abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13571501
Zo als elk jaar willen we ( ik + 3 vrienden) weer een weekje gaan boarden in frankrijk. De afgelopen 2 jaar zijn we in Les 2 Alpes en Val Thorens geweest. Dit was beide keren zeer geslaagd al lag er 2 jaar geleden weinig sneeuw in Les 2 Alpes. Maar omdat deze plaatsen erug duur beginnen te worden, zijn we omzoek gegaan naar iets nieuws. We zitten te denken aan Risoul! Zijn er mensen die daar eerder zijn geweest? Hoe was het met het skigebied??, apres-ski????, voldoende sneeuw??? duur/iets minder duur???? etc. etc. Oftewel alle info is welkom. Laat je horen!
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
pi_13571539
Was nog ff belangrijke informatie vergeten. We willen in de 2de week van de kerstvakantie gaan (dus met oud&nieuw). Ligt er dan al voldoende sneeuw en hoe is het weer daar???
pluk de dag (alleen niet te vroeg)
  woensdag 1 oktober 2003 @ 14:48:54 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13571682
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 14:44 schreef Gangster-Engel het volgende:
Was nog ff belangrijke informatie vergeten. We willen in de 2de week van de kerstvakantie gaan (dus met oud&nieuw). Ligt er dan al voldoende sneeuw en hoe is het weer daar???
Koud en weinig sneeuw, maar ik vrees dat dit topic op slot gaat omdat er een centraal topic voor is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_13571946
Ik heb het daar erg naar me yin gehad. Ongeveer even duur als in Val Thorens e.d.

Genoeg sneeuw maar wel tussen de bomen.
Meestal is het wel vrij koud.

Zolang je nog kan lopen.......
pi_13576975
Er is toch nog geen Risoul topic? En dat is toch gewoon een apart ski-gebied??
* Liejannuh is beetje ski-n00b!

Dit is iig nu het centrale Risoul topic!

woensdag 1 oktober 2003 @ 21:22:13 #6
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13581868
Voor nieuwjaar is het in Frankrijk onder de 2000 meter altijd twijfelachtig met de sneeuw. Dalafdalingen zijn vaak ijzig, de sneeuw die valt moet gebruikt worden als basis voor het seizoen en wordt dus direct platgereden. Je zult wel kunnen skien/boarden, maar het genot is nog niet zo groot.

De temperatuur eind december en begin januari is standaard laag.

Risoul is voor de rest een gebied zoals Val Tho en Les Deux Alpes, relatief veel jeugd omdat het goedkoper is (accomodatie dan). Het mag duidelijk zijn dat dit een nadeel is. Echter als je voor de apres-ski gaat is dit een voordeel. Apres ski is er dus redelijk.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 2 oktober 2003 @ 23:52:41 #7
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_13611928
Ik ben vier jaar geleden in Risoul geweest. Was erg leuk.
Risoul (en Vars) staat bekend om veel zonnige dagen. Ik geloof dat 300 dagen per jaar zonnig zijn. Aan het weer zal het niet liggen.
Het gebied is niet al te groot en de pistes zijn typisch Frans: breed en niet moeilijk. Het is prima coor een relaxte board of ski vakantie.
Aprez ski in Frankrijk trekt mij totaal niet aan. Ik ben van mening dat ze alleen in Oostenrijk weten wat aprez ski is. (Voordat iedereen roept dat ik naar Val Thorens moet: ik ben er twee jaar geleden geweest)

Kortom: Je wilt naar Frankrijk? Dan is Risoul een prima resort als je niet op zoek bent naar massaliteit.

vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:25:02 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13612597
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:52 schreef Oldbie het volgende:
Dan is Risoul een prima resort als je niet op zoek bent naar massaliteit.

Vars misschien minder, maar Risoul is massaal hoor.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:47:22 #9
65997 Oldbie
pi_13612971
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:25 schreef XL het volgende:

[..]

Vars misschien minder, maar Risoul is massaal hoor.

Ik zat in Risoul, maar ik vond het niet echt massaal.
Ik vergelijk dan wel met Oostenrijk en Italië
pi_13614747
Hiervoor werd aangegeven dat de pistes breed en makkelijk zijn, over het algemeen klopt dat wel, maar de off-piste mogelijkheden zijn ook erg cool daar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 11:55:04 #11
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13618518
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:47 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik zat in Risoul, maar ik vond het niet echt massaal.
Ik vergelijk dan wel met Oostenrijk en Italië

Dit zijn de twee eerste plaatjes van Risoul als je zoekt met google.
Ik denk dat je wel wat langer bezig bent om dergelijke hoogbouw, toch kenmerk 1 van massatoerisme in Oostenrijkse of Italiaanse wintersportplaatsen te vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door XL op 03-10-2003 12:01]

vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:50:34 #12
65997 Oldbie
pi_13621374
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:55 schreef XL het volgende:

[..]

Dit zijn de twee eerste plaatjes van Risoul als je zoekt met google.
Ik denk dat je wel wat langer bezig bent om dergelijke hoogbouw, toch kenmerk 1 van massatoerisme in Oostenrijkse of Italiaanse wintersportplaatsen te vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]

Tja, dat is standaard in Frankrijk. Alles op een hoop gepakt.
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 14:40:33 #13
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_13622735
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:50 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Tja, dat is standaard in Frankrijk. Alles op een hoop gepakt.

Dat ontkende je een paar post geleden nog over Risoul.
Maar goed, het is dus een standaard Frans wintersportgebied.
Goedkoop in accomodatie, duur in de rest.
pi_13622772
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:55 schreef XL het volgende:

[afbeelding]

De Yeti! De Nederlandse bar die overal in de Franse skigebieden is te vinden!
Ik vond Risoul wel leuk, maar ik was toen 19 geloof ik, dus dan eis je niet zo veel en feest je overal wel... Maar nogmaals, qua skigebied absoluut niets mis.
Klik dan als je durft
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 19:12:45 #15
65997 Oldbie
pi_13629680
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:40 schreef XL het volgende:

[..]

Dat ontkende je een paar post geleden nog over Risoul.
Maar goed, het is dus een standaard Frans wintersportgebied.
Goedkoop in accomodatie, duur in de rest.

Ik bedoel te zeggen dat er een stuk of 8 van die hoge gebouwen zijn. Verder nog wat chalets en dan houdt het op.
In Oostenrijk is het veel meer verspreid in een dorp.
In Italie heb je wel weer hoogbouw.
pi_14081688
Kick

Ik ga er dit jaar naartoe met school We gaan in de toetsweek ( heb meerdere toetsmomenten) , van 16-1 tot 25-1. Lekker goedkoop dus .

En natuurlijk is uitgaan een pre dus ik geloof dat we wel goed zitten hier .

Iemand nog wat tips, tis namelijk me eerste wintersport vakantie . (heb 3 weekse cursus gehad in Snowworld)

pi_14094053
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:53 schreef SoesGSX600 het volgende:
Kick

Ik ga er dit jaar naartoe met school We gaan in de toetsweek ( heb meerdere toetsmomenten) , van 16-1 tot 25-1. Lekker goedkoop dus .

Het wordt daar pas duur hoor.
quote:
En natuurlijk is uitgaan een pre dus ik geloof dat we wel goed zitten hier .

Iemand nog wat tips, tis namelijk me eerste wintersport vakantie . (heb 3 weekse cursus gehad in Snowworld)

Ga je skiën of boarden? Zowiezo voor alle niveaus toffe stukken.
Klik dan als je durft
pi_14099142
Ik ga dit jaar ook naar Risoul. Op 9 Januari. Heeft iemand hier info over hoe het weer dan is? Zowieso heeft iemand een reeele omschrijving van het gebied en de mogelijkheden, want die reisgidsen geloof ik inmiddels wel.... Graag foto's
Chiel Montagne for President!!
pi_14116245
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:41 schreef Suijk het volgende:

[..]

De Yeti! De Nederlandse bar die overal in de Franse skigebieden is te vinden!
Ik vond Risoul wel leuk, maar ik was toen 19 geloof ik, dus dan eis je niet zo veel en feest je overal wel... Maar nogmaals, qua skigebied absoluut niets mis.

Twee jaar geleden ben ik ook in Risoul geweest. De Yeti-bar is daar inderdaad wel gezellig. Bijna elke avond wel volle bak, met alleen maar nederlanders/belgen. Dit in tegenstelling tot Alpe d'Huez, waar ik ook ben geweest, waar het in de Yeti maar een saaie boel was.

Verder is het ski-gebied ook goed te doen, maar je moet wel de mazzel hebben dat er genoeg sneeuw valt. Toen we twee jaar geleden in januari gingen was dat niet het geval. De link met Vars was gesloten
en er waren niet veel pistes open. Dit veranderde pas toen er in Februari
een pak sneeuw viel. Maar gelukkig maakt de Yeti veel goed.

pi_14125615
Ik ben er de afgelopen 2 jaar geweest. Goede prijs en voorzieningen (bad in 4-pers appartement! ). Eerste jaar lag er veel te weinig sneeuw, overal ijs, en toen moest ik leren boarden ... Veel pijn dus. Vorig jaar veel meer sneeuw, echt goede condities. Voor boarders is er ook een mooie halfpipe. En er zijn pistes genoeg voor de gemiddelde skiier/boarder, en wat off-piste mogelijkheden.

De Yeti vond ik maar niks, voor 's nachts echt feesten in het hoogseisoen moet je imo in de tent van de duitse reisorganisaties zijn, de Apache. Je moet wel pasjes hebben, dus ff van tevoren duitse vrienden/vriendinnen maken, dan kunnen ze je erin smokkelen .

Ik wil voor dit jaar weer boeken (bij Sportura), maar weet iemand of ik als ik nu boek veel duurder uit ben dan met last-minute (wat ik de vorige 2 keer heb gedaan)?

vrijdag 28 november 2003 @ 20:01:24 #21
43613 Dr_SnUgGles
*click here for verbal abuse*
pi_15008784
ik ga in de voorjaarsvakantie voor het eerst naar risoul, daarvoor altijd in oostenrijk geweest dus het uitgaan zal wel zwaar tegenvallen maar goed
verder gaat er nog een vriend van me mee die nog nooit geskiet of geboard heeft, hij gaat boarden maar zijn die pistes daar een beetje te doen voor beginnelingen? waar ik normaal altijd heenging is bijna alles minimaal rood namelijk.
pi_15008846
In Risoul kun je goed leren snowboarden. Daar heb ik het zelf namelijk ook geleerd. Wel moet je opletten dat je niet gelijk helemaal naar boven gaat, want dan moet je wel van rood af. Afgelopen dagen is er trouwens weer veel sneeuw bijgevallen in Risoul.
  zaterdag 29 november 2003 @ 02:51:24 #23
9756 Dentist
Toept over...
pi_15016787
Ik zou er niet heen gaan, Risoul krijgt het drukste seizoen tot nu toe wat Nederlanders betreft..
pi_15019715
1,5 jaar geleden geweest. Was toen een van de laatste weken van het seizoen, nauwelijks/geen sneeuw en viel dus nogal tegen. Pistes over algemeen wel gemakkelijk en indd wel goede off-piste mogelijkheden.

Veel jeugd(Risoul is denk ik één van de goedkoopste plaatsen) en dorp is bijzonder triest. Apres-ski was wel gezellig, elke avond weer volle bak, maar ook wel veel last gehad van provocerende jongeren..

vrijdag 2 januari 2004 @ 12:59:04 #25
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_15897589
quote:
Op zaterdag 29 november 2003 02:51 schreef Dentist het volgende:
Ik zou er niet heen gaan, Risoul krijgt het drukste seizoen tot nu toe wat Nederlanders betreft..
In ieder geval van 23-1 tot 1-2. Zie ook www.studentenwintersport.nl

[Dit bericht is gewijzigd door TMoose op 02-01-2004 12:59]

There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')