abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13457304
ikke zit met de volgende vraag!

in een golf 2 GTI met dubbel boven liggende nokkenas (dohc, 135PK)

wil ik graag een "wilde nokkenas" laten plaatsen. hiermee zou het aantal pk's omhoog gaan naar zown 168 pk.

maar een vriend van mij had dit ook in zijn golf, en die heeft toen in 6 mnd tijd 4 versnellingbakken verneukt!(of koppelingen)

zijn er hier mensen bekent hiermee en weten zij of dit "normaal" is of dat het waarschijnlijk gewoon aan hem lag?

want als bij redelijk normaal rijgedrag de versnellingsbak dit gewoon aankan ga ik actie ondernemen, maar alst gebruikelijk is dat de versnellingsbak dan regelmatig gesloopt word, blijf ik maar bij deze 135 pktjes!

graag uw hulp!

pi_13457390
onder het motto

if it works dont fuck with it

MICROSOFT: Most Intelligent Customers Realize Our Software is Only for Fools and Teenagers.
pi_13457670
Denk eerder dat je zuigers het niet zo leuk gaan vinden.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:48:36 #4
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_13457712
Tunen van je auto begint niet met het aanpassen van je nokkenas, maar dat is mijn mening.

Begin om je motor goed te laten ademen. Een lucht inlaat,uitlaatspruitstuk,katvervanger(indien aanwezig),middenpijp en einddemper.
Allemaal gemakkelijk zelf te doen en levert redelijke pk's/koppel op.

Daarna kun je denken aan lichtere pulley's. Dit word al iets lastiger maar niet onmogelijk. Zo heb je minder verlies van je motor naar je wielen.

Uiteindelijk kun je nokkenassen,lichtmetaal vliegwiel,chiptuning,turbo/g-laders gaan gebruiken. Dit kost allemaal meer moeite om te monteren maar levert meer op.Vliegwiel levert geen extra pk's maar wel minder verlies.

Mochten er onjuistheden staan dan mijn excuus, t is ook maar hobby voor mij.

pi_13457736
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:46 schreef slashme het volgende:
Denk eerder dat je zuigers het niet zo leuk gaan vinden.
verklaar je nader aub?
pi_13457807
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:48 schreef SoCoReBu het volgende:
Tunen van je auto begint niet met het aanpassen van je nokkenas, maar dat is mijn mening.

Begin om je motor goed te laten ademen. Een lucht inlaat,uitlaatspruitstuk,katvervanger(indien aanwezig),middenpijp en einddemper.

Daarna kun je denken aan lichtere pulley's. Dit word al iets lastiger maar niet onmogelijk. Zo heb je minder verlies van je motor naar je wielen.

Uiteindelijk kun je nokkenassen,lichtmetaal vliegwiel,chiptuning,turbo/g-laders gaan gebruiken. Dit kost allemaal meer moeite om te monteren maar levert meer op.Vliegwiel levert geen extra pk's maar wel minder verlies.

ik ben niet van plan alleen de nokkenas te doen, maar daar heb ik dus de vraag over! want zomaar 33 pk erbij is uiteraard niet niks!

Een lucht inlaat,... je bedoelt een open luchtfilter? want die heb ik ook al!
uitlaatspruitstuk, waar vind ik die? wat doet die precies?
katvervanger....WATTEUH????
middenpijp en einddemper., zijn al in bezit.

pi_13457846
ik gok dat je de 168 ok ff moet vergeten.. ik denk dat je geluk hebt als je al 10pk meer krijgt. verder verandert er nogal wat aan de karakterestiek van de motor. dingen als onregelmatig stationair gaan lopen. zowiezo dat hij bij lage toerentallen voor geen meter trekt etc.

verder is dat koppelingsplaten versnellingsbakken verhaal erg sterk.. of die gast kan niet schakelen.

2825cc Single Turbo Beast
pi_13457857
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:36 schreef martijntie het volgende:
onder het motto

if it works dont fuck with it

jawel, ik moet sneller, de kadetjes en astra gsi en bv crx kunnen me bijhouden(meer ook niet) das niet de bedoeling!!!!!
pi_13457884
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:48 schreef SoCoReBu het volgende:

minder verlies wil zeggen meer pk's

maar goed een lichter vliegwiel zal alleen iets meer toeren maken en bij het ontkoppelen zul je iets meer toeren moeten maken als vooreen maar de gasreactie gaat er vooral van omhoog

Hopeloos benzine verslaafd
pi_13457905
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:54 schreef Ultimora het volgende:
ik gok dat je de 168 ok ff moet vergeten.. ik denk dat je geluk hebt als je al 10pk meer krijgt. verder verandert er nogal wat aan de karakterestiek van de motor. dingen als onregelmatig stationair gaan lopen. zowiezo dat hij bij lage toerentallen voor geen meter trekt etc.

verder is dat koppelingsplaten versnellingsbakken verhaal erg sterk.. of die gast kan niet schakelen.

oke dan was er misschien nog iets aangepast maar die gozer had zeker boven de 165 PK.. en voor zover hij wist wast alleen die nokkenas heb trouwens navraag gedaan bij een bedrijf en die zei ook dat dus die wilde nokkenas bij een 16v best 30 pktje erbij kon geven.

die gast kan best schakelen daar ben ik wel cker van, kan dat ook nog ergens anders aan liggen?

dingen als onregelmatig stationair gaan lopen, DAS geen probleem als ie maar aanblijft

vrijdag 26 september 2003 @ 14:01:38 #11
7817 Gstar
JUST THE PRODUCT
pi_13458019
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:56 schreef rival het volgende:

[..]

oke dan was er misschien nog iets aangepast maar die gozer had zeker boven de 165 PK.. en voor zover hij wist wast alleen die nokkenas heb trouwens navraag gedaan bij een bedrijf en die zei ook dat dus die wilde nokkenas bij een 16v best 30 pktje erbij kon geven.

die gast kan best schakelen daar ben ik wel cker van, kan dat ook nog ergens anders aan liggen?

dingen als onregelmatig stationair gaan lopen, DAS geen probleem als ie maar aanblijft

en?? wat zei het bedrijf?
pi_13458071
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:56 schreef rival het volgende:

[..]

nouja ik ken iemand die van 115 naar 145 zijn gegaan, maar die hebben wel zo allemachtig veel moeten doen..

geflowde cilinder kop
ander inlaatsptuitstuk
ander uitlaatspruitstuk
volledige groep N uitlaat van voor naar achteren (met kat vervanger)
andere nokkenstok (as)
open air filter
lichter vliegwiel
lichtegewicht zuigers
andere drijfstang
en nog veel meer.. en dan heb jet over een verschil van 30 pk... dus vergis je niet.

vrijdag 26 september 2003 @ 14:03:52 #13
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_13458091
Koppelingsplaten kan je slopen, die kunnen het vermogen dan gewoon niet aan. Race platen is de oplossing hiervoor. Uitlaatspruitstuk kan je een spaghettiuitlaatspruitstuk voor nemen, bij sommige auto's levert dit 5-10 pk op! Een (te) wilde nokkenas is voor normaal gebruik niet echt fijn, om te zorgen dat je motor niet afslaat moet je stationair veel toeren houden.
http://www.dutchpowertrading.nl/
http://www.biesheuvel.nl/
Deze gasten kunnen je er meer over vertellen.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_13458101
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:49 schreef rival het volgende:

[..]

verklaar je nader aub?

Met een snelle nokkas heb je als het goed is een hogere vullingsgraag bij een hoog toerental waardoor het zinvoller is de motor lang door te trekken en hoog in de toeren te rijden. Hoge zuigersnelheid is hogere slijtage van zuigers/zuigerveren waardoor je olie gaat verbruiken.
pi_13458134
dat dat best mogelijk was dat je bij een 16klepper er met zown nokkenas +/- 30 pk bij kon krijgen..

alleen toen had ik nog niet gedacht aan dat probleem van die vriend van me, dus had dat niet meteen gevraagd!

dit was reactie op Gstar

[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:07]

pi_13458177
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:04 schreef slashme het volgende:

[..]

Met een snelle nokkas heb je als het goed is een hogere vullingsgraag bij een hoog toerental waardoor het zinvoller is de motor lang door te trekken en hoog in de toeren te rijden. Hoge zuigersnelheid is hogere slijtage van zuigers/zuigerveren waardoor je olie gaat verbruiken.

kijk, dan ik begrijp maar dat zal wel goed komen aangezien dat vwblok nog redelijk is!

[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:10]

pi_13458202
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:03 schreef Ultimora het volgende:

[..]

nouja ik ken iemand die van 115 naar 145 zijn gegaan, maar die hebben wel zo allemachtig veel moeten doen..

geflowde cilinder kop
ander inlaatsptuitstuk
ander uitlaatspruitstuk
volledige groep N uitlaat van voor naar achteren (met kat vervanger)
andere nokkenstok (as)
open air filter
lichter vliegwiel
lichtegewicht zuigers
andere drijfstang
en nog veel meer.. en dan heb jet over een verschil van 30 pk... dus vergis je niet.

was dit een 8klepper?????
pi_13458301
Het zou kunnen dat zowel de versnellingsbak als koppeling problemen hebben met het koppel van de getunede motor, het zou ook kunnen dat de versnellingsbak aan revisatie toe was. Maar de koppeling zal wel overbelast zijn geweest.

Vraag even na wat het echt was kopppeling of versnellingsbak, koppeling lijkt waarschijnlijk, dus idd sterkere koppeling (niet alleen platen)

[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 26-09-2003 14:13]

'We have first raised a dust and then complain we cannot see' Bishop Berkeley (1685-1753)
pi_13458338
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:08 schreef rival het volgende:

[..]

was dit een 8klepper?????

ja, maar in een peug 1.9. t zijn overigens rollenbank waarden.
pi_13458377
die vriend van me heeft nu dus een peugeot 30(7 of 9 ofzo)GTI 1.9

8klepper.. en die krijgt inderdaad maar 10 pk erbij met die nokkenas!
en das bij een 16v dus anders...

[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:15]

vrijdag 26 september 2003 @ 14:18:29 #21
12234 SoCoReBu
pi_13458466
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:53 schreef rival het volgende:

[..]

ik ben niet van plan alleen de nokkenas te doen, maar daar heb ik dus de vraag over! want zomaar 33 pk erbij is uiteraard niet niks!

Een lucht inlaat,... je bedoelt een open luchtfilter? want die heb ik ook al!
uitlaatspruitstuk, waar vind ik die? wat doet die precies?
katvervanger....WATTEUH????
middenpijp en einddemper., zijn al in bezit.

Uitlaatspruitstuk zijn die 4 uitlaatpijpen die aan je blok vast zitten.meestal gaan ze van 4 naar 2 naar 1, of meteen van 4 naar 1.
Als die goed berekend zijn wat lengte betreft(en diameter) dan kunnen de uitlaatgassen er beter door naar buiten.

Katvervanger is een vervangende pijp of demper die op de plaats van je katalysator komt. Bij mij scheelde dat vooral boven in de toeren een berg.

pi_13458467
168pk lijkt me een heel klein beetje overdreven. Ik heb zelf een golf II gti 16v en die heeft ook 168pk maar daar is heel wat meer aan gebeurd dan andere nokkassen, hij heeft bijv. ook een spaghettispruitstuk,sportfilter(maakt nix uit kwa pks dan),is nu een 2.0 16v, en andere nokkenassen, en een speciale uitlaat(niet zon standaard remus pijpje van 500 euries. De uitlaat die erbij mijn gti onderzit heeftin 1994 ruim 1500DM gekost.
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:24:54 #23
12234 SoCoReBu
pi_13458623
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef wilcobruksvoort het volgende:
168pk lijkt me een heel klein beetje overdreven. Ik heb zelf een golf II gti 16v en die heeft ook 168pk maar daar is heel wat meer aan gebeurd dan andere nokkassen, hij heeft bijv. ook een spaghettispruitstuk,sportfilter(maakt nix uit kwa pks dan),is nu een 2.0 16v, en andere nokkenassen, en een speciale uitlaat(niet zon standaard remus pijpje van 500 euries. De uitlaat die erbij mijn gti onderzit heeftin 1994 ruim 1500DM gekost.
excuse me! Als een luchtinlaat niets uitmaakt qua pk's moet jij,met je complete uitlaatsysteem, eens een originele luchtinlaat monteren....waar wedden we om dat je pk's verliest!!

Alleen 1 onderdeel van je in/uitlaatsysteem vervangen helpt vaak niet veel maar is wel degelijk te merken. Het opgegeven pk winst per onderdeel word bepaald door eerst de hele uitlaat aan te pakken en dan 1 onderdeel weg te laten en dan het verlies te bepalen. Dat is je winst van dat weggelaten onderdeel.Dus niet door 1 iets toe te voegen en dan kijken wat je voor winst hebt.

pi_13458730
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef wilcobruksvoort het volgende:
wat is jou rijstijl?

niks veranderd aan koppelingen versnellingsbak??? want dat is in principe mijn vraag hier haha! houd die standaard koppeling.versnellingsbak et uit?

pi_13458803
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef SoCoReBu het volgende:

[..]

Uitlaatspruitstuk zijn die 4 uitlaatpijpen die aan je blok vast zitten.meestal gaan ze van 4 naar 2 naar 1, of meteen van 4 naar 1.
Als die goed berekend zijn wat lengte betreft(en diameter) dan kunnen de uitlaatgassen er beter door naar buiten.

Katvervanger is een vervangende pijp of demper die op de plaats van je katalysator komt. Bij mij scheelde dat vooral boven in de toeren een berg.

danku voor de uitleg, ik zal daar eens wat tijd aan besteden
pi_13458883
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:29 schreef rival het volgende:

[..]

wat is jou rijstijl?

niks veranderd aan koppelingen versnellingsbak??? want dat is in principe mijn vraag hier haha! houd die standaard koppeling.versnellingsbak et uit?

Er zit wel een andere versnellingsbak in ten minste dat denk ik, ik heb deze golf zo gekocht, en rij er al 1,5 jaar zo mee. Ik weet alleen niet of er een andere koppeling inzit. Mijn rijstijl is hem eerst lekker warm rijden en vervolgens trek ik hem gedurig goed door.
pi_13458943
De blokken van VW zijn erg gevoelig voor tuning dus 30 pk met nokkenassen is niet vreemd in combinatie met je huidige mods.
Maar die gevoeligheid van tuning resulteerd zich ook vaak ik gevoeligheid voor motorische problemen!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_13458998
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:37 schreef ThaFreak het volgende:
De blokken van VW zijn erg gevoelig voor tuning dus 30 pk met nokkenassen is niet vreemd in combinatie met je huidige mods.
Maar die gevoeligheid van tuning resulteerd zich ook vaak ik gevoeligheid voor motorische problemen!
ik heb een gti gehad met 3 ton, ragde ik helemaal af.. kreeg em niet stuk!!!!!

deze heeft net aan 2 ton.. dus ik verwacht van dit kreng dattie wel wat kan hebben aangezien ik deze wel rustig warmrij enzow!

pi_13459171
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:54 schreef rival het volgende:

[..]

jawel, ik moet sneller, de kadetjes en astra gsi en bv crx kunnen me bijhouden(meer ook niet) das niet de bedoeling!!!!!

pfff, het feit dat je je aan kadetjes, crx en astra gsi meet zegt genoeg.
Bovendien heeft een astra gsi 16v standaard 150 Pk.
pi_13459379
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 14:46 schreef KonnieKipke het volgende:

[..]

achjah, opel dan he hahahahhaa! want sneller issie niet.. zeer zeker niet!!!

eneuhmm niet te vergeten... de 316, 318, 320, 520 van bmw kunnen me ook niet bijhouden hoor!

pi_13459480

tsjah, in die cattegorie valt een golf nou eenmaal he!

en duurder kennik me als startende werker nog niet veroorloven, ga niet alles uitgeven aan me otootje, moet ook nog stappwen enzow!

maar volgens jou zegt dat dus genoeg? achjah..

pi_13459625
Ik voel een hoog johnny/petje/lighouding berijdersstoel/halfords tuning gehalte opkomen.
pi_13459758
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:01 schreef slashme het volgende:
Ik voel een hoog johnny/petje/lighouding berijdersstoel/halfords tuning gehalte opkomen.
en uiteraard rijd ik schuinhangend met maar 1 hand aan me stuur!

jah euh het is stereotype maar ik hou er van om met andere wegmisbruikers stoplichtsprintjes te trekken en industrieracejes te houden!!!

ik ben nog jong en maak PLEZIER in het leven, zelfs op de weg

pi_13460188
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:05 schreef rival het volgende:

[..]

en uiteraard rijd ik schuinhangend met maar 1 hand aan me stuur!

jah euh het is stereotype maar ik hou er van om met andere wegmisbruikers stoplichtsprintjes te trekken en industrieracejes te houden!!!

ik ben nog jong en maak PLEZIER in het leven, zelfs op de weg

pi_13460854
verklaar
pi_13461010
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:42 schreef rival het volgende:
verklaar
slashme ziet je liever in een opel
  vrijdag 26 september 2003 @ 15:52:34 #37
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13461149
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:42 schreef rival het volgende:
verklaar
? meen je dat nou?
pi_13461234
jah dat meen ik!

ik maak toch gewoon plezier!

wrom moet ie dan meteen van die rare smiley's neerzetten?

dat wilk weleens vannem weten!

ziet hij me liever in een opel? achjah,

vrijdag 26 september 2003 @ 16:04:07 #39
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13461430
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:56 schreef rival het volgende:
jah dat meen ik!

ik maak toch gewoon plezier!

wrom moet ie dan meteen van die rare smiley's neerzetten?

dat wilk weleens vannem weten!

ziet hij me liever in een opel? achjah,

Ik ben bang dat je de essentie mist...
pi_13461513
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:04 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

nee echt waar, vandaar dat ik vraag naar een verklaring!
pi_13461711
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:47 schreef Ultimora het volgende:

[..]

slashme ziet je liever in een opel

Nee dat is slecht voor ons (tochal slechte) imago.
pi_13461759
als je dat zo wilt zien!

maareuhmm wil je de discussie niet aan ofzo?

verklaar je gewoon eens ffies!

pi_13461886
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:16 schreef rival het volgende:
als je dat zo wilt zien!

maareuhmm wil je de discussie niet aan ofzo?

verklaar je gewoon eens ffies!

quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:04 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

pi_13461912
achjah.. dannie he.....
pi_13461982
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:22 schreef rival het volgende:
achjah.. dannie he.....
Wat wil je van mij horen dan?? Dat ik je een zielig figuur vind die in een, voor een appel en een ei gekochte patsergolf, aan iedereen moet laten zien dat ie semi-rap weg is bij een stoplicht?
Dat hoor je mij niet zeggen.
pi_13462235
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:24 schreef slashme het volgende:

[..]

Wat wil je van mij horen dan?? Dat ik je een zielig figuur vind die in een, voor een appel en een ei gekochte patsergolf, aan iedereen moet laten zien dat ie semi-rap weg is bij een stoplicht?
Dat hoor je mij niet zeggen.

kijk dat wou ik horen!

dus omdat ik geen duurdere auto kon betalen als deze golf ben ik zielig?

en ik moet niks aan iedereen laten zien hoor, hou er gewoon van om (semi zoals je dat mooi zegt) snel te rijden, de snelheid krijg ik een kick van...

niet van dat iemand het ziet ofzow!

dus jou VOOROORDEEL kopt niet echt!

maja...

pi_13462363
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:36 schreef rival het volgende:

[..]

kijk dat wou ik horen!

dus omdat ik geen duurdere auto kon betalen als deze golf ben ik zielig?

Heb ik nooit gezegt. Ik vind je zielig als je hiermee sprintjes moet trekken, zielig in de zin van medeleiden.
quote:
en ik moet niks aan iedereen laten zien hoor, hou er gewoon van om (semi zoals je dat mooi zegt) snel te rijden, de snelheid krijg ik een kick van...
Een trein gaat ook al gauw 120... kicken man. , bijna net zo snel als jouw golf.
pi_13462417
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:40 schreef slashme het volgende:

[..]

Heb ik nooit gezegt. Ik vind je zielig als je hiermee sprintjes moet trekken, zielig in de zin van medeleiden.
[..]

Een trein gaat ook al gauw 120... kicken man. , bijna net zo snel als jouw golf.

120?? das stukken sneller zelfs

dus jij hebt medeleiden omdat ik plezier heb in snel rijden?

goh, wat meelevend van jou zeg!

sukkel

pi_13462543
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:42 schreef rival het volgende:

[..]
dus jij hebt medeleiden omdat ik plezier heb in snel rijden?

goh, wat meelevend van jou zeg!

sukkel

Je begrijpt me weer verkeerd, ik heb medelijden met jouw omdat je denkt dat je snel rijdt in je golf terwijl dat in werkelijkheid..... tja niet echt snel is (understatement van het jaar) in sprints dan.
pi_13462704
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:47 schreef slashme het volgende:

[..]

Je begrijpt me weer verkeerd, ik heb medelijden met jouw omdat je denkt dat je snel rijdt in je golf terwijl dat in werkelijkheid..... tja niet echt snel is (understatement van het jaar) in sprints dan.

oke ik denk het alleen?
je zal toch echt met een 6 cilinder 3liter motor of iets van een 4 cilinder turbomotor moeten komen wil je sneller zijn!
ik weet zelf ook wel dat dit ding cker niet zo snel is als me vaders 3.5 op 6 poten lopende alfa! maar snel ist cker wel!

wat rij jij alsk vragen mag?

vrijdag 26 september 2003 @ 16:59:10 #51
60383 Furb
Project Rotary
pi_13462854
gewoon heel simpel....

geen golf kopen maar een echte auto

dan heb je t probleem niet dat andere mensen sneller zijn

Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_13462950
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:53 schreef rival het volgende:

[..]

oke ik denk het alleen?
je zal toch echt met een 6 cilinder 3liter motor of iets van een 4 cilinder turbomotor moeten komen wil je sneller zijn!
ik weet zelf ook wel dat dit ding cker niet zo snel is als me vaders 3.5 op 6 poten lopende alfa! maar snel ist cker wel!

Ik heb een 1 cilinder 570 cc wil graag een sprintje trekken, maar dan wel voor een leuk bedrag uiteraard.
Of moet ik met een 250cc 2 cilinder aankomen? ook goed.
Dat is nou het probleem van veel GTI rijders, ze denken allemaal dat ze shoemacher niveau halen in hun opgevoerde boodschappenblik.
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:05:40 #53
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13463054
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:53 schreef rival het volgende:

[..]

oke ik denk het alleen?

Hahahaaa haha aha ah ha

Ik trek een golf 2 gti eruit met mijn 1.6 16v corolla gtsi. zeg maar gti.
SJonge jonge, je auto even alleen te kloppen noemen door een waar racemonster, dat gaat me net iets te ver.

pi_13463191
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hahahaaa haha aha ah ha

SJonge jonge, je auto even alleen te kloppen noemen door een waar racemonster, dat gaat me net iets te ver.

Mag ik vragen hoe oud je bent, wat voor werk je doet en in welk merk toiletpot je in schijt.
pi_13463208
2 liter Toyota Sw20 Mr2 176 pk
2 liter Peugeot 306 GTI-6 167 pk
2 liter Honda S2000 241 pk
1.8 liter Honda Integra R 190 pk

Allen 4 cilinders, en ik kan nog even doorgaan. Vertel eens, welke is
er NIET sneller dan een Golf Gti 16v......

pi_13463241
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:10 schreef Takumi het volgende:

huh ....
kan niet een golf gti is altijd de allersnelste...
pi_13463622
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:11 schreef slashme het volgende:

[..]

huh ....
kan niet een golf gti is altijd de allersnelste...

Allersnelste achteraan ja!!!!
Wolf in sheep clothing
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:27:46 #58
60383 Furb
Project Rotary
pi_13463804
snelste trug naar de werkplaats vande plaatselijke beungarage om weer wat verotte onderdelen te vervangen....
Project Rotary: Mazda RX-7 FC3S Turbo II 1991... finished @ 320hp & 440Nm
pi_13464625
Ik heb gehoort dat je er ook een diesel versnellingsbak op kan zetten, die kunnen even wat meer hebben dan een gewone
Weet iemand nog een leuke signature???
pi_13465989
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 18:04 schreef bredebanaan het volgende:
Ik heb gehoort dat je er ook een diesel versnellingsbak op kan zetten, die kunnen even wat meer hebben dan een gewone
das lekker met zo'n korte 1
pi_13476344
koop dan zo iets

Vele malen sneller dan die golf en ziet er beter uit.

pi_13537890
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:05 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hahahaaa haha aha ah ha

sufferd, wat voor schakelmalloot heb je dan naast je gehad? bij mij kan je et vergeten haha!
pi_13537954
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:10 schreef Takumi het volgende:

hallo kijk dan ook ff wat voor auto's je opnoemt, allemaal redelijk nieuwe en sportautoo's!

ik snap ook wel dat zulke wagentjes sneller zijn, maar ook stukken duurder... ben net pas van school en aant werk dusjah.. alles op zijn tijd!...

pi_13537970
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:02 schreef slashme het volgende:

[..]

Ik heb een 1 cilinder 570 cc wil graag een sprintje trekken, maar dan wel voor een leuk bedrag uiteraard.
Of moet ik met een 250cc 2 cilinder aankomen? ook goed.
Dat is nou het probleem van veel GTI rijders, ze denken allemaal dat ze shoemacher niveau halen in hun opgevoerde boodschappenblik.

met de motor jah!
  dinsdag 30 september 2003 @ 09:36:10 #65
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_13538304
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 09:11 schreef rival het volgende:

[..]

sufferd, wat voor schakelmalloot heb je dan naast je gehad? bij mij kan je et vergeten haha!

Dan heb jij wel een héél speciale.
Jaren terug, toen de corolla E10 net op de markt kwam was deze een keer in TopGear. Ze zaten hem af te kraken, want oh oh wat was dat ding toch lelijk. en daarna zeiden ze: "But it's bloody fast!".

Daarop hebben ze de overbekende test gedaan, op een vliegveldstrip en dan gewoon wegraggen. corolla vs. golf gti.

En het was gti.

no shit.

pi_13538374
Waarom moet iedereen altijd het snelste weg zijn ?
Tja ik doe het ook altijd, maar waarom is dat zo eigenlijk. Zijn mannen nou zo competatief ? Want als ik 's nachts rijd en ik sta voor een stoplicht, en je kunt lekker wegtrekken enzo, ja dat is toch wat minder dan overdag als er iemand naast je staat.
Maar wat is het nou, tegenwoordig hoef je alleen maar een gaspedaal in te trappen en te schakelen. Ik bedoel elke sukkel met een rijbewijs kan als snelste weg zijn mits die gewoon genoeg poen heeft voor een snelle wagen.

Nee en * Viper_74 rijdt geen golf etc.

M'n signature, wat doe je :{
  woensdag 1 oktober 2003 @ 19:06:15 #67
41915 Eul
Greetings Eul
pi_13578466
Zou best kunnen dat die bakken of koppelingen het niet kunnen houden, die zijn ook maar minimaal berekend (=goedkoop). Een oplossing zou zijn in ze 1 en 2 niet vol doortrekken, maar dat wil je dus wél neem ik aan?
Je zou een VW golf turbo diesel bak er onder kunnen zetten, die past wel maar heeft kortere overbrengingen waardoor je sneller trekt. Alleen zit je eerder aan ze max. Ook zal een TD koppeling misschien wat meer kunnen hebben. Maar ook deze kunnen kapot gaan, maar bij een maat van me ging het prima en dat ding ging wel bloedje snel (voor een golf dan he ).

Het vervangen van de nokkenassen zou best wel wat extra pk's op kunnen leveren, alleen loopt hij dan rotter stationair en trekt voor geen meter bij lage toeren. Of het echt zoveel pk's zijn betwijfel ik, maar wat veel belangrijker is dat het hoogste koppel bij een hoger toerental komt te liggen, en dat zogt er voor dat je harder trekt. Het geleverde vermogen kun je ook aan komen met heel langzaam trekken tot ze max, maar dat was niet de bedoeling he .

pi_13592059
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 09:39 schreef Viper_74 het volgende:
Waarom moet iedereen altijd het snelste weg zijn ?
Tja ik doe het ook altijd, maar waarom is dat zo eigenlijk. Zijn mannen nou zo competatief ? Want als ik 's nachts rijd en ik sta voor een stoplicht, en je kunt lekker wegtrekken enzo, ja dat is toch wat minder dan overdag als er iemand naast je staat.

Nee en * Viper_74 rijdt geen golf etc.

ik weet het niet, ook als ik alleen voor het licht sta.. zodra die groen komt ist planken!

achjah... ooit word ik vast volwassen

quote:
Maar wat is het nou, tegenwoordig hoef je alleen maar een gaspedaal in te trappen en te schakelen. Ik bedoel elke sukkel met een rijbewijs kan als snelste weg zijn mits die gewoon genoeg poen heeft voor een snelle wagen.
en dat bedoel ik dus, ik heb geen geld, noujah bijna niet. en met dat kleine btje geld.. toch nog sneller dan menig ander! en daar benk blij mee met me 17 jaar oude autootje!
pi_13592141
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:06 schreef Eul het volgende:
Zou best kunnen dat die bakken of koppelingen het niet kunnen houden, die zijn ook maar minimaal berekend (=goedkoop). Een oplossing zou zijn in ze 1 en 2 niet vol doortrekken, maar dat wil je dus wél neem ik aan?
Je zou een VW golf turbo diesel bak er onder kunnen zetten, die past wel maar heeft kortere overbrengingen waardoor je sneller trekt. Alleen zit je eerder aan ze max. Ook zal een TD koppeling misschien wat meer kunnen hebben. Maar ook deze kunnen kapot gaan, maar bij een maat van me ging het prima en dat ding ging wel bloedje snel (voor een golf dan he ).

Het vervangen van de nokkenassen zou best wel wat extra pk's op kunnen leveren, alleen loopt hij dan rotter stationair en trekt voor geen meter bij lage toeren. Of het echt zoveel pk's zijn betwijfel ik, maar wat veel belangrijker is dat het hoogste koppel bij een hoger toerental komt te liggen, en dat zogt er voor dat je harder trekt. Het geleverde vermogen kun je ook aan komen met heel langzaam trekken tot ze max, maar dat was niet de bedoeling he .

thnx.. een reactie waar ik wat aan heb!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')