quote:Koud en weinig sneeuw, maar ik vrees dat dit topic op slot gaat omdat er een centraal topic voor is.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:44 schreef Gangster-Engel het volgende:
Was nog ff belangrijke informatie vergeten. We willen in de 2de week van de kerstvakantie gaan (dus met oud&nieuw). Ligt er dan al voldoende sneeuw en hoe is het weer daar???
Genoeg sneeuw maar wel tussen de bomen.
Meestal is het wel vrij koud.
Dit is iig nu het centrale Risoul topic!
De temperatuur eind december en begin januari is standaard laag.
Risoul is voor de rest een gebied zoals Val Tho en Les Deux Alpes, relatief veel jeugd omdat het goedkoper is (accomodatie dan). Het mag duidelijk zijn dat dit een nadeel is. Echter als je voor de apres-ski gaat is dit een voordeel. Apres ski is er dus redelijk.
Kortom: Je wilt naar Frankrijk? Dan is Risoul een prima resort als je niet op zoek bent naar massaliteit.
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 23:52 schreef Oldbie het volgende:
Dan is Risoul een prima resort als je niet op zoek bent naar massaliteit.
quote:Ik zat in Risoul, maar ik vond het niet echt massaal.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:25 schreef XL het volgende:[..]
Vars misschien minder, maar Risoul is massaal hoor.
quote:Dit zijn de twee eerste plaatjes van Risoul als je zoekt met google.
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:47 schreef Oldbie het volgende:[..]
Ik zat in Risoul, maar ik vond het niet echt massaal.
Ik vergelijk dan wel met Oostenrijk en Italië
[Dit bericht is gewijzigd door XL op 03-10-2003 12:01]
quote:Tja, dat is standaard in Frankrijk. Alles op een hoop gepakt.
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:55 schreef XL het volgende:[..]
Dit zijn de twee eerste plaatjes van Risoul als je zoekt met google.
Ik denk dat je wel wat langer bezig bent om dergelijke hoogbouw, toch kenmerk 1 van massatoerisme in Oostenrijkse of Italiaanse wintersportplaatsen te vinden.
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Dat ontkende je een paar post geleden nog over Risoul.
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:50 schreef Oldbie het volgende:[..]
Tja, dat is standaard in Frankrijk. Alles op een hoop gepakt.
quote:De Yeti! De Nederlandse bar die overal in de Franse skigebieden is te vinden!
Op vrijdag 3 oktober 2003 11:55 schreef XL het volgende:
quote:Ik bedoel te zeggen dat er een stuk of 8 van die hoge gebouwen zijn. Verder nog wat chalets en dan houdt het op.
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:40 schreef XL het volgende:[..]
Dat ontkende je een paar post geleden nog over Risoul.
Maar goed, het is dus een standaard Frans wintersportgebied.
Goedkoop in accomodatie, duur in de rest.
Ik ga er dit jaar naartoe met school We gaan in de toetsweek ( heb meerdere toetsmomenten) , van 16-1 tot 25-1. Lekker goedkoop dus
.
En natuurlijk is uitgaan een pre dus ik geloof dat we wel goed zitten hier .
Iemand nog wat tips, tis namelijk me eerste wintersport vakantie . (heb 3 weekse cursus gehad in Snowworld)
quote:Het wordt daar pas duur hoor.
Op donderdag 23 oktober 2003 15:53 schreef SoesGSX600 het volgende:
KickIk ga er dit jaar naartoe met school
We gaan in de toetsweek ( heb meerdere toetsmomenten) , van 16-1 tot 25-1. Lekker goedkoop dus
.
quote:Ga je skiën of boarden? Zowiezo voor alle niveaus toffe stukken.
En natuurlijk is uitgaan een pre dus ik geloof dat we wel goed zitten hier.
Iemand nog wat tips, tis namelijk me eerste wintersport vakantie
. (heb 3 weekse cursus gehad in Snowworld)
quote:Twee jaar geleden ben ik ook in Risoul geweest. De Yeti-bar is daar inderdaad wel gezellig. Bijna elke avond wel volle bak, met alleen maar nederlanders/belgen. Dit in tegenstelling tot Alpe d'Huez, waar ik ook ben geweest, waar het in de Yeti maar een saaie boel was.
Op vrijdag 3 oktober 2003 14:41 schreef Suijk het volgende:[..]
De Yeti! De Nederlandse bar die overal in de Franse skigebieden is te vinden!
![]()
Ik vond Risoul wel leuk, maar ik was toen 19 geloof ik, dus dan eis je niet zo veel en feest je overal wel... Maar nogmaals, qua skigebied absoluut niets mis.
Verder is het ski-gebied ook goed te doen, maar je moet wel de mazzel hebben dat er genoeg sneeuw valt. Toen we twee jaar geleden in januari gingen was dat niet het geval. De link met Vars was gesloten
en er waren niet veel pistes open. Dit veranderde pas toen er in Februari
een pak sneeuw viel. Maar gelukkig maakt de Yeti veel goed.
De Yeti vond ik maar niks, voor 's nachts echt feesten in het hoogseisoen moet je imo in de tent van de duitse reisorganisaties zijn, de Apache. Je moet wel pasjes hebben, dus ff van tevoren duitse vrienden/vriendinnen maken, dan kunnen ze je erin smokkelen .
Ik wil voor dit jaar weer boeken (bij Sportura), maar weet iemand of ik als ik nu boek veel duurder uit ben dan met last-minute (wat ik de vorige 2 keer heb gedaan)?
Veel jeugd(Risoul is denk ik één van de goedkoopste plaatsen) en dorp is bijzonder triest. Apres-ski was wel gezellig, elke avond weer volle bak, maar ook wel veel last gehad van provocerende jongeren..
quote:In ieder geval van 23-1 tot 1-2. Zie ook www.studentenwintersport.nl
Op zaterdag 29 november 2003 02:51 schreef Dentist het volgende:
Ik zou er niet heen gaan, Risoul krijgt het drukste seizoen tot nu toe wat Nederlanders betreft..
[Dit bericht is gewijzigd door TMoose op 02-01-2004 12:59]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |