quote:
Op zondag 28 september 2003 14:46 schreef schatje het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk??
quote:ik ben een soort manusje van alles.. ik zet koffie, repareer dingen en zorg dat het bedrijf draaiende blijft.
Op zondag 28 september 2003 14:46 schreef schatje het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk??
quote:Directeur dus.
Op zondag 28 september 2003 14:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
zorg dat het bedrijf draaiende blijft.
En een beetje geluk: Verder ben je Foster Parent en moet ook voor jouw kind in Marokko het nodige geven anders.
Anders verkoopt ie die radar maar, heeft ie weer wat geld
quote:snel lerende stagaire dus
Op zondag 28 september 2003 14:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ik ben een soort manusje van alles.. ik zet koffie, repareer dingen en zorg dat het bedrijf draaiende blijft.
quote:zolang je maar werk uitkiest waarbij je NIET online kunt is het mij goed
Op zondag 28 september 2003 14:50 schreef robh het volgende:
Jij bent toch ook radar-operator daar? Kun je niet het leger in?
quote:Ik heb geen contreact dat is het beroerde dus. Hij heeft me aangenomen "in goed vertrouw'n, die papier'n doen we niet an hier" zei hij.. nouja, oke geen probleem dacht, woord is woord.. maar hij kan nu dus wel zomaar dingen veranderen ,dus dat is minder..
Op zondag 28 september 2003 14:49 schreef Lintie het volgende:
Volgens mij kan hij niet zomaar dingen veranderen die in een contract staan. (dat heb je toch wel?)
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 28-09-2003 14:52]
quote:Minder als het minimum kan niet dus gelijk doen
Op zondag 28 september 2003 14:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Mijn baas belde me net op dat hij krap bij kas zit en dat hij daarom wil dat ik maar 32 uur kom werken bij hem, in plaats van 38 uur... de tijden veranderen niet ,omdat hij vindt dat ik het werk dan maar beter moet verdelen..en dat de stagier ook wel wat meer kan doen..omdat hij heeft gezien dat hij mijn werk nu al doet, terwijl ik op cursus ben!! kan dat zomaar?? Ik zit nu al op een minimum loon en dan gaat mijn salaris weer achteruit!! dan red ik het niet meer!!wat kan ik daaraan doen? dan moet ik echt een baantje erbij gaan zoeken!
quote:Dan heb je evengoed nog een mondelinge afspraak. Die is evengoed bindend voor jullie allebei.
Op zondag 28 september 2003 14:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik heb geen contreact dat is het beroerde dus. Hij heeft me aangenomen "in goed vertrouw'n, die papier'n doen we niet an hier" zei hij.. nouja, oke geen probleem dacht, woord is woord.. maar hij kan nu dus wel zomaar dingen veranderen ,dus dat is minder..
quote:Ik neem aan dat je wel salarisstrookjes hebt, en belasting betaalt.
Op zondag 28 september 2003 14:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Ik heb geen contreact dat is het beroerde dus. Hij heeft me aangenomen "in goed vertrouw'n, die papier'n doen we niet an hier" zei hij.. nouja, oke geen probleem dacht, woord is woord.. maar hij kan nu dus wel zomaar dingen veranderen ,dus dat is minder..
quote:"nood breekt wet" zei hij zonet... hmm. misschien als ik zijn zender maakt komt hij op zn woorden terug..
Op zondag 28 september 2003 14:53 schreef Lintie het volgende:[..]
Dan heb je evengoed nog een mondelinge afspraak. Die is evengoed bindend voor jullie allebei.
Paskamer jongen ofzo .
quote:Mwoa, zou ik niet vanuit gaan. Niet zo handig van je BHFH om geen contract te eisen...
Op zondag 28 september 2003 14:53 schreef Lintie het volgende:[..]
Dan heb je evengoed nog een mondelinge afspraak. Die is evengoed bindend voor jullie allebei.
quote:ja dat wel, maar ik heb geen contract getekend, of zoiets!
Op zondag 28 september 2003 14:53 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ik neem aan dat je wel salarisstrookjes hebt, en belasting betaalt.
Dus jouw aantal uren zijn daarmee wel vastgelegd.
quote:Anders ga je toch naar de rechtswinkel. Die kunnen je vast wel uitleggen wat wel en niet mag.
Op zondag 28 september 2003 14:54 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
"nood breekt wet" zei hij zonet... hmm. misschien als ik zijn zender maakt komt hij op zn woorden terug..
ik zal maandag eens met hem praten.. mis ik wel een cursusdag, maarja mn baas had me toch gesommeerd naar het bedrijf te komen. dus..
quote:Ja das niet slim, nu kan hij het dus zo veranderen, tenminste als er geen getuigen bijwaren. Als die er wel bijwaren, dan kan men het als een mondelinge overeenkomst beschouwen, en kan t geldig worden verklaard bij de kantonrechter of dergelijke. je kan t proberen, maar als t lange tijd geleden is dat je t afgesproken hebt, geef ik je weinig kans.
Op zondag 28 september 2003 14:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik heb geen contreact dat is het beroerde dus. Hij heeft me aangenomen "in goed vertrouw'n, die papier'n doen we niet an hier" zei hij.. nouja, oke geen probleem dacht, woord is woord.. maar hij kan nu dus wel zomaar dingen veranderen ,dus dat is minder..
quote:Hoeft ook niet.
Op zondag 28 september 2003 14:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:ja dat wel, maar ik heb geen contract getekend, of zoiets!
quote:nog niet zo lang, een half jaar ofzoiets
Op zondag 28 september 2003 14:58 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Hoeft ook niet.
In dat geval wordt voor je uren en salaris en evt. functienaam gewoon gekeken naar je loonstrookjes.
Je baas heeft geen poot om op te staan.
Hoe lang werk je er al, aantoonbaar?
[Dit bericht is gewijzigd door VrAnKiE op 28-09-2003 15:03]
quote:Da's dan niet zo fijn dat je in die tijd geen contract hebt gekregen.
Op zondag 28 september 2003 15:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:nog niet zo lang, een half jaar ofzoiets
In enschede hebben ze bij bleckman toch altijd wel mensen nodig, omdat dit klote diensten zijn krijg je dan ook nog ploegentoeslag erbij.
Veel succes met het repareren van de zender.
quote:Nou, volgens mij kun je met die salarisstrookjes gewoon aantonen dat je al een half jaar 38 uur werkt en betaald krijgt. En dat mag een baas dus niet zomaar veranderen.
Op zondag 28 september 2003 15:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:nog niet zo lang, een half jaar ofzoiets
Wanneer je te heftig protesteert, zal hij je wel ontslaan, en moet hij zich houden aan één maand opzegtermijn.
Misschien is het dus handiger om niet te hard te protesteren, maar gewoon op zoek te gaan naar een andere baan, wellicht tijdelijk een baantje erbij in de weekenden of avonduren.
quote:Je bent een AAP!
Op zondag 28 september 2003 14:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja dat wel, maar ik heb geen contract getekend, of zoiets!
Je staat binnen no time op straat ben ik bang!
quote:Je mag niet zomaar ontslagen worden, moet een wettelijk goede reden voor zijn, contract niet verlengen kan wel maar ja als je geen contract hebt
Op zondag 28 september 2003 15:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Nou, volgens mij kun je met die salarisstrookjes gewoon aantonen dat je al een half jaar 38 uur werkt en betaald krijgt. En dat mag een baas dus niet zomaar veranderen.
Wanneer je te heftig protesteert, zal hij je wel ontslaan, en moet hij zich houden aan één maand opzegtermijn.
Misschien is het dus handiger om niet te hard te protesteren, maar gewoon op zoek te gaan naar een andere baan, wellicht tijdelijk een baantje erbij in de weekenden of avonduren.
quote:dat klinkt niet goed, zeker gezien het feit dat er waarschijnlijk toch mensen weggaan..
Op zondag 28 september 2003 15:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Nou, volgens mij kun je met die salarisstrookjes gewoon aantonen dat je al een half jaar 38 uur werkt en betaald krijgt. En dat mag een baas dus niet zomaar veranderen.
Kijk anders een op http://www.arbeidsrechter.nl/.
Misschien staat daar wat informatie op die je zoekt
quote:Oh, je kan simpel een reden verzinnen, en 't 'arbeidscontract' laten ontbinden door de kantonrechter.
Op zondag 28 september 2003 15:05 schreef erikh het volgende:Je mag niet zomaar ontslagen worden, moet een wettelijk goede reden voor zijn, contract niet verlengen kan wel maar ja als je geen contract hebt
quote:mijn baas doet daar niet aan..
Op zondag 28 september 2003 16:16 schreef BDisOKE het volgende:
Maar uhm... wie gaat er dan ook ergens werken zonder contract?!![]()
quote:In dat geval heb je je loonstroken als 'bewijs' van jouw mondelinge afspraak met hem! Sta je toch iets sterker dan je dacht.
Op zondag 28 september 2003 14:55 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
ja dat wel, maar ik heb geen contract getekend, of zoiets!
quote:dan haalt ie me van cursus af en kan ik mijn opleiding niet afmaken... ben ik genaaid als ik straks ander werk moet zoeken..
Op zondag 28 september 2003 20:20 schreef Essebes het volgende:[..]
In dat geval heb je je loonstroken als 'bewijs' van jouw mondelinge afspraak met hem! Sta je toch iets sterker dan je dacht.
Laat het woordje rechtsbijstandverzekering of advocaat eens vallen, misschien doet dat ook wonderen.
quote:En je baas snapt dit blijkbaar ook.
Op zondag 28 september 2003 21:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
dan haalt ie me van cursus af en kan ik mijn opleiding niet afmaken... ben ik genaaid als ik straks ander werk moet zoeken..
quote:Met andere woorden, hij verlaagt gewoon je loon. Je bent gek als je dat accepteert. Als hij je voor 32 uur gaat betalen, dan ga je natuurlijk ook niet meer dan 32 uur werken. Argumentatie heeft dat niet eens nodig, maar als je het moet verdedigen: je hebt de tijd nodig voor een part-time baan om je salaris-gat aan te vullen wat ontstaan is (je verdient per slot van rekening opeens 20% minder).
Op zondag 28 september 2003 15:06 schreef BloodhoundFromHell het volgende:... maar ik krijg wel minder geld, terwijl ik geen uur minder werk..
quote:Dat wil niet zeggen dat jij als werknemer geen rechten hebt, het is zijn plicht om je een contract te geven en het is jouw recht om er een te vragen.
Op zondag 28 september 2003 16:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
mijn baas doet daar niet aan..
en hij zei meteen al dat het was graag of niet.. en aangezien ik slechts de lagere school heb afgemaakt liggen de banen ook niet voor het opscheppen,
Stom, om geen contract te tekenen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
quote:Hij meldde me vandaag dat hij me toch voor 38 uur blijft betalen, als "beloning" voor het "slag'n veur de studie"
Op zondag 28 september 2003 21:48 schreef BDisOKE het volgende:[..]
En je baas snapt dit blijkbaar ook.
Conclusie: totdat jij je cursus af hebt kan hij je alles maken...
quote:Ik dacht dat je de komende 6jaar nog op cursus was..
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Hij meldde me vandaag dat hij me toch voor 38 uur blijft betalen, als "beloning" voor het "slag'n veur de studie"
Verandert ook met de dag zeg.
quote:Ik ga volgende maandag over een week weer op cursus, nadat ik allerlei zaken voor de baas heb geregeld. Het bedrijf lag aardig op zijn gat zonder mij hoorde ik. De vijver is niet af, de radar gaf storingen en klanten klagen dat het bedrijf onbereikbaar is.
Op vrijdag 3 oktober 2003 19:56 schreef _Arthur het volgende:[..]
Ik dacht dat je de komende 6jaar nog op cursus was..
Verandert ook met de dag zeg.
* BloodhoundFromHell moet even orde op zaken stellen en gaat de week daarna weer tot februari op cursus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |