quote:Heb geen idee wat beter is voor de air flow. Maar over het blok ben ik denk ik al uit.
Op zondag 5 oktober 2003 15:52 schreef Delnooz het volgende:
Netjes Jacco, ziet er goed uit. zoals al veel mensen zeggen, het verlagen zal waarschijnlijk veel doen.De diffusor-achterbumper is ongeveer hetzelfde als de honda die ik wat eerder beschreef. Jij hebt alleen veel minder en veel extremere schotten. Andere had veel schotjes die maar beetje uitsteken.
[edit] wat heeft meer nut voor het naar de grond toezuigen veel kleinere of minder en grote?[/edit]
Het gaat er steeds beter uitzien. Echt gaaf om nu al toch een flinke tijd te zien hoe het steeds verder vordert. Hij ziet er goed uit, voorbumper vinnik ook zeker ok! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.
Weet je al wat meer over het blok dat je gaat kiezen? Als je nu een ander blok kiest moet je dan ook meteen andere versnellingsbak hebben ivm betere ratio's of is dat niet van mega belang, omdat het een Honda-motor blijft?
Het zal dan toch de B16A2 worden. Omdat ik dit blok alles compleet krijg dwz.
Het advies was om dit blok te nemen omdat zoals ik al zei deze helemaal compleet is. En mensen die al een B16 blok hebben gaan dan over naar de B18. Het B16 blok heeft genoeg potentieel en er kunnen daar nog heel wat peekaatjes uit geperst worden. Het schijnt ook dat deze blokken sterker zijn.
quote:Een diffuser is niet voor downforce maar tegen negative drag. De lucht voor de auto waar die doorheenklieft gaat deels er boven en deels er onder langs. De lucht langs de bovenkant moet een langere weg afleggen dan die onderlangs en komt (dus) met een hogere snelheid aan bij de achterkant van de auto.
Op zondag 5 oktober 2003 15:52 schreef Delnooz het volgende:
[edit] wat heeft meer nut voor het naar de grond toezuigen veel kleinere of minder en grote?[/edit]
Als de luchtlagen boven en onder met een groot verschil in snelheid weer bij elkaar komen achter de auto ontstaat er achter de auto veel turbulentie. Omdat in die turbulente lucht de druk lager is dan in de lucht voor de auto wordt deze als het ware een beetje achteruitgetrokken (negative drag).
De functie van een diffuser is om de onderste luchtlagen die de auto verlaten bij te sturen en te versnellen zodat ze met een lager snelheidsverschil integreren met de bovenste luchtlagen zodat er minder turbulentie ontstaat (en dus negative drag). Met een diffuser krijg je in principe dus een hogere topsnelheid, maar niet meer downforce hoewel dat wel een bijwerking kan zijn als door de werking van de diffuser de luchtstroom onder de auto versneld wordt.
EDIT: dank je, maar het gaat hier over een Honda en niet over een auto die jij leuker vind
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 17:59]
Jacco, hoe lang ben je nu al in totaal met dit project bezig, en heb je enig id hoe lang het nog gaat duren? Duurt het langer dan verwacht (Afgezien van de botsing dan die je had + bijkomende reparatie tijd)
Volgens mij willen best veel mensen hetzelfde doen wat jij doet, maar onderschatten de meeste mensen de tijd die je er aan kwijt bent....
[Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 06-10-2003 19:16]
quote:Uhm laten we eens kijken, ik heb hem eind februari aangeschaft. En ben toen eigenlijk direct begonnen. Eerst krijg je ideëen en dan ga je over tot het bestellen van diverse onderdelen.
Op zondag 5 oktober 2003 23:36 schreef Delnooz het volgende:
mbvt kijk es in het centrale fimpjes topic, volgens mij staat daar wat je bedoeld. Trouwens bedankt voor de uitleg over die diffusorJacco, hoe lang ben je nu al in totaal met dit project bezig, en heb je enig id hoe lang het nog gaat duren? Duurt het langer dan verwacht (Afgezien van de botsing dan die je had + bijkomende reparatie tijd)
Volgens mij willen best veel mensen hetzelfde doen wat jij doet, maar onderschatten de meeste mensen de tijd die je er aan kwijt bent....
Dan kom je erachter dat het niet past of niet eens voor jou auto gemaakt word. Dus het is steeds je plannen bijschaven eigenlijk. Daardoor duurt het steeds weer iets langer. Maar je moet het zo zien je auto is eigenlijk nooit klaar.
Maar hoe ik hem nu voor ogen heb. Zal het tot begin de zomer volgend jaar duren.
quote:Als je hem 40 mm verlaagt heb je geen problemen als het goed is. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de grote van de velgen en de maat van de banden. Een vriend van mij rijd met 50 mm verlaging en bij hem loopt hij alleen aan als hij extreem links of rechts draait
Op maandag 6 oktober 2003 11:15 schreef ShaoliN het volgende:
Voorbumper is mooi inderdaad. Heb je al een idee waar je de veren vandaan gaat halen? Ben zelf ook op zoek naar een setje veren voor hetzelfde type auto. Geeft 40mm verlagen zonder het vervangen van schokbrekers trouwens geen problemen?
[Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 18:45]
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 18:18 schreef jacco het volgende:Een vriend van mij rijd met 500 mm verlaging en bij hem loopt hij alleen aan als hij extreem links of rechts draait
dat blok heeft een compressieverhouding van 10,2:1, dus zou wel 5 of 6 psi overdruk moeten trekken. Haal je een vermogenswinst mee van rond de 50%, en het moet redelijk makkelijk zijn om aan eentje te komen. De Mercedes of Saab kompressors schijnen goed om te bouwen te zijn en makkelijk/goedkoop te krijgen bij de sloop.
quote:Dit is mijn enige auto. en heb geen budget gesteld. dus ik zie wel waar ik op uit kom. en helaas krijg je hier als je hem zou inruilen gewoon de dagwaarde voor terug. dus dit soort wagens ruil je niet maar verkoop je particulier. Maar ik ben hier nog lang niet op uitgekeken. Dus rijd hier nog eeen paar jaar mee rondt
Op maandag 6 oktober 2003 18:36 schreef mbvt het volgende:
btw, Jacco. Is/wordt dit je enige auto, of is ie voor erbij? En heb je een budget waar je naartoe werkt? Moet een smak geld kosten...
Kun je nog wat doen met de investering die je hebt gedaan in deze auto als je hem ooit eens weer verkoopt, of voegt het weinig toe aan de latere verkoopwaarde?
Hoe lang ben je eigenlijk van plan er in te gaan rijden?
quote:Een goede claxon is zeer belangrijk. Helemaal als dat ding straks snel gaat worden, moet je je medeweggebruikers toch goed kunnen waarschuwen dat je er langs wil
Op maandag 6 oktober 2003 22:19 schreef OlieBbol het volgende:
He jacco, toffe bumpers en ook de sound bij optrekken is al heel aardig... maar die claxon..... dat kan echt niet :x
quote:Ook wij volgen je project Jacco, helaas zien we je nooit met dat ding ergens rijden dus moeten we het maar met foto's doen hier
Op dinsdag 7 oktober 2003 18:24 schreef jacco het volgende:
Brummen in De house !!!!!!!
Suc6 ermee en ik zie hem binnenkort wel een keer. Ben wel benieuwd!!!!
Volgende week komen de skirt's. En heb ook even wat nieuwe speeltjes besteld
Ik heb nieuwe achterlichten besteld. Omdat ik toch niet helemaal tevreden was met degene die ik er nu op heb zitten. Het worden de nieuwste van TYC (hoofdleverancier van 2F2F). Ik heb ze vooral gekozen omdat er nog niet veel auto's mee rondrijden. En vind ze zelf ook erg mooi:
Heb ook nieuwe meters besteld voor in de auto waaronder deze drie:
Deze komen dan in de hier in te zitten
En er komt een regelbare coil over set aan. Die ik als "testpersoon" ga gebruiken om te kijken of het echt goed spul is zeg maar. En daarna de aan klanten word aangeboden.
quote:
Arospeed Coilovers 01-03 Honda Civic 2dr/3dr 02-03 Acura RsxArospeed adjustable coilovers are designed to provide ride height adjustment from 0"-4" inches (depending on applications) by simply turning the adjusters up or down while maintaining a comfortable ride. Each coilover kit includes bump stops, adjustable cylinders, coil springs, cylinder locking keys and any other necessary hardware
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |