-_Tommy_- | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:10 |
op de a58 tussen gilze en bavel en bavel en gilze en ow ow wat een veiligheid, echt levensgevaarlijk stuk weg... rijden daar in een groepje van ongeveer 10 auto's met ongeveer 140 km/u, niets aan de hand, maar dan zie je ze staan en ga je remmen en dan niet alleen wij, nee ook de wagens die wel netjes 120 rijden remmen, oftewel onveilige situatie!! dat ze gaan staan flitsen bij een school ofzo, maar niet op een rechte snelweg!! | |
realist_ik | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:11 |
dit brengt meer op ... ![]() | |
Blapiet | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:12 |
Gewoon lekker met z'n 10 en gaan bumperkleven, dan wordt alleen de achterste gepakt ![]() | |
Lintie | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:12 |
quote:10 x 20 km/h te hard = leuke opbrengst | |
_VoiD_ | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:14 |
Hier in tilburg hebben ze ook staan flitsen op de hub van doorneweg. 304 snelheidsovertredingen! En iemand reed 108 terwijl je daar maar 50 mag. Dat is pas kassa | |
Strolie75 | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:15 |
Ga even tanken en rij weg zonder te betalen, dan heb je het weer terugverdient. ![]() | |
Blapiet | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:16 |
quote:good thinking ![]() | |
Marachi | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:16 |
quote:Ik had van de week ook weer zo'n fijn acceptgirootje in de bus ![]() ps. viel nog mee was maar 10km te hard dus ¤28,- [Dit bericht is gewijzigd door Marachi op 01-10-2003 12:17] | |
Oosthoek | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:17 |
Ach, in Helmond stonden ze maandag op de aarle-rixtelseweg, bebouwde kom, hartstikke goed, want het is een gevaarlijke weg met bomen van 1 1/2 meter doorsnee die 50 cm naast het wegdek staan. Alleen jammer dat zo'n klootviool dan net NA die gevaarlijke bomen, en net VOOR het bordje 'einde bebouwde kom' gaat staan. Gewoon een graaiende teringlijer dus | |
Oosthoek | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:18 |
quote:Tsja, als je dat in Helmond doet, kom je thuis zonder tanden ![]() | |
-_Tommy_- | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:18 |
quote:ja maar dat is goed!! en die 108 is ook gewoon terecht dat ze die pakken!! niets mis mee!! maar ga niet op snelwegen controleren door als een nsber achter een viaductje te gaan staan | |
DaForZz | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:21 |
quote: quote:das pas kassa ![]() | |
Viper_74 | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:22 |
quote:* Viper® slaps DaForzzz silly met een flitspaal Ow dus daar staat die paal Zucht, Arnhem, blij dat ik er woon zeg | |
Oosthoek | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:24 |
quote:Uhhh, waar staat die paal? Ben een paar weken terug in arnhem geweest, en had vreselijke haast, snelheden van 80 km/h waren iig niet van de lucht ![]() Even m'n zus bellen, 't was haar auto | |
eNaSnI | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:28 |
quote:Uitkomen Willemstunnel, maar die paal kan je bijna niet missen want hij heeft de kleuren van politie ![]() ![]() | |
Oosthoek | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:29 |
quote:Is dat die tunnel die onder het centrum doorloopt? | |
eNaSnI | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:33 |
Die met die mooie bocht naar links erin, ja ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door eNaSnI op 01-10-2003 12:38] | |
Herkauwer | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:35 |
quote:Nee het is die paal naast die stroboscoop ![]() | |
Rieuwert | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:38 |
quote: ![]() | |
Oosthoek | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:42 |
Nouja, daar ben ik iig niet doorgekomen ![]() * Zet 100 euro weg om op te zuipen | |
PankPinther | woensdag 1 oktober 2003 @ 12:50 |
ik vind het altijd zo typisch... iemand rijdt te hard, wordt geflitst, en begint dan te kankeren op de politie.... en dan het argument dat de politie voor gevaarlijke situaties zou zorgen door daar te gaan staan flitsen... moet je eens opletten watvoor gevaarlijke situaties er zouden ontstaan als ze er nooit staan echt schitterend hoe sommige automobilisten zo'n verhaal altijd weer met onzinnige argumenten naar hun hand proberen te zetten | |
StefanP | woensdag 1 oktober 2003 @ 13:07 |
Jij vindt het typisch? Weet je wat pas typisch is? Dat mensen die zich verder nooit in PTA vertonen ons in dit soort topics toch altijd eventjes komen vertellen hoe stout het wel niet is om te hard te rijden, en dat het je eigen schuld is. Volgens de officiële statistieken is te hard rijden de oorzaak van maar een belachelijk laag percentage dodelijke ongevallen. Geen voorrang verlenen e.d. staat met stip bovenaan. Ergo, dit geflits dient geen enkel algemeen belang behalve het spekken van de staatskas. Al die parkeerwachters, controleurs, BOAs en zeker degenen die dit beleid uitstippelen, mogen van mij linea recta tegen de muur gezet worden. | |
zappa29 | woensdag 1 oktober 2003 @ 13:14 |
quote:En de meeste problemen met voorrang verlenen komen omdat men te hard op de voorrangswegen rijdt, dus wat is nu je punt? | |
stokkie.com | woensdag 1 oktober 2003 @ 13:27 |
quote:Dat mensen die invoegen op voorrangswegen niet goed uit hun doppen kijken misschien ![]() Als ik 80 rij op een voorrangsweg en iemand wil invoegen dan kijkt ie of er iemand aankomt, schat vervolgens de snelheid in waarmee ik aan kom rijden ("kan ik ervoor of niet?") en voegt in of juist niet. Als ik 85-90 rij op een voorrangsweg en iemand wil invoegen dan kijkt ie of er iemand aankomt, schat vervolgens de snelheid in waarmee ik aan kom rijden ("kan ik ervoor of niet?") en voegt in of juist niet. Voor beide gevallen geldt dat wanneer de persoon niet goed kijkt ik erin vlieg. Kun je wel aankomen met: "Ja, maar met 85-90 heb je veel langere remweg, dus met 80 zou het net goed zijn gegaan en met 85-90 niet". Als ik met 80 strak in de ankers ga dan klapt de persoon die achter mij rijdt net zo hard op mij als dat wanneer ik 85-90 rij. Tis trouwens niet voor nix VOORRANGSWEG. Gewoon wachten tot je een groot gat hebt waar je je auto ingooit. En dan maakt het nix uit of er iemand met 80 of met 90 aan komt. Hoogstens moet je met 90 ff je gas loslaten of je rem een tikje geven. En zelfs dan ga je al voorbij aan het begrip "voorrangsweg". | |
PankPinther | woensdag 1 oktober 2003 @ 13:40 |
quote:kijk dat bedoel ik nou... nu kom je met allerlei argumenten waarom je wel te hard zou mogen rijden waarvoor hou je je niet gewoon aan de snelheid? want als je dat zou doen dan heb je ook geen reden om te klagen maar nee jij bent blijkbaar ook zo'n hardleers mannetje die vind dat die regels er voor iedereen zijn behalve jij... want jij bent tenslotte anders, nietwaar? hoe zit het dan met die junk die jouw ruitje intikt? die vind zichzelf ook anders, mag hij dat dan ook? en dan valt voor die junk nog te zeggen dattie alleen materieele schade aanricht terwijl jij mensenlevens in gevaar brengt... | |
ACT-F | woensdag 1 oktober 2003 @ 13:53 |
quote:Zelfs mensen die zich wel aan de snelheid houden remmen puur uit reflex als ze iets in de berm zien staan. Bovendien weten mensen vaak split second niet te bepalen welke max. snelheid er geldt 100 of 120? Misschien wel 80. Dus gaat men flink in de rem, met alle gevolgen dien: quote:Nou? Bij onze oosterburen staan ze er ook nooit, goh wat is het daar gevaarlijk zeg. Het asfalt is daar niet anders dan hier. [Dit bericht is gewijzigd door ACT-F op 01-10-2003 14:05] | |
ACT-F | woensdag 1 oktober 2003 @ 14:03 |
quote:Mensen die denken dat snelheid verhogen tot meer gevaar leidt, en iemand die steelt en dingen vernielt vergelijken met mensen die de snelheid overtreden (zonder dat het gevolgen heeft maar goed). Hoe infantiel kun je zijn. Ik blijf niet herhalen waarom het soms verantwoorder is om harder te rijden dan de max. snelheid, dus quote ik maar ff uit de volgende topic: Raar autobeleid in Nederland.: De gemiddelde Nederlandse automobilist moet leren om zo rechts mogelijk te rijden, ipv te denken dat een bepaalde rijstrook voor hun bestemd is. Het is heel typisch dat de gemiddelde Nederlandse automobilist uitblinkt in territoriaal gedrag wat het linksplakken, snijden en geen voorrang verlenen veroorzaakt. Maar dit zou eventueel verklaard kunnen dat het veelste druk is op de weg. Er moet meer teer komen dus. quote:Alterheid is geen doorslaggevende rol om je snelheid te verhogen, maar wel zicht. Als je remweg 300m is, dan zorg je ervoor dat je ook 300m voor je uit kan kijken en kan inschatten wat de snelheid is van de auto voor je. Een kwestie van motoriek. Als het zicht door een bocht belemmerd wordt dan verlaag je je snelheid door het gas even los te laten, want je weet maar nooit wat achter de bocht zit. Dynamisch rijden en aanpassen aan de situatie houdt je net zo goed alert. Da's ook meteen de reden waarom ik de cruisecontrol afkeur als veiligheidsverhogende maatregel vanwege de constante snelheid. Deze mensen irriteren als ze voor de situatie te langzaam rijden, meestal links want daar hoeven ze niet af te remmen voor langzamere auto's voor hun, maar er staat wel een file achter hun. En ze leveren een gevaar op plekken waar het wijselijk is om het gas los te laten. Ik vind dat de snelheidslimiet op de snelweg ongelimiteerd moet zijn zoals in Duitsland, maar dat kan alleen als men niet als een kip zonder kop rijdt zoals in Nederland. Helaas zit flitsofficier Spee op de troon van de verkeershandvaing. Deze oude man beweert dat constante snelheden beter zijn voor de veiligheid en promoot dus ook de cruise control. En de maximum snelheid is op een dusdanige limiet dat zelfs de grootste kip zonder kop ermee zou moeten kunnen rijden zonder brokken te maken. Het gevolg in de praktijk is dat de Nederlandse weg bevolkt wordt door mongolen met een motoriek van een ameube en een onaangepaste snelheid waarmee de automobilist die nog wel denken kan het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt. Verkeersagressie dus, als dat geen gevaar is op de weg............... | |
PankPinther | woensdag 1 oktober 2003 @ 14:38 |
quote:wat had jij in gedachten dan? al deze mensen verbieden om auto te rijden zodat alleen jij en andere "goede" automobilisten de weg op kunnen om met gemiddeld 150-200 Km/u van A naar B te crossen? zoals iemand anders al opmerkte, als je perse hard wil rijden ga dan naar een circuit en kom niet met allerlei smoesjes waarom jij wel harder zou mogen rijden... quote:psies... je zegt het eigenlijk zelf al, die snelweg is niet van jou, en er gelden regels waar je je aan moet houden... als iemand bij jou thuiskomt en hij gaat op je bank lopen springen dan doe je er ook wat aan... en als die persoon dan zegt dat het bij de buren wel mag dan gaattie maar leker daarheen.... | |
Metro2005 | woensdag 1 oktober 2003 @ 14:39 |
quote:en waarom staat de politie te flitsen naast een SNELWEG waar het ABSOLUUT niet gevaarlijk is om 10km of 20km harder te rijden ???? laat ze eens in woonwijken flitsen of naast scholen. dan zouden er veel minder mensen klagen, weet ik zeker en ik moet de eerste chauffeur nog tegenkomen die nooit te hard rijdt. | |
GizartFRL | woensdag 1 oktober 2003 @ 14:52 |
Schopje richting klaagbaak. | |
maartena | woensdag 1 oktober 2003 @ 18:28 |
Ze moeten gewoon van die camera's neerzetten die niet meer flitsen. Niemand remt meer af, dus komt er meer geld binnen | |
-_Tommy_- | woensdag 1 oktober 2003 @ 19:19 |
quote:ik ben niet geflitst, want zag ze staan, maar waar ik op doel is dat verkeer daar vloeiend gaat tot het punt waar ze staan en daar hoopt het zich op omdat ongeveer iedereen op zijn rem springt!!! das dus iets gevaarlijker dan doorrijden, wordt ik geflitst heb ik er vrede mee, reed ook te hard, maar pak me dan als het gevaarlijk is... ow wacht dan pakken ze me niet, want dan rij ik niet te hard (lees school, woonwijk, noem maar op) ben een keer te pakken genomen met 200+ op de snelweg, deed heel erg pijn de boete en de rest, maar accepteerde het wel, wat mooie was dat mensen (waarschijnlijk) zoals jij mij de les gingen lezen hoe onverantwoord het is en blahblah om vervolgens die mensen wel met dik 70 door de stad te zien scheuren | |
Refragmental | woensdag 1 oktober 2003 @ 19:49 |
Ik heb dit al eerder ergens gezegd... Ik heb de beste oplossing tegen flitspalen. Weet je wat de oplossing is? spoiler: RIJ NIET TE HARD!!!! Simpel he? Als iedereen zich er aan deze oplossing zou houden dan verdiende de staat geen stuivertje meer aan die flitspalen... worden ze onrendabel en dus worden ze verwijderd. |