quote:Het enige wat ik weet is dat 't afkomstig is van dezelfde studio die verantwoordlijk was voor films en series als Ghost in the Shell: Production I.G.
Op donderdag 13 november 2003 16:09 schreef koninginnedag het volgende:
Weet iemand wie de anime heeft geregiseerd en getekend in Kill Bill.
Dat moet echt een super goed stukje film zijn.
quote:Voor mensen die stront gewend zijn, ja...
Op donderdag 13 november 2003 17:06 schreef Twizla het volgende:
wicked city blijft een toppertje
Ik vondt het echt een rete gaaf verhaal en ik heb de eerste paar delen. Helaas is het nu nergens meer te koop en ben ik de serie totaal uit het oog verloren... nu deze topic toch over manga/anime ging had ik gehoopt dat iemand hier meer over wist...
Vampire Master Dark Crimson.
quote:Stellivia was inderdaad leuk. Hoop morgen Bubblegum crisis tokyo 2040 compleet te hebben en final fanatsy.
Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:<knip>
Welke series volgen jullie op het moment?
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.Deel 1: Het grote Anime/Manga Topic ...
Wordt uitgegeven door DC Comics en is geen manga, maar 'n Amerikaanse comic..
quote:Ze zijn d'r bij animenfo niet zo kapot van...
Op vrijdag 2 januari 2004 22:43 schreef Megumi het volgende:
Wie heeft de amime Geneshaft gezien. Retecool vindt het een must see.
Een zeventje kreeg hij... (en da's laag.)
quote:nou ! hou je muil dan en wees eenz zinnig
Op maandag 29 september 2003 22:14 schreef rockstah het volgende:
ik wou er bijna zelf een openen zeg maar
quote:uhm stomme tekst hoor maar als je de geripte versies wil hebben laat het dan ff weten ..
Op maandag 5 januari 2004 04:28 schreef Dr_Crouton het volgende:
Ik wil nog Neon Genesis Evangelion compleet hebben (dus ook met de films) op dvd. Waar kan ik de set het goedkoopst krijgen?
quote:RahXephon is veeeeeeeeeeeeeeel beter dan NGE!
Ik wil nog Neon Genesis Evangelion compleet hebben (dus ook met de films) op dvd. Waar kan ik de set het goedkoopst krijgen?
quote:NGE heeft Fan Service!
Op maandag 5 januari 2004 04:47 schreef PDOA het volgende:[..]
RahXephon is veeeeeeeeeeeeeeel beter dan NGE!
quote:Ja, Shinji die zich afrukt terwijl Asuka een 'schoonheidslaapje' doet. (In End of Evangelion)
Op maandag 5 januari 2004 05:11 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
NGE heeft Fan Service!
quote:Is goed voor d'r huid.
Op maandag 5 januari 2004 22:42 schreef PDOA het volgende:[..]
Ja, Shinji die zich afrukt terwijl Asuka een 'schoonheidslaapje' doet. (In End of Evangelion)
quote:'k moet wel zeggen dat ik de eerste serie leuker vond dan de tweede, Ai Yori Aoshi Enishi.
Op dinsdag 6 januari 2004 11:13 schreef Megumi het volgende:
Leuke serie Ai Yori Aoshi. Zeker voor de romatiche personen onder ons.
Maar in de tweede serie wordt maar wat aangeklooid
Ik hoop dat het einde nog wat goed maakt, want die heb ik nog niet gezien.
Bij gebrek aan nieuwe afleveringen van Love Hina, voldoet Ai Yori Aoshi trouwens prima..
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 06-01-2004 14:19]
quote:Blade of the Immortal... daar heb ik ook wel eens van gehoord geloof ik
Op maandag 5 januari 2004 10:47 schreef Jebus het volgende:
Ik ben net begonnen met Blade of the Immortal te lezen, damn wat vet zeg. Echt supermooi getekend enzo, ook bruut verhaal. Cowboy Bebop the movie en Perfect Blue laatst gezien, beide ook erg cool.
quote:Waarschijnlijk is het het goedkoopste om hem te importeren uit Amerika (regio 1) of uit Australie (regio 4)
Het zijn wel bijna allemaal vrij duistere series (veel afgekeken van Hellsing, volgens mij) Een greep:
Als je de vuurwapengevechten van Trigun, de vechtkunsten en cool van Cowboy Bebop bij elkaar zou mixen, en een sufje Hellsing zou toevoegen krijg je iets heel speciaals: Gun Grave - Beyond the Grave.
De serie vertelt het verhaal van de sweeper (iemand die zó goed met z'n wapens en z'n lichaam kan omgaan dat 'ie in staat is om (een groep) mensen in no-time neer te leggen) Brandon Heat (aka "grave" of "beyond the grave") die met behulp van de wetenschap zelfs na zijn dood z'n kunstjes kan uitvoeren. Maar de serie begint met 'n flashback waarin z'n levensloop verteld wordt.
Erg goeie serie, imo. Je kan zo alle afleveringen achter elkaar kijken zonder verveeld te raken. Het verhaal is bijzonder boeiend (zitten genoeg conflicten, vriendschap, liefde, etc in). De tekenstijl is vrij scherp, met oog voor detail. Hoewel het bij lichte scènes vrij lomp lijkt. De tekenstijl van de personages doet sterk denken aan Vision of Escaflowne (vooral door de neus ).
Er is veel aandacht besteed aan de achtergronden. Er gebeurt dan ook opvallend veel rond zonsondergangen, en die zijn dan ook tot in de puntjes uitgewerkt.
Ook de muziek is erg goed. Erg Trigun/Hellsing/Cowboy Bebop, maar zonder de jazz uit die laatste...
Topserie
Een andere serie is Gunslinger Girl. Deze serie speelt zich af in Italië, en gaat over een organisatie die kleine meisjes hersenspoelt, een kunstmatig superlichaam geeft en een wapen in de handen duwt... nice
Bij deze serie is iedere aflevering (itt Gun Grave die de rode draad véél zwaarder laat meetellen) een op zichzelf staand verhaal. Doorgaans gaat de aflevering over één of twee van de meisjes bij de organisatie. Hoewel ze gehersenspoeld zijn, hebben ze allemaal hun eigen karakter (en ze hebben elk hun eigen problemen). De serie gaat véél trager dan Gun Grave. Dit komt voor 'n deel doordat sommige gebeurtenissen vanuit het perspectief meerdere meisjes getoond worden, waardoor je dus afleveringen hebt die opvallend veel op elkaar lijken.
De tekenstijl is wat simpel, hoewel er zo nu-en-dan vrij veel detail in verwerkt wordt.
De actie is kort en hevig, de verhaallijn trekt me niet zo, maar is desalniettemin wel vrij aangrijpend. Al moet je even aan het iedee wennen van tot supermoordenaar getrainde meisjes.
De muziek is meer muzak (liftmuziek). Bij veel nummers op de OST kan je gewoon horen dat ze een bekend nummer ietsjes hebben aangepast om er een nieuw nummer van te maken. Vréselijk irritant, omdat het feit dat de nummers verschillen van het origineel steeds je aandacht opeist.
Een redelijk goeie serie, imo... Maar geen topserie.
Shingetsutan Tsukihime (aka Moon Princess)
De serie volgt een jongeman (denk Ai Yori Aoshi's Kaoru, maar dan wat meer 'n eikel) Die in een periode van zijn leven een aantal conflicten tegemoet ziet als hij (omdat hij haar wat verschuldigd is, vanwege wat hij heeft uitgevreten) een meisje moet helpen tijdens haar jacht op vampieren. (niet echt type Buffy, hoor... En deze vampierjacht neemt maar 'n fractie van de gebeurtenissen van de serie voor zijn rekening) En meer wil ik er niet over kwijt, want daar is het verhaal te complex voor, en zou ik teveel verklappen.
Het verhaal is iig complex, boeiend en meeslepend... Genoeg gebruik van flashbacks, maar ze geven de benodigde informatie pas als het ook daadwerkelijk benodigd is en niet eerder. Is eigenlijk alles wat je wenst in zo'n verhaal. En er zit maar één irritante Ai Yori Aoshi Enishi-achtige aflevering in, dus dat scheelt. Verder is het een serieuze, misterieuze serie.
De tekenstijl is ehm... stijlvol en scherp.
Van de muziek kan ik me eigenlijk niets herinneren, dus zal het wel niet bijzonder geweest zijn.
Een goeie, meeslepende serie, als je van de wat serieuzere series houdt.
Read Or Die TV (aka ROD TV)
Is de TV serie die vervolgt op het verhaal van de geweldige OVA Read or Die. Deze serie gaat over drie paper-users, met elk totaal verschillende karakters en manieren van papiergebruik. De oudste is de kawaii en vrolijke Michelle. De wat duffe (en boomlange) Maggie is de tweede en de jongste is het wat opvliegende, doch onzekere jongensmeisje Anita. Het drietal werkt gezamelijk in hun eigen detective-bureau'tje en eindigen uiteindelijk als de bodyguards van de populaire schrijfster Nene. Deze laatste heeft een writers-block sinds dat het contact tussen haar en "the paper" Yomiko is verbroken.
Het is wel zo handig om de OVA gezien te hebben als je deze serie gaat kijken, omdat er veel naar verwezen wordt. En bepaalde, extreem belangrijke pottwitst zouden dan zomaar 'ns onopgemerkt voorbij kunnen gaan.
De stijl, de muziek, alles is erg als de OVA, wat goed nieuws is. En deze serie heeft een vleugje humor, iets waaraan het in de bovenstaande series ontbreekt.
De tekenstijl is qua personages iets minder netjes (lijkt soms zelfs onscherp getekend, wat nogal 'n maf effect geeft), maar de special effects, en de papier-effecten zijn verbeterd. De geweldige muziek is van dezelfde kwaliteit .
Als je ROD gaaf vond, zal je dit zeker weten een topserie vinden.
[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 07-01-2004 00:12]
En Haibane-Renmei, ook een zeer interessante anime serie, van de maker van Serial Experiments Lain.
[Dit bericht is gewijzigd door PDOA op 07-01-2004 02:31]
Deze heb ik al gezien zeker twee aanraders. Zelf heb ik recent gatekeepers en R.O.D gekeken echte toppersquote:Op maandag 29 september 2003 22:12 schreef CloudStrife het volgende:
Welke series volgen jullie op het moment?
Ik heb Stellvia of the Universe nu compleet en das ook een serie in space, dus die ga ik nu volgen samen met Last Exile.
Deel 1: http://forum.fok.nl/showtopic.php/75063
Gokusen werd gereleased door oa Aone... maar die hebben wat probleempjes, geloof ik...quote:Op dinsdag 11 mei 2004 17:56 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
naruto ownz
en wie kijkt er Gokusen ,ook een leuke serie
maar ik kan alleen maar tot ep 10 krijgen.........vanm de 13
en hij is bijna nergens te downen de serie Gokusen
maar ik weet een site...maar daar kunnen jullie niet inkomen![]()
![]()
www.tvlegends.net![]()
Zo goed is die niet hoor.quote:Op zaterdag 18 september 2004 12:50 schreef rick_ast1337 het volgende:
Ik mis toch altijd twee klassiekers in dit soort topics,
Fist of the north star![]()
jeuhquote:Urotsukidôji![]()
Ik raad je aan om Urotsukidôji dan nog eens te kijken en speciale aandacht te schenken aan de sublime soundtrack, vooral tijdens de wat pikantere scene's.quote:Op zaterdag 18 september 2004 13:49 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zo goed is die niet hoor.
[..]
jeuh![]()
Ik heb alle vier de films al bekeken, op een gegeven moment is de hype er wel af.quote:Op zaterdag 18 september 2004 14:24 schreef rick_ast1337 het volgende:
Ik raad je aan om Urotsukidôji dan nog eens te kijken en speciale aandacht te schenken aan de sublime soundtrack, vooral tijdens de wat pikantere scene's.
Amazing Nurse Nanako?quote:Op zaterdag 18 september 2004 11:11 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
weet je wat een bagger serie is .......Great Nurse weet ik veel >(
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |