abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:07:58 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13480092
De chador, de allesbedekkende gezichtssluier, moet overal in de Nederlandse samenleving worden verboden en niet enkel op scholen en universiteiten. Dat stelt Ankie Verlaan, lid van het college van bestuur van de Universiteit van Amsterdam (UvA) en oud-bestuursvoorzitter van het Regionaal Opleidingen Centrum (ROC) Amsterdam. Volgens haar toon je respect voor elkaar door elkaar in de ogen te kijken.

Verlaan kwam vorig jaar in het nieuws toen ze de gezichtssluierkwestie op het Amsterdamse ROC afhandelde. Ze stelde ook strenge regels in voor verplicht Nederlands spreken op school. Volgens Verlaan zou dat op elk schoolplein moeten gelden. ''Ik realiseer me dat wij in Nederland integratieproblemen altijd op een merkwaardige manier hebben aangepakt. We hebben volstrekt genegeerd wat er speelde, wat mensen doen, hoe ze samenleven. Ineens denk je, als het over de gezichtssluier gaat: ho eens even. Met alle respect voor elkaars overtuiging, maar moeten wij dat in Nederland toelaten? Ik vind van niet''.

------------------------------------------------------Bron: FP/Parool

Deel 1: Chador in Nederland totaal verbieden

Onderdrukking van de vrouw, zo wordt het dragen van een chador gezien. Een verbod zou betekenen dat deze onderdrukking niet meer zichtbaar is op straat.

Zou de onderdrukking ophouden wanneer dit middel niet meer te gebruiken is? Zou het de mentaliteitsverandering teweeg brengen die we graag zien?

Zoniet, help je deze vrouwen er werkelijk mee of is het dan een "kop in het zand steken" maatregel geworden?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13480212
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:07 schreef robh het volgende:

Onderdrukking van de vrouw, zo wordt het dragen van een chador gezien. Een verbod zou betekenen dat deze onderdrukking niet meer zichtbaar is op straat.

Zou de onderdrukking ophouden wanneer dit middel niet meer te gebruiken is? Zou het de mentaliteitsverandering teweeg brengen die we graag zien?

Zoniet, help je deze vrouwen er werkelijk mee of is het dan een "kop in het zand steken" maatregel geworden?

Het is een duidelijk overheidssignaal, een eerste begin, dat zeker op langere termijn zal meehelpen.

Ik neem aan dat het ook niet toegestaan is om je vrouw aan een hondenketting mee te sleuren door een winkelstraat?

pi_13480229
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:14 schreef DennisMoore het volgende:

Ik neem aan dat het ook niet toegestaan is om je vrouw aan een hondenketting mee te sleuren door een winkelstraat?

Oh? Waarom niet?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:15:46 #4
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:16:21 #5
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480246
quote:
Wellicht niet, maar ik vind dat geen argument om het dan maar NIET te doen.

Voor mij is het een teken van onderdrukking omdat de ellende die dat kledingstuk met zich meebrengt (hinderlijk in élke vorm van communicatie) het praktisch nut veruit overstijgt en ik snap dan ook niet dat zo'n openlijke uiting van onderdrukking geaccepteerd wordt.

Er is door heel wat vrouwen in Nederland hemel en aarde verzet om de positie van de vrouw te verbeteren en dit is dan ook gewoon een regelrechte provocatie. Stel je eens voor dat je nu in Zuid-Afrika met een t-shirt rond zou lopen waarop 'Pro-apartheid! Staanplaatsen voor zwarten en alles sal regkom'. Ik snap gewoon niet waarom je in een land gaat wonen met alle vrijheden van dien, met een maatschappij die ten opzichte van je eigen wereldbeeld vele eeuwen verder is in haar ontwikkeling, zonder daar gebruik van te maken. Ik zou niet in Saudi-Arabië willen wonen, omdat ik me compleet niet thuis zou voelen in die maatschappij en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je je onder een chador in Nederland thuisvoelt... dat strookt toch gewoon totáál niet met elkaar?

pi_13480269
quote:

[..]

Het is een duidelijk overheidssignaal, een eerste begin, dat zeker op langere termijn zal meehelpen.

Zolang je vrouw daarmee instemt mag dat gewoon hoor.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:20:09 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13480301
quote:

[..]

is het aan de overheid om bepaalde aspecten van een religie te verbieden in het openbare leven?
quote:
zolang het niet tegen de wil van de vrouw is niet (denk ik)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_13480303
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Zolang je vrouw daarmee instemt mag dat gewoon hoor.

Ik betwijfel het...

(En dan niet in een of andere BDSM-situatie he?)

pi_13480336
Gewoon alle geloven verbannen.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:22:45 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13480340
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:22 schreef Elusive het volgende:
zeer nuttige bijdrage
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:24:06 #11
16625 robh
pi_13480358
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:16 schreef Lithion het volgende:

Wellicht niet, maar ik vind dat geen argument om het dan maar NIET te doen.

Ik vind het ook geen argument, maar zoals ik in deel 1 ook al gepost heb, je zult meer moeten doen om je doelstelling te halen, met een simpel verbod kom je er niet. Het is een goede eerste stap, dat zeker, maar niet de eindoplossing.

Er zou meer moeten gebeuren. Ik zat bijvoorbeeld te denken aan een verplichte cursus "Welkom in 2003" voor man én vrouw mocht er iemand betrapt worden op het dragen van de chador. Of dat zou werken? Geen idee.

quote:
Voor mij is het een teken van onderdrukking omdat de ellende die dat kledingstuk met zich meebrengt (hinderlijk in élke vorm van communicatie) het praktisch nut veruit overstijgt en ik snap dan ook niet dat zo'n openlijke uiting van onderdrukking geaccepteerd wordt.

Er is door heel wat vrouwen in Nederland hemel en aarde verzet om de positie van de vrouw te verbeteren en dit is dan ook gewoon een regelrechte provocatie. Stel je eens voor dat je nu in Zuid-Afrika met een t-shirt rond zou lopen waarop 'Pro-apartheid! Staanplaatsen voor zwarten en alles sal regkom'. Ik snap gewoon niet waarom je in een land gaat wonen met alle vrijheden van dien, met een maatschappij die ten opzichte van je eigen wereldbeeld vele eeuwen verder is in haar ontwikkeling, zonder daar gebruik van te maken. Ik zou niet in Saudi-Arabië willen wonen, omdat ik me compleet niet thuis zou voelen in die maatschappij en ik kan me dan ook niet voorstellen dat je je onder een chador in Nederland thuisvoelt... dat strookt toch gewoon totáál niet met elkaar?

Ik deel je vragen en ben het volledig met je eens.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:24:11 #12
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480361
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:20 schreef Re het volgende:
is het aan de overheid om bepaalde aspecten van een religie te verbieden in het openbare leven?
Ja, als die aspecten iemand in zijn vrijheid beperken of als aanstootgevend gekenmerkt zouden kunnen worden. Het lijkt me namelijk dat je ook niet zomaar op straat een schaap mag slachten, ook al is dat onderdeel van iemands religie.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:25:32 #13
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480390
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:24 schreef robh het volgende:
Ik vind het ook geen argument, maar zoals ik in deel 1 ook al gepost heb, je zult meer moeten doen om je doelstelling te halen, met een simpel verbod kom je er niet. Het is een goede eerste stap, dat zeker, maar niet de eindoplossing.
Oh maar dat ben ik absoluut met je eens, het is zeker geen definitieve oplossing.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:29:55 #14
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13480469
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, als die aspecten iemand in zijn vrijheid beperken of als aanstootgevend gekenmerkt zouden kunnen worden. Het lijkt me namelijk dat je ook niet zomaar op straat een schaap mag slachten, ook al is dat onderdeel van iemands religie.

waarom wordt er constant van die extreme niet terzake doende voorbeelden bijgehaaald om je standpunt te verdedigen. Schapen slachten mag niet op straat en heeft niets te maken met het dragen van een dom kleed. Omdat jij iets aanstoot gevend wind hoefthet nog niet verboden te worden. Dat het iemands vrijheid beperkt dan kan je ook op je vingers natellen dat als je het dragen van zo'n tent verbiedt je deze vrouwen toch ook nooit meer in het openbare leven zal zien.
pi_13480489
Een SS-uniform is herleidbaar aanstootgevend. Een chador is dat niet, en het is ook geen feit dat het staat voor onderdrukking. Ik vind dat zwakke argumenten voor een verbod.
It is much easier to be critical than to be correct.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:33:11 #16
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480513
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:29 schreef Re het volgende:
waarom wordt er constant van die extreme niet terzake doende voorbeelden bijgehaaald om je standpunt te verdedigen. Schapen slachten mag niet op straat en heeft niets te maken met het dragen van een dom kleed.
Nee, het heeft te maken met hetgeen jij vroeg, of de regering te maken heeft met het verbieden van bepaalde aspecten van een religie in het openbare leven en het antwoord daarop is dus ja.
pi_13480524
quote:
je zult meer moeten doen om je doelstelling te halen, met een simpel verbod kom je er niet. Het is een goede eerste stap, dat zeker, maar niet de eindoplossing.
Vertaal dit stukje in het duits en je hebt een perfecte speech van zo rond 1940.

Ik snap werkelijk niet wat het probleem is met het dragen van zo'n ding. Het is toch jouw probleem als je je aan kleding van iemand anders ergert?

zaterdag 27 september 2003 @ 16:34:55 #18
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13480534
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:31 schreef Meneer_Aart het volgende:
Een SS-uniform is herleidbaar aanstootgevend. Een chador is dat niet, en het is ook geen feit dat het staat voor onderdrukking.
Misschien geen expliciete onderdrukking dat het gedragen wordt omdat de man van het huis haar daartoe dwingt, maar het zit er in mijn ogen wel impliciet in opgesloten. Waarom zou iemand anders zo'n ontzéttend onpraktisch kledingstuk gaan dragen die je in elke bewegingsvrijheid beperkt en waarom specifiek de vrouw?

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 27-09-2003 16:35]

pi_13480541
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:34 schreef Murazor4096 het volgende:

[..]

Vertaal dit stukje in het duits en je hebt een perfecte speech van zo rond 1940.

pi_13480553
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Misschien geen expliciete onderdrukking dat het gedragen wordt omdat de man van het huis haar daartoe dwingt, maar het zit er in mijn ogen wel impliciet in opgesloten. Waarom zou iemand anders zo'n ontzéttend onpraktisch kledingstuk gaan dragen die je in elke bewegingsvrijheid beperkt.

Tsja, en zo kan ik bezwaren hebben tegen een toupetje, zwarte kousen of een string. Dit houdt gewoon geen stand.
pi_13480563
In Iran is ten tijde van de Sjah de chador een tijdje verboden geweest.
Het gevolg daarvan was dat vrouwen helemaal niet meer buitenkwamen.
Dit is een van de oorzaken van de Islamitische Revolutie (Khomeini etc) geweest.
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:39:39 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13480600
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:33 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, het heeft te maken met hetgeen jij vroeg, of de regering te maken heeft met het verbieden van bepaalde aspecten van een religie in het openbare leven en het antwoord daarop is dus ja.

juist in het openbare leven (ok in de context van prive leven, allerdaagse gang van zaken) denk ik dat het niet de taak is van de overheid om verboden in te stellen. Dat men net zoals in Turkije een verbod op het dragen bepaalde facetten in overheidsinstellingen etc. heeft lijkt me voldoende
  zaterdag 27 september 2003 @ 16:45:31 #23
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_13480666
Ik vind het altijd heel eng als ik mensen met een chador tegenkom. Net als dat ik het eng zou vinden als er mensen met een gezichtsbedekkende puntmuts of met een bivakmuts op langs zouden komen.

Maar ik weet niet of dat voldoende reden is om ze te verbieden.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_13480816
Naveltruitjes, baseballpetten en andere lichaamsbedekkende of -onthullende kledingstukken stellen de minister voor minder problemen dan kledingsstukken die verbonden kunnen zijn aan de religieuze, politieke of etnische identiteit van personen. Anders dan godsdienstige overtuiging, vrijheid van meningsuiting en non-discriminatie op grond van ras, zijn het recht op sex-appeal en een hip imago niet door de wet beschermd.

Het standpunt van de minister ten aanzien van soms met extreemrechtse opvattingen geassocieerde kledingsstukken als bomberjacks, maakt het voor scholen eerder moeilijker dan gemakkelijker om maatregelen en beleid te ontwikkelen wanneer rond dergelijke kledingstukken en symbolen problemen ontstaan. In haar Leidraad stelt de minister: 'Soms laten mensen met hun kleding zien dat zij zich identificeren met bepaalde (politieke) ideeën () geassocieerd met extreemrechtse opvattingen. Het verbieden van zulke kleding kan de in de Grondwet gewaarborgde vrijheid van meningsuiting aantasten. Een school mag daarom dergelijke kleding niet verbieden vanwege de inhoud van zulke ideeën. Beperkingen aan zulke kleding stellen mag wel om andere redenen, bijvoorbeeld als het nodig is om wanordelijkheden te voorkomen.'

pi_13481140
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:37 schreef Aernout het volgende:
In Iran is ten tijde van de Sjah de chador een tijdje verboden geweest.
Het gevolg daarvan was dat vrouwen helemaal niet meer buitenkwamen.
Dit is een van de oorzaken van de Islamitische Revolutie (Khomeini etc) geweest.
Dit is geen Iran maar Europa.
[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13481218
Ok, ik ben net terug van een rondje Rotterdam-Centrum van Bibliotheek tot Eendrachtsplein inclusief een rondje markt en 2 metro tripjes, geen enkele chador gezien.
Lijkt mij dat dit weer het zoveeltje blaattopic is over een non-issue gezien het voorkomen op straat van de chador.
pi_13481248
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:16 schreef Tijger_m het volgende:
Ok, ik ben net terug van een rondje Rotterdam-Centrum van Bibliotheek tot Eendrachtsplein inclusief een rondje markt en 2 metro tripjes, geen enkele chador gezien.
Lijkt mij dat dit weer het zoveeltje blaattopic is over een non-issue gezien het voorkomen op straat van de chador.
Ok, ik ben net terug van een rondje Den Haag van Bibliotheek tot Schilderswijk inclusief een rondje markt en 2 tram tripjes, geen enkele dakloze zwerver gezien.
Lijkt mij dat het commentaar op het kabinet weer het zoveeltje blaattopic is over een non-issue gezien het voorkomen van armoede in Nederland

Misschien is die mevrouw van de Universiteiten wel gek. Er komen geen chadors voor in Nederland en die rechtszaken om het dragen ervan op school af te dwingen zijn aangespannen door Michel Smit

[Dit bericht is gewijzigd door Tedje_van_Es op 27-09-2003 17:22]

[b]Op vrijdag 7 november 2003 00:23 schreef gelly het volgende:[/b][br]Ik wil Fok! wel leuk houden.
pi_13481301
gut men neemt gemakshalve aan dat die vrouwen gedwongen zijn om zo'n tent te dragen.
pi_13481307
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende: Zolang je vrouw daarmee instemt mag dat gewoon hoor.
Precies! Besnijden die handel. Ze willen het tenslotte zelf.
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:27:40 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13481446
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:21 schreef rroloff het volgende:

[..]

er is volgens mij niets mis met het vrijwillig besnijden op volwassen leeftijd, het gaat in dit (weer extreem doorgetrokken geval ter ondersteuning van het verbieden van de Chador) geval dus bij kinderen die verplicht worden ... nonsense commentaar dus
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:28:58 #31
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13481468
Zodra het tegen de wet in gaat, is het verboden. En uiting van religie heeft alijd de laagste prioriteit, in mijn ogen.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13481582
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:21 schreef rroloff het volgende:

[..]

Waarom wil je de vrouwen zomaar besnijden?

En is het niet zo dat een man veel minder fanataseerd over vrouwen als hij ze niet geil gekleed ziet rond rondlopen?

zaterdag 27 september 2003 @ 17:35:12 #33
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13481606
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:34 schreef Youssef het volgende:
En is het niet zo dat een man veel minder fanataseerd over vrouwen als hij ze niet geil gekleed ziet rond rondlopen?
Er is niets mis met uitdagend kledij. Wil een vrouw niets tonen, dan is dat haar zaak. En vice versa.
1 kernfysicus
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:36:49 #34
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13481642
Voorstel:
Iedereen met een Chador verplicht laten werken
1 In de glastuinbouw in de zomer
en
2 Als kaartcontroleur in het openbaar vervoer in de winter

Ook de dienst wielklemmen zetten kan nog wel wat Chadors gebruiken.

Koranfascisme bedankt Islam
pi_13481648
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:34 schreef Youssef het volgende:

Waarom wil je de vrouwen zomaar besnijden?

Duh.
quote:
De één draagt een tent, de ander draagt een touwtje...

Beetje dom om het ene uiterste te bepleiten door het andere uiterste aan te vallen.

zaterdag 27 september 2003 @ 17:37:48 #36
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13481658
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:36 schreef machteld het volgende:
Voorstel:
Iedereen met een Chador verplicht laten werken
1 In de glastuinbouw in de zomer
en
2 Als kaartcontroleur in het openbaar vervoer in de winter

Ook de dienst wielklemmen zetten kan nog wel wat Chadors gebruiken.

. Je wilt vrije mensen dwingen ergens te werken? Wat 'n stalinistische bedoening.
1 kernfysicus
pi_13481662
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:35 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Er is niets mis met uitdagend kledij. Wil een vrouw niets tonen, dan is dat haar zaak. En vice versa.

Nou dan, chador op en gaan met die banaan. Die vrouwen willen gewoon een eigen man en die mannen willen gewoon een eigen vrouw en zich verder niet bemoeienh met het andere geslacht op seksueel gebied.
  zaterdag 27 september 2003 @ 17:38:50 #38
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13481681
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:37 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nou dan, chador op en gaan met die banaan. Die vrouwen willen gewoon een eigen man en die mannen willen gewoon een eigen vrouw en zich verder niet bemoeienh met het andere geslacht op seksueel gebied.

Van mij mogen ze. Zolang iedereen zich maar aan de wet houdt.
1 kernfysicus
pi_13481683
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:36 schreef DennisMoore het volgende:
Duh.
quote:
De één draagt een tent, de ander draagt een touwtje...

Beetje dom om het ene uiterste te bepleiten door het andere uiterste aan te vallen.

Ik val helemaal niemand aan hoor.
pi_13481691
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:27 schreef Re het volgende: er is volgens mij niets mis met het vrijwillig besnijden op volwassen leeftijd [...] nonsense commentaar dus
Wat ik ermee wil zeggen: ook (volwassen) vrouwen kunnen vrijwillig instemmen met iets wat ze zonder sociale druk niet vrijwillig met zich zouden laten doen. En dan is er volgens mij wel iets wat mee mis.

[Zie mij de feministische kaart spelen - nooit achter mezelf gezocht :-) ]

pi_13481735
Chador is een uiting van onderdrukking van vrouwen, niet een geloofsuiting.
Het toestaan impliceert instemming.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_13481757
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:41 schreef milagro het volgende:
Wat lul je nou? Er zijn genoeg vrouwen die van een gewoon hoofddoekje overgaan tot TOTALE bedekking. Dat vinden zij zelf fijn, wat is daar nou mis mee En er zijn er ook genoeg die van geen bedekking overgaan tot alleen een hoofddoekje.
pi_13481864
dat is meestal het gelul dat er voor moet zorgen dat mensen eerst benauwdheid voelen als ze het woord chador horen en dat gelijk associeren met onderdrukking dan kan je er namelijk makkelijker op los gaan slaan zonder echte argumenten.
pi_13481879
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:43 schreef Youssef het volgende:

[..]

Wat lul je nou? Er zijn genoeg vrouwen die van een gewoon hoofddoekje overgaan tot TOTALE bedekking. Dat vinden zij zelf fijn, wat is daar nou mis mee En er zijn er ook genoeg die van geen bedekking overgaan tot alleen een hoofddoekje.

Is het uit vrije wil als je doet om je man niet te kwetsen, of je vader?
Waarom de bedekking?
Omdat MANNEN zich niet kunnen beheersen volgen jullie anders.
Het probleem zit bij de MANNEN dus, dus die dienen zich aan te passen, NIET de vrouwen.

Klaar, simpel.

Er is hun eeuwenlang wijsgemaakt dat ter bescherming van hun is, en logisch dus dat velen dat voor zoete koek slikken.
Feitelijk gaat het gewoon weer om tegemoet te komen aan de makken en nukken van mannen.

pi_13481893
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:48 schreef Chadi het volgende:

dat is meestal het gelul dat er voor moet zorgen dat mensen eerst benauwdheid voelen als ze het woord chador horen en dat gelijk associeren met onderdrukking dan kan je er namelijk makkelijker op los gaan slaan zonder echte argumenten.

Als het érgens benauwdheid zal zijn, letterlijk en figuurlijk, dan is het wel in zo'n tent.
pi_13481931
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:49 schreef milagro het volgende:

[..]

Is het uit vrije wil als je doet om je man niet te kwetsen, of je vader?
Waarom de bedekking?
Omdat MANNEN zich niet kunnen beheersen volgen jullie anders.
Het probleem zit bij de MANNEN dus, dus die dienen zich aan te passen, NIET de vrouwen.

Klaar, simpel.

Er is hun eeuwenlang wijsgemaakt dat ter bescherming van hun is, en logisch dus dat velen dat voor zoete koek slikken.
Feitelijk gaat het gewoon weer om tegemoet te komen aan de makken en nukken van mannen.

Sorry, dast jij jezelf graag ziet als lustobject, sorry, dat andere mensen zich fijner voelen met chador aan.
pi_13481935
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:48 schreef Chadi het volgende:
Vind je het normaal dan dat een vrouw volkomen bedekt over straat moet, omdat manlief dat graag zo ziet, of omdat zij dénkt dat dat nodig is om mannen niet in de verleiding te brengen?

Waarom bedekken mannen zich niet?
Denk je dat vrouwen niet net zo verlekkerd naar jouw kont kijken, indien het bekijken waard?
Oh nee, vrouwen zitten anders in elkaar
En lesbische vrouwen, mogen die eigenlijk wel in de buurt komen van ongesluierde dames, die kijken immers ook met "mannenogen"naar hun sexe genotes.

pi_13481956
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:52 schreef milagro het volgende:
Denk je dat vrouwen niet net zo verlekkerd naar jouw kont kijken, indien het bekijken waard?
Zeg je dit voor het eerst of kopieer je het uit oude topics? Anders lees je die gewoon weer even door als je behoefte hebt aan de 1000ste discussie die over hetzelfde gaat.
pi_13481958
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:52 schreef Youssef het volgende:

[..]

Sorry, dast jij jezelf graag ziet als lustobject, sorry, dat andere mensen zich fijner voelen met chador aan.

Proest.
Wie maakt vrouwen tot lustobject??
Dat zijn toch echt de mannen, als je jouw gedachtegang zou volgen.
Dáár zit dan het probleem!
Mmoslims kunnen zich niet beheersen als ze een ongesluierde vrouw zien ofzo?
pi_13481977
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:54 schreef milagro het volgende:

[..]

Proest.
Wie maakt vrouwen tot lustobject??
Dat zijn toch echt de mannen, als je jouw gedachtegang zou volgen.
Dáár zit dan het probleem!
Mmoslims kunnen zich niet beheersen als ze een ongesluierde vrouw zien ofzo?

Ik praat nu helemaal niet over wat een man denkt. Ik praat nu alleen vanuit het oogpunt van een vrouw. Een vrouw die zich bekeken voelt wil zich gewoon bedekken.
pi_13481978
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:54 schreef Youssef het volgende:

[..]

Zeg je dit voor het eerst of kopieer je het uit oude topics? Anders lees je die gewoon weer even door als je behoefte hebt aan de 1000ste discussie die over hetzelfde gaat.

Tuurlijk, lul er maar om heen.
Het probleem zit aan jouw koppie en dat van je broeders.
Als jullie denken dat enkel het sluieren van een vrouw de lusten van de man onder controle houdt, is het zeer treurig gesteld met de moslimman
pi_13482019
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:55 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik praat nu helemaal niet over wat een man denkt. Ik praat nu alleen vanuit het oogpunt van een vrouw. Een vrouw die zich bekeken voelt wil zich gewoon bedekken.

Die gaat dus in een tent de straat op.
En waarom wilt ze zich bedekken?
Omdat haar wijs gemaakt is dat mannen zich niet kunnen beheersen.
Dat zij met haar uiterlijk mannen aanzet tot zondige gedachtes en daden.
Dan zit het probleem dus bij de man.
Als de man een tent nodig heeft om zijn lusten te bedwingen , laat hij die dan zelf aantrekken, eentje met tunnelvisie.
pi_13482026
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:52 schreef milagro het volgende:

[..]

Vind je het normaal dan dat een vrouw volkomen bedekt over straat moet, omdat manlief dat graag zo ziet, of omdat zij dénkt dat dat nodig is om mannen niet in de verleiding te brengen?

Oh nee, vrouwen zitten anders in elkaar
En lesbische vrouwen, mogen die eigenlijk wel in de buurt komen van ongesluierde dames, die kijken immers ook met "mannenogen"naar hun sexe genotes.

het moet niet is vrije keus . Ik vind het geen porem maar dat staat los van de vrijheid om daar voor te kiezen. ik heb vrouwen liever in mini rokje zo kort dat ik kan lip lezen
pi_13482123
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

het moet niet is vrije keus . Ik vind het geen porem maar dat staat los van de vrijheid om daar voor te kiezen. ik heb vrouwen liever in mini rokje zo kort dat ik kan lip lezen

Dus de gedachte erachter , de vrouw dient zich aan te passen aan de man, ipv dat de man zijn zaken in de kruissteek en bovenkamer in bedwang houdt, dat stoort jou niet, dat dát hen wijs gemaakt is?

Zij gelóven dat ze zondig zijn indien ze zich niet bedekken.
Heb jij niet liever dat ze weten en inzien dat dát totaal niet gevraagd wordt van ze, dat dat een pertinent leugen is, van mannen?

pi_13482221
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 18:04 schreef milagro het volgende:

[..]

Dus de gedachte erachter , de vrouw dient zich aan te passen aan de man, ipv dat de man zijn zaken in de kruissteek en bovenkamer in bedwang houdt, dat stoort jou niet, dat dát hen wijs gemaakt is?

Heb jij niet liever dat ze weten en inzien dat dát totaal niet gevraagd wordt van ze, dat dat een pertinent leugen is, van mannen?

er wordt mensen zo veel wijs gemaakt het is je eigen keus om daar wel of niet in mee te gaan. zo zit de wereld in elkaar.
pi_13482224
quote:

[..]

Kort door de bocht: Dan moeten ze dat geloof maar niet aanhangen.

Ze heb ik het idee dat er in Nederland ook behoorlijk wat (streng gereformeerde) vrouwen zijn die denken dat ze zondig bezig zijn als ze hun man niet gehoorzamen en in rokken lopen die korter zijn dan tot de enkels.

Ook maar verbieden? Of hoort dat ineens tot de alomvattende zaligmakende Nederlandse cultuur?

De enige reden om een chador in Nederland te verbieden is vanwege de handhaving van het 'maskerverbod'. Dus of je gooit het daarop, en stelt de religieuze uiting ondergeschikt daaraan, of je heft dat hele verbod op.

Vrijheid, weet je wel. Dat betekent ook de vrijheid om kleding te dragen of religies aan te hangen die de meerderheid van de bevolking niet aanstaan.

zaterdag 27 september 2003 @ 18:13:35 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13482279
quote:

[..]

het feit blijft dat je niet iets kan bestrijden door het dan maar te verbieden, dat wekt alleen maar weerstand op dus zul je het anders aan moeten pakken
pi_13482827
' De enige reden om een chador in Nederland te verbieden is vanwege de handhaving van het 'maskerverbod'. ' ...

Er zijn er meer maar deze is vooralsnog waarschijnlijk de enige juridisch haalbare zonder grondwetswijziging.
Dus.. pak is wat van die gesluierde vrouwen op en laat ze voorkomen.

zaterdag 27 september 2003 @ 18:45:59 #59
16625 robh
pi_13482904
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 18:41 schreef Koos Voos het volgende:
' De enige reden om een chador in Nederland te verbieden is vanwege de handhaving van het 'maskerverbod'. ' ...

Er zijn er meer maar deze is vooralsnog waarschijnlijk de enige juridisch haalbare zonder grondwetswijziging.
Dus.. pak is wat van die gesluierde vrouwen op en laat ze voorkomen.

In deel 1 stond nog een vraag aan jou open, misschien dat je nu de tijd en interesse hebt om hem te beantwoorden?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13482947
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 18:09 schreef Chadi het volgende:

[..]

er wordt mensen zo veel wijs gemaakt het is je eigen keus om daar wel of niet in mee te gaan. zo zit de wereld in elkaar.

Eigen keus ja, binnenshuis. Naar buiten toe hoeven vormen en symbolen van onderdrukking niet geaccepteerd te worden. Het is ook provocerend; het impliceerd dat vrouwen die geen tent dragen hoeren zijn en mannen een stel apen die zich niet in kunnen houden of op z'n minst ranzige gedachten krijgen als ze een mooie vrouw zien. Waarom in vredesnaam dit (al-dan-niet) recht verdedigen? Opbokken met die gasten ipv zich te beroepen op vrijheid van godsdienst, waar het niets mee te maken heeft nb. en ook nog zeuren mbt discriminatie ook. Want wie discrimineert nou wie? De waardigheid van de vrouw én de man wordt hier behoorlijk aangetast als dit moet worden toegestaan.
  zaterdag 27 september 2003 @ 18:57:01 #61
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13483102
Ik snap het niet hoor jongens... Ene keer propageren wij als speelse poedels onze vrije tolerantie en soms stellen wij als op als de VS een regenachtige zondagmiddag wanneer ze niks accepteren.

Leg mij nu uit, waarom het andere extreme, het lopen in superstrakke doorzichte kledij, wel mag, en totale bedekking niet. Dit is gewoon absurd. Het komt er in feite op neer dat iedereen mag dragen wat hij of zij wil, als het maar geen chador of hoofddoek is...

Waardeloos, wat mij betreft moet die luie regering eerst wat doen aan die aanhangers van het homo-isme, die AIDS als nooit te voren hebben doen zegevieren, dan rustige Moslima's die helemaal niemand kwaad doen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 27 september 2003 @ 18:57:41 #62
13462 BansheeBoy
pi_13483121
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:22 schreef Elusive het volgende:
Wat een laxerend argument zeg...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_13483188
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 18:48 schreef fokje het volgende:

[..]

Eigen keus ja, binnenshuis. Naar buiten toe hoeven vormen en symbolen van onderdrukking niet geaccepteerd te worden. Het is ook provocerend; het impliceerd dat vrouwen die geen tent dragen hoeren zijn en mannen een stel apen die zich niet in kunnen houden of op z'n minst ranzige gedachten krijgen als ze een mooie vrouw zien. Waarom in vredesnaam dit (al-dan-niet) recht verdedigen? Opbokken met die gasten ipv zich te beroepen op vrijheid van godsdienst, waar het niets mee te maken heeft nb. en ook nog zeuren mbt discriminatie ook. Want wie discrimineert nou wie? De waardigheid van de vrouw én de man wordt hier behoorlijk aangetast als dit moet worden toegestaan.

geloof je zelf in je eigen onzin?
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:02:34 #64
13462 BansheeBoy
pi_13483238
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:21 schreef Chadi het volgende:
gut men neemt gemakshalve aan dat die vrouwen gedwongen zijn om zo'n tent te dragen.
Ja, die mensen die dat zeggen en denken verklaar ik hierbij tot laxerende poedels van wederzijds formaat. Die vrouwen dragen die Chadors geheel uit vrije wil, en volgen niks slaafs, zoals Nederland bv. wel zeer slaafs de VS volgt door de uitspraak van wijlen Bush:"Your either with us, or against us" ....

zaterdag 27 september 2003 @ 19:04:26 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_13483279
Off topic:
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

wijlen Bush:"

Is ie dood? Sinds wanneer?
quote:
Your either with us, or against us" ....

Jouw hetzij met ons of tegen ons?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:04:49 #66
13462 BansheeBoy
pi_13483284
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:41 schreef milagro het volgende:
Het dragen van een BH is een uiting van onderdrukking van vrouwen, niet een geloofsuiting.

pi_13483316
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:00 schreef Chadi het volgende:

[..]

geloof je zelf in je eigen onzin?

Ja. En weet je wat zo eng is? Dat er hier op het forum kennelijk vele (juist!) moslims zijn die de chador gaan zitten te verdedigen. Over eigen glazen ingooien gesproken zeg.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:15:35 #68
262 Re
Kiss & Swallow
pi_13483535
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:02 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, die mensen die dat zeggen en denken verklaar ik hierbij tot laxerende poedels van wederzijds formaat. Die vrouwen dragen die Chadors geheel uit vrije wil, en volgen niks slaafs, zoals Nederland bv. wel zeer slaafs de VS volgt door de uitspraak van wijlen Bush:"Your either with us, or against us" ....

nee BSB, niet bij iedereen maar er is wel degelijk druk van manlief of community waar ze inzitten
pi_13483600
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:06 schreef fokje het volgende:

[..]

Ja. En weet je wat zo eng is? Dat er hier op het forum kennelijk vele (juist!) moslims zijn die de chador gaan zitten te verdedigen. Over eigen glazen ingooien gesproken zeg.

Nou nee ik vind de chador niks prettigs zoals je terug kan lezen. Ik vind het slap geouwehoer als mensen zeggen dat het symbool is van onderdrukking. Dat is het namelijk niet. De vrouwen die het dragen doen dat niet omdat ze onderdrukt worden maar omdat ze ervoor kiezen zo door het leven te gaan net als ieder ander die ervoor kiest om welke richting dan op te gaan.

Weet je wat ik eng vind dat het als het aan de sommige ligt we ze voor hun bestwil uit die tent moeten dwingen maar zo werkt het niet. Die mensen zijn volwassen en maken eigen keuzes zoals jij en ik en daar moet je maar vrede mee hebben en het niet simplistisch gooien op onderdrukking en al die rommel.

pi_13483628
Opstraat mag je geen bivaksmuts dragen.
Ook niet achter de balie van een postkantoor.
Niet in en voor de klas.

De chador is geen uiting van een geloofsovertuiging.
Het belemmert ieder normaal kontakt.
Kortom verbieden die handel.
Althans op scholen, kantoor en creches, winkels of waar dan ook men werkt of leerling is.

Dat je hem in je vrije tijd draagt is treurig, maar kan helaas niet verboden worden.

No way dat men in Nederland moet gaan meewerken aan een symbool van vrouwenonderdrukking.
Want dat is het.
De vrouw die zich moet aanpassen aan de man.
De vrouw moet kompleet bedekt over straat opdat de man inluchtige kleding gestoken, zonder hoofdbedekking, kan genieten van zomerzonnetje, zonder verleid te worden door vrouwelijk islamatisch schoon.
Hoe zot wil je het hebben.

En hou in Godsnaam op met dat "vrije wil" gewouwel.
Als de vrouw van kind af aan wijsgemaakt wordt dat het tonen van heur haar en lichaamsvormen zondig en zelfs gevaarlijk is, logisch dan dat ze "meewerkt".

pi_13483654
Niet 'algemeen' laten verbieden, maar er wel voor zorgen dat bedrijven, horeca, scholen en meer dingen er regels voor kunnen maken die het verbieden.
[i]With those attacks, the terrorists and their supporters declared war on the United States. And war is what they got.[/i]
pi_13483680
Op school
30 graden buiten
komen kinderen naar buiten rennen
eindelijk vrij

langzaam lopen
ze daar de twee zusjes

door het hek
iedereen let op ze
want
ze dragen beiden een lelijke chador
geen gewoon doekje nee helemaal bedekkend
beige van kleur onder de kin door
en daaroverheen nog een zwarte doek
beiden zijn
8 en 9 jaar oud

Ik voel dat ik me erger..kan niet zeggen waarom..want het zijn maar kinderen...maar de opvallend heid maakt dat ze uit de toon vallen..en in deze hitte...
zij niet zichzelf mogen zijn vanwege een geloof
dat een vertaling in de bijbel of koran verkeerd uitlegden
de vrouw bedekke zich met een sluier

dat dit misschien inhield dat de sluier stond voor het hebben van lange haren...?
Is nog nooit in iemand opgekomen..

Ik ben er voor dat de chador verboden wordt
net zo goed als wij ons aanpassen in het land van hun herkomst behoren ze dat hier ook te doen
in feite maken ze zichzelf zo herkenbaar op deze wijze...
ergens onnodig..
dito verhaal met een travestiet die te overdreven vrouwelijkheid ten toon spreid en gaat klagen men discrimineert mij omdat...ik travestiet ben?
Nee joh...dat komt gewoon omdat je afwijkt van de norm..
das alles..
doe maar gewoon doe je al gek genoeg nml

grtz

zucht
pi_13483719
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:55 schreef milagro het volgende:

[..]

Tuurlijk, lul er maar om heen.
Het probleem zit aan jouw koppie en dat van je broeders.
Als jullie denken dat enkel het sluieren van een vrouw de lusten van de man onder controle houdt, is het zeer treurig gesteld met de moslimman

ze zijn nogal lustig
waarom?
Omdat je daar niks mag zien dus alles wat te zien valt...is lustverwekkend..

dus in feite hoe bloter hoe minder problemen voor de man...
gewenning etc..

zucht
pi_13483735
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:18 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nou nee ik vind de chador niks prettigs zoals je terug kan lezen. Ik vind het slap geouwehoer als mensen zeggen dat het symbool is van onderdrukking. Dat is het namelijk niet. De vrouwen die het dragen doen dat niet omdat ze onderdrukt worden maar omdat ze ervoor kiezen zo door het leven te gaan net als ieder ander die ervoor kiest om welke richting dan op te gaan.

Weet je wat ik eng vind dat het als het aan de sommige ligt we ze voor hun bestwil uit die tent moeten dwingen maar zo werkt het niet. Die mensen zijn volwassen en maken eigen keuzes zoals jij en ik en daar moet je maar vrede mee hebben en het niet simplistisch gooien op onderdrukking en al die rommel.

Er zijn ook NL-vrouwen die zich vrijwillig laten onderdrukken, die willen geleidt worden zeg maar. Dit gebeurt echter in de privé-sfeer. In het openbaar is dit echter ontoelaatbaar. Ik doe geen uitspraak over wat er binnenshuis gebeurt, daar heeft iedereen idd een eigen keuze, naar buiten toe is echter een ander verhaal.
pi_13483777
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:24 schreef fokje het volgende:

[..]

Er zijn ook NL-vrouwen die zich vrijwillig laten onderdrukken, die willen geleidt worden zeg maar. Dit gebeurt echter in de privé-sfeer. In het openbaar is dit echter ontoelaatbaar. Ik doe geen uitspraak over wat er binnenshuis gebeurt, daar heeft iedereen idd een eigen keuze, naar buiten toe is echter een ander verhaal.

Ik vind dat mensen zo vrij mogelijk moeten zijn in wat ze laten en doen ook al is dat geen lust voor het oog.
pi_13483780
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:24 schreef fokje het volgende:

[..]

Zie wel eens Nederlandse vrouwen met een chador
die zijn dan tot geloof gekomen omdat ze een buitenlands vriendje hebben?
zucht
pi_13483793
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:26 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ik vind dat mensen zo vrij mogelijk moeten zijn in wat ze laten en doen ook al is dat geen lust voor het oog.

Nou uh een potlood venter vind ik ook niet echt wat hoor duzz
zucht
pi_13483849
quote:

[..]

Nou dat laatste interesseert mij totaal niet eigenlijk.
pi_13483851
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:27 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Nou uh een potlood venter vind ik ook niet echt wat hoor duzz

jammer dat ie niet vrouwelijk is
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:30:49 #80
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13483854
Jammer dat buiten robh verder niemand hier op ingaat.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:16 schreef Lithion het volgende:
pi_13483866
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:27 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Zie wel eens Nederlandse vrouwen met een chador
die zijn dan tot geloof gekomen omdat ze een buitenlands vriendje hebben?

pi_13483882
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:30 schreef Lithion het volgende:
[..]
eensch hoor. Gewoon niets aan toe te voegen.
pi_13483906
quote:
[..]
Tjah kom je vraagstuk wie verlaat zijn land in vredesnaam
bedoel je hele familie achterlaten als je die nog hebt?
Je jeugd herinneringen?
Om het ergens anders beter te krijgen?
Is het zo slecht in het eigen land dan?
Of speelt er meer?
Wie gaan weg..
wie uit nederland zal deze keus overwegen?

Velen gaan weg uit kansloze situaties in eigen land
of omdat ze boeren zijn
armoede kennen
of crimineel in eigen land en of gezocht
of gewoon omdat het avonturiers zijn
oorlogsslachtoffers buiten beschouwing houdend natuurlijk

dus?

zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:33:55 #84
66444 Lord_Vetinari
pi_13483913
quote:
Ik snap gewoon niet waarom je in een land gaat wonen met alle vrijheden van dien, zonder daar gebruik van te maken.
Maar dat doen ze juist wel. Ze maken gebruik van de vrijheid zich te kleden zoals ze willen. En of dat nou echt willen is of gedwongen willen, doet daarvoor niet ter zake. Het gaat erom dat ze de vrijheid hebben het te doen.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:34:39 #85
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13483926
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 16:36 schreef Meneer_Aart het volgende:
Tsja, en zo kan ik bezwaren hebben tegen een toupetje, zwarte kousen of een string. Dit houdt gewoon geen stand.
Je begrijpt me niet. Ik zeg dat het een symbool van onderdrukking is omdat het specifiek gericht is op een subgroep (de vrouw) en het van dergelijk onpraktische aard is dat het haar uitsluitend in haar vrijheid belemmert. Een toupetje, zwarte kousen of een string vormen geen belemmering op het onderhouden van normale sociale contacten, een chador doet dat wél. Een vrouw wordt door zo'n chador érnstig in haar vrijheid beperkt en dat maakt het tot een symbool van onderdrukking.

En dan hoeft het dragen misschien niet onder druk te gebeuren en kan ze misschien het idee hebben dat ze het uit vrije wil doet, dat doet niets af aan het impliciete onderdrukkende karakter van de chador.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 27-09-2003 19:34]

pi_13483929
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:31 schreef fokje het volgende:

[..]

heb jij die nog nooit gezien dan?
Nou ik wel...had zoiets van uh die moet wel heel dom zijn?
zoiets?
zucht
pi_13483931
quote:

Het is geen oplossing voor de grootschaliger onderdrukking, maar wel een klein onderdeel ervan dat je aanpakt. Zo zul je dat soort problemen moeten oplossen.
quote:
Ik vind het een enorme belediging tegenover de vrouw, om haar geheel af te dekken zodat ze niet aantrekkelijk wordt voor andere mannen. Kom op zeg! Dat is niet iets wat naar ons land overgebracht moet worden. Het is al erg genoeg dat het anno 2003 nog steeds voorkomt en het dan ook nog een kans te geven door er aarzelend tegenop te treden is onacceptabel. Onderdrukking moet uitgeroeid worden!

Maar je bent natuurlijk bang dat de onderdrukking zich anders op een niet zichtbare (misschien wel mensonterender) manier doet gelden en dat het dmv de chador enigszins controleerbaar is. Dat is wel een dilemma.

[Dit bericht is gewijzigd door Bombie op 27-09-2003 19:37]

zaterdag 27 september 2003 @ 19:35:40 #88
66444 Lord_Vetinari
pi_13483938
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:34 schreef AngelWings het volgende:

[..]

zoiets?

En hoe zie jij onder een Chador of iemand een nederlandse vrouw is of niet?
pi_13483948
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Maar dat doen ze juist wel. Ze maken gebruik van de vrijheid zich te kleden zoals ze willen. En of dat nou echt willen is of gedwongen willen, doet daarvoor niet ter zake. Het gaat erom dat ze de vrijheid hebben het te doen.

Zo'n vrouw komt echt niet op eigen houtje in haar eentje naar NL om zo'n ding te kunnen dragen.
pi_13483960
quote:
[..]
jah de positie dat een vrouw haar eigen keuzes kan en mag maken. daar maken ook die vrouwen die een chador kiezen gebruik van. Maar nu komen er opeens mensen die vinden dat die vrouwen dat niet mogen doen omdat ze niet capabel genoeg zouden zijn om hun eigen keuzes te maken. Nederland is een vrij land die vrouwen maken gebruik van die vrijheid . Helemaal niks mis mee en past precies bij Nederland. Ze discrimineren geen anderen met hun chador.
pi_13483962
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En hoe zie jij onder een Chador of iemand een nederlandse vrouw is of niet?

Rara
een chador is ook dat hoofddoekje en lange jurk hoor
dus niet gezichtsbedekkend zwart gaas ervoor etc

Het was duidelijk te zien
dat het een nederlandse vrouw was

zucht
pi_13483969
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:34 schreef AngelWings het volgende:

[..]

zoiets?

Een NL-vrouw? Weet je dat wel zeker? (heb je het wel goed gezien? )
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:38:37 #93
66444 Lord_Vetinari
pi_13483975
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:37 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Rara

Knap van je. Dat jij aan iemand's uiterlijk kunt zien dat ze Nederlandse is en niet (om maar wat te noemen) Turkmeense. Of een andere blanke moslima.
pi_13483977
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:37 schreef Chadi het volgende:

[..]

jah de positie dat een vrouw haar eigen keuzes kan en mag maken. daar maken ook die vrouwen die een chador kiezen gebruik van. Maar nu komen er opeens mensen die vinden dat die vrouwen dat niet mogen doen omdat ze niet capabel genoeg zouden zijn om hun eigen keuzes te maken. Nederland is een vrij land die vrouwen maken gebruik van die vrijheid . Helemaal niks mis mee en past precies bij Nederland. Ze discrimineren geen anderen met hun chador.

Ik vind dat ze hun eigen Goddelijkheid discrimineren
en zal never niet geloven dat God dit gewild zou hebben toen hij een vrouw schiep
zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:39:19 #95
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13483986
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Maar dat doen ze juist wel. Ze maken gebruik van de vrijheid zich te kleden zoals ze willen.
Nee dat doen ze juist niet, want in plaats van deel te nemen aan de maatschappij plaatsen ze zichzelf erbuiten. Ze maken het zichzelf (want ze deed die chador toch vrijwillig aan?) onmogelijk om normaal te functioneren in de maatschappij. Als ik naar een ander land zou emigreren wil ik ook aan het dagelijks maatschappelijk verkeer deelnemen zoals dat daar plaatsvindt en als mijn normen en waarden conflicteren met dat land, dan ga ik daar niet naartoe, omdat ik dan simpelweg geen deel uit zou maken van de maatschappij.
quote:
En of dat nou echt willen is of gedwongen willen, doet daarvoor niet ter zake.
Dat doet juist wél ter zake.

[Dit bericht is gewijzigd door Lithion op 27-09-2003 19:39]

pi_13483989
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:19 schreef milagro het volgende:
Niet in en voor de klas.
Eens
quote:
Wel hoor.
quote:
Het meeste contact dan, ze kunnen nog wel praten en luisteren he?
quote:
Althans op scholen, kantoor en creches, winkels of waar dan ook men werkt of leerling is.
Dat je hem in je vrije tijd draagt is treurig, maar kan helaas niet verboden worden.
Ja ja, iedereen zou zich moeten kleden als jij.
quote:
No way dat men in Nederland moet gaan meewerken aan een symbool van vrouwenonderdrukking.
Want dat is het.
Nee. Het is een uiting van geloof (de Islam btw). Het is een toewijding aan geloof.
quote:
De vrouw moet kompleet bedekt over straat opdat de man inluchtige kleding gestoken, zonder hoofdbedekking, kan genieten van zomerzonnetje, zonder verleid te worden door vrouwelijk islamatisch schoon.
Mening.
quote:
Als de vrouw van kind af aan wijsgemaakt wordt dat het tonen van heur haar en lichaamsvormen zondig en zelfs gevaarlijk is, logisch dan dat ze "meewerkt".
Dat heet gewoon opvoeding toch? Je kinderen leren wat volgens jou goed en wat fout is. Tenslotte is het hun eigen keuze, want de chador is niet verplicht.
pi_13483996
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:37 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Rara

Gewoon een gek wijf dan.
pi_13484003
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Knap van je. Dat jij aan iemand's uiterlijk kunt zien dat ze Nederlandse is en niet (om maar wat te noemen) Turkmeense. Of een andere blanke moslima.

Waar wil je heen met die opmerking?
Ze sprak nederlands..ze was het...en haar vriend was buitenlands

En nog een heb ik persoonlijk gekend een korte tijd..

zucht
pi_13484014
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Misschien was ze wel een albino joh
en slaap lekker
zucht
pi_13484018
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee dat doen ze juist niet, want in plaats van deel te nemen aan de maatschappij plaatsen ze zichzelf erbuiten. Ze maken het zichzelf (want ze deed die chador toch vrijwillig aan?) onmogelijk om normaal te functioneren in de maatschappij. Als ik naar een ander land zou emigreren wil ik ook aan het dagelijks maatschappelijk verkeer deelnemen zoals dat daar plaatsvindt en als mijn normen en waarden conflicteren met dat land, dan ga ik daar niet naartoe, omdat ik dan simpelweg geen deel uit zou maken van de maatschappij.
[..]

als ze zich erbuiten plaatsen moeten ze dat zelf weten. dat is hun keus. Als je geen sociale contacten wil dan moet je dat zelf weten.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:42:12 #101
66444 Lord_Vetinari
pi_13484032
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:39 schreef Lithion het volgende:

[..]

[..]

En ook je buiten de maatschappij willen plaatsen is een uiting van vrijheid. Punkers, krakers en andere alternatieve bevolkingsgroepen doen het ook.
pi_13484034
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:40 schreef AngelWings het volgende:

[..]

Waar wil je heen met die opmerking?
Ze sprak nederlands..ze was het...en haar vriend was buitenlands

En nog een heb ik persoonlijk gekend een korte tijd..

goh en dat je iemand kan herkennen door een chador.. had ze een kentekenplaat op haar rug of zo?
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:42:33 #103
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484036
quote:
jah de positie dat een vrouw haar eigen keuzes kan en mag maken. daar maken ook die vrouwen die een chador kiezen gebruik van.
Door zich te laten onderdrukken, jaja. Ze beperken (ervanuitgaande dat ze zélf de keuze maken) hun eigen vrijheid, dus wat doen ze dan hier? Waarom komen ze naar Nederland om zich hier in hun vrijheid te laten beperken? Je zegt wel dat ze ervoor kiezen, maar waarom kom je dan naar Nederland, waar je per definitie buiten de maatschappij valt met een chador om? Als ze daarvoor kiezen, waarom doen ze dat dan niet in Saudi-Arabië, waar ze wél in de maatschappij passen met zo'n tentdoek om?
pi_13484039
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:41 schreef Chadi het volgende:
als ze zich erbuiten plaatsen moeten ze dat zelf weten. dat is hun keus. Als je geen sociale contacten wil dan moet je dat zelf weten.
Zou ik net zeggen.
pi_13484048
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 18:45 schreef robh het volgende:

[..]

In deel 1 stond nog een vraag aan jou open, misschien dat je nu de tijd en interesse hebt om hem te beantwoorden?

Had jij mij iets gevraagd dan ? zeker overheen gelezen..
pi_13484052
quote:

[..]

Vrijheid is
gooi je haren los en maak me gek
wees jezelf
wees vrij
in al wat je fijn vind
maar niet
verplicht
en onderdrukt
en geindoctrineert worden door
en niet beter weten
want wij hebben godzijdank de goddelijke ervaringen dat ons haar los mag
en de wind erdoorheen mag spelen
en onszelf mogen tonen in een lekker zittenden spijkerbroek en
hemd

maar zij mogen dit niet en denken alsnog dat ze dit zelf ook niet willen
omdat ze niet beter weten..

dat is geen vrijheid...

zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:43:49 #107
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484058
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En ook je buiten de maatschappij willen plaatsen is een uiting van vrijheid. Punkers, krakers en andere alternatieve bevolkingsgroepen doen het ook.
Nee, die plaatsen zich niet buiten de maatschappij, want ook met een hanekam kun je nog gewoon aan het dagelijks sociale verkeer deelnemen. Met een chador kan dat níet.
pi_13484079
quote:

[..]

Waarom bedekt een meisje van 12 zich, uit vrije wil?
Of omdat Papa zegt dat jongetjes anders "stoute gedachtes krijgen, verleid worden door haar lichaam, heur haar?

Wat is de achterliggende gedachte van die chador?
Bedekken van je schoonheid toch?
Omdat het mannen afleidt en verleidt.

Wie bepaalt dat? Wie heeft die regel bedacht? De vrouw?
Staat het zo in de Koran dat een vrouw zich van top tot teen moet bedekken?
Hebben mannen/imams het niet zo verdraait?
Wie bepaalt dat? Wie heeft die regel bedacht? De vrouw?

Nee dus.
Mannen hebben bepaald dat vrouwen zich dienen te bedekken.
Dat het door de eeuwen heen er zo ingehamerd is, dat het bij de meeste dames niet eens opkomt om zich daar tegen te verzetten, doet niets af aan het feit, dat het een door mannen opgelegd iets is.

De vrouwen die zich wel trachten te verzetten kunnen veelal op tegenwerking rekenen, kritiek van de (vrouwelijke) omgeving "doe dat nu maar niet, je maakt je vader/man boos/verdrietig", en/of de woede van hun vaders/echtgenoten op de hals halen.
Dus laten ze het maar voor wat het is, gehoorzaamheid in deze maakt het leven makkelijker, een boze echtgenoot/vader/broer niet

De vrouwen die wérkelijk uit eigen wil zich compleet bedekken (ik heb het dus niet over de hoofddoek) zijn op 1 hand te tellen en heeft in Nederland meer te maken met provocatie of afzetten tegen, aangezien het juist die dames zijn die eerst géén chador droegen.

zaterdag 27 september 2003 @ 19:45:04 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_13484081
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:43 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, die plaatsen zich niet buiten de maatschappij, want ook met een hanekam kun je nog gewoon aan het dagelijks sociale verkeer deelnemen. Met een chador kan dat níet.

Oh ja? Punkers die ergens solliciteren hebben dezelfde problemen hoor. Ga jij maar eens met een hanekam solliciteren bij een bedrijf. Weinig kans dat je de baan krijgt. En op straat lopen mensen heus met een boogje om je heen. En je hebt alleen contact met gelijkgestemden. Waar zit het verschil?
pi_13484085
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:42 schreef Lithion het volgende:
Door zich te laten onderdrukken, jaja. Ze beperken (ervanuitgaande dat ze zélf de keuze maken) hun eigen vrijheid, dus wat doen ze dan hier?
Ze zien het als toewijding aan hun geloof.
quote:
Waarom komen ze naar Nederland om zich hier in hun vrijheid te laten beperken? Je zegt wel dat ze ervoor kiezen, maar waarom kom je dan naar Nederland, waar je per definitie buiten de maatschappij valt met een chador om?
En als het een Nederlandse vrouw is? Die er zelf voor heeft gekozen? Of de meisjes die hier geboren zijn?
pi_13484090
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Door zich te laten onderdrukken, jaja. Ze beperken (ervanuitgaande dat ze zélf de keuze maken) hun eigen vrijheid, dus wat doen ze dan hier? Waarom komen ze naar Nederland om zich hier in hun vrijheid te laten beperken? Je zegt wel dat ze ervoor kiezen, maar waarom kom je dan naar Nederland, waar je per definitie buiten de maatschappij valt met een chador om? Als ze daarvoor kiezen, waarom doen ze dat dan niet in Saudi-Arabië, waar ze wél in de maatschappij passen met zo'n tentdoek om?

omdat ze bijvoorbeeld wel gebruik willen blijven maken van andere vrijheden die ze naast de vrijheid om zo'n tent te dragen ook willen blijven uitoefenen. Wat niet kan in landen als SA.
pi_13484091
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

dat is toch een heel ander verhaal?
een punker of skinhead maakt niet uit wat is eigen vrije keuze
maar dit is onderdrukking van uiting van je zijn?
Je mag niet zichtbaar zijn maar onzichtbaar voor de man
Dat deugt niet...snap niet dat je deze vergelijking maakt hoor
zucht
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:45:49 #113
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13484095
quote:
Het gaat er niet om of je vrouwen er mee helpt. Het gaat er om dat je er middenstanders mee helpt. Anders hebben al die video-camera's ook geen zin en kan elke would-be dief een chador over zijn hoofd trekken of die dief nou vrouwelijk is of niet.
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:46:47 #114
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484111
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:41 schreef Chadi het volgende:
als ze zich erbuiten plaatsen moeten ze dat zelf weten. dat is hun keus.
Heel fijn, maar leg mij dan eens uit WAT ze hier komen doen als ze TOCH niet deel gaan nemen aan het dagelijks maatschappelijk verkeer? Ik ga niet naar Saudi-Arabië, omdat ik voor mij daar geen plaats zie in de maatschappij, maar zij kiezen er dus voor (als je dus het verhaaltje gelooft dat het dragen van dat ding ook echt een vrije keuze is) om compleet buiten de maatschappij te vallen. Waarom? Waarom kies je ervoor om in een maatschappij te gaan wonen waar je met het dragen van dat ding compleet buitenvalt als je net zo goed in een andere maatschappij kunt gaan wonen (bijvoorbeeld SA) waar je met zo'n ding wél een plaats in de maatschappij hebt?
pi_13484144
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

Heel fijn, maar leg mij dan eens uit WAT ze hier komen doen als ze TOCH niet deel gaan nemen aan het dagelijks maatschappelijk verkeer? Ik ga niet naar Saudi-Arabië, omdat ik voor mij daar geen plaats zie in de maatschappij, maar zij kiezen er dus voor (als je dus het verhaaltje gelooft dat het dragen van dat ding ook echt een vrije keuze is) om compleet buiten de maatschappij te vallen. Waarom? Waarom kies je ervoor om in een maatschappij te gaan wonen waar je met het dragen van dat ding compleet buitenvalt als je net zo goed in een andere maatschappij kunt gaan wonen (bijvoorbeeld SA) waar je met zo'n ding wél een plaats in de maatschappij hebt?

lees de reacties hiervoor. Sommige zijn hier geboren. sommige zijn autochtoon... etc etc.
pi_13484156
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:46 schreef Lithion het volgende:
Heel fijn, maar leg mij dan eens uit WAT ze hier komen doen als ze TOCH niet deel gaan nemen aan het dagelijks maatschappelijk verkeer?
Ze kunnen ook hier geboren zijn hoor! En hoe weet jij wat die mensen doen in hun dagelijks leven?
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:51:17 #117
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484186
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh ja? Punkers die ergens solliciteren hebben dezelfde problemen hoor. Ga jij maar eens met een hanekam solliciteren bij een bedrijf. Weinig kans dat je de baan krijgt.
Een plaats in de maatschappij hebben is méér dan alleen solliciteren naar een baan in een bedrijf. Met een chador is het al vrijwel onmogelijk om überhaupt normaal te communiceren, de basis van deelname aan de maatschappij. Met een hanekam kun je nog prima communiceren. Bij een hanekam is het dan ook eerder een vooroordeel van de andere persoon dat ervoor zorgt dat communicatie bemoeilijkt wordt of dat er problemen ontstaan. Bij een chador is het het object zélf die voor problemen zorgt... die maakt het gewoon überhaupt onmogelijk om normaal te functioneren. Compleet misplaatste vergelijking dus.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:51:48 #118
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13484191
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:49 schreef Meh7 het volgende:

En hoe weet jij wat die mensen doen in hun dagelijks leven?

Een chador dragen, toch?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:52:01 #119
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13484199
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:19 schreef milagro het volgende:
Niet in en voor de klas.

Want dat is het.

De Chador dient verboden te worden.
Ik voel mij beledigt door Chador dragende personen
Ik denk dat elke gezonde man of vrouw hetzelfde voelt.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:52:31 #120
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484208
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:45 schreef AngelWings het volgende:
dat is toch een heel ander verhaal?
een punker of skinhead maakt niet uit wat is eigen vrije keuze
maar dit is onderdrukking van uiting van je zijn?
Je mag niet zichtbaar zijn maar onzichtbaar voor de man
Dat deugt niet...snap niet dat je deze vergelijking maakt hoor
Ook nog eens ja. Een chador draagt gewoon impliciet onderdrukking van de vrouw uit.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:53:10 #121
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484219
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:45 schreef Chadi het volgende:
omdat ze bijvoorbeeld wel gebruik willen blijven maken van andere vrijheden die ze naast de vrijheid om zo'n tent te dragen ook willen blijven uitoefenen.
Zoals?
pi_13484231
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:52 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ook nog eens ja. Een chador draagt gewoon impliciet onderdrukking van de vrouw uit.

Wingzie haat onderdrukking
zucht
pi_13484232
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:51 schreef Lithion het volgende:
Een plaats in de maatschappij hebben is méér dan alleen solliciteren naar een baan in een bedrijf.
Leg uit, wat is het dan wel?
quote:
Met een chador is het al vrijwel onmogelijk om überhaupt normaal te communiceren, de basis van deelname aan de maatschappij. Met een hanekam kun je nog prima communiceren.
Zijn mensen met een chador dan doof, blind en kunnen ze niet spreken?
quote:
Bij een hanekam is het dan ook eerder een vooroordeel van de andere persoon dat ervoor zorgt dat communicatie bemoeilijkt wordt of dat er problemen ontstaan. Bij een chador is het het object zélf die voor problemen zorgt... die maakt het gewoon überhaupt onmogelijk om normaal te functioneren. Compleet misplaatste vergelijking dus.
Waarom? Waarom is het totaal onmogelijk om normaal te functioneren?
pi_13484272
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:53 schreef Lithion het volgende:
Zoals?
Misschien zijn ze hier toch wel vrijer he? In landen als SA hebben vrouwen minder rechten.
pi_13484283
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:52 schreef Lithion het volgende:
Ik vind het gewoon een uitdrukking van geloof.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:57:19 #126
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484287
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:54 schreef Meh7 het volgende:
Omdat communiceren al buitengewoon bemoeilijkt wordt en de mogelijkheid tot communiceren is een basisvereiste van deelname aan de samenleving.
  zaterdag 27 september 2003 @ 19:58:35 #127
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484308
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:56 schreef Meh7 het volgende:
Misschien zijn ze hier toch wel vrijer he? In landen als SA hebben vrouwen minder rechten.
Dat is geen antwoord op de vraag.
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:57 schreef Meh7 het volgende:
Die impliciet onderdrukking van vrouwen uitdraagt ja. Het is specifiek bedoeld voor vrouwen, het belemmert hen in grote mate in hun vrijheid en heeft geen enkel praktisch nut.
pi_13484311
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:57 schreef Lithion het volgende:
Omdat communiceren al buitengewoon bemoeilijkt wordt en de mogelijkheid tot communiceren is een basisvereiste van deelname aan de samenleving.
Het wordt misschien bemoeilijkt, maar ze kunnen nog steeds communiceren hoor. En wat is dan deelnemen aan de samenleving? Is dat verplicht?
pi_13484314
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:53 schreef Lithion het volgende:

[..]

Zoals?

lekker op straat lopen zonder mannelijke begeleiding. Mogelijkheid om een auto te rijden . en vele andere mogelijkheden die vrouwen en mannen hier hebben maar die in de SA verboden worden omdat daar geen democratie is.
pi_13484317
quote:

[..]

Want? Staat nergens in de Koran anders, hoor.
Wat is de symboliek erachter volgens jou, behalve dat de vrouw zich dient te bedekken opdat de man rustig over straat kan?
pi_13484320
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:54 schreef Meh7 het volgende:
Behalve dat het gemompel achter een doek moeilijk te verstaan is, praat je nauwelijks met een persoon maar met een vrouw die haar persoonlijkheid en identiteit verbergt. dat is verdomd lastig communiceren. Bovendien is er geen respect naar zo iemand toe.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:00:30 #132
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13484342
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Met een chador is het al vrijwel onmogelijk om überhaupt normaal te communiceren, de basis van deelname aan de maatschappij.

Maar een chador is best wel handig bij andere activiteiten in de maatschappij. http://www.ter-plaatse.nl/detail.asp?case=157

[Dit bericht is gewijzigd door hace_x op 27-09-2003 20:01]

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:00:35 #133
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13484344
quote:

[..]

Weet jij het onderscheid tussen geloof en cultuur?
pi_13484351
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

lekker op straat lopen zonder mannelijke begeleiding.

ho verkeerd gelezen.

[Dit bericht is gewijzigd door fokje op 27-09-2003 20:02]

zaterdag 27 september 2003 @ 20:01:46 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484374
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:58 schreef Meh7 het volgende:
Het wordt misschien bemoeilijkt, maar ze kunnen nog steeds communiceren hoor.
Nou, geweldige manier van communiceren waarin je iemand niet eens aan kunt kijken. Gezichtsuitdrukkingen kun je totaal niet lezen wat érg belangrijk kan zijn voor de context van een bepaalde opmerking.
quote:
En wat is dan deelnemen aan de samenleving? Is dat verplicht?
Nee, maar wel iets wat je redelijkerwijs van iemand mag verwachten.

En nou ga ik lekker zuipen. Lekker veel oogcontact met mensen hebben en lekker de gezichten van mensen lezen zodat ik mijn gesprek daarop af kan stemmen. .

pi_13484382
quote:

[..]

Het wordt misschien bemoeilijkt, maar ze kunnen nog steeds communiceren hoor. En wat is dan deelnemen aan de samenleving? Is dat verplicht?

Ik vind eigenlijk dat jij niet meer mee mag doen aan internet discussies
want
jij bent een man
enne...
en daarbij deelname aan de maatschappij ik vind ook niet dat je daaraanmee hoeft te doen?
wat vind je zelf?
je bent een schande voor je familie
om je zo ten toon te stellen
zo jij doet?
schaam je toch
wat ben jij voor een hels wezen?

Kom op?
ga even eten koken in de keuken
ja oke normen en waarden zijn veranderd
precies
ik weet er alles van
maar JIJ?
Nee jij ben uitgesloten van de maatschappij
waarom?
Omdat jij een mannetje bent
en daar zijn er al teveel van

zucht
pi_13484398
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:58 schreef Lithion het volgende:
Dat is geen antwoord op de vraag.
Voorbeeldje: stemrecht.
quote:
Die impliciet onderdrukking van vrouwen uitdraagt ja. Het is specifiek bedoeld voor vrouwen, het belemmert hen in grote mate in hun vrijheid en heeft geen enkel praktisch nut.
Het is gewoon een uitdrukking van geloof. Dat jij er niet in gelooft en de nut er niet van in ziet, is hun probleem toch niet? En alle vrouwen met een gewone hoofddoek voelen zich ook onderdrukt? Dat is ook specifiek voor vrouwen. Waarom is het zo moeilijk te snappen dta er genoeg vrouwen zijn die het gewoon willen? Zeker in Nederland.
pi_13484410
quote:

[..]

Oh, een dame met chador hoeft dat natuurlijk niet, dom van ons.
Die mag toch niet werken
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:04:29 #139
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13484430
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:02 schreef Meh7 het volgende:
Het is gewoon een uitdrukking van geloof. Dat jij er niet in gelooft en de nut er niet van in ziet, is hun probleem toch niet? En alle vrouwen met een gewone hoofddoek voelen zich ook onderdrukt? Dat is ook specifiek voor vrouwen.
Maar het belemmert hen niet in hun vrijheid. . Wel het héle argument overnemen als je dat probeert te weerleggen .
En dat het een uiting van een geloof is doet er nog niets aan af dat het óók een uitdrukking van onderdrukking is.

Nu echt weg

pi_13484453
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 17:52 schreef Youssef het volgende:

[..]

Anderen voelen zich zo weer fijner
Lijkt nog op een chador ook
pi_13484500
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:05 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Anderen voelen zich zo weer fijner [afbeelding]

sta jij daar in het midden?
pi_13484516
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:05 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

Anderen voelen zich zo weer fijner [afbeelding]

Best schokkend maar wel een eyeopener...
zucht
pi_13484553
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:03 schreef milagro het volgende:
Oh, een dame met chador hoeft dat natuurlijk niet, dom van ons.
Die mag toch niet werken
Ik bedoel gewoon dat ze er zelf voor kiezen. Als zij niet actief mee willen doen aan de samenleving kiezen ze er zelf voor. Ja een vrouw met chador zal minder kansen hebben om werk te vinden, maar dat weten ze volgens mij wel.
Ik zeg niet dat ik een voorstander van de chador ben ofzo. Ik vind het persoonlijk overdreven in Nederland. Zo trek je alleen maar meer aandacht. Maar als die mensen het willen, heb ik er geen moeite mee hoor. Stoort mij niet.

Iemand met een chador kan gewoon communiceren, hoe moeilijk het dan ook is. Daar kiezen ze gewoon zelf voor. Als ze zelfs niet met mensen willen praten is het nog steeds hun keuze.

De vrouwen die ervoor kiezen, kiezen er zelf voor om hun vrijheid te beperken. Zoals ik al eerder zei: toewijding. Deze mensen geloven in een beloning in het hiernamaals voor hun toewijding.

zaterdag 27 september 2003 @ 20:14:36 #144
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13484602
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:00 schreef hace_x het volgende:

[..]

Maar een chador is best wel handig bij andere activiteiten in de maatschappij. http://www.ter-plaatse.nl/detail.asp?case=157

dus verbiedenm
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:21:32 #145
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_13484691
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:00 schreef hace_x het volgende:

[..]

He, dat is hier bij mij om de hoek.
Maatschappelijk HEEL nuttig
Heel belangrijk dat deze dames tot 65 of 70 jaar hun goede werk moeten kunnen voortzetten.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:21:37 #146
13462 BansheeBoy
pi_13484692
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 19:57 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hoezo ??? Jij ziet mij nu ook niet, en ik hoor je gelaxeer ook gewoon aan hoor. Er niks mis aan onze communicatie. Dus dat is onzin denk ik...

zaterdag 27 september 2003 @ 20:38:26 #147
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13484943
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoezo ??? Jij ziet mij nu ook niet, en ik hoor je gelaxeer ook gewoon aan hoor. Er niks mis aan onze communicatie. Dus dat is onzin denk ik...

goede communicatie is zonder oogcontact imho NIET mogelijk. Dat zei ik toen Davids op teevee was en dat zeg ik nu over chadors weer
pi_13484973
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:38 schreef pfaf het volgende:

[..]

goede communicatie is zonder oogcontact imho NIET mogelijk. Dat zei ik toen Davids op teevee was en dat zeg ik nu over chadors weer

Davids maakt te veel contact
pi_13484984
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:42:54 #150
13462 BansheeBoy
pi_13485031
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:38 schreef pfaf het volgende:

[..]

Door wie is dit sprookje in de wereld geholpen, dat je alleen goed kan communiceren met oogcontact??? Dit kan alleen maar door iemand met het hersendode kaliber als wijlen Bush hebben gedaan !

Goede communicatie niet mogelijk zonder oogcontact, dus een reden c.q. argument voor jou om het te verbieden ? Laten we dan maar gelijk alle kranten, het internet, telefoon, gsm, semafoon, fles wijn, e-mail etc. verbieden...

[Dit bericht is gewijzigd door BansheeBoy op 27-09-2003 20:43]

zaterdag 27 september 2003 @ 20:42:57 #151
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13485032
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:40 schreef Chadi het volgende:

[..]

Davids maakt te veel contact

ik heb het over een jaartje of 2 terug toen Davids een interview had na een interland en z'n zonnebril ophield! en vrij veel mensen er schande over spraken ( en 500% terecht! )
pi_13485056
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:04 schreef Lithion het volgende:
En dat het een uiting van een geloof is doet er nog niets aan af dat het óók een uitdrukking van onderdrukking is.
Maar zijn zwarte kousen, lange rokken en hoedjes dat dan niet?
pi_13485060
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:40 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Lees dit maar eens http://www.groene.nl/2003/0310/mf_sluier.html

diep triest maar dat is nog steeds geen reden om mensen hun vrijheid af te pakken.
pi_13485198
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

diep triest maar dat is nog steeds geen reden om mensen hun vrijheid af te pakken.

Een chador pakt de vrijheid van vrouwen af.
  zaterdag 27 september 2003 @ 20:52:58 #155
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13485235
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:40 schreef Tedje_van_Es het volgende:
Lees dit maar eens http://www.groene.nl/2003/0310/mf_sluier.html

goed stuk !!
pi_13485762
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 20:43 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Gisteren bij Catherine ook zo'n prachtig stel.De vrouw vertelde dat zij een hoed droeg om daarmee aan te geven dat zij ondergeschikt is aan de man.

En kinderen van de 'Zwarte Kousen Gemeenschap', in hoeverre is een lang rok dragen hun eigen keuze??

Als we 'wat onderdrukking zou kunnen' zijn als maatstaf nemen om het te verbieden hebben we dus onze handen vol.We gaan immers, hoop ik, niet selectief te werk .

zaterdag 27 september 2003 @ 21:21:41 #157
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13485796
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 21:19 schreef schatje het volgende:

[..]

Gisteren bij Catherine ook zo'n prachtig stel.De vrouw vertelde dat zij een hoed droeg om daarmee aan te geven dat zij ondergeschikt is aan de man.

En kinderen van de 'Zwarte Kousen Gemeenschap', in hoeverre is een lang rok dragen hun eigen keuze??

Als we 'wat onderdrukking zou kunnen' zijn als maatstaf nemen om het te verbieden hebben we dus onze handen vol.We gaan immers, hoop ik, niet selectief te werk .

We moeten niet selectief te werk gaan natuurlijk, wat nu wel gebeurt met bivakmutsen.
  zaterdag 27 september 2003 @ 21:24:03 #158
66444 Lord_Vetinari
pi_13485843
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 21:21 schreef Sidekick het volgende:

[..]

We moeten niet selectief te werk gaan natuurlijk, wat nu wel gebeurt met bivakmutsen.

En motorhelmen met gekleurd vizier dan?

Mensen met spiegelende zonnebrillen?

Ook maar verbieden dus?

zaterdag 27 september 2003 @ 21:26:33 #159
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13485898
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 21:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook maar verbieden dus?

Yep. Natuurlijk om maar niet selectief te werk te gaan. Althans als ik voorstander zou zijn. Maar dat ben ik niet.
pi_13487541
Hoezo hebben moslimvrouwen geen sociale contacten? Mijn moeder is anders Nederlandse, draagt een hoofddoek en zit zelfs op sport, zit op een arabisch schooltje etc. etc. Sociaal contact genoeg lijkt me...
  zondag 28 september 2003 @ 00:38:34 #161
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13489500
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:58 schreef Youssef het volgende:
Hoezo hebben moslimvrouwen geen sociale contacten? Mijn moeder is anders Nederlandse, draagt een hoofddoek en zit zelfs op sport, zit op een arabisch schooltje etc. etc. Sociaal contact genoeg lijkt me...
Draagt ze bij al die gelegenheden een Chador dan?
-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
pi_13489545
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:38 schreef hace_x het volgende:

[..]

Draagt ze bij al die gelegenheden een Chador dan?

Vrouwen onder elkaar hoeven hun haar niet te bedekken.
pi_13492899
quote:

[..]

Ook maar verbieden dus?

Wist je dat tankstations alarm slaan als een motorrijder zijn helm niet afdoet als hij de winkel binnenloopt?
pi_13492940
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Misschien zit er wel een lesbische dame tussen, die kijken ws ook met 'mannenogen'
  zondag 28 september 2003 @ 10:40:44 #165
13462 BansheeBoy
pi_13492999
quote:
Op zondag 28 september 2003 10:34 schreef milagro het volgende:

[..]

Misschien zit er wel een lesbische dame tussen, die kijken ws ook met 'mannenogen'

De islam is gezegend tegen dat soort afwijkingen...

zondag 28 september 2003 @ 11:01:10 #166
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493227
quote:
Wellicht wel, maar die beperken de vrijheid van de vrouw verder niet zoals een chador dat wél doet. Je moet wel naar het geheel van de argumenten kijken in plaats van steeds één element eruit te halen en daar een vergelijking met een andere situatie mee te maken.
  zondag 28 september 2003 @ 11:01:55 #167
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493243
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 22:58 schreef Youssef het volgende:
Dat is dus off-topic dombo, het gaat hier over de chador.
  zondag 28 september 2003 @ 11:03:03 #168
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13493257
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 21:19 schreef schatje het volgende:
Als we 'wat onderdrukking zou kunnen' zijn als maatstaf nemen om het te verbieden hebben we dus onze handen vol.
Dat is dus niet de enige maatstaf . JMG doet dat slechts zo voorkomen door selectief argumenten eruit te pikken in plaats van naar het geheel te kijken.
  zondag 28 september 2003 @ 11:06:56 #169
59611 hace_x
Burgerman met 2 kids
pi_13493313
quote:
Op zondag 28 september 2003 00:40 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ah, dus toch geen normale sociale contacten

Of: Dat vrouwen hun chador afdoen onder elkaar om normaal sociaal met elkaar contact te kunnen onderhouden doet jou toch besluiten om te posten dat sociaal contact wel mogelijk is met zo'n ding op je kop....

-- Hace_x
mijn weblog | Fotoboek
  zondag 28 september 2003 @ 12:03:43 #170
3542 Gia
User under construction
pi_13494134
quote:

[..]

Mijn zus is laatst eens naar een gala-avond geweest.
Ze droeg toen zwarte kousen, een lange rok en een hoedje en ze is totaal niet gelovig. (Bidt niet en gaat niet naar de kerk!)

Je kunt dus niet stellen dat iedereen die een lange rok, zwarte kousen en een hoedje draagt, dit om geloofsredenen doet. Dus omdat het verplicht is.

Iedereen die een chador draagt, doet dit uitsluitend om geloofsredenen. Omdat het geloof het oplegt.

zondag 28 september 2003 @ 12:10:14 #171
13462 BansheeBoy
pi_13494234
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Mijn zus is laatst eens naar een gala-avond geweest.
Ze droeg toen zwarte kousen, een lange rok en een hoedje en ze is totaal niet gelovig. (Bidt niet en gaat niet naar de kerk!)

Dat moet ze toch zelf weten, waarom wil je het haar opdringen ?
quote:
Je kunt dus niet stellen dat iedereen die een lange rok, zwarte kousen en een hoedje draagt, dit om geloofsredenen doet. Dus omdat het verplicht is.
Dat geldt dus ook voor de Chador en de hoofddoek, jij zegt dus dat het pas een punt van discussie is wanneer het een godsdienstuiting betreft, maar als iemand bv. een hoofdddoek draagt als mode-object vindt jij dat helemaal niet erg....

pi_13494238
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:03 schreef Gia het volgende:

Iedereen die een chador draagt, doet dit uitsluitend om geloofsredenen. Omdat het geloof het oplegt.

Dus als vrouwen een chador dragen omdat ze het gewoon mooi of prettig vinden, dan mag het van jou wel?
  zondag 28 september 2003 @ 12:13:43 #173
13462 BansheeBoy
pi_13494296
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:10 schreef Coone het volgende:

[..]

Dus als vrouwen een chador dragen omdat ze het gewoon mooi of prettig vinden, dan mag het van jou wel?

Dat is inderdaad wat zij suggereert, een erg kromme en hypocrtiete benadering dus...

pi_13494309
quote:

Als m'n opoe wieltjes had, dan was ze een autobus... .
pi_13494323
quote:

[..]

Een chador en prettig?

Goed, dan mag een Ku Kux Klan pak ook van jou zeker?

pi_13494408
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Als m'n opoe wieltjes had, dan was ze een autobus... .

Het lukt je weer eens niet er inhoudelijk op in te gaan. Wie een principiele discussie over zo'n non-onderwerp wil voeren, moet zich niet verschuilen achter matige grappen.
  zondag 28 september 2003 @ 12:25:22 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13494512
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:15 schreef Tedje_van_Es het volgende:

Goed, dan mag een Ku Kux Klan pak ook van jou zeker?

Nee, want die heeft hatelijke intenties.
pi_13494521
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nee, want die heeft hatelijke intenties.

En een chador niet?
pi_13494535
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:25 schreef Tedje_van_Es het volgende:

[..]

En een chador niet?

Nee
pi_13494556
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:20 schreef Coone het volgende:

Het lukt je weer eens niet er inhoudelijk op in te gaan. Wie een principiele discussie over zo'n non-onderwerp wil voeren, moet zich niet verschuilen achter matige grappen.

Het is een vrij bekende uitdrukking. De goede verstaander kan daaruit afleiden dat jouw 'als dan'-vergelijking zo krom is als een spreekwoordelijk hoepeltje.
pi_13494573
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:25 schreef Tedje_van_Es het volgende:

En een chador niet?

Nee, een chador heeft onderdrukkende intenties.
Alleen struisvogels durven dat te ontkennen.
  zondag 28 september 2003 @ 12:28:38 #182
13462 BansheeBoy
pi_13494583
-

[Dit bericht is gewijzigd door robh op 28-09-2003 13:18]

pi_13494589
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:26 schreef Coone het volgende:

[..]

Nee

Welke hatelijke intentie heeft een KKK uniform dat een chador niet heeft dan?

Een chador zou zogenaamd de vrouw beschermen tegen verkrachtingen van de man. Ergo een man is een beest, een verkrachter die zich niet in kan houden. Tevens is een vrouw zonder chador volgens de dragers een hoer die misbruikt MAG worden.

Als dat niet hatelijk is dan is niets het...

zondag 28 september 2003 @ 12:30:24 #184
3542 Gia
User under construction
pi_13494617
quote:

[..]

Nee, want dat is bij de wet verboden. Je bent de zaak aan 't omdraaien.

Moslims vinden dat een chador een uitzondering moet zijn op de wet, omdat het voor degenen die het dragen, als plicht wordt gezien. Ze denken dat ze geen goede moslims zijn als ze de chador niet dragen.
Als ik dan stel dat het dus een middel van onderdrukking is, door het geloof opgelegd, dan zeuren hier weer een aantal mensen dat lange rokken en hoedjes dat ook zijn.

En dan zeg ik: Nee, want lange rokken en hoedjes worden ook wel gedragen zonder iets met een geloof te maken te hebben.
Niemand gaat zomaar met een chador lopen. Een chador is geen gewoon kledingstuk. Het wordt niet los gezien van het geloof.

Verder wil ik ook nog opmerken, dat met het carnaval het verboden is om met een chador te lopen in de optocht. Dus als kostuum. We mogen er dus niet eens de draak mee steken.

M.a.w. als je niet moslim bent, mag je niet eens een chador dragen.

Dus, iemand die een chador draagt, is moslim.
Iemand die een lange rok draagt, is niet per se gelovig.

pi_13494715
Een chador zegt eigenlijk : ' ik keer het westen de rug toe '.. niet iets waar wij op zitten te wachten als we het hebben over integratie.
Meerdere personen hier zeggen dat het om een zeer kleine groep gaat.. prima dan, nu direct een verbod voor dat het 'probleem' groter wordt.
Gisteren hoorde ik dat de overheid nog een juridische mogenlijkheid erbij krijgt die hiervoor van belang is.. de nieuwe wet op de identificatieplicht.
  zondag 28 september 2003 @ 12:37:30 #186
16625 robh
pi_13494752
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:35 schreef Koos Voos het volgende:
Een chador zegt eigenlijk : ' ik keer het westen de rug toe '.. niet iets waar wij op zitten te wachten als we het hebben over integratie.
Meerdere personen hier zeggen dat het om een zeer kleine groep gaat.. prima dan, nu direct een verbod voor dat het 'probleem' groter wordt.
Gisteren hoorde ik dat de overheid nog een juridische mogenlijkheid erbij krijgt die hiervoor van belang is.. de nieuwe wet op de identificatieplicht.
Ha Koos!

Ik blijf het vragen: zou een verbod op een chador werkelijk de integratie/problemen ten goede komen? Wat denk jij?

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13494768
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Het is een vrij bekende uitdrukking. De goede verstaander kan daaruit afleiden dat jouw 'als dan'-vergelijking zo krom is als een spreekwoordelijk hoepeltje.

Je gaat de discussie uit de weg. Mag iemand een chador dragen zonder religieuze motieven omdat hij of zij dat prettig vindt?
  zondag 28 september 2003 @ 12:42:35 #188
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_13494851
Is er al eens een lampje bij iemand gaan branden dat wanneer je de chador verbiedt, je in feite het slachtoffer straft. Wat er hoogstwaarschijnlijk zal gebeuren is dat de man en omgeving van de draagster van een chador haar zal verbieden nog buiten de deur te komen. Dus voor zover zij nog niet geïsoleerd was, wordt ze het wel op deze manier. Het enige wat je met een verbod dan bereikt hebt is dat deze vrouwelijke slachtoffers onzichtbaar worden voor de samenleving.

Ik denk dat alleen de chador verbieden als maatregel niet genoeg is. Er zal duidelijk gemaakt moeten worden aan de moslim-gemeenschap in Nederland, dat het dragen van een chador absoluut niet past binnen onze westerse samenleving.

pi_13494891
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:38 schreef Coone het volgende:

Je gaat de discussie uit de weg.

Nee, jij snapt het gewoon niet helemaal. .
quote:
Mag iemand een chador dragen zonder religieuze motieven omdat hij of zij dat prettig vindt?
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:30 schreef Gia het volgende:

Verder wil ik ook nog opmerken, dat met het carnaval het verboden is om met een chador te lopen in de optocht. Dus als kostuum. We mogen er dus niet eens de draak mee steken.

pi_13494959
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:37 schreef robh het volgende:

[..]

Ha Koos!

Ik blijf het vragen: zou een verbod op een chador werkelijk de integratie/problemen ten goede komen? Wat denk jij?

Ha robh,

Ja, een chador, het symbool van de onderdrukking van de vrouw, past niet in onze westerse multi-etnische samenleving en geeft een verkeerd signaal af.
Door een algeheel verbod (liefst op europees nivo) maak je dit duidelijk.
Die enkele vrouwen die daardoor niet meer van hun echtgenoot naar buiten mogen kunnen een telefonische hulpdienst bellen.

pi_13495028
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:48 schreef Koos Voos het volgende:

Die enkele vrouwen die daardoor niet meer van hun echtgenoot naar buiten mogen kunnen een telefonische hulpdienst bellen.

En ze zouden daardoor dusdanig gepushed worden, dat ze wel in opstand moéten komen.
Zeker jonge vrouwen zullen zich misschien nog wel tot het dragen van een chador laten dwingen, maar hun leven lang binnenzitten zullen ze niet pikken.
pi_13495177
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:30 schreef Gia het volgende:
Nee, want dat is bij de wet verboden. Je bent de zaak aan 't omdraaien.
En dat blijft m.i. dan ook de enige reden om het in het openbaar dragen van een chador te verbieden.
quote:
Moslims vinden dat een chador een uitzondering moet zijn op de wet, omdat het voor degenen die het dragen, als plicht wordt gezien. Ze denken dat ze geen goede moslims zijn als ze de chador niet dragen.
Als ik dan stel dat het dus een middel van onderdrukking is, door het geloof opgelegd, dan zeuren hier weer een aantal mensen dat lange rokken en hoedjes dat ook zijn.
Ja, is dat dan niet zo?
quote:
En dan zeg ik: Nee, want lange rokken en hoedjes worden ook wel gedragen zonder iets met een geloof te maken te hebben.
Niemand gaat zomaar met een chador lopen. Een chador is geen gewoon kledingstuk. Het wordt niet los gezien van het geloof.
Ik kan me echt niet voorstellen dat een vrouw vrijwillig zo'n suf hoedje opzet. Maar ja, als je dat aankaart dan roepen ze allemaal in koor dat ze dat helemaal vrijwillig doen. Nou, ik geloof dat dus niet. Net zo goed als dat jij niet gelooft dat iemand uit vrije wil een chador aan zal trekken.
quote:

Hoe kom je daar bij?

quote:

Dus, iemand die een chador draagt, is moslim.
Iemand die een lange rok draagt, is niet per se gelovig.

EUh, wat doet dat af aan iemands rechts om zich te kleden zoals hij wil?

En dan kan je wel gaan roepen dat een chador niet 'westers' is, maar het is nu net een onderdeel van onze westerse vrijheid dat je je niet hoeft aan te passen aan wat tante Truus van 3-hoog-achter 'normaal' vindt.

Als je 'niet westers' als maatstaf wilt nemen om iets dergelijks te verbieden, dan kun je meteen ook tatoeages en piercings gaan verbieden.

pi_13495246
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:44 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nee, jij snapt het gewoon niet helemaal. .
[..]

[..]

Waar haal je dat van daan dan? Bron?
  zondag 28 september 2003 @ 13:07:22 #194
3542 Gia
User under construction
pi_13495269
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:38 schreef Coone het volgende:

[..]

Je gaat de discussie uit de weg. Mag iemand een chador dragen zonder religieuze motieven omdat hij of zij dat prettig vindt?

Nee, het is verboden.
pi_13495305
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:06 schreef Coone het volgende:

Waar haal je dat van daan dan? Bron?

SCH beweerde dat eens.
  zondag 28 september 2003 @ 13:09:20 #196
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495314
quote:

[..]

Ook maar verbieden dus?

zucht lees het topic nou eens door
pi_13495325
Laat het duidelijk zijn: ik zou er niet rouwig om zijn als er geen enkele chador meer te zien is in Nederland, of waar dan ook. Dat geldt trouwens wel voor meer kledingstukken.
Het is duidelijk dat de chador ergens voor staat. Dat is niet mijn manier van denken en leven.

Maar het gaat om de principiele discussie. Wanneer mag je iets verbieden, wanneer moet je daartoe overgaan. De overheid grijpt dan toch vrij diep in in het persoonlijke leven. Dat is nogal wat.

Dat mis ik hier. Ik zie hier allemaal mensen posten die het ineens enorm opnemen voor moslimvrouwen, waar ze in andere discussie niet al te veel empathie tonen. Sterker nog: ik zie in deze discussie mensen grote woorden gebruiken over de vrijheid en emancipatie en gelijkberechtiging van vrouwen die in andere discussies faliekant tegen positieve maatregelen voor vrouwen zijn, bijvoorbeeld om gelijke kansen op de maatschappelijke ladder te krijgen.

Dat vind ik vreemd. Probeer eens zuiver na te denken waar precies je motieven liggen.

zondag 28 september 2003 @ 13:11:31 #198
3542 Gia
User under construction
pi_13495352
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Hoe kom je daar bij?

Heeft uitdrukkelijk in alle kranten gestaan, na 11 september. Niemand mocht in een chador of verkleed als Saddam over straat. Want dat zou provocerend werken.

Alles mag met carnaval op de hak worden genomen, maar moslims niet.

zondag 28 september 2003 @ 13:12:49 #199
3542 Gia
User under construction
pi_13495370
quote:

Ik kan me echt niet voorstellen dat een vrouw vrijwillig zo'n suf hoedje opzet

Al eens naar prinsjesdag gekeken?
Al die vrouwen zijn zwaar gelovig?
  zondag 28 september 2003 @ 13:13:12 #200
13462 BansheeBoy
pi_13495376
GIA snapt er echt helemaal niks van wat mij betreft. Zij denkt dat het verbieden van de Chador de integratie een handje helpt, terwijl dat juist averechts zal gaan werken. De vrouwen die ervoor gekozen hebben om een chador te dragen, zullen als het verboden wordt alleen maar thuis blijven, dan doen ze helemaal niks voor de samenleving en zijn ze even nuttig als wijlen bush, niet nuttig dus.

pi_13495382
quote:

Ik kan me echt niet voorstellen dat een vrouw vrijwillig zo'n suf hoedje opzet. Maar ja, als je dat aankaart dan roepen ze allemaal in koor dat ze dat helemaal vrijwillig doen. Nou, ik geloof dat dus niet. Net zo goed als dat jij niet gelooft dat iemand uit vrije wil een chador aan zal trekken.

Een hoedje of een tent zijn niet geheel vergelijkbaar, lijkt me.
De stap om als vrouw op zondag (!) een hoedje op te doen, is niet zo groot. De stap om in een tent te gaan lopen, je bewegingsruimte en communicatiemogelijkheden zwaar te beperken, is wél groot.
Het is aannemelijk dat het eerste wél vrijwillig kan gebeuren, het tweede zal altijd gedwongen zijn.
quote:
En dan kan je wel gaan roepen dat een chador niet 'westers' is, maar het is nu net een onderdeel van onze westerse vrijheid dat je je niet hoeft aan te passen aan wat tante Truus van 3-hoog-achter 'normaal' vindt.
Het zou toch ook een onderdeel van de Westerse cultuur zijn om menselijke waarden hoog te houden, mensen tegen zichzelf en hun onmiddelijke omgeving te beschermen.
  zondag 28 september 2003 @ 13:14:34 #202
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495405
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:10 schreef Coone het volgende:
Het moet gewoon verboden zijn om gemaskerd over straat te lopen. Dat die vrouwen zo kansloos zijn en zichzelf uit maatschappij werken zal mij een worst wezen
pi_13495453
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:13 schreef BansheeBoy het volgende:

GIA snapt er echt helemaal niks van wat mij betreft. Zij denkt dat het verbieden van de Chador de integratie een handje helpt, terwijl dat juist averechts zal gaan werken. De vrouwen die ervoor gekozen hebben om een chador te dragen, zullen als het verboden wordt alleen maar thuis blijven, dan doen ze helemaal niks voor de samenleving en zijn ze even nuttig als wijlen bush, niet nuttig dus.

quote:
Op zondag 28 september 2003 12:53 schreef DennisMoore het volgende:

En ze zouden daardoor dusdanig gepushed worden, dat ze wel in opstand moéten komen.
Zeker jonge vrouwen zullen zich misschien nog wel tot het dragen van een chador laten dwingen, maar hun leven lang binnenzitten zullen ze niet pikken.

Op korte termijn zullen er misschien een paar vrouwen zijn die zodanig onder de plak zitten, dat ze zich laten dwingen thuis te blijven.
Op langere termijn is een chador-verbod een goede zaak.

Misschien zouden een aantal vrijgevochten moslima's eens in het openbaar een grote Chador Verbrand Dag moeten organiseren. .

zondag 28 september 2003 @ 13:17:52 #204
3542 Gia
User under construction
pi_13495473
Het probleem met een chador is, dat je absoluut niet ziet wie er onder zit en of die persoon goede of kwade bedoelingen heeft. Bankrovers kunnen dus ook een chador gebruiken. Vallen ze minder op dan met een kous over de kop.

Daarom moet het verboden worden.

En het argument dat deze vrouwen dan van hun man niet meer op straat mogen komen, onderschrijft dus de mening van velen, dat de chador de vrouw onderdrukt.
Zeggen dat ze onzichtbaar is als ze binnenshuis moet blijven is ook een onzinnig argument, want met die chador zijn ze net zo onzichtbaar.

zondag 28 september 2003 @ 13:19:52 #205
13462 BansheeBoy
pi_13495517
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:13 schreef DennisMoore het volgende:
-laxeer-

De stap om in een tent te gaan lopen, je bewegingsruimte en communicatiemogelijkheden zwaar te beperken, is wél groot.
Het is aannemelijk dat het eerste wél vrijwillig kan gebeuren, het tweede zal altijd gedwongen zijn.
[..]

Jij weet echt niet waar je het over hebt, jij loopt onzin te verkondigen en durft dat nog op een fiere manier te doen, echt erg

quote:
Het zou toch ook een onderdeel van de Westerse cultuur zijn om menselijke waarden hoog te houden, mensen tegen zichzelf en hun onmiddelijke omgeving te beschermen.
Je hebt gelijk, we zouden ons moeten beschermen tegen onze eigen keuzes, bv. verbieden van stemmen op bv. Fortuin, want hij is slecht ...

pi_13495524
quote:

[..]

Een hoedje of een tent zijn niet geheel vergelijkbaar, lijkt me.
De stap om als vrouw op zondag (!) een hoedje op te doen, is niet zo groot. De stap om in een tent te gaan lopen, je bewegingsruimte en communicatiemogelijkheden zwaar te beperken, is wél groot.

Jij kent de zwaaar gereformeerde cultuur niet zo goed, vrees ik. Hoezo vrijwillig?
quote:
Vrijheid is juist zo'n menselijke waarde van de Westerse cultuur. Iemand zomaar iets afpakken omdat wij daar niet zo goed raad mee weten of het niet snappen, dat is geen vrijheid.
  zondag 28 september 2003 @ 13:20:39 #207
13462 BansheeBoy
pi_13495532
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:14 schreef pfaf het volgende:

[..]

Het moet gewoon verboden zijn om gemaskerd over straat te lopen. Dat die vrouwen zo kansloos zijn en zichzelf uit maatschappij werken zal mij een worst wezen

Heb je ook nog een argument voor deze zeer laxeeropwekkende opmerking ?

pi_13495543
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:42 schreef NewOrder het volgende:
Is er al eens een lampje bij iemand gaan branden dat wanneer je de chador verbiedt, je in feite het slachtoffer straft. Wat er hoogstwaarschijnlijk zal gebeuren is dat de man en omgeving van de draagster van een chador haar zal verbieden nog buiten de deur te komen. Dus voor zover zij nog niet geïsoleerd was, wordt ze het wel op deze manier. Het enige wat je met een verbod dan bereikt hebt is dat deze vrouwelijke slachtoffers onzichtbaar worden voor de samenleving.

Ik denk dat alleen de chador verbieden als maatregel niet genoeg is. Er zal duidelijk gemaakt moeten worden aan de moslim-gemeenschap in Nederland, dat het dragen van een chador absoluut niet past binnen onze westerse samenleving.

Wat zitten jullie nou te lullen? Die vrouwen geloven zelf in de islam en zijn wetten, waarom gaan jullie er dan vanuit dat haar man zal zeggen dat ze niet buitenshuis meer mag komen?

Iedere verstandige moslima zal haar man gewoon lief vragen voor een oplossing omdat de Westerse maatschappij het haar weer moeilijk heeft gemaakt om normaal te kunnen leven zonder ondredrukt te worden door de Nederlandse regering.

pi_13495561
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:12 schreef Gia het volgende:

[..]

Je denkt echt dat kinderen binnen de Zwarte Kousen Gemeenschap een zwarte lange rok vrijwillig dragen??
  zondag 28 september 2003 @ 13:23:30 #210
13462 BansheeBoy
pi_13495589
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Je denkt echt dat kinderen binnen de Zwarte Kousen Gemeenschap een zwarte lange rok vrijwillig dragen??

Ja, die mensen mogen (met alle respect) geen tv kijken, niet werken op zondag, geen tennisballen stelen enz. En jij denkt dat iedereen daar dat vrijwillig doet

pi_13495594
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:17 schreef Gia het volgende:
Het probleem met een chador is, dat je absoluut niet ziet wie er onder zit en of die persoon goede of kwade bedoelingen heeft. Bankrovers kunnen dus ook een chador gebruiken. Vallen ze minder op dan met een kous over de kop.

Daarom moet het verboden worden.

Ja, en de condoom moet ook verboden worden, want de kans dat iemand een verkrachting goed praat met een condoom is net zo groot!

...

[Dit bericht is gewijzigd door Youssef op 28-09-2003 13:26]

pi_13495598
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:21 schreef Youssef het volgende:
Iedere verstandige moslima zal haar man gewoon lief vragen voor een oplossing omdat de Westerse maatschappij het haar weer moeilijk heeft gemaakt om normaal te kunnen leven zonder ondredrukt te worden door de Nederlandse regering.
Vraag asiel aan in een Islamitisch land.
  zondag 28 september 2003 @ 13:24:50 #213
13462 BansheeBoy
pi_13495613
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:23 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ja, en de condoom moet ook verboden worden, omdat de kans dat iemand een verkrachting goed praat met een condoom is net zo groot!

...

zondag 28 september 2003 @ 13:24:59 #214
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495620
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Heb je ook nog een argument voor deze zeer laxeeropwekkende opmerking ?

Je loopt zelf ook al 2 topics lang mee, de argumenten daarvoor zijn al minimaal 10 keer aangegeven. k word er zo langzamerhand erg zat van elke keer hetzelfde te moeten vertellen
pi_13495641
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:24 schreef fokje het volgende:

[..]

Vraag asiel aan in een Islamitisch land.

Er bestaan simpelweg maar weinig Islamitische landen, en Nederland is tenslotte ook een grotendeels Islamitisch land. Wat dat betreft zie ik de ontwikkeling in deze topics als een soort dipje waar we wel overheen komen.
  zondag 28 september 2003 @ 13:26:26 #216
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495645
quote:

[..]

Ja, en de condoom moet ook verboden worden, omdat de kans dat iemand een verkrachting goed praat met een condoom is net zo groot!

...

wat heeft dat er mee te maken? als je niveau niet aankan, kun je ook gewoon niet reageren in plaats van onzinnige opmerkingen te plaatsen
pi_13495663
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:20 schreef Coone het volgende:

Jij kent de zwaaar gereformeerde cultuur niet zo goed, vrees ik. Hoezo vrijwillig?

Op zondagochtend in de kerk een hoedje opzetten is niets bijzonders. Het degradeert de vrouw niet tot een vormeloos ding. Niets ernstigs, er is geen zware dwang voor nodig.
Een menselijke tent is wél ernstig en ingrijpend.
Als je dat niet inziet, ben je vrij dom.
quote:
Vrijheid is juist zo'n menselijke waarde van de Westerse cultuur. Iemand zomaar iets afpakken omdat wij daar niet zo goed raad mee weten of het niet snappen, dat is geen vrijheid.
Vrijheid heeft z'n grenzen. Daar zijn in onze samenleving talloze voorbeelden van te geven.
Jouw 'tolerantie' en het willen geven van 'vrijheid' aan mensen is gewoon een bijzonder slap excuus voor desinteresse en doorgeschoten cultuurrelativisme.
Jij bepleit een 'vrijheid' om vrouwen tot dingen te mogen maken en zware beperkingen op te leggen.
Jij bepleit dus een vrijheid van onvrijheid en daarmee ben je heel gevaarlijk bezig.

[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 28-09-2003 13:27]

pi_13495667
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ja, die mensen mogen (met alle respect) geen tv kijken, niet werken op zondag, geen tennisballen stelen enz. En jij denkt dat iedereen daar dat vrijwillig doet

Die zeiken niet over discriminatie etc etc.
pi_13495676
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:26 schreef pfaf het volgende:

[..]

wat heeft dat er mee te maken? als je niveau niet aankan, kun je ook gewoon niet reageren in plaats van onzinnige opmerkingen te plaatsen

Dit was totaal ontopic en dat was om het laxerende© argument van Gia omver te stoten.
  zondag 28 september 2003 @ 13:28:16 #220
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13495688
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:21 schreef Youssef het volgende:
Iedere verstandige moslima zal haar man gewoon lief vragen voor een oplossing
Dus de man bepaalt dan wat de moslima moet doen. De moslima kan niet zelf een oplossing verzinnen?

Het is dus nóg erger gesteld met de emancipatie onder moslims.

zondag 28 september 2003 @ 13:29:33 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495711
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:27 schreef Youssef het volgende:

[..]

Dit was totaal ontopic en dat was om het laxerende© argument van Gia omver te stoten.

Gia gaf de essentie van dit hele topic aan
Er is al een lokale wet die mensen verbiedt om gemaskerd over straat te gaan voor om dit soort gevallen tegen te gaan
pi_13495712
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:28 schreef Lithion het volgende:

emancipatie onder moslims.

Bestaat dat?
  zondag 28 september 2003 @ 13:29:36 #223
13462 BansheeBoy
pi_13495713
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:26 schreef Youssef het volgende:

[..]

Er bestaan simpelweg maar weinig Islamitische landen, en Nederland is tenslotte ook een grotendeels Islamitisch land. Wat dat betreft zie ik de ontwikkeling in deze topics als een soort dipje waar we wel overheen komen.

Ben ik met je eens Youssef. De grote steden bestaan al voor ca. 50% uit moslims. Tevens zie ik in vol ornaat Nederland keihard ontzuilen, steeds minder mensen gaan naar de kerk, steeds meer moslims gaan naar de moskee, kerken worden afgebroken, moskee's komen er elke dag bij. De grote En-Nasr moskee in Rotterdam is zelfs gemaakt in een kerk

pi_13495721
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:27 schreef fokje het volgende:

[..]

Die zeiken niet over discriminatie etc etc.

De enige die zeiken over discriminatie zijn de zogenaamde vrouwen met lelijk geblondeerd haar en in de 40 die zich zogenaamd hebben vrij gevochten hebben van een door Nederland ontstane onderdrukkende man. Zodoende willen ze zoveel mogelijk aandacht krijgen van de Nederlandse media om subsidie op te strijken en om zoveel mogelijk normale moslima's haar chaotishe leventje mee in te sleuren.
  zondag 28 september 2003 @ 13:30:37 #225
3542 Gia
User under construction
pi_13495736
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:21 schreef schatje het volgende:

[..]

Nee. En ik ben het daar ook niet mee eens.
Maar niet iedereen die een zwarte lange rok draagt is lid van de zwarte kousen kerk.
Iedereen die een chador draagt is wel moslima.
En niet moslims mogen het niet dragen. (bijvoorbeeld met carnaval) Het is geen normaal kledingstuk.

Het zou verboden moeten worden om zoiets te dragen, omdat het misbruikt zou kunnen worden door mensen met slechte bedoelingen.

pi_13495740
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:29 schreef BansheeBoy het volgende:

Ben ik met je eens Youssef. De grote steden bestaan al voor ca. 50% uit moslims. Tevens zie ik in vol ornaat Nederland keihard ontzuilen, steeds minder mensen gaan naar de kerk, steeds meer moslims gaan naar de moskee, kerken worden afgebroken, moskee's komen er elke dag bij. De grote En-Nasr moskee in Rotterdam is zelfs gemaakt in een kerk

Oja, islamisering van de samenleving.
Daar had iemand eens een boek over geschreven.
pi_13495753
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dus de man bepaalt dan wat de moslima moet doen. De moslima kan niet zelf een oplossing verzinnen?

Het is dus nóg erger gesteld met de emancipatie onder moslims.

Nee hoor, ze kan ook zelf een oplossing verzinnen. Maar een moslima zal toch niet de straat op kunnen on te kunnen zoeken naar oplossingen. (bijvoorbeeld zoeken naar auto's met geblindeerde ramen)
pi_13495763
Maareh... wanneer gaan de eerste moslima's nu in het openbaar hun chador verbranden?
pi_13495776
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:27 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Op zondagochtend in de kerk een hoedje opzetten is niets bijzonders. Het degradeert de vrouw niet tot een vormeloos ding. Niets ernstigs, er is geen zware dwang voor nodig.
Een menselijke tent is wél ernstig en ingrijpend.
Als je dat niet inziet, ben je vrij dom.

Je praat het de kant uit die je wil omdat je de islam erger wil zien dan de zwaar protestantse cultuur. Onzin. Ze lijken sterk op elkaar in hun uitingen en achtergronden. De vrouw neemt in beide culturen een achtergestelde positie in, de motivatie daaromtrent is precies gelijk. Als je dat niet in inziet, waarschijnlijk in wilt zien, dan ben je vrij dom.
quote:
Vrijheid heeft z'n grenzen. Daar zijn in onze samenleving talloze voorbeelden van te geven.
Jouw 'tolerantie' en het willen geven van 'vrijheid' aan mensen is gewoon een bijzonder slap excuus voor desinteresse en doorgeschoten cultuurrelativisme.
Jij bepleit een 'vrijheid' om vrouwen tot dingen te mogen maken en zware beperkingen op te leggen.
Jij bepleit dus een vrijheid van onvrijheid en daarmee ben je heel gevaarlijk bezig.
Leg me niet van alles in de mond. Je leest niet. Ik ben er voor dat de chador niet meer gebruikt zou mogen worden, ik ben ervoor dat vrouwen in orthodox gereformeerde kring mogen werken etc. Maar ik ben niet van het makkelijke en snelle verbieden zonder gedegen argumentatie en kennis van zaken. Vrouwen mogen nu eenmaal kiezen voor het leven dat zij willen. Dat orthodoxe vrouwen thuis willen zitten, bepaalde kleding willen dragen of zich alles laten hun gezeggen door hun man - dat is hun keuze. Het is niet aan mij, die hen af te nemen.
  zondag 28 september 2003 @ 13:32:38 #230
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13495777
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:
Bestaat dat?
Er zijn wel geëmancipeerde moslims. Ergens.
pi_13495780
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:30 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee. En ik ben het daar ook niet mee eens.
Maar niet iedereen die een zwarte lange rok draagt is lid van de zwarte kousen kerk.
Iedereen die een chador draagt is wel moslima.
En niet moslims mogen het niet dragen. (bijvoorbeeld met carnaval) Het is geen normaal kledingstuk.

Je durft dit nu al twee keer te zeggen in het topic, maar heb je daar ook een bron bij?? Netzoals vele dingen in islamtische topics worden dit soort opruiende opmerkingen gewoon verzonnen.
  zondag 28 september 2003 @ 13:32:57 #232
3542 Gia
User under construction
pi_13495782
quote:

[..]

Ja, en de condoom moet ook verboden worden, want de kans dat iemand een verkrachting goed praat met een condoom is net zo groot!

...

Blijkt wel weer hoe jong je nog bent, met zo'n domme opmerking. Verkrachting is nooit goed te praten, ook niet met condoom.

Een bankoverval ook niet, ook niet met chador. Het is alleen wel makkelijk om onopvallend binnen te komen en het juiste moment af te wachten als een overvaller een chador draagt. Komt ie binnen met een kous over de kop, dan is de bedoeling meteen duidelijk.

pi_13495796
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:31 schreef Youssef het volgende:

[..]

Nee hoor, ze kan ook zelf een oplossing verzinnen. Maar een moslima zal toch niet de straat op kunnen on te kunnen zoeken naar oplossingen. (bijvoorbeeld zoeken naar auto's met geblindeerde ramen)

dat is al bij wet verboden...
  zondag 28 september 2003 @ 13:33:37 #234
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495800
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
Maareh... wanneer gaan de eerste moslima's nu in het openbaar hun chador verbranden?
pi_13495860
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:29 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Bestaat dat?

Kun je ophouden met trollen. Je angsten zijn nu wel duidelijk.
pi_13495868
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:32 schreef Gia het volgende:
Een bankoverval ook niet, ook niet met chador. Het is alleen wel makkelijk om onopvallend binnen te komen en het juiste moment af te wachten als een overvaller een chador draagt. Komt ie binnen met een kous over de kop, dan is de bedoeling meteen duidelijk.
Ik heb het over het hoofdstuk wiskunde wat we nu doen: Kansrekenen
  zondag 28 september 2003 @ 13:37:14 #237
13462 BansheeBoy
pi_13495884
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:32 schreef Gia het volgende:

[..]

Blijkt wel weer hoe jong je nog bent, met zo'n domme opmerking. Verkrachting is nooit goed te praten, ook niet met condoom.

Jawel, als het betreffende slachtoffer in hitsige kledij er bij loopt en zich uitdagend gedraagd dan wel. Maar dat is voer voor een ander topic...
quote:
Je probeert gewoon alles te verzinnen om de chador te verbieden. Maar eigenlijk stoor jij je gewoon meer aan de ideologie die islam heet...

pi_13495887
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:32 schreef DennisMoore het volgende:
Eerst maar eens meelopen in een carnavalsoptocht met chador en twee opgeplakte grote tieten, eventueel met een enorme voorbinddildo ervoor. Het kan wat mij betreft niet belachelijk genoeg gemaakt worden.
pi_13495890
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:33 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

dat is al bij wet verboden...

Nou, dan moet je kennelijk naar een andere oplossing zoeken...
  zondag 28 september 2003 @ 13:38:16 #240
3542 Gia
User under construction
pi_13495912
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:32 schreef Youssef het volgende:

[..]

Je durft dit nu al twee keer te zeggen in het topic, maar heb je daar ook een bron bij?? Netzoals vele dingen in islamtische topics worden dit soort opruiende opmerkingen gewoon verzonnen.

Het is hier in het Zuiden duidelijk gezegd dat dit soort kleding niet gedragen mag worden om de draak te steken met vrouwenonderdrukking in de moslimwereld.

Eerlijk gezegd hoop ik, dat ze komend jaar wat milder zullen zijn, met dit verbod, aangezien het toch wel een actueel onderwerp is.
Maar, ben er bang voor dat het weer verboden zal zijn.

zondag 28 september 2003 @ 13:38:30 #241
13462 BansheeBoy
pi_13495922
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:37 schreef fokje het volgende:

[..]

Eerst maar eens meelopen in een carnavalsoptocht met chador en twee opgeplakte grote tieten, eventueel met een enorme voorbinddildo ervoor. Het kan wat mij betreft niet belachelijk genoeg gemaakt worden.

pi_13495953
quote:

Waarom praat je over moderne/westerse waarden als je zelf wel de achterlijke christelijke waarden loopt te verdedigen? De westerse waarden zijn gebasseerd op liberale waarden en niet op christelijke waarden. En toevallige zijn die westerse waarden gebasseerd op vrijheid. En daar hoort ook de vrijheid van mensen bij dat ze zelf dragen wat ze willen dragen.
  zondag 28 september 2003 @ 13:40:19 #243
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13495961
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:36 schreef Youssef het volgende:

[..]

Ik heb het over het hoofdstuk wiskunde wat we nu doen: Kansrekenen

wiskunde toepassen terwijl het niet van toepassing is, is erg fout! Dit heeft niets met kansrekening te maken.
  zondag 28 september 2003 @ 13:40:22 #244
3542 Gia
User under construction
pi_13495964
quote:

[..]

Vrees dat je meteen opgepakt wordt en door de politie vriendelijk gevraagd wordt deze kleding niet te dragen.

Maar het is een goed idee.
Heb nog neptieten liggen op zolder en een tent is ook zo gemaakt.

pi_13495972
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:38 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

gelukkig een moslim(? ja toch?) die niet meteen op de achterste benen staat, wat meer eelt op de ziel is goed, hebben christenen hier intussen ook al wel.
pi_13495979
quote:

[..]

Inderdaad.

En de Nederlandse regering (en het liefst de Europese) moet gewoon duidelijk stellen dat deze manier van leven, deze gebruiken NIET gewenst zijn hier. En als men daar niet mee kan leven, dan gaan ze maar naar een land waar het WEL geaccepteerd (of zelfs verplicht is).

Er is een grens aan vrijheid, meningsuiting en gedrag, en die wordt overschreden bij het chador dragen. Dat zou Nederland duidelijk moeten laten blijken. Tot hier en geen stap verder. Klaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Tedje_van_Es op 28-09-2003 13:41]

pi_13495982

Binnenkort met chadors! .

zondag 28 september 2003 @ 13:40:57 #248
16625 robh
pi_13495985
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:38 schreef Gia het volgende:

Het is hier in het Zuiden duidelijk gezegd dat dit soort kleding niet gedragen mag worden om de draak te steken met vrouwenonderdrukking in de moslimwereld.

Eerlijk gezegd hoop ik, dat ze komend jaar wat milder zullen zijn, met dit verbod, aangezien het toch wel een actueel onderwerp is.
Maar, ben er bang voor dat het weer verboden zal zijn.

En wat dan? Komt Prins Carnaval je billenkoek geven als je een chador draagt?
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  zondag 28 september 2003 @ 13:42:22 #249
13462 BansheeBoy
pi_13496017
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:40 schreef DennisMoore het volgende:

Binnenkort met chadors! .

Maar eerst zijn de westerse BH's aan de beurt...

zondag 28 september 2003 @ 13:42:26 #250
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13496020
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:39 schreef dazzle123 het volgende:
En daar hoort ook de vrijheid van mensen bij dat ze zelf dragen wat ze willen dragen.
Ik neem aan dat je dus ook op de barricades gaat voor diezelfde vrijheid voor mensen die in het openbaar een SS-uniform willen dragen?

Of is die vrijheid voor jou ook niet zo absoluut als je hier wilt doen voorkomen?

pi_13496032
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Heeft uitdrukkelijk in alle kranten gestaan, na 11 september. Niemand mocht in een chador of verkleed als Saddam over straat. Want dat zou provocerend werken.

Alles mag met carnaval op de hak worden genomen, maar moslims niet.

Oh, je hebt het over 1 jaar, vlak na de aanslagen van 11 september.

Nou nou. Echt rampzalig ja. Minstens zo erg als het dringende verzoek om in Enschede geen vuurwerk af te steken bij de jaarwisseling die volgde op de vuurwerkramp .

quote:
Op zondag 28 september 2003 13:12 schreef Gia het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar ik ben ook niet degene die beweert dat alle vrouwen die een chador dragen zwaar gelovig zijn. Maar die hoedjes komen wel door sociale druk tot stand. En je wordt met de nek aangekeken als je er als vrouw geen ophebt.

Zoek de verschillen en kleur de plaatjes.

zondag 28 september 2003 @ 13:43:04 #252
3542 Gia
User under construction
pi_13496035
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:40 schreef robh het volgende:

[..]

Als vantevoren duidelijk wordt gemaakt dat dit niet mag, dan wordt je gewoon opgepakt door de politie. Verwacht niet dat je meteen de bak in moet of zo, maar een bekeuring toch wel. Overtreden van een verordening.
  zondag 28 september 2003 @ 13:43:16 #253
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13496038
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:40 schreef robh het volgende:

[..]

en als je die nu draagt omdat je geloof/ man/ omgeving je dit verplicht
pi_13496048
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dus ook op de barricades gaat voor diezelfde vrijheid voor mensen die in het openbaar een SS-uniform willen dragen?

Of is die vrijheid voor jou ook niet zo absoluut als je hier wilt doen voorkomen?

Vrijheid is nooit absoluut. Maar een chador en een ss uniform zijn wel twee verschillende dingen.
pi_13496055
quote:

[..]

Natuurlijk niet.

En een KKK-uniform, DAT kan dan natuurlijk weer niet. Terwijl de gelijkenis met een chador toch erg treffend is.

zondag 28 september 2003 @ 13:44:29 #256
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13496060
quote:
Op zondag 28 september 2003 13:42 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Waarschijnlijk niet, maar ik ben ook niet degene die beweert dat alle vrouwen die een chador dragen zwaar gelovig zijn. Maar die hoedjes komen wel door sociale druk tot stand. En je wordt met de nek aangekeken als je er als vrouw geen ophebt.
Alleen al het feit dat het dragen van die hoedjes geen directe belemmering voor de vrijheid van die vrouwen betekent maakt je vergelijking al te krom voor woorden.
pi_13496093
quote:

[..]

SS symbolen zijn bij wet verboden. Het dragen van een chador valt onder het 'maskerverbod'. Alleen op grond van die overeenkomst (wettelijk niet toegestaan) kun je beiden in het openbaar verbieden.

Een geloof aanhangen en je dientengevolge volledig willen bedekken is dat niet.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')