ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de een R&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur namelijk:
Metal
Iedereen denkt dat dit geschreeuw en gescheld is maar dat valt heel erg mee. Als ik een liedje van Eminam neem en het aantal keren dat hij f*ck zegt ben ik al verder dan dat ik dit in een hele metal CD doe.
Ik zelf hou meer van de melodic-metal, en dit zijn vaak de bands die onbekend zijn bij de zogenaamde "metal-freaks"
Veel mensen die niet naar metal luisteren vinden Slipknot een zeugende band, ik zelf ook. Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme. Dit is bij sweedse metal heel anders. Hier zit melodie in, ritme en gevoel!
En metal hoeft niet altijd ruig en hard te zijn, want er zijn veel rustige (instrumentale) nummers gemaakt door goeie metal bands.
Korte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!
Auw-dios
[Dit bericht is gewijzigd door Ivanho op 29-09-2003 13:21]
metal rulez!
Merci McTwist!
En melodische deathmetal zuigt.
quote:Slipknot hanteert vaak gewoon de standaard songstructuur hoor, als je dat er niet in kunt herkennen snap je het gewoon niet/ ben je geen muzikant/instrumentalist.
Dit komt omdat er totaal geen structuur in hun nummers zit en ze hebben geen echt ritme.
Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.
Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.
Die Zweedse metal die jij noemt in je topictitel zijn gewoon gothenborg metal bands, of melodic deathmetal bands. Ze maken nog meer in Zweden Je trouwens net alsof er bijna geen metalheads zijn hier, post ook eens in het metalheads unite topic.
quote:
Op zondag 28 september 2003 18:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Uhmm,als je dit forum een beetje doorzoekt zul je merken dat er hier genoeg metaltopics en metalfans zijn dus is het een beetje onzin om een topic te openen over dat metal ook gewoon muziek is.En melodische deathmetal zuigt.
quote:Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Op zondag 28 september 2003 19:52 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Bijvoobeeld: Intro - couplet-refrein- couplet-refrein - bridge/solo - couplet-refrein-refrein - outro.
Er zit ook gewoon een drumritme in met meestal een 4 kwartsmaat (makkelijk te herkennen). Slipknot is niet zo melodisch en er zitten ook geen gevoelige solo's in, daar heb je wel gelijk in. Maar elk genre heeft zo zijn voor- en nadelen.
quote:Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat is ook niet zo moeilijk aangezien 90% van alle bands de 4 kwartsmaat hanteren. tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Dat zou die 10% weles kunnen zijn (in de rock/metal dan)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 20:06]
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef OphiOn het volgende:[..]
tik tik tik tak - tik tik tik tak klopt toch?
Gewoon [1 2 3 4] dat is 1 maat.
quote:Dat ja.
Op zondag 28 september 2003 20:05 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Precies. Alleen het is meestal, tik tik tak tik tik tik tak tik
Maar ik snap wel wat je bedoelt
Bij blackmetal gebruiken ze ook vaak 3 kwartsmaten en bij progmetal soms alles door elkaar.
Maar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.
quote:zo te horen ben jij drummer(gek)
Op zondag 28 september 2003 20:12 schreef Yokozuna het volgende:
Hm ik vind dat altijd zo moeilijk te zeggen. Verschil ook per genre. Maar iedereen moet zich wel aan het tempo van de drummer houdenMaar kwa muziek schrijven, bij veel metalmuziek worden komen de drums er pas aan het eind van de schrijfprocess erin en hebben de gitaristen als eerst wat geschreven (samen met een drumcomputer vaak). Nahja.
quote:Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:
ik weet niet of dit onderwerp al aan de orde is geweest,(sorry dan) maar ik wil er toch over beginnen. Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de eenR&B de ander Trance en weer een ander Rock. Ik zelf heb natuurlijk ook een muziek vookeur
namelijk:
MetalKorte samenvatting van deze tekst:
Metal hoeft niet ruig te zijn, en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren en scheld ze niet de huid vol, want ze hebben ook gevoel!
quote:Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.
Op zondag 28 september 2003 18:53 schreef Ivanho het volgende:
eindelijk iemand die het snapt. Ik ben op veel forums geweest waar deze muziek werd afgesnouwd, maar nu niet.
En het is natuurlijk ieder zijn smaak maar ik vind dat je dat moet respecteren.
quote:Kijk, ik houd zelf ook niet van R&B, maar als je respect wilt voor het feit dat je van metal houdt, probeer dan ook hetzelfde respect te tonen voor mensen die van iets anders houden. En even voor de duidelijkheid: dan doel ik dus op die smiley. Zeggen dat je er niet zoveel aan vindt mag natuurlijk altijd.
Iedereen heeft zijn musicale voorkeur, de eenR&B de ander Trance en weer een ander Rock.
quote:Zeg ranja, ben je dan soms toch een kloon van mij?
Op zondag 28 september 2003 23:28 schreef ranja het volgende:[..]
Ondanks dat ik best van metal hou en niet van r&b vind ik het toch jammer dat je in een topic waarin je respect vraagt voor je (volgens jezelf afwijkende?) muzieksmaak dat zelf juist niet doet met de r&b liefhebbers (vanwege de smilie).
quote:Ja idd... Wij moeten jouw smaak wel respecteren, maar jij respecteerd die van anderen niet.
Op zondag 28 september 2003 23:32 schreef Jane het volgende:Ja, ben ik met je eens, maar ik vind dat wel weer moeilijk te rijmen met de kostsmiley uit je eerste post.
En op Fok! zijn er genoeg verschillende mensen en smaken en zul je niet zo snel op jouw smaak worden afgerekend. Hooguit door een paar mensen die lollig denken te zijn.
Of als je niet van Phil Collins houd!
quote:Cheesy titel voor een cheesy topic.
Op maandag 29 september 2003 00:13 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wow,seborik wat heb je er een cheesy titel van gemaakt.
quote:Yep, die moeten de stenen voor de muur verzorgen zodat de gitarist(en) de cement kunnen zijn
Op zondag 28 september 2003 20:07 schreef OphiOn het volgende:[..]
Dat ja.
Wel heel leuk om te weten dat de drummer echt de motor van een band is. En dat de bassist in sync moet staan met de drummer. Voor zover ik dat heb begrepen van mijn broer.
Ik ben zelf trouwens bassist in een extreme deathmetal-band. Maar dan niet extreem als in 'lomp gebeuk', maar meer qua tempowisselingen enz.
quote:Nu is het pas cheesy.
Op maandag 29 september 2003 00:13 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Wow,seborik wat heb je er een cheesy titel van gemaakt.
En dat alle bands als Slipknot, staind, killswitch engage allemaal numetal zooi zijn...
Maarja, iedereen moet lekker zelf weten wat hij of zij luisterd.
Beetje tegenstrijdig allemaal...
Osdorp Posse - Tegenstrijd
quote:Ehm metal is de enige ware muziek stroming.
Op maandag 29 september 2003 10:09 schreef Morpheus2002 het volgende:
Mag je hier ook Metal afkraken want de TS loopt ook weer dingen over Eminem te zeggen dat 100% onzin is......Beetje tegenstrijdig allemaal...
Osdorp Posse - Tegenstrijd
quote:Yeah!
Op maandag 29 september 2003 00:49 schreef Seborik het volgende:
Nu is het pas cheesy.
* Dark Avenger weer eens opzet *
maar...ik ben het met TS eens. Er zijn van die mensen die denken dat mensen die naar Metal luisteren agressief/lui/lang haar/zwarte kleren/depressief zijn/hebben.
Ik dus niet...ben niet agressief (nog nooit echte slaande ruzie gehad), ben niet altijd lui, heb geen lang haar, heb wel zwarte schoenen/t-shirt/broek maar ik draag bijvoorbeeld ook beige en heb een zooi witte (jaha) t-shirtjes in de kast liggen.
En ik ben niet depressief, ben altijd vrolijk en blij
Ik luister dan ook naar de blije metal; Symphony X, Stratovarius, Avantasia....Maar ik luister soms ook naar de stoere metal; Metallica, Slayer, Cradle, Dimmu, Mayhem, (en Iron maiden is ook vrij stoer)
hmm....
quote:ik reageer toch ook serieus??? ik leg uit dat mensen bepaalde vooroordelen over deze muziekstijl hebben....
Op maandag 29 september 2003 10:45 schreef Seborik het volgende:
Reageer eens serieus.
quote:Hij bedoelde mij..
Op maandag 29 september 2003 10:46 schreef Famas het volgende:[..]
ik reageer toch ook serieus??? ik leg uit dat mensen bepaalde vooroordelen over deze muziekstijl hebben....
quote:Jij niet kerel, die mensen boven je.
Op maandag 29 september 2003 10:46 schreef Famas het volgende:[..]
ik reageer toch ook serieus??? ik leg uit dat mensen bepaalde vooroordelen over deze muziekstijl hebben....
quote:
Op maandag 29 september 2003 10:48 schreef ThE_ED het volgende:
Ontopic: Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Veel mensen vinden me toch al raar of 'anders' of weetikut. Dat metal kan er ook nog wel bij.
quote:*sniff*, wat ontroerend..
Maar serieus: metal is tegenwoordig toch best geaccepteerd en (durf 't bijna niet te zeggen) mainstream. Kijk alleen maar naar de populariteit hier op het forum.
quote:nou ontroerend is het niet hoor!
Op maandag 29 september 2003 12:27 schreef Zander het volgende:[..]
*sniff*, wat ontroerend..
Maar serieus: metal is tegenwoordig toch best geaccepteerd en (durf 't bijna niet te zeggen) mainstream. Kijk alleen maar naar de populariteit hier op het forum.
quote:De titel was compleet onduidelijk met wat bands erin, Manowar is voor de grap, dat kunnen metalheads namelijk ook, grappen maken. De meeste metalheads die ik ken tenminste wel. Aangezien Manowar toch wel de meest stereotype metalband ooit is (na Spinal Tap), vandaar.
Op maandag 29 september 2003 12:23 schreef Ivanho het volgende:
ik weet niet waarom de titel is veranderd maar het zal wel!
die titel slaat gelukkig niet op mij want ik vind man-o-war echt vaag!
doe mij maar de onbekende bands, die zijn (vaak) leuk!
Ik snap ook niet goed wat dit topic hier doet, je komt voor het eerst op een forum en begint meteen hier over. Op zich is er natuurlijk niets mis mee, maar dit topic zou je voor elke stroming kunnen openen en dan zonder kotssmiley erbij naar een andere stroming natuurlijk, maar dat hadden mensen al wel gezegd. Respect komt altijd van twee kanten.
Misschien kun je dan wat vertellen over je ervaringen op andere fora, of misschien buiten internet?
quote:?? ik bedoelde een andere smile.. namelijk
Op maandag 29 september 2003 12:41 schreef NRK het volgende:
Jij zegt nu dat mensen respect voor metal moeten hebben terwijl je in je postgebruikt voor Trance en R&B
Ben ik dan niet Trui omdat ik weleens naar Poison of Mötley Crüe en andere lolbroeken bands luister? So be it, maar ik ben wel 100% Metalhead en hoef mezelf niet te bewijzen. Hoe onzeker ben je dan?
flamebait?
quote:Nee,je hebt alleen een slechte smaak dan.
Op maandag 29 september 2003 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik dan niet Trui omdat ik weleens naar Poison of Mötley Crüe en andere lolbroeken bands luister?
En daarmee bedoel ik niet Limp Bizkit en Linkin Park
quote:Het is niet dat ik onzeker ben maar waarom r&b en hip op respecteren terwijl metal niet word gerespecteerd.
Op maandag 29 september 2003 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
Ben ik dan niet Trui omdat ik weleens naar Poison of Mötley Crüe en andere lolbroeken bands luister? So be it, maar ik ben wel 100% Metalhead en hoef mezelf niet te bewijzen. Hoe onzeker ben je dan?flamebait?
Het is natuurlijk niet dat ik alleen metal luister want ik luister ook Eels en E, dat zijn niet echt de metalbands
Maar ik luister ook wel Vader en Dark Funeral, wat weer hele erge black metal is
quote:YES metal?
Op maandag 29 september 2003 13:11 schreef Ivanho het volgende:
Een oldies "metal" band (uit de jaren 80, net als Kiss) is YES, dat is ook wel een leuke bandHet is natuurlijk niet dat ik alleen metal luister want ik luister ook Eels en E, dat zijn niet echt de metalbands
Maar ik luister ook wel Vader en Dark Funeral, wat weer hele erge black metal is
En Vader is gewoon deathmetal.
quote:Zowel Yes als Kiss zijn uiteraard veel ouder dan zelfs de verderfelijke jaren 80
Op maandag 29 september 2003 13:11 schreef Ivanho het volgende:
Een oldies "metal" band (uit de jaren 80, net als Kiss) is YES, dat is ook wel een leuke band
quote:waarom denk je dat ik het tussen aanhalingstekens zet?
Op maandag 29 september 2003 13:13 schreef NiteSpeed het volgende:
YES is Symphonic Rock, en ook erg mooi.
Maar heeft eigenlijk niets met metal te maken.
Peace 0ut.
quote:Dat maakt Vader nog steeds geen black metal.
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Ivanho het volgende:[..]
waarom denk je dat ik het tussen aanhalingstekens zet?
quote:?
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Diverse_Reality het volgende:
Yo br0,
kan beter een paar dagen op allmusic e.d. rondsnuffelen alvorens zo'n topic te openen.
Peace 0ut.
quote:ik had het over yes
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Dat maakt Vader nog steeds geen black metal.
.
quote:als je alle post leest!
Op maandag 29 september 2003 13:18 schreef Diverse_Reality het volgende:
En op R&B kotsen in de openingspost van een topic waar je zelf oproept tot respect voor elkaars muzieksmaak, tja, dat is ook niet bijster slim.
quote:Ik heb het over je onkunde.
Op maandag 29 september 2003 13:17 schreef Ivanho het volgende:
ik had het over yes
quote:En heb je nu ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ik heb het over je onkunde.
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ik heb het over je onkunde.
quote:Het ligt ook zeker niet in mijn bedoelingen om een nutteloos topic nuttig te maken.
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:En heb je nu ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
quote:Inderdaad, ik kots toch ook niet in jouw laars?
Op maandag 29 september 2003 13:22 schreef Ivanho het volgende:[..]
wat heeft dat er mee te maken als het over yes gaat
Oftewel, dit was ook een nutteloze post om duidelijk te maken dat hij niets nuttigs bijdraagt
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:21 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
En heb je nu ook nog een nuttige bijdrage aan dit topic?
quote:Dat je niet van Metal houdt boeit me geen reet, maar je kan ook ontopic reageren en niet tegen mensen zeggen dat ze onkundig zijn of iets in die trant.
Op maandag 29 september 2003 13:23 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het ligt ook zeker niet in mijn bedoelingen om een nutteloos topic nuttig te maken.
quote:En noem je dit gewauwel nuttig? Heel leuk dat je gek bent van NIN, maar wat heeft dat voor meerwaarde in dit topic?
Op maandag 29 september 2003 13:07 schreef NiteSpeed het volgende:
Niets kan natuurlijk tippen aan Nine Inch Nails
Al is dat dan weer niet metal, maar industrial rock. Nu-metal is ook wel okay, alsmede alle andere soorten rockEn daarmee bedoel ik niet Limp Bizkit en Linkin Park
quote:1. Ik heb het over nu-metal wat al aardig ontopic is.
Op maandag 29 september 2003 13:26 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
En noem je dit gewauwel nuttig? Heel leuk dat je gek bent van NIN, maar wat heeft dat voor meerwaarde in dit topic?
quote:Hey, respect voor elkaars muzieksmaak hé! Je mist het hele doel van deze topic!
Op maandag 29 september 2003 13:25 schreef NiteSpeed het volgende:
Dat je niet van Metal houdt boeit me geen reet, maar je kan ook ontopic reageren en niet tegen mensen zeggen dat ze onkundig zijn of iets in die trant.
quote:jou posts hebben wat met het topic te maken!
Op maandag 29 september 2003 13:26 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
En noem je dit gewauwel nuttig? Heel leuk dat je gek bent van NIN, maar wat heeft dat voor meerwaarde in dit topic?
quote:waar slaat dit op?
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Hey, respect voor elkaars muzieksmaak hé! Je mist het hele doel van deze topic!
quote:Ik heb tot nu toe nog op geen enkele manier jouw muzieksmaak benadeeld.
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Hey, respect voor elkaars muzieksmaak hé! Je mist het hele doel van deze topic!
quote:Het gaat hier over respect voor de muzieksmaak metal, niet welke bands zo geweldig zijn. Dat doe je maar in het album top5 topic.
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef NiteSpeed het volgende:1. Ik heb het over nu-metal wat al aardig ontopic is.
2. Ik heb het over een directe verwant van metal
3. Ik ben sowieso ontopic en zeg niet dat iemand de sik van de fakir moet likken.
quote:Je hebt geen respect voor het feit dat ik (volgens jou) metal niet kan waarderen.
Op maandag 29 september 2003 13:28 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Ik heb tot nu toe nog op geen enkele manier jouw muzieksmaak benadeeld.
* Litpho pakt popcorn en warmt voeten *
quote:dit gaat lekker over respect!
Op maandag 29 september 2003 13:28 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Het gaat hier over respect voor de muzieksmaak metal, niet welke bands zo geweldig zijn. Dat doe je maar in het album top5 topic.
Even het metalgehalte omhoog halen.
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:29 schreef Ivanho het volgende:[..]
dit gaat lekker over respect!
quote:wat nin zei is juist respect: HET MAAKT HEM NIET UIT DAT JE GEEN EMTAL LUSITERD alleen in andere woorden!
Op maandag 29 september 2003 13:29 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Je hebt geen respect voor het feit dat ik (volgens jou) metal niet kan waarderen.
quote:oude iron maiden is wel erg!! het nieuwe album vind ik wat minder!
Op maandag 29 september 2003 13:29 schreef dantes_inferno86 het volgende:
[afbeelding]Even het metalgehalte omhoog halen.
[Dit bericht is gewijzigd door Ivanho op 29-09-2003 13:31]
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef Ivanho het volgende:[..]
wat nin NiteSpeed zei is juist respect: HET MAAKT HEM NIET UIT DAT JE GEEN EMTAL LUSITERD alleen in andere woorden!
quote:Ga jij het heilige land bevrijden (of de zandbak) ofzo, en kom hier over drie jaar terug.
Op maandag 29 september 2003 13:27 schreef Ivanho het volgende:
jou posts hebben wat met het topic te maken!
die vorige post hebben meer met metal te maken dan al jou poss!
quote:WTF?
Op maandag 29 september 2003 13:31 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ga jij het heilige land bevrijden (of de zandbak) ofzo, en kom hier over drie jaar terug.
quote:Ivanhoe misschien? Of heb je nooit het meesterwerk van Sir Walter Scott gelezen?
Op maandag 29 september 2003 13:32 schreef NiteSpeed het volgende:
Wat heeft het heilige land met respect voor metal liefhebbners te maken
quote:oops
Op maandag 29 september 2003 13:31 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
quote:Dat is het hele punt niet, ik beluister trouwens genoeg metal. Lees jullie eigen onzinnige meuk nog eens terug voor de grap!
Op maandag 29 september 2003 13:30 schreef Ivanho het volgende:[..]
wat nin zei is juist respect: HET MAAKT HEM NIET UIT DAT JE GEEN EMTAL LUSITERD alleen in andere woorden!
quote:dat was Ivanhoe ik ben Ivanho, het broertej van
Op maandag 29 september 2003 13:33 schreef Litpho het volgende:[..]
Ivanhoe misschien? Of heb je nooit het meesterwerk van Sir Walter Scott gelezen?
quote:Daar ging het in zijn jeugd dus al fout.
Op maandag 29 september 2003 13:33 schreef Litpho het volgende:Ivanhoe misschien? Of heb je nooit het meesterwerk van Sir Walter Scott gelezen?
quote:Oh, ik dacht gewoon een mislukte versie van.
Op maandag 29 september 2003 13:34 schreef Ivanho het volgende:[..]
dat was Ivanhoe ik ben Ivanho, het broertej van
![]()
quote:Cultuurbarbaren, allemaal. In onze tijd... [dwaalt af in tirade over vroegah]
Op maandag 29 september 2003 13:34 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Daar ging het in zijn jeugd dus al fout.
waarom andere muziekstylen respecteren als metal door sommige mensen niet word gerepecteerd?
quote:* Diverse_Reality stopt zijn pijp.
Op maandag 29 september 2003 13:35 schreef Litpho het volgende:[..]
Cultuurbarbaren, allemaal. In onze tijd... [dwaalt af in tirade over vroegah]
quote:Ik prefereer een goed vrij recent boek:
Op maandag 29 september 2003 13:34 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Daar ging het in zijn jeugd dus al fout.
Iets van Harry Mulisch. En je gaat me niet zeggen dat als je niet dat ene specifieke boek van Ivanhoe hebt gelezen dat je fout bent.
quote:Omdat je dan aan het generaliseren bent.
Op maandag 29 september 2003 13:35 schreef Ivanho het volgende:
maar even terug on-topic:waarom andere muziekstylen respecteren als metal door sommige mensen niet word gerepecteerd?
Waarom alle punkers dwangarbeid opleggen omdat er één niet wil werken.
quote:sorry, maar daar ga jij niet over!
Op maandag 29 september 2003 13:35 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Oh, ik dacht gewoon een mislukte versie van.
quote:Ik zou niet durven. Harry Mulisch daarentegen...
Op maandag 29 september 2003 13:36 schreef NiteSpeed het volgende:
En je gaat me niet zeggen dat als je niet dat ene specifieke boek van Ivanhoe hebt gelezen dat je fout bent.
quote:Interessant voorbeeld DR, waar haal je het toch vandaan?
Op maandag 29 september 2003 13:36 schreef Diverse_Reality het volgende:
quote:dit is geen generalisatie hoor, dit is waarom wij als zij niet!
Op maandag 29 september 2003 13:36 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Omdat je dan aan het generaliseren bent.
quote:Haha! Grappig dat je onze Harry noemt. Zelfverheerlijkend figuur dat met pretentieus, en vooral ook oeverloos gezeik een heel boek kan vullen.
Op maandag 29 september 2003 13:36 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Ik prefereer een goed vrij recent boek:
Iets van Harry Mulisch. En je gaat me niet zeggen dat als je niet dat ene specifieke boek van Ivanhoe hebt gelezen dat je fout bent.
quote:Ik ken toevallig zo'n type.
Op maandag 29 september 2003 13:37 schreef Litpho het volgende:[..]
Interessant voorbeeld DR, waar haal je het toch vandaan?
quote:Tuurlijk wel, je neemt aan dat elke discomiep metal niet kan waarderen cq. respecteren.
Op maandag 29 september 2003 13:38 schreef Ivanho het volgende:[..]
dit is geen generalisatie hoor, dit is waarom wij als zij niet!
generalisatie is: Diverse Reality is dom, dus zijn broer ook (even een voorbeeldje!)
quote:Haha, idd!
Op maandag 29 september 2003 13:37 schreef Litpho het volgende:Ik zou niet durven. Harry Mulisch daarentegen...
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:38 schreef Ivanho het volgende:
dit is geen generalisatie hoor, dit is waarom wij als zij niet!
quote:Je bent erg tegenstrijdig.
en PLEASE respecteer de mensen die het luisteren
quote:Ik ben 20 hoor!
Op maandag 29 september 2003 13:37 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik word nu best wel misselijk van het feit dat je je tracht te gedragen als een volwassen wijs man, terwijl je een 18 jarig anarchistisch pubertje bent.
quote:Ah, een lichtpunt in de duisternis!
Op maandag 29 september 2003 13:41 schreef Afzeiker het volgende:
Je bent erg tegenstrijdig.
Eerst vraag je of mensen jou willen respecteren, daarna kom je met "waarom zouden wij r&b respecteren als zij ons niet respecteren".
Heb dank, afzeiker!
quote:zoiets heet : GOED LEZEN
Op maandag 29 september 2003 13:40 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Tuurlijk wel, je neemt aan dat elke discomiep metal niet kan waarderen cq. respecteren.
Maar wat heeft Mulisch nu met metal te maken? Lijkt me een goed idee om weer naar het onderwerp terug te keren om een slotje te voorkomen.
dat zou toch zonde zijn namelijk
quote:18 of 20.
Op maandag 29 september 2003 13:41 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ik ben 20 hoor!
quote:Liev
Op maandag 29 september 2003 13:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Rebel dat je bent.
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:44 schreef Scylla het volgende:dat zou toch zonde zijn namelijk
Er komt sowieso een slotje op, TS ziet niet in dat hij zelf fout bezig is. .
quote:Mulisch heeft niets met Metal te maken, dus ik ben het met je eens om ontopic te gaan. Helaas zal dit vrij moeilijk zijn als er mensen door blijven flamen
Op maandag 29 september 2003 13:44 schreef Scylla het volgende:
Dit is wel een behoorlijk flametopic geworden volgens mij![]()
Maar wat heeft Mulisch nu met metal te maken? Lijkt me een goed idee om weer naar het onderwerp terug te keren om een slotje te voorkomen.
dat zou toch zonde zijn namelijk
quote:*fop fop*
Op maandag 29 september 2003 13:44 schreef NiteSpeed het volgende:
Rebel dat je bent.
Oh, ga door... .
quote:Ik respecteer meneer Punker, maar ik respecteer niet iemand die toevallig punker/anarchist of weet ik veel wat is en denk het recht te kunnen hebben dit topic te vergallen
Op maandag 29 september 2003 13:46 schreef Scylla het volgende:
En als dit topic over respect zou gaan...meneer Metalhead, respecteer jij eens vlug meneer Punker.
quote:Juistem! Wij punkers hebben de maatschappij voorbereid op in het zwart gekleed depressief schorem zoals jullie!
Op maandag 29 september 2003 13:46 schreef Scylla het volgende:
En als dit topic over respect zou gaan...meneer Metalhead, respecteer jij eens vlug meneer Punker.
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:47 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Juistem! Wij punkers hebben de maatschappij voorbereid op in het zwart gekleed depressief schorem zoals jullie!
Volgens mij was dit topic trouwens al vergald voordat DR het tegenkwam.
Seb, wil je ajb dit topic nog 30 minuten openhouden, dan is m'n tussenuur afgelopen
quote:Seb zit op de uni, ik heb het rijk alleen.
Op maandag 29 september 2003 13:49 schreef Scylla het volgende:[..]
![]()
![]()
Volgens mij was dit topic trouwens al vergald voordat DR het tegenkwam.
Seb, wil je ajb dit topic nog 30 minuten openhouden, dan is m'n tussenuur afgelopen
Waar is die moraalridder van een Ivanho trouwens?
Maar goed, terug naar metal dus, daar heb ik een vraag over. Ik had laatst een discussie met een vriend over of Van Halen nu metal was, of hardrock.
volgens mij kan de topictitel beter veranderd worden in "Metal voor beginners
quote:Hardrock.
Op maandag 29 september 2003 13:52 schreef Scylla het volgende:
Ahw! Een losgeslagen punker!Maar goed, terug naar metal dus, daar heb ik een vraag over. Ik had laatst een discussie met een vriend over of Van Halen nu metal was, of hardrock.
volgens mij kan de topictitel beter veranderd worden in "Metal voor beginners
![]()
quote:Moest een of ander land bevrijden ofzoiets.
Op maandag 29 september 2003 13:50 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Waar is die moraalridder van een Ivanho trouwens?
quote:Van Halen is volgens mij hardrock, maar wel de meest directe voorvader van oa de hairmetal dus het blijft een beetje een grijs gebied.
Op maandag 29 september 2003 13:52 schreef Scylla het volgende:
Maar goed, terug naar metal dus, daar heb ik een vraag over. Ik had laatst een discussie met een vriend over of Van Halen nu metal was, of hardrock.
quote:Dus toch. Maar die snerpende tap-solo's van ome Eddy dan? Lijkt mij metal. Maar goed, punk is het in elk geval niet.
Op maandag 29 september 2003 13:53 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Hardrock.
.
quote:Nou vind ik dat je niet alle muziek echt in een genre kan stoppen. Het is gewoon te complex allemaal.
Op maandag 29 september 2003 13:53 schreef Litpho het volgende:[..]
Van Halen is volgens mij hardrock, maar wel de meest directe voorvader van oa de hairmetal dus het blijft een beetje een grijs gebied.
quote:Er zal menig metalhead een gevoel van schaamte bekruipen bij het woord hairmetal, laten we het daar ajb. niet over hebben...
Op maandag 29 september 2003 13:53 schreef Litpho het volgende:[..]
Van Halen is volgens mij hardrock, maar wel de meest directe voorvader van oa de hairmetal dus het blijft een beetje een grijs gebied.
quote:Ja, dat was zeer orgineel.
Op maandag 29 september 2003 13:54 schreef Scylla het volgende:[..]
Dus toch. Maar die snerpende tap-solo's van ome Eddy dan? Lijkt mij metal. Maar goed, punk is het in elk geval niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Diverse_Reality op 29-09-2003 13:57]
quote:Ik stop het liever in hokjes idd.
Op maandag 29 september 2003 13:55 schreef NiteSpeed het volgende:[..]
Nou vind ik dat je niet alle muziek echt in een genre kan stoppen. Het is gewoon te complex allemaal.
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:55 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Er zal menig metalhead een gevoel van schaamte bekruipen bij het woord hairmetal, laten we het daar ajb. niet over hebben...
quote:Van Halen heeft eigenhandig Poison en Motley Crüe veroorzaakt, dus mogen geen metal zijn. Zoiets?
Op maandag 29 september 2003 13:55 schreef Diverse_Reality het volgende:
Er zal menig metalhead een gevoel van schaamte bekruipen bij het woord hairmetal, laten we het daar ajb. niet over hebben...
zoo, weer even genoeg hardop gedacht
quote:Hehe ja, daar komt het wel op neer!
Op maandag 29 september 2003 13:57 schreef Litpho het volgende:[..]
Van Halen heeft eigenhandig Poison en Motley Crüe veroorzaakt, dus mogen geen metal zijn. Zoiets?
You just said the magic words. .
quote:Mits dat respect beantwoord wordt. Anders kan desbetreffende metalhead wat mij betreft toch echt aan het gas. Nofi
Op maandag 29 september 2003 13:59 schreef Scylla het volgende:
En die dien je te respecteren...
quote:Ik ken genoeg metalheads die ook open staan voor andere muzieksoorten.
Op maandag 29 september 2003 13:59 schreef Scylla het volgende:
Inderdaad. Genre's zijn kut. Ik luister nu Smashing Pumpkins, is dat nu metal, nu-metal, of grunge? Zo complex allemaal. En dat vind ik zo jammer van het metalhead zijn, dat ze zo eenzijdig tegenover muziek staan. "If you aint a metalhead, you might as well be dead".
Wat ik me nu echt afvraag, zijn er metalheads die naar blues en jazz en pop luisteren? En waarom dan metal als hoofdstroming? Waarom metalhead? Omdat metalhead niet alleen het volgen van een muziekstroming is, maar ook een manier van leven. Net zoals punk. En die dien je te respecteren...zoo, weer even genoeg hardop gedacht
quote:Inderdaad, ik weet het. (zelfs in de punk? Nu ken ik er een paar...
Op maandag 29 september 2003 14:03 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Ik ken genoeg metalheads die ook open staan voor andere muzieksoorten.
Natuurlijk, binnen elke stroming heb je 'die hards' die zich te goed voelen om ook maar íets wat niet binnen hun genre valt te verafschuwen, maar over het algemeen valt het wel mee. ZELFS binnen de punk heb je ze..
[Dit bericht is gewijzigd door Scylla op 29-09-2003 14:07]
quote:Tja, ik denk ook niet dat je kan spreken van een algemene tendens binnen de metal, over hoe men in het leven staat. Daarvoor zijn de fans te divers.
Op maandag 29 september 2003 14:06 schreef Scylla het volgende:
Inderdaad, ik weet het. (zelfs in de punk? Nu ken ik er een paar...) En dat is zo vervelend, je niet eens open stellen voor muziek omdat het niet tot "jouw" stroming behoort. Ik vraag me af of Ivanho wel eens naar echte RnB (rhytm & blues) en Trance heeft geluisterd, waar hij zo over kotste. Waar ben je toch, noeste ridder!?
quote:En dus een eigen topic verdienen. Focus, Diverse_Reality, focus
Op maandag 29 september 2003 14:11 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hoewel je dan beland in een wat is wel/niet punk discussie (die trouwens geweldig zijn)
quote:Ja, die discussies, ik heb er zelf ook meerdere meegemaakt. De Offspring/Blink182 vs Rancid en the Bips bijvoorbeeld.
Op maandag 29 september 2003 14:11 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Tja, ik denk ook niet dat je kan spreken van een algemene tendens binnen de metal, over hoe men in het leven staat. Daarvoor zijn de fans te divers.
Binnen de punk is dat duidelijker. Hoewel je dan beland in een wat is wel/niet punk discussie (die trouwens geweldig zijn)
Ik ga trouwens weer, mijn les begint, ave!
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:13 schreef Litpho het volgende:
En dus een eigen topic verdienen. Focus, Diverse_Reality, focus.
quote:Veel plezier. Moet hier een verslag schrijven over agressie op basisscholen.
Op maandag 29 september 2003 14:14 schreef Scylla het volgende:
Ik ga trouwens weer, mijn les begint, ave!
quote:Death metal zuigt in z'n algemeenheid
Op zondag 28 september 2003 18:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Uhmm,als je dit forum een beetje doorzoekt zul je merken dat er hier genoeg metaltopics en metalfans zijn dus is het een beetje onzin om een topic te openen over dat metal ook gewoon muziek is.En melodische deathmetal zuigt.
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:40 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Wat een emmertopic weer...
quote:Een betere muziekwereld begint bij jezelf.
Op maandag 29 september 2003 13:35 schreef Ivanho het volgende:
maar even terug on-topic:waarom andere muziekstylen respecteren als metal door sommige mensen niet word gerepecteerd?
quote:Als de kat van huis is...
Op maandag 29 september 2003 15:34 schreef Seborik het volgende:
Ik ga al die reacties niet modden overigens, dan krijg ik een RSI-handje van het deleten. Lees er maar over heen.
quote:Luie mod.
Op maandag 29 september 2003 15:34 schreef Seborik het volgende:
Ik ga al die reacties niet modden overigens, dan krijg ik een RSI-handje van het deleten. Lees er maar over heen.
Zal ik ontopic gaan? Reageren op de openingspost?
Het kan me geen fuck schelen of ze me accepteren of niet. Vroeger vaak genoeg meegemaakt dat Metal een ondergewaardeerde muziekstijl is. Dat mensen je daarop afzeiken. En echt, ik lach ze eigenlijk nu alleen nog maar uit. Eigenlijk is het heel simpel: Respecteren ze hetgeen niet wat ik luister, dan respecteer ik hetgeen wat hun luisteren ook niet.
Zo, genoeg ontopic? Of lul ik weer vaag?
quote:Moeten we echt kiezen?
Op maandag 29 september 2003 15:39 schreef Anthraxx het volgende:
Zo, genoeg ontopic? Of lul ik weer vaag?
quote:Beetje metalhead kan wel tegen zo'n kinderachtige uitlokpartij van K3-anarchist Dance_Reality.
Op maandag 29 september 2003 15:38 schreef Scylla het volgende:[..]
Als de kat van huis is...
quote:Optie 2 he?
Op maandag 29 september 2003 15:42 schreef Litpho het volgende:[..]
Moeten we echt kiezen?
Ik ben vaag
quote:Dank je voor je uitleg, ik wordt denk ik ook maar metal want metal is stoerder dan M&M. Man jij bent echt uniek, echt waar.. zo metal als jou is hier niemand! Respect enzo..
Op zondag 28 september 2003 18:43 schreef Ivanho het volgende:blabla mekkermekker..
Oh en trouwens.. metal hoeft niet ruig te zijn? Geef mij maar ultra snelle snoeiharde metal, met diepe agressieve/opzwepende grunts en zo nu en dan geweldige screams! (okee doom is ook wel leuk maar dan wil ik wel super depresieve teksten hebben!)
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:57 schreef Litpho het volgende:[..]
Van Halen heeft eigenhandig Poison en Motley Crüe veroorzaakt, dus mogen geen metal zijn. Zoiets?
Ik begrijp die slacking off van VH niet zo eigenlijk, eind jaren 70 was dat gewoon een snoeiharde heavy metal/ hardrock formatie die t/m fair warning (wat ook hun hardste lp is!!) gewoon strakke en originele hardrock produceerden.. Wat nou motley crue, poison..? Daar heeft een band als kiss en vrnl. banjes als journey, foreigner, boston, vanderbergh,chicago en helemaal The Sweet of slade veel harder aan meegeholpen.
De meeste metalnOObs hier weten alleen niets van het beginwerk van VH en zouden er goed aan doen de LeeRoth periode van VH eens te downloaden
quote:Het partyimage wat VH toendertijd had (en grotendeels door alleen David Lee Roth in stand werd gehouden) zie je toch wel duidelijk terug in de eerder genoemde Hair metal groepen. Dat Kiss en wat van de engelse glamrockgroepen ook een aardige duit in het zakje deden (vergeet ook vooral T-Rex niet) heb ik omwille van het sarcasme even verzwegen.
Op maandag 29 september 2003 15:58 schreef kamagurka het volgende:
Ik begrijp die slacking off van VH niet zo eigenlijk, eind jaren 70 was dat gewoon een snoeiharde heavy metal/ hardrock formatie die t/m fair warning (wat ook hun hardste lp is!!) gewoon strakke en originele hardrock produceerden.. Wat nou motley crue, poison..? Daar heeft een band als kiss en vrnl. banjes als journey, foreigner, boston, vanderbergh,chicago en helemaal The Sweet of slade veel harder aan meegeholpen.
quote:Nou hoor ik me met zo'n aanspreektitel uiteraard niet aangesproken te voelen, maar aangezien je mij quote doe ik dat toch maar. Ik ben in het gelukkig bezit van Van Halen I en 1984, respectievelijk het eerste en laatste DLR-album. Ik heb redelijk goede dingen gehoord over Fair Warning en zal het dus ook nog zeker eens een keertje gaan luisteren als ik in de stemming ben, maar ben dus niet geheel onbekend met de beschreven periode.
De meeste metalnOObs hier weten alleen niets van het beginwerk van VH en zouden er goed aan doen de LeeRoth periode van VH eens te downloaden
quote:LeeRoth? Eddy was toch de zanger?
Op maandag 29 september 2003 15:58 schreef kamagurka het volgende:[..]
quote:Dat partyimage was in de beginperiode (de eerste 4 platen!) toch wel een van de show- en springkunsten van meneer Roth en het gebruik van vuurwerk (afgekeken van kiss uiteraard
Op maandag 29 september 2003 16:07 schreef Litpho het volgende:[..]
Het partyimage wat VH toendertijd had (en grotendeels door alleen David Lee Roth in stand werd gehouden) zie je toch wel duidelijk terug in de eerder genoemde Hair metal groepen. Dat Kiss en wat van de engelse glamrockgroepen ook een aardige duit in het zakje deden (vergeet ook vooral T-Rex niet) heb ik omwille van het sarcasme even verzwegen.
quote:Ik bedoelde jou niet perse, maar ik denk dat de meeste users hier VH alleen kennen van "amstredam" of "why can't this be love" de sammy hagar periode dus, die echt bitterslecht te noemen is.
Nou hoor ik me met zo'n aanspreektitel uiteraard niet aangesproken te voelen, maar aangezien je mij quote doe ik dat toch maar. Ik ben in het gelukkig bezit van Van Halen I en 1984, respectievelijk het eerste en laatste DLR-album. Ik heb redelijk goede dingen gehoord over Fair Warning en zal het dus ook nog zeker eens een keertje gaan luisteren als ik in de stemming ben, maar ben dus niet geheel onbekend met de beschreven periode.
quote:Tuurlijk joh
Op maandag 29 september 2003 16:25 schreef Scylla het volgende:[..]
LeeRoth? Eddy was toch de zanger?
Ik ben zelf niet zo'n metalhead (heb wel redelijk wat metal in huis, maar ik identificeer me niet echt met het genre aangezien ik nog veel meer andere muziek luister), maar ik heb toch nooit echt problemen gehad met mensen die mijn muzieksmaak niet accepteren of whatever. Het lijkt me typische 'middelbare school'-problematiek. Mensen zijn meer dan alleen hun muzieksmaak.
quote:hummm... sinds wanneer zijn cradle of ***filth en Dimmu Borgir stoer..
Op maandag 29 september 2003 10:45 schreef Famas het volgende:
Maar ik luister soms ook naar de stoere metal; Metallica, Slayer, Cradle, Dimmu, Mayhem, (en Iron maiden is ook vrij stoer)
quote:<overhandigt de nieuwe cd van Vital Remains...
Op maandag 29 september 2003 15:46 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Geef mij maar ultra snelle snoeiharde metal, met diepe agressieve/opzwepende grunts en zo nu en dan geweldige screams!
quote:Ga je mee, er een eind aan maken
Op maandag 29 september 2003 19:18 schreef Toffe_Ellende het volgende:
*snikVreuger wôh alles besser...
![]()
quote:uh? weet jij dan nog wat slotjes ergens te liggen?
Op maandag 29 september 2003 20:16 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ga je mee, er een eind aan maken
quote:Ik heb nog wel wat cyaankali-pillen.. *oeps*
Op maandag 29 september 2003 20:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
uh? weet jij dan nog wat slotjes ergens te liggen?
Maar dit topic riekt weer als de ouwe doos van opoe hekwerk... pffft.
De titel snap ik ook totaal niet.
quote:Bij Seborik!
Op maandag 29 september 2003 20:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
uh? weet jij dan nog wat slotjes ergens te liggen?
Bands als WASP, Cinderella of Motley Crue hebben toch een aantal hele lekkere nummers gemaakt hoor.
Kun je van de meeste hiphop"sterren" uit de top40 niet zeggen.
Maar puur muzikaal had ik het over.
Ze zouden een TV-serie over die gasten moeten maken.
quote:neem maar mee
Op maandag 29 september 2003 19:18 schreef Metalpunk het volgende:[..]
<overhandigt de nieuwe cd van Vital Remains...
(of nou ja... NIEUW.. de NIEUWSTE )![]()
fijne cd >
quote:Weet je dat wel zeker? De lui van allmusic zijn dezelfde lui die The Gathering's "How to Measure a Planet?" onder de symphonic black metal plaatsen...
Op maandag 29 september 2003 13:15 schreef Diverse_Reality het volgende:
Yo br0,
kan beter een paar dagen op allmusic e.d. rondsnuffelen alvorens zo'n topic te openen.
Peace 0ut.
quote:!
Op maandag 29 september 2003 21:18 schreef Zander het volgende:
[...]
Voor als je de Osbournes te soft vindt zeker?
quote:Of als je de Osbournes èn Jackass tof vindt
Op maandag 29 september 2003 21:41 schreef DaveM het volgende:
Voor als je de Osbournes te soft vindt zeker?
quote:Oja, WASP...
Op maandag 29 september 2003 20:54 schreef DaveM het volgende:
Ik begrijp niet zo waarom zo minachtend over hairmetal wordt gesproken.Bands als WASP, Cinderella of Motley Crue hebben toch een aantal hele lekkere nummers gemaakt hoor.
Kun je van de meeste hiphop"sterren" uit de top40 niet zeggen.
Welke lekkere nummers dan? Als ik keihard in me scrotum wordt getrapt maak ik nog betere muziek!
quote:Ohja? Hmm proberen?
Op maandag 29 september 2003 21:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Als ik keihard in me scrotum wordt getrapt maak ik nog betere muziek!
quote:Dit is ook een klassieker uit de AMG:
Op maandag 29 september 2003 21:41 schreef Summoner het volgende:
Weet je dat wel zeker? De lui van allmusic zijn dezelfde lui die The Gathering's "How to Measure a Planet?" onder de symphonic black metal plaatsen...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
"A major improvement upon the band's Mindloss debut, Gorefest's False is one of the better Scandinavian (and perhaps best Dutch) death metal offerings of the early '90s"
Argh..
quote:Mozart
Op maandag 29 september 2003 21:59 schreef Zander het volgende:
Dit is ook een klassieker uit de AMG:"A major improvement upon the band's Mindloss debut, Gorefest's False is one of the better Scandinavian (and perhaps best Dutch) death metal offerings of the early '90s"
quote:Ah, dus nu is Nederland een Skandinavisch land?! Muhahahahaha... Allmusic kan zich maar beter met muziek bezighouden, dan met geografie.
Op maandag 29 september 2003 21:59 schreef Zander het volgende:
Dit is ook een klassieker uit de AMG:"A major improvement upon the band's Mindloss debut, Gorefest's False is one of the better Scandinavian (and perhaps best Dutch) death metal offerings of the early '90s"
Argh..
quote:wat dacht je van:
Op maandag 29 september 2003 21:55 schreef kamagurka het volgende:[..]
Oja, WASP...
Welke lekkere nummers dan? Als ik keihard in me scrotum wordt getrapt maak ik nog betere muziek!
Motley Crue - Dr Feelgood (ontken maar eens dat die lekker is)
Cinderella - Gypsy Road
Poison - Every Rose Has It's Torn
alle commerciele metal is gay
Helemaal te gek zeg....
Ben zwaar fan van manowar, zet de demons whip op en ik word maf(of komt dat door het geluid van die klappende zweep? ).
Wat stukjes
Black candle slowly burning, white fangs and flashing eyes........
Feel the demond whip, feel the demons whip, feel the demons whip, feel the demons whip(klabammmmmmmmmmm, klinkt zo'n heerlijke lange zweep, alla bullswhip!!!!).
Serieus, ben echt zwaar fan van manowar, maar hou niet alleen van metal, hou van vele soorten muziek, van klassiek tot metal.
Een slaapliedje dat ik vaak zing(of laat horen) aan mijn zoontje is stand and fight van manowar...
Refrein...
Stand and fight, live by your hart, always one more try, i'm not afraid te die.
Stand and fight, say what you feel, born whit a hart of steel...
Wat ik ook een hele mooie vind is een ballad van manowar...
Master of the wind...
Wat stukjes eruit....
And fot any day that stings, two better days it brings, nothing is as bad as it seems...
Fly away, to a rainbow in the sky, gold is at the end, fot each of us to find.
There the road begins, where an other one must end.
Hear the 4 winds blow, who will break and who will bend...
All to be the master of the wind.....
Of deze....
Wait for me dragon, we'll meet in tje sky, bij fire and magic i am sworn.
Hell is calling, we cannot be denied...
Fly to the blackness of the storm, you must die to be reborn...
Nog een leuke, pleasure slave...
Heel kort dan wat stukjes
Woman be my slaveeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, i want you, NOW!!!!
My chains and collar brouht her to her knees, she now is free to please...
Gate's of walhalla....
Walhalla, the gods await me, open wide, thy gates embrace my.
Great hall of the battle slain, whit sword in hand.
Al those who stand on shore, raise high your hands.
To bid a last farewell, to the vikingland...
Deads chilling wind blows true my hear, i'm now immortal, i am there.
I take my place by odins side, eternal army in the sky.
I point my hatchet to the wind, I garde the gates and all whitin.
Ok nu hou ik ermee op, ik word vreemd aangekeken door die hiernaast omdat ik zit te zingen
Eventuele schrijffouten zijn te wijten aan mij
Serieus, manowar maakt goede muziek, die gast kan echt heel erg goed zingen....
Paar nummers van manowar geven hun muzikale kennis weer, hoe heet dat nummer ook al weer zeg, snerterdesnert....
Achilles, blabla and agony...
Bijna een half uur aan muzikale hoogstandjes, luister vooral de funaral march, tof drumwerk....
Leuk afwisselend nummer, van heeeeeeeeeeel rustig tot heeeeeeeeeeel heftig...
Mooi stukje eruit....
Here inside the walls of troy, the gods await my faith...
For all the blood thats spilled, the many thousants i did kill..
No walls can contain the gods almigthy will...
I hear the silent voice's, i cannot hide.
The gods leave no choises, so we all must die.
Ohhhhhhh acchilies, let thy arrow's fly, into the wind, where eagle's cross the sky.
Today my mortal blood, will mix whit sand.
It was foretold, i would die by thy hand.
Into hades my soul to send...
[Dit bericht is gewijzigd door erodome op 29-09-2003 22:32]
quote:Okay, nu heb je me echt verbaasd
Op maandag 29 september 2003 22:26 schreef erodome het volgende:
Manowar!!!!!!!!!!!!!!!!!!Helemaal te gek zeg....
Ben zwaar fan van manowar, zet de demons whip op en ik word maf(
quote:Yup, en alle underground metal is hetero.
Op maandag 29 september 2003 22:10 schreef Graveland het volgende:
alle commerciele metal is gay
quote:Hoezo???
Op maandag 29 september 2003 22:29 schreef Litpho het volgende:[..]
Okay, nu heb je me echt verbaasd
.
quote:ja!
Op maandag 29 september 2003 22:33 schreef Summoner het volgende:[..]
Yup, en alle underground metal is hetero.
quote:Zeker! Erg goede drummer ja, behoort tot de 5% van de drummers in de metal, die wat creatiever is
Op zondag 28 september 2003 20:17 schreef Ivanho het volgende:[..]
zo te horen ben jij drummer(gek)
Een hele goeie drummer is een exdrummer van soilwork: Henry Ranta, hij is wel erg goed
quote:Van een willekeurige user waar je over langere tijd de posts van leest vorm je je een bepaald beeld, in dit geval ik van jou, en aangezien muziek in mijn leven een heel belangrijke rol speelt komt daar ook een vorm van muziek bij kijken. Die muzieksmaak is strikt gevoelsmatig, en over het algemeen geen specifieke bands of artiesten. Desalniettemin paste Manowar niet helemaal in het plaatje wat ik had geschetst.
Op maandag 29 september 2003 22:36 schreef erodome het volgende:
Hoezo???
Ik ben uiteraard nu het plaatje wel aan het uitbreiden .
quote:nee bisexueel.
Op maandag 29 september 2003 22:33 schreef Summoner het volgende:[..]
Yup, en alle underground metal is hetero.
quote:worm
Op maandag 29 september 2003 22:49 schreef TheFallenAngel het volgende:
En black metal is voor homo's
*edit*
en dan wel naar dimmu luisteren, hypocriet ook nog
quote:Nix mis met homo's
Op maandag 29 september 2003 22:50 schreef Graveland het volgende:[..]
worm
*edit*
quote:En ook nog es een meisje! Het moet niet gekker worden!
Op maandag 29 september 2003 22:50 schreef Graveland het volgende:[..]
worm
*edit*
quote:Ja kijk, das de kat op het spek binden natuurlijk!
Op maandag 29 september 2003 22:07 schreef DaveM het volgende:[..]
wat dacht je van:
Motley Crue - Dr Feelgood (ontken maar eens dat die lekker is)
Cinderella - Gypsy Road
Poison - Every Rose Has It's Torn
Neenee, echt, ik vind het geen goede nummers, nee echt niet..
quote:Zo, dus je drumt ook zulk spul mee?
Op maandag 29 september 2003 22:53 schreef urge2kill het volgende:
Ik vind veel soorten metal goed, vooral smerige beukende death metal. Oude vieze primitieve black metal ook.... Oude metal is ook goed, maar melodieuze zweedse death metal poep ik op!
quote:Een soort metalheads unite, maar dan met andere standaard bezoekers?
Kunnen we hier ook geen vervolgtopic van maken?
quote:Tja. echt drummen zou ik t niet drummen, ik ben ook niet muziekaal aangelegd. Maar lekker beuken en rammen, rollende basedrums en een hakkende snare...jahh dat doe ik wellus jah! Heb een tijdje in een death / grind band gespeeld maar dat werd niks omdat geen van ons allen spelen kon.... Maar fun was het zeker...
Op maandag 29 september 2003 23:07 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zo, dus je drumt ook zulk spul mee?
quote:Snelle dubbelbass spelen en snel blasten is niet iets wat je af en toe doet
jahh dat doe ik wellus jah
Post ook es in het drummers topic trouwens (kan over alles wat meej drummen te maken heeft) hoe meer hoe beter ej!
quote:Ik weet het, maar rollende basedrums is meer iets van uithoudings vermogen voor mij. Maar zoals ik al zei, ik ben niet muziekaal, ik schijn gewoon snel te kunnen drummen, maar dat betekent niet dat het goed is. En ben nu ongeveer 4 jaar bezig, ik speel trouwens niet vaak meer de laatste tijd. Heb sindskort een drumstelletje (kleintje om alles een beetje op peil te houden)
Op maandag 29 september 2003 23:12 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Snelle dubbelbass spelen en snel blasten is niet iets wat je af en toe doet
Zoiets kost gewoon erg veel training! (lompe training, maar veel tijd innemend, soms erg frustrerend)
Post ook es in het drummers topic trouwens
hoe meer hoe beter ej!
quote:NEE. Alle pogingen daartoe worden met harde hand afgestraft.
Op maandag 29 september 2003 23:00 schreef dantes_inferno86 het volgende:
quote:waarvoor dank.
Op maandag 29 september 2003 23:44 schreef Summoner het volgende:
NEE. Alle pogingen daartoe worden met harde hand afgestraft.
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:53 schreef urge2kill het volgende:
Ik vind veel soorten metal goed, vooral smerige beukende death metal. Oude vieze primitieve black metal ook![]()
quote:Allmusic vind ik een van de beste bronnen voor het ontdekken van goede muziek. Maar dan wel Amerikaanse muziek. Allmusic moet zich eens gaan verdiepen in de verschillende (metal)muziekstijlen die nu heersen in Europa.
Op maandag 29 september 2003 22:02 schreef Summoner het volgende:[..]
Ah, dus nu is Nederland een Skandinavisch land?! Muhahahahaha... Allmusic kan zich maar beter met muziek bezighouden, dan met geografie.
quote:Ja, ik moet toegeven dat ook ik er regelmatig op zit te zoeken naar interessante nieuwe (en oude) bands/artiesten. Wat betreft Jazz vind ik Allmusic vrij betrouwbaar, wat betreft metal dus echt niet.
Op dinsdag 30 september 2003 11:24 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Allmusic vind ik een van de beste bronnen voor het ontdekken van goede muziek. Maar dan wel Amerikaanse muziek. Allmusic moet zich eens gaan verdiepen in de verschillende (metal)muziekstijlen die nu heersen in Europa.
quote:Die topics lopen naar mijn mening veel te snel op, moet ik eerst dagen gaan bij lezen voor ik at kan posten.
Op maandag 29 september 2003 23:07 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Zo, dus je drumt ook zulk spul mee?
[..]Een soort metalheads unite, maar dan met andere standaard bezoekers?
(zo te zien zijn er genoeg metalheads die nooit in metalheads unite posten eigenlijk)
quote:Lezen doet de rest ook niet, dus gewoon posten daarzo. Niet dat je na 4 dagen daar echt wat mist hoor.
Op dinsdag 30 september 2003 13:53 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Die topics lopen naar mijn mening veel te snel op, moet ik eerst dagen gaan bij lezen voor ik at kan posten.
quote:Ik lees meestal wel alle posts. Maar je mist ook niet veel nee.
Op dinsdag 30 september 2003 14:40 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Lezen doet de rest ook niet, dus gewoon posten daarzo. Niet dat je na 4 dagen daar echt wat mist hoor.
quote:Welke negatieve kritiek?
Op dinsdag 30 september 2003 14:44 schreef OphiOn het volgende:[..]
Ik lees meestal wel alle posts. Maar je mist ook niet veel nee.
Maar waarom deze zware negatieve kritiek ineens?
Het is gewoon een feit dat je daar niets mist hoor Ik probeer ze ook nog steeds allemaal te lezen, maar door het echte geslowchat heen, kun je best wel wat vinden.
quote:Dat kun je wel omdopen tot nerdmetal tegenwoordig
Op dinsdag 30 september 2003 14:46 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Er word daar alleen teveel over black en deathmetal geluld.
* kama verzucht samen met toffe_ellende... *vroegah*
quote:Iets mis met nerden?
Op dinsdag 30 september 2003 14:49 schreef kamagurka het volgende:[..]
Dat kun je wel omdopen tot nerdmetal tegenwoordig
* kama verzucht samen met toffe_ellende... *vroegah*
Ik luister sporadisch naar Black/Death metal. Er is maar 1 band die me echt weet te boeien en dat is Opeth. Verder draai ik af en toe Summoning (ook erg boeiend) maar daar houdt het wel mee op. Heel af en toe, zeg gerust sporadisch, staat Nile op.
Ik hou toch meer van de normale Heavy Metal of heerlijke cliché Power Metal op zijn tijd
quote:Ach, de goede verstaander weet best wat ik bedoel.
Op dinsdag 30 september 2003 14:51 schreef Anthraxx het volgende:[..]
Iets mis met nerden?
quote:Komop zeg, zoiets als "Ik hou van metal, respecteer me. Hail Manowar deel 2" staat toch prachtig!
Op maandag 29 september 2003 23:44 schreef Summoner het volgende:
NEE. Alle pogingen daartoe worden met harde hand afgestraft.
quote:Inderdaad, klote geslowchat. Daar is niet voor niets een APART topic voor
maar door het echte geslowchat heen
quote:Zet er dag voor, en hij mag vast blijven.
Op maandag 29 september 2003 23:00 schreef dantes_inferno86 het volgende:
quote:Ik respecteer je andere smaak.
Op maandag 29 september 2003 23:00 schreef kamagurka het volgende:[..]
Ja kijk, das de kat op het spek binden natuurlijk!
Neenee, echt, ik vind het geen goede nummers, nee echt niet..
Iets wat jou totaal niet aanspreekt kan je ook moeilijk respecteren, en dan kan je wel schreeuwen: RESPECTEER MIJ! Maar ga dan eerst even na op je anderen ook respecteert.
Ik respecteer metalheads wel overigens...met r&b, trance etc. heb ik wat meer moeite... Mensen die daar van houden hoeven mij ook niet te respecteren als ze daar geen zin in hebben, maar je moet sowieso niet beoordelen op muzieksmaak. In principe dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |