Ik
op zulk nieuws....
Zeg maar tegen KLM en Schiphol
quote:Ze hebben niets met Schiphol te maken.
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef HeyFreak het volgende:
zijn er ook details bekend? Komt KLM helemaal onder Air France beheer? wat zijn hun plannen met Schiphol? Hoe worden de taken verdeeld?
want het is volgens mij niet zo dat klm overgenomen word hoor.. ze gaan samen.....
SCHIPHOL - Als Air France de zeggenschap krijgt over KLM zal de Parijse luchthaven Charles de Gaulle daarvan profiteren. De winsten en de beurswaarde van Schiphol zullen halveren. Dat heeft bedrijvenonderzoeker P. Lakeman van SOBI donderdag geschreven in een rapport over de beursgang van Schiphol en de aanstaande alliantie van de Franse en Nederlandse maatschappij.
quote:Idd! Schiphol boeit niet, maar owee als ze aan onze cannabis komen
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands trots moet in eigen handen blijven !
hoelang zou dit al spelen
net werkte de link nog
[Dit bericht is gewijzigd door joosd op 26-09-2003 12:38]
quote:Tuurlijk...Zijn ze over een jaar of 2-3 failliet omdat ze dan de concurrentieslag met o.a. Air France verliezen....
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands trots moet in eigen handen blijven !
Zolang ze flink blijven vliegen op Schiphol maakt het geen reet uit hoe dat bedrijf heet of wie de eigenaren zijn. Het gaat inderdaad om een fusie, maar een waarbij de huidige aandeelhouders maar een belang van zo'n 18% overhouden in de nieuw te vormen holding (Immers, Air France is vele malen groter dan KLM) maar zolang de vluchten op Schiphol doorgaan en (INHO mag dat zelfs best worden uitgebreid) is deze fusie alleen maar positief te noemen.
quote:dude.. een fusie is geen overname
Op vrijdag 26 september 2003 12:06 schreef klm_md11 het volgende:
nee he, niet weer !!! als alles zo doorgaat worden de Nederlandse KLM overgenomen door een stelletje kut-Fransen, en Schiphol gaat dan natuurlijk ook meteen naar de klote. Lekker goed voor de economie hierzoo, gaat natuurlijk al zo lekker hierIk
![]()
![]()
op zulk nieuws....
Zeg maar
tegen KLM en Schiphol
![]()
![]()
quote:De Fransen komen hier al jaaaaaren om aan onze cannabis te zitten hoor!
Op vrijdag 26 september 2003 12:21 schreef smoking2000 het volgende:[..]
Idd! Schiphol boeit niet, maar owee als ze aan onze cannabis komen
quote:Een fusie met gelijkwaardige partners niet nee, dat is niet het geval.
Op vrijdag 26 september 2003 12:39 schreef Can_I_kick_it het volgende:
dude.. een fusie is geen overname
quote:Als fusie/overname de enige optie is om te overleven dan hebben we geen keus.
Op vrijdag 26 september 2003 12:35 schreef Vhiper het volgende:[..]
Tuurlijk...Zijn ze over een jaar of 2-3 failliet omdat ze dan de concurrentieslag met o.a. Air France verliezen....
Zolang ze flink blijven vliegen op Schiphol maakt het geen reet uit hoe dat bedrijf heet of wie de eigenaren zijn. Het gaat inderdaad om een fusie, maar een waarbij de huidige aandeelhouders maar een belang van zo'n 18% overhouden in de nieuw te vormen holding (Immers, Air France is vele malen groter dan KLM) maar zolang de vluchten op Schiphol doorgaan en (INHO mag dat zelfs best worden uitgebreid) is deze fusie alleen maar positief te noemen.
quote:SkyTeam:
KLM en Air France bevestigen vergevorderde onderhandelingenKLM en Air France hebben vandaag bevestigd dat tussen beide ondernemingen uitgebreide besprekingen plaatsvinden in het kader van een intensieve samenwerking die zal samenvallen met de toetreding van KLM tot de SkyTeam-alliantie.
De onderhandelingen bevinden zich momenteel in een vergevorderd stadium. Er is echter nog een aantal belangrijke punten waarover partijen discussiëren. Verdere aankondigingen zullen gedaan worden zodra de verwachting bestaat dat een overeenkomst tussen partijen bereikt zal gaan worden.
En straks misschien dus ook KLM en NWA?
samenwerken,
en dat is maar goed ook, want als KLM niet snel een partner vindt reden ze het niet in de luchtvaartbusiness
quote:Idd, ik vind het nog steeds jammer dat Fokker niet meer bestaat (tenminste niet zoals het vroegâh was...
Op vrijdag 26 september 2003 13:02 schreef Fully het volgende:
Als het dan maar niet zo gaat als destijds met Fokker. Daar zou het na overname ook beter mee gaan. Nou, niet dus.
quote:Volgens mij blijft KLM onder zijn eigen naam vliegen!!!!!
Op vrijdag 26 september 2003 12:21 schreef BAZZA het volgende:
De KLM had een goede reputatie over de hele wereld, helaas
quote:
Kabinet neemt afscheid van Schiphol als mainport
Het kabinet streeft voor Schiphol niet langer naar een positie als internationale mainport binnen Europa. KLM en Air France moeten snel met gedetaileerde informatie over hun fusieplannen komen.Dat zegt hoogleraar Hugo Roos van de Erasmus Universiteit Rotterdam donderdag tegen Dow Jones Nieuwsdienst. "Het kabinet heeft de facto het spel opgegeven om de positie van Schiphol als mainport te handhaven. Dit blijkt uit hun handelen in de alliantiebesprekingen tussen KLM en Air France", aldus de hoogleraar.
Hub
Door de alliantie zal Schiphol zich niet langer kunnen profileren als "agressieve hub" - een plek waar altijd voldoende capaciteit is voor uitbreiding, aldus Roos. Die rol zal voorbehouden zijn aan Parijs, Schiphol wordt een meer defensieve hub. De regering moet zich dit realiseren", aldus Roos. "Maar de overheid is het spel rondom Schiphol moe."
Duidelijkheid
De hoogleraar stelt ook dat het van het allergrootste belang is dat KLM en Air France niet te lang wachten met het geven van duidelijkheid over een alliantie c.q. een fusie. Binnen een tot twee weken moet het definitieve besluit komen. Een van de nadelige gevolgen kan zijn dat (veel) andere partijen zich er mee gaan bemoeien, iets wat Alitalia nu al doet. Volgens Roos is KLM krachtig genoeg om niet met een ondergeschikte positie binnen de samenwerking tevreden te hoeven zijn.
quote:Ja, en met de Fransen aan het roer is de vraag of ze die reputatie hoog kunnen blijven houden te betwijfelen
Op vrijdag 26 september 2003 13:12 schreef postvooredwin het volgende:Volgens mij blijft KLM onder zijn eigen naam vliegen!!!!!
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:08 schreef BrickTop het volgende:
Neerlands' trots moet in eigen handen blijven !
[..]
SkyTeam:
-Aeroméxico
-Air France
-Alitalia
-CSA Czech Airlines
-Delta Air Lines
-Korean Air
En straks misschien dus ook KLM en NWA?
[/quote
En Continental Airlines.
quote:Het probleem is dus dat er wel sprake is van overname als er gefuseerd gaat worden. Air France krijgt dan namelijk 80-85% van de aandelen KLM in handen.
Op vrijdag 26 september 2003 16:17 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het is gewoon samenwerken tussen die twee, als KLM dat niet zou doen gaan ze er misschien wel aan onderdoor. Dus zolang KLM blijft bestaan en het niet overgenomen wordt vind ik alles best.
Gewoon samenwerken zou mooi zijn maar dat zijn ze (of in ieder geval Leo van Wijk) niet van plan.
Het is alleen te hopen dat de werkgelegenheid hetzelfde blijft.
quote:Ja maar dat is dus hoogstwaarschijnlijk niet het geval als de overname doorgaat. Parijs zal er op vooruit gaan maar Schiphol en omgeving zeker niet.
Op vrijdag 26 september 2003 22:52 schreef Dr_Crouton het volgende:
Het is alleen te hopen dat de werkgelegenheid hetzelfde blijft.
quote:Volgens mij moet je eens wat vaker nieuws kijken.
Op vrijdag 26 september 2003 12:06 schreef klm_md11 het volgende:
nee he, niet weer !!! als alles zo doorgaat worden de Nederlandse KLM overgenomen door een stelletje kut-Fransen, en Schiphol gaat dan natuurlijk ook meteen naar de klote. Lekker goed voor de economie hierzoo, gaat natuurlijk al zo lekker hierIk
![]()
![]()
op zulk nieuws....
Zeg maar
tegen KLM en Schiphol
![]()
![]()
quote:Ja dit alles zou je van de overheid verwachten. Maar de waarheid is dat er van dit alles helemaal niets te bespeuren is. Om de een of andere reden doet de directie van Schiphol en de overheid er helemaal niet zo veel aan. (zie ook de posting onderaan op de vorige pagina).
Op zaterdag 27 september 2003 12:06 schreef Partyman het volgende:[..]
Volgens mij moet je eens wat vaker nieuws kijken.
*zucht*
De nederlandse overheid heeft een "gouden" aandeel van KLM en kan dus een fusie blokeren, ze gaan dus alles tot in de puntjes uitzoeken om te voorkomen dat:
A- schiphol niet de taak als hoofdluchthaven van KLM verliest
B- Medewerkers van KLM bij een ontslage ronde binnen zo'n bedrijf als eerste aan de beurt zijn en de air-france medewerkers gespaard blijven.
C- ( en nog veel meer)
quote:Je weet helemaal niet wat de overheid er aan doet. Net zoals je ook niets weet van deze fusie, netzomin als ik trouwens. Je moet met dit soort dingen vooral niet afgaan op wat je in krant leest of op het journaal hoort omdat dat meestal als een tang op een varken op de echte situatie slaat, laat dat maar aan journalisten over.
Op zaterdag 27 september 2003 13:02 schreef Dutchman77 het volgende:[..]
Ja dit alles zou je van de overheid verwachten. Maar de waarheid is dat er van dit alles helemaal niets te bespeuren is. Om de een of andere reden doet de directie van Schiphol en de overheid er helemaal niet zo veel aan. (zie ook de posting onderaan op de vorige pagina).
Je zou hoogstens uit het feit dat de vakbonden nog geen moord en brand schreeuwen kunnen afleiden dat de soep waarschijnlijk niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Het bestuur van de KLM is bij wet verplicht de vakbonden en ondernemingsraad bij bepaalde stadia te horen of in te lichten. Zolang dat niet gebeurd weet je dat bepaalde stadia in het proces nog niet zijn bereikt. Verder weet je als buitenstaander vooral heel weinig, te weinig om zomaar even te concluderen wat er aan de hand is.
[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 27-09-2003 13:23]
quote:Dat is inderdaad wel weer zo. In het artikel in de laatste nieuwe Elsevier stond al dat met het beeld dat we nu van de hele fusie hebben het zeer opmerkelijk was dat zowel de overheid als de directie van Schiphol nauwelijks van zich lieten horen.
Op zaterdag 27 september 2003 13:18 schreef Dante_A het volgende:[..]
Je weet helemaal niet wat de overheid er aan doet. Net zoals je ook niets weet van deze fusie, netzomin als ik trouwens. Je moet met dit soort dingen vooral niet afgaan op wat je in krant leest of op het journaal hoort omdat dat meestal als een tang op een varken op de echte situatie slaat, laat dat maar aan journalisten over.
De overheid, de bonden en twee commerciele bedrijven met een concurrentiepositie hebben geen enkel belang bij het informeren van mensen die er niets mee te maken hebben zolang het proces nog gaande is. Journalisten, meestal niet gehinderd door enige kennis gaan dan wat gissen of feiten verzinnen.
Je zou hoogstens uit het feit dat de vakbonden nog geen moord en brand schreeuwen kunnen afleiden dat de soep waarschijnlijk niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. Het bestuur van de KLM is bij wet verplicht de vakbonden en ondernemingsraad bij bepaalde stadia te horen of in te lichten. Zolang dat niet gebeurd weet je dat bepaalde stadia in het proces nog niet zijn bereikt. Verder weet je als buitenstaander vooral heel weinig, te weinig om zomaar even te concluderen wat er aan de hand is.
Er moet dus wel iets anders spelen anders is het op zijn minst heel vreemd te noemen wat er gebeurt.
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:17 schreef ShaoliN het volgende:
Ze zouden gaan samenwerken. Er zou niks van niemand overgenomen worden volgens mij.
quote:Volgens het laatste nieuws krijgt Air France 11 stoelen in de raad van bestuur, KLM 4 en Alitalia (aandeelhouder van AF) tenslotte nog 1 stoel. Aangezien AF ook nog eens de president directeur levert die naar Franse gewoonte een dubbele stem heeft kan je alleen maar zeggen dat AF effectief de meerderheid (lees macht) heeft. Niks samenwerking dus, het is een simpele overname.
Op vrijdag 26 september 2003 16:17 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Het is gewoon samenwerken tussen die twee, als KLM dat niet zou doen gaan ze er misschien wel aan onderdoor. Dus zolang KLM blijft bestaan en het niet overgenomen wordt vind ik alles best.
quote:kortzichtige aap, ga je eens verdiepen in het onderwerp, en kom dan terug om jezelf af te kraken aub
Op vrijdag 26 september 2003 12:06 schreef klm_md11 het volgende:
nee he, niet weer !!! als alles zo doorgaat worden de Nederlandse KLM overgenomen door een stelletje kut-Fransen, en Schiphol gaat dan natuurlijk ook meteen naar de klote. Lekker goed voor de economie hierzoo, gaat natuurlijk al zo lekker hierIk
![]()
![]()
op zulk nieuws....
Zeg maar
tegen KLM en Schiphol
![]()
![]()
Air France neemt KLM over
Uitgegeven: 30 september 2003 08:49
Laatst gewijzigd: 30 september 2003 09:25
AMSTELVEEN/PARIJS - De Franse luchtvaartmaatschappij Air France neemt KLM over via een aandelenruil. Dat hebben beide bedrijven dinsdag bekendgemaakt. De transactie waardeert KLM op 784 miljoen euro, 40 procent meer dan de beurswaarde maandag. De Franse maatschappij waardeert het aandeel op 16,74. De slotkoers van het aandeel KLM lag maandag op 11,96 euro.
In de nieuwe holdingmaatschappij Air France-KLM krijgen de aandeelhouders van Air France een belang van 37 procent en KLM een aandeel van 19 procent. De Franse staat ziet zijn belang teruglopen van 54 naar 44 procent.
De topmannen van beide luchtvaartmaatschappijen, Leo van Wijk (KLM) en Jean-Cyril Spinetta (Air France), lichten de transactie dinsdagochtend om 10.00 uur toe op een persconferentie. Van Wijk liet in een persbericht al weten dat de alliantie "een duurzame toekomst" voor KLM verzekert. Spinetta, die de nieuwe onderneming gaat leiden, sprak van een "mijlpaal in onze industrie".
Omzet
Air France en KLM hebben een gezamenlijke omzet van 19,2 miljard euro en vliegen met 540 toestellen op 226 bestemmingen. De combinatie biedt werk aan 106.000 personen. Beide maatschappijen sluiten niet uit dat Alitalia zich op termijn bij de nieuwe holding zal aansluiten.
Kostenvoordelen
Als gevolg van de transactie wordt de luchtvaartalliantie SkyTeam in grootte de tweede ter wereld, na de door Lufthansa gedomineerde Star Alliance. De samensmelting biedt grote kostenvoordelen. Air France en KLM schatten vanaf het vijfde jaar van de samenwerking op een positief effect op het bedrijfsresultaat van 385 tot 495 miljoen euro.
De overeenkomst van dinsdag heeft geen gevolgen voor de herstructurering die KLM in april is begonnen. Die ingreep moet in april 2005 een verbetering van het operationeel resultaat van 650 miljoen euro hebben opgeleverd.
Air France-KLM denkt het leeuwendeel van de omzet te halen uit het personenvervoer (77 procent). Goederenvervoer (14 procent) en onderhoud (4 procent) nemen de rest van de omzet voor hun rekening.
Vlaggenschip
KLM is het vlaggenschip van de Nederlandse luchtvaart en een van de pioniers in de branche. In 1919 vloog het eerste vliegtuig onder de naam Koninklijke Luchtvaartmaatschappij.
Daarmee mag de onderneming zich de oudste internationale luchtvaartmaatschappij ter wereld noemen. Na een lange zoektocht heeft KLM haar hoofd nu in Franse schoot gelegd, waarbij de angst bestaat dat ze uiteindelijk met huid en haar door Air France wordt opgegeten.
Eerst KLM-vlucht
Op 17 mei 1920 had piloot Jerry Shaw de eer de eerste KLM-vlucht uit te voeren. In een De Havilland DH-16 stak hij vanaf Amsterdam de Noordzee over naar Londen. Deze route is de oudste ter wereld die nog steeds door dezelfde maatschappij wordt uitgevoerd.
Vliegen was begin vorige eeuw nog een bijzondere gebeurtenis. KLM vervoerde in het eerste jaar van haar bestaan 'slechts' 345 passagiers en 25.000 kilo post en andere vracht. Tegenwoordig kan een Boeing 747 per vlucht meer dan vierhonderd reizigers en 20.000 kilo vracht meenemen.
Groei
De jonge KLM groeide snel. In 1924 al voerde de luchtvaartmaatschappij haar eerste intercontinentale vlucht uit. De bestemming was de toenmalige kolonie Nederlands-Indië. Het vliegtuig was weken onderweg om Batavia te bereiken.
Uiver
De beroemdste vlucht van een KLM-toestel vond plaats in 1934. De luchtvaartmaatschappij werd met een DC-2, genaamd Uiver, tweede in de vliegrace naar Melbourne in Australië. Albert Plesman, de oprichter van de KLM, wilde bewijzen dat Nederland in staat was om de langste luchtverbinding ter wereld met de regelmaat van de klok te vliegen. De Uiver nam dan ook passagiers en post mee.
Transatlantische vlucht
In 1934 begon KLM met de eerste transatlantische vlucht. Ook nu koos de vervoerder een kolonie als bestemming, ditmaal Curaçao. Na de Tweede Wereldoorlog kwam daar de Amerikaanse stad New York bij. Met de introductie van het eerste straalvliegtuig in 1960 werd vliegen een stuk aantrekkelijker. De wereld leek binnen handbereik door de hoge snelheid van deze toestellen. Het was voortaan mogelijk om binnen 24 uur vrijwel iedere plaats op aarde te bereiken.
Passagiers
Tegenwoordig vervoert KLM miljoenen passagiers. Vorig jaar nog waren dat er ongeveer twintig miljoen. De maatschappij is inmiddels de op drie na grootste van Europa. Maar de laatste jaren heeft KLM het moeilijk. Het bedrijf zit in de rode cijfers als gevolg van de economische teruggang, de angst voor de longziekte SARS en de oorlog in Irak. Topman Leo van Wijk heeft herhaaldelijk aangegeven dat een partner noodzakelijk is om te kunnen overleven.
Zoektocht
Die partner heeft KLM na een jarenlange zoektocht nu eindelijk gevonden in Air France. Eerdere pogingen met onder meer British Airways en Alitalia strandden in het zicht van de haven.
Toch is niet iedereen even blij met het vier keer grotere Air France. Deskundigen op het gebied van de Franse bedrijfscultuur gaan uit van een pure overname door Air France. De Franse vakbonden en regering zullen zo'n druk uitoefenen op de directie dat de afslanking vooral bij KLM zal plaatsvinden, zei een van deze specialisten onlangs in Het Financieele Dagblad. "Het is groot versus klein, arrogant versus handig, relatie versus transactie."
Full press release.
Volgens mij had de overheid het beter kunnen behouden!!
quote:Het zit je een beetje hoog he?
Op dinsdag 30 september 2003 10:20 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Kutkankerteringtyfus Fransen![]()
![]()
Maar er moeten nu eenmaal internationale samenwerkingen tot stand gebracht worden, wil men overleven. Ieder europees land z'n eigen maatschappij(en) is een beetje achterhaald.
Dit zal -hopelijk- leiden tot een betere concurrentiepositie zodat jij, het gepeupel, kan profiteren van goedkopere tickets. Let wel: goedkopere, ik zeg niet goedkoop, want dat is de KLM natuurlijk nooit geweest. Ik vraag me trouwens uberhaupt af welke van deze kankeraars die het hardst schreeuwen dat 'er weer een stukje nederlandse geschiedenis verloren gaat' ooit met KLM gevlogen hebben. Chartervee...
Meer samenwerking met Franse bedrijven is gunstig voor Nederland. Ik weet niet of jullie het door hebben, maar we zijn een klein land en we hebben onze internationale betrekkingen hard nodig. We zijn een volk van handelaren, we zouden ze met open armen moeten ontvangen.
quote:Helemaal mee eens, maar ik denk dat de meeste hier nu denken:
Op dinsdag 30 september 2003 10:36 schreef Jansman het volgende:[..]
<verhaal>
.
(het antwoord staat overigens in een eerdere reactie van mij)
quote:Omdat Duitsers alleen geïnteresseerd zijn in onze fietsen?
Op dinsdag 30 september 2003 11:06 schreef BrickTop het volgende:[..]
Helemaal mee eens, maar ik denk dat de meeste hier nu denken:
Waarom nu uitgerekend de Fransen ?[..]
quote:Oh, dat Nigga's With Attitude stukje?
Op dinsdag 30 september 2003 11:06 schreef BrickTop het volgende:(het antwoord staat overigens in een eerdere reactie van mij)
Er worden schijnt 500 banen in de komende 5 jaar geschrapt.. nu maar hopen dat ik daar niet bij zit
Ik had het liever in handen van een Duits bedrijf gezien, Lufthansa ofzo, maar Frans??
quote:http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32973
Op dinsdag 30 september 2003 13:15 schreef Visie het volgende:
Ik vind het raar dat er niks over op de frontpage staat...
Er worden schijnt 500 banen in de komende 5 jaar geschrapt.. nu maar hopen dat ik daar niet bij zit
quote:lekker oud! er is al veel meer nieuws!
Op dinsdag 30 september 2003 13:19 schreef Ambrosius het volgende:[..]
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32973
quote:Als binnenkort CO (Continental Airlines) (en nog een Aziatische maatschappij) toedreden wordt het zelfs de grootste alliantie.
Op dinsdag 30 september 2003 09:42 schreef JaWi het volgende:
http://www.nu.nl/news.jsp?n=211695&c=32
KostenvoordelenAls gevolg van de transactie wordt de luchtvaartalliantie SkyTeam in grootte de tweede ter wereld, na de door Lufthansa gedomineerde Star Alliance.
quote:Yep, de brothers van North West Airlines, zoals hun andere zakentak heet.
Op dinsdag 30 september 2003 11:34 schreef Jansman het volgende:[..]
Oh, dat Nigga's With Attitude stukje?
Ik hoorde dat de naam KLM nog 8 jaar blijft bestaan dus ze hebben nog even de tijd om nieuwe stickertjes voor de vloot te bestellen.
Droevig nieuws....
Het is natuurlijk vanuit een zakelijk oogpunt een fantastisch slimme zet, met name nu er tussen Nederland en Frankrijk (Belgie dus) nauwelijks meer een fatsoenlijke maatschappij bestaat, en die markt waarschijnlijk erg makkelijk uitgebuit kan worden door Air France en KLM.
Het zal door deze samenwerking heel erg makkelijk zijn door voor Air France om vanuit Brussel (via Parijs - Air France, of via Amsterdam - KLM) ontzettend goedkoop vluchten naar wereldbestemmingen aan te bieden, en zo de restanten van ex-Sabena volledige wegconcureren totdat ze genoeg geld hebben om een paar Belgische luchtvaartmaatschappijen op te slokken. Belgie heeft geen nationale luchtvaartmaarschappij meer, en zal ongetwijfeld op een gegeven moment ergens in het Air France - KLM "consortium" terecht komen.
Maar toch.... KLM is toch 's Neerlands trots, is was de oudste nog steeds zelf opererende luchtvaartmaatschappij, heeft een grootse historie, en het voelt gewoon goed dat je met een NEDERLANDSE maatschappij kan vliegen. Dat kan dus niet meer. Niet echt in ieder geval
Ik hoop trouwens in Januari weer KLM te vliegen. Ik kom een weekje naar Nederland
edit: smilie gefixed
[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 30-09-2003 19:02]
quote:Toch wel.
Op dinsdag 30 september 2003 18:35 schreef maartena het volgende:
Belgie heeft geen nationale luchtvaartmaarschappij meer,
Maar ik denk dat we de realiteit eens onder ogen moeten zien: landen zoals Nederland en Belgie zijn te klein om nog een "eigen" maatschappij te hebben. Op termijn moeten we gaan naar een aantal grote Europese maatschappijen. In de USA hoor je toch ook niet van "Air Florida" of "Texas Airways", maar van "American" en "United".
Binnenkort vliegen we dus allemaal met "European".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |