quote:Kinderen kunnen er evengoed last van ondervinden.Ze worden wel aan spanning blootgesteld die veroorzaakt is door een stelletje idioten.
Op zondag 28 september 2003 23:15 schreef TechXP het volgende:
Het stukje van krant/netwerk
[..]Dat is dus typisch media. Deze mensen zullen vast niet de kinderen wat aan doen. Zo zijn deze mensen niet. Media probeert het allemaal een beetje..naja jullie snappen het wel.
quote:Misschien ja, maar het is toch een erg misleidend etiket, waarmee Bin Laden, Volkert van der G., de Linkse Kerk en de milieubeweging voor het gemak maar op een hoop worden geveegd. Dat is mijn voornaamste probleem met deze discussie. Voor het overige vind ik dat er godzijdank al heel wat verbeterd is in de wetgeving voor c.q. tegen pelsfokkerijen en dat bio-terreur dus gewoon bestraft moet worden.
Op zondag 28 september 2003 23:13 schreef Lithion het volgende:
terrorisme (want dat is het per definitie, het door middel van geweld nastreven van een politiek doel)
quote:En dus?
Op zondag 28 september 2003 23:22 schreef tvlxd het volgende:Dat is geen spookbeeld, kijk maar naar de ontwikkelingen in Amerika en Engeland.
quote:Ik heb slechts enkele lieden dat hier zien doen en die hebben ook alleen maar wat one-liners geplaatst en verder niets. Of zie ik dat nou verkeerd?
Op zondag 28 september 2003 23:26 schreef Koekepan het volgende:
Misschien ja, maar het is toch een erg misleidend etiket, waarmee Bin Laden, Volkert van der G., de Linkse Kerk en de milieubeweging voor het gemak maar op een hoop worden geveegd.
De discussie gaat verder echt alleen over de lieden die geweld gebruiken om hun doelen te bereiken.
quote:Dat het spookbeeld van uitbuiting van anti-criminele/terroristische wetten door de overheid een realiteit is.
Op zondag 28 september 2003 23:29 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En dus?
quote:Ik reageer op het artikel. Door een "in theorie" volstrekt legitiem voorstel als dit: "VVD-Kamerleden Wilders en Oplaat vinden dat activisten zoals de groep die onlangs in Putten een nertsenfokkerij bestormde, gelijk moeten worden gesteld met iemand die een terreurdaad pleegt." draag je meer bij aan de polarisering (die toch al zo aan de gang is) dan aan het in de kop drukken van bio-terreur.
Op zondag 28 september 2003 23:29 schreef Lithion het volgende:
Ik heb slechts enkele lieden dat hier zien doen en die hebben ook alleen maar wat one-liners geplaatst en verder niets. Of zie ik dat nou verkeerd?.
quote:Het lijkt er in NL anders nog niet echt op dat dat aan de orde is.
Op zondag 28 september 2003 23:30 schreef tvlxd het volgende:Dat het spookbeeld van uitbuiting van anti-criminele/terroristische wetten door de overheid een realiteit is.
quote:Je had het eerst over het spookbeeld. Nee, natuurlijk moeten we niet gelijk vanalles gaan betichten van stasi-praktijken, maar, misschien begreep ik het verkeerd, ik bedoel: het gevaar is er weldegelijk.
Op zondag 28 september 2003 23:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het lijkt er in NL anders nog niet echt op dat dat aan de orde is.
Dus om dan al gelijk te gaan schermen met het non-argument van een politiestaat, is kolder.
quote:Inderdaad (om me toch maar weer eens in deze discussie te mengen), het team heeft niets bereikt. Zoiezo zijn mensen van het ALF behoorlijk moeilijk te pakken, afgelopen jaren in Nederland iig niemand meen ik..
Volgens mij kunnen ze dat zinnetje al zo een 10 jaar lang zeggen. Ze hebben blijkbaar nog niks te weten gekomen.
Verder gaat de discussie al lang helemaal nergens over. Deze begon over het gelijkstellen van radicaal dierenrechtenactivisme aan terrorisme. Ik ben nog steeds van mening dat dit complete onzin is. Persoonlijk vind ik voetbalhooligans bijvoorbeeld nog een stuk gevaarlijker. Deze zorgen ook voor veel meer overlast. Zijn dit terroristen?
Verder kun je nog wel 5 topics besteden aan het pro/contra bio-industrie maar dat heeft dus duidelijk geen zin.. Sommige mensen zijn nou eenmaal voor en sommige tegen.. Ieder zijn ding..
bArt
quote:nog niet, als we nog langer wachten met aanpakken zal het eerste slachtoffer niet lang op zich laten wachten
Op maandag 29 september 2003 00:21 schreef DennisMoore het volgende:
Het enige verschil is dat 'echte terroristen' meestal mensen vermoorden.
Dat is hier nog niet het geval.
quote:Ze plegen alleen financieel geweld (brandstichting, nertsen loslaten e.d.). Zorgen dus dat de bontfokkers geen geld meer genoeg hebben.
Op zondag 28 september 2003 23:22 schreef Lithion het volgende:
Sommige van die lieden hebben het leven van een dier hoger in het vaandel staan dan dat van een mens en schuwen geweld niet.
quote:De vader is bij die actie dus niet in elkaar geslagen. En ik ben geen kinderpsycholoog en jij even min denk ik?
En sowieso hoeven ze de kinderen fysiek niets aan te doen, hoe zou jij je gevoeld hebben toen je een jaar of vijf oud was en je zag ineens een hele horde mensen je huis bestromen, zooi in de fik zetten en je vader in elkaar slaan?
quote:Geen geweld naar fokkers enzo toe. (even ter illustratie)
Onderwerp; rel bij bontfokkerij vrijdag 5 september 2003Naar aanleiding van verschillende berichtgevingen in de media over de rel
bij een bontfokkerij langs de A28 vorige week vrijdag heeft de supporters
groep van het Dieren Bevrijdings Front deze persverklaring opgesteld.Het Dieren Bevrijdings Front heeft volgens de SG niets van doen bij de (let
op!) demonstratie bij de bontfokkerij vorige week vrijdag. Het was geen
aktie van het DBF, maar een DEMONSTRATIE!! Van dierenrechtenactivisten tegen
de bont-industrie. Het was geen geplande aktie, maar een spontaan bezoek aan
de fokkerij die, op de heenweg naar het Japanse pharmaceutische bedrijf
Yamanouchi in Meppel, gesignaleerd was door de groep en op de terugweg werd
aangedaan. Voor zover de Supporters Groep heeft vernomen was het de
bedoeling om de fokker te laten weten dat de groep tegen de bont-industrie
gekant was door middel van luidruchtig protest. Er was geen vooraf
afgesproken idee om de hele boel te saboteren. Het was geen geplande
bevrijdingsactie, maar een uit de hand gelopen demonstratie.Wat is er precies gebeurd?
Tegen zessen arriveerde een groep activisten bij de Voordijk in Putten, (de
toegangsweg naar de fokkerij) Toen de meute de fokkerij naderde liepen de
emoties bij velen hoog op. Alle opgekropte woede, frustratie en verdriet die
de bont-industrie bij velen veroorzaakt, ontlaadde zich bij de aanwezigen.
Het aangezicht van een fokkerij waar meer dan 10.000 nertsen over een kleine
twee maanden vergast zullen worden werd teveel voor de demonstranten. De
menigte ging totaal los toen men de fokkerij had genaderd.Naar verluidt verliep het bezoek in minder dan 10 minuten. In die tien
minuten werden er tussen de 100 en 500 dieren losgelaten, nieuwe kooien
omgegooid en gesaboteerd evenals een aantal auto’s van de fokker en zijn
infra-roodbeveiligingssysteem.Het is belangrijk om te vermelden dat in deze tien minuten de fokker NIET
persoonlijk is aangevallen. Er is een ding wat we willen zeggen over geweld
en dat is dat als dierenrechten-activisten werkelijk zo gewelddadig zijn als
dat de media ze portretteerd, dan lag de fokker nu minstens zwaar
gemolesteerd in het ziekenhuis. Integendeel, de fokker werd zo goed als
gepasseerd en de kracht van de massa richtte zich op de gereedschappen van
de fokker. Er werden geen stenen gegooid naar de man toen de groep zijn
concentratie-kamp naderde. De fokker stelt zichzelf nu heel zielig op door
te zeggen dat hij persoonlijk is aangevallen maar nogmaals niemand heeft hem
met een vinger aangeraakt en dat terwijl er een groep van meer dan 40 mensen
op hem afgestormd kwam. Deze mensen mogen van geluk spreken dat de
dierenrechtenbeweging het geweldsloosheidsprincipe zo hoog opneemt want
anders had het er heel anders voor hem uitgezien.Nadat de groep zich van de fokkerij verwijderde kwam de fokker met een soort
stok met drie ballen eraan (om koeien mee te vangen en om te leggen of iets
dergelijks) achter de activisten aangerend. Zijn buurman reed toen al met
een tractor op de dijk en kwam om volle snelheid achter de rennende
activisten aan. Dit veroorzaakte volgens getuigen een levensgevaarlijke
situatie omdat enkele personen hierbij bijna geraakt werden, ware het niet
dat ze in een greppel doken. Toen de fokker met zijn stok en de tractor deze
tegenaanval uitvoerden werd er voor het eerst met stenen naar de fokker en
de tractor gegooid. Dit gebeurde uit zelfverdediging! In een poging om de
geblokkeerde bus te ontzetten hebben een aantal personen geprobeerd om de
persoon uit de tractor te halen om deze weg te rijden. Hierbij kwam het tot
een duwen over en weer totdat de politie arriveerde en de situatie overnam.Momenteel zitten er nog tien mensen verspreid over verschillende
gevangenissen.
Voor verder vragen en of informatie kunt u contact opnemen met de
perswoordvoerder van de Supporters Groep van het Dieren Bevrijdings Front-------------------------------------------------
Richtlijnen van het Dieren Bevrijdings Front:
-------------------------------------------------- Het bevrijden van dieren uit dieren uitbuitende instituten zoals proefdier
centra,pelsdierfokkerijen en legbatterijen om ze vervolgens te herplaatsen
in warme tehuizen of in het geval van wilde dieren, zoals nertsen, los te
laten in de natuur.- Het saboteren van de eigendommen van dieren uitbuitende instituten door
economische schade aan te richten aan goederen met als doel om dieren
uitbuiting te voorkomen/ stop te zetten.- Het Dieren Bevrijdings Front staat voor de bevrijding van al het leven op
Aarde en zal daarom ook nooit een leven, mens of dier, schaden. Als
actiemiddel wordt niet-geweldadige directe actie gebruikt zoals in de
richtlijnen staat omschreven. Ten alle tijde worden uiterste
voorzorgsmaatregelen genomen om de veiligheid van mens en dier te
waarborgen.
-------------------------------------------------
quote:Nope, nog niet officieel, maar het is inderdaad een soorgelijke vergelijking. Die bedreigen ook weleens enzo.
Op zondag 28 september 2003 23:53 schreef Siertuin het volgende:
Verder gaat de discussie al lang helemaal nergens over. Deze begon over het gelijkstellen van radicaal dierenrechtenactivisme aan terrorisme. Ik ben nog steeds van mening dat dit complete onzin is. Persoonlijk vind ik voetbalhooligans bijvoorbeeld nog een stuk gevaarlijker. Deze zorgen ook voor veel meer overlast. Zijn dit terroristen?
quote:Waarom niet? De meeste mensen weten amper wat van de bioindustrie. Het is beter om in een open discussie met elkaar te praten en misschien met punten voor verbetering te komen en elkaars visie te bespreken. Ook handig om de vooroordelen weg te halen.
Verder kun je nog wel 5 topics besteden aan het pro/contra bio-industrie maar dat heeft dus duidelijk geen zin.. Sommige mensen zijn nou eenmaal voor en sommige tegen.. Ieder zijn ding..
quote:Wat is een volkert type?
Op maandag 29 september 2003 00:28 schreef evert het volgende:
nog niet, als we nog langer wachten met aanpakken zal het eerste slachtoffer niet lang op zich laten wachten ook in dat soort clubjes loopt wel een volkert type rond, die denkt 'de zaak'' er goed aan te doen een stap verder te gaan
Hoe simpel en gevaarlijk kunnen sommige mensen ook denken.
quote:Volkómen legale bedrijven aanvallen en bedreigen noem jij 'niet mee willen in de mainstream'?
Op maandag 29 september 2003 01:30 schreef Nyrem het volgende:Alles wat niet meewil in 'de mainstream', meteen maar als 'terrorist' bestempelen?
quote:True..
Alles wat niet meewil in 'de mainstream', meteen maar als 'terrorist' bestempelen?
Verder erger ik me eraan dat DennisMoore constant de pelsdierfokkerijen de hemel in prijst. Hoe 'legaal' ze wel niet zijn, hoe hard een boer wel niet werkt voor zijn geld, hoe hard een boer zijn best wel niet doet om de regeltjes na te leven.
Ik snap niet dat je iemand die duizenden dieren vermoord, puur vanuit economische motieven, de hemel in kunt prijzen. Dat je iemand de hemel in prijst die er alles aan zal doen om meer winst uit die dieren te halen, ook al gaat dat ten koste van het dier zelf. Boeren denken btw echt dat die dieren het er naar hun zin hebben, heb met meerdere pelsdierfokkers gesproken en ze zijn er gewoon van overtuigd dat die dieren het leuk vinden in zo'n kooi
Bart
quote:Als dat "niet meewillen in de mainstream" zich uit in medewerkers van bedrijven die je niet zinnen, terroriseren, dan is dat niet zo gekke woordkeuze
Op maandag 29 september 2003 01:30 schreef Nyrem het volgende:
Alles wat niet meewil in 'de mainstream', meteen maar als 'terrorist' bestempelen?Hoe simpel en gevaarlijk kunnen sommige mensen ook denken.
quote:Ah, en dat deze terroristen vinden dat ze vrijwel alles met andere mensen mogen doen, inclusief in de fik steken geeft zeker niet?
Op zondag 28 september 2003 22:38 schreef SCH het volgende:
Jij hebt nou eenmaal een hele andere kijk op het leven en omgaan met dieren. Jij vindt dat mensen vrijwel alles met dieren mogen doen, voor hun vermaak en vertier.
quote:Onzin. Bij een brandstichting van een auto van een fokker vloog bijna zijn huis met zijn kinderen erin in de fik. Dat is wat mij betreft gewoon poging tot moord.
Op maandag 29 september 2003 01:09 schreef TechXP het volgende:[..]
Ze plegen alleen financieel geweld (brandstichting, nertsen loslaten e.d.). Zorgen dus dat de bontfokkers geen geld meer genoeg hebben.
quote:Bron?
Op maandag 29 september 2003 08:35 schreef Tedje_van_Es het volgende:[..]
Onzin. Bij een brandstichting van een auto van een fokker vloog bijna zijn huis met zijn kinderen erin in de fik. Dat is wat mij betreft gewoon poging tot moord.
quote:Bron?
Op zondag 28 september 2003 23:13 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Inderdaad. Er waren zelfs aanwijzingen dat onderzoek naar deze 'dierenliefhebbers' bewust van hogerhand werden gesaboteerd.
quote:Zo subtiel dat alleen jij het ziet.
Op zondag 28 september 2003 23:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik geef hierboven een aantal quotes, en zie ook je beweringen uit het vorige topic.
Je zit (subtiel) een stel anti-democratische (anarchistisch!) gewelddadige criminelen te verdedigen.
quote:Je toont het dus niet aan. Het zou netjes zijn je aantijgingen weer in te slikken en excuses aan te bieden. Het is ook nogal stompzinnig om van een pacifist te verwachten dat hij gewelddadige acties goed zou keuren.
SCH valt weer 's door de mand.
quote:Ik vraag me af of je er een bron van hebt. De media dikt vaak zulke dingen ook nog aan, dus...
Op maandag 29 september 2003 08:35 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Onzin. Bij een brandstichting van een auto van een fokker vloog bijna zijn huis met zijn kinderen erin in de fik. Dat is wat mij betreft gewoon poging tot moord.
quote:Jij stelt dat de boer het had kunnen weten dat mensen over zullen gaan tot geweld. Dus in plaats van te pleiten voor het harder aanpakken van die terroristen zeg jij dat dat erbij hoort en daarmee praat je het geweld gewoon goed.
Op maandag 29 september 2003 08:54 schreef SCH het volgende:
Je toont het dus niet aan.
Zeg eens, vind je het er ook bijhoren dat allochtonen bedreigd worden en asielzoekerscentra in de fik worden gestoken? Immers, dat hadden ze kunnen weten toen ze hiernaartoe kwamen, niet?
Vind je het er ook bijhoren dat politici bedreigd worden en kogelbrieven ontvangen? Immers, dan hadden ze maar geen politicus moeten worden, niet?
Vind je het er ook bijhoren dat synagogen in de fik worden gestoken? Immers, dan had je maar geen Jood moeten worden, niet?
Je houdt er maar een zieke gedachtegang op na.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |