quote:zie wat is de islam precies ? deel 2
op vrijdag 26 september 2003 22:04 schreef youssef het volgende:
het is heel simpel, er zijn mensen die geleidt worden door de duivel en de mensen die worden geleidt door allah. eerlijk zullen we alles delen zal de duivel wel gedacht hebben...
[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 28-09-2003 17:56]
[dit bericht is gewijzigd door gelly op 28-09-2003 17:52]
quote:het mag toch wel duidelijk zijn dat de mensen die geleid worden door allah de gelovigen zouden zijn en die mensen die door de duivel geleid worden de ongelovigen.
op zondag 28 september 2003 17:52 schreef gelly het volgende:
waar zie je de zin uit de topic titel dan staan ?
quote:in de quote he? slimpie.
op zondag 28 september 2003 17:52 schreef gelly het volgende:
waar zie je de zin uit de topic titel dan staan ?
quote:nu wile nog
op zondag 28 september 2003 17:55 schreef ype het volgende:
gezellig, akkersloot is weer terug
quote:dat maak jij ervan.
op zondag 28 september 2003 17:53 schreef akkersloot het volgende:[..]
het mag toch wel duidelijk zijn dat de mensen die geleid worden door allah de gelovigen zouden zijn en die mensen die door de duivel geleid worden de ongelovigen.
quote:bullshit als je niet door allah geleidt wordt dan ben je ongelovig, volgens moslims. en dat is youssef. en die worden door de duivel geleid volgens hem.
op zondag 28 september 2003 17:59 schreef gelly het volgende:[..]
dat maak jij ervan.
quote:
op zondag 28 september 2003 13:40 schreef the.moderator het volgende:[op zondag 28 september 2003 13:16 schreef bansheeboy het volgende:
ik lach me rot je maakt van een mug een olifant, zo erg is die uitspraak niet eens, haahhaahaha ]ben je hersendood? het statement dat wie niet door allah geleid wordt, dan wel door de duivel geleid wordt, is hoogst destructief en haatdragend. de meer dan 3000 slachtoffers van 11/9 kunnen er niet meer over mee praten. het statement wordt altijd gebruikt om moslim-terrorisme goed te praten. het gaat ook iedere vorm van subjectiviteit te boven. als jij je leven niet aan allah opdraagt ben je lager dan een dier, zoals ook in de shariawetten is vastgelegd. de islam heeft maar één doel en dat is wereldheerschappij.
quote:wat maakt jou dat uit dat ie dat vindt ? je gelooft toch niet in die flauwekul ?
op zondag 28 september 2003 18:02 schreef tedje_van_es het volgende:[..]
bullshit als je niet door allah geleidt wordt dan ben je ongelovig, volgens moslims. en dat is youssef. en die worden door de duivel geleid volgens hem.
quote:inderdaad, prima te doen als gewone user lijkt me
op zondag 28 september 2003 17:56 schreef bauhaus het volgende:[..]
nu wile nog
quote:je hebt gelijk, moslimfundamentalisme is fout!~
op zondag 28 september 2003 18:04 schreef akkersloot het volgende:
even een reactie van wlf feedback 3 geplukt.
[..]
mooi, heb ik ook weer altijd een excuus paraat. maarre, nou en? er zijn katholieke (of moet ik dan juist "christelijke"gebruiken?) stromingen waarbij men hetzelfde beweert. zolang ik nog maar geen menigten met alle benodigdheden voor een gezellige brandstapel mét heidenverbranding voor de deur krijg maakt het me geen ruk uit.
quote:
op zondag 28 september 2003 18:05 schreef gelly het volgende:
wat maakt jou dat uit dat ie dat vindt ? je gelooft toch niet in die flauwekul ?
quote:neem een voorbeeld aan het varken. het varken is een alleseter. die eet die zogenaamde heilige boeken, de koran en de bijbel, gewoon op.
op zondag 28 september 2003 18:07 schreef karboenkeltje het volgende:
the devil made me do it!mooi, heb ik ook weer altijd een excuus paraat. maarre, nou en? er zijn katholieke (of moet ik dan juist "christelijke"gebruiken?) stromingen waarbij men hetzelfde beweert. zolang ik nog maar geen menigten met alle benodigdheden voor een gezellige brandstapel mét heidenverbranding voor de deur krijg maakt het me geen ruk uit.
[dit bericht is gewijzigd door akkersloot op 28-09-2003 18:10]
quote:het niet geloven leidt kennelijk ook tot haat en onverdraagzaamheid. of mag het wel als het niet op een boek gebaseerd is ?
op zondag 28 september 2003 18:08 schreef akkersloot het volgende:[..]
de stelling dat wie niet in allah gelooft dan maar door de duivel wordt geleid, tot haat leidt en dus tot terrorisme vind ik géén flauwekul.
quote:
het plegen van zelfmoord is een keuze, die men willens of onwillens maakt. in de heilige qoer`aan treft men ook passages aan, waar uit duidelijk op te maken is, dat het niet toegestaan is om zelfmoord te plegen, tenzij het geschied op de wijze dat niet in strijd is met de leerstellingen van de islaam en ook niet op een onrechtvaardige manier.
ja, dat is toch vrij subjectief, dan krijg je van die gekken zoals hamas en hezbollah
quote:flauwekul. waaruit blijkt dat. en zeggen ik en tedje van es dat gelovigen soms de duivel worden geleid. wij, althans ik, geloof niet in de duivel. dus dat zou wel een beetje moeilijk zijn.
op zondag 28 september 2003 18:09 schreef gelly het volgende:
het niet geloven leidt kennelijk ook tot haat en onverdraagzaamheid. of mag het wel als het niet op een boek gebaseerd is ?
islamofiel verdedigt islam. volgens denken veel moslims er net zo over als mij en tedje van es. dus islamofielen zijn nog "roomser" dan de moslims die ze denken te verdedigen. bovendien zijn de meeste slachtoffers van fundamentalistische moslims nog altijd mede-moslims. zie algerije en het taliban bewind.
quote:fijn inderdaad dat de auteur van dat boek niet verder op de details in ging.
op zondag 28 september 2003 18:10 schreef linz het volgende:
een quote van een welgeleerde moslim op een ander forum over zelfmoord
[..]
ja, dat is toch vrij subjectief, dan krijg je van die gekken zoals hamas en hezbollah
quote:bron?
op zondag 28 september 2003 18:09 schreef gelly het volgende:[..]
het niet geloven leidt kennelijk ook tot haat en onverdraagzaamheid.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |