post het dan in cultuur en historie of general chat oid
voor je het weet staat het vol overlijdensberichten hiero
quote:Klagen doe je maar in FB.
Op zondag 28 september 2003 18:05 schreef sp3c het volgende:
de huisregels zijn nogal duidelijk over discussiepunten en shitpost het dan in cultuur en historie of general chat oid
voor je het weet staat het vol overlijdensberichten hiero
quote:hey ik geef alleen maar antwoord op jouw vragen, als jij daar niet tegen kunt moet je ze niet stellen
Op zondag 28 september 2003 18:07 schreef Coone het volgende:[..]
Klagen doe je maar in FB.
quote:waarom zou ik?
is het nou zo moeilijk een beetje respect te tonen?
opbokken.
-/edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-09-2003 23:42]
quote:Zeker
Op zondag 28 september 2003 20:07 schreef BAZZA het volgende:-edit-
En het is onsmakelijk hoe sommigen iemand die voor de vrede streed, iets wat andere leiders van beide kanten niet doen, compleet de grond inboren met populistisch gebral
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 28-09-2003 23:48]
quote:zelfs Arafat strijd voor de vrede ... het gaat mij om de manier waarop
Op zondag 28 september 2003 20:11 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Zeker
En het is onsmakelijk hoe sommigen iemand die voor de vrede streed, iets wat andere leiders van beide kanten niet doen, compleet de grond inboren met populistisch gebral
quote:Inderdaad, iedereen wil wel vrede maar het gaat meer om de manier waarop.
Op zondag 28 september 2003 20:13 schreef sp3c het volgende:zelfs Arafat strijd voor de vrede ... het gaat mij om de manier waarop
quote:Sharon comes up my mind
Op zondag 28 september 2003 21:28 schreef BAZZA het volgende:[..]
Inderdaad, iedereen wil wel vrede maar het gaat meer om de manier waarop.
Hij heeft in mei nog een eredoctoraat in Den Haag ontvangen. Het mooie van deze man was dat hij echt intelligent was en met kritiek en inzichten kwam die bij de andere spelers in het spel ver te zoeken waren. Hij had dan ook niet veel met ze op. Niet met Sharon uiteraard, maar ook niet met Arafat en Abas. Hij was een onafhankelijk denker die uiteraard een positie innam maar vrijelijk kritiek kon uiten.
even puinruimen
Deze man stond namelijk voor universele waarden (en normen).
Maar goed, laten we niet teveel nadenken in deze wereld; dat is al een tijdje niet meer 'in'.
quote:Enlighten me.
Op maandag 29 september 2003 10:53 schreef Drive-By-Shooters het volgende:
Hahaha. Bovenstaande user denkt er alles van te weten, maar komt ook niet verder dan wat globaal gebazel. Oei, dan ga je ff af!
quote:Ja, want denken is voorbehouden aan een zeer select groepje.
Op maandag 29 september 2003 01:42 schreef Nyrem het volgende:
Edward Said.
De meesten in dit topic die 'kritiek' uiten, hebben nog nooit van hem gehoord. Kritiek kun je het eigenlijk ook niet noemen, bij gebrek aan enige onderbouwing.
Zoals deze mensen ook niet wisten dat Said, veel kritiek had op de corruptie onder palestijnse leiders.Deze man stond namelijk voor universele waarden (en normen).
Maar goed, laten we niet teveel nadenken in deze wereld; dat is al een tijdje niet meer 'in'.
Ik vond Said wel een sympathieke man. Alleen werd ik niet goed van zijn sprookjes over de ''wanhoop'' van zelfmoordterroristen.
quote:Maar denk je dan werkelijk dat een zelfmoordterrorist 's ochtends opstaat en zegt "Wat een mooie zonnige dag om een mijzelf eens op te blazen en daarbij tientallen onschuldige burgers te vermoorden"?
Op maandag 29 september 2003 15:31 schreef SportsIllustrated het volgende:Ik vond Said wel een sympathieke man. Alleen werd ik niet goed van zijn sprookjes over de ''wanhoop'' van zelfmoordterroristen.
Als doorsnee mensen (waaronder zelfs tienermeisjes) tot dit soort vreselijke acties komen, dan moeten ze wel erg veel tot wanhoop zijn gedreven.
Professor Saïd had wat dat punt betreft absoluut gelijk. Als de Palestijnse bevolking werkelijke vrede en vrijheid wordt geboden, dan schieten de statistieken wat terrorisme betreft omlaag, dat zul je zien.
Het enige effectieve wapen tegen terrorisme is welvaart. Meer geweld werkt alleen maar averechts. Zolang Sharon dat niet begrijpt, gaan de bloedvergieten door.
quote:Nee, dan moeten ze flink worden gecoacht. Daar stond vorige week nog leuk een artikel over in de Volkskrant of NRC, door een verslaggever die eens bij Hamas was gaan kijken.
Op dinsdag 30 september 2003 19:30 schreef motown het volgende:[..]
Maar denk je dan werkelijk dat een zelfmoordterrorist 's ochtends opstaat en zegt "Wat een mooie zonnige dag om een mijzelf eens op te blazen en daarbij tientallen onschuldige burgers te vermoorden"?
Als doorsnee mensen (waaronder zelfs tienermeisjes) tot dit soort vreselijke acties komen, dan moeten ze wel erg veel tot wanhoop zijn gedreven.
''Zelfmoordterroristen worden helemaal niet bewogen door haat, wanhoop, of ideologische indoctrinatie. Hamas beschouwt het domweg als een goed middel om de oorlog mee te winnen.''
Waarmee ik niet wil zeggen dat Sharon die mensen niet tot wanhoop drijft.
quote:Ik zeg ook niet dat je gekken zoals de harde kern van de Hamas ooit volledig zult uitbannen (in elk land heb je helaas wel zware criminelen die er niet voor schromen om hun onschuldige medemens te doden, zelfs hier in Nederland). Maar het probleem is de grote voedingsbodem die mensen wanhopig en apathisch en dus gevoelig maakt voor de retoriek van die fundamentalisten. Het enige wat daartegen werkt is een betere toekomst voor die mensen.
Op woensdag 1 oktober 2003 19:30 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Nee, dan moeten ze flink worden gecoacht. Daar stond vorige week nog leuk een artikel over in de Volkskrant of NRC, door een verslaggever die eens bij Hamas was gaan kijken.
Ik citeer uit mijn hoofd:''Zelfmoordterroristen worden helemaal niet bewogen door haat, wanhoop, of ideologische indoctrinatie. Hamas beschouwt het domweg als een goed middel om de oorlog mee te winnen.''
Waarmee ik niet wil zeggen dat Sharon die mensen niet tot wanhoop drijft.
quote:Einverstanden.
Op donderdag 2 oktober 2003 00:50 schreef motown het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat je gekken zoals de harde kern van de Hamas ooit volledig zult uitbannen (in elk land heb je helaas wel zware criminelen die er niet voor schromen om hun onschuldige medemens te doden, zelfs hier in Nederland). Maar het probleem is de grote voedingsbodem die mensen wanhopig en apathisch en dus gevoelig maakt voor de retoriek van die fundamentalisten. Het enige wat daartegen werkt is een betere toekomst voor die mensen.
quote:zolang ze daar op die scholen extreem fundamentalistische shit blijven predikken zullen Hamas & co altijd over een oneindige voorraad 'slimme' bommen kunnen beschikken
Op donderdag 2 oktober 2003 00:50 schreef motown het volgende:[..]
Ik zeg ook niet dat je gekken zoals de harde kern van de Hamas ooit volledig zult uitbannen (in elk land heb je helaas wel zware criminelen die er niet voor schromen om hun onschuldige medemens te doden, zelfs hier in Nederland). Maar het probleem is de grote voedingsbodem die mensen wanhopig en apathisch en dus gevoelig maakt voor de retoriek van die fundamentalisten. Het enige wat daartegen werkt is een betere toekomst voor die mensen.
of je de palestijnse gebieden nu verlaat, terugtrekt tot de grensen van 1967 of heel de staat Israel ontmanteld ... er zijn doelen genoeg die westers genoeg zijn om aan te vallen (bv Turkije of Egypte om maar wat te noemen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |