uppen jacco. Maar tot nu toe vind ik m niet echt mooi, ik kan die bumpervorm niet echt goed zien, steekt een beetje vreemd af bij de rest van de auto, misschien dat het wordt gecompenseerd als de skirts erop staan. Als ik verder denk en even in m'n hoofd de rest van de auto even plan dan gaat het er wel mooi uitzien aan het eind, en daar gaat het om. Toerenteller is wel leuk, vind alleen die gele knop vet gaar, er zijn leukere te vinden die subtiel in je raamlijst passen. Maar het is jouw car dus wat jij leuk vind moet je ermee doen, iig succes. Vind het wel een vet project om te volgen. | |
jacco | zaterdag 25 oktober 2003 @ 14:31 |
Zo, morgen haal ik mijn skirts en mijn nieuwe achterlichten op. De rest van de meters komen over 2 weken. En volgende week zondag krijg ik de verlaging Het gele dopje wat jullie btw zien is voor bescherming van de shiftlight. Als ik dus ga rijden zeg maar komt het gele dopje op de achterkant te zitten. Het dopje komt er ook op in het dagelijkse verkeer. Want ik hoef natuurlijk niet overal zo'n gele flits in mijn gezicht. Hij is btw ook al ingebouwd en heb ook weer wat dingen in het interieur gespoten. Foto's volgen snel | |
Ultimora | zaterdag 25 oktober 2003 @ 14:41 |
quote:schiet es op dan! ![]() ![]() ben behoorlijk benieuwd! | |
jacco | zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:40 |
Heb hier al wel pics van de coil-overs (verlaging)
| |
mbvt | zaterdag 25 oktober 2003 @ 15:52 |
quote:Ik denk niet dat je tijdens dagelijks verkeer de hele tijd in de revlimiter rijdt? ![]() | |
jacco | zaterdag 25 oktober 2003 @ 16:59 |
quote:Haha dat denk ik wel ![]() Maar je kan zelf het moment instellen wanneer hij aangaat | |
mbvt | zaterdag 25 oktober 2003 @ 17:17 |
quote:Hehehe! Of wel natuurlijk... ![]() | |
PEP | zondag 26 oktober 2003 @ 00:54 |
Ehhhh, dan is het toch juist wél handig om hem te zien oplichten??? ![]() | |
Googolplexian | zondag 26 oktober 2003 @ 01:06 |
quote:Lol! Imho helemaal waar. Maar... wat funktioneel is en wat iemand mooi vindt zijn twee verschillende dingen. Tsja... ELKE race-auto heeft wel een type shift-light. Laten we hopen dat Jacco ook regelmatig op het circuit te vinden gaat zijn. In mijn auto komt íe niet... of ik moet een stuur vinden waar het als ledjes in de bovenrand zit net als in F1 maar dat zal wel nooit gebeuren. | |
Hitpoint | zondag 26 oktober 2003 @ 11:35 |
quote:Als je handig bent kun je het ook zelf er in bouwen ![]() | |
ThaFreak | zondag 26 oktober 2003 @ 14:59 |
quote:Of hij koopt zo's setje en verbouwd hem zelf, wel een klusje maar dan heb je wel iets wat niet veel mensen hebben! | |
Baco- | maandag 27 oktober 2003 @ 12:45 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 28 oktober 2003 @ 00:13 |
http://www.dbmengineering.nl/ Op deze site zijn NX systemen te vinden maar ook (!!!) een voorbeeld-installatie in een Honda Civic. Iets voor Jacco? | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:45 |
quote:Coole site. Maar daar ga ik dus al naartoe ![]() Maar nu weer heel wat anders namelijk foto's. Die heb ik dan toch nog even weten te schieten in mijn drukke schedule Zoals je ziet heb ik het gaas in mijn voorbumper verwerkt. En heb de Tacho geinstalleerd verder heb ik ook weer wat dingen zilver gespoten. Ook heb ik nieuwe achterlichten gemonteerd. Deze zijn echt tof. Ik heb nu 4 rem/achterlichten en gewoon weer oranje knipperlichten. Hij ziet er een stuk strakker uit en past ook veel beter. De producent is ook sponser van 2 Fast 2 Furious (is bijzaak maar toch)
| |
PeuRac | dinsdag 28 oktober 2003 @ 18:52 |
quote:Wat moet jij met een tacho dan ![]() Mooie achterlichten man Die kofferbak moet je wel zo spoiler loos laten. Staat een stuk beter. Vind alleen dat de toerenteller wel erg groot is, vooral op die plek in de auto, had hem links geplaatst. | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:31 |
quote:De tacho is imo de toerenteller. Toerenteller is in Amerika een Tacho meter ![]() En links past niet want daar komen strax de andere meters. En die spoiler komt er nog steeds op | |
ook_gek | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:39 |
Iets heel anders. Maar ik vraag me dan weer echt nuttige dingen af ![]() Waar laat jij je nummerbord op je voorkant ![]() En ik vind die toeren teller ook wel heel erg groot hoor. Vind ik dan personelijk weer lelijk | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:46 |
quote:De verlaging krijg ik aankomende zondag. En ik rijd nu al bijna 3 weken zonder nummerbord. Omdat ik er nog niet over heb nagedacht waar ik hem wil hebben. Dus die komt er wel een keer op. De skirts heb ik ook binnen. En die zijn erg dik. Maar heeft nog wel wat aanpassingen nodig dus dat moet nog even wachten. | |
ThaFreak | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:50 |
Laat ze maar lekker zeuren ![]() Maar bij iedere foto wordt die mooier en mooier en ben zeer benieuwd naar eindresultaat!! ![]() | |
Hitpoint | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:51 |
He jacco, ga je zondag nog naar Asten?? | |
PeuRac | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:53 |
De kentenkenplaat tussen de koplampen is wel mooi denk ik, een beetje mee buigen, en dan aan de motorkap was maken (doe je t aan de bumper, kan de kap niet meer los). Of je neemt zo'n motorplaat, of een amerikaanse, of een combi daarvan. Vergeet alleen niet dat je daar een vergunning (oid) voor nodig hebt. | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 19:57 |
quote:Yep | |
j22flyingdownwind | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:05 |
Misschiet moet je dan (tenzij je het spuuglelijk vindt) zo'n rechthoekige nummerplaat aanschaffen, zoals bij de Mitsubishi Evo. Maar dan komt hij wel voor 1 van die 2 zwarte "gaten" te zitten, das dan ook weer jammer. Helemaal onderop de spoiler is denk ik geen optie. En om nou je nummerplaat reflecterend als zonneband op je vorruit te nemen is ook zo... apart... ![]() | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:09 |
quote:Gewoon wel in het midden. Maar dan zo hoog mogelijk. zodat je als je hem ergens hebt staan en je ervoor staat. Dat je hem dan bijna niet ziet | |
PeuRac | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:09 |
quote:Zeg ik ![]() Jammer dat stickers verboden zijn. Anders was dat een optie geweest. maar een gewone nummer plaat, past die niet helemaal links of rechts, net boven de luchtinlaat? | |
j22flyingdownwind | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:11 |
quote:Dus toch de zonneband ![]() ![]() | |
StephanL | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:11 |
Achterrlichten is helemaal mijn smaak ![]() ![]() | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:14 |
quote:Yep de hele echte. Heb er zelfs een pasje bij als echtheids certificaat ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:20 |
Begint echt mooi te worden! ![]() Dat stuur ging je dat trouwens ook nog vervangen door een sportiever exemplaar??? Omdat je wel je pookknop al vervangen hebt... | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:25 |
quote:Ja komt ook nog een andere in ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:29 |
Jacco, Komt je auto wel door de apk met 4 remlichten? Ik heb de lichten op mijn celicaspoilers niet aan laten sluiten omdat dat niet mocht. 3 maximaal, en meer dan 3 zou afkeur zijn. Het was een erkend APK station waar ik de spoilers heb laten opbouwen, dus ik ging er vanuit dat ze dat goed hadden. Wist jij dit niet? of weet jij meer dan die gozers die mij geholpen hebben? Edit: Ow ,ja, die achterlichten, retecool persoonlijk vindt ik het racegaas wat 'veel'. het gat is nogal groot. (misschien dat dat beter wordt als de nummerplaat gemonteerd is...) | |
StephanL | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:31 |
quote:Toemaar, ja waarom zie je zo weinig ![]() | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:36 |
quote:Het klopt dat meer dan 3 afkeur zijn. Maar omdat deze lampen aan beide kanten als 1 geheel tellen. Heb ik er dus in de ogen van de wet maar 2 ![]() | |
StephanL | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:39 |
quote:Kom jij effe daar mooi mee weg ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 28 oktober 2003 @ 20:40 |
quote:ik ga het lekker zeggen. ![]() | |
Delnooz | dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:38 |
Ja, zijn erg mooie lampen. Aan de achterkant mist je auto imho nog wel wat. Ik weet niet of het alleen de spoiler is, die volgens mij wel het geheel goed afkan maken. Ik weet niet, vind de onderkant niet helemaal perfect, omdat je zeg maar euhm hele verticale "harde" diffusor kinda hebt en dan juist hele "softe" zijkanten van de achterbumper. Vind de overgang beetje abrupt zeg maar. Ja weet ook niet precies wat ik bedoel. Misschien dat het verlagen en de spoiler het wel in 1x afmaken ofzo. Weet het ook niet precies In ieder geval de achterlichten zijn mooi, ik vind die extra meter ook wel mooi. Hij wordt echt steeds gaver. Ga je nog iets met het dashboard doen, het zag er redelijk standaard uit? [edit] waarvoor zijn die 4 schakelaartjes links voor de lampen ofzo?[/edit] [Dit bericht is gewijzigd door Delnooz op 28-10-2003 21:39] | |
jacco | dinsdag 28 oktober 2003 @ 21:46 |
quote:Dank je, Het dashboard word verder uitgewerkt en mischien uiteindelijk wel herwerkt. Maar dat is nog niet aan de orde. Andere dingen eerst. Die 4 schakelaartjes zijn strax voor de plasma glow ik kan dan de 4 buizen apart uit en aanzetten. | |
Goya | woensdag 29 oktober 2003 @ 10:57 |
wel sneu dattie maar 100pk heeft... je kun niet bij elk stoplicht NOS gebruiken. | |
ThaFreak | woensdag 29 oktober 2003 @ 11:06 |
quote:wel sneu dat je niet leest, dan had je kunnen lezen dat er een andere motor in komt!!! | |
Boink | woensdag 29 oktober 2003 @ 11:08 |
quote:Wel sneu dat je alleen de laatste bladzijde leest ![]() En wel sneu dat als je het hele topic heb gevolgd eerst de show en dan de go ![]() | |
ShaoliN | woensdag 29 oktober 2003 @ 11:08 |
Ik moest wennen aan die voorbumper, maar met dat gaas is het toch erg mooi. Die zilvere accenten binnen in heb ik ook zo gespoten bij mijn Civic. | |
Hitpoint | woensdag 29 oktober 2003 @ 11:56 |
Heb je nu een grijs of een zwart interieur (lees dashboard)? | |
jacco | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:52 |
quote:Het interieur was origineel zwart. Maar heb delen alu kleur gespoten. Het dashboard is dus deels zwart en alu | |
ThaFreak | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:54 |
quote:heey jacco wat is er met slh forum?? | |
jacco | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:58 |
quote:Heb ik geen idee van, ik kom er ook niet op ![]() ![]() | |
StephanL | woensdag 29 oktober 2003 @ 17:59 |
quote:Doet idd een beetje vreemd. Als je een topic heb geopend zie je recht onder aan de pagina Forum Jump, zo kan je nog naar forum. Just a tip ![]() Oh ja Jacco, wat iemand hier eerder zei, er ontbreekt idd iets aan de achterkant, beetje kaal en niet spannend zo. Maar denk als je je spoiler er op zet, dat het een stuk spannender er uit ziet. [Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 29-10-2003 18:19] | |
StefanP | woensdag 29 oktober 2003 @ 18:24 |
Mooie achterlichten idd. En dat racegaas, kun je daar geen horizontale lijntjes op verven in grijs of zwart? Dat het op een intercooler lijkt. Of anders de stukken die achter de kleine luchtgaten zitten weghalen? En ga je het stuur ook vervangen? Het is zo groot | |
jacco | woensdag 29 oktober 2003 @ 19:42 |
quote:Wat als er nu strax een echte intercooler in komt ![]() Zorg jij nu maar eerst dat die supra rijd | |
SimtekF1 | woensdag 29 oktober 2003 @ 23:23 |
Vette bak dude. | |
Boink | donderdag 30 oktober 2003 @ 11:50 |
@Jacco ben jij ook van de partij @ 2 fast 2 furious event op zandvoort? | |
jacco | donderdag 30 oktober 2003 @ 17:55 |
quote:Nee dan ben ik jarig ![]() | |
StephanL | donderdag 30 oktober 2003 @ 18:17 |
quote:Woei ![]() | |
jacco | donderdag 30 oktober 2003 @ 20:08 |
Is dit mooi of is dit mooi ![]() quote: ![]() ![]() | |
StephanL | donderdag 30 oktober 2003 @ 20:13 |
quote:Ziet er strak uit ![]() | |
WhiteAssNigga | donderdag 30 oktober 2003 @ 20:30 |
quote:Supermooie achterlichten, maar een klein puntje van kritiek. Volgens mij sluit de kofferbakklep niet helemaal lekker aan. De 2 delen van het achterlicht staan een beetje scheef ten opzichte van elkaar.... | |
Delnooz | donderdag 30 oktober 2003 @ 23:13 |
quote:Jupz dat is heel mooi. Ik neem aan dat je hem wel in die kleur houdt? ![]() Vind hem echt erg gaaf, enig id wanneer je hem er op gaat zetten? en dan willen we natuuuurlijk weer foto's ![]() | |
zerrocool | vrijdag 31 oktober 2003 @ 00:08 |
mooi mooi mooi ik kan iet w8en op pic's | |
stefimke | vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:02 |
quote:Alvast gefeliciteerd Jacco. Kun je misschien wel wat meer vertellen (hier of in een nieuw topic) over de Honda meeting in Asten a.s. zondag 2 November? Is er voor 16:00uur niks te doen (als in: het heeft absoluut geen zin om eerder te komen)?, is er een programma?, kan ik m'n niet-Honda ook ergens kwijt zonder een kilometer te hoeven lopen? | |
Baco- | vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:47 |
Volgens mij is er idd niets te doen voor 16.00 En je Niet Honda kan je heel dichtbij parkeren.. naast het terrein zegmaar.. ![]() | |
t0n | vrijdag 31 oktober 2003 @ 08:49 |
Jac, Hij wordt echt heel vet ![]() ![]() Die motorkap vind ik echt heel stoer, ik hou wel van laag liggende inlaten... Btw, waar haal je het geld vandaan man | |
ThaFreak | vrijdag 31 oktober 2003 @ 10:58 |
quote:vanaf 16:00 gaat het terrein pas open dus het heeft geen nut hebben om eerder te komen! op http://home.hetnet.nl/~rbrueren/plaatjesmap/internetflyer021103.html is de flyer te vinden! quote:van zijn sponsor geloof ik ![]() ![]() | |
jacco | vrijdag 31 oktober 2003 @ 14:37 |
De antwoorden voor Asten zijn al gegeven dus dat is wel duidelijk dacht ik zo. Ga morgen btw naar Mechelen, moet om 09:00 al op Hazeldonk zijn. Dat word dus weer even 2,5 uur rijden. @ThaFreak | |
Gravit | donderdag 6 november 2003 @ 10:54 |
quote:Mechelen he ![]() | |
jacco | donderdag 6 november 2003 @ 18:17 |
Zo Mechelen enzo was weer super. Op Asten nog even met Stefimke kennis gemaakt. Mooit foto's btw Gravit. De auto ernaast is van Marko ook een erg gave Coupe. En krijg weer wat leuk speelgoed. Weet alleen nog niet in welke kleur ik ze wil hebben. | |
StephanL | donderdag 6 november 2003 @ 19:28 |
Zeg Jacco, ga je nog lampen er onder gooien? Zo ja wat dan? Je heb vast wel van dat nieuwe ICELED licht gehoord van Showoffimports. Echt meesterlijk dat ICELED ![]() Mooie stoelen! | |
Hitpoint | donderdag 6 november 2003 @ 19:38 |
Ik denk dat ik ook maar een project op start. Ik ben eergister over de kop gegaan met mijn civic en heeft nu fors wat plaat schade, gelukkig geen steunbalken gekreukt. Vanaf aankomend weekend word ie gestript, uitgedeukt en gespoten. Plus nog wat extra dingen, stootstrips gaan er af en worden dicht gelast net zoals de achterklep, etc... Hier een pic voor meer pics: Nu jacco bijna klaar is begin ik met mijn projectje Zeker straks werk jacco, mijn complimenten. ik heb je niet zien staan in Asten. kan dat kloppen?? | |
WhiteAssNigga | donderdag 6 november 2003 @ 19:47 |
quote:Klote voor je, man!!! Bagger is dat, zo'n rolschade, gaat vast een hoop geld kosten, kun je het beter meteen goed aanpakken en er idd een project van gaan maken. | |
Hitpoint | donderdag 6 november 2003 @ 19:53 |
quote:Natuurlijk is het zwaar kloten, ik was namelijk veel van plan maar nu net op het verkeerde moment. (no money) Veel gaat het me gelukkig niet kosten, ik doe het samen met mijn oom die is schadehersteller, spuiter, keurmeester en auto/vrachtwagen monteur en hij heeft een eigen garage dus de kosten zullen aanzienlijk mee vallen. Ik denk dat ik met de gehele verbouwing (uitdeuken/spuiten/lassen) nog geen 1000 euro kwijt ben. Het duurste is nog de gehele bodykit "Een geluk bij een ongeluk" | |
GenesiZ | vrijdag 7 november 2003 @ 00:54 |
quote:Ik heb nog wel een goedkoop adres voor mooie bodykits. compleet setje rond de 800 eur verkoop. En ze zien er heel mooi uit. | |
Googolplexian | vrijdag 7 november 2003 @ 01:44 |
Voor over de kop ziet het er erg mild uit. Ik geloof je meteen maar je mag nog van geluk spreken. | |
deriopramos | vrijdag 7 november 2003 @ 23:24 |
quote:Ik heb wel interesse in die adresje van je ,woon toch vlakbij spijkcity | |
Kolkie | vrijdag 7 november 2003 @ 23:31 |
Sjeminee, die achterbumper van Jacco zie je ineens overal ![]() ![]() | |
StephanL | zaterdag 8 november 2003 @ 14:48 |
quote:Ik zal hem even quoten wat hij op StreetLegalHonda forum zei. Ik hoop dat je het niet erg vind Hitpoint? Ken je verder niet maar je lijkt mij dezelfde persoon als op SLH. quote: | |
Hitpoint | zaterdag 8 november 2003 @ 20:33 |
quote:Klopt helemaal. Vandaag is mijn oom langs geweest en maandag komt de plaatwerker ff een kijkje nemen. Want mijn oom heeft te weinig tijd om het zelf te doen. Project gaat maandag van start. De auto word helemaal gestript van interieur tot los plaatwerk uitgedeukt en gespoten in Midnight blue. | |
method21 | zaterdag 8 november 2003 @ 20:37 |
quote:Dat heb jij snel gezien in 1 dag zonder de auto te strippen ..... | |
method21 | zaterdag 8 november 2003 @ 20:44 |
No Go car, drol op wielen, worst op pootjes, 100pk pruttel kut.... Maar op zicht wel een mooie auto (vind jezelf) | |
Hitpoint | zaterdag 8 november 2003 @ 22:20 |
quote:Mijne heeft geen 100pk ![]() ![]() | |
Hitpoint | zaterdag 8 november 2003 @ 22:23 |
quote:Ik weet hoe ik gecrashed ben en aangezien ik de tekeningen van de carroserie heb zie ik dat er geen vitale delen zijn ontzet. En ik had nog gelijk ook ![]() | |
icecubes | zondag 9 november 2003 @ 18:27 |
quote:Haha dat is ook toeval..ik lees dit forum heel soms en dan vooral dit topic want ik rij zelf ook in een coupe..diegene die jij zag was ik dus...ben afgelopen vrijdag 2 keer in enschede geweest...jij zal wel op de hogeschool zitten en ik moest mijn vriendin daar afzetten dus heb je me daar zien rijden?... heb idd ook die bumper en dezelfde achterlichten alleen de mijne is verlaagd dmv een schroefset van kw. zal zo wel even een paar piccies posten.. Trouwens jacco nu ik toch aan het replyen ben ziet er goed uit die auto van je alleen nog wel even goed omlaag schoppen maar dat zul je zelf ook wel willen.. | |
icecubes | zondag 9 november 2003 @ 18:34 |
Hier nog even met mijn tijdelijke uitlaat Nog een oude foto met de orginele bumper ps Jacco hoop dat je het niet erg vindt dat ik dit even in je topic zet maar het is in elk geval ook een coupe... | |
Ultimora | zondag 9 november 2003 @ 19:23 |
quote:stoelen uit een Smart??? ![]() | |
erikh | zondag 9 november 2003 @ 19:25 |
quote:Waar heb je die 'vloermatten' op de kop getikt of zijn het gewoon platen emtaal die je zelf op maat hebt gemaakt? | |
icecubes | zondag 9 november 2003 @ 20:01 |
Zijn idd stoelen uit een smart...;) Keertje wat anders Die traanplaatmatten heb ik zelf op maat laten maken.Ze zijn ook best wel dik. Vindt het persoonlijk veel beter als die shit die je wel eens van autostyle ziet want je kan de pasvorm nu zelf mooi strak maken en zoals ik het al zei het is veel dikker als bijvoorbeeld autostyle (die had ik in mijn vorige auto) | |
Kolkie | zondag 9 november 2003 @ 21:02 |
quote: UT, bijna hetzelfde Maarre, nou heb ik niet helemaal goed gekeken, en nou ik die foto's zo zie: je woont toch nie in Westerhaar of wel? Daar staat nl. ook zo'n kar en die lijkt er best wel op (ook die witte roostertjes en die heb van die angeleyes... kon ik bij jou niet zo gauw zien eigenlijk anyways, excuses aan Jacco voor het offtopic gaan.. ik moet zeggen tis wel erg toevallig | |
icecubes | zondag 9 november 2003 @ 21:27 |
nee ik kom niet uit westerhaar maar uit Almelo... Dat van de UT bedacht ik me toe straxs ook... was daar die dag trouwens ook even geweest want moest heel snel naar de wc dus gelijk bij het BB-gebouw stoppen.. ![]() ![]() | |
zerrocool | maandag 10 november 2003 @ 11:19 |
jacco's civic gespot, 5e van rechts hehe | |
jwstoop | maandag 10 november 2003 @ 11:27 |
nee dat is een nieuwer model met grotere koplampen ![]() ![]() | |
zerrocool | maandag 10 november 2003 @ 11:57 |
idd nu zie ik het dit is de 6th gen, maar hij lijkt er wel op iig ![]() | |
wick | woensdag 12 november 2003 @ 22:16 |
jacco, mag ik vragen waar je die tachometer hebt besteld? showoffimports? Denk dat ik ook maar eens ga kijken daaro, ben van plan om veel centjes te gaan steken in mijn REX. /ontopic -edit- [Dit bericht is gewijzigd door wick op 12-11-2003 22:27] | |
zerrocool | woensdag 12 november 2003 @ 22:36 |
ik vind dat echt een foute spoiler, ik zou gewoon voor een GT wing gaan zo'n pakfeifer ding staat zo tupperware | |
B_BOY | donderdag 13 november 2003 @ 18:12 |
die wagen wordt vast vet en nu is dit topic vol ![]() |