abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36047791
Ik heb het ook om die reden gedaan, de pil slikte ik niet altijd even regelmatig, en ik kreeg van de yasmine, waar ik op overgestapt was, enorm veel hoofdpijn..

Het spiraaltje leek mij handig, en mijn libido is er alleen maar op vooruit gegaan... Ik heb bijna geen last van ongesteldheid, en ik kan nu nog bijna 3 jaar verder zonder me zorgen te maken..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  dinsdag 25 april 2006 @ 10:32:00 #152
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37272322
Nu een week voor de eerste verjaardag van mijn jongste zit de spiraal er bij nu ook eindelijk in. Ik had 'm al een poos in huis, maar het wachten was op het juiste moment. Het plaatsen is het prettigst als je baarmoedermond open staat (tijdens je menstruatie) dus daar moest ik op wachten. Ik heb 8,5 maanden borstvoeding waarbij de menstruatie uitbleef, Vervolgens nog eens 6 weken wachten op de eerste keer weer ongesteld, en toen was net mijn huisarts op vakantie
De keer erop kon ik niet op de momenten dat mijn huisarts kon, en nu gisteren was het eindelijk wel gelukt
De pijn en last viel enorm mee, voelde een beetje als lichte nawee ofzo, niet super prettig, maar zeker niet ondragelijk. Ik voel 'm niet, gen enorme krampen gehad, dus 't gaat goed.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37277108
Ik zit er toch ook maar weer ernstig over na te denken om van de pil op een spiraaltje over te stappen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_37281740
Mijn koperspiraal bevalt me nog steeds goed. Ik heb hem sinds november 2005.
Het enige nadeel zijn de langdurige menstruaties, die overigens vrij pijnloos zijn.
Ik bloed alleen wat lang en veel.
pi_37354754
Mmm, dat is juist wat ik niet wilde. Lekker de mirena en geen menstruatie. Maar dat is voor iedereen anders.
pi_37371980
Tja, dat ligt er gewoon aan hoe je menstruaties verlopen denk ik. Als je altijd veel last hebt ervan kun je beter de Mirena, maar als je juist last hebt van de hormonen en je menstruatie is toch al niet zo heftig, dan lijkt de koperspiraal me een beter idee. Als blijkt dat ik ook niet tegen de Yasmin pil kan (of als hij niet helpt tegen de puistjes) dan ga ik de Gynefix laten plaatsen, dat is ook een koperspiraal. Ik heb van nature nooit heftige menstruaties gehad, ook bijna nooit last van kramp oid, dus een beetje meer bloedverlies lijkt me geen enkel probleem! Hoe lang duren jouw menstruaties nu dan, Cinnamongirl?
pi_37373482
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:53 schreef flutterbye het volgende:
Hoe lang duren jouw menstruaties nu dan, Cinnamongirl?
Nou, toch wel 8 dagen.
Ik kan dan wel toe met normal tampons en inlegkruisjes.
Pijn/kramp heb ik niet. De laatste 3 dagen bloed ik amper nog, beetje bruinig.

Mijn 'natuurlijke' menstruatie van de tijd waarin ik nog geen pil slikte, duurde ook al zo lang, maar ging destijds gepaard met veel pijn. Die heb ik nu dus niet meer!
pi_37373751
Ik heb trouwens van de gyno begrepen dat een koperspiraal bloeding meestal iets verhevigt.
maar als je natuurlijke menstruatie licht is, dan is het ongemak dus maar minimaal. Daar staat tegenover dat je helemaal geen hormonen meer je lijf inpompt.
  maandag 1 mei 2006 @ 20:11:09 #159
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37464522
Bleven jullie ook nog dagen nabloeden na het plaatsen van een spiraatje?
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37465389
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Ik heb nu een week de mirenaa en heb nog steeds licht bloedverlies, de eerste dag van mijn menstruatie is inmiddels 10 dagen geleden, en ik ben het wel een beetje zat nu. Is dit wel of niet normaal?
Dat is normaal, je lichaam moet nog wennen aan dit nieuwe 'systeem'.
Ik had dat ook, wel 10 dagen lang!
Toen een week niks en toen weer 'echt' ongesteld!
Daarna zat er keurig steeds 28 dagen tussen.
  maandag 1 mei 2006 @ 20:36:57 #161
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37465497
Ik heb denk ik een maandje of 2 heel licht gebloed, daarna was het over en bleef het weg. Net als de pijn en alle andere ongemakken overigens.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:48:06 #162
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37527445
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik heb denk ik een maandje of 2 heel licht gebloed, daarna was het over en bleef het weg. Net als de pijn en alle andere ongemakken overigens.
2 maanden!!!
Maar als daar tegen over staat dat het helemaal weg blijft ...
Ik vind het niet fijn dat het zo lang duurt, het is gewoon lichtelijk lastig, maar niet pijnlijk ofzo. Ik vind het niet fijn om nu te sexen met dat lichte bloedverlies, terwijl ik wel zin heb. Dus pfff, 2 maanden wachten...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37572271
Nou, ik vraag me af of de koperspiraal voor mij wel goed is.... sinds nov 2005 heb
ik m zitten en mijn menstruatie wordt alleen maar heviger, ik ben er een week vantevoren en tijdens de volle week menstruatie gewoon grieperig van, bah. De laatste keer werd ik heen en weer geslingerd tussen mogelijk borstkanker of een zwangerschap omdat ik knobbels in mijn borsten voelde... Het bleek geen van beide te zijn, maar het is voor mij allemaal redelijk nieuw zo die heftige ervaringen. Herkent iemand deze bijwerkingen van de koperspiraal? Iemand vertelde me dat het weleens te maken zou kunnen hebben met een koperallergie, ik kan wel goedkope sieraden hebben aan mijn lichaam... Lieve groet
pi_37574785
Grote kans dat als je een verminderd libido ervaart met de pil je de klok er op gelijk kan zetten dat dit ook gebeurt met mirena
mama van Myrddin
  vrijdag 5 mei 2006 @ 13:47:06 #165
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37575091
quote:
Op vrijdag 5 mei 2006 13:38 schreef Misticle_lightning het volgende:
Grote kans dat als je een verminderd libido ervaart met de pil je de klok er op gelijk kan zetten dat dit ook gebeurt met mirena
Nee hoor, absolute onzin. De Mirena heeft zo ontzettend veel minder hormonen dan welke pil dan ook, dat de kans op een verminderd libido (wat vaak oorzaak is van de hormonen in een pil) een heel stuk kleiner is.
pi_37578740
Bovendien zitten de hormonen in de Mirena alleen in je baarmoeder. Ze werken daar heel locaal om je baarmoederslijmvlies in te perken of iets dergelijks. Mijn gynaecoloog heeft me uitgelegd dat hormonen alleen effect op je gemoed kunnen hebben als ze inwerken op je eierstokken.

En uit persoonlijke ervaring kan ik je zeggen, niks mis mee met die Mirena. . Absoluut geen last van hormonen.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37578963
Ik weet niet meer of ik al geantwoord had: ik ben aan de pil geweest en ik had nooit zin. Nu heb ik een Mirena en ik wil elke dag wel! Dus geen libidovermindering.
pi_37964430
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
In the long run, I hit what I aim at
  donderdag 18 mei 2006 @ 21:47:14 #169
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_37966460
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Ik heb het wel gehad met die spiraaltjes, dan wordt de pijn tijdens mij periode erger, dan zitten ze weer niet goed en nou heb ik van de week onder de douche er 1 uit gewerkt omdat ie naar buiten kwam zetten. Klaar met die dingen.
Koperspiraaltjes of Mirena? En hoeveel heb je er gehad in totaal?
pi_37967141
En door de huisarts of de gyn geplaatst?
pi_37967238
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:11 schreef melonovy het volgende:
Ik had 3 weken een bloody hell ( ). Daarna bleef het ook wel weg, ben in de 2 jaar dat ik het nu heb 4 of 5 keer 'ongesteld' geweest.
pi_37967366
Je doet je naam geen eer aan dus
  donderdag 18 mei 2006 @ 22:09:18 #173
34891 melonovy
La Kutschie
pi_37967693
Shit
Na 3 weken bloeden, was het net een week weg, ben ik vandaag weer een ongesteld geworden, oke, het bloeden was niet zwaar, maar de PMS was heftig! Ik ben chagrijning geweest, moe, onhandig echt vreselijk!
Nu hoop ik dat ik na deze (hopelijk korte) menstruatie een super tijd tegemoed ga!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_37972799
Hebben jullie weleens het idee dat de draadjes van je Mirena langer worden ? Ik heb het idee dat mijn draadjes sinds gisteren een centimeter, of misschien zelfs twee langer zijn. Zit ik me stiekum toch weer zorgen te maken dat er iets mis is ofzo.

Daar was ik al bang voor voor ik mijn spiraaltje had: dat je nooit 100 % zeker kan weten dat alles goed zit, omdat je er zelf niks aan kan doen, in tegenstelling tot pil slikken of de Nuvaring.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_37978492
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 21:06 schreef Malchevia het volgende:
Als je een koperspiraaltje hebt is de Gynefix misschien iets voor jou? Die wordt van binnen vastgemaakt, dus kan er, als het goed is, niet zomaar uit komen zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')