abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 juni 2004 @ 14:21:23 #226
11682 Moonah
Jolie femme
pi_19588080
Mien!
Wanneer begint je therapie?
Of ben je al bezig?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_19589997
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 14:21 schreef Moonah het volgende:
Mien!
Wanneer begint je therapie?
Of ben je al bezig?
Hai
Op dit moment wacht ik op een telefoontje (kan elk moment plaatsvinden) met de adhd diagnose. Als ik adhd heb zal eerst dit behandeld gaan worden en daarna wil ik in therapie voor de borderline.
Daarom wil ik zo graag het verschil weten tussen Linehan en DGT, weet jij het?
pi_19592264
Mien,

misschien is dit al een handige link?

Is iemand bekend met therapie volgens M. Linehan?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19593697
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 17:00 schreef DarkElf het volgende:
Mien,

misschien is dit al een handige link?

Is iemand bekend met therapie volgens M. Linehan?
Hai, dank je
Ik ga het straks op een rustig moment doorlezen
pi_19596675
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 18:04 schreef miendobbelsteen het volgende:

[..]

Hai, dank je
Ik ga het straks op een rustig moment doorlezen
succes ermee, ik ben er bijna mee klaar en heb er echt een zeer tevreden gevoel over.

Het is niet makkelijk, erg confronterend en je zult onderuit gaan maar het werkt steeds beter als je maar doorzet .......

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19596963
Mien.. Dialectische gedragstherapie is hetzelfde als die van Linehan voor zover ik weet. Ik volg die nu ook, heb er net drie sessies opzitten, dus kan er nog niet erg veel over zeggen.
  woensdag 2 juni 2004 @ 20:24:28 #232
54800 diannetjhu
Just Breathe
pi_19597718
ik geloof ook dat het idd de zelfde is hoor...

Ben ondertussen trouwens zelf sinds februari met DGT bezig..
pi_19599481
quote:
Op donderdag 25 december 2003 20:25 schreef Gekke_mus het volgende:
Ff (af)reageren, ik heb topic doorgelezen en vooral laatste deel met aandacht. Even voor alle duidelijkheid ik heb pas een compleet werkstuk doorgelezen over borderline gemaakt door iemand die dagelijks met "borderliners" omgaat....als zij mij beoordeelt zegt zij dat ik geen bps heb. Als we het even simpel bekijken vertoont "iedereen" bepaalde overeenkomsten met borderline! Aantrekken en afstoten van mensen en automutilatie kunnen bij bps horen maar kan er ook los van staan. Nog één; alles heel zwart/wit zien ...en dat doe ik dus niet, bij lange na niet!
Ik probeer eerst me eigen problemen op te lossen, één voor één en alles op me eigen tempo zodat ik gelukkig met mezelf kan zijn en mezelf niet meer hoef te haten, en mezelf ook niet mee in stukken snij omdat ik liever lichamelijke pijn voel dan geestelijke....en daarvoor hoef ik geen bps te hebben.

***BPS= borderline persoonlijkheids syndroom
De DSM-IV is er heel duidelijk over of jij borderline hebt of niet,
pi_19599574
quote:
Op vrijdag 26 december 2003 23:43 schreef Riann het volgende:

[..]

idd net als autisten
vroeger waren het gewoon vervelende jongens
OMG, wat kort door de bocht
pi_19616892
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 19:59 schreef Morgil het volgende:
Mien.. Dialectische gedragstherapie is hetzelfde als die van Linehan voor zover ik weet. Ik volg die nu ook, heb er net drie sessies opzitten, dus kan er nog niet erg veel over zeggen.
O oke, thanks. Weet ik dat ook weer.
Vond het al zo verwarrend.
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:24 schreef diannetjhu het volgende:
ik geloof ook dat het idd de zelfde is hoor...

Ben ondertussen trouwens zelf sinds februari met DGT bezig..
En wat zijn je ervaringen? Helpt het?
pi_25459119
Dit is wel een mega kick, maarja. Hoe gaat het met iedereen?

Ik zit momenteel echt in een diep dal.. af en toe lijkt het even goed te gaan, maar dan gaat het weer mis. Ik maak niet alleen mezelf kapot, maar ook mijn vriend. Ik wil zo graag weer degene zijn die ik vroeger was..

Ik heb zojuist dit boek besteld, iemand ervaringen mee?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=fJ--SQF0f9i-TUNEHjKAfuGs5cAh-oVYLAY=?BOL_OWNER_ID=666878203&Section=BOOK&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:30:49 #237
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25461015
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 17:07 schreef Morgil het volgende:
Dit is wel een mega kick, maarja. Hoe gaat het met iedereen?

Ik zit momenteel echt in een diep dal.. af en toe lijkt het even goed te gaan, maar dan gaat het weer mis. Ik maak niet alleen mezelf kapot, maar ook mijn vriend. Ik wil zo graag weer degene zijn die ik vroeger was..

Ik heb zojuist dit boek besteld, iemand ervaringen mee?
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=fJ--SQF0f9i-TUNEHjKAfuGs5cAh-oVYLAY=?BOL_OWNER_ID=666878203&Section=BOOK&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=fJ--SQF0f9i-TUNEHjKAfuGs5cAh-oVYLAY=?BOL_OWNER_ID=666793450&Section=home&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
Mijn therapie was geheel gebaseerd op dat boek. En daarnaast hadden mijn therapeuten er nog een heleboel stencils bijgemaakt, gebaseerd op het boek, die je telkens zelf kon oefenen.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_25461160
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik heb zelf erg goede ervaringen met deze:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start;sid=fJ--SQF0f9i-TUNEHjKAfuGs5cAh-oVYLAY=?BOL_OWNER_ID=666793450&Section=home&lgl=1&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1
Mijn therapie was geheel gebaseerd op dat boek. En daarnaast hadden mijn therapeuten er nog een heleboel stencils bijgemaakt, gebaseerd op het boek, die je telkens zelf kon oefenen.
Ik heb die therapie ook lange tijd gevolgt, en voor mij deed het helemaal niks. Ik ben nu gestopt met therapie bij het ggz, en ga proberen het op eigen kracht op te lossen. Heb jij misschien nog verdere tips?
  donderdag 10 maart 2005 @ 19:53:38 #239
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25461334
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:42 schreef Morgil het volgende:

[..]

Ik heb die therapie ook lange tijd gevolgt, en voor mij deed het helemaal niks. Ik ben nu gestopt met therapie bij het ggz, en ga proberen het op eigen kracht op te lossen. Heb jij misschien nog verdere tips?
Ligt er misschien ook aan hoe je de stof krijgt. Ik geloof dat jij hem samen met je psych behandelde? Ik heb hem in groepsvorm gehad.
Verdere tips heb ik dan eigenlijk ook niet. Sorry
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_25461659
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 19:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ligt er misschien ook aan hoe je de stof krijgt. Ik geloof dat jij hem samen met je psych behandelde? Ik heb hem in groepsvorm gehad.
Verdere tips heb ik dan eigenlijk ook niet. Sorry
Ja inderdaad. Groeps was het niet serieus genoeg voor zei ze, en dat was 3 keer in de week waardoor school niet meer zou gaan.
Nouja, ik hoop dat dit boek me toch iets gaat helpen. Als ik gewoon mijn emoties eens onder controle zou hebben.
  donderdag 10 maart 2005 @ 20:20:28 #241
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25461712
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:16 schreef Morgil het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Groeps was het niet serieus genoeg voor zei ze, en dat was 3 keer in de week waardoor school niet meer zou gaan.
Nouja, ik hoop dat dit boek me toch iets gaat helpen. Als ik gewoon mijn emoties eens onder controle zou hebben.
Oh ja, jij volgt nog een opleiding. Gaat dat uberhaupt wel lekker met de BPS ernaast? Ik bedoel: kun je 's morgens je bed wel uitkomen, komt huiswerk wel op tijd af, ontregelen je 'buien' bijv. je slaappatroon niet? Is het niet een idee om ff een jaartje te stoppen, dat ook met school te bespreken en dan toch in dagbehandeling te gaan? Want ik vraag me af of je verder komt met 'af en toe' een gesprek met je behandelaar.

[edit: Oh ik las over 'Groeps was het niet serieus genoeg voor zei ze' heen, sorry.]
pi_25461786
quote:
Op donderdag 10 maart 2005 20:20 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Oh ja, jij volgt nog een opleiding. Gaat dat uberhaupt wel lekker met de BPS ernaast? Ik bedoel: kun je 's morgens je beb wel uitkomen, komt huiswerk wel op tijd af, ontregelen je 'buien' bijv. je slaappatroon niet? Is het niet een idee om ff een jaartje te stoppen, dat ook met school te bespreken en dan toch in dagbehandeling te gaan? Want ik vraag me af of je verder komt met 'af en toe' een gesprek met je behandelaar.
Nouja bij het ggz hebben ze me inmiddels alweer uitgeschreven, omdat ik te weinig kwam.
School.. sja.. ik kan absoluut niet omgaan met de stress, en het is zowiezo een opleiding die me absoluut niks meer interesseert. Ik probeer de laatste 1,5 jaar gewoon nog af te maken.

Het is nu al jaren aan de gang, hopelijk ben ik nu toch zover dat ik er eindelijk vanaf kan komen. Of iig kan verbeteren, en ermee om leer gaan.
pi_25467453
Ik heb nu medecijnen,en het gaat goed
Moet ook wel,want ik wilt dit jaar weer naar school
pi_25504394
quote:
Op vrijdag 11 maart 2005 01:07 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb nu medecijnen,en het gaat goed
Moet ook wel,want ik wilt dit jaar weer naar school
Heb jij ook Seroquel? Dat werkt echt goed!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_25506618
quote:
Op zondag 13 maart 2005 11:54 schreef Vava het volgende:

[..]

Heb jij ook Seroquel? Dat werkt echt goed!
Ik weet het al
Neej,heb ik niet.Ik heb paroxetine en remeron

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 13-03-2005 13:44:20 ]
pi_25542747
Semtex! Ik zag je in Eindhoven!
Ik durfde alleen niks te zeggen, want ik zag er zo slonzig uit vandaag (haast vanmorgen!) en jij bent zo mooi.

(ja ik ben erg, en offtopic)

oh en mag ik je misschien toevoegen op livejournal? Ik wilde daar reageren maar mensen die niet in je lijst staan kunnen geen berichtje achterlaten.

[ Bericht 24% gewijzigd door Morgil op 17-03-2005 14:23:32 ]
  donderdag 17 maart 2005 @ 19:09:02 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_25549121
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 14:18 schreef Morgil het volgende:
Semtex! Ik zag je in Eindhoven!
Ik durfde alleen niks te zeggen, want ik zag er zo slonzig uit vandaag (haast vanmorgen!) en jij bent zo mooi.
Ik zag je ook. Ik keek 1 keer en keek toen om en heb geglimlacht. Wheheheh. Ik dacht dat je dan wel zou snappen dat ik je gezien had
Raar is dat, ik kom de meeste Fokkers tegen op Station Eindhoven. Jou, Gday, Herald en een tijdterug nog wat lui
quote:
oh en mag ik je misschien toevoegen op livejournal? Ik wilde daar reageren maar mensen die niet in je lijst staan kunnen geen berichtje achterlaten.
Ik voeg je ff toe [oh wacht dat gaat niet, ik heb jou journal niet. doe maar toevoegen dan eerst ]
pi_25550260
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:09 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik zag je ook. Ik keek 1 keer en keek toen om en heb geglimlacht. Wheheheh. Ik dacht dat je dan wel zou snappen dat ik je gezien had
Raar is dat, ik kom de meeste Fokkers tegen op Station Eindhoven. Jou, Gday, Herald en een tijdterug nog wat lui
[..]

Ik voeg je ff toe [oh wacht dat gaat niet, ik heb jou journal niet. doe maar toevoegen dan eerst ]
Ik heb je toegevoegd!
Ik kom eigenlijk nooit fokkers tegen, maar ik ken de meesten ook niet zo en zij mij ook niet. Eigenlijk wil ik ook niemand tegenkomen, want ik ben zo damn verlegen enzo
pi_25550342
quote:
Op zondag 13 maart 2005 13:30 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Ik weet het al
Neej,heb ik niet.Ik heb paroxetine en remeron
Wat is remeron? Ik gebruik paroxetine (en wat oxazepam) en ben er op zich wel tevreden mee.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_25550382
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 19:59 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Wat is remeron? Ik gebruik paroxetine (en wat oxazepam) en ben er op zich wel tevreden mee.
Remeron Soltab, mirtazapine. Ik heb het ook gebruikt maar bij mij deed het dus niks behalve me ziek maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')