Wederom in het oosten des lands, waar zich de mooiste parcoursen banen over zand, klinkers en asfalt.
quote:Grote favoriet is het duo Wevers/Poel, welke een "thuiswedstijd" rijden.
bron: www.goldentuliprally.nl
De voor het Europees Rally Kampioenschap meetellende GoldenTulip Rally zal dit jaar plaats vinden op 26 en 27 september.
Op het Henri Dunantplein te Nijverdal zal vrijdag om 18:01 de eerste deelnemer van start gaan.
Onder commentaar van de Belgische presentator Jean-Paul Klinkers zullen alle deelnemers het start podium betreden, waarna ze zich zullen begeven naar de eerste proef. Ook dit jaar zal er op zaterdag een ronde van het kampioenschap voor de Classic Cars weer worden verreden.
(Een aantal deelnemers en auto's hieronder weergegeven zijn te vinden op zijn website, www.erikwevers.com)
Om een overzicht te krijgen van alle deelnemers is deze link beschikbaar:
http://www.goldentuliprally.com/NEDgtr2/deelnGTR.htm
erik wevers, Corolla Spec 2000
Dirk boers, Subaru Impreza.
Ook voor hem een thuiswedstrijd!
Dominique Bruyneel, Toyota celica GT4
Jan de winkel, Golf 4 Kitkar
Xavier Bouche,Mitsubishi Lancer EVO 7
Joost Kusters & Aaldert, Toyota celica gt4
quote:Wie gaat er heen toevallig? Ik zeerzeker, aangezien het zo'n beetje in mijn achtertuin zal worden verreden. Ik zal proberen een aantal foto's te maken als ik een digicam kan lenen.
bron:www.rallysport.nl
Wordt het Erik Wevers, Dirk Boers of een andere regionale favoriet, wordt het een Fin, een Belg of een rijder uit Ierland, of gaat bijna-Nederlands kampioen Jan de Winkel er straks met de overwinning in de Golden Tulip Rally vandoor? Op zaterdagavond 27 september om half acht zullen we het weten, dan mag de winnaar van de belangrijkste rally van Nederland in het centrum van Nijverdal met de champagne spuiten.Dat geen Nederlandse rally-equipe de Golden Tulip Rally wil missen, blijkt wel uit het deelnemersveld. Liefst 75 teams schreven in voor het tweedaagse evenement, voor de Classic Golden Tulip Rally, die op zaterdag aansluitend aan de gewone rally verreden wordt, meldden zich nog eens 43 equipes aan. Nationale rallygrootheden als Erik Wevers met zijn Toyota Corolla WRC, Dirk Boers (Subaru Impreza WRC) en Peter Bijvelds (Mitsubishi Lancer Evo) doen een gooi naar de overwinning, terwijl Jan de Winkel bij een goed resultaat zijn spectaculaire VW Golf Kitcar op zaterdagavond als nieuwe Nederlands kampioen het finishpodium kan oprijden. Uit Finland komt het jonge talent Jouni Ampuja met een Toyota Corolla WRC aan de start, uit België Dominique Bruyneel en uit Denemarken Kristian Poulsen (beiden met een Toyota Celica GT Four) en uit Ierland een heel regiment rijders met potente Subarus Impreza WRC. Ook in de standaardklasse, de groep N, ligt een internationale strijd in het verschiet. De Nederlanders Nelis Verkooijen (Subaru Impreza WRX), Dirk Garvelink en Henk Vossen (beiden Mitsubishi Lancer Evo) krijgen concurrentie van onder meer de Belg Bob Colsoul en enkele Ieren, allen met een Mitsubishi Lancer Evo.
De Golden Tulip Rally gaat op vrijdagavond om precies 18.01 uur van start in het gezellige centrum van Nijverdal. Daar is na de eerste etappe ook de aankomst, om een uur of één s nachts. Zaterdag staat vanaf 9.31 uur de beslissende tweede etappe op het programma. De winnaar wordt om 19.30 uur gehuldigd, ook weer in de grote tent die in het centrum van Nijverdal staat opgesteld. Een andere belangrijke plek tijdens het evenement is het centrale servicepark op industrieterrein t Lochter in Nijverdal. Na iedere twee of drie klassementsproeven komen de deelnemers daar terug en kunnen de monteurs banden verwisselen en de auto verder in conditie houden. Naast de klassementsproeven is dit voor het publiek een mooie plaats om een kijkje te komen nemen.
lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren . Wordt
.
quote:Woonplaats: Vroomshoop.
Op vrijdag 26 september 2003 13:53 schreef Kolkie het volgende:
ben dur![]()
lekker dichtbij en ik ga al jaaaaaaaaaaaaren
. Wordt
.
[Dit bericht is gewijzigd door slashme op 26-09-2003 13:59]
quote:Buurman?
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Woonplaats: Vroomshoop.
Goeiemorgen wat dichtbij
quote:Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...
Op vrijdag 26 september 2003 13:58 schreef slashme het volgende:
Als het morgen even kan ben ik er
kijk trouwens uit voor flitscontroles van de plaatselijke hermandad
Enneh, volgens mij ken ik Kolkie niet, maar het zou mijn buur kunnen zijn jah. als hij 80 is tenminste
quote:Het probleem is dat er wel erg veel kadetten en celica's op af komen. Alle merken met een rally verleden zullen buiten de proefen te bewonderen zijn.
Op vrijdag 26 september 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Als jij nou eens uitkijkt naar een celica met vleugel, dan kijk ik uit naar een kadett...
Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.
quote:Haha zeker. er doen er 4(!) mee zelfs.
Op vrijdag 26 september 2003 14:40 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]Wat is dat toch een fokking mooie auto zeg.
quote:Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Op vrijdag 26 september 2003 14:48 schreef CdFMarshall het volgende:
weet iemand het parcours? Kan ik even kijken waar ik wil gaan staan... gratis toch???????
Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!
quote:Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??
Op vrijdag 26 september 2003 14:52 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Je kunt een boekkie kopen, kost even ¤15.
Mijn pa kopieert ff voor me een aantal parcoursen uit de gids voor hulpverlening. (zit bij de brandweer, moet dan op cruciale punten staan.)Toegang is idd gratis ja. en vaak helpt het ook wel om achter de massa aan te rijden/lopen. Er is meestal wel iemand met een kaartje die je even vragen kunt. gemütlichkeit voorop he!
offtopic: Rijd je een Passeo?
quote:Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.
Op vrijdag 26 september 2003 15:08 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Okay, maar wat is in de algemeenheid het parcours? Rondom Nijverdal begrijp ik??
offtopic: Rijd je een Passeo?
Vorig jaar reed ik bij mijn huis weg, kwam die golf kitcar me ff tegemoet. was nog even aan 't testen gaaf is dat zeg!
Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:57 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Woonplaats: Vroomshoop.
Goeiemorgen wat dichtbij
klopt, koninginneweg 2b precise. jij? (ben jij trouwens die gozert met die XL spoiler achter op die celica die gistermorgen in Enschede vlakbij drienerlo reed en bij het nieuwe UT-gebouw naar binnendraaide??)(zo nee, dan is dr nog iemand met een zilveren celica en zo'n mega ding op de kofferbak)
quote:Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen
Op vrijdag 26 september 2003 16:15 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Rondom nijverdal idd. Op het lochter (industrieterrein) is altijd samenkomst. Er wordt gereden bij marle, den ham, nijverdal, en nog veel meer plaatsen daar in de buurt.
Offtopic: nee, Celica en Corolla. hoezo?
off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...
quote:avatar is een supra
Op vrijdag 26 september 2003 16:31 schreef CdFMarshall het volgende:[..]
Misschien dat ik morgen eens ga kijken, kan ik meteen mijn ouders weer eens gedag zeggen
off-t: Je pic leek er wat op, kon niet geheel uit opmaken wat t is...
Maar goed, nu zondag maar naar Full speed.
quote:het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.
Op zaterdag 27 september 2003 20:01 schreef Ultimora het volgende:
ben net terug en hetr was ZEEER gaaf! heb op 2 plaatsten gestaan, maar wel de beste plaatsen volgens velenzelf echt genoten van het vele gedrift en zo! echt top weer!
quote:was jij trouwens met de corolla die kant op gegaan? want ik zag op het gegeven moment een zwarte GTSi rijden, zoals jij volgens mij ook hebt..
Op zaterdag 27 september 2003 20:02 schreef Tjabbo het volgende:[..]
het was zeeer zeker gaaf. Ben ook net terug, heb 4 proeven gepakt vandaag en gister, en heb een paar foto's geschoten, ik zal deze zsm proberen online te krijgen.
quote:Ja vanmiddag wel ja. Ik was vanmiddag met de corolla, tegen een uur of half vier was dat. zat er samen met een kameraad in. Welke proef? weet je dat?
Op zaterdag 27 september 2003 20:38 schreef Ultimora het volgende:[..]
was jij trouwens met de corolla die kant op gegaan? want ik zag op het gegeven moment een zwarte GTSi rijden, zoals jij volgens mij ook hebt..
quote:dat was bij t sleutelgebeuren. 17:00 ofzo
Op zaterdag 27 september 2003 20:43 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ja vanmiddag wel ja. Ik was vanmiddag met de corolla, tegen een uur of half vier was dat. zat er samen met een kameraad in. Welke proef? weet je dat?
maat van mij heeft trouwens de auto plat gereden daar tegen een boom. heet iemand mischien foto's er van?
tis een Ford Sierra XR4x4 startnummer 118
En deze was te fout voor woorden natuurlijk, een 17d met viper striping en een vleugel!
quote:ik ben er ook 't hele weekend weer bijgeweest, heb als elk jaar super genoten
Op zaterdag 27 september 2003 21:15 schreef Tjabbo het volgende:
Hier mijn foto's van de GTR.
Mijn servertje is wat traag. als iemand ze nog es wil hosten, graag![afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]En deze was te fout voor woorden natuurlijk, een 17d met viper striping en een vleugel!
[afbeelding]
heel wat naamgenoten (zie nick) tegengekomen weer erg mooie exemplaartjes in de bermen
ik wil je foto's wel hosten, ze geven hier alleen kruisjes.... mail ze anders naar ewoud@tenkleij.com
Vrijdag 3 proeven gezien en gisteren 5 , allemaal prima gekozen stekkies
. Paar keer echt nét een crash gemist
(celica de sloot in 200 meter voor waar ik stond (niet zichtbaar), subaru rollend van het parcours af (600 meter verder, wel zichtbaar, maar ik keek niet (meer)
). Verder wel prima vermaakt hoor
alleen ontbrak de echte spanning... maar dat mocht de pret niet drukken. Binnenkort zelf die proeven eens weer gaan sturen
opvallend weinig impreza's rondom de proeven dit jaar... was voorgaande jaren véél erger ~
quote:idd viel mij ook al op! ik heb zelf alleen KP 12 (kippershoekweg) en KP 16 (bij Notter de scherpste bocht daar) gezien, en dat was op aanraden van een coureur. allebei zeer spectaculaire punten, en allebei onverhard, dus erg dwars allemaal, geweldig genoten, van de internationale auto's tot de manta's!
Op zondag 28 september 2003 12:54 schreef Kolkie het volgende:
was weer goed vertoeven op de diverse proeven.
Vrijdag 3 proeven gezien en gisteren 5
, allemaal prima gekozen stekkies
. Paar keer echt nét een crash gemist
(celica de sloot in 200 meter voor waar ik stond (niet zichtbaar), subaru rollend van het parcours af (600 meter verder, wel zichtbaar, maar ik keek niet (meer)
). Verder wel prima vermaakt hoor
alleen ontbrak de echte spanning... maar dat mocht de pret niet drukken. Binnenkort zelf die proeven eens weer gaan sturen
![]()
opvallend weinig impreza's rondom de proeven dit jaar... was voorgaande jaren véél erger
~
quote:ff rechtermuisknop-->show picture doen. dan werkt het wel. (hoop ik)
Op zaterdag 27 september 2003 23:20 schreef ImPrEzA het volgende:[..]
ik wil je foto's wel hosten, ze geven hier alleen kruisjes.... mail ze anders naar ewoud@tenkleij.com
Ik heb nog een vraagje over die BMW M3: iemand een idee of dat nou een 4- of 6-cylinder is?
quote:Een M3 is natuurlijk een 6 cilynder!
Op zondag 28 september 2003 17:59 schreef mbvt het volgende:
Bij deze dan mijn pics (sorry voor de modemers):[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]Ik heb nog een vraagje over die BMW M3: iemand een idee of dat nou een 4- of 6-cylinder is?
FF over de Wrc's. De k**te FIA heeft besloten dat er geen WRC's meer mogen meedoen tijdens het EK. Dit betekent dat rijders met een wrc enkel nog hun eigen landenkampioenschap overhouden om in te rijden.
Waarschijnlijk zie je steeds meer rijders overstappen op Groep N of Super 1600 auto's.
Duss, mocht je nog een flinke zak geld ergens hebben liggen, dit is je kans om goedkoop aan een WRC te komen aangezien ze waarschijnlijk nu met bosjes worden aangeboden.
quote:weet je dat wel heel erg zeker? E30 M3 is namelijk 4 cilinder.
Op zondag 28 september 2003 18:06 schreef fotoloog het volgende:[..]
Een M3 is natuurlijk een 6 cilynder!
heb je je al een beetje ingewerkt in het rallywereldje mbvt ?
Nog ff offtopic
WRC =
2.0l. 16v met turbo zonder supercharcher.
Groupe N =
2.0l. 16v zonder turbo zonder supercharcher?
Super1600 =
1.6l. 16v zonder turbo zonder supercharcher?
Ik baal wel, want WRC is absoluut mijn favo autoklasse.
Dankzij Zephyr
quote:Ja, dat vroeg ik me dus ook af - Ik dacht ook altijd dat M3s zescylinders zijn, maar de E30 dusnie
Op zondag 28 september 2003 19:38 schreef Ultimora het volgende:[..]
weet je dat wel heel erg zeker? E30 M3 is namelijk 4 cilinder.
quote:Die exWRC auto´s gaan wel achterlijk hard, echt een klap harder dan de rest. Maar aan de andere kant, die niet-turbo viercylinders (die golfjes en zo) klinken echt als een klok! (die super-1600 ook wat dat betreft) Ik zou wel ´s willen weten hoe veel toeren die kitkar van Jan de Winkel maakt
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef Sjoewe het volgende:
Ik baal wel, want WRC is absoluut mijn favo autoklasse.
quote:Wow man, met wat voor camera heb je dat gedaan? ik wilde ook zulke foto's maken, maar ik had mijn camera net de dag ervoor opgehaald, dus ik wist niet precies hoe het ding werkte. ik was vaak te laat.
Op zondag 28 september 2003 17:59 schreef mbvt het volgende:
Bij deze dan mijn pics (sorry voor de modemers):...foto's...
Ik heb nog een vraagje over die BMW M3: iemand een idee of dat nou een 4- of 6-cylinder is?
En die M3? tja ik dacht dat deze auto tot het zwarte dagboek van BMW behoorde aangezien er een turbo op zit. daarom denk ik zelf dat dit een 2.0i turbo is. maar ik ben geen bmw kenner, dus dat kan ik fout hebben.
quote:Whahahahaha.... Ben je naar Full Speed geweest??? Ik moest langs de ijsselhallen om even te tanken bij het tankstation daar... JEZUS, wat een sjonnies!!! Zelfs de mooiste sportieve auto's weten die gasten nog te verneuken met 17"velgen, dikke taartscheppen en rampzalige bestickering... Als ze ooit nog eens mensen willen oppakken moeten ze dit soort typetjes pakken wegens het verkrachten van automobielen...
Op zaterdag 27 september 2003 05:58 schreef jeucken het volgende:
Was hier dolgraag heen gegaan, maar ik ga niet in mijn remy en die gast met wie ik zou gaan moest werken.Maar goed, nu zondag maar naar Full speed.
quote:was 't niet geweldig
Op maandag 29 september 2003 09:29 schreef Kreator het volgende:
Aaaaaaaaaaaaaah. Vandaar dat ik op de weg van zwolle naar almelo zaterdag 10000000 impreza's en andere geile rallybakken zag rijden..
ok, misschien is dat iets overdreven
quote:die BMW is voor mij ook een vraagteken.. want een marschall vertelde mij dat er een e36 m3 blok in lag met wel 400 pk.. maar ik kan nergens info over die bak vinden. en die marshalls denken zowiezo altijd dat ze een soort van auto goden zijn, maar 400 pk is niet eens we gelegd voor de wrc´s dooe homolegatie gedoe.. volgens mij gewoon een 4 cyl dus.
Op maandag 29 september 2003 08:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Wow man, met wat voor camera heb je dat gedaan? ik wilde ook zulke foto's maken, maar ik had mijn camera net de dag ervoor opgehaald, dus ik wist niet precies hoe het ding werkte. ik was vaak te laat.
En die M3? tja ik dacht dat deze auto tot het zwarte dagboek van BMW behoorde aangezien er een turbo op zit. daarom denk ik zelf dat dit een 2.0i turbo is. maar ik ben geen bmw kenner, dus dat kan ik fout hebben.
quote:Met een 10D, zie: Pimp hier met je uitrusting :)
Op maandag 29 september 2003 08:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Wow man, met wat voor camera heb je dat gedaan? ik wilde ook zulke foto's maken, maar ik had mijn camera net de dag ervoor opgehaald, dus ik wist niet precies hoe het ding werkte. ik was vaak te laat.
En die M3? tja ik dacht dat deze auto tot het zwarte dagboek van BMW behoorde aangezien er een turbo op zit. daarom denk ik zelf dat dit een 2.0i turbo is. maar ik ben geen bmw kenner, dus dat kan ik fout hebben.
[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 29-09-2003 19:00]
quote:400pk?! No way... Een WRC heeft idd 'maar' 300pk, volgens mij, dus 400pk in een afgetrapte BMW (excusez le mot) die ergens halverwege hetzelfde classic field meerijdt waarin ook de DAFjes met variomatic aan meedoen. nee hoor
Op maandag 29 september 2003 11:06 schreef Ultimora het volgende:[..]
die BMW is voor mij ook een vraagteken.. want een marschall vertelde mij dat er een e36 m3 blok in lag met wel 400 pk.. maar ik kan nergens info over die bak vinden. en die marshalls denken zowiezo altijd dat ze een soort van auto goden zijn, maar 400 pk is niet eens we gelegd voor de wrc´s dooe homolegatie gedoe.. volgens mij gewoon een 4 cyl dus.
quote:Als er al een turbo op zit, zit er in ieder geval geen naverbrandingssysteem in de uitlaat om de turbo op gang te houden (knal-boem systeem).
Op zondag 28 september 2003 23:22 schreef Sjoewe het volgende:
Ik heb gewoon een zwal voor turbo's
Die kitcar golf, die is ook turbo toch?
Maar ik dacht het niet eigenlijk, hoewel ik er helaas op het net weinig info over kan vinden. In de zoektocht op internet kwam ik wel tegen dat er ook een TDI versie van de kitcar is. Vast ook leuk om te rijden, maar ik wil wedden dat het niet zo mooi klinkt! http://www.waldherr.cc/news2003/news2003_nach_pirelli.htm
[Dit bericht is gewijzigd door mbvt op 29-09-2003 21:35]
quote:De nieuwe bmw's hebben ook een turbo hoor
Op maandag 29 september 2003 08:40 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En die M3? tja ik dacht dat deze auto tot het zwarte dagboek van BMW behoorde aangezien er een turbo op zit. daarom denk ik zelf dat dit een 2.0i turbo is. maar ik ben geen bmw kenner, dus dat kan ik fout hebben.
quote:
Gepost op Monday, September 29 2003 om 10:22De finish had niet mooier kunnen zijn. Toen de laatste klanken van het Wilhelmus verstomd waren, barstte er in het centrum van Nijverdal een waar volksfeest los. Niemand minder dan Erik Wevers en Michiel Poel waren immers de winnaars van de Golden Tulip Rally, en de massaal toegestroomde toeschouwers ontvingen 'hun' regionale helden met een oorverdovend gejuich. Het lawaai in de start- en finishtent verstomde nog niet, want achter de als tweede geëindigde Finse rijder Jouni Ampuja kwam Jan de Winkel als derde over de finish. De rijder uit het Gelderse Brummen, voor wie de enige Nederlandse EK-rally ook zo'n beetje de thuiswedstrijd is, mag zich immers met dit resultaat de nieuwe Nederlandse kampioen noemen.
De druk bezette Golden Tulip Rally verliep vrijwel vlekkeloos. Naar schatting ruim 100.000 toeschouwers omzoomden twee dagen lang de proeven in Twente en Salland, vooral om de regionale favorieten Erik Wevers, Dirk Boers en Jan de Winkel toe te juichen. Vrijdagavond begon Wevers slecht, door al na nauwelijks een kilometer op de eerste proef een lekke band op te lopen. Meteen keek Wevers tegen een achterstand aan. De winnaar van de eerste twee proeven, Peter Bijvelds, vloog op de derde proef met zijn Mitsubishi van de weg en verloor daarbij zoveel tijd dat hij besloot op te geven. Vanaf dat moment nam Wevers het heft in handen en bouwde proef na proef zijn voorsprong uit. De jonge talentvolle Fin Jouni Ampuja, bezig aan zijn eerste asfaltrally, volgde goed maar kon toch niet tippen aan de parcourskennis van Wevers en Poel. Dirk Boers en Jan de Winkel vochten om plaats drie, maar Boers moest zijn Subaru halverwege de zaterdag met motorschade aan de kant zetten, zodat De Winkel voor zijn talloze fans onbedreigd naar een mooie podiumplaats kon rijden.
De Golden Tulip Rally maakte zijn internationale status meer dan waar, met vier buitenlandse equipes die in de top tien eindigden: de Deen Kristian Poulsen werd vierde, de Brit Cahal Arthurs finishte als vijfde en de Ier Ollie O'Donovan kwam als zevende over het finishpodium. De strijd om de overwinning in de standaardklasse was tot de allerlaatste meters spannend, Henk Vossen trok uiteindelijk aan het langste eind, Nelis Verkooijen werd op de laatste proef verslagen maar pakte wel de Nederlandse groep N-titel. Andere klassewinnaars in Nijverdal waren de Duitser Michael Stapel (Honda Civic, N3), de Ier Dessie Keenan (Peugeot 206, A6), de Nederlanders Gert-Jan Heutink (Nissan Micra, A5) en Leon Meijers (Citroën AX, N1) en de Deen Henrik Munk Hansen (Peugeot 106, N2). De Classic Golden Tulip Rally op zaterdag werd een prooi voor Robin Ecker (Toyota Celica GT 4).
Nijverdal, 27 september 2003
22ste Golden Tulip Rally
- 26 en 27 september 2003
- 6e ronde Internationaal Nederlands Rallykampioenschap 2003
- start en finish in Nijverdal
- 487 kilometer met 20 klassementsproeven over 195 kilometer (94% verhard / 6% onverhard)
Uitslag
1. Erik Wevers - Michiel Poel (NL, Toyota Corolla WRC, A8) 1.37.42
2. Jouni Ampuja - Mikko Markkula (FIN, Toyota Corolla WRC, A8) + 2.06
3. Jan de Winkel - Radboud van Hoek (NL, VW Golf IV Kitcar, A7) + 4.51
4. Kristian Poulsen - Ole R. Frederiksen (DK, Toyota Celica GT Four, A8) + 5.55
5. Cahal Arthurs - Harmen Scholtalbers (GB-NL, Toyota Celica GT Four, A8) + 6.03
6. Hein Jonkers - Max Jonkers (NL, Mitsubishi Lancer Evo 6, A8) + 6.31
7. Ollie O'Donovan - David Moynihan (IRL, Subaru Impreza WRC, A8) + 7.19
8. Henk Vossen - Johan Findhammer (NL, Mitsubishi Lancer Evo 6, N4) + 7.24
9. Nelis Verkooijen - Hans Brouwers (NL, Subaru Impreza WRX, N4) + 7.29
10. Hans Weijs - Carol Robbers (NL, VW Golf III Kitcar, A7) + 7.47Snelste tijden op de 20 KP's
Erik Wevers 17 maal (1 ex aequo); Peter Bijvelds 2 maal; Jouni Ampuja 1 maal; Dirk Boers 1 maal (ex aequo)Stand Internationaal Nederlands Rallykampioenschap 2003
(na 6 van de 7 evenementen)
1. Jan de Winkel 367 punten (kampioen)
2. Gerhard Henneky 284 punten
3. Nelis Verkooyen 263 puntenStand Benelux Rally Trophy 2003
(na 4 van de 6 evenementen)
1. Jan de Winkel 21 punten
2. Pieter Tsjoen (B) 20 punten
3. Bernard Munster (B) 16 punten
Classic Golden Tulip Rally- 27 september 2003
- start en finish in Nijverdal
- 285 kilometer met 11 klassementsproeven over 120 kilometerUitslag
1. Robin Ecker - Marco van den Berg (NL, Toyota Celica GT 4, H12) 1.10.30
2. Patrick Meijer - Nancy Meijer (NL, Opel Ascona, Y13) + 2.06
3. Henk Verzeyl - Paul Cremers (NL, Ford Escort RS, Y13) + 3.22
4. Herbert van der Stelt - Bart Müller (NL, Ford Escort RS 2000, Y13) + 3.46
5. Martin Averdijk - Stephan Averdijk (NL, Opel Ascona B, Y13) + 5.02
quote:Welke dan? bmw gaat er prat op veelal ongeblazen motoren te leveren.
Op maandag 29 september 2003 13:57 schreef PteV het volgende:[..]
De nieuwe bmw's hebben ook een turbo hoor
quote:Specs zijn niet geweldig makkelijk te vinden.
Op zondag 28 september 2003 22:52 schreef mbvt het volgende:[..]
Ik zou wel ´s willen weten hoe veel toeren die kitkar van Jan de Winkel maakt
quote:groep N = 'standaard' auto met beperkte wijziging, groep A met veel meer wijzigingen (maar o.a. wel originele boringxslag, kleppen), bij WRC & Kitcar is de motor ook vrij.
Op zondag 28 september 2003 20:03 schreef Sjoewe het volgende:
Het zijn idd mooie foto'sNog ff offtopic
WRC =
2.0l. 16v met turbo zonder supercharcher.Groupe N =
2.0l. 16v zonder turbo zonder supercharcher?Super1600 =
1.6l. 16v zonder turbo zonder supercharcher?Ik baal wel, want WRC is absoluut mijn favo autoklasse.
klassen:
N1: tot 1400 cc
N2: tot 1600 cc
N3: tot 2000 cc
N4: boven 2000 cc, met turbo, 4x4
A4: tot 1000 cc
A5: tot 1400 cc
A6: tot 1600 cc
A7: tot 2000 cc
A8: boven 2000 cc, met turbo, met 4x4
Ik dacht zelf altijd dat 2000cc de max was. ?
Ook golf IV kitcar heeft ongeveer 290 pk, een Golf III (die witte, die ook hard ging) zit op 280 pk.
Een WRC zit op ongeveer 340 pk, een groep N4 op zo'n 280, maar deze twee klassen hebben veel meer koppel dan de kitcars..
quote:Voor turbo auto's geldt een gecorrigeerde cilinderinhoud van 1,7 x de echte cilinderinhoud.
Op maandag 29 september 2003 15:18 schreef Tjabbo het volgende:
Waarom heeft een rally auto (ook de wrc's) dan altijd 2 liter blokken, en niet meer?Ik dacht zelf altijd dat 2000cc de max was. ?
Daarbij komt dat het minimumgewicht aan de cilinderinhoud gekoppeld is. Bij een grotere motor is het minimumgewicht weer een stuk hoger.
quote:nieuwe 530D heeft een turbocompressor met variabele turbinegeometrie
Op maandag 29 september 2003 14:17 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Welke dan? bmw gaat er prat op veelal ongeblazen motoren te leveren.
quote:idd, hulde @ Makkinen
Op maandag 29 september 2003 15:23 schreef Tjabbo het volgende:
Ok dan, thanx! Weer iets geleerd.
quote:Ik denk dat er geen reet van klopt. De wrc's die in NL rijden zitten altijd zo rond de 300 pk.
Op maandag 29 september 2003 15:19 schreef Makkinen het volgende:
Die M3 heeft een 2.3 E30 motor met ongeveer 290 pk.Ook golf IV kitcar heeft ongeveer 290 pk, een Golf III (die witte, die ook hard ging) zit op 280 pk.
Een WRC zit op ongeveer 340 pk, een groep N4 op zo'n 280, maar deze twee klassen hebben veel meer koppel dan de kitcars..
Kweet niet of die witte Golf III een GTI was, maar die heeft er in ieder geval zo rond de 240, ongeblazen.
quote:Dan kun je beter maar niet denken. Overigens, 'de WRC's' ? Er rijdt er maar één, die van Wevers, en op TurboMax levert die echt iets van 340 pk.
Op maandag 29 september 2003 19:12 schreef henkyfox het volgende:[..]
Ik denk dat er geen reet van klopt. De wrc's die in NL rijden zitten altijd zo rond de 300 pk.
quote:Kijk eens op www.superkitcar.nl; 'normale' kitcar, gti kitcar, wat lul je nu eigenlijk ? Er bestaat maar één type golf IV kitcar, en die heeft een 20V 2.0 liter motor, gebaseerd op de 1.8 20V. Deze motor levert ongeveer 290 pk bij 9400 rpm.
Verder is de auto van Jan de Winkel geen Golf IV GTI kitcar maar een normale met iets van 340 pk.
De enige kitcar die ooit 340 pk produceerde was de Xsara, maar dat was voor dat de restrictor verplicht werd voor de 2 liter kitcars.
quote:Dankzij de restrictor levert een gpN meestal in tov. het standaardvermogen.
Groep N ligt wel zo rond de 280pk al heeft een EVO er af fabriek meer in liggen echter, in Japan mogen auto's niet meer dan 280 pk hebben en daarom geeft Mitsubishi als specs op 280 pk. Maar zo'n Evo VII (groep N) heeft er zo rond de 300.
quote:Die witte heeft gegarandeerd 280 pk (ik weet wie de motor gebouwd heeft, en ik heb de uitdraai van de vermogensbank gezien)
Kweet niet of die witte Golf III een GTI was, maar die heeft er in ieder geval zo rond de 240, ongeblazen.
Overigens is de motor golf III kitcar gebaseerd op de ABF motor uit de GTI 16V, dus je zou het een GTI kunnen noemen.
edit: en die oranje en blauwe kitcar hebben geen wk-spec motor, en daarom ongeveer 250 pk.
Dus zorg nu de volgende keer ff dat je weet waar je het over hebt voor je bijdehand gaat doen.
[Dit bericht is gewijzigd door Makkinen op 29-09-2003 21:30]
quote:Ik weet waar ik het over heb hoor, een mens is niet alleswetend, realiseer je dat eens, als een volwassen vent aub. Dank je
Op maandag 29 september 2003 21:20 schreef Makkinen het volgende:[..]
Dan kun je beter maar niet denken. Overigens, 'de WRC's' ? Er rijdt er maar één, die van Wevers, en op TurboMax levert die echt iets van 340 pk.
[..]1 WRC? Kijk ff op de deelnemerslijst man.
Kijk eens op www.superkitcar.nl; 'normale' kitcar, gti kitcar, wat lul je nu eigenlijk ? Er bestaat maar één type golf IV kitcar, en die heeft een 20V 2.0 liter motor, gebaseerd op de 1.8 20V. Deze motor levert ongeveer 290 pk bij 9400 rpm.
De enige kitcar die ooit 340 pk produceerde was de Xsara, maar dat was voor dat de restrictor verplicht werd voor de 2 liter kitcars.
[..]EDIT: ff opgezocht in GTI Tuning & Design, u heeft gelijk, 269 pk's om pcies te zijn
Dankzij de restrictor levert een gpN meestal in tov. het standaardvermogen.
[..]Dan heeftie toch nog steeds ruim meer dan 280 pk! Het is alleen de keuze in welke klasse je mee wil rijden
Die witte heeft gegarandeerd 280 pk (ik weet wie de motor gebouwd heeft, en ik heb de uitdraai van de vermogensbank gezien)
Overigens is de motor golf III kitcar gebaseerd op de ABF motor uit de GTI 16V, dus je zou het een GTI kunnen noemen.
edit: en die oranje en blauwe kitcar hebben geen wk-spec motor, en daarom ongeveer 250 pk.
Dus zorg nu de volgende keer ff dat je weet waar je het over hebt voor je bijdehand gaat doen.
[Dit bericht is gewijzigd door henkyfox op 29-09-2003 22:55]
quote:haha ja leuk
Op maandag 29 september 2003 16:52 schreef PteV het volgende:[..]
nieuwe 530D heeft een turbocompressor met variabele turbinegeometrie
dees was wel heel dichtbij.
AL met al een mooie rally
quote:dankje, dit doet mij echt goed, helaas kon ik maar op weinig plekken goede foto's maken
Op dinsdag 30 september 2003 17:00 schreef henkyfox het volgende:
Mooie foto's zeg, errug netjes
Gaaf om mee te lezen !
quote:Errug strakke foto's !
Op dinsdag 30 september 2003 00:23 schreef Party_P het volgende:
Hiero mijn bijdrage van de Golden Tulip Rally 2003:
quote:Geef toe dat je ZWAAR uitgeluld bent. Terwijl je zelf slim over wilde over komen
Op maandag 29 september 2003 22:36 schreef henkyfox het volgende:[..]
Ik weet waar ik het over heb hoor, een mens is niet alleswetend, realiseer je dat eens, als een volwassen vent aub. Dank je
quote:Lees ook ff mijn commentaar in de qoute voordat je reageert
Op woensdag 1 oktober 2003 09:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Geef toe dat je ZWAAR uitgeluld bent. Terwijl je zelf slim over wilde over komen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |