in een golf 2 GTI met dubbel boven liggende nokkenas (dohc, 135PK)
wil ik graag een "wilde nokkenas" laten plaatsen. hiermee zou het aantal pk's omhoog gaan naar zown 168 pk.
maar een vriend van mij had dit ook in zijn golf, en die heeft toen in 6 mnd tijd 4 versnellingbakken verneukt!(of koppelingen)
zijn er hier mensen bekent hiermee en weten zij of dit "normaal" is of dat het waarschijnlijk gewoon aan hem lag?
want als bij redelijk normaal rijgedrag de versnellingsbak dit gewoon aankan ga ik actie ondernemen, maar alst gebruikelijk is dat de versnellingsbak dan regelmatig gesloopt word, blijf ik maar bij deze 135 pktjes!
graag uw hulp!
if it works dont fuck with it
Begin om je motor goed te laten ademen. Een lucht inlaat,uitlaatspruitstuk,katvervanger(indien aanwezig),middenpijp en einddemper.
Allemaal gemakkelijk zelf te doen en levert redelijke pk's/koppel op.
Daarna kun je denken aan lichtere pulley's. Dit word al iets lastiger maar niet onmogelijk. Zo heb je minder verlies van je motor naar je wielen.
Uiteindelijk kun je nokkenassen,lichtmetaal vliegwiel,chiptuning,turbo/g-laders gaan gebruiken. Dit kost allemaal meer moeite om te monteren maar levert meer op.Vliegwiel levert geen extra pk's maar wel minder verlies.
Mochten er onjuistheden staan dan mijn excuus, t is ook maar hobby voor mij.
quote:verklaar je nader aub?
Op vrijdag 26 september 2003 13:46 schreef slashme het volgende:
Denk eerder dat je zuigers het niet zo leuk gaan vinden.
quote:ik ben niet van plan alleen de nokkenas te doen, maar daar heb ik dus de vraag over! want zomaar 33 pk erbij is uiteraard niet niks!
Op vrijdag 26 september 2003 13:48 schreef SoCoReBu het volgende:
Tunen van je auto begint niet met het aanpassen van je nokkenas, maar dat is mijn mening.Begin om je motor goed te laten ademen. Een lucht inlaat,uitlaatspruitstuk,katvervanger(indien aanwezig),middenpijp en einddemper.
Allemaal gemakkelijk zelf te doen en levert redelijke pk's/koppel op.Daarna kun je denken aan lichtere pulley's. Dit word al iets lastiger maar niet onmogelijk. Zo heb je minder verlies van je motor naar je wielen.
Uiteindelijk kun je nokkenassen,lichtmetaal vliegwiel,chiptuning,turbo/g-laders gaan gebruiken. Dit kost allemaal meer moeite om te monteren maar levert meer op.Vliegwiel levert geen extra pk's maar wel minder verlies.
Mochten er onjuistheden staan dan mijn excuus, t is ook maar hobby voor mij.
Een lucht inlaat,... je bedoelt een open luchtfilter? want die heb ik ook al!
uitlaatspruitstuk, waar vind ik die? wat doet die precies?
katvervanger....WATTEUH????
middenpijp en einddemper., zijn al in bezit.
verder is dat koppelingsplaten versnellingsbakken verhaal erg sterk.. of die gast kan niet schakelen.
quote:jawel, ik moet sneller, de kadetjes en astra gsi en bv crx kunnen me bijhouden(meer ook niet) das niet de bedoeling!!!!!
Op vrijdag 26 september 2003 13:36 schreef martijntie het volgende:
onder het mottoif it works dont fuck with it
quote:minder verlies wil zeggen meer pk's
Op vrijdag 26 september 2003 13:48 schreef SoCoReBu het volgende:
Tunen van je auto begint niet met het aanpassen van je nokkenas, maar dat is mijn mening.Begin om je motor goed te laten ademen. Een lucht inlaat,uitlaatspruitstuk,katvervanger(indien aanwezig),middenpijp en einddemper.
Allemaal gemakkelijk zelf te doen en levert redelijke pk's/koppel op.Daarna kun je denken aan lichtere pulley's. Dit word al iets lastiger maar niet onmogelijk. Zo heb je minder verlies van je motor naar je wielen.
Uiteindelijk kun je nokkenassen,lichtmetaal vliegwiel,chiptuning,turbo/g-laders gaan gebruiken. Dit kost allemaal meer moeite om te monteren maar levert meer op.Vliegwiel levert geen extra pk's maar wel minder verlies.
Mochten er onjuistheden staan dan mijn excuus, t is ook maar hobby voor mij.
maar goed een lichter vliegwiel zal alleen iets meer toeren maken en bij het ontkoppelen zul je iets meer toeren moeten maken als vooreen maar de gasreactie gaat er vooral van omhoog
quote:oke dan was er misschien nog iets aangepast maar die gozer had zeker boven de 165 PK.. en voor zover hij wist wast alleen die nokkenas heb trouwens navraag gedaan bij een bedrijf en die zei ook dat dus die wilde nokkenas bij een 16v best 30 pktje erbij kon geven.
Op vrijdag 26 september 2003 13:54 schreef Ultimora het volgende:
ik gok dat je de 168 ok ff moet vergeten.. ik denk dat je geluk hebt als je al 10pk meer krijgt. verder verandert er nogal wat aan de karakterestiek van de motor. dingen als onregelmatig stationair gaan lopen. zowiezo dat hij bij lage toerentallen voor geen meter trekt etc.verder is dat koppelingsplaten versnellingsbakken verhaal erg sterk.. of die gast kan niet schakelen.
die gast kan best schakelen daar ben ik wel cker van, kan dat ook nog ergens anders aan liggen?
dingen als onregelmatig stationair gaan lopen, DAS geen probleem als ie maar aanblijft
quote:en?? wat zei het bedrijf?
Op vrijdag 26 september 2003 13:56 schreef rival het volgende:[..]
oke dan was er misschien nog iets aangepast maar die gozer had zeker boven de 165 PK.. en voor zover hij wist wast alleen die nokkenas heb trouwens navraag gedaan bij een bedrijf en die zei ook dat dus die wilde nokkenas bij een 16v best 30 pktje erbij kon geven.
die gast kan best schakelen daar ben ik wel cker van, kan dat ook nog ergens anders aan liggen?
dingen als onregelmatig stationair gaan lopen, DAS geen probleem als ie maar aanblijft
quote:nouja ik ken iemand die van 115 naar 145 zijn gegaan, maar die hebben wel zo allemachtig veel moeten doen..
Op vrijdag 26 september 2003 13:56 schreef rival het volgende:[..]
oke dan was er misschien nog iets aangepast maar die gozer had zeker boven de 165 PK.. en voor zover hij wist wast alleen die nokkenas heb trouwens navraag gedaan bij een bedrijf en die zei ook dat dus die wilde nokkenas bij een 16v best 30 pktje erbij kon geven.
die gast kan best schakelen daar ben ik wel cker van, kan dat ook nog ergens anders aan liggen?
dingen als onregelmatig stationair gaan lopen, DAS geen probleem als ie maar aanblijft
geflowde cilinder kop
ander inlaatsptuitstuk
ander uitlaatspruitstuk
volledige groep N uitlaat van voor naar achteren (met kat vervanger)
andere nokkenstok (as)
open air filter
lichter vliegwiel
lichtegewicht zuigers
andere drijfstang
en nog veel meer.. en dan heb jet over een verschil van 30 pk... dus vergis je niet.
quote:Met een snelle nokkas heb je als het goed is een hogere vullingsgraag bij een hoog toerental waardoor het zinvoller is de motor lang door te trekken en hoog in de toeren te rijden. Hoge zuigersnelheid is hogere slijtage van zuigers/zuigerveren waardoor je olie gaat verbruiken.
Op vrijdag 26 september 2003 13:49 schreef rival het volgende:[..]
verklaar je nader aub?
alleen toen had ik nog niet gedacht aan dat probleem van die vriend van me, dus had dat niet meteen gevraagd!
dit was reactie op Gstar
[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:07]
quote:kijk, dan ik begrijp
Op vrijdag 26 september 2003 14:04 schreef slashme het volgende:[..]
Met een snelle nokkas heb je als het goed is een hogere vullingsgraag bij een hoog toerental waardoor het zinvoller is de motor lang door te trekken en hoog in de toeren te rijden. Hoge zuigersnelheid is hogere slijtage van zuigers/zuigerveren waardoor je olie gaat verbruiken.
[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:10]
quote:was dit een 8klepper?????
Op vrijdag 26 september 2003 14:03 schreef Ultimora het volgende:[..]
nouja ik ken iemand die van 115 naar 145 zijn gegaan, maar die hebben wel zo allemachtig veel moeten doen..
geflowde cilinder kop
ander inlaatsptuitstuk
ander uitlaatspruitstuk
volledige groep N uitlaat van voor naar achteren (met kat vervanger)
andere nokkenstok (as)
open air filter
lichter vliegwiel
lichtegewicht zuigers
andere drijfstang
en nog veel meer.. en dan heb jet over een verschil van 30 pk... dus vergis je niet.
Vraag even na wat het echt was kopppeling of versnellingsbak, koppeling lijkt waarschijnlijk, dus idd sterkere koppeling (niet alleen platen)
[Dit bericht is gewijzigd door ik_hier op 26-09-2003 14:13]
quote:ja, maar in een peug 1.9. t zijn overigens rollenbank waarden.
Op vrijdag 26 september 2003 14:08 schreef rival het volgende:[..]
was dit een 8klepper?????
8klepper.. en die krijgt inderdaad maar 10 pk erbij met die nokkenas!
en das bij een 16v dus anders...
[Dit bericht is gewijzigd door rival op 26-09-2003 14:15]
quote:Uitlaatspruitstuk zijn die 4 uitlaatpijpen die aan je blok vast zitten.meestal gaan ze van 4 naar 2 naar 1, of meteen van 4 naar 1.
Op vrijdag 26 september 2003 13:53 schreef rival het volgende:[..]
ik ben niet van plan alleen de nokkenas te doen, maar daar heb ik dus de vraag over! want zomaar 33 pk erbij is uiteraard niet niks!
Een lucht inlaat,... je bedoelt een open luchtfilter? want die heb ik ook al!
uitlaatspruitstuk, waar vind ik die? wat doet die precies?
katvervanger....WATTEUH????
middenpijp en einddemper., zijn al in bezit.
Katvervanger is een vervangende pijp of demper die op de plaats van je katalysator komt. Bij mij scheelde dat vooral boven in de toeren een berg.
quote:excuse me! Als een luchtinlaat niets uitmaakt qua pk's moet jij,met je complete uitlaatsysteem, eens een originele luchtinlaat monteren....waar wedden we om dat je pk's verliest!!
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef wilcobruksvoort het volgende:
168pk lijkt me een heel klein beetje overdreven. Ik heb zelf een golf II gti 16v en die heeft ook 168pk maar daar is heel wat meer aan gebeurd dan andere nokkassen, hij heeft bijv. ook een spaghettispruitstuk,sportfilter(maakt nix uit kwa pks dan),is nu een 2.0 16v, en andere nokkenassen, en een speciale uitlaat(niet zon standaard remus pijpje van 500 euries. De uitlaat die erbij mijn gti onderzit heeftin 1994 ruim 1500DM gekost.
Alleen 1 onderdeel van je in/uitlaatsysteem vervangen helpt vaak niet veel maar is wel degelijk te merken. Het opgegeven pk winst per onderdeel word bepaald door eerst de hele uitlaat aan te pakken en dan 1 onderdeel weg te laten en dan het verlies te bepalen. Dat is je winst van dat weggelaten onderdeel.Dus niet door 1 iets toe te voegen en dan kijken wat je voor winst hebt.
quote:wat is jou rijstijl?
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef wilcobruksvoort het volgende:
168pk lijkt me een heel klein beetje overdreven. Ik heb zelf een golf II gti 16v en die heeft ook 168pk maar daar is heel wat meer aan gebeurd dan andere nokkassen, hij heeft bijv. ook een spaghettispruitstuk,sportfilter(maakt nix uit kwa pks dan),is nu een 2.0 16v, en andere nokkenassen, en een speciale uitlaat(niet zon standaard remus pijpje van 500 euries. De uitlaat die erbij mijn gti onderzit heeftin 1994 ruim 1500DM gekost.
niks veranderd aan koppelingen versnellingsbak??? want dat is in principe mijn vraag hier haha! houd die standaard koppeling.versnellingsbak et uit?
quote:danku voor de uitleg, ik zal daar eens wat tijd aan besteden
Op vrijdag 26 september 2003 14:18 schreef SoCoReBu het volgende:[..]
Uitlaatspruitstuk zijn die 4 uitlaatpijpen die aan je blok vast zitten.meestal gaan ze van 4 naar 2 naar 1, of meteen van 4 naar 1.
Als die goed berekend zijn wat lengte betreft(en diameter) dan kunnen de uitlaatgassen er beter door naar buiten.Katvervanger is een vervangende pijp of demper die op de plaats van je katalysator komt. Bij mij scheelde dat vooral boven in de toeren een berg.
quote:Er zit wel een andere versnellingsbak in ten minste dat denk ik, ik heb deze golf zo gekocht, en rij er al 1,5 jaar zo mee. Ik weet alleen niet of er een andere koppeling inzit. Mijn rijstijl is hem eerst lekker warm rijden en vervolgens trek ik hem gedurig goed door.
Op vrijdag 26 september 2003 14:29 schreef rival het volgende:[..]
wat is jou rijstijl?
niks veranderd aan koppelingen versnellingsbak??? want dat is in principe mijn vraag hier haha! houd die standaard koppeling.versnellingsbak et uit?
quote:ik heb een gti gehad met 3 ton, ragde ik helemaal af.. kreeg em niet stuk!!!!!
Op vrijdag 26 september 2003 14:37 schreef ThaFreak het volgende:
De blokken van VW zijn erg gevoelig voor tuning dus 30 pk met nokkenassen is niet vreemd in combinatie met je huidige mods.
Maar die gevoeligheid van tuning resulteerd zich ook vaak ik gevoeligheid voor motorische problemen!
deze heeft net aan 2 ton.. dus ik verwacht van dit kreng dattie wel wat kan hebben aangezien ik deze wel rustig warmrij enzow!
quote:pfff, het feit dat je je aan kadetjes, crx en astra gsi meet zegt genoeg.
Op vrijdag 26 september 2003 13:54 schreef rival het volgende:[..]
jawel, ik moet sneller, de kadetjes en astra gsi en bv crx kunnen me bijhouden(meer ook niet) das niet de bedoeling!!!!!
quote:achjah, opel dan he hahahahhaa! want sneller issie niet.. zeer zeker niet!!!
Op vrijdag 26 september 2003 14:46 schreef KonnieKipke het volgende:[..]
pfff, het feit dat je je aan kadetjes, crx en astra gsi meet zegt genoeg.
Bovendien heeft een astra gsi 16v standaard 150 Pk.
eneuhmm niet te vergeten... de 316, 318, 320, 520 van bmw kunnen me ook niet bijhouden hoor!
tsjah, in die cattegorie valt een golf nou eenmaal he!
en duurder kennik me als startende werker nog niet veroorloven, ga niet alles uitgeven aan me otootje, moet ook nog stappwen enzow!
maar volgens jou zegt dat dus genoeg? achjah..
quote:en uiteraard rijd ik schuinhangend met maar 1 hand aan me stuur!
Op vrijdag 26 september 2003 15:01 schreef slashme het volgende:
Ik voel een hoog johnny/petje/lighouding berijdersstoel/halfords tuning gehalte opkomen.
jah euh het is stereotype maar ik hou er van om met andere wegmisbruikers stoplichtsprintjes te trekken en industrieracejes te houden!!!
ik ben nog jong en maak PLEZIER in het leven, zelfs op de weg
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 15:05 schreef rival het volgende:[..]
en uiteraard rijd ik schuinhangend met maar 1 hand aan me stuur!
jah euh het is stereotype maar ik hou er van om met andere wegmisbruikers stoplichtsprintjes te trekken en industrieracejes te houden!!!ik ben nog jong en maak PLEZIER in het leven, zelfs op de weg
quote:slashme ziet je liever in een opel
Op vrijdag 26 september 2003 15:42 schreef rival het volgende:
verklaar
ik maak toch gewoon plezier!
wrom moet ie dan meteen van die rare smiley's neerzetten?
dat wilk weleens vannem weten!
ziet hij me liever in een opel? achjah,
quote:Ik ben bang dat je de essentie mist...
Op vrijdag 26 september 2003 15:56 schreef rival het volgende:
jah dat meen ik!
ik maak toch gewoon plezier!wrom moet ie dan meteen van die rare smiley's neerzetten?
dat wilk weleens vannem weten!
ziet hij me liever in een opel? achjah,
![]()
quote:nee echt waar, vandaar dat ik vraag naar een verklaring!
Op vrijdag 26 september 2003 16:04 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik ben bang dat je de essentie mist...
quote:Nee dat is slecht voor ons (tochal slechte) imago.
Op vrijdag 26 september 2003 15:47 schreef Ultimora het volgende:[..]
slashme ziet je liever in een opel
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:16 schreef rival het volgende:
als je dat zo wilt zien!
maareuhmm wil je de discussie niet aan ofzo?verklaar je gewoon eens ffies!
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:04 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ik ben bang dat je de essentie mist...
quote:Wat wil je van mij horen dan?? Dat ik je een zielig figuur vind die in een, voor een appel en een ei gekochte patsergolf, aan iedereen moet laten zien dat ie semi-rap weg is bij een stoplicht?
Op vrijdag 26 september 2003 16:22 schreef rival het volgende:
achjah.. dannie he.....
quote:kijk dat wou ik horen!
Op vrijdag 26 september 2003 16:24 schreef slashme het volgende:[..]
Wat wil je van mij horen dan?? Dat ik je een zielig figuur vind die in een, voor een appel en een ei gekochte patsergolf, aan iedereen moet laten zien dat ie semi-rap weg is bij een stoplicht?
Dat hoor je mij niet zeggen.
dus omdat ik geen duurdere auto kon betalen als deze golf ben ik zielig?
en ik moet niks aan iedereen laten zien hoor, hou er gewoon van om (semi zoals je dat mooi zegt) snel te rijden, de snelheid krijg ik een kick van...
niet van dat iemand het ziet ofzow!
dus jou VOOROORDEEL kopt niet echt!
maja...
quote:Heb ik nooit gezegt. Ik vind je zielig als je hiermee sprintjes moet trekken, zielig in de zin van medeleiden.
Op vrijdag 26 september 2003 16:36 schreef rival het volgende:[..]
kijk dat wou ik horen!
dus omdat ik geen duurdere auto kon betalen als deze golf ben ik zielig?
quote:Een trein gaat ook al gauw 120... kicken man.
en ik moet niks aan iedereen laten zien hoor, hou er gewoon van om (semi zoals je dat mooi zegt) snel te rijden, de snelheid krijg ik een kick van...
quote:120?? das stukken sneller zelfs
Op vrijdag 26 september 2003 16:40 schreef slashme het volgende:[..]
Heb ik nooit gezegt. Ik vind je zielig als je hiermee sprintjes moet trekken, zielig in de zin van medeleiden.
[..]Een trein gaat ook al gauw 120... kicken man.
, bijna net zo snel als jouw golf.
dus jij hebt medeleiden omdat ik plezier heb in snel rijden?
goh, wat meelevend van jou zeg!
sukkel
quote:Je begrijpt me weer verkeerd, ik heb medelijden met jouw omdat je denkt dat je snel rijdt in je golf terwijl dat in werkelijkheid..... tja niet echt snel is (understatement van het jaar) in sprints dan.
Op vrijdag 26 september 2003 16:42 schreef rival het volgende:[..]
dus jij hebt medeleiden omdat ik plezier heb in snel rijden?goh, wat meelevend van jou zeg!
sukkel
quote:oke ik denk het alleen?
Op vrijdag 26 september 2003 16:47 schreef slashme het volgende:[..]
Je begrijpt me weer verkeerd, ik heb medelijden met jouw omdat je denkt dat je snel rijdt in je golf terwijl dat in werkelijkheid..... tja niet echt snel is (understatement van het jaar) in sprints dan.
wat rij jij alsk vragen mag?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |