Alternatief: Paarl Heights droe rooi (Zuid-Afrika), eveneens bij Sligro
Wat voor wijn vinden jullie lekker? En waar is 'ie te krijgen?
in ieder geval: ik hou van Suut Afrikaansche wijnen
Ik geloof niet dat lekkere wijnen persé duur hoeven te zijn, hoewel er vaak toch wel een prijsverschil te proeven is. Met name in de Corbieres, maar goed, een wijntje van 4 piek is voor 's avonds lekker genoeg. De duurdere bewaar ik wel voor leuke gelegenheden.
Allebei te koop bij iedere slijter en buurtsuper die wijnen verkopen.
Heerlijk!!!!!!!
En verder gewoon alles uitproberen wat je lekker lijkt
Heerlijke wijnen, maar niet verkrijgbaar met schroefdop (als in: ietsie duurder)
Tussen de 20 en 30 piek
V.
quote:Vergis je niet. Tegenwoordig worden ook onzinwijnen (en dan bedoel ik wijnen van ettelijke honderden guldens per flesje)ook meer en meer met schoefdop uitgerust. Hoewel dat tegen traditie ingaat (het ligt nogal gevoelig in m.n. Frankrijk) wordt het toch toegepast, omdat de kwaliteit dan beter bewaard blijft. Kurken moeten namelijk om de zoveel tijd vervangen worden, en de wijn reageert met het kurk.
Op 08 april 2001 11:14 schreef Verbal het volgende:
Fleurie en Julienas...Heerlijke wijnen, maar niet verkrijgbaar met schroefdop (als in: ietsie duurder)
Tussen de 20 en 30 piekV.
Fleurie en Julienas zijn trouwens inderdaad best wel lekkere wijnen, maar inderdaad ook enigzins prijzig. Niet zomaar een huiswijntje, maar iets voor bijzondere gelegenheden. In dezelfde categorie (maar dan witte): Sancerre (hangt een beetje van het Chateaux af).
quote:Ow... Ik vin de chileense wijn van AP hein nogsteeds erg lekker
Op 07 april 2001 17:27 schreef Kimmie het volgende:
Goede wijn? Ligt eraan waar je van houdt denk ik. Koop in ieder geval een fles minimaal rond een tientje en let op het alcohol percentage als je een Chileen aanschaft. Dan moet je minimaal 13% hebben.
Veder een (altijd) goede Franse wijn is er een uit de streek St. Emillion.
Spaanse reservas zijn lekker, Valdepenas' en Rioja's, reservas kunnen een beetje 'houterig' smaken.En verder gewoon alles uitproberen wat je lekker lijkt
ligt rond de 7,50 piek de fles is is 11,5 of 12%... dat een chileen minimaal 13% moet hebben vinnik dus niet, tis absoluut me favo (rooie) wijn nogsteeds. de 'echte' zullen wel al gauw 2 keer zo duur zijn...
Qua te ga ik voor de Zuid Afrikaanse wijntjes (ook rond de 7,50 piek).. en men moet niet komme zetten met moeseltjes, da's gewoon limonade..
en J.P Chenet met de scheve hals is ook een prima wijn, zowel de witte als de rooie Eik drink ik nooit wijn van boven n tientje, die geef ik enkel cadeau enzo..
en dat was het wel..
Trowuens AH heeft een goede franse wijn die vergat ik eerder te noemen:
dit staat op het etiket: Belingard, Bergerac.
mis en bouteille au chateau.
Echt heel goed te drinken, kost geloof ik een tientje.
Allemaal Cotes du Rhone wijnen, en kwa wijngebieden binnen de Cotes du Rhone ook allemaal dicht bij elkaar liggend.
Ik ben zelf absoluut geen wijnliefhebber, maar voor 1 wijn maak ik een uitzondering: de Muscat de Beaumes de Venise: Een ietwat stroperige (niet kwa smaak maar kwa structuur) witte desertwijn. Echt onwijs lekker bij eigenlijk elk dessert, maar bij ijs met aardbeien en slagroom is deze wijn echt een delicatesse. Wijn is overigens niet goedkoop, begint pas bij een piek of 35 de fles...maar dan heb je ook echt wat. Gave proeverijen hebben ze overigens daar.
Een vriendin van me kocht die wijn altijd voor in het eten, en een vriendin van mijn moeder drinkt die pakken voor de lol, ik moet er ook niet aan denken.
Mijn favoriete wijn is ook de Fleurie, kocht ooit in een dolle bui mijn eerste fles Fleurie bij de AH(30 gulden of zo) en sinds dien koop ik af en toe een doosje bij de Makro of zo(zijn ze beduidend goedkoper alleen moet je ze dan nog laten rijpen)
Iedere droge rode wijn van een tientje of meer smaakt me altijd goed en zelfs een JP Chenet is na het eerste glas best te doen.
Franse wijnen worden pas lekker als ze duurder, ouder dus, zijn, maar ja dat is imo.
Pinot gris is vreselijk lekker bij vis en gewoon als het warm is.
Ik ben zelf in Slanghoek wijnkelders geweest (bij Stellenbosch) en dat was geweldig lekkere wijn, vooral de Shiraz!
[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 30-06-2002 17:06]
quote:Whoehahaha!
Op zondag 30 juni 2002 17:05 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
De beroemde zwarte kat hij is heilig
Qua rode wijn koop ik meestal een Bordeaux, dat vind ik altijd wel goed smaken, maar ik had laatst ook een lekkere Zuid-Afrikaanse, maar ik weet de naam niet meer.
Je moet wel onderscheid maken tussen de Slobberwijntjes en de wat zwaardere wijnen natuurlijk.
Tenenkrommende keuzes als Canei en Lambrusco (kleuterwijn) hebben me gedurende dit topic al twee paar schoenen gekost.
Erg lekker zijn de droge licht mousserende wijnen uit het noorden van Italie (gebaseerd op de Pinot en Chardonnay druif trouwens).
quote:Barbaresco (ook uit Piemonte) en Brunello (uit Toscane) beginnen ook met een B en zijn ook toppers. En laten we Bolgerhi (Toscane) vooral niet vergeten. Maar door je te beperken tot de B doe je bevoorbeeld de Amarones en de Vino Nobile di Montepulciano abosuluut onrecht aan.
Op maandag 01 juli 2002 22:31 schreef SwissCom het volgende:
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
quote:Bullshit,
Op maandag 1 juli 2002 22:38 schreef Vivi het volgende:
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken
quote:Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.
Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.
quote:Authoriteitsoordeel zonder onderbouwing
Op zaterdag 3 januari 2004 19:13 schreef Vivi het volgende:[..]
Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.
Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.
Ik drink wat ik lekker vind bij de gelegenheid. Als dat een Barolo is, is dat een Barolo, als het een Federweisl is, is het een Federweisl...
En als ik in Düsseldorf in de altstad ben, dan drink ik een Ürige..
quote:Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
Op zaterdag 3 januari 2004 19:40 schreef Vivi het volgende:
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk
quote:Lambrusco zuip ik dan per fles weg
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Spijkerbroek opgerold, bloese open op het strand, mountaibike erachter, muziek luisteren op 't Noorderstrand met 2 flessen Lambrusco erbij en ik ben in heaven .
quote:Gaaaaaaaaaaaaaap. Nou, ik ben ff overleggen met Otto Lenselink, de groeten he
Op zaterdag 3 januari 2004 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |