Het lijkt me leuk om zo misschien collegas uit de buurt te lere kenne, en ook eens de ervaringen van mede-chauffeurs te horen, c.q van mensen die wel eens de taxi nemen...
[Dit bericht is gewijzigd door FireBird op 26-09-2003 22:09]
quote:Moet morgennacht rijden, standplaat --> Zevenhuizen
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef ThePresident het volgende:
Zevenhuizen, daar kun je wel aardig goed uitgaan.
[Dit bericht is gewijzigd door FireBird op 26-09-2003 22:03]
euuh in tilburg
[Dit bericht is gewijzigd door _Thorwald_ op 26-09-2003 22:03]
Laatst nog op n zondag, om half5, 2 zatlappen opgehaald uit Groningen, in de hoerenbuurt, en maar praten over de hoere, boeide ze echt allemaal niets, bleven maar doorlullen, kon echt lagge om die gaste, de grootste verhalen, maar doen? ho maar..
Ook wel es n meid gehad in de auto, bijna bij discotheek, ff iets harder de bocht door, meid zowat op je schoot , met knalrooie kop de taxi uit na dr excuses en n mooie fooi
Heb in de vakantie nog veel doordeweeks gereden, ziekenfonds ritten, vaak mensen op oudere leeftijd, gewoon hun hele levensverhaal en uiteindelijk stappen ze de taxi uit en je ziet ze nooit weer...achjah, willen hun ei kwijt...of oudere vrouwtjes die je pepermuntjes willen geven
Het leukste vind ik gewoon het autorijden, ben dr gek op, binnekort motorrijbewijsje halen
maar ook vooral onder de mensen zijn, al die verschillende types...
Keertje zaterdagnacht, 4 gozertjes van 14/15jaar.
Terug naar hun huis, ladderzat op 1 na (meestal gaat diegene die het meest nuchter is voorin, waarom? geen idee).
Ze zaten onderweg al wat te kloten in de taxi, hadden al eten mee wat k eigenlijk niet wou, maargoed, boeie.
Eenmaal aangekomen ongeveer 15,= op de teller, ik wou afrekeken, begon het, ze begonnen wat moeilijk te doen, na n tijdje wachten was k het zat, portomonee gepakt van gast op bijrijdersstoel en zn ID + 20,= gepakt, begon ie te flippe, had k m 2 keuzes gegeven;
1. Uit de taxi, ik naar politie, aangifte doen + taxiverbod
2. Excuses voor belediging, troep mee, wisselgeld en ID terug.
Ra-ra wat hadden ze gekozen in 2seconden tijd
quote:Idd, woon in Assen en daar is jammergenoeg niet veel te doen.
Op vrijdag 26 september 2003 22:02 schreef FireBird het volgende:[..]
Moet morgennacht rijden, standplaat --> Zevenhuizen
Je woont ook in die buurt of niet?
quote:hehe, ritje naar Assen nodig?
Op vrijdag 26 september 2003 22:15 schreef ThePresident het volgende:[..]
Idd, woon in Assen en daar is jammergenoeg niet veel te doen.
quote:Vertel! details
Op vrijdag 26 september 2003 22:17 schreef Logician het volgende:
Oh dan heb ik vast wel eens bij je in de taxi gezeten
[Dit bericht is gewijzigd door FireBird op 26-09-2003 22:20]
quote:haha prachtig!!
Op vrijdag 26 september 2003 22:12 schreef FireBird het volgende:
Voor de 'verhaal'-gierigen..minder leuke, hoewel het nog wel fun waservaring.
Keertje zaterdagnacht, 4 gozertjes van 14/15jaar.
Terug naar hun huis, ladderzat op 1 na (meestal gaat diegene die het meest nuchter is voorin, waarom? geen idee).
Ze zaten onderweg al wat te kloten in de taxi, hadden al eten mee wat k eigenlijk niet wou, maargoed, boeie.
Eenmaal aangekomen ongeveer 15,= op de teller, ik wou afrekeken, begon het, ze begonnen wat moeilijk te doen, na n tijdje wachten was k het zat, portomonee gepakt van gast op bijrijdersstoel en zn ID + 20,= gepakt, begon ie te flippe, had k m 2 keuzes gegeven;
1. Uit de taxi, ik naar politie, aangifte doen + taxiverbod
2. Excuses voor belediging, troep mee, wisselgeld en ID terug.Ra-ra wat hadden ze gekozen in 2seconden tijd
quote:ik neem vrij vaak een taxi, heb niet echt details wel een fotoboek
Op vrijdag 26 september 2003 22:18 schreef FireBird het volgende:[..]
Vertel! details
zou best eens kunnen hoor, maarjah, je hebt zoveel mensen in de taxi
quote:Komen we ook op de tv
Op vrijdag 26 september 2003 22:20 schreef RemCow het volgende:
Hm, toch maar eens met de taxi gaan, misschien zit ik dan ook wel eens bij jou in de taxi.
quote:Ach je maakt wel es wat agressie mee jah, maar je moet gewoon n vlotte babbel hebben en absoluut niet bang uitgevallen zijn, en anders heb ik mn grote vriend...Mr. Maglite 4-cell nog
Op vrijdag 26 september 2003 22:18 schreef Famas het volgende:[..]
haha prachtig!!
..lijkt me wel gaaf in zo'n taxi rondrijden...ben al tijdje bezig met me autorijbewijs...in de zomervakantie...hmm....lijkt me echt gaaf om dat part-time te doen zoals jij doet
maar...hoe zit het met de agressie?? ooit last van gehad?
[Dit bericht is gewijzigd door FireBird op 26-09-2003 22:27]
quote:Dans wens ik je bij deze vast een veilige nacht.
Op vrijdag 26 september 2003 22:22 schreef FireBird het volgende:
ff voor de duidelijkheid;
meeste van jullie zulle wel op zaterdagnacht dan met taxi gaan, deze nacht rijd ik meestal vanaf Pruim Zevenhuizen....
quote:Hehe, misschien in de winter.
Op vrijdag 26 september 2003 22:16 schreef FireBird het volgende:[..]
hehe, ritje naar Assen nodig?
En al die agressie houd ik ook niet zo van eerlijk gezegd. Daar zal je in groningen wellicht wat minder last van hebben.
quote:Nou in de stad zelf is het nog wel es flink raak, ook veel buitelanders hoor die in de stad op de taxi's rijden, maar hiero in deze buurt niet, de meeste chauffeurs op zo'n nachtje ken je ook, en weet niet wat het is, maar veel aggressie 's nachts geen last van. Valt idd nogal mee hier dus..
Op vrijdag 26 september 2003 22:39 schreef Wekko het volgende:
Ik heb er ook wel es aan gedacht om taxi chauffeur te worden. Lekker grote auto onder je reet, beetje rondtoeren etc. Auto rijden bevalt mij wel. Maar die types die je in Utrecht rond ziet lopen zijn over het algemeen Marokanen met een hele grote mond die overal klanten weggrissen. En zo een grote mond heb ik niet dus of ik ooit klanten vind?
En al die agressie houd ik ook niet zo van eerlijk gezegd. Daar zal je in groningen wellicht wat minder last van hebben.
voor de nieuwschierigen, info over deeltaxi, danwel van N-Limburg, maargoed, komt op hetzelfde neer, hier in het Noorden geregeld door Arriva
http://www.deeltaxinoordlimburg.nl/h5/index.html
zat ff te zoeken naar wat uitleg over deeltaxi, kwam dit tegen, doet je nog es deugt!
http://members.home.nl/pvdaharen/jantje3.htm
1 ding ---> Je maakt idd zaken zoals je bij het tv programme ziet mee
Wist ik veel dat die Mercedes achterwiel aangedreven was.
Midden in de nacht, regen, bocht, 180graden gedraaid.
Mijn eerste drift ervaring?! .
quote:En dan bedoel je negerinnen die zeggen 'zullen we een nummertje maken?" Briljant dat dat uitgezonden werd...
Op zaterdag 27 september 2003 03:43 schreef Nimitz het volgende:
rij inmiddels 2,5 jaar op de taxi, mooie dingen meegemaakt, maar ga die nu niet vertellen. Ben namelijk naar de klote op dit moment. Dus vul het later wel aan.1 ding ---> Je maakt idd zaken zoals je bij het tv programme ziet mee
quote:Oe! Ik sta op de foto
Op vrijdag 26 september 2003 22:22 schreef FireBird het volgende:
[afbeelding]
quote:ik rijd ook taxi in tilburg
Op vrijdag 26 september 2003 22:03 schreef _Thorwald_ het volgende:
Ja Meldt!euuh in tilburg
* TheWilliedockSaints en thorwald zijn collega's
quote:hehe stuur gewoon een sollicitatie naar ons bedrijf
Op zaterdag 27 september 2003 17:02 schreef koele het volgende:
Woon in Groningen, heb net mn chauffeurspas aangevraagd... dus, mocht je baas werk hebben, hoor ik het graag en ken jij meteen een collegachauffeur die ook Fok!er is...
quote:Bedankt! heb ff gekeken maar t wordt waarschijnlijk lastig, ik woon nml in hartje Groningen, en heb alleen een brakke fiets...
Op zaterdag 27 september 2003 20:32 schreef FireBird het volgende:[..]
hehe stuur gewoon een sollicitatie naar ons bedrijf
, altijd wel opzoek naar weekendchauffeurs, weet niet of t mag hiero maar;
www.taxi-nuis.nl
Zit inmiddels in vol ornaat te wachten tot k word opgeroepe
vannacht maar ff geen overhemd, beetje koud, dus te trui maar uit de kast gepakt
Was zaterdagnacht nog n busje van ons in de sloot beland, chauffeur was ergens van geschrokken, met man & macht busje eruit...avondje verliep verder rustig, maar in Marum (voor de bekenden, bij de Kruisweg) was het weer eens raak, aanrijding, diverse knokpartijen, en een paar vandalen die een busje van ons hebbe gesloopt waarom? wat is dr nou zo leuk aan
weten jullie het?
zal wel drankzijn, vaak wel dezelfde daaro...(no offence) maar waren een stel allochtonen, welke afkomst weet k zow nie...(nie discriminerend bedoelt, maar t was helaas weer es zo'n clubje )
Affijn, resultaat; 1 bus met schade, x-aantal mensen naar huisartsenpost gebracht 's nachts, en veel gezeur, was ook nog een aanrijding gebeurt om hetzelfde tijdstip, ook lekker, stuk straat daaro afgesloten, net het stuk richting snelweg, dus binnendoor hobbelen
Je maakt nog es wat mee hè
quote:Hehe, daar rijd k vaak, ga je wel es naar pruim dan? neem de volgende keer maar n taxi
Op dinsdag 30 september 2003 23:04 schreef Monk het volgende:
Cool m'n vriendinnetje woont in Leekals ik een taxi zie rondrijden zal ik wel ff
[Dit bericht is gewijzigd door FireBird op 30-09-2003 23:25]
Heb soms dagen van meer als 13 uur werken. Is wel minder, maarja als part timer ken je het geld goed gebruiken.
Rij nu al een paar maanden, overigens zonder taxi pas. Die nog in de maak is, moet komende week voor de arbo keuring. Gaat alleen iets langer duren aangezien ik geen verklaring omtrent gedrag positief beantwoord krijg.
Moet dus via een commissie en Reclassering aan dat goed gedrag komen om die taxi-pas te krijgen.
quote:Mag je van geluk spreken dus dat je nog nooit aangehoude bent, ik laatst wel, je mag 2uur achterlopen met je werkboekje (hierin geef je aan welke tijden je pauze hebt, rijdt, of vrij bent) k liep net 2u15min achter ermee, lange rit gehad heen & trug, dus die gozer dik verhaal..verder alle papieren e.d in orde dus was nix aan de hand, was ergens bij assen...
Op dinsdag 14 oktober 2003 02:27 schreef BreezerFR het volgende:
Ik rij taxi in omgeving Rotterdam, hoef me hier weinig druk te maken aangezien ik heel veel mensen ken en heel veel mensen mij. Geen problemen te verwachten voor mij dus ...Heb soms dagen van meer als 13 uur werken. Is wel minder, maarja als part timer ken je het geld goed gebruiken.
Rij nu al een paar maanden, overigens zonder taxi pas. Die nog in de maak is, moet komende week voor de arbo keuring. Gaat alleen iets langer duren aangezien ik geen verklaring omtrent gedrag positief beantwoord krijg.
Moet dus via een commissie en Reclassering aan dat goed gedrag komen om die taxi-pas te krijgen.
Meestal als ik naar schiphol moet, breng ik de mensen erheen, gooi ze echt werkelijk uit die wagen. En dan heel snel weg ... echt HEEL snel.
quote:Heb je niet die voorlopige brief waarmee je 2 maanden mag werken??
Op woensdag 15 oktober 2003 22:29 schreef BreezerFR het volgende:
Als je gepakt word, krijg je ruim 700 euro boete. Voro wat het was, weet ik niet meer.Meestal als ik naar schiphol moet, breng ik de mensen erheen, gooi ze echt werkelijk uit die wagen. En dan heel snel weg ... echt HEEL snel.
Enneh 700 euro boete?? Voor het niet hebben van een pas? Trouwens, ik heb mijn pas nooit zichtbaar. Moet officieel wel. Hetzelfde als tarieven zichtbaar hebben. Het enige wat zichtbaar is op onze taxi's is de vergunning, de tarieven zitten binnen
Een chauffeurspas heb ik nog nie, maar zoals ik hier wat over die boetes lees, zal ik maar snel 1 aan gaan vragen
ok bij de taxi waar ik werk zoeken ze nog mensen voor in het weekend, vooral op zondag, dus als je werk zoekt http://www.taxivankampen.nl/ bel even of solliciteer via de site
Heb morgen me arbo keuring, en moet nog voor een commissie komen voor Verklaring omtrent Gedrag. Heb een aardig strafblad, dus moet het via de Reclassering erdoorheen krijgen.
quote:hmz, bij ons alles keurig voor mekaar, tarieven zichtbaar op voorruit, zowel te leze vanbinne als van buitenaf :p
Op woensdag 15 oktober 2003 22:32 schreef Nimitz het volgende:[..]
Heb je niet die voorlopige brief waarmee je 2 maanden mag werken??
Enneh 700 euro boete?? Voor het niet hebben van een pas? Trouwens, ik heb mijn pas nooit zichtbaar. Moet officieel wel. Hetzelfde als tarieven zichtbaar hebben. Het enige wat zichtbaar is op onze taxi's is de vergunning, de tarieven zitten binnen
quote:Oooh cool! Welk taxibedrijf?
Op zaterdag 27 september 2003 18:17 schreef TheWilliedockSaints het volgende:[..]
ik rijd ook taxi in tilburg
* TheWilliedockSaints en thorwald zijn collega's
* Nolius woont in Tilburg
Vraagje: wat is nou eigenlijk voor jullie een slechte, een normale en een goeie fooi. Bedragen dan he in verhouding. Ben ik altijd wel benieuwd naar.
quote:Haha, ach, ligt ook erg aan de omgeving waar je werkt. Hier valt het allemaal wel mee, kent iedereen de bedrijven wel. In Amsterdam is dat natuurlijk wel anders. Das ook vervelend. Doordat het in de grote steden een zooitje is moet men er overal aan geloven.
Op vrijdag 17 oktober 2003 13:22 schreef FireBird het volgende:[..]
hmz, bij ons alles keurig voor mekaar, tarieven zichtbaar op voorruit, zowel te leze vanbinne als van buitenaf :p
K heb mn pas meestal wel in t zicht ligge, maar geen hond die ut opmerkt..
Had laatst wel iemand, die vroeg waar dat voor diende..
Nu is 'ie heel saai systeem beheerder
Ik ben er nog steeds over aan het denken om parttime, zat. zon. avond/nacht bv. taxi chauffeur te worden.
Hoe hebben jullie het aangepakt. Ik weet dat je een goedgedrag verklaring moet halen op het gemeentehuis, verder je rijbewijs uiteraard en dan moet je een taxipas aanvragen ofzo, en dan, gewoon een sollicitatie bij een bedrijf doen
Kost trouwens aardig wat voordat je een taxipas hebt
quote:Tja, als bijbaantje is het natuurlijk fantastisch, maar zou jij het fulltime willen doen? Wat ik bij mijn bedrijf zie: lange uren draaien en de verdiensten zijn dan niet echt superhoog.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:05 schreef texelonia het volgende:
Micha was vroeger taxi chauffeur in utrechtNu is 'ie heel saai systeem beheerder
quote:Nah je moet het hebben van je fooi. En die is bij het bedrijf waar ik werkte superhoog.
Op vrijdag 17 oktober 2003 15:17 schreef Nimitz het volgende:[..]
Tja, als bijbaantje is het natuurlijk fantastisch, maar zou jij het fulltime willen doen? Wat ik bij mijn bedrijf zie: lange uren draaien en de verdiensten zijn dan niet echt superhoog.
quote:dat zal wel niet aan het bedrijf zelf hebben gelegen :p meer je klanten hè en de afstanden, als je ritjes hebt van 8,70 oid geve ze je toch vaak 10,=
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:45 schreef Crescens het volgende:[..]
Nah je moet het hebben van je fooi. En die is bij het bedrijf waar ik werkte superhoog.
quote:Geen navigatie => Stratenboek
Op zondag 19 oktober 2003 17:25 schreef Viper_74 het volgende:
Maar moet je nou een beetje straten kennen enzo. Want het lijkt me niet dat elke taxi al zo'n gps heeft, en dat je als iemand ergens heen wil ff via je lcd de plaats in zit te toetsen of wel dan ?
Natuurlijk moet je de straten kennen. Wij hebben in sommige bussen gps zitten, had gistern zon bus. Maar dat werkt voor geen meter, als je zelf de weg beter kent moet je altijd je eigen route gebruiken. Systeem sloeg gistern een beetje op hol, op een gegeven moment speelde ik voor trein en reed ik op het spoor. Zat ie zo'n 100 meter naast mijn werkelijke positie. En het systeem is niet up to date, zo bestond de blvd 1945 nog gewoon als rechte weg over de markt. Dus gewoon boekie gebruiken voortaan...
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 18:14 schreef mabit het volgende:
wat ik me wel eens afvraag: wat doet een taxichauffeur als hij iemand ophaalt bij een discotheek die later of geen geld heeft, of de hele taxi heeft ondergekotst?
quote:Doe ik ook niets mee, wat meestal zo is dat er altijd wel 1 van het hele stel dat je in je auto hebt vrij 'nuchter' is, het meest bij bewustzijn van hoe&wat, en diegen gaat vaak voorin zitten..had laatst dat 1 moest kotsen, wel vaker gehad maargoed, altijd optijd aan de kant gezet en kotse, klaar en weer verder...jah de meter liep gewoon door..
Op zondag 19 oktober 2003 18:22 schreef markpatat het volgende:
Ik doe daar niets mee, mijn honkbal knuppel wel trouwens.
quote:precies
Op maandag 20 oktober 2003 22:38 schreef Nimitz het volgende:
ja, zo'n maglite moet ik maar eens hebben. Om.... ehm.... nummers te kunnen zien in het donker toch??
quote:Ahhh, fijn. Weet jij toevallig waar een dergelijke zaklamp te verkrijgen is? En tot welke hoeveelheid batterijen is hij legaal?
Op maandag 20 oktober 2003 23:10 schreef FireBird het volgende:[..]
precies
daarvoor heb k m aangeschaft, heb m echter meestal toch echt voor dat doeleinde gebruikt, gelukkig nog nooit om me mee af te weren
quote:Euh 2800-200??
Op zaterdag 27 september 2003 13:41 schreef Eric82 het volgende:
*meldt*in eeu Leeuwarden
* dagizmo is ook taxi chauffeur
Ik had een paar weken terug op een zondag nog een aardigheidje meegemaakt. Het was half zeven s'avonds en ik moest op een adresje zijn om een man op te halen maar hij bleek compleet dronken te zijn. Het was echter zo erg dat hij niet mee kon en door de ambulance zou worden opgehaald vanwege het feit dat ie medicijnen sliktte. Tijdens het wachten op de ambulance was er een vrouw van tegen de dertig, die eveneens samen met hem en nog een stel mensen dronken waren geworden die op mijn moterkap begon te rollen. Toen ik erbij kwam staan en vragen wat er aan de hand was stond ze met haar kruis tegen de koplamp aan, ooh chauffeur maar dit is best wel lekker warm... Ach ja, logisch ik rij al een tijdje... En steeds maar weer stond ze haar kruis tegen de koplamp aan te duwen en het werd van kwaad tot erger. Ze begon zacht wat te kreunen en keek me strak aan. Niet weten hoe te reageren kwam de ambulance er al aan. Voordat ik weg ging vroeg ze me nog of ik toevallig nog door haar woonplaats reed want ze was op de fiets en wou graag naar huis maar ze had geen geld.... Maar ik moest de andere kant op....
quote:Woon in Nieuw Roden.
Op vrijdag 26 september 2003 22:01 schreef FireBird het volgende:
richting Roden, Zevenhuizen, Leek, Zuidhorn voor diegene die hier voor zover bekend zijn dan
edit: Trouwens, best leuk om die verhalen eens te lezen, helemaal omdat ik dus in de buurt woon. Mn ex maatschappij leraar was vroeger taxi chauffeur en die had ooit een hoer in zn taxi, had ff geen geld, dus hij mee die hoerentent in..naja was een erg lang verhaal maar heb helemaal dubbel gelegen toen.
[Dit bericht is gewijzigd door Evil_Koekje op 22-10-2003 01:33]
quote:Heb zo geen idee welke legaal zijn welke niet, ik heb de 4-dCell, met 4 van die knoeperts van battarijtjes
Op dinsdag 21 oktober 2003 20:32 schreef Nimitz het volgende:[..]
Ahhh, fijn. Weet jij toevallig waar een dergelijke zaklamp te verkrijgen is? En tot welke hoeveelheid batterijen is hij legaal?
quote:no offence, maar laat me raden..geen centen ervoor? 15jaar moeilijke leeftijd om aan geld te kome? hehehe
Op woensdag 22 oktober 2003 01:27 schreef Evil_Koekje het volgende:[..]
Woon in Nieuw Roden.
Maar neem nooit de taxi, dus sorry
edit: Trouwens, best leuk om die verhalen eens te lezen, helemaal omdat ik dus in de buurt woon. Mn ex maatschappij leraar was vroeger taxi chauffeur en die had ooit een hoer in zn taxi, had ff geen geld, dus hij mee die hoerentent in..naja was een erg lang verhaal maar heb helemaal dubbel gelegen toen.
quote:Nee heb eerlijkgezegd nooit een taxi nodig. Ga niet uit, alleen naar concerten en dan kan ik vrijwel altijd met de bus trein auto of whatever. Aan geld komen zou wel moeten lukken maar werk momenteel niet, anyway als ik met de taxi zou moeten zouden mn ouders wel betalen waarschijnlijk.
Op woensdag 22 oktober 2003 20:13 schreef FireBird het volgende:
[..]no offence, maar laat me raden..geen centen ervoor? 15jaar moeilijke leeftijd om aan geld te kome? hehehe
Noujah, verhalen uit jou buurt, ook wel uit andere omgevingen als k zo door t topic lees
En de verhalen overal vandaan zijn wel oke
Nog paar demente bejaarden van de boot van vlieland gehaalt, begrafenisje gereden en een dronken lul ff afgezet
Maar t was erg rustig vanavond/vanmiddag.
quote:wat verdient het per uur/dag/avond/nacht/weekend
Op zondag 26 oktober 2003 21:39 schreef dagizmo het volgende:
Zoo ben net klaar met werken
Vanavond zeer rustig gehad.Nog paar demente bejaarden van de boot van vlieland gehaalt, begrafenisje gereden en een dronken lul ff afgezet
Maar t was erg rustig vanavond/vanmiddag.
moet je voor je eigen auto zorgen of heb je er 1 in bruikleen van de centrale?
quote:Auto van de zaak natuurlijk! Verdiensten verschillen natuurlijk per bedrijf. Ik verdien als bijna 20 jarige evenveel als werknemers van 25-30 daar.
Op zondag 26 oktober 2003 22:12 schreef mabit het volgende:[..]
wat verdient het per uur/dag/avond/nacht/weekend
moet je voor je eigen auto zorgen of heb je er 1 in bruikleen van de centrale?
Leuk detail, geen zin om nieuw topic te opene.
maar moet 13 nov. afrijde voor motor
hehe
kon t niet laten om te posten
ben echt helmaal aangestoken met t motorvirus
Maargoed. Ik rijd dus al 3 jaar fulltime in Enkhuizen en sindskort ook in Hoorn. Bevalt me nog steeds wel maar ik ben het nu toch wel zat om steeds het weekend te werken.
Heb vannacht nog gewerkt en mag vanavond weer van 17h tot ?
Maar ik ben altijd benieuwd naar tarieven, want het schijnt dat we erg duur zijn.
En wat voor bakken rijden jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door HenkieSpankie op 08-11-2003 14:40]
quote:nee.
Op zaterdag 8 november 2003 14:08 schreef Xtreem het volgende:
telt prive/student chauffeur ook?
iemand enig idee wat het taxi-wezen inhoud bij connexxion en of dat een beetje leuk is??
quote:Tarieven bij ons?
Op zaterdag 8 november 2003 13:59 schreef HenkieSpankie het volgende:
Goed ik ben al 3 jaar taxichauffeur en er zijn al verscheidene topics over geopent!!Maargoed. Ik rijd dus al 3 jaar fulltime in Enkhuizen en sindskort ook in Hoorn. Bevalt me nog steeds wel maar ik ben het nu toch wel zat om steeds het weekend te werken.
Heb vannacht nog gewerkt en mag vanavond weer van 17h tot ?Maar ik ben altijd benieuwd naar tarieven, want het schijnt dat we erg duur zijn.
En wat voor bakken rijden jullie?
Ik rijd meestal op een Audi A6 1.9 TDI
heerlijke bak, is mn vaste auto, lever hem ff in op zaterdagnacht, dan ga k meestal op een busje, of een oudere auto, maar busje is leuker, vang je vaak meer fooi
En daar komt bij, k heb geen zin dat ze de Audi helemaal slope..
Busje
Start ¤ 5,-
per km ¤ 2,-
Wachttarief ¤ 30,-
Ik reed ook weleens in een Audi A6 1.9 TDI (Een witte)
Nu rijd ik voornamelijk VW Passat (1.9 tdi (rode D en I)) en anders op een (Sl)Opel Omega 2.2 DTI
quote:Wij hebben ook zo'n E-klasse, maar daar weiger ik om in te rijden, wat een klote bak zeg. We hebben het vorig model. Die nieuwe is te krap dus die komt er niet. Of we gaan over op volledig Passat of op Volvo S80
Op maandag 10 november 2003 19:13 schreef mabit het volgende:
rijdt er helemaal niemand mercedes hier? of komt het omdat die nieuwe e klasse zo duur is dat iedereen tegewoordig in een audi zit...?
quote:Wat mankeert er aan de E-klasse?? Wij hebben hier alleen nog meer de modellen staan van 99, niet het allernieuwste model dus.
Op maandag 10 november 2003 20:00 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Wij hebben ook zo'n E-klasse, maar daar weiger ik om in te rijden, wat een klote bak zeg. We hebben het vorig model. Die nieuwe is te krap dus die komt er niet. Of we gaan over op volledig Passat of op Volvo S80
quote:Het is te log, wind gevoelig en er is elke dag wel een lampje stuk.
Op maandag 10 november 2003 20:10 schreef dagizmo het volgende:[..]
Wat mankeert er aan de E-klasse?? Wij hebben hier alleen nog meer de modellen staan van 99, niet het allernieuwste model dus.
Maar ze rijden lekker hoor en die nieuwe E schijnt idd kleiner te zijn en daarom niet al te populair meer voor taxirijden idd.
Had vandaag een bizarre dag. Moest eerst tot tweemaal toe 4 volwassen mensen in een auto proppen (combinatierit via Taxihopper/Regiotaxi principe). Nou waren 3 van de 4 mensen ook nog meer dan gemiddeld dik. Dat was dus echt a-relaxed.
Daarna kreeg ik ruzie met een andere automobilist die voor me reed, nadat we over en weer wat gebaren hadden uitgedeeld waarbij de middelvinger menigmaal te voorschijn kwam (21-1 in zijn voordeel). Maar die ene middelvinger van mij kon hij niet verkroppen. Hij stopte zijn auto, stapte uit, ik stapte ook uit, een heftige discussie, waarbij ik het broodje dat hij onderwijl aan het verorberen was, in mijn gezicht en haren gespuugd kreeg, vervolgens moest ik mijn excuses aanbieden aan hem voor de middelvinger, wat ik dus weigerde. Toen wilde hij mij slaan, maar sloeg mis, ik duwde hem op de grond, en ben weggereden, want ge kunt de klant niet laten wachten wah!
En tot slot zag ik in Nijmegen nog een zwerverige junk struikelen over een koordje dat gespannen was bij een parkje, waarna hij als een enorme tripherder verbaasd om zich heen keek wat hem nu weer was overgekomen.
quote:Ik vind ze heerlijk schakelen hoor.Te log...mwaoh lekker groot
Op maandag 10 november 2003 20:19 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Het is te log, wind gevoelig en er is elke dag wel een lampje stuk.
het schakelt niet lekker en die esp schakelt te snel in in flauwe bochten. Het zijn gewoon geen betrouwbare auto's. Net zoals die omega's dat zijn ook geen betrouwbare bakken. Passat. Het heeft niet echt status maar het rijd super!!
quote:Foto?
Op donderdag 13 november 2003 16:11 schreef xena1979 het volgende:
he.. hier taxichauffeuse uit assen....
quote:Blijkbaar niet :p
Op donderdag 13 november 2003 17:55 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Foto?
Wat zijn voorwaarden dan om taxichauffeur te mogen zijn?
quote:Ik ben zelf ook begonnen dat ik amper een half jaar mijn rijbewijs had, maar dat kwam omdat mijn ouders goed met mijn werkgevers op konden schieten. Ik geloof dat menig wergever een jaar ervaring eist, maar dat kan je altijd vragen. Als ze staan te springen om chauffeurs dan kan je na het behalen van je rijbewijs (en de procedure voor je chauffeurspas) meteen aan de slag
Op vrijdag 14 november 2003 17:21 schreef wouswous het volgende:
maar er werd al eerder gevraagd:
hoe zit het nou met rij ervaring e.d.
Het lijkt me namelijk best grappig, maar:
ik heb sinds 5 maanden mn rijbewijs,
ben niet echt breed gebouwd...Wat zijn voorwaarden dan om taxichauffeur te mogen zijn?
Voorwaarden:
Je moet in het bezit zijn van een chauffeurs pas!!
Die krijg je door:
1. Je medisch te laten keuren
2. Een bewijs van goed gedrag te hebben (Aanvragen bij de gemeente)
3. Gewaarmerkt kopie van je rijbewijs te hebben
4. Je moet geld over maken voor het maken van je pas.
5. en nog wat dingetjes geloof ik (Ja 3 jaar in 't vak dan vergeet je weleens wat he
Punt 1 werd bij mij door mijn werkgever betaald.
Tja over dat je niet breed gebouwd bent, dat ben ik wel en dat heeft alleen nog maar in mijn voordeel gewerkt
Maar het belangrijkste is dat je je mannetje moet kunnen staan.
En je moet tegen een stootje kunnen!!
Jij bent de baas in je taxi en de regel "klant is koning" geldt tot op zekere hoogte.. Maar tot op welke hoogte, dat bepaal jij.
Als mensen vervelend zijn dan trap je ze er gewoon uit, dat recht heb je tenzij je klappen uitdeelt. Je mag ook mensen weigeren als jij ze te dronken vind of denkt dat ze niet te vertouwen zijn. Als de rit meer als 40 euro gaat kosten laat mensen dan vooruit betalen. Als ze zich dan beledigt voelen dan gaan ze maar lopen.
Maar nog iets belangrijks, voel je niet te snel aangevallen. Met woorden kom je een heel eind.
Ik kan je al vast zeggen dat je vervelende dingen mee gaat maken. (weglopers, mensen die je uitdagen cq lopen te testen etc.)
Maar over het algemeen veel voordelen (Geile wijven etc. )
In welke buurt wil je gaan rijden?
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Voor andere vragen, just ask me
quote:Bedoel je van mij?
Op vrijdag 14 november 2003 17:26 schreef Aventura het volgende:
Wat grappig, je bent nog hartstikke jong..Je kunt hooguit een halfjaar je rijbewijs hebben! Dan heb je die zeker heel snel na je 18de verjaardag gehaald!
quote:Van Kampen zuigt behoorlijk. Altijd een half uur te laat..
Op woensdag 15 oktober 2003 23:12 schreef Poogie het volgende:
ik ben ook taxichauffeuromgeving den bosch. Ik rij meestal overdag in de weekenden en soms savonds door de weeks, de meeste ritten die ik dan rij is deeltaxi, dus oudjes en gehandicapten en dergelijke, maar soms ook gewoon contante ritten. Verder bevalt het mij erg goed, tijd gaat lekker snel en heb vrijwel nooit lastige klanten.
Een chauffeurspas heb ik nog nie, maar zoals ik hier wat over die boetes lees, zal ik maar snel 1 aan gaan vragen
ok bij de taxi waar ik werk zoeken ze nog mensen voor in het weekend, vooral op zondag, dus als je werk zoekt http://www.taxivankampen.nl/ bel even of solliciteer via de site
Voor de rest niet echt vervelende ervaringen met Van Kampen - nooit in de busjes gekotst, nooit dingen kapot gemaakt, en nooit genaaid met de tellers. Altijd netjes afrekenen wat van te voren af is gesproken, en vaak een (te ) dikke fooi naar de chauffeur (als je met 8 man in zo'n busje zit, en het kost 8 euro per man dan geeft iedereen gewoon een tientje meestal.. Dan is het 16 euro fooi). Maar ja.. Dan word je wel lekker warm thuisgebracht
quote:Vanavond was het bij ons enorm druk. Ik ben vanavond dus even ingevallen, maar niet lang. Moet morgen weer vroeg eraf vandaar.
Op donderdag 20 november 2003 21:43 schreef JesusThePimp het volgende:
Als chauffeur zijnde ga ik eens een beroep doen op een collega van mij. Ik heb namelijk de taxihopper besteld. Normaliter kom ik zelf gemiddeld een kwartier te laat bij klanten aan. Ben benieuwd hoe langzaam mijn taxi deze avond is. Maar het maakt me niet uit. Ik heb niet zo'n haast.
quote:Ik heb vandaag 12,5 uur gewerkt. Met een half uur pauze tussen door. Over druk gesproken...
Op donderdag 20 november 2003 21:46 schreef dagizmo het volgende:[..]
Vanavond was het bij ons enorm druk. Ik ben vanavond dus even ingevallen, maar niet lang. Moet morgen weer vroeg eraf vandaar.
Ik had trouwens weer een getript iets meegemaakt. Moest naar Dusseldorf Zentrum rijden. Klant afgezet, gestopt bij een taxistandplaats. Krijg ik ruzie met twee Duitse taxichauffeurs. Ik moest van hun opzouten omdat ik geen Duitse taxi was...blablabla...ik bleef dus staan, blijf in de auto zitten, pakt één van die chaufs mijn tas uit de auto. Ik stap dus uit, na wat duw en trek werk helpt een marktkraamhouder mij en zegt dat die lui de politie maar moeten bellen als ze het er niet mee eens zijn dat ik daar sta en dat ik als taxichauf net zo veel recht op een plaats daar had als zij.
Zegt één van die Duitse schoften nog: Jullie hebben gisteren al met 6-0 gewonnen. Willen jullie nu alles hebben?
En mijn hopper is er nog steeds niet...
quote:stelletje hufters! je hebt de laatste tijd wel vaker mot met taxivandalen of neit? En laat die hopper verdomme langs Deo gaan
Op donderdag 20 november 2003 21:56 schreef JesusThePimp het volgende:[..]
Ik heb vandaag 12,5 uur gewerkt. Met een half uur pauze tussen door. Over druk gesproken...
Ik had trouwens weer een getript iets meegemaakt. Moest naar Dusseldorf Zentrum rijden. Klant afgezet, gestopt bij een taxistandplaats. Krijg ik ruzie met twee Duitse taxichauffeurs. Ik moest van hun opzouten omdat ik geen Duitse taxi was...blablabla...ik bleef dus staan, blijf in de auto zitten, pakt één van die chaufs mijn tas uit de auto. Ik stap dus uit, na wat duw en trek werk helpt een marktkraamhouder mij en zegt dat die lui de politie maar moeten bellen als ze het er niet mee eens zijn dat ik daar sta en dat ik als taxichauf net zo veel recht op een plaats daar had als zij.
Zegt één van die Duitse schoften nog: Jullie hebben gisteren al met 6-0 gewonnen. Willen jullie nu alles hebben?
En mijn hopper is er nog steeds niet...
Ik was op 2 Februari om 1:45 aangehouden met mensen in de auto en verrek ik moest mijn werk boekje laten zien. Die was ik vergeten in te vullen vanaf het tijdstip dat ik moest beginnen. Nou grote problemen, en ik moest van de weg af en kon hem afsluiten. Nu kreeg ik die boete pas 2 weken geleden. De hufters. Een streepje vergeten te zetten kost GVD ¤110,-
Kan ik beter een overval plegen. dan hou ik er nog wat aan over!!
Wat een stelletje hufters!!
quote:Ouch dat is kut.
Op vrijdag 21 november 2003 12:03 schreef HenkieSpankie het volgende:
En wie van jullie is weleens aangehouden door de RVI en had iets niet goed ingevuld of de pas niet voor het raam?Ik was op 2 Februari om 1:45 aangehouden met mensen in de auto en verrek ik moest mijn werk boekje laten zien. Die was ik vergeten in te vullen vanaf het tijdstip dat ik moest beginnen. Nou grote problemen, en ik moest van de weg af en kon hem afsluiten. Nu kreeg ik die boete pas 2 weken geleden. De hufters. Een streepje vergeten te zetten kost GVD ¤110,-
Kan ik beter een overval plegen. dan hou ik er nog wat aan over!!
Wat een stelletje hufters!!
Het gaat om een blonde jongen, aardige gozer en een jaar of 24.
Ik wil voortaan weer bij hem in de taxi zitten, Was altijd lachen, gieren en brullen..
quote:Ik wil anders ook wel jou nieuwe favorite chauffeur worden hoor
Op woensdag 17 december 2003 11:45 schreef Lay_D_Indo het volgende:
Wie kent een taxi chauffeur die eerst bij TCG heeft gewerkt en vervolgens naar Doornbos is gegaan?
Ben zijn naam en nr. kwijt.Het gaat om een blonde jongen, aardige gozer en een jaar of 24.
Ik wil voortaan weer bij hem in de taxi zitten, Was altijd lachen, gieren en brullen..
quote:Sorry, jij bent te jong..
Op woensdag 17 december 2003 23:51 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Ik wil anders ook wel jou nieuwe favorite chauffeur worden hoor
Hahaha.. grapje...
Greetinx...
quote:mn broer werkt sinds kort voor Dorenbos, maar geen id wie t is, rijden meerdere blonde jongens rond
Op woensdag 17 december 2003 11:45 schreef Lay_D_Indo het volgende:
Wie kent een taxi chauffeur die eerst bij TCG heeft gewerkt en vervolgens naar Doornbos is gegaan?
Ben zijn naam en nr. kwijt.Het gaat om een blonde jongen, aardige gozer en een jaar of 24.
quote:In love..?! Nee hoor, maar ik kon echt lachen met die gozer.
Op donderdag 18 december 2003 19:55 schreef FireBird het volgende:[..]
mn broer werkt sinds kort voor Dorenbos, maar geen id wie t is, rijden meerdere blonde jongens rond
helemaal in love nog ?
quote:just kidding
Op donderdag 18 december 2003 20:43 schreef Lay_D_Indo het volgende:[..]
In love..?! Nee hoor, maar ik kon echt lachen met die gozer.
Ieder weekend zat ik bij hem in de taxi, heel gezellig!
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 03:51 schreef FireBird het volgende:[..]
just kidding
leven wel meer van dat soort chauffeurs naar mijn weten, taxi nodig?
Wie werken er nog meer 1e kerstdag. Ik moet ook, heb dat maar gedaan, heb ik tenminste oud&nieuw lekker vrij .
Moet tot nu toe alle dagen en vanaf de 29ste neem ik vrij.
quote:Ik werk 1e en 2e kerstdag!!
Op zaterdag 20 december 2003 12:17 schreef dagizmo het volgende:[..]
!
Wie werken er nog meer 1e kerstdag. Ik moet ook, heb dat maar gedaan, heb ik tenminste oud&nieuw lekker vrij
.
Moet tot nu toe alle dagen en vanaf de 29ste neem ik vrij.
quote:Ik werk helaas nu ook oudjaarsdag derbij. En heb 1e kerstdag van 15:00 -1:00. Dus kerstnacht
Op dinsdag 23 december 2003 17:20 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Ik werk 1e en 2e kerstdag!!
1e Kerstdag van 7:00-17:00
2e Kerstdag 13:30-22:15 heb dan OV-taxi
Anders kon ik oud en nieuw niet vrij krijgen!!
En 27 en 28 compleet. Dus redelijk veel deze vakantie .
Eens kijken of er nog wat leuks te doen valt zo rond deze dagen.
heb bij mauritz in de klas gezeten op de mavo
en ik geloof dat er ook wel een paar bij hem rijden die bij mij op school hebben gezeten
quote:Mij krijgen ze met heeeeel veeeel moeite in een bus!! Ik heb daar zo'n pleuris hekel aan, want je krijgt altijd met zulke gasten te maken!! Gelukkig ben ik niet meer de minst bekende in ons vervoer gebied (Hoorn e.o en Enkhuizen e.o.) dus het loopt altijd wel goed af!!
Op zaterdag 27 december 2003 20:00 schreef FireBird het volgende:
t*ring wat n gezeik op 2e kerstnacht zeg
Was gigantisch druk, kwam van n ritje trug bij de discotheek in zevenhuizen, liep al tegen het eind (half5) stonden er een aantal personen, ik een paar weg gebracht, kom weer trug, nogmeer.
Was een groepje dat had gereserveerd, dus ik kom daar ze stappen in, en voor ik het wist, bam, bus vol met zo ongeveer iedereen die er was!![]()
Affijn, ik bus uit, paar eruit gehaald, sprongen dr net zo hard weer in, beetje lopen praten en een paar eruit, schreeuwen dan maar, nog niet luisteren, politie gebeld, kwam dr eindelijk n collega aan, en toen woude ze wel luisteren.
Nog wat conculega's die hielpe en t was opgelost, iedereen weer happy en met 8 personen per bussie vertrokken..
walg van die mensen![]()
Kunnen hun fatsoen niet bewaren, en als je dan zo graag naar huis wilt, BESTEL dan een taxigezeik koste al met al n dik halfuur, en je wordt er goed van gefrustreerd, achjah, op de trugreis naar de centrale ff uitgeleefd met de bus
Ik moest 1e en 2e kertsdag OV dienst draaien want anders kon ik geen vrij krijgen met oud nieuw. 1e kerst had ik 5 uur overgewerkt en 2e kerst was het erg rustig.. Maar ja dubbel uitbetaald is dubbel uit betaald
quote:TRAXX rit zeker.
Op vrijdag 2 januari 2004 04:14 schreef FireBird het volgende:
Heb weer es een nachtdienst, werd om 7u vanavond gebeld of k wel een ritje Leek naar Den-Haag wou doen, tuurlijkleuke ritjes
alleen jammer dat het met een dikke rolstoelbus moest (dingen zijn soms nie vooruit te branden, had wel n bus met airco!)
en t weer zat eerst ook nie mee, toch in 2,5u gedaan, en trugweg 2,5u plus de pauze van n halfuur, viel dus wel mee, mooi ritje, zometeen maar es lekker pitte
Die zijn altijd best te doen .
Behalve met rolstoelers ja .
quote:yepz, was een TRAXX ritje
Op vrijdag 2 januari 2004 12:33 schreef dagizmo het volgende:[..]
TRAXX rit zeker.
Die zijn altijd best te doen
.
Behalve met rolstoelers ja.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |