abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_908059
Ik houd zelf het meeste van rode wijn. Mijn 'huismerk' is Italiaanse: Serenissima (merlot di Veneto). Twee-liter-flessen met schroefdop, voor zover ik weet alleen te verkrijgen bij Sligro (groothandel).

Alternatief: Paarl Heights droe rooi (Zuid-Afrika), eveneens bij Sligro

Wat voor wijn vinden jullie lekker? En waar is 'ie te krijgen?

pi_908074
Ik vind wijn helemaal niet lekker en geen wijn is overal te krijgen..
pi_908120
Rode wijn uit pak, bij de Aldi.
  vrijdag 6 april 2001 @ 22:10:23 #4
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_908152
paardendal, ietsie duurder maar het geld zeker waard. ook Mooifontein is erg lekker. (of zijn dit nu dezelfde )

in ieder geval: ik hou van Suut Afrikaansche wijnen

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_908180
J.P Chenet (geloof dat je het hips zo schrijft) is die groene fles met kromme hals, verkrijgbaar bij de nieuwe weme en uuhuh jaa.. geen idee.. vast nog wel ergens. Ik heb ze hier in Zwolle nog wel ergens anders gezien, maar mijn stam supermarkt is de nieuwe weme.
Degene die niets weet, maar wel weet dat hij niets weet, weet meer dan degene die niets weet en niet weet dat hij niets weet.
pi_908198
Droog, wit, een sauvignonnetje of een droë zuidafrikaanse ...Mmmm, momentje, ga er meteen maar eentje ontkurken
  vrijdag 6 april 2001 @ 22:20:52 #7
3498 Barb
Graduated Fool
pi_908211
Corbieres en Saint Emilion.
De eerste is verkrijgbaar vanaf 3,99 bij de Appie, maar een echt lekkere kost eerder 40 piek. De laatste is vanaf ongeveer 40 piek en is mijn absolute favoriete wijn voor speciale gelegenheiden. Verder drink ik alleen rood en ook graag Merlot en Rioja.

Ik geloof niet dat lekkere wijnen persé duur hoeven te zijn, hoewel er vaak toch wel een prijsverschil te proeven is. Met name in de Corbieres, maar goed, een wijntje van 4 piek is voor 's avonds lekker genoeg. De duurdere bewaar ik wel voor leuke gelegenheden.

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  vrijdag 6 april 2001 @ 22:51:56 #8
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_908364
Al eerder genoemd, Tonino uit Sicilië. Wit wijntje, fris, niet te zoet, absoluut niet bitter, erg lekker en 'toegankelijk' voor iedere beginner
The Internets, I needs it..
pi_909946
Lambrusko blanco
Canei

Allebei te koop bij iedere slijter en buurtsuper die wijnen verkopen.
Heerlijk!!!!!!!

zaterdag 7 april 2001 @ 17:27:22 #10
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_911067
Goede wijn? Ligt eraan waar je van houdt denk ik. Koop in ieder geval een fles minimaal rond een tientje en let op het alcohol percentage als je een Chileen aanschaft. Dan moet je minimaal 13% hebben.
Veder een (altijd) goede Franse wijn is er een uit de streek St. Emillion.
Spaanse reservas zijn lekker, Valdepenas' en Rioja's, reservas kunnen een beetje 'houterig' smaken.

En verder gewoon alles uitproberen wat je lekker lijkt

fake a dream
  zaterdag 7 april 2001 @ 18:06:46 #11
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_911479
Liebfraumilch...Of elke andere zoete witte wijn, het liefst duits...
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zondag 8 april 2001 @ 11:14:28 #12
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_918983
Fleurie en Julienas...

Heerlijke wijnen, maar niet verkrijgbaar met schroefdop (als in: ietsie duurder)
Tussen de 20 en 30 piek

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_919033
quote:
Op 08 april 2001 11:14 schreef Verbal het volgende:
Fleurie en Julienas...

Heerlijke wijnen, maar niet verkrijgbaar met schroefdop (als in: ietsie duurder)
Tussen de 20 en 30 piek

V.

Vergis je niet. Tegenwoordig worden ook onzinwijnen (en dan bedoel ik wijnen van ettelijke honderden guldens per flesje)ook meer en meer met schoefdop uitgerust. Hoewel dat tegen traditie ingaat (het ligt nogal gevoelig in m.n. Frankrijk) wordt het toch toegepast, omdat de kwaliteit dan beter bewaard blijft. Kurken moeten namelijk om de zoveel tijd vervangen worden, en de wijn reageert met het kurk.

Fleurie en Julienas zijn trouwens inderdaad best wel lekkere wijnen, maar inderdaad ook enigzins prijzig. Niet zomaar een huiswijntje, maar iets voor bijzondere gelegenheden. In dezelfde categorie (maar dan witte): Sancerre (hangt een beetje van het Chateaux af).

zondag 8 april 2001 @ 23:32:17 #14
2575 chaos rules
eindelijk IR voor m'n naa
pi_920888
Ik ga helemaal voor een beaune premier cru of voor een Givry 1e cru, helaas bijna of niet te krijgen in nederland (of niet te betalen) dus moet ik er voor naar de Bourgogne (niet dat ik dat erg vind)
The reason why truth is so much more stranger than fiction is that there is no requirement for it to be consistent.

zondag 8 april 2001 @ 23:42:38 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_920941
quote:
Op 07 april 2001 17:27 schreef Kimmie het volgende:
Goede wijn? Ligt eraan waar je van houdt denk ik. Koop in ieder geval een fles minimaal rond een tientje en let op het alcohol percentage als je een Chileen aanschaft. Dan moet je minimaal 13% hebben.
Veder een (altijd) goede Franse wijn is er een uit de streek St. Emillion.
Spaanse reservas zijn lekker, Valdepenas' en Rioja's, reservas kunnen een beetje 'houterig' smaken.

En verder gewoon alles uitproberen wat je lekker lijkt

Ow... Ik vin de chileense wijn van AP hein nogsteeds erg lekker

ligt rond de 7,50 piek de fles is is 11,5 of 12%... dat een chileen minimaal 13% moet hebben vinnik dus niet, tis absoluut me favo (rooie) wijn nogsteeds. de 'echte' zullen wel al gauw 2 keer zo duur zijn...

Qua te ga ik voor de Zuid Afrikaanse wijntjes (ook rond de 7,50 piek).. en men moet niet komme zetten met moeseltjes, da's gewoon limonade..

en J.P Chenet met de scheve hals is ook een prima wijn, zowel de witte als de rooie Eik drink ik nooit wijn van boven n tientje, die geef ik enkel cadeau enzo..

en dat was het wel..

maandag 9 april 2001 @ 13:48:12 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_922866
Ik vraag me in de supermarkt bij de wijnen altijd af wie die kartonnen pakken nu koopt. Ik zie nooit iemand zo'n ding afrekenen. Het lijkt me ook niet te drinken. Het is wel lekker goedkoop.

Trowuens AH heeft een goede franse wijn die vergat ik eerder te noemen:
dit staat op het etiket: Belingard, Bergerac.
mis en bouteille au chateau.
Echt heel goed te drinken, kost geloof ik een tientje.

fake a dream
pi_927046
(Muscat de) Beaumes de Venise
Vaqueras
Gigondas
Le bois du Papillon
Chateauneuf-du-Papes
Valréas

Allemaal Cotes du Rhone wijnen, en kwa wijngebieden binnen de Cotes du Rhone ook allemaal dicht bij elkaar liggend.

Ik ben zelf absoluut geen wijnliefhebber, maar voor 1 wijn maak ik een uitzondering: de Muscat de Beaumes de Venise: Een ietwat stroperige (niet kwa smaak maar kwa structuur) witte desertwijn. Echt onwijs lekker bij eigenlijk elk dessert, maar bij ijs met aardbeien en slagroom is deze wijn echt een delicatesse. Wijn is overigens niet goedkoop, begint pas bij een piek of 35 de fles...maar dan heb je ook echt wat. Gave proeverijen hebben ze overigens daar.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_4810544
* kick
#geen
  zaterdag 29 juni 2002 @ 17:50:55 #19
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_4810686
Kimmie:
Ik vraag me in de supermarkt bij de wijnen altijd af wie die kartonnen pakken nu koopt. Ik zie nooit iemand zo'n ding afrekenen. Het lijkt me ook niet te drinken. Het is wel lekker goedkoop.

Een vriendin van me kocht die wijn altijd voor in het eten, en een vriendin van mijn moeder drinkt die pakken voor de lol, ik moet er ook niet aan denken.

Mijn favoriete wijn is ook de Fleurie, kocht ooit in een dolle bui mijn eerste fles Fleurie bij de AH(30 gulden of zo) en sinds dien koop ik af en toe een doosje bij de Makro of zo(zijn ze beduidend goedkoper alleen moet je ze dan nog laten rijpen)
Iedere droge rode wijn van een tientje of meer smaakt me altijd goed en zelfs een JP Chenet is na het eerste glas best te doen.

Liefde, leven , geven!!!!
  zaterdag 29 juni 2002 @ 20:27:04 #20
19804 Puntje
beware of crossing hippo
pi_4812578
Als student hou ik voorlopig maar bij de goedkope wijnen (niks mis mee). Maar ik begin nu toch wel een beetje genoeg te krijgen van de lambrusco en canei.... Het verschil met een iets duurdere wijn proef je toch wel!
pi_4813631
Chablis
The greatest thing you'll ever learn, is how to love and be loved in return
pi_4818519
Alles vanaf een euro of 5 is prima te drinken
  zondag 30 juni 2002 @ 13:21:34 #23
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4818525
Lambruuuuuussssssscooooooooooooo!!!!
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4818542
Chileense, zuid afrikaanse, californische en australische en nieuw zeelandse wijnen zijn meestal prima te drinken. Jong en makkelijk drinkbaar.

Franse wijnen worden pas lekker als ze duurder, ouder dus, zijn, maar ja dat is imo.

Pinot gris is vreselijk lekker bij vis en gewoon als het warm is.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_4820320
Ik hou het meest van Zuid-Afrikaanse en Australische wijnen.
Zelfs de Droe Rooi van Albert Heyn vind ik een lekker wijntje.

Ik ben zelf in Slanghoek wijnkelders geweest (bij Stellenbosch) en dat was geweldig lekkere wijn, vooral de Shiraz!

pi_4820326
Zeller Schwarze Katz!

[Dit bericht is gewijzigd door mrcool op 30-06-2002 17:06]

Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_4821012
De beroemde zwarte kat hij is heilig
[b]-=[BIG]headz=-[/b] Something as large as science will not stop for something as small as man
pi_4821025
quote:
Op zondag 30 juni 2002 17:05 schreef Sebastian_Valmont het volgende:
De beroemde zwarte kat hij is heilig
Whoehahaha!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zondag 30 juni 2002 @ 17:07:03 #29
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_4821030
Ikzelf ben een liehebber van Zuid-Afrikaanse rode wijnen vooral een druivesoort als "pinotage" is erg aan te raden.
Asumption is the mother of all fuck-ups
pi_4821113
Van de witte wijnen vind ik Pinot Blanc erg goed,

Qua rode wijn koop ik meestal een Bordeaux, dat vind ik altijd wel goed smaken, maar ik had laatst ook een lekkere Zuid-Afrikaanse, maar ik weet de naam niet meer.

Het leven is mooi!
pi_4827513
Ik zeg altijd maar zo: Goede wijn is nog geen bier.
pi_4834509
100% de zwarte kat zolang de regel in 8 worden genomen!
PS het is een half zoete wijn. Dus niet te zoet en ook zeker niet te zuur he Emile?
  maandag 1 juli 2002 @ 21:28:20 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_4837850
apsoluut de Chianti Classico!!!
In nederland alleen bij de slijterij te krijgen ben ik bang.
stormy waters...
sailin'
pi_4838785
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
  maandag 1 juli 2002 @ 22:38:29 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_4838911
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken ..Enniewee, ik prefereer voor wit een lekkere Chardonnay of Pinot, van de rode wijnen vind ik de Zuid-Afrikaanse ook erg smakelijk, net zoals sommige Australische en Californische,maar een goeie Bourgogne is natuurlijk ook niet te versmaden.

Je moet wel onderscheid maken tussen de Slobberwijntjes en de wat zwaardere wijnen natuurlijk.

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_4840365
Momenteel in de aanbieding bij onze locale Dekamarkt:
Moscato D'Asti. Zoete, witte desertwijn. Erg lekker om 'zomaar' te drinken. Ook in diverse kwaliteiten te krijgen. Vanaf een eurotje of 7 per fles.
  dinsdag 2 juli 2002 @ 14:13:22 #37
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_4847889
Rionee heb je, Rioja kun je krijgen

Tenenkrommende keuzes als Canei en Lambrusco (kleuterwijn) hebben me gedurende dit topic al twee paar schoenen gekost.

Erg lekker zijn de droge licht mousserende wijnen uit het noorden van Italie (gebaseerd op de Pinot en Chardonnay druif trouwens).

De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_4857586
quote:
Op maandag 01 juli 2002 22:31 schreef SwissCom het volgende:
Italiaanse wijnen die beginnen met een B.
Zoals Barolo.
Barbaresco (ook uit Piemonte) en Brunello (uit Toscane) beginnen ook met een B en zijn ook toppers. En laten we Bolgerhi (Toscane) vooral niet vergeten. Maar door je te beperken tot de B doe je bevoorbeeld de Amarones en de Vino Nobile di Montepulciano abosuluut onrecht aan.
En voor mensen die gemiddeld 50 gulden per fles onzin vinden, primitivo wijnen uit Calabrie en Apulie zijn heel goed te betalenen bovendien erg lekker. Veel lekkerder als de bulk troep vasn Chenet enzo.
pi_4857889
Ach, dat met die B is gewoon makkelijk te onthouden Lekker simpel toch als je niet zo veel van wijnen afweet?
[b]Aerodynamics ... is for people who can't build engines[/b] [i]Enzo Ferrari[/i]
pi_4859250
Fleuri zonder meer maar om het betallbaar te houden ook Rousillion
pi_4859272
Oeps taalfoutje komt vast door de wijn
pi_4859547
Eeh montilla medium dry
Drink je lekker weg..
  woensdag 3 juli 2002 @ 00:38:55 #43
12674 Rebelle
een, twee, drie
pi_4859579
eeh die wijn die ik vanavond gedronken heb...pffff, erg lekker maar je voelt hem ook goed zitten (een pinot dacht ik)
  zaterdag 3 januari 2004 @ 17:31:31 #44
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_15932295
quote:
Op maandag 1 juli 2002 22:38 schreef Vivi het volgende:
Wel erg triest, mensen die "lambrusco" noemen als antwoord..niet echt een sommelierskeuze om het maar even mild uit te drukken
Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:13:01 #45
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15935169
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bullshit,
Wijn is niet wijn is niet wijn
Je hebt dessertwijn, wijn voor bij een wildbraad en wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.
Lambrusco is een heerlijke wijn in de laatste katagorie, een licht prikkelende, licht zoete slobberwijn. Geen scherpe kantjes, je drinkt het als limonade.
Een zware rode wijn drink je niet ff weg in de tuin op een zomeravond, en een Federweisl drink je niet bij een mooi afgehangen haas.

Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.

Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:37:52 #46
45206 Pietverdriet
pi_15935785
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:13 schreef Vivi het volgende:

[..]

Tja...ik heb het genoegen gehad een sommelierscursus te mogen volgen en geloof me...Lambrusco is alleen lekker voor mensen met onderontwikkelde smaakpapillen hoor. Je hebt ook GOEDE slobberwijnen. Lambrusco is idd een soort limonade met alcohol en verdient m.i. het predikaat wijn niet echt.

Maar als jij het lekker vind moet je het gewoon nemen hoor.

Authoriteitsoordeel zonder onderbouwing
Je vertrouwt meer op je cursus dan op je eigen smaak?
Lambrusco is een slobberwijntje zonder pretenties, en heerlijk op een terrasje.
Mensen als jij zouden er goed aan doen niet zo in waardeoordelen te denken. Pils is ook een lekker wegdrink drankje en geen Bier zoals een Zware trappist.
Jouw argument is dat er betere wegdrinkwijn is, dat is zoiets als zeggen dat Kolsch of Alt beter bier is als Pils, als wegdrinkbier das nonsense, puur arrogantie van jouw, Kolsch en Alt zijn net als Pils, lekker wegdrinkbieren, maar dan anders. Je denkt dat je het beter weet als iemand anders omdat je een sommeliers cursus hebt gedaan.
Als we het over een onderontwikkeling hebben dan zou ik eens nadenken over waar je oordelen op baseert. Jij hebt een oordeel op basis van wat je in je cursus hebt geleerd. Bravo, dus je bent gewoon een hond die een truukje heeft geleerd.
Zitten, Braaf!

Ik drink wat ik lekker vind bij de gelegenheid. Als dat een Barolo is, is dat een Barolo, als het een Federweisl is, is het een Federweisl...
En als ik in Düsseldorf in de altstad ben, dan drink ik een Ürige..

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:40:36 #47
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15935846
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:46:44 #48
45206 Pietverdriet
pi_15936006
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:40 schreef Vivi het volgende:
Nou, gefeliciteerd dan met je eigen mening, ik ben het niet met je eens, maar ik heb geen zin om hier een betoog over te houden, parels voor de zwijnen, opgewonden standje
Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.

een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk

zaterdag 3 januari 2004 @ 19:58:15 #49
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_15936282
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 17:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

wijn voor lekker naar binnen gieten op een zomeravondje.

Lambrusco zuip ik dan per fles weg .

Spijkerbroek opgerold, bloese open op het strand, mountaibike erachter, muziek luisteren op 't Noorderstrand met 2 flessen Lambrusco erbij en ik ben in heaven .

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  zaterdag 3 januari 2004 @ 19:58:53 #50
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_15936298
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 19:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eindelijk ben je er achter er is een verschil tussen MENING en FEIT...
en mocht je nog een betoog willen houden, dan raad ik je aan goed beslagen ten ijs te komen. Vooralsnog heb ik weinig parels gezien, slechts een arrogant varkentje dat nu gewassen is.

een woordgrap, een woordgrap hoe kostelijk, hoe kostelijk

Gaaaaaaaaaaaaaap. Nou, ik ben ff overleggen met Otto Lenselink, de groeten he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')