Ik zit vreselijk te twijfelen...
Heb ook diverse pillen en de nuvaring geprobeerd. Voor kortere of langere periodes, maar alle geen succes. Ik kan gewoon echt niet tegen de hormonen. Zelfde klachten als anderen al aangeven: niet meer echt vrolijk, geen zin meer in seks enz. enz...
Ik heb me inmiddels aardig ingelezen op het onderwerp 'spiraaltjes', maar ik vind het moeilijk een keuze te maken. Ik weet dat je met de Mirena echt veel minder hormonen binnenkrijgt dan met de pil en dat veel vrouwen dan geen last meer hebben van die stemmingsklachten, maar toch ben ik er erg angstig voor. Ik heb gewoon een hekel aan die hormonen gekregen en wil ze liever helemaal niet meer binnenkrijgen.
Ook vind ik het (en je mag me gerust gek noemen
![]()
) best een nadeel dat je met de Mirena vaak helemaal niet meer ongesteld wordt. Natuurlijk zit ik ook niet op het ongemak te wachten, maar ik heb er normaal maar hooguit 2 dagen wat last van (krampen/vervelend gevoel) en dat vind ik zelf altijd wel te overzien. Pfff, het is moeilijk uit te leggen, en misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt, maar het hoort er voor mij gewoon zo ontzettend bij dat ik bang ben dat ik me ongemakkelijk ga voelen als het wegblijft. En het lijkt me ook heel vervelend dat het dan wel ineens toch kan komen op een moment dat je er helemaal niet meer op voorbereid bent.
Tja, maar dan een koperspiraaltje... Ik heb niet zo heel veel last van die ethische bezwaren. Ik zie het ook niet als een abortus. Het nadeel van een koperspiraal is voor mij dan weer voornamelijk dat je menstruatie veel heftiger kan worden. Daar zit ik uiteraard ook weer niet op te wachten, dat ik ineens elke maand een week krom loop of zo...
![]()
Ik heb over beide inmiddels juich- en horrorverhalen gelezen en dat is op zich goed voor de beeldvorming, maar je schiet er niet veel op als je al zo twijfelt.
Mijn huisarts leek erg enthousiast over de Mirena. Ze heeft me zelfs gedemonstreerd hoe hij geplaatst werd en zo. Erg vriendelijk.
![]()
En ze vertelde ook inderdaad over de nadelen die er aan kunnen zitten, die hier ook al besproken zijn. Maar ja, uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan mezelf (en gelukkig ook maar). Ik neig op dit moment naar koper maar ik ben er nog niet uit. Lastig hoor!
[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 02-11-2005 12:36:20 ]