Leuk!
Temperatuur is altijd maar net wat je lekker vind natuurlijk. Salta is denk ik bijvoorbeeld denk ik beter te doen in de zomer dan Buenos Aires zelf, waar je toch in een stad zit, met veel verkeer en drukte. Anyway: ik heb er ook niet zo'n moeite mee... gewoon lekker gaan!
Qua vluchten moet je even kijken wat je precies wilt doen in het noorden. Salta- BsAs is een rechtstreekse vlucht en een vrij verre busreis, geloof ik. Maar ik kan me ook voorstellen dat je behalve Salta nog wat anders doet in het noorden, Iguazu bijvoorbeeld. Iguazu-BsAs is een prima nachtbus van een uurtje of 19 (maar ook een rechtstreekse vlucht). Tussen BsAs heb je ook nog een wetlands-gebied wat erg mooi schijnt te zijn (vgl. Pantanal in Brazilië). Het hangt dus allemaal van je schema af, de dingen die je wilt zien en wanneer de vluchten gaan. Persoonlijk zo ik zo min mogelijk met het vliegtuig doen, zeker als je alleen in het noorden blijft. Het houd je nu eenmaal veel flexibeler.
In drie weken zou ik alleen voor het noorden kiezen... zóveel te doen! Salta (combinatie met Jujuy en Huamahuaca), Iguazu, Mendoza, Buenos Aires en eventueel Rosario en Cordoba. Je zou kunnen overwegen om op en neer te gaan naar Peninsula Valdez, maar dat is wel weer uit de richting. Logischer is dan misschien nog om vanuit Salta de grens over te hoppen. Denk dat het het vooral ook vanaf hangt waar je voor gaat (natuur/cultuur/warmte/kou/Europees/Latino) en hoeveel je al eerder hebt gezien van Latijns Amerika (ben je bijvoorbeeld al uitgebreid in Bolivia geweest, dan in Huamahuaca weer wat minder intressant).
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.