abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13596506
quote:
VVD'er Wilders met dood bedreigd
bron: Telegraaf, 2 oktober 2003

DEN HAAG - Het VVD-Tweede-Kamerlid Wilders heeft woensdag bij de politie aangifte gedaan van onder meer bedreiging met de dood. Volgens Wilders gebeuren er de laatste tijd "meer vervelende dingen" die hij niet nader bij naam wil noemen.

Aanleiding voor de aangifte was een bericht op de internetsite maghrebonline.nl, waarin ene Farid stelt dat Wilders "echt met de dood bestraft worden voor zijn fascistische uitspraken over Islam, moslims en de Palestijnse zaak." Bij de boodschap staat een foto van Wilders.

Wilders staat bekend als een bestrijder van extremisme in het algemeen en vanuit de islamitische hoek in het bijzonder. Eerder deze week pleitte hij nog voor een verbod van moskeeën waar dergelijke uitingen worden gebezigd.

Na de aangifte is "een hele caroussel in werking gezet" met " allerlei diensten". De VVD'er wil niet zeggen of hij nu ook persoonsbeveiliging heeft.

Enkele weken geleden trof Wilders' partijgenoot Oplaat hetzelfde lot. Hij werd bedreigd door dierenrechtenactivisten. Hun partijgenote Hirsi Ali kreeg vorig jaar beveiliging na bedreigingen uit islamitische hoek.

Nu lijkt het sowieso een trend te worden om als 'kritische' volger van de politiek vanuit je luie stoel bedreigingen te uiten naar politici en andere openbare figuren via een openbaar forum of via mail. De vraag is of we dit serieus moeten nemen of niet. Daarbij, aangifte doen is leuk, maar wat kan de politie hier tegen doen? Maghrebonline of Fok! uit de lucht halen? De bedreigers opsporen en bestraffen? Hoe zwaar moet zoiets bestraft worden?

Trouwens, in principe verschillen de bedreigingen naar Wilders nog niet zo veel van de volgende 'bedreigingen' die recent op Fok! zijn gedaan...

quote:
Op maandag 29 september 2003 19:39 schreef janszzen het volgende:
Mensen,
Michiel Smit is een tumorgezwel dat weggesneden dient te worden. Dankzij types als hij, gaan partijen als LR kapot.
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 16:37 schreef JarJar_Swings het volgende:
Als ik dan toch iemand een doorgeladen wapen moet sturen: Job Cohen. Maar eigenlijk mag de hele PVDA tegen de muur. En dan daarna een barbeque met ipv kolen de onnozelaars van Groen Links en de SP. M'n karbonaadje zal heerlijk smaken.
...en van een ander forum over een vertegenwoordiger van pedofielenorganisatie Martijn...
quote:
Ik acht mijn intelligentie van dien aard dat ik nooit kijk naar programma's met het niveau van het RTL ''Nachtsuite. Vannacht kwam ik echter zappend op dat station. Tot mijn verbazing bleek dat programma jouw een podium te geven met voor jouw promotie met betrekking tot pedofilie.

Nu veel mensen het zeer enge gezicht kennen en met de ideeën zijn geconfronteerd, adviseer ik om maar vaak achterom te kijken.....

Ongetwijfeld zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.
pi_13596579
Wat voor gevolgen heeft dit voor policy's in forums? Voor de policy van het fok forum?
pi_13596607
Ik heb Cohen eens daarover een brief gestuurd.
Hij antwoordde dat hij ook zeer geschrokken was van dergelijke posts op bepaalde fora, maar dat er helaas niets aan te doen was.
Het heeft wel zijn aandacht.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:21:28 #4
63752 Daleo
Wolfenstein (GoTy)
pi_13596636
dit staat toch ook op de FP ?
Kut, Kut ALLEMAAL
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2003 @ 14:22:38 #5
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13596659
Dus je kan niets meer zeggen straks, ook niet:
quote:
Op zaterdag 13 september 2003 20:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Straks wil hij niet en wordt Thom de Graaf het .

quote:
Op zaterdag 13 september 2003 20:38 schreef sp3c het volgende:

dan schiet ik hem dood ... dan moet Zalm het wel worden

* sp3c hides voor het ongetwijfeld op komst zijnde arrestatie team

pi_13596671
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:21 schreef Daleo het volgende:
dit staat toch ook op de FP ?
ja en, who gives a fuck
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Redactie Frontpage donderdag 2 oktober 2003 @ 14:25:15 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13596717
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:20 schreef milagro het volgende:

Het heeft wel zijn aandacht.

Maw: val ons niet meer lastig.
pi_13596892
Ik vind die 2 voorbeeldpost van FoK nou niet echt schokkend, het is geen conrete bedreiging ofzo, gewoon lekker stoer proberen te doen

valt in dezelfde catagorie als de posts die je krijgt als er een kinderverkrachter is aangehouden, dan blijkt ook iedereen ineens creatief met doodstraffen, dat ga je toch ook geen bedreigingen noemen

[Dit bericht is gewijzigd door Wisp op 02-10-2003 14:32]

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_13596894
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:17 schreef Kozzmic het volgende:

Ongetwijfeld zijn er nog wel meer voorbeelden te vinden.

Bedreigingen uit islamitische hoek zou ik persoonlijk wat serieuzer nemen.
pi_13596951
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:25 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Maw: val ons niet meer lastig.

Nu ja... het was een hele beleefde en keurige reactie op mijn ietwat verhitte verontwaardigde brief nav van 4 mei en ook teruggrijpend op die radicale imams in o.a. A'dam en dat hij zich zo sterk vergiste in wat eronder een deel van die kutgastjes leeft en toen verwees ik hem naar door Kozzmic gequote posts op bepaalde fora, met een inhoud waar de honden geen brood van lusten.
Ik zei dat hij zich voor de gek liet houden enigzins verblind door zijn standpunt van "de boel bij elkaar houden".

Op zich een mooi standpunt, hoor, alleen het werkt niet, niet bij dat soort lui.

En tja wat doe je er tegen.
Ik zou het ook niet weten.
Verbieden kan niet.
In de gaten houden... en dan?
Pas als die Wilders (of anderen) wat overkomt, kan je zeggen dat het dus serieus was

Ik snap trouwens niets van die moderatie op die fora.
Werkelijk alles kan, lijkt wel.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:34:37 #11
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_13596985
quote:
Trouwens, in principe verschillen de bedreigingen naar Wilders nog niet zo veel van de volgende 'bedreigingen' die recent op Fok! zijn gedaan...
Wanneer niet uit de context te halen valt dat het 'humoristisch' bedoeld is, maar een serieuze reflectie geeft van wat de schrijver denkt, behoort er bij de mods op zijns minst een belletje te gaan rinkelen. Het is dus aan de mods om de afweging te maken 'wat kan' en 'wat niet kan' en eventueel de persoon erop aan te spreken of anderszins te bannen.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:35:18 #12
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13597011
quote:

[..]

Nu lijkt het sowieso een trend te worden om als 'kritische' volger van de politiek vanuit je luie stoel bedreigingen te uiten naar politici en andere openbare figuren via een openbaar forum of via mail. De vraag is of we dit serieus moeten nemen of niet. Daarbij, aangifte doen is leuk, maar wat kan de politie hier tegen doen? Maghrebonline of Fok! uit de lucht halen? De bedreigers opsporen en bestraffen? Hoe zwaar moet zoiets bestraft worden?

Volgens de policy mogen doodsbedreigingen niet naar andere users, blijkbaar wel naar Job Cohen. Misschien moet daar ook wat aan gedaan worden.

De eerste "bedreiging" van janszzen, vind ik er niet echt een. Eerder een oproep om Smit te negeren en uit de partij te gooien (hoewel niet al te subtiel verwoord).

Indien Fok! hier gewoon tegen optreedt lijkt er mij weinig aan de hand. Meestal worden dit soort dingen wel ge-edit. Uit welk topic komt die bedreiging van JarJar_Swings eigenlijk?

Indien mogelijk moet de bedreiger opgespoord worden. Dan kan snel genoeg gezien worden hoe serieus het is. Een veroordeling voor bedreiging lijkt mij zeker niet uitgesloten.

[Dit bericht is gewijzigd door freako op 02-10-2003 14:36]

Moderator donderdag 2 oktober 2003 @ 14:35:22 #13
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_13597015
quote:
De vraag is of we dit serieus moeten nemen of niet.
Een bedreiging dient denk ik per geval ingeschat te worden. Zelf zou ik de "bedreigingen" op Fok die jij als voorbeeld plaatste, niet serieus nemen.
Maar als er een oproep tot geweld tegen iemand wordt gedaan met bijvoorbeeld een foto van het beoogde slachtoffer erbij plus zijn woonplaats of zelfs adres, dan wordt het al serieuzer. Gebeurt dat ook nog eens op een forum waarvan bekend is dat er veel extremisten (van wat voor 'bloedgroep' dan ook) rondhangen, dan zou ik me echt zorgen gaan maken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:39:44 #14
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13597164
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:35 schreef freako het volgende:

[..]

Uit welk topic komt die bedreiging van JarJar_Swings eigenlijk?

Heb hem al gevonden:

Welke politicus haat je het meest?

.

pi_13597173
Belachelijke actie van Wilders.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:43:16 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13597281
quote:

[..]

Als ik het goed lees, is die bedreiging op maghrebonline alleen de druppel die de emmer doet overlopen. Anders kan ik "meer vervelende dingen" niet verklaren.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:44:39 #17
66982 Herostratos
pi_13597324
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:39 schreef freako het volgende:

Welke politicus haat je het meest?

.

Als je het mij vraagt had dat topic direct gesloten moeten worden...
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:48:39 #18
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13597445
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:35 schreef Gert het volgende:

[..]

. Gebeurt dat ook nog eens op een forum waarvan bekend is dat er veel extremisten (van wat voor 'bloedgroep' dan ook) rondhangen, dan zou ik me echt zorgen gaan maken.

De meerderheid van de posters op Maghreb lijkt zich niet al te veel te bekommeren om de regels van de Westerse democratische rechtsstaat en (uiteraard wel luidkeels geeiste) tolerantie vrij laag op de prioriteiten lijst te hebben staan. Leuk als die het ooit eens voor het zeggen krijgen.
pi_13597560
Nu maar wachten tot Wouter Bos, Femke Halsema of Ad Melkert aangifte doen over Fok. Gelukkig hebben linkse politici iets meer incasseringsvermogen.

Weer een poging van Wilders om Marokkanen in een kwaad daglicht te stellen. Die man wil helemaal niet dat het beter gaat in Nederland, wat denkt hij hier nou mee te bereiken behalve veel polarisatie. Voor een politicus vind ik het een ongelooflijk knulle en egocentrische actie. Vooral goed voor zijn eigen dikke pik. "Mijn naam stond al 3 weken niet op teletekst, doe iets":{

Die opmerkingen op internet zijn geen doodsbedreigingen in die zin van het woord. Weer een term, na terrorisme, die sterk aan inflatie onderhevig is. Laat die mensen toch schelden, een politicus hoort een dikke huid te hebben.

donderdag 2 oktober 2003 @ 14:52:36 #20
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13597580
Afijn wat de grapjas Farid hier wel mee bereikt is dat er wederom een wagonlading negative aandacht richting een bevolkingsgroep gaat. Gefeliciteerd Farid.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:53:24 #21
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_13597611
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:19 schreef Redux het volgende:
Wat voor gevolgen heeft dit voor policy's in forums? Voor de policy van het fok forum?
dat wil ik ook wel eens weten
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:54:06 #22
66982 Herostratos
pi_13597633
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:51 schreef SCH het volgende:
Nu maar wachten tot Wouter Bos, Femke Halsema of Ad Melkert aangifte doen over Fok. Gelukkig hebben linkse politici iets meer incasseringsvermogen.
Rechts bashen is het enige wat jij kunt he?!
(nooit gehinderd door ook maar enige vorm van achtergrond kennis)
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:54:43 #23
572 Sniper
Gull Catcher
pi_13597652
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:53 schreef Tiemie het volgende:

[..]

dat wil ik ook wel eens weten

Volgens mij leiden doodbedreigingen tot een (permanente) ban (?)
  donderdag 2 oktober 2003 @ 14:55:09 #24
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13597660
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:51 schreef SCH het volgende:
een politicus hoort een dikke huid te hebben.
, bedreiging?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 2 oktober 2003 @ 15:01:16 #25
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_13597840
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:48 schreef Sniper het volgende:

[..]

Leuk als die het ooit eens voor het zeggen krijgen.

NEVER!!!.... to arms
En hoe voelt u zich nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')