ODOD
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:04 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
www.indexcrazy.com/build/dispenser200.html.
Heb je geen pot maarjah maakt nie uit
klaar is kees.
mja of tie dan nog door de keuring heen komt is het 2de probleem.
quote:wat is een SS50??
Op vrijdag 26 september 2003 17:13 schreef MeAndMyself het volgende:
zo simpel als wat. Een maat van me heeft laatst een limonadebus op zn SS50 gebouwd...
http://www.bremo.nl/pagina5-groot-scherm.htm
Maar meer dan een idee dat het kan geeft't ook niet ..
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 26-09-2003 17:17]
quote:hehehe zelfde gedachten.
Op vrijdag 26 september 2003 17:14 schreef Warmaster_ het volgende:
Pak een oude stijgerpijp en buig deze een beetje... klaar
Heb je geen pot maarjah maakt nie uit
quote:Hij geeft een 404
Op vrijdag 26 september 2003 17:06 schreef slashme het volgende:
www.handigeharrieuitlaatbouwers.nl
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:04 schreef UndergroundWorldWide het volgende:
www.indexcrazy.com/build/dispenser200.html.
quote:ja inderdaad, wat een prutser die hans.
Op vrijdag 26 september 2003 17:15 schreef Patrick281 het volgende:
Hier heb je meer aan dan bovenstaande ..http://www.bremo.nl/pagina5-groot-scherm.htm
Maar meer dan een idee dat het kan geeft't ook niet ..
quote:dus de vraag was serieus
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef ODOD het volgende:
heeft er ook nog iemand een 'redelijk' serieus antwoordt??????8)7
Dit is toch echt een zelfbouw uitlaat met beschrijving op de site :
Alleen die vriend/sitebouwer is niet erg duidelijk.
quote:motor van honda
Op vrijdag 26 september 2003 17:14 schreef vosss het volgende:[..]
wat is een SS50??
quote:Ah, de goeie ouwe 'welke SS maakt de grootste teringherrie' wedstrijd!
Op vrijdag 26 september 2003 17:13 schreef MeAndMyself het volgende:
zo simpel als wat. Een maat van me heeft laatst een limonadebus op zn SS50 gebouwd...
Zo ja, wil ik het wel ff uitleggen, ik heb 2 jaar geleden zelf een uitlaat gemaakt waar je u tegen zegt. Iemand uit de racerij had ff een tekening voor mij gemaakt. En ik dit nagemaakt op mijn stage bedrijf (makelijk gratis klussen).
quote:Brommer...........
Op vrijdag 26 september 2003 18:07 schreef ThaFreak het volgende:[..]
motor van honda
quote:Ik zal even met de hand over mijn hart strijken en een poging doen sjonnie.
Op vrijdag 26 september 2003 17:27 schreef ODOD het volgende:
heeft er ook nog iemand een 'redelijk' serieus antwoordt??????8)7
Vraag eerst eens een catalogus aan van een uitlatenfabrikant, dan weet je in ieder geval hoe de originele uitlaat hoort te lopen. Schaf daarna een lasapparaat aan en leer daar mee omgaan.
Nu komt het huiswerk.
Vraag de diameters op van alle delen, reken uit hoeveel demping je nodig zal hebben en zorg dat je bekent raakt met dempingsmaterialen voor in de potten. Leer ook wat over de voortgang van geluid en de verschillende dempingssystemen.
Als je hiermee klaar bent open je over een minimaal een maand nog maar een topic hierover. Tot ziens.
quote:Hier die vriend/sitebouwer.
Op vrijdag 26 september 2003 17:37 schreef Patrick281 het volgende:
Ga ik zoeken ben ik weer niet serieus genoeg ..Dit is toch echt een zelfbouw uitlaat met beschrijving op de site :
[afbeelding]
Alleen die vriend/sitebouwer is niet erg duidelijk.
Sorry jongens, maar als ik alles zo gedetaileerd moest omschrijven, was mijn server-ruimte nog eerder vol.
Daarom staan er van iedereen email-adressen bij, voor als men vragen heeft.
De uitlaat van de M3 en van de Ascona zijn allemaal zelf gemaakt.
Gewoon een dunwandige buis halen van ongeveer 65mm doorsnede, of wat je zelf wil.
Omdat dee dunwandige buis moeilijk te buigen is, is er een ander optie.
Dit is wel veel werk, maar het werkt wel.
Als je bijv. een knikje moet maken in de buis, dan bekijk je hoe groot de hoek is dat je buis gebogen wilt hebben.
Daarna zaag je de buis door onder de helft van de benodigde hoek.
Dus stel je wil een knik van 8 graden, dan zaag je de buis door onder een hoek van 4 graden.
Nu draai je 1 gedeelte van de buis een halve slag, en las je ze zo weer tegen elkaar. Je hebt dan je hoekje.
Het lassen is makkelijk, omdat het precies sluit.
Als je namelijk de buis schuin doorzaagt, is de zaagsnede ovaal.
Maar omdat ze in dit geval allebei ovaal zijn past het precies.
Hierdoor is je bocht ook niet kleiner in diameter geworden !
Wil je een grotere bocht maken, dan gebruik je gewoon veel knikjes achter elkaar.
Je kan de buis ook onder de auto houden, en hem vervolgens even vasthechten, dan kan je hem altijd nog iets draaien.(foetelen)
Tip, hecht eerst je hele pijp voor je hem aflast, want anders moet je bij een foutje weer helemaal opnieuw beginnen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders gewoon vragen.
quote:oh ja, en Hans is zeker geen prutser !
Op vrijdag 26 september 2003 17:20 schreef slashme het volgende:[..]
ja inderdaad, wat een prutser die hans.
Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt...........
Maar dat soort ongegronde uitspraken, daar ik van !
quote:Welkom ..
Op woensdag 1 oktober 2003 13:38 schreef AsconaB-16V het volgende:[..]
Hier die vriend/sitebouwer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |