Als ik zo'n ME'er zou zijn zou ik liever dood neervallen dan die lui mijn excuses aanbieden...
Ik zie het zo: als ze niet vechten krijgen ze ook geen klappen... De halve garen...
quote:
De politie van Amsterdam
heeft onnodig geweld gebruikt tegen
supporters van Feyenoord na afloop van
een wedstrijd tegen Ajax in maart 2002.
Dat concludeert de klachtencommissie
van het korps Amsterdam-Amstelland.
Bij de wedstrijd in de ArenA raakten
tientallen Feyenoorders gewond nadat ze
werden geslagen door de ME.Enkelen
moesten naar het ziekenhuis.Vijftig
Feyenoorders dienden een klacht in.
De commissie vindt dat de betrokken
commandant van de politie op het matje
moet komen bij burgemeester Cohen van
Amsterdam en dat hij zijn excuses moet
aanbieden aan de supporters.
quote:I second that motion
Op woensdag 1 oktober 2003 12:30 schreef Mie het volgende:
Ik hoorde net op de radio dat de ME na een voetbal wedstrijd de hooligans van Feijenoord te hard had aangepakt, en dat ze nu hun excuses aan moeten gaan bieden.Als ik zo'n ME'er zou zijn zou ik liever dood neervallen dan die lui mijn excuses aanbieden...
Ik zie het zo: als ze niet vechten krijgen ze ook geen klappen... De halve garen...
Voetbal oke, fans oke, halfgare-sufkuttige-domme-boerse-mongolen-die-alleen-komen-om-te-knokken-en-als-ze-dan-klappen-krijgen-door-de-ME-snel-gaan-zeiken-en-k*nkeren Nee die dan weer niet.
Ze willen dus ongestoord de stad in puin kunnen slaan zonder daarbij gestoord te worden door de ME. Heel begrijpelijk erg vervelend dat die ME'ers dan weer zo nodig in moeten grijpen.
Van mij mogen ze nog wel harder optreden.
Ik heb ooit geoefend met de ME. Beetje uitdagen, harde klappen gehad. 2 dagen mank gelopen. Toch niks mee? Moet je maar niet uitdagen. (en ja, dit was een oefening. Ik kijk zelf amper voetbal en kom al helemaal zelden in het stadion)
Politiek correct kutland.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:35 schreef Kaalhei het volgende:
De ME heeft wel vaker de neiging om bij voetbalwedstrijden zinloos met de knuppel te slaan. Maar al te vaak begint een rel door de ME.
quote:Heb jij enig idee wat er is gebeurd bij die wedstrijd?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:36 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Moet je maar niet uitdagen.
quote:Die rellen beginnen nooit bij de ME! Als de supporters zich zouden gedragen was die hele ME niet nodig.
De ME heeft wel vaker de neiging om bij voetbalwedstrijden zinloos met de knuppel te slaan. Maar al te vaak begint een rel door de ME.
quote:Nee, vertel...Jij was er bij?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:37 schreef Butra het volgende:[..]
Heb jij enig idee wat er is gebeurd bij die wedstrijd?
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:38 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Die rellen beginnen nooit bij de ME! Als de supporters zich zouden gedragen was die hele ME niet nodig.
quote:Nog zo'n broodtrommel die er niets van begrijpt.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:38 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Die rellen beginnen nooit bij de ME! Als de supporters zich zouden gedragen was die hele ME niet nodig.
quote:Precies!
Op woensdag 1 oktober 2003 12:38 schreef Herkauwer het volgende:
Als de supporters zich zouden gedragen was die hele ME niet nodig.
quote:Dus ik zuig het uit mijn duim?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:38 schreef Herkauwer het volgende:
quote:Klopt, ik snap helemaal niets van rellen
Op woensdag 1 oktober 2003 12:39 schreef Butra het volgende:[..]
Nog zo'n broodtrommel die er niets van begrijpt.
Dit wordt een kansloze discussie.
quote:Dus als jij ze op een willekeurige zaterdagnacht er van langs krijgt door de politie, dan is het ook eigen schuld dikke bult. Het was dan wel een vent die al driekwartier weg was die iemand voor zijn gezicht sloeg, maar dat doet er niet toe. Dat uitgaanspubliek moet zich maar eens leren gedragen! De knuppel erover...willekeurig.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:39 schreef What het volgende:
Precies!
Eigen schuld, dikke bult.
- de ME de rel begint > (door iemand die vuurwerk afsteekt te arresteren etc wat is daar mis mee?)
- Of de ME (wordt bang ofzo ???) pakt totaal onschuldige mensen (en dan doel ik niet op jongeren maar oudere mensen etc) dus vaders die met hun zoontje het voetbal bezoeken, 65+ plussers die een pak rammel krijgen etcetc vaak totaal ON-TE-RECHT!!!!
(en ga me nou niet vertellen dat die ouwe-gezellige-dikke-65+ er een hooligan is!!! )
- Wat betreft het zogenaamde optreden wat de ME doet (richt me alleen op Feyenoord) is vaak ook niet goed : loop je rustig je vak uit. >> loop je niet hard genoeg?? (dan gaan ze zo genaamd "masseren" of te wel ze slaan er op in met dr knuppel : alleen om dat je niet hard genoeg loopt (en kan lopen))
Kortom wat ik wil zeggen : maak er nou geen scheld-de domme hooligan-uit topic van want : AAN DIE ME ZIT EEN HEEL VIES LUCHTJE!!!
Het is toch heerlijk om van die domme white trash charlois figuren legaal in mekaar te rammen. Veel Me-ers kicken erop. Zou ik ook doen. Een mooie deuk slaan in zo'n kale schedel. Das pas genieten.
Gaat het eindelijk de goeie kant op, moeten ze excuses aanbieden.
quote:ik geloof er niks van dat als iedereen vrolijk uit het stadion komt de me'er een schouderklopje geeft en vrolijk verder loopt die gasten er zomaar op los gaan rammen. Die lui zijn na jaren bestenigd/bedreigd en afgeranseld te worden natuurlijk wel wat feller geworden ja.. en terecht!
quote:Juistem.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:43 schreef CIXX het volgende:
Ik wil nix goed praten ofzo ... maar : de ME is totaal gestoord. Ik bezoek al jaren uit en thuis wedstrijden van mn club. En het gebeurd ontzettend vaak dat :- de ME de rel begint > (door iemand die vuurwerk afsteekt te arresteren etc wat is daar mis mee?)
- Of de ME (wordt bang ofzo ???) pakt totaal onschuldige mensen (en dan doel ik niet op jongeren maar oudere mensen etc) dus vaders die met hun zoontje het voetbal bezoeken, 65+ plussers die een pak rammel krijgen etcetc vaak totaal ON-TE-RECHT!!!!
(en ga me nou niet vertellen dat die ouwe-gezellige-dikke-65+ er een hooligan is!!! )- Wat betreft het zogenaamde optreden wat de ME doet (richt me alleen op Feyenoord) is vaak ook niet goed : loop je rustig je vak uit. >> loop je niet hard genoeg?? (dan gaan ze zo genaamd "masseren" of te wel ze slaan er op in met dr knuppel : alleen om dat je niet hard genoeg loopt (en kan lopen))
Kortom wat ik wil zeggen : maak er nou geen scheld-de domme hooligan-uit topic van want : AAN DIE ME ZIT EEN HEEL VIES LUCHTJE!!!
Ik kan me nog goed herinneren dat een maat van me slaag kreeg met de wapenstok omdat hij op de stoep liep en niet op straat (en blijkbaar wilden ze dat niet).
quote:Aan 'supporters' ook, en ik geloof een wout eerder dan een hooligan.
quote:Zeker weten!!! Ze moeten wat vaker op de zaterdagavonden willekeurige mensen gaan neerslaan. Dat zorgt voor rust en orde. Dat smerige volk. Nee, ik snap dat wel dat ze af en toe iemand neerrossen, nadat iemand een steen naar je gooide mag je gerust iedereen te grazen nemen.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:45 schreef Mie het volgende:[..]
ik geloof er niks van dat als iedereen vrolijk uit het stadion komt de me'er een schouderklopje geeft en vrolijk verder loopt die gasten er zomaar op los gaan rammen. Die lui zijn na jaren bestenigd/bedreigd en afgeranseld te worden natuurlijk wel wat feller geworden ja.. en terecht!
quote:juist en dat heb je allemaal aan je ' voetbal vrienden ' te danken! Ik heb al heel wat documantaires over (oa engelse) hooligans gezien en die lui zijn compleet gestoord!
Ik wil nix goed praten ofzo ... maar : de ME is totaal gestoord. Ik bezoek al jaren uit en thuis wedstrijden van mn club. En het gebeurd ontzettend vaak dat :- de ME de rel begint > (door iemand die vuurwerk afsteekt te arresteren etc wat is daar mis mee?)
(en ga me nou niet vertellen dat die ouwe-gezellige-dikke-65+ er een hooligan is!!! )- Wat betreft het zogenaamde optreden wat de ME doet (richt me alleen op Feyenoord) is vaak ook niet goed : loop je rustig je vak uit. >> loop je niet hard genoeg?? (dan gaan ze zo genaamd "masseren" of te wel ze slaan er op in met dr knuppel : alleen om dat je niet hard genoeg loopt (en kan lopen))
en als ik zulke lui in mijn stadion zou hebben zou ik ze toch ook maar eens kort houden voordat het voor de ZOVEELSTE keer uit de hand gaat lopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Mie op 01-10-2003 12:50]
quote:Ik eerder een wout dan een onderdeel van het uitgaanspubliek.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:47 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Aan 'supporters' ook, en ik geloof een wout eerder dan een hooligan.
quote:Voor het volk wat niet lezen kan : er stond in mijn reactie : ik wil niks GOED PRATEN. of te wel : ik keur het gedrag van een hooligan niet goed!!!! absoluut niet
Op woensdag 1 oktober 2003 12:45 schreef Hiawatha het volgende:
CIXX, ga nou niet op een zielige manier hooligans lopen verdedigen.
Ik heb het alleen over mijn eigen evaringen (en dat zijn er heel veel) waarbij de ME totaal onterecht er op insloeg... zonder geprovoceerd te zijn door de desbetreffende persoon....
quote:En wat wil je hier mee zeggen?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:49 schreef Kaalhei het volgende:
Ik eerder een wout dan een onderdeel van het uitgaanspubliek.
Verder ik ben 1 keer naar een voetbalwedstrijd geweest. PSV - Twente in de bekerfinale in de kuip.
Zit je rustig een biertje te drinken op een terras, komen er ineens een groep feyenoordsupporters aan en die beginnen ruzie te maken met psv supporters. Ik bedoeld WTF heeft een feyenoordsupporter hiermee te maken? Ze doen al niet eens mee met de wedstrijd.
Toen ging het goed met de ME, er werd alleen niet hard genoeg geslagen, die lui konden nog opstaan Eentje werd er goed te grazen genomen door een hond
Hij had geen broek meer aan, ik wist niet dat een spijkerbroek zo gemakkelijk kapot getrokken kon worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 01-10-2003 12:51]
quote:kom nou op man, wees es realistisch, die ME is ontzettend fout en kickt er alleen maar op om mensen neer te knuppelen...
Op woensdag 1 oktober 2003 12:47 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Aan 'supporters' ook, en ik geloof een wout eerder dan een hooligan.
quote:Grote jongen.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:49 schreef Mie het volgende:
Ik heb al heel wat documantaires over (oa engelse) hooligans gezien en die lui zijn compleet gestoord!
Heb je al eens gezien wat er op een doorsnee zaterdagavond in het uitgaanscentrum van een (middel-)grote stad gebeurt?
quote:Geeft al aan dat die mensen niet 100% in orde zijn...
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef pro_jeex het volgende:
De ME gebruikt altijd onnodig en buitenproportioneel geweld tegen Hooligans. Vaak door het feit dat ze er staan provoceren ze een hoop mensen.
quote:volgens de wet mag er alleen vuurwerk worden afgestoken van 31-12 vanaf 8 uur 's morgens tot 01-01 3 uur 's nachts
quote:wrong time, wrong place en trouwens mensen die aan de kant gaan worden niet gepakt! zie het zelf vaak gebeuren
(en ga me nou niet vertellen dat die ouwe-gezellige-dikke-65+ er een hooligan is!!! )
quote:intimidatie, als je het vanaf begin onder controle houdt, heb je minder kans dat het uit de hand loopt!
- Wat betreft het zogenaamde optreden wat de ME doet (richt me alleen op Feyenoord) is vaak ook niet goed : loop je rustig je vak uit. >> loop je niet hard genoeg?? (dan gaan ze zo genaamd "masseren" of te wel ze slaan er op in met dr knuppel : alleen om dat je niet hard genoeg loopt (en kan lopen))
quote:en aan hooligans ook! zeg niet dat ME heilig is, maar weet wel dat zij niet als eerste ongeprovoceerd zullen meppen onder het mom, ehj leuk man supporters knuppelen, terwijl een "hooligan" van de tegenpartij mij wel op mijn bek zou slaan omdat ik toevallig een ajax shirt zou dragen of iets dergelijks!
quote:Inderdaad, ze slaan ook vaak onschuldige mensen. Kut volk die ME-ers
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef TimmyAsd het volgende:[..]
kom nou op man, wees es realistisch, die ME is ontzettend fout en kickt er alleen maar op om mensen neer te knuppelen...
quote:Actie:reactie. Als die idioten zouden zorgen dat ze niet continu op de vuist gingen als 'me cluppie' verliest, zou die ME er niet hoeven te staan. Vindt iedereen beter, want dan kan dat geld een nuttig doel krijgen ipv een paar honderd lowlifes in toom houden.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef pro_jeex het volgende:
De ME gebruikt altijd onnodig en buitenproportioneel geweld tegen Hooligans. Vaak door het feit dat ze er staan provoceren ze een hoop mensen.
quote:jij had zeker de tijd van je leven he
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef Herkauwer het volgende:
Toen ging het goed met de ME, er werd alleen niet hard genoeg geslagen, die lui konden nog opstaanEentje werd er goed te grazen genomen door een hond
Hij had geen broek meer aan, ik wist niet dat een spijkerbroek zo gemakkelijk kapot getrokken kon worden.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef Doc het volgende:
Dit wordt weer zo'n heel triest topic waarin mensen die nooit naar uitwedstrijd gaan iedere "uitsupporter" een "hooligan" noemt.
Voetbaltuig.... sneu zielige sukkels.
quote:Als alle supporters slaag mogen krijgen omdat <1% ervan zich misdraagt, dan mag dat ook met andere elementen van de samenleving.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:50 schreef Oosthoek het volgende:[..]
En wat wil je hier mee zeggen?
Als je iets doet wat ze niet willen (bewust of onbewust) moet je gewoon rennen of anders een paar klappen krijgen. Daag je uit, moet je gewoon helemaal lamgeslagen worden.
Ze moeten gewoon zo erg worden dat niemand ze bek meer durft open te trekken of een vechtpartij te beginnen. Dat is de enige manier om de boel niet te laten escaleren.
Ze zijn er niet om aardig gevonden te worden of om een biertje mee te drinken. Ze zijn er alleen om orde te houden.
quote:doeeeg
Op woensdag 1 oktober 2003 12:53 schreef Hiawatha het volgende:
En al die keren dat dat voetbaltuig loopt te kutten en rotzooi te trappen, boden zij toen ook hun excuses aan?? Dacht het niet. Ze moeten gewoon hun smoel houden en net zulke flinke grote jongens zijn als op het moment dat ze lopen te rellen.Voetbaltuig....
sneu zielige sukkels.
quote:Helemaal mee eens.
Ik hoorde net op de radio dat de ME na een voetbal wedstrijd de hooligans van Feijenoord te hard had aangepakt, en dat ze nu hun excuses aan moeten gaan bieden.Als ik zo'n ME'er zou zijn zou ik liever dood neervallen dan die lui mijn excuses aanbieden...
Mijn visie is om al dat zooitje in een weiland te stoppen. En na een aantal uurtjes de resten (lees lijken) opruimen.
Dit heeft 2 voordelen:
1. We zijn van dat zooitje ongeregeld af.
2. De onschuldige burgers worden niet gedupeerd, want zij vragen er niet om dat de gehele straatmubilair en de winkels e.d. gesloopt worden.
Een supporter van een voetbalclub heeft hart voor de club. En gaat de club niet in moeilijkheden brengen. En helemaal kan ik niet begrijpen waneer iemand in elkaar geslagen wordt omdat ie fan van een andere club is.
LAAT ELKAAR IN ZIJN/HAAR WAARDE!!!
En dat allemaal om een potje voetbal.
quote:Je probeert de prijs 'beste moderator' te veroveren?
Dit wordt weer zo'n heel triest topic waarin mensen die nooit naar uitwedstrijd gaan iedere "uitsupporter" een "hooligan" noemt.
quote:voetbal & hooligans zijn geheel andere dingen ...
Op woensdag 1 oktober 2003 12:53 schreef Hiawatha het volgende:
En al die keren dat dat voetbaltuig loopt te kutten en rotzooi te trappen, boden zij toen ook hun excuses aan?? Dacht het niet. Ze moeten gewoon hun smoel houden en net zulke flinke grote jongens zijn als op het moment dat ze lopen te rellen.Voetbaltuig....
sneu zielige sukkels.
Iedereen die naar een voetbalwedstrijd als uitsupporter is een hooligan: het enige wat ze doen is alles slopen.
De ME slaat altijd terecht. De politie maakt nooit fouten.
Dit wordt een heel interessant topic waarin iedereen zich weer heerlijk ingraaft in z'n eigen gelijk, zonder dat er plaats is voor enige nuance.
Wie van de personen die hier nu iedere uitsupporter een "hooligan" noemt is ooit wel eens naar een uitwdstrijd geweest en weet hoe het daar aan toe gaat?
En hoeveel basseert de voledige mening op wat ze uit de media oppikken?
quote:Oh ja?? Sinds wanneer?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:54 schreef CIXX het volgende:[..]
voetbal & hooligans zijn geheel andere dingen ...
quote:Jij die van kortzichtigste user?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:54 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Je probeert de prijs 'beste moderator' te veroveren?
quote:Rennen als je met een paar honderd man een vak uit loopt. Ja, dat klinkt zinvol. Je wil zeker dat er doden vallen?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:53 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Iedereen moet gewoon respect hebben voor de ME.Als je iets doet wat ze niet willen (bewust of onbewust) moet je gewoon rennen of anders een paar klappen krijgen.
quote:Lang leve de lijfstraffen...
Op woensdag 1 oktober 2003 12:53 schreef ToshitsuguTakamatsu het volgende:
Daag je uit, moet je gewoon helemaal lamgeslagen worden.
quote:ok sorry foutje
Op woensdag 1 oktober 2003 12:56 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Oh ja?? Sinds wanneer?
een SUPPORTER en een hooligan ,,, hooligans komen niet voor het voetbal een supporter wel .. nou tevreden ?
quote:Onzin, als je geen klappen wil krijgen moet je je uit de voeten maken. It's that simple. Als je blijft staan doe je dat of omdat je de eer van je club wilt verdedigen (
Op woensdag 1 oktober 2003 12:53 schreef Kaalhei het volgende:
Als alle supporters slaag mogen krijgen omdat <1% ervan zich misdraagt, dan mag dat ook met andere elementen van de samenleving.
Waarom gaan we bv. niet willekeurig Marokkanen in elkaar trimmen. Daar ligt het percentage waarschijnlijk wel iets hoger? Of bouwvakkers? Of ministers? Of jonge mannen?
quote:Ach je kan het hem moeilijk kwalijk nemen. Waarschijnlijk is hij nooit verder gekomen dan op zijn scooter hangen in de speeltuin van Lutjebroek-noord en 's avonds naar Hart van NL kijken.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:57 schreef Doc het volgende:[..]
Rennen als je met een paar honderd man een vak uit loopt. Ja, dat klinkt zinvol. Je wil zeker dat er doden vallen?
[..]
quote:Hoe ben jij in hemelsnaam ooit mod geworden.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:55 schreef Doc het volgende:
Ja, kom maar op met die vooroordelen.Iedereen die naar een voetbalwedstrijd als uitsupporter is een hooligan: het enige wat ze doen is alles slopen.
De ME slaat altijd terecht. De politie maakt nooit fouten.
Dit wordt een heel interessant topic waarin iedereen zich weer heerlijk ingraaft in z'n eigen gelijk, zonder dat er plaats is voor enige nuance.
Wie van de personen die hier nu iedere uitsupporter een "hooligan" noemt is ooit wel eens naar een uitwdstrijd geweest en weet hoe het daar aan toe gaat?
En hoeveel basseert de voledige mening op wat ze uit de media oppikken?
Ik heb videobanden vol met voetbalrellen en het kickt gewoon om het te zien. Meedoen is ook leuk. Het geeft een adrenaline kick.
quote:* freud heeft weer een punt erbij op de lijst van redenen om pro_jeex op te laten nemen...
Op woensdag 1 oktober 2003 13:00 schreef pro_jeex het volgende:
Hooliganism is een way of life.
Je vecht voor je club en je stad!Ik heb videobanden vol met voetbalrellen en het kickt gewoon om het te zien. Meedoen is ook leuk. Het geeft een adrenaline kick.
quote:Nee hoor, ik probeer op een normale manier discussie te voeren, dat is jou nog nooit aangeleerd hč?
Op woensdag 1 oktober 2003 12:56 schreef Kaalhei het volgende:
Jij die van kortzichtigste user?
quote:Ik heb wel eens vaker een discussie gelezen waar men zo ongenuanceerd start met de impliciete stelling voetbalsupporter=hooligan, dus ME mag altijd op iedere uitsupporter slaan: hetis altijd terecht.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:54 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Je probeert de prijs 'beste moderator' te veroveren?
Daar hoef je geen mod voor te zijn...
quote:Misschien moet je dan die collega supporters eens op hun gedrag aanspreken als ze de boel weer eens voor de overgrote meerderheid verzieken. Is er ook geen ME nodig. Ik wens je veel succes.
Op woensdag 1 oktober 2003 12:52 schreef CIXX het volgende:(reacties van mensen die er ECHT ervaring mee hebben zou ik op prijs stellen. ipv een voetbal supporter uit te maken voor : dom & hooligan)
(De fruitmand kan naar het Dijkzicht?)
quote:Omdat ik wel van enige nuance hou.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:00 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Hoe ben jij in hemelsnaam ooit mod geworden.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 01-10-2003 13:03]
quote:wouw ... jij bent vast geen voetbal supporter ?? jij bent slim... wij zijn dom ... we snappen het : ga nou maar weer buitenspelen
Op woensdag 1 oktober 2003 13:01 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Nee hoor, ik probeer op een normale manier discussie te voeren, dat is jou nog nooit aangeleerd hč?
quote:HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.
Je vecht voor je club en je stad!Ik heb videobanden vol met voetbalrellen en het kickt gewoon om het te zien. Meedoen is ook leuk. Het geeft een adrenaline kick.
quote:Een discussie?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:01 schreef Oosthoek het volgende:[..]
Nee hoor, ik probeer op een normale manier discussie te voeren, dat is jou nog nooit aangeleerd hč?
DIe is leuk...die houden we drin.
enfin...ik ga maar eens schijten want hier wordt ik niet vrolijk van.
Kinderen, vrouwen en bejaarden die die zonder pardon slaag kregen van de ME, mensen die hun gewonde vrienden wilde helpen werden ook verrot geslagen.
Werd tijd ook dat er een excuus gemaakt werd!
quote:idd, helemaal mee eens! Als je daar een beetje aan het hooligan spelen bent, weet je dat je risico loopt. Lekker belachelijk weer..
quote:Dank u ...
Op woensdag 1 oktober 2003 13:04 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik was er zelf bij, en het was echt schandalig hoe de ME te keer ging tegen ONSCHULDIGE supporters!Kinderen, vrouwen en bejaarden die die zonder pardon slaag kregen van de ME, mensen die hun gewonde vrienden wilde helpen werden ook verrot geslagen.
Werd tijd ook dat er een excuus gemaakt werd!
quote:Sukkellllllllllllllllllllllllllll.
quote:
En het dan nog raar vinden dat een ME-er je een rammel voor je donder geeft..... Voetbal is een sport, een spelletje. Kijk erna en geniet. En ga niet als een domme koe achter de rest van je 'vriendjes' lopen vechten voor je club en je stad. Je club en je stad zitten daar namelijk NIET op te wachten.
Sufferd!!
Als de mensen dit ff lezen voor ze hun voorgekauwde mening hier plaatsen!
quote:Doet ie ook niet, hij lult maar wat.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:07 schreef Hiawatha het volgende:
En ga niet als een domme koe achter de rest van je 'vriendjes' lopen vechten voor je club en je stad.
quote:AMEN!
Je club en je stad zitten daar namelijk NIET op te wachten.
Echter een ME beleid waarbij iedereen die een uitwedstrijd bezoekt als Hooligan gezien wordt, en als je niet snel genoeg loopt (zoals ouderen, of omdat er een opstoppoing is verderop) een aanleiding te vinden om er zonder aanzien des persoons op los te rammen is niet goed te praten. Het willekeurig en zinloos.
Voor die mensen die vinden dat dat wel goed beleid is zou ik adviseren eens een uit wedstrijd te bezoeken van waarbij de ME vol adrenaline zit (wedstrijden tussen Ajax / Utreg / F'noor / FCDH bijvoorbeeld). Echt waar, ook onschuldigen krijgen onterecht klappen.
quote:
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:11 schreef Doc het volgende:
Voor die mensen die vinden dat dat wel goed beleid is zou ik adviseren eens een uit wedstrijd te bezoeken van waarbij de ME vol adrenaline zit (wedstrijden tussen Ajax / Utreg / F'noor / FCDH bijvoorbeeld). Echt waar, ook onschuldigen krijgen onterecht klappen.
quote:Joh, gek he! Hoe zou DAT nou komen!?!?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:11 schreef Doc het volgende:
Stelletje huiligans........laat ze elkaar toch kapotmaken, dan lost het probleem zichzelf op.
quote:Jezus zeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:12 schreef nonzz het volgende:
Wat mij betreft kunnen ze niet hard genoeg op voetbalsupporters inslaan. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat niemand meer een seizoenskaart DURFT te kopen. Nog voor dat de wijdstrijd begint moeten ze het hele stadion met honden, traangas en charges leegvegen.
quote:
Wat mij betreft kunnen ze niet hard genoeg op voetbalsupporters inslaan. Ze moeten er gewoon voor zorgen dat niemand meer een seizoenskaart DURFT te kopen. Nog voor dat de wijdstrijd begint moeten ze het hele stadion met honden, traangas en charges leegvegen.
quote:Ik ben geen echte hool hoor. Vroeger wel op F gestaan -en zelfs daar ook behoorlijk braaf gedragen-, maar nu al jaaaaaaren niet meer. Ik ben gewoon voetbalsupporter.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:10 schreef What het volgende:[..]
Doet ie ook niet, hij lult maar wat.
Als er een echte hool (zoals Doc) voor zijn neus staat poept ie in zijn broek.
quote:Wat mij betreft spreken ze wekelijks af te Beverwijk!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:13 schreef Oom_Agent het volgende:Stelletje huiligans........laat ze elkaar toch kapotmaken, dan lost het probleem zichzelf op.
quote:Nou nou..
quote:Supporter: "Waarom slaat u mijn vriend? Hij heeft nix gedaan!"
Op woensdag 1 oktober 2003 13:11 schreef Doc het volgende:Voor die mensen die vinden dat dat wel goed beleid is zou ik adviseren eens een uit wedstrijd te bezoeken van waarbij de ME vol adrenaline zit (wedstrijden tussen Ajax / Utreg / F'noor / FCDH bijvoorbeeld). Echt waar, ook onschuldigen krijgen onterecht klappen.
Zomaar een dialoog in de aRENa die dag!
quote:Garpje.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:14 schreef Doc het volgende:
Ik ben geen echte hool hoor.
quote:Weet ik.
Ik ben gewoon voetbalsupporter.
quote:Omdat ze ook opgehyped worden? Maar doet dat er toe. Geeft dat de politie het recht om zonder aanziens des persoons op los te rammen?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:13 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Joh, gek he! Hoe zou DAT nou komen!?!?
Feit is dat de ME gewoon nie twillekeurig mag optreden, zal me een leuk zooitje worden als de politie dat , naast voetbalbalwedstrijden, gewoon overal mag, dan hoor je iedereen wel anders piepen (en dan doel ik op die lege pepermuntbakjes hier die geen verstand van zaken in deze hebben)
quote:Respect voor die ME-er
Op woensdag 1 oktober 2003 13:14 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Supporter: "Waarom slaat u mijn vriend? Hij heeft nix gedaan!"
ME: "Om dat hij een kanker Rotterdammer is, en jij ook! En ik zou nu maar snel oprotten voor ik jou ook verrot sla!"Zomaar een dialoog in de aRENa die dag!
quote:Jij bent echt een lul zeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:15 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Respect voor die ME-er
--------------------------------------------------------------------------------
en dan nog gaan zeuren als de me je een klap verkoopt? stelletje mietjes
trouwens jammer dat wij in nederland met zulke trieste mensen samen moeten proberen te leven
quote:Dat is de enige taal die hooligans spreken, normaal Nederlands verstaan ze niet. Ja dus. Wat geeft hooligans het recht om te kutten en rotzooi te trappen??
Op woensdag 1 oktober 2003 13:15 schreef Doc het volgende:[..]
Omdat ze ook opgehyped worden? Maar doet dat er toe. Geeft dat de politie het recht om zonder aanziens des persoons op los te rammen?
quote:Dus jij gaat er weer vanuit dat alle supporters hooligans zijn?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:17 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Dat is de enige taal die hooligans spreken, normaal Nederlands verstaan ze niet. Ja dus. Wat geeft hooligans het recht om te kutten en rotzooi te trappen??
quote:Waarom? Omdat ik ben voor harde aanpak van voetbaltuig?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:16 schreef zjroentje het volgende:[..]
Jij bent echt een lul zeg.
de ME lokt het ook uit.
laatst in de nacompetitie bij zwolle-hellmond sport kwamen ze het vak in om provoverend voor ons te staan terwij er niks aan de hand was.ze gingen voor het hek staan maar wilden niet vertellen wat er aan de hand was. als je te dicht bij ze kwam kreeg je gelijk een tik met de stok.
er was helemaal niks gebeurt
klote ME.
ik zelf ben helemaal geen hooligan maar ik zie vaak genoeg dat de me hetzelf uitlokt.
quote:
quote:Waar staat in dat stukje van FrankyMcG dat het om "tuig" ging?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:18 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Waarom? Omdat ik ben voor harde aanpak van voetbaltuig?
Terecht dat de ME nu eens aangepakt wordt, want als voetbal liefhebber ben je bij voorbaat al een hooligan/terrorist en die mag je bij het minste of geringste met traangas te lijf gaan.
Natuurlijk moeten degenen die altijd op rellen uit zijn hard aangepakt worden, maar 99% van de mensen in het stadion komt gewoon naar het stadion om hun club te steunen
quote:Wat mij betreft is iedereen die zich (bijv.) op de Coolsingel bevindt tijdens dit soort rellen een klootzak totdat anders is bewezen. Meppen, meppen en nog eens meppen.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:17 schreef zjroentje het volgende:[..]
Dus jij gaat er weer vanuit dat alle supporters hooligans zijn?
Het wordt tijd dat men nu echt eens zegt dat het genoeg is, en het spelen met publiek gewoon verbiedt. Simpel. Die gasten luisteren toch nooit, snappen niks en kunnen niks. Kost alleen maar geld en moeite, die klojo's.
quote:Ik heb regelmatig een knuppel op m'n hoofd gehad, als ik bleef staan tijdens charges, maar dat hoort erbij.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:16 schreef Mie het volgende:
quote:
en dan nog gaan zeuren als de me je een klap verkoopt? stelletje mietjestrouwens jammer dat wij in nederland met zulke trieste mensen samen moeten proberen te leven
quote:Het punt is dat veel van de mensen die klappen krijgen het er NIET zelf naar gemaakt hebben maar alleen 'schuldig' zijn aan het bezoeken zijn van een uitwedstrijd van hun club.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:12 schreef Bommelding het volgende:
Dat heeft 'men' er dan zelf naar gemaakt Doc. Ik kan er geen medelijden mee hebben, echt niet.
Het geinig is juist dat echte Hools wel weten waar ze hun acties moeten uitvoeren. Als ze "ongein" uithalen dan weten ze dat de ME gaat reageren. En zullen dus eerder reageren en makkelijker klappen kunnen ontwijken dan onschuldigen. Zodoende krijgen eerder onschuldigen meppen.
Ik ben overigens ook van mening dat de overige uitsupporters enige verantwoordelijkheid hebben om de 'eigen' "Hools" in toon te houden. Als ze iemand zien di iets flikt wat niet kan ze er zelf op aanspreken.
quote:Asjeblieft zeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:19 schreef Bommelding het volgende:[..]
Wat mij betreft is iedereen die zich (bijv.) op de Coolsingel bevindt tijdens dit soort rellen een klootzak totdat anders is bewezen. Meppen, meppen en nog eens meppen.
Er waren geeneens rellen, dus waarom je dit erbij haalt....
quote:Kijk dat is nou een opmerking waardoor ik het niet erg vind dat ze een MEer of een Amsterdammer half lens slaan...
Op woensdag 1 oktober 2003 13:15 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Respect voor die ME-er
slaat nergens op man!!!!!
Ik zou zeggen, lees ff dat rapport door en geef eens een onderbouwde mening!
quote:Je mist het hele punt: niet iedere uitsupporter is voetbaltuig.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:18 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Waarom? Omdat ik ben voor harde aanpak van voetbaltuig?
quote:Zelf vaak in de stadions geweest en je kent iedere supporter persoonlijk merk ik
Op woensdag 1 oktober 2003 13:19 schreef Bommelding het volgende:
Wat mij betreft is iedereen die zich (bijv.) op de Coolsingel bevindt tijdens dit soort rellen een klootzak totdat anders is bewezen. Meppen, meppen en nog eens meppen.Het wordt tijd dat men nu echt eens zegt dat het genoeg is, en het spelen met publiek gewoon verbiedt. Simpel. Die gasten luisteren toch nooit, snappen niks en kunnen niks. Kost alleen maar geld en moeite, die klojo's.
quote:Het was een voorbeeld.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:20 schreef zjroentje het volgende:[..]
Asjeblieft zeg.
Er waren geeneens rellen, dus waarom je dit erbij haalt....
quote:Nee, maar moeten ME'ers ze wel kennen dan? Eerst lief vragen 'wat doen wij hier?' Kom op zeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:20 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zelf vaak in de stadions geweest en je kent iedere supporter persoonlijk merk ik
quote:Maar daar gaat het hier helemaal niet om.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:20 schreef Bommelding het volgende:[..]
Het was een voorbeeld.
Het gaat hierom zinloos geweld van de kant van de ME.
quote:Je maakt mij echt niet wijs dat een ME-er dat zegt tegen een normale voetbalsupporter. ME-ers zijn niet gek en hebben genoeg ervaring.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:18 schreef zjroentje het volgende:[..]
Waar staat in dat stukje van FrankyMcG dat het om "tuig" ging?
quote:Het is bijvoorbeeld Rotterdam tegen Groningen. Nou dan als je verliest mag je dat best laten blijken. Meestal wordt er gewoon via de GSM afgesproken tussen de verschillende hooligan groepen.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:07 schreef Hiawatha het volgende:[..]
HAHAHAHA!!!
En het dan nog raar vinden dat een ME-er je een rammel voor je donder geeft..... Voetbal is een sport, een spelletje. Kijk erna en geniet. En ga niet als een domme koe achter de rest van je 'vriendjes' lopen vechten voor je club en je stad. Je club en je stad zitten daar namelijk NIET op te wachten.
Sufferd!!
quote:Dus bij een feestje van een kampioenschap rellen een stel eikels, dan mag de politie inrammen op alle aanwezigen op dat plein...
Op woensdag 1 oktober 2003 13:19 schreef Bommelding het volgende:[..]
Wat mij betreft is iedereen die zich (bijv.) op de Coolsingel bevindt tijdens dit soort rellen een klootzak totdat anders is bewezen. Meppen, meppen en nog eens meppen.
Het wordt tijd dat men nu echt eens zegt dat het genoeg is, en het spelen met publiek gewoon verbiedt. Simpel. Die gasten luisteren toch nooit, snappen niks en kunnen niks. Kost alleen maar geld en moeite, die klojo's.
quote:Kan mij niet zinloos genoeg zijn. Dat er maar helemaal niemand meer zal durven een vinger uit te steken tijdens een wedstrijd.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef zjroentje het volgende:[..]
Maar daar gaat het hier helemaal niet om.
Het gaat hierom zinloos geweld van de kant van de ME.
quote:Wat heeft dat nou met Amsterdammers te maken?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:20 schreef CIXX het volgende:[..]
Kijk dat is nou een opmerking waardoor ik het niet erg vind dat ze een MEer of een Amsterdammer half lens slaan...
slaat nergens op man!!!!!
quote:Een discussie is hier gewoon niet mogelijk.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:22 schreef Bommelding het volgende:[..]
Kan mij niet zinloos genoeg zijn. Dat er maar helemaal niemand meer zal durven een vinger uit te steken tijdens een wedstrijd.
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:19 schreef Bommelding het volgende:Wat mij betreft is iedereen die zich (bijv.) op de Coolsingel bevindt tijdens dit soort rellen een klootzak totdat anders is bewezen. Meppen, meppen en nog eens meppen.
quote:Dus mensen preventief martelen? Lijkt me een briljant idee, kunnen ze in Myanmar en op Guantanamo Bay nog wat van leren
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef Bommelding het volgende:
Nee, maar moeten ME'ers ze wel kennen dan? Eerst lief vragen 'wat doen wij hier?' Kom op zeg.
quote:Maar als je hun vriendin (van dit soort 'denkende' users (ik weet het, groot overstatement) zou oppakken omdat ze op de wallen loopt en dus een tippelende hoer is, kunnen ze ineens wel onderscheid maken.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:17 schreef zjroentje het volgende:Dus jij gaat er weer vanuit dat alle supporters hooligans zijn?
Mensen met zo'n vooringenomen beeld over voetbalvandalisme) en de bestrijding ervan, hebben echt nog nooit een wedstrijd als bezoekeren van de uitspelende club bijgewoond en hebben dan ook werkelijk geen idee waar ze het over hebben, discussieren kan dan ook per definitie niet (in de betekenis van discussie)
[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 01-10-2003 13:26]
quote:ZO! we hebben te maken met een echte TV-krant- radio HOOLIGAN!!!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Het is bijvoorbeeld Rotterdam tegen Groningen. Nou dan als je verliest mag je dat best laten blijken. Meestal wordt er gewoon via de GSM afgesproken tussen de verschillende hooligan groepen.
>> ga buiten spelen ...
quote:Blijkbaar heeft de ME NIET genoeg ervaring.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef Hiawatha het volgende:[..]
Je maakt mij echt niet wijs dat een ME-er dat zegt tegen een normale voetbalsupporter. ME-ers zijn niet gek en hebben genoeg ervaring.
En jij ook niet.
Heb je Franky's stukkie gelezen?
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:23 schreef CIXX het volgende:[..]
ZO! we hebben te maken met een echte TV-krant- radio Veroordeelde HOOLIGAN!!!
>> ga buiten spelen ...
Jij bent je avatar niet waard lees ik al weer.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 01-10-2003 13:24]
quote:Gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd gaan ook niet, kennelijk.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:23 schreef zjroentje het volgende:[..]
Een discussie is hier gewoon niet mogelijk.
quote:Dat waren dus wel normale supporters!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef Hiawatha het volgende:Je maakt mij echt niet wijs dat een ME-er dat zegt tegen een normale voetbalsupporter. ME-ers zijn niet gek en hebben genoeg ervaring.
Vele normale supporters hebben ingezonden brieven geschreven toendertijd over wat hun overkomen was.
Waaronder Bejaarde en Vrouwelijke Hooligans die natuurlijk KEIHARD moeten worden aangepakt!
quote:As expected...
quote:Ik moet je echt helemaal gelijk geven !!!
quote:Joh, die gasten stoken iedereen op: schrijf jij ff een brief, lekker zeiken op de ME. Ken er genoeg die zo'n muil hebben, en als je ff doorvraagt wat er nou precies gebeurt is, blijken ze opeens toch niet zo heilig te zijn geweest.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:24 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Dat waren dus wel normale supporters!
Vele normale supporters hebben ingezonden brieven geschreven toendertijd over wat hun overkomen was.
Waaronder Bejaarde en Vrouwelijke Hooligans die natuurlijk KEIHARD moeten worden aangepakt!
quote:And now act surprised
Op woensdag 1 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:
As expected...
quote:Ik *ging* vaak genoeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:25 schreef Doc het volgende:[..]
As expected...
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:19 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Ik heb regelmatig een knuppel op m'n hoofd gehad, als ik bleef staan tijdens charges, maar dat hoort erbij.
quote:Dit soort opmerkingen en dan ook nog die nep-gangster als usericon.... ik hoop voor je dat je het allemaal niet serieus bedoelt......
Op woensdag 1 oktober 2003 13:21 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Het is bijvoorbeeld Rotterdam tegen Groningen. Nou dan als je verliest mag je dat best laten blijken. Meestal wordt er gewoon via de GSM afgesproken tussen de verschillende hooligan groepen.
quote:as je dan echt zo stoer bent : geef me je echte naam maar ... dan weet ik het snel genoeg.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:24 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Jij bent je avatar niet waard lees ik al weer.
zo niet : nogmaals ga buiten spelen
quote:Inderdaad!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:24 schreef Bommelding het volgende:Gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd gaan ook niet, kennelijk.
Je kunt je opa, je vrouw en je vrouw niet meer meenemen, want ze worden de teringgeslagen door de ME.
quote:Je vrouw en je vrouw? Geil.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:28 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Inderdaad!
Je kunt je opa, je vrouw en je vrouw niet meer meenemen, want ze worden de teringgeslagen door de ME.
quote:idd, iedere week vallen er honderden doden en gewonden en kan een vader z'n zoontje niet meenemen naar z'n favoriete club.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:24 schreef Bommelding het volgende:Gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd gaan ook niet, kennelijk.
Voetbal is oorlog
quote:Hoezo?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:24 schreef Bommelding het volgende:[..]
Gewoon normaal naar een voetbalwedstrijd gaan ook niet, kennelijk.
en NIET:
voetbal > ME inzet > dus mensen halen rottigheid uit > rellen
De eindverantwoordelijken blijven toch de hooligans die ME inzet noodzakelijk maken. En dan gaat er natuurlijk wel eens iets mis. ME bestaat ook gewoon uit mensen.....
[Dit bericht is gewijzigd door nonzz op 01-10-2003 13:32]
quote:Jongen! Het is duidelijk te horen dat jij geen verstand van dit soort zaken hebt.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:25 schreef Bommelding het volgende:Joh, die gasten stoken iedereen op: schrijf jij ff een brief, lekker zeiken op de ME. Ken er genoeg die zo'n muil hebben, en als je ff doorvraagt wat er nou precies gebeurt is, blijken ze opeens toch niet zo heilig te zijn geweest.
Ik heb het met eigen ogen gezien hoe het er aan toe ging!
Maar blijf jij maar lekker in je wereldje leven waar de politie nooit iets fout doet!
quote:Baghdag eat your heart out, football here we come.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:29 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
idd, iedere week vallen er honderden doden en gewonden en kan een vader z'n zoontje niet meenemen naar z'n favoriete club.
Voetbal is oorlog
[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 01-10-2003 13:33]
quote:Als jij er zoveel verstand van hebt, snap je vast wel dat je dit soort dingen niet op het net gaat zeggen, aangezien RID en CID mee lezen op het internet.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:28 schreef CIXX het volgende:[..]
as je dan echt zo stoer bent : geef me je echte naam maar ... dan weet ik het snel genoeg.
zo niet : nogmaals ga buiten spelen
quote:Goede sig trouwens
Op woensdag 1 oktober 2003 13:31 schreef Kaalhei het volgende:Baghdag eat your heart out, football were we come.
quote:Ik bedoelde dus "je kinderen"!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:29 schreef Bommelding het volgende:Je vrouw en je vrouw? Geil.
quote:Daar heb je wel gelijk, ik heb maar een wedstrijd meegemaakt. Maar ik wil al helemaal niet naar een wedstrijd toe als er kans zijn op rellen. Daarnaast moet je een clubpas hebben en combi regelingen. Kijk dat zijn dingen waar ik niet aan mee wil werken. Ik moet gewoon naar een stadion kunnen gaan en een kaartje kunnen kopen en dan meteen de wedstrijd kunnen bekijken. Als ik daar zin in heb en niet als de administratie op orde is.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:23 schreef DIGGER het volgende:[..]
Maar als je hun vriendin (van dit soort 'denkende' users (ik weet het, groot overstatement) zou oppakken omdat ze op de wallen loopt en dus een tippelende hoer is, kunnen ze ineens wel onderscheid maken.
Mensen met zo'n vooringenomen beeld over voetbalvandalisme) en de bestrijding ervan, hebben echt nog nooit een wedstrijd als bezoekeren van de uitspelende club bijgewoond en hebben dan ook werkelijk geen idee waar ze het over hebben, discussieren kan dan ook per definitie niet (in de betekenis van discussie)
Het is gewoon verziekt en dat zal nog jaren duren voordat er orde is. Toch vind ik dat er harder moet worden opgetreden, niet ter plekke, maar ervoor/erna. Meldingsplicht (bij de politie) bij hooligans, stadionverbod (denkend aan seizoensverbod icm meldingsplicht) en verplichte legitimatie bij wedstrijden. Kaarten moeten dus op naam (wat ik niet leuk vind) en zijn niet overdraagbaar.
Wie heeft hier nog meer ideeen over oplossingen? ipv dat iedereen elkaar aanvalt???
quote:hier ga je al de mist in dus de rest van je stelling slaat nergens meer op.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:30 schreef nonzz het volgende:
Serieus:
Alle voetbal supporters/hooligans zouden zich eens af moeten vragen waarom er eigenlijk ME bij een wedstrijd moet zijn? Volgens mij zit het namelijk zo:
voetbal > mensen die rottigheid uithalen
quote:Welk stuk is dan volgens jou niet goed?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:34 schreef Kaalhei het volgende:[..]
hier ga je al de mist in dus de rest van je stelling slaat nergens meer op.
Er staat toch echt: aanhang.
[Dit bericht is gewijzigd door Nyrem op 01-10-2003 13:38]
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 01-10-2003 13:38]
quote:Goed idee
Op woensdag 1 oktober 2003 13:34 schreef Herkauwer het volgende:
Wie heeft hier nog meer ideeen over oplossingen? ipv dat iedereen elkaar aanvalt???
Ik denk dat er weining echte oplossingen zijn. Op het moment dat voetbal volledig hooliganvrij is gemaakt (en door deze zeer stringente veiligheidsmaatregelen waarschijnlijk kapot) dan gaan de hooligans rellen bij ijshockey of bij volleybal (gebeurt nu al trouwens).
Ik denk dat het agressieve clangedrag gewoon in het gedrag van (sommige) jonge mannen ligt.
[Dit bericht is gewijzigd door Kaalhei op 01-10-2003 13:42]
quote:Precies!
Op woensdag 1 oktober 2003 13:38 schreef Nyrem het volgende:
Wie zegt dat het om Hooligans gaat?Er staat toch echt: aanhang.
Maar een deel van de jomanda's hier, meent dat ze een alziende blik hebben, en dat ze dus voetbalsupporters en situaties over een kam kunnen scheren!
quote:Vandaar dat er ook geen discussie op gang kan komen.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:40 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar een deel van de jomanda's hier, meent dat ze een alziende blik hebben, en dat ze dus voetbalsupporters en situaties over een kam kunnen scheren!
quote:voetbal > mensen die rottigheid uithalen
Op woensdag 1 oktober 2003 13:38 schreef nonzz het volgende:[..]
Welk stuk is dan volgens jou niet goed?
quote:Hmm, ik ben bang dat je gelijk hebt (jij schrijft dat het al gebeurd, gelukkuig nog niet meegemaakt bij vbal en hockey). Ik snap het echt niet, maar ja ik trek me nooit wat aan van anderen. Als ik uitgescholden, kan mij dat niet interesseren en trek me er niets van aan. Terwijl ik mensen ken die dan juist door hetl int gaan. Voor mij onbegrijpelijk en dat vinden sommige mensen ook van mijn reactie.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:38 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Goed idee
Ik denk dat er weining echte oplossingen zijn. Op het moment dat voetbal volledig hooliganvrij is gemaakt (en door deze zeer stringente veiligheidsmaatregelen waarschijnlijk kapot) dan gaan de hooligans rellen bij ijshockey of bij volleybal (gebeurt nu al trouwens).
Ik denk dat het agressieve clangedrag gewoon in het gedrag van (somiige) jonge mannen ligt.
Misschien is een beetje meer tolerantie van elkaar al voldoende....
quote:Letterlijk staat hier:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:42 schreef Kaalhei het volgende:[..]
quote:scherp
Op woensdag 1 oktober 2003 13:44 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Letterlijk staat hier:
Voetbal is meer dan mensen die rottigheid uithalen ( > = wiskundig voor "groter dan")
quote:oke, om wat recht te zetten. Ik bedoel dat in de zin van:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:42 schreef Kaalhei het volgende:[..]
NIET:
Iedereen die naar voetbal gaat haalt rottigheid uit
Mijn punt is dat die ME er niet voor niets is. ME inzet is noodzakelijk geworden omdat er dus rottigheid wordt uitgehaald. En niet andersom (er wordt rottigheid uitgehaald omdat er ME is)
quote:Veel jonge mannen halen nu eenmaal rotzooi uit. Hormonen...sim-pel.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:43 schreef Herkauwer het volgende:[..]
Hmm, ik ben bang dat je gelijk hebt (jij schrijft dat het al gebeurd, gelukkuig nog niet meegemaakt bij vbal en hockey). Ik snap het echt niet, maar ja ik trek me nooit wat aan van anderen. Als ik uitgescholden, kan mij dat niet interesseren en trek me er niets van aan. Terwijl ik mensen ken die dan juist door hetl int gaan. Voor mij onbegrijpelijk en dat vinden sommige mensen ook van mijn reactie.
Misschien is een beetje meer tolerantie van elkaar al voldoende....
quote:En dus...?
Op woensdag 1 oktober 2003 13:45 schreef nonzz het volgende:[..]
oke, om wat recht te zetten. Ik bedoel dat in de zin van:
Er zijn mensen die naar voetbal gaan kijken en rottigheid uithalenNIET:
Iedereen die naar voetbal gaat haalt rottigheid uitMijn punt is dat die ME er niet voor niets is. ME inzet is noodzakelijk geworden omdat er dus rottigheid wordt uitgehaald. En niet andersom (er wordt rottigheid uitgehaald omdat er ME is)
quote:castreren
Op woensdag 1 oktober 2003 13:45 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Veel jonge mannen halen nu eenmaal rotzooi uit. Hormonen...sim-pel.
[Dit bericht is gewijzigd door Herkauwer op 01-10-2003 13:49]
zulke topics moeten ook niet in OOG staan, krijg je weer allemaal van die sukkels die nog nooit een stadion van binnen hebben gezien die het allemaal wel ff weten te vertellen
Ik als Ajacied vind de excuses zeer op zijn plaats, er werd inderdaad buitensporig geweld gebruikt.
quote:Daar heb je deels gelijk in. Helaas is het soms zo dat, het klinkt paradoxaal, de veiligheidsmaatregelen agressie in de hand werken, en soms zelfs initieren.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:45 schreef nonzz het volgende:[..]
oke, om wat recht te zetten. Ik bedoel dat in de zin van:
Er zijn mensen die naar voetbal gaan kijken en rottigheid uithalenNIET:
Iedereen die naar voetbal gaat haalt rottigheid uitMijn punt is dat die ME er niet voor niets is. ME inzet is noodzakelijk geworden omdat er dus rottigheid wordt uitgehaald. En niet andersom (er wordt rottigheid uitgehaald omdat er ME is)
quote:Dan zijn er over 150 jaar ook geen mensen meer en dan lost het probleem zich zelf op.
Op woensdag 1 oktober 2003 13:48 schreef Herkauwer het volgende:[..]
castreren
(gezien deze reactie van mij houdt de discussie ff op, voor mij dan)
Wie moet er een hoek?
Doc, denk aan je bloeddruk
quote:Maar al te vaak eindigt een leuke wedstrijd in rellen en chaos door debiele supporters.
quote:Ik weet niet wanneer jij voor het laatst naar een wedstrijd bent geweest, maar tegenwoordig komt het nog maar af en toe voor (gelukkig) dat een wedstrijd echt in een chaos eindigd door rellen tussen supporters.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:00 schreef janszzen het volgende:Maar al te vaak eindigt een leuke wedstrijd in rellen en chaos door debiele supporters.
Kleine opstootjes komen "natuurlijk" wel nog voor!
quote:man, bespaar je de moeite, sukkels hier met hun grote muilen
Op woensdag 1 oktober 2003 14:05 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Ik weet niet wanneer jij voor het laatst naar een wedstrijd bent geweest, maar tegenwoordig komt het nog maar af en toe voor (gelukkig) dat een wedstrijd echt in een chaos eindigd door rellen tussen supporters.
Kleine opstootjes komen "natuurlijk" wel nog voor!
quote:Je hebt gelijk! Is toch praten tegen een muur hier!
Op woensdag 1 oktober 2003 14:07 schreef Doopy-X- het volgende:man, bespaar je de moeite, sukkels hier met hun grote muilen
quote:inderdaad, ik verwacht schatje ook elk moment
Op woensdag 1 oktober 2003 14:10 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Je hebt gelijk! Is toch praten tegen een muur hier!
En spreek me niet tegen
quote:Heeft idd geen enkele zin.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:12 schreef Coone het volgende:
En spreek me niet tegen![]()
![]()
quote:Uit een vak met 500 man tegelijk de trappen afrennen..?? Ben je Hillsborough vergeten of weet je uberhaupt wat dat is??
Op woensdag 1 oktober 2003 12:58 schreef Oosthoek het volgende:
Onzin, als je geen klappen wil krijgen moet je je uit de voeten maken.
quote:Daar kan me wel wat bij voorstellen, maar die veiligheids maatregelen zijn er natuurlijk niet voor niets. Zonder hooligans geen veiligheidsmaatregelen. Klinkt erg onrealistisch, maar zo is het wel. Daarom moet je niet te snel de schuld geven. Zij zijn er niet omdat ze dat zo graag willen, maar omdat het anders fout gaat. Maar, ik was er inderdaad niet bij, en er zullen inderdaad wel fouten worden gemaakt
Op woensdag 1 oktober 2003 13:50 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Daar heb je deels gelijk in. Helaas is het soms zo dat, het klinkt paradoxaal, de veiligheidsmaatregelen agressie in de hand werken, en soms zelfs initieren.
Als ik door een cordon ME'ers heen moet, daarna zorgvuldig gefouilleerd word door een boer die nog nooit van deodorant heeft gehoord om vervolgens door het kippegaas naar een wedstrijd te kijken dan in mijn adrenalinespiegel al ver-veertienvoudigd voordat de wedstrijd ook maar is begonnen.
quote:Onwetend hoort er ook bij gezien de reacties van de niet-voetbalfans!
Op woensdag 1 oktober 2003 14:55 schreef Bommelding het volgende:
Kennelijk hoort het er toch bij, die agressie.
quote:Wie zegt dat ik geen voetbalfan ben? For all you know ga ik elke week trouw naar het stadion. Alleen omdat iemand niet in jullie vaste Hools Cafe straatje lult, wil niet zeggen dat het geen voetbalfan is. Er ZIJN meerdere varianten op een thema mogelijk hoor.
Op woensdag 1 oktober 2003 14:58 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Onwetend hoort er ook bij gezien de reacties van de niet-voetbalfans!
M.E stelletje opgefokte randdebielen.
quote:Aan jouw reacties te horen, weet je iig niet hoe het er aan toe gaat in het stadion!
Op woensdag 1 oktober 2003 15:01 schreef Bommelding het volgende:Wie zegt dat ik geen voetbalfan ben? For all you know ga ik elke week trouw naar het stadion. Alleen omdat iemand niet in jullie vaste Hools Cafe straatje lult, wil niet zeggen dat het geen voetbalfan is. Er ZIJN meerdere varianten op een thema mogelijk hoor.
Nogmaals: lees dat rapport maar eens door!
quote:Klopt, maar als je iedere week in het stadion zou zitten zou je weten dat niet iedere supporter een terrorist is, wat voor sommigen blijkbaar als een paal boven water staat
Op woensdag 1 oktober 2003 15:01 schreef Bommelding het volgende:Wie zegt dat ik geen voetbalfan ben? For all you know ga ik elke week trouw naar het stadion. Alleen omdat iemand niet in jullie vaste Hools Cafe straatje lult, wil niet zeggen dat het geen voetbalfan is. Er ZIJN meerdere varianten op een thema mogelijk hoor.
Het ging hier om een actie van de ME die dus onterecht was. De fans hebben nu dus recht op excuses en niet op stigmatiserende opmerkingen van mensen die ook wel eens een samenvatting op Studio Sport zien
quote:* Doopy-X- komt bijna nooit in Hools en heeft toch dezelfde mening als de rest van de fanatieke supporters.
Op woensdag 1 oktober 2003 15:01 schreef Bommelding het volgende:[..]
Wie zegt dat ik geen voetbalfan ben? For all you know ga ik elke week trouw naar het stadion. Alleen omdat iemand niet in jullie vaste Hools Cafe straatje lult, wil niet zeggen dat het geen voetbalfan is. Er ZIJN meerdere varianten op een thema mogelijk hoor.
quote:Als je zegt dat agressie erbij hoort, heb je toch een wel erg bijzondere kijk op de zaak.
Wie zegt dat ik geen voetbalfan ben? For all you know ga ik elke week trouw naar het stadion. Alleen omdat iemand niet in jullie vaste Hools Cafe straatje lult, wil niet zeggen dat het geen voetbalfan is. Er ZIJN meerdere varianten op een thema mogelijk hoor.
quote:Ik vind de reacties van de Voetbal supporters hier over het algemeen verre van agresief. Althans minder agressief dan de personen die hier menen dat iedere uitsupporter zonder meer in elkaar geslagen mag worden omdat in de ogen van dergelijke 'discussianteniedere uitsupporter blijkbaar hooligan is (zie ook topic titel: het gaat om aanhangers', maar daar wordt hooligans van gemaakt, waardoor slaan geoorloofd is).
Als je voetbalsupporter bent, dan weet je dat NIET iedere uitsupporter een Hooligan is, en dan neem je de moeite het rapport dan FrankyMcG gelinkt heeft te lezen. Dan zegt je niet: "als er gereld wordt mag de ME tegen iedereen meppen die hij toevallig ziet staan". Dan weet je dat dan eerder onschuldigen dan schuldigen gemept worden.
Ik ben verre een voorstander van agressief gedrag. Zowel van de supporters als van de ME.
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 01-10-2003 15:16]
quote:Voor de veiligheid van de gemoedwillige supporters die voor een leuke pot voetbal komen, helaas moeten deze mensen beschermd worden tegen een kleine groep hooligans.
Op woensdag 1 oktober 2003 15:17 schreef Bommelding het volgende:
Waarom staat die ME er dan in de eerste plaats?
Er zit een verschil tussen voetbalsupporters en hooligans.
Maar ja, 'hooligans' is een populair woord geworden in Nederland voor alles wat met voetbal te maken heeft!
quote:Waarom is de ME altijd aanwezig bij manifestaties waarbij tienduizenden mensen aanwezig zijn? Uit het oogpunt van preventie en meestal gaat het dan ook goed, maar zo af en toe begint er een groepje te rellen of maakt de ME een inschattingsfout, zoals nu.
Die dingen gebeuren als je veel mensen op een kleine ruimte zet, je kan het niet goedpraten maar het gebeurt. Nu zat de ME fout en moeten ze hun excuses aanbieden, lijkt me niet meer dan logisch.
quote:Omdat de burgemeester dat wil.
quote:Inderdaad!
Op woensdag 1 oktober 2003 15:21 schreef Tony_Montana67 het volgende:Die dingen gebeuren als je veel mensen op een kleine ruimte zet, je kan het niet goedpraten maar het gebeurt. Nu zat de ME fout en moeten ze hun excuses aanbieden, lijkt me niet meer dan logisch.
Ik vind het juist zeer goed dat ze hun fout erkennen, i.p.v. keihard volhouden dat ze goed zaten!
quote:
Voetbalsupporters slaags in AmsterdamUitgegeven: 1 oktober 2003 16:28
Laatst gewijzigd: 1 oktober 2003 16:58AMSTERDAM - Op en rond het Leidseplein in Amsterdam zijn woensdagmiddag voetbalsupporters van Ajax en Club Brugge met elkaar slaags geraakt. De Mobiele Eenheid is in groten getale aanwezig om escalaties te voorkomen. Volgens de politie is al een onbekend aantal aanhoudingen verricht.
Rond 16.30 uur werden ongeveer tweehonderd Belgische voetbalsupporters meegenomen naar het politiebureau op verdenking van het verstoren van de openbare orde. Zij hadden zich verschanst in een café in de buurt van het Leidseplein. Volgens de politie gooiden de relschoppers met stenen en losse voorwerpen naar onder meer de ME.
Noodverordening
De Belgische supporters zullen de wedstrijd in ieder geval niet zien, liet een woordvoerder van de politie weten. Burgemeester J. Cohen heeft een noodverordening afgekondigd voor het Leidseplein en omgeving, waardoor groepjes supporters niet mogen samenscholen. Uit voorzorg voor problemen houden enkele cafés en restaurants in de buurt hun deuren dicht. Rond het Leidseplein hangen nog wel enkele groepjes voetbalfans rond.
De voetbalwedstrijd vindt woensdagavond in de Arena plaats. Dinsdagavond waren er ook al problemen in de stad met voetbalsupporters.
quote:Dat is misschien wat overdreven maar ik ben voor een keiharde aanpak. Ze moeten gewoon de schade die ze zelf hebben veroorzaakt volledig vergoeden. Van een weekje zitten leert het tuig kennelijk niets.
Op woensdag 1 oktober 2003 17:39 schreef Bonnie_R het volgende:
In de fik met die kut-hooligans!
Had schitterend uitzicht vanaf m'n werk (Hirsch gebouw). Een collega heeft foto's gemaakt, die mailt 'ie vanavond.
Ik post ze dan wel.
Heeft er iemand ooit weleens aan gedacht (behalve Doc en z'n maatjes ) dat een supporter die een voetbal wedstrijd bezoekt geen hooligan is. Jullie zijn er zelf niet bij geweest, en velen hebben amper een wedstrijd in een stadion bij gewoond. Maar toch, ze zijn er allemaal als de kippen bij om te vertellen hoe die 'schoftelijke hooligans in elkaar gertremt moeten worden
'.
Hoezo bekrompen.
quote:en hooligans mogen van mij geheel de grond in geschopt worden zodat de normale supporter weer gewoon een gezellig middagje naar zijn club kan. Het is niet de ME die voetbalgeweld is begonnen dacht ik
Op woensdag 1 oktober 2003 18:07 schreef TC03 het volgende:
Wat eenzitten hier zeg.
.
Heeft er iemand ooit weleens aan gedacht (behalve Doc en z'n maatjes
) dat een supporter die een voetbal wedstrijd bezoekt geen hooligan is. Jullie zijn er zelf niet bij geweest, en velen hebben amper een wedstrijd in een stadion bij gewoond. Maar toch, ze zijn er allemaal als de kippen bij om te vertellen hoe die 'schoftelijke hooligans in elkaar gertremt moeten worden
'.
Hoezo bekrompen.
quote:Dat mag van mij ook, maar in dit geval zijn het geloof ik géén hooligans. Misschien eentje, maar er zaten zat normale supporters tussen. Dus.
Op woensdag 1 oktober 2003 18:09 schreef Re het volgende:[..]
en hooligans mogen van mij geheel de grond in geschopt worden zodat de normale supporter weer gewoon een gezellig middagje naar zijn club kan. Het is niet de ME die voetbalgeweld is begonnen dacht ik
quote:met dank aan het in het verleden behaalde resultaat door hooligans, wat niet wil zeggen dat excessief geweld tegen niet hooligans van de ME juist te praten is
Op woensdag 1 oktober 2003 18:11 schreef TC03 het volgende:[..]
Dat mag van mij ook, maar in dit geval zijn het geloof ik géén hooligans. Misschien eentje, maar er zaten zat normale supporters tussen. Dus.
quote:Als je bij god niet weet waar je het over hebt, hou je grote muil dan gewoon.
Op woensdag 1 oktober 2003 17:39 schreef Bonnie_R het volgende:
In de fik met die kut-hooligans!
Kortom, ze zullen ongetwijfeld regelmatig personen meppen die nix met rellen te maken hebben. Maar ik durf te wedden dat in zeker 90% van die gevallen die personen toevallig terecht kwamen in een rel van de hooligans, kunnen die mensen niets aan doen, maar kan de ME ook niets aan doen dat ze die personen meenamen in de sancties. Puur een geval van being on the wrong place on the wrong time.
En geef dan niet de ME de schuld, of de onschuldige mensen, maar die gigantische klootzakken derom heen die WEL de boel aan het verneuken zijn.
quote:Als je als ME'er onschuldige mensen in mekaar mept, dan is het wel erg zwak om dan de schuld op die hooligans af te schuiven. Ze zijn gewoon fout, punt.
Op woensdag 1 oktober 2003 18:26 schreef blieblie het volgende:
Ik weet niet hoe jullie dat zien, maar de zeldzame keren dat ik naar een voetbalwedstrijd ben geweest hier heb ik tig ME'ers gezien, maar geen 1 die ook maar zijn wapenstok te voorschijn haalde. Sterker nog, het afgelopen kampioensfeest hiero stikte het van de ME, maar om half 1 snachts stonden ze gewoon te discussieren met mensen die uitgingen over de wedstrijd. Op stratumseind, de o zo beruchte uitgaansstraat van Eindhoven (waarom snap ik niet overigens).Kortom, ze zullen ongetwijfeld regelmatig personen meppen die nix met rellen te maken hebben. Maar ik durf te wedden dat in zeker 90% van die gevallen die personen toevallig terecht kwamen in een rel van de hooligans, kunnen die mensen niets aan doen, maar kan de ME ook niets aan doen dat ze die personen meenamen in de sancties. Puur een geval van being on the wrong place on the wrong time.
En geef dan niet de ME de schuld, of de onschuldige mensen, maar die gigantische klootzakken derom heen die WEL de boel aan het verneuken zijn.
quote:Soms kan je niet anders. Als je 100 man hebt, waarvan 1 leider, 69 man die derachteraan lopen en 30 man die niet mee willen doen, maar om een vreemde rede er wel tussen in zitten. En de stad in puin slaan. Wat doe je dan??
Op woensdag 1 oktober 2003 18:28 schreef TC03 het volgende:[..]
Als je als ME'er onschuldige mensen in mekaar mept, dan is het wel erg zwak om dan de schuld op die hooligans af te schuiven. Ze zijn gewoon fout, punt.
Die 70 man hun gang laten gaan?
Moet je de kranten en jullie en de rest van Nederland de dag erna dan es horen. Dan is Nederland te klein! Stomme mieten bij de ME. Durven niets te doen! Moeten harder aanpakken! Etc. etc.
Het is een kwestie van keuzes maken.
En soms kies je het verkeerde, maar ik denk dat ze bij de ME echt wel rekening mee houden hoor. En echt niet zo maar in het wilde weg beginnen te meppen. Want daar schieten ze absoluut geen zak mee op.
quote:Voor zover ik weet waren er bij de desbetreffende wedstrijd helemaal geen hooligans aanwezig. Althans, niemand heeft laten blijken dat hij er eentje zou zijn
Op woensdag 1 oktober 2003 18:36 schreef blieblie het volgende:[..]
Soms kan je niet anders. Als je 100 man hebt, waarvan 1 leider, 69 man die derachteraan lopen en 30 man die niet mee willen doen, maar om een vreemde rede er wel tussen in zitten. En de stad in puin slaan. Wat doe je dan??
Moet je de kranten en jullie en de rest van Nederland de dag erna dan es horen. Dan is Nederland te klein! Stomme mieten bij de ME. Durven niets te doen! Moeten harder aanpakken! Etc. etc.Het is een kwestie van keuzes maken.
En soms kies je het verkeerde, maar ik denk dat ze bij de ME echt wel rekening mee houden hoor. En echt niet zo maar in het wilde weg beginnen te meppen. Want daar schieten ze absoluut geen zak mee op.
quote:Het gaat hier helemaal niet om een rel waarbij ook onschuldige supporters klappen hebben gehad. Het gaat er hier om dat de ME er gewoon op los is beginnen te meppen op alles wat bewoog omdat ZIJ zich verkeerd hadden opgesteld! Heeft NIKS met hooligans te maken.
Kortom, ze zullen ongetwijfeld regelmatig personen meppen die nix met rellen te maken hebben. Maar ik durf te wedden dat in zeker 90% van die gevallen die personen toevallig terecht kwamen in een rel van de hooligans, kunnen die mensen niets aan doen, maar kan de ME ook niets aan doen dat ze die personen meenamen in de sancties. Puur een geval van being on the wrong place on the wrong time.
quote:Hier gaat nu iedereen de fout in met zijn/haar argumentatie. Er was hier totaal geen sprake van hooliganisme of rellen. De Feyenoord-aanhang wilde gewoon naar de treinen toe na de wedstrijd, waarbij de ME door een onmogelijke opstelling gedrang veroorzaakte, waarna die dwazen erop los begonnen te meppen. Hier komt geen hooligan aan te pas, hoe graag jullie dit ook zouden willen zien. De ME is hier 100% schuldig!!!!
quote:Klopt dat de ME ooit niet begonnen is, maar dat houd niet in dat de ME het recht heeft geweld te gebruiken tegen willekeurige voetbalsupporter die gewoon naar een uitwedstrijd gaat omdat daar ook hooligans tussen zitten...
Op woensdag 1 oktober 2003 18:09 schreef Re het volgende:[..]
en hooligans mogen van mij geheel de grond in geschopt worden zodat de normale supporter weer gewoon een gezellig middagje naar zijn club kan. Het is niet de ME die voetbalgeweld is begonnen dacht ik
quote:Die 'vreemde reden' is dat ze een uitwedstrijd bezoeken met andere supporters waar de ruime meerderheid geen heibel zoekt.
Op woensdag 1 oktober 2003 18:36 schreef blieblie het volgende:[..]
Soms kan je niet anders. Als je 100 man hebt, waarvan 1 leider, 69 man die derachteraan lopen en 30 man die niet mee willen doen, maar om een vreemde rede er wel tussen in zitten. En de stad in puin slaan. Wat doe je dan??
quote:Ze maken dus soms wel fouten. Daar mogen ze zich voor verontschuldigen. Dat hebben ze nu dan ook gedaan. Ze zaten dus echt fout en ze geven het toe.
Op woensdag 1 oktober 2003 18:36 schreef blieblie het volgende:
Moet je de kranten en jullie en de rest van Nederland de dag erna dan es horen. Dan is Nederland te klein! Stomme mieten bij de ME. Durven niets te doen! Moeten harder aanpakken! Etc. etc.Het is een kwestie van keuzes maken.
En dan nog zijn er dus bijdehandjes die vind dat willekeurige supporters geramd mogen worden omdat ze vastgeroest zitten in hun denkbeelden dat iedere (uit)supporter een hooligan is...
quote:Dan mijdt je die groep rellers toch??? Of zit je met een touw aan die lui vastgelijmd. In het algemeen kan je er gewoon weg lopen hoor.
Op woensdag 1 oktober 2003 19:51 schreef Doc het volgende:[..]
Die 'vreemde reden' is dat ze een uitwedstrijd bezoeken met andere supporters waar de ruime meerderheid geen heibel zoekt.
[..]Ze maken dus soms wel fouten. Daar mogen ze zich voor verontschuldigen. Dat hebben ze nu dan ook gedaan. Ze zaten dus echt fout en ze geven het toe.
En dan nog zijn er dus bijdehandjes die vind dat willekeurige supporters geramd mogen worden omdat ze vastgeroest zitten in hun denkbeelden dat iedere (uit)supporter een hooligan is...
En ik zit niet vastgeroest in het denkbeeld dat alle supporters hooligans zijn. Ik wordt alleen strontziek van het feit dat het nooit goed is. Je moet eens kijken vanaf de andere kant, ipv. altijd vanaf de zijlijn. Beeld je eens in waar die mensen zelf mee bezig denken te zijn... de ME dan. Of politie-agenten die je aanhouden.
Of een ander voorbeeld, als je iets koopt wat van de "vrachtwagen gevallen is". Zolang je der zelf profijt van hebt of es een keer lekker kan zeiken is het . Maar owee als je zelf slachtoffer bent, of het je beroep is wat afgezeken wordt met "die lui voeren niets uit behalve boetes uitdelen" of "die lui gaan er gewoon voor om iemand in elkaar te rossen".
Neej. Dat is niet zo. Dat is je eigen vastgeroeste denkbeeld.
Maar gelijk roepen dat er op uit zijn.... neej....
quote:Heb je ooit in een uitvak gestaan? Bij Feyenoord, ajax en psv passen er dan nog 1.600 man, en dat is dan al veel! Geloof me als daar de ME op relschoppers begint in te rossen, dan heb je daar ook last van, iedereen loopt elkaar onder de voet, en de ME ramt er op los.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:10 schreef blieblie het volgende:Dan mijdt je die groep rellers toch??? Of zit je met een touw aan die lui vastgelijmd. In het algemeen kan je er gewoon weg lopen hoor.
Maar in dit geval, wilde alle Feyenoorders gewoon naar de treinen na de wedstrijd. En vond de ME het tijd om gewoon wat in de wilde weg te rossen.
Je hebt je maar gewoon te gedragen, en geen gejank dat de ME het uitlokt enzo.
quote:Tuurlijk, de ME doet dat voor de lol
Op woensdag 1 oktober 2003 20:17 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Maar in dit geval, wilde alle Feyenoorders gewoon naar de treinen na de wedstrijd. En vond de ME het tijd om gewoon wat in de wilde weg te rossen.
quote:Niet als je van het uitvak naar de verplichte trein loopt...
Op woensdag 1 oktober 2003 20:10 schreef blieblie het volgende:[..]
Dan mijdt je die groep rellers toch??? Of zit je met een touw aan die lui vastgelijmd. In het algemeen kan je er gewoon weg lopen hoor.
quote:Ten eerste koop ik geen gestolen goederen. BNooit gedaan en zal ik nooit doen ook. Dat is het hele punt ook helemaal niet.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:10 schreef blieblie het volgende:
Of een ander voorbeeld, als je iets koopt wat van de "vrachtwagen gevallen is". Zolang je der zelf profijt van hebt of es een keer lekker kan zeiken is het. Maar owee als je zelf slachtoffer bent, of het je beroep is wat afgezeken wordt met "die lui voeren niets uit behalve boetes uitdelen" of "die lui gaan er gewoon voor om iemand in elkaar te rossen".
Ik wil ook best wel nadenken over alternatieve oplossingen. Dat zijn andere discussies die ik ook gevoerd heb, ook hier op Fok. Het punt is echter dat zelfs wanneer de politie toegeeft dat ze fout zaten men nog steeds het terecht vind dat onschuldigen gemept worden. En dat vind ik raar.
quote:Welk vastgeroeste denkbeeld?
Op woensdag 1 oktober 2003 20:10 schreef blieblie het volgende:
Neej. Dat is niet zo. Dat is je eigen vastgeroeste denkbeeld.
quote:er staat in het algemeen
Op woensdag 1 oktober 2003 20:17 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Heb je ooit in een uitvak gestaan? Bij Feyenoord, ajax en psv passen er dan nog 1.600 man, en dat is dan al veel! Geloof me als daar de ME op relschoppers begint in te rossen, dan heb je daar ook last van, iedereen loopt elkaar onder de voet, en de ME ramt er op los.
Tenminste, in Den Haag met de 2de fase "rellen" toen is het me gewoon gelukt terwijl het Binnenhof stampvol zat. (En jaaaah, ME zal ongetwijfeld voorzichtiger te werk zijn gegaan omdat 99% "kinderen" waren van +/- 17 jaar) maar dan nog... Vaaaaaak kan je ruim van te voren weg.
quote:Het punt is dat er nu bekend is dat de ME fout zat...
Op woensdag 1 oktober 2003 20:11 schreef blieblie het volgende:
Maar goed, als die lui uit het niets begonnen te meppen waren ze fout. Geen discussie over mogelijk.Maar gelijk roepen dat er op uit zijn.... neej....
quote:Ja, kan gebeuren. Maar om nou excuses naar hooligans te maken...
Op woensdag 1 oktober 2003 20:21 schreef Doc het volgende:[..]
Het punt is dat er nu bekend is dat de ME fout zat...
quote:Gelezen?
Op woensdag 1 oktober 2003 20:19 schreef gelly het volgende:
Die arme hooligans ook
ME geeft toe dat ze fout zitten omdat ze om niets onschuldigen gemept hebben. Dat het niet hooligans waren maar gewoon voetbalsupporters.
En nog steeds roept men "hooligans moeten niet zeiken"...
Dat is gewoon onwil om je ergens in te verdiepen.
quote:Ze maken ook geen verontschuldiging aan hooligans maar aan de onschuldige uitsupporters. Dat uitsupporters gelijk is aan hooligans is geheel voor rekening van de beperkte geest van de TS.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:23 schreef gelly het volgende:[..]
Ja, kan gebeuren. Maar om nou excuses naar hooligans te maken...
quote:De knuppel erover.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:20 schreef mat_herben het volgende:
die arme stakkers hebben het wel zwaar
Het verleden heeft geleerd dat dat soort lui zich niet kunnen gedragen.Men wil kennelijk al vee behandeld worden.Helaas voor degene die zich wel kunnen gedragen.
quote:lekker kortzichtig
Op woensdag 1 oktober 2003 20:27 schreef schatje het volgende:[..]
De knuppel erover.
Het verleden heeft geleerd dat dat soort lui zich niet kunnen gedragen.Men wil kennelijk al vee behandeld worden.Helaas voor degene die zich wel kunnen gedragen.
quote:Zie het van de zonnige kant, het harde beleid heeft wél zn vruchten afgeworpen
Op woensdag 1 oktober 2003 20:30 schreef just me het volgende:lekker kortzichtig
Jammer dat dat nog niet tot iedereen doordringt though
quote:Was jij erbij? Nee!
Op woensdag 1 oktober 2003 20:19 schreef schatje het volgende:Tuurlijk, de ME doet dat voor de lol
![]()
![]()
.
Cohen zal ons voor de gein gelijk geven zeker!
Nogmaals, maar ik kan net zo goed tegen een muur lullen; lees dat rapport maar eens door!
quote:wat moet er dan gebeuren volgens jou ?? Als jij de fout in gaat moet je ook je excuses aanbieden, wat maakt een ME-er anders dan een gewone burger ?
quote:Wat moet de ME dan doen??
Op woensdag 1 oktober 2003 20:30 schreef just me het volgende:[..]
lekker kortzichtig
Jullie knuffelen ofzo
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:23 schreef gelly het volgende:Ja, kan gebeuren. Maar om nou excuses naar SUPPORTERS te maken...
quote:Hey, het gaat hier over hooligans, niet over de normale voetbal supporters
Op woensdag 1 oktober 2003 20:30 schreef just me het volgende:[..]
lekker kortzichtig
quote:kssss brabo.. wegwezen hier
Op woensdag 1 oktober 2003 20:35 schreef blieblie het volgende:[..]
Hey, het gaat hier over hooligans, niet over de normale voetbal supporters
.
quote:Schaf de mensheid af.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:40 schreef schatje het volgende:
Ze moeten dat hele supporters gedoe maar gewoon afschaffen.
Is het gelijk afgelopen met al die oorlogen.
quote:kan meteen de ME opdoeken
Op woensdag 1 oktober 2003 20:40 schreef schatje het volgende:
Ze moeten dat hele supporters gedoe maar gewoon afschaffen.
quote:Wat mankeren deze mensen??
AMSTERDAM (ANP) - Op en rond het Leidseplein en bij stadion de ArenA in Amsterdam zijn woensdagmiddag en -avond voetbalsupporters van Ajax en Club Brugge met elkaar slaags geraakt. Dat gebeurde voor aanvang van de wedstrijd in de Champions League tussen de twee clubs.De politie arresteerde 95 personen. Het merendeel van de arrestanten is afkomstig uit België. De ongereldheden begonnen woensdag aan het eind van de middag toen groepen supporters van beide clubs met elkaar op de vuist gingen in het stadscentrum. Burgemeester J. Cohen kondigde een noodbevel af voor het Leidseplein en omgeving, waardoor groepjes supporters niet mochten samenscholen.
De mobiele eenheid van de politie, die in groten getale aanwezig was om escalaties te voorkomen, hield 81 Belgen aan. Rond 16.30 uur werden tientallen Belgische voetbalsupporters een café binnengedreven, waarna ze werden meegenomen naar het politiebureau op verdenking van het verstoren van de openbare orde. Een ooggetuige meldde dat stoelen en bierglazen bij de actie door de lucht vlogen.
Tegen 17.00 uur en 18.30 hield de ME het Leidseplein afgesloten. Ook op het Rembrandtplein was veel ME aanwezig. Echte ongeregeldheden braken later op beide pleinen niet meer uit. De politie drukte deze de kop in door mogelijke amokmakers meteen aan te houden.
Bij de ArenA werden de Club Brugge-supporters geīsoleerd achter een hek. Van daaruit werden ze het stadion in gedirigeerd. Voordat dit gebeurde werden de Belgen door supporters van Ajax bekogeld met stenen.
quote:Nou, vorige week nog op tv gezien dat de politie meer dan 300.000 manuren per jaar kwijt is aan het in de gaten houden van wedstrijden.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:44 schreef just me het volgende:kan meteen de ME opdoeken
Nu willen ze dat (gelukkig) drastisch verminderen en kan de politie eindelijk nuttig werk gaan doen.
quote:Zijn Belgen.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:45 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
[..]Wat mankeren deze mensen??
Vragen politiek asiel aan.
quote:Helemaal juist robh.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:45 schreef robh het volgende:[..]
Nou, vorige week nog op tv gezien dat de politie meer dan 300.000 manuren per jaar kwijt is aan het in de gaten houden van wedstrijden.
Nu willen ze dat (gelukkig) drastisch verminderen en kan de politie eindelijk nuttig werk gaan doen.
quote:Nee, ze moeten gewoon onschuldige supporters in elkaar slaan. Puik plan!
Op woensdag 1 oktober 2003 20:33 schreef schatje het volgende:[..]
Wat moet de ME dan doen??
Jullie knuffelen ofzo
.
Er gebeurde letterlijk helemaal NIKS. Het lijkt wel alsof er hier tegen een muur gepraat wordt .
quote:Heb je wel door over welk incident dit nieuwsbericht ging
Op woensdag 1 oktober 2003 20:32 schreef robh het volgende:[..]
Zie het van de zonnige kant, het harde beleid heeft wél zn vruchten afgeworpen
quote:Nee, het incident betrof gewone supporters. Lees maar na. Alleen de TS starter noemt het Hooligans. Onterecht. Robh zou er goed aan doen de topic titel te veranderen. Deze misleidende topic titel zet mensen op het verkeerde been.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:35 schreef blieblie het volgende:[..]
Hey, het gaat hier over hooligans, niet over de normale voetbal supporters
.
quote:Inefficient politie gebruik. Er zijn alternatieven zoals bijvoorbeeld in Arnhem toegepast worden. Lees daar maar eens wat topics over na.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:45 schreef robh het volgende:[..]
Nou, vorige week nog op tv gezien dat de politie meer dan 300.000 manuren per jaar kwijt is aan het in de gaten houden van wedstrijden.
quote:Als we het nieuwsbericht even loskoppelen van de problematiek, wie heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er ME tegenwoordig supporters moeten begeleiden??? Echte supporters moeten gewoon eens ingrijpen, dan hoeft de ME het niet meer te doen
Op woensdag 1 oktober 2003 23:57 schreef Doc het volgende:[..]
Heb je wel door over welk incident dit nieuwsbericht ging
quote:De topictitel is misleidend. En het zou helpen als robh die verandert, aangezien de titel de lading geenszins dekt en ongenuanceerd reageren bevordert.
De politie van Amsterdam
heeft onnodig geweld gebruikt tegen
supporters van Feyenoord na afloop van
een wedstrijd tegen Ajax in maart 2002.
Dat concludeert de klachtencommissie
van het korps Amsterdam-Amstelland.
Bij de wedstrijd in de ArenA raakten
tientallen Feyenoorders gewond nadat ze
werden geslagen door de ME.Enkelen
moesten naar het ziekenhuis.Vijftig
Feyenoorders dienden een klacht in.
De commissie vindt dat de betrokken
commandant van de politie op het matje
moet komen bij burgemeester Cohen van
Amsterdam en dat hij zijn excuses moet
aanbieden aan de supporters.
quote:Nee, het gaat nu om DIT nieuwsbericht waarbij men nog steeds beweert dat die supporters gewoon geslagen mogen worden. DAT is wat me irriteert, ondanks dat het om F'noord supporters gaat
Op donderdag 2 oktober 2003 00:04 schreef Re het volgende:[..]
Als we het nieuwsbericht even loskoppelen van de problematiek, wie heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat er ME tegenwoordig supporters moeten begeleiden??? Echte supporters moeten gewoon eens ingrijpen, dan hoeft de ME het niet meer te doen.
Algemene discussies over voetbal geweld en ingrijpen door ME zijn er al.
quote:Mee eens. Maar dat heb ik ook elders in dit topic zelf al gezegd. Desalnietemin geeft dat nog steeds geen vrijbrief voor de ME om onschuldigen het ziekenhuis in te slaan.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:04 schreef Re het volgende:Echte supporters moeten gewoon eens ingrijpen, dan hoeft de ME het niet meer te doen
quote:jammer voor die gasten, het had best voorkomen kunnen worden maar ga niet lopen jammeren, de aanleiding van ME geweld ligt niet bij die ene wedstrijd maar jarenlange terreur van hooligans
Op donderdag 2 oktober 2003 00:06 schreef Doc het volgende:
Even voor de duidelijkheid: het gaat om DIT incident
[..]De topictitel is misleidend. En het zou helpen als robh die verandert, aangezien de titel de lading geenszins dekt en ongenuanceerd reageren bevordert.
quote:Dan nog ben ik van mening dat de frustraties die ME -waarschijnlijk zelfs terecht- wellicht door de jaren heeft opgebouwd niet naar eigen goeddunken mag uitleven op onschuldige voetbalsupporters.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:11 schreef Re het volgende:[..]
jammer voor die gasten, het had best voorkomen kunnen worden maar ga niet lopen jammeren, de aanleiding van ME geweld ligt niet bij die ene wedstrijd maar jarenlange terreur van hooligans
En het gefrustreerde gejuich als dat gebeurd is helemaal misselijk makend. Je kan als supporter op zo'n moment namelijk geen enkele kant op als je gemept wordt. Je kan het dan echt niet ontlopen als je van vak naar trein wordt geleid.
Moet je eens met Marokkanen of een andere vervelende minderheid proberen. Dan schreeuwt alles wat nu voor die knuppel is, moord en brand
quote:Sja, da's dan ff pech hebben.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:20 schreef Frenkie het volgende:
Hmmmm is het iedereen vandaag opgevallen dat voetbalsupporters in weze gediscrimineerd worden. Ik zag dat iedereen die in een bepaalde kroeg aanwezig was opgepakt werd omdat er een paar vervelende belgen zich in die kroeg verschanst zouden hebben. Je zou er net een broodje aan het eten zijn, of gewoon niks misdaan hebben.
quote:In het geval van marokkanen waren de "nekschot" en "
Moet je eens met Marokkanen of een andere vervelende minderheid proberen. Dan schreeuwt alles wat nu voor die knuppel is, moord en brand
quote:Welkom in de politiestaat Nederland
Op donderdag 2 oktober 2003 00:23 schreef gelly het volgende:
Sja, da's dan ff pech hebben.
quote:Dat gebeurt ook. Maar met name onschuldigen krijgen de toorn van de ME op zich af.
In het geval van marokkanen waren de "nekschot" en "" reacties niet van de lucht geweest. En dat door dezelfde mensen die altijd zeggen dat marokkanen elkaar moeten aanspreken op hun gedrag. Waarom gebeurt dat bij hooligans niet ?
Maar goed ik heb verder geen zin in deze discussie. En zeker niet met jou.
quote:O ja? De meest felle tegenstanders van het ME beleid zoals hier uitgevoerd bij dit incident zal je dat echt niet snel zien posten...
Op donderdag 2 oktober 2003 00:23 schreef gelly het volgende:In het geval van marokkanen waren de "nekschot" en "
" reacties niet van de lucht geweest. En dat door dezelfde mensen die altijd zeggen dat marokkanen elkaar moeten aanspreken op hun gedrag.
quote:Beter lezen.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:23 schreef gelly het volgende:
Waarom gebeurt dat bij hooligans niet ?
quote:Hoe had jij die relschoppers willen oppakken
Op donderdag 2 oktober 2003 00:26 schreef Frenkie het volgende:[..]
Welkom in de politiestaat Nederland
quote:Echt gigantische flauwekul. Dat er af en toe onschuldige supporters klappen krijgen ok, maar je kunt het ook overdrijven.
[..]Dat gebeurt ook. Maar met name onschuldigen krijgen de toorn van de ME op zich af.
quote:Nee, wees maar trots op je "harde kern".
Maar goed ik heb verder geen zin in deze discussie. En zeker niet met jou.
quote:Weer iemand die alleen de misleidende titel leest en verder niet weet waar het over gaat
Op donderdag 2 oktober 2003 00:27 schreef mental_remmy het volgende:
hooligans kun je niet te hard aanpakken. Die mafkezen moeten gewoon het pak slaag krijgen wat ze verdienen!
quote:Laten we dan uit voorzorg maar alle Marokkanen in de binnenstad oppakken op zaterdagavond. Scheelt misschien wel een hoop gezeur
Op donderdag 2 oktober 2003 00:28 schreef gelly het volgende:
Hoe had jij die relschoppers willen oppakken
quote:Af en toe is al te veel.
Echt gigantische flauwekul. Dat er af en toe onschuldige supporters klappen krijgen ok, maar je kunt het ook overdrijven.
quote:Waar slaat dat nou weer op..??
Nee, wees maar trots op je "harde kern".
quote:Geen onzin. Ook dat heb ik al in dit topic uitgelegd.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:28 schreef gelly het volgende:Echt gigantische flauwekul. Dat er af en toe onschuldige supporters klappen krijgen ok, maar je kunt het ook overdrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |