abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 oktober 2003 @ 17:13:21 #76
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_13668095
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 15:52 schreef Delnooz het volgende:
Netjes Jacco, ziet er goed uit. zoals al veel mensen zeggen, het verlagen zal waarschijnlijk veel doen.

De diffusor-achterbumper is ongeveer hetzelfde als de honda die ik wat eerder beschreef. Jij hebt alleen veel minder en veel extremere schotten. Andere had veel schotjes die maar beetje uitsteken.

[edit] wat heeft meer nut voor het naar de grond toezuigen veel kleinere of minder en grote?[/edit]

Het gaat er steeds beter uitzien. Echt gaaf om nu al toch een flinke tijd te zien hoe het steeds verder vordert. Hij ziet er goed uit, voorbumper vinnik ook zeker ok! Ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Weet je al wat meer over het blok dat je gaat kiezen? Als je nu een ander blok kiest moet je dan ook meteen andere versnellingsbak hebben ivm betere ratio's of is dat niet van mega belang, omdat het een Honda-motor blijft?


Heb geen idee wat beter is voor de air flow. Maar over het blok ben ik denk ik al uit.

Het zal dan toch de B16A2 worden. Omdat ik dit blok alles compleet krijg dwz.

  • blok
  • bak
  • kabelboom
  • ecu
  • aandrijfassen
  • vtec ophanging voor+remmen/klauwen
  • in/uitlaatspruitstuk
  • dynamo
  • startmotor
  • steunen
  • Het advies was om dit blok te nemen omdat zoals ik al zei deze helemaal compleet is. En mensen die al een B16 blok hebben gaan dan over naar de B18. Het B16 blok heeft genoeg potentieel en er kunnen daar nog heel wat peekaatjes uit geperst worden. Het schijnt ook dat deze blokken sterker zijn.

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zondag 5 oktober 2003 @ 17:41:13 #77
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_13668668
    Met 160pk kan je toch ook zat leuk scheuren
    Wij eisen vanzelfsprekend een ombouw-verhaal met veel pic's!
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_13670045
    zo zo dat is nou een een mooie voorbumper
    pi_13674865
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2003 15:52 schreef Delnooz het volgende:
    [edit] wat heeft meer nut voor het naar de grond toezuigen veel kleinere of minder en grote?[/edit]
    Een diffuser is niet voor downforce maar tegen negative drag. De lucht voor de auto waar die doorheenklieft gaat deels er boven en deels er onder langs. De lucht langs de bovenkant moet een langere weg afleggen dan die onderlangs en komt (dus) met een hogere snelheid aan bij de achterkant van de auto.

    Als de luchtlagen boven en onder met een groot verschil in snelheid weer bij elkaar komen achter de auto ontstaat er achter de auto veel turbulentie. Omdat in die turbulente lucht de druk lager is dan in de lucht voor de auto wordt deze als het ware een beetje achteruitgetrokken (negative drag).

    De functie van een diffuser is om de onderste luchtlagen die de auto verlaten bij te sturen en te versnellen zodat ze met een lager snelheidsverschil integreren met de bovenste luchtlagen zodat er minder turbulentie ontstaat (en dus negative drag). Met een diffuser krijg je in principe dus een hogere topsnelheid, maar niet meer downforce hoewel dat wel een bijwerking kan zijn als door de werking van de diffuser de luchtstroom onder de auto versneld wordt.

      zondag 5 oktober 2003 @ 22:02:16 #80
    53504 Goodfellow
    Fuck the World
    pi_13675328
    Ziet er leuk uit

    EDIT: dank je, maar het gaat hier over een Honda en niet over een auto die jij leuker vind

    [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 17:59]

    Mocht ik door de drank bezwijken
    Mocht ik naar de donder gaan
    Laat dan op mijn grafsteen prijken:
    Hij kon niet meer op z'n benen staan!
    pi_13678362
    mbvt kijk es in het centrale fimpjes topic, volgens mij staat daar wat je bedoeld. Trouwens bedankt voor de uitleg over die diffusor

    Jacco, hoe lang ben je nu al in totaal met dit project bezig, en heb je enig id hoe lang het nog gaat duren? Duurt het langer dan verwacht (Afgezien van de botsing dan die je had + bijkomende reparatie tijd)

    Volgens mij willen best veel mensen hetzelfde doen wat jij doet, maar onderschatten de meeste mensen de tijd die je er aan kwijt bent....

    pi_13679858
    Hij gaat er steeds beter uitzien jacco, ik word steeds meer benieuwd naar het eindresultaat, veel succes!

    [Dit bericht is gewijzigd door MaartenGrendel op 06-10-2003 19:16]

    "History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
      maandag 6 oktober 2003 @ 11:15:05 #83
    32597 ShaoliN
    *BLiNg bLiNG*
    pi_13684097
    Voorbumper is mooi inderdaad. Heb je al een idee waar je de veren vandaan gaat halen? Ben zelf ook op zoek naar een setje veren voor hetzelfde type auto. Geeft 40mm verlagen zonder het vervangen van schokbrekers trouwens geen problemen?
      maandag 6 oktober 2003 @ 18:09:03 #84
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13694540
    [/i]Ik heb een paar reply's gewijzigd en/of verwijderd. Want het gaat hier toch echt om een Honda en geen andere auto's. Je kan hier heel veel posten van idee's tot aan foto's zolang het maar met betrekking tot de honda gebeurt.[/i]
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 6 oktober 2003 @ 18:15:27 #85
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13694632
    quote:
    Op zondag 5 oktober 2003 23:36 schreef Delnooz het volgende:
    mbvt kijk es in het centrale fimpjes topic, volgens mij staat daar wat je bedoeld. Trouwens bedankt voor de uitleg over die diffusor

    Jacco, hoe lang ben je nu al in totaal met dit project bezig, en heb je enig id hoe lang het nog gaat duren? Duurt het langer dan verwacht (Afgezien van de botsing dan die je had + bijkomende reparatie tijd)

    Volgens mij willen best veel mensen hetzelfde doen wat jij doet, maar onderschatten de meeste mensen de tijd die je er aan kwijt bent....


    Uhm laten we eens kijken, ik heb hem eind februari aangeschaft. En ben toen eigenlijk direct begonnen. Eerst krijg je ideëen en dan ga je over tot het bestellen van diverse onderdelen.

    Dan kom je erachter dat het niet past of niet eens voor jou auto gemaakt word. Dus het is steeds je plannen bijschaven eigenlijk. Daardoor duurt het steeds weer iets langer. Maar je moet het zo zien je auto is eigenlijk nooit klaar.

    Maar hoe ik hem nu voor ogen heb. Zal het tot begin de zomer volgend jaar duren.

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 6 oktober 2003 @ 18:18:47 #86
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13694697
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2003 11:15 schreef ShaoliN het volgende:
    Voorbumper is mooi inderdaad. Heb je al een idee waar je de veren vandaan gaat halen? Ben zelf ook op zoek naar een setje veren voor hetzelfde type auto. Geeft 40mm verlagen zonder het vervangen van schokbrekers trouwens geen problemen?
    Als je hem 40 mm verlaagt heb je geen problemen als het goed is. Maar dat ligt natuurlijk ook weer aan de grote van de velgen en de maat van de banden. Een vriend van mij rijd met 50 mm verlaging en bij hem loopt hij alleen aan als hij extreem links of rechts draait

    [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 06-10-2003 18:45]

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_13695079
    Wordt het zoiets Jacco ? Deze velgen zouden doe van jou ook niet mistaan denk ik, haal ik je nu niet misschien over om die van jou om te ruilen voor zulke ?
    "What will I get for christmas santa?"
    -" Well Andy, you'll get cancer."
    XBL gamertag: MaskedMuchachoO
    pi_13695084
    btw, Jacco. Is/wordt dit je enige auto, of is ie voor erbij? En heb je een budget waar je naartoe werkt? Moet een smak geld kosten...
    Kun je nog wat doen met de investering die je hebt gedaan in deze auto als je hem ooit eens weer verkoopt, of voegt het weinig toe aan de latere verkoopwaarde?
    Hoe lang ben je eigenlijk van plan er in te gaan rijden?
    pi_13695203
    500 mm verlagen? Jacco?? 50 mm lijkt me iets beter eerlijk gezegd
    Zie mijn icoon ^^
    pi_13695220
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2003 18:18 schreef jacco het volgende:

    Een vriend van mij rijd met 500 mm verlaging en bij hem loopt hij alleen aan als hij extreem links of rechts draait


    dat vind ik super knap. Ik denk dat je 50mm bedoelt, 500 is nl een halve meter
    "Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
    "You go to heaven for the climate and hell for the company"
    pi_13695247
    Komt er ook nog een turbo of supercharger op?

    dat blok heeft een compressieverhouding van 10,2:1, dus zou wel 5 of 6 psi overdruk moeten trekken. Haal je een vermogenswinst mee van rond de 50%, en het moet redelijk makkelijk zijn om aan eentje te komen. De Mercedes of Saab kompressors schijnen goed om te bouwen te zijn en makkelijk/goedkoop te krijgen bij de sloop.

    I say we let the whole thing blow, come back later, then rob everybody.
      maandag 6 oktober 2003 @ 18:48:09 #92
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13695346
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2003 18:36 schreef mbvt het volgende:
    btw, Jacco. Is/wordt dit je enige auto, of is ie voor erbij? En heb je een budget waar je naartoe werkt? Moet een smak geld kosten...
    Kun je nog wat doen met de investering die je hebt gedaan in deze auto als je hem ooit eens weer verkoopt, of voegt het weinig toe aan de latere verkoopwaarde?
    Hoe lang ben je eigenlijk van plan er in te gaan rijden?
    Dit is mijn enige auto. en heb geen budget gesteld. dus ik zie wel waar ik op uit kom. en helaas krijg je hier als je hem zou inruilen gewoon de dagwaarde voor terug. dus dit soort wagens ruil je niet maar verkoop je particulier. Maar ik ben hier nog lang niet op uitgekeken. Dus rijd hier nog eeen paar jaar mee rondt
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 6 oktober 2003 @ 22:19:55 #93
    42431 OlieBbol
    alias Appelflap
    pi_13701031
    He jacco, toffe bumpers en ook de sound bij optrekken is al heel aardig... maar die claxon..... dat kan echt niet :x
    In de hemel is geen bier daarom drinken wij het hier
      dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:22:21 #94
    40878 BOT
    Casual Outside - Hardcore insi
    pi_13720463
    quote:
    Op maandag 6 oktober 2003 22:19 schreef OlieBbol het volgende:
    He jacco, toffe bumpers en ook de sound bij optrekken is al heel aardig... maar die claxon..... dat kan echt niet :x
    Een goede claxon is zeer belangrijk. Helemaal als dat ding straks snel gaat worden, moet je je medeweggebruikers toch goed kunnen waarschuwen dat je er langs wil
      dinsdag 7 oktober 2003 @ 18:24:57 #95
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13720528
    Brummen in De house !!!!!!!
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_13721505
    Wie
    Zie mijn icoon ^^
      dinsdag 7 oktober 2003 @ 23:19:35 #97
    40878 BOT
    Casual Outside - Hardcore insi
    pi_13728843
    quote:
    Op dinsdag 7 oktober 2003 18:24 schreef jacco het volgende:
    Brummen in De house !!!!!!!
    Ook wij volgen je project Jacco, helaas zien we je nooit met dat ding ergens rijden dus moeten we het maar met foto's doen hier


    Suc6 ermee en ik zie hem binnenkort wel een keer. Ben wel benieuwd!!!!

    pi_13739505
    Kun je idd een keer weer wat recente pics tonen? Ik vraag me echt af hoe het er nu uitziet
      woensdag 8 oktober 2003 @ 14:30:54 #99
    69021 SP33D_FR34K
    Freak me, baby!
    pi_13739767
    als ik jou was zou ik beginnen met side skirts ... oh ja en een flinke dempert......maar verder: lekker bak...
    Adore the things that accelerate!
      donderdag 9 oktober 2003 @ 20:33:54 #100
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_13773905
    Update

    Volgende week komen de skirt's. En heb ook even wat nieuwe speeltjes besteld

    Ik heb nieuwe achterlichten besteld. Omdat ik toch niet helemaal tevreden was met degene die ik er nu op heb zitten. Het worden de nieuwste van TYC (hoofdleverancier van 2F2F). Ik heb ze vooral gekozen omdat er nog niet veel auto's mee rondrijden. En vind ze zelf ook erg mooi:

    Heb ook nieuwe meters besteld voor in de auto waaronder deze drie:

  • AC Autotechnic GR7007 Air / Fuel
  • AC Autotechnic GR7003 Elect Volt S7
  • AC Autotechnic GR7001 Oil Temp S7
  • Deze komen dan in de hier in te zitten

    En er komt een regelbare coil over set aan. Die ik als "testpersoon" ga gebruiken om te kijken of het echt goed spul is zeg maar. En daarna de aan klanten word aangeboden.

    quote:
    Arospeed Coilovers 01-03 Honda Civic 2dr/3dr 02-03 Acura Rsx

    Arospeed adjustable coilovers are designed to provide ride height adjustment from 0"-4" inches (depending on applications) by simply turning the adjusters up or down while maintaining a comfortable ride. Each coilover kit includes bump stops, adjustable cylinders, coil springs, cylinder locking keys and any other necessary hardware


    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')