quote:Beatles revival in 2003 ?
Op maandag 29 september 2003 23:32 schreef The_Beatles het volgende:
Ik keek net op www.thebeatles.com en zag tot mijn vreugde dat het album 'Let It Be' opnieuw uitgebracht wordt. Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde. Ik ben zeer benieuwd en ga hem natuurlijk meteen kopen op 17 november!
quote:Dat is goed nieuws. Paul Mc Cartney heeft meer dan eens gezegd dat hij die toevoegingen van Phil Spector niet mooi vond.
Ik keek net op www.thebeatles.com en zag tot mijn vreugde dat het album 'Let It Be' opnieuw uitgebracht wordt. Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde. Ik ben zeer benieuwd en ga hem natuurlijk meteen kopen op 17 november!
quote:Deze versie is bedoeld om fans dmv een onbenullige aanpassing wederom geld uit de broek te kloppen.
Deze versie is zoals de Beatles het album bedoeld hadden voordat Phil Spector orkestjes en dubbele stemmen toevoegde.
quote:Ach, je hoeft hem niet te kopen... meeste Beatles-fans die ik ken zijn blij met elke seconde aan nieuw materiaal die uitkomt. Ik ben zelf ook wel benieuwd, eigenlijk. Al verwacht ik eerlijk gezegd dat de verschillen tussen de twee versies ook weer niet enorm groot zullen zijn.
Op maandag 29 september 2003 23:50 schreef SunChaser het volgende:
Deze versie is bedoeld om fans dmv een onbenullige aanpassing wederom geld uit de broek te kloppen.
quote:Zeg, je kent de hele originele LP niet eens hč, dus bemoei je er maar niet mee.
Op maandag 29 september 2003 23:50 schreef SunChaser het volgende:[..]
Deze versie is bedoeld om fans dmv een onbenullige aanpassing wederom geld uit de broek te kloppen.
Ik denk dat McCartney dit al 33 jaar van plan is eigenlijk en het is geen 'onbenullige' aanpassing in de zin dat je het verschil niet zult horen. Lees anders ff die stukjes die ik in het Grote Beatles Topic heb gepost.
En inderdaad, daar waren we er al over bezig.
quote:En dat zal SC ook zéker niet doen.
Op maandag 29 september 2003 23:53 schreef Zander het volgende:
Ach, je hoeft hem niet te kopen...
quote:Nou, ik dacht eigenlijk dat die er ook aan zat te komen. Maar nu weet ik het ineens niet zeker meer. Misschien dat ik hoop en werkelijkheid nu door elkaar aan het halen ben.
Op dinsdag 30 september 2003 00:18 schreef Zander het volgende:
Zijn er eigenlijk ook plannen om de _film_ "Let It Be" op DVD uit te brengen?
quote:Nou, deze gaat niet dicht, want in de FAQ staat dat er voor elke release een topic geopend mag worden.
Op dinsdag 30 september 2003 00:47 schreef Price het volgende:
Nog even hier, voordat we naar het andere topic gaan:
De dvd komt er aan. Alleen is h.e.e.a. vertraagd ivm de restauratiewerken. Deze nemen meer tijd in beslag dan aanvankelijk gedacht. Verwachte releasedatum is omstreeks februari.
quote:Nee, daar ben ik te slim voor
Op dinsdag 30 september 2003 00:12 schreef Jane het volgende:[..]
En dat zal SC ook zéker niet doen.
Paul McCartney was er in ieder geval destijds niet erg blij mee, want hij stuurde de volgende brief naar zijn manager:
quote:Na ruim dertig jaar krijgen we dus eindelijk de plaat te horen zoals hij oorspronkelijk bedoeld is. Hoewel, eigenlijk hebben de Beatles hem zelf natuurlijk ook nooit afgemaakt..
A. Klein, Esq.,
Apple Corps Limited,
3 Saville Row,
LONDON, W.1.Dear Sir,
In future no one will be allowed to add to or subtract from a recording
of one of my songs without my permission.I had considered orchestrating "The Long and Winding Road" but I decided against it. I therefore want it altered to these specifications:-
1. Strings, horns, voices and all added noises to be reduced in volume.
2. Vocal and Beatle instrumentation to be brought up in volume.
3. Harp to be removed completely at the end of the song and original piano to be substituted.
4. Don't ever do it again.
Signed
PAUL MCCARTNEY
quote:Ik betwijfel of ze daar zelf wel een idee over hadden. Als de Phil Spector touch weg is,blijven er wat demo's over.
Op dinsdag 30 september 2003 09:20 schreef Zander het volgende:
Nou ja, er is niet echt iets 'mis' met Phil Spector (hoewel, het schijnt nogal een merkwaardig figuur te zijn..),
<knip>
Na ruim dertig jaar krijgen we dus eindelijk de plaat te horen zoals hij oorspronkelijk bedoeld is. Hoewel, eigenlijk hebben de Beatles hem zelf natuurlijk ook nooit afgemaakt..
quote:Tuurlijk is het een commerciële actie, en tuurlijk proberen de belanghebbenden de fans zoveel mogelijk geld af te troggelen. Maar om dit een onbenullige aanpassing te noemen.. nee.
Op maandag 29 september 2003 23:50 schreef SunChaser het volgende:[..]
Waarom zet ie de nieuwe versies niet gewoon online of als bonustrack op de originele CD?
En Jane, ik bemoei me er lekker wel mee
quote:Paul en Ringo zijn allebei bij deze nieuwe uitgave betrokken. Natuurlijk kun je hier altijd tegenin brengen dat de andere twee Beatlesleden niet meer in leven zijn, maar dat is ook nooit een argument geweest om de Anthology-cd en DVD-set niet uit te brengen.
Op dinsdag 30 september 2003 09:49 schreef SunChaser het volgende:
..en nu gaat Paul in zijn eentje beslissen hoe het destijds had moeten zijn.
quote:Waarom nou weer "zogenaamd"? Nee, de muziekindustrie is inderdaad geen liefdadigheids-instelling, maar welke gerenommeerde band zet nou wel zijn 'nieuwe' album voor nop op internet? En er zijn nog steeds mensen die liever een mooie originele cd hebben in plaats van een zelfgebakken schijfje met MP3's.
Dit komt weer op CD, zogenaamd voor de fans. Waarom zet ie de nieuwe versies niet gewoon online of als bonustrack op de originele CD?
Nieuwe bonustracks op een oude cd zetten die de gemiddelde Beatles-fan al jaren in de kast heeft staan, ik denk dat je daar de fans al helemaal geen plezier mee doet.
Maar goed, dit is echt een loze discussie. Misschien dat ze voor jou over 20 jaar een mooie K3-boxset uitbrengen.
quote:Doe mij maar een mooie LP.
Op dinsdag 30 september 2003 10:13 schreef Zander het volgende:En er zijn nog steeds mensen die liever een mooie originele cd hebben in plaats van een zelfgebakken schijfje met MP3's.
quote:Dat deed hij in de jaren 60 toch ook al in zijn eentje?
Op dinsdag 30 september 2003 09:49 schreef SunChaser het volgende:
en nu gaat Paul in zijn eentje beslissen hoe het destijds had moeten zijn.
Anyway, ik zal wel een keer het verschil luisteren, ik als buitenstaander zal dan wel kijken wie er gelijk had: Paul of Phill.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |