Ik bedoelde die remise service inderdaad...
![]()
Er zat ook zo'n service bij mij in de straat destijds en die waren vaak goedkoper dan reguliere taxi's (die die je op straat aanhoudt, maar die wel officieel zijn), met name waar het ging om specifieke ritjes zoals het vliegveld enzo. Wat ik bedoelde is dat veel grote hotels een eigen pick-up kunnen sturen, kleinere hotels of hostels sturen vaak of een bekende (geen officiele taxi, maar wel betrouwbaar) of zo'n remise (vaak kennen ze daar ook wel iemand).
Ik weet dat er ook on-officiële taxi's zijn in BsAs en ook daar heb ik nooit enig probleem meegehad. Tenzij door iemand gestuurd zou ik dat echter vanaf een vliegveld met al m'n spullen niet zo snel doen. Dan liever iets meer betalen.
Overigens is het wel zo dat op luchthavens wereldwijd er een veel belangrijker reden is om mensen aan te raden alleen officiële taxi's te nemen: officiële taxi's betalen vaak flink aan een luchthaven om daar reclame te maken/op te mogen rijden/temogen blijven staan. Als jij een on-officiële taxi neemt lopen ze in veel gevallen die opbrengst mis. Wil nog steeds niet zeggen dat illegale taxi's altijd (en overal) een goed idee zijn, maar misschien wel handig om te weten!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.