quote:Ze is wel gehoord? Zonde van de tijd en het geld dan. Net als die hele commissie trouwens. Zie het rapport Verweij-Jonker
Op woensdag 1 oktober 2003 10:08 schreef SCH het volgende:
Verdiep je er eens in. d'Ancona zit er niet in. Ze is wel gehoord.
quote:Een link met het rapport van Verweij-Jonker is ergens in dit topic te lezen.
Op woensdag 1 oktober 2003 20:48 schreef digitaLL het volgende:
Mischien een domme vraag maar als de integratie op schema ligt dan moet er dus ook een schema zijn.
Kan iemand mij vertellen of de overheid ooit zo'n het schema met meetbare doelstellingen en tijdslijnen heeft gehad ?
Zo ja waar vindt ik die ?
Met "op schema" wordt bedoeld dat de oude doelstellingen zijn gehaald, maar dat de nieuwe doelstellingen zoals die pas de laatste jaren zijn opgesteld nog niet zijn gehaald, maar dat dat in de toekomst wel haalbaar kan zijn.
Stel nu dat de directeur Cor Eberhard was geweest en de projectleider Winny de Jong. Zouden jullie dan geloven dat er een eerlijk objectief onderzoek?
quote:
Overheid wel veel beleid gemaakt maar niet uitgevoerdDEN HAAG - De overheid heeft de afgelopen jaren veel overleg gevoerd, onderzoeken laten uitvoeren en notities opgesteld over minderheden en integratie, maar het beleid is niet uitgevoerd. Dat zei H. Fernandes Mendes woensdag voor de commissie Onderzoek Integratiebeleid.
,,Het was een papieren werkelijkheid. Instituties van hoog tot laag gingen er niet mee aan de slag. Het draagvlak daarvoor ontbrak bij de overheden en in de samenleving.'' Hij was van 1991 tot 2000 directeur Coördinatie Integratiebeleid Minderheden op het ministerie van Binnenlandse Zaken. ,,Men heeft altijd het idee, en nu nog steeds, dat het vanzelf goed komt. Maar dat is niet zo.''
Er is volgens hem een brede cultuuromslag nodig om mensen te laten beseffen dat zij concreet iets moeten veranderen. ,,In 2000 meldden zich 120 academisch geschoolde allochtonen aan voor een traineeprogramma bij de ministeries. Van hen is slechts één persoon daarvoor geselecteerd'', gaf Fernandes Mendes na afloop als voorbeeld. ,,En dat terwijl de overheid zegt te streven naar een evenredige arbeidsdeelname van allochtonen.''
Volgens de voormalige topambtenaar had Binnenlandse Zaken, zeker in de jaren negentig, een stevige positie in het minderhedenbeleid. ,,We waren niet alleen coördinerend maar maakten ook eigen beleid.'' Het maakte hem machteloos toen hij zag dat het geen effect had. ,,De macht van de instituties was moeilijk te doorbreken. Er is vordering maar de resultaten zijn tamelijk teleurstellend.''
quote:Wat een mooie moskee.
Op donderdag 13 november 2003 09:51 schreef StefanP het volgende:
Integratie? Assimilatie...
quote:Inderdaad wel een stijlvol gebouw.
Op donderdag 13 november 2003 12:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Wat een mooie moskee.
quote:Denk je dat het een Turkse moskee is? Of toch een marokkaanse? Of toch een andere soort? Ik denk zelf een Turkse.
Op donderdag 13 november 2003 14:39 schreef Parabola het volgende:[..]
Inderdaad wel een stijlvol gebouw.
quote:Geen id, ik heb er de ballen verstand van. Volgens mij is het een NLse moskee: hij staat in Delfzijl. Mijn oordeel was meer op esthetische gronden: ik vind het een mooi ding, mooie slanke minaretten, frisse, maar niet schreeuwerige kleuren, een stijlvolle mix van traditie en modern.
Op donderdag 13 november 2003 14:45 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Denk je dat het een Turkse moskee is? Of toch een marokkaanse? Of toch een andere soort? Ik denk zelf een Turkse.
quote:Maar vind je bijvoorbeeld niet dat dat pastelblauwe niet beter wat donkerder had gemoeten ivm contrastvorming?
Op donderdag 13 november 2003 14:59 schreef Parabola het volgende:[..]
Geen id, ik heb er de ballen verstand van. Volgens mij is het een NLse moskee: hij staat in Delfzijl. Mijn oordeel was meer op esthetische gronden: ik vind het een mooi ding, mooie slanke minaretten, frisse, maar niet schreeuwerige kleuren, een stijlvolle mix van traditie en modern.
quote:Nee, de kleur is precies goed. De koepel heeft naar ik aanneem de syymboliek van 'hemel' en valt, bij een een iets helderder lucht dan op deze foto, daar precies mee samen.
Op donderdag 13 november 2003 15:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:[..]
Maar vind je bijvoorbeeld niet dat dat pastelblauwe niet beter wat donkerder had gemoeten ivm contrastvorming?
Alleen begrijp ik niet wat het met integreren te maken heeft. Bij integratie is het niet de bedoeling dat mensen hun geloof moeten opgeven. Of bijbehorende gebouwen
quote:Ook niet dat je je geloof opdringt, dat is kolonialisatie.
Op donderdag 13 november 2003 16:14 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind het wel een mooi gebouw.Alleen begrijp ik niet wat het met integreren te maken heeft. Bij integratie is het niet de bedoeling dat mensen hun geloof moeten opgeven. Of bijbehorende gebouwen
quote:De koepel stelt een schild voor en de minaretten zijn speren.
Op donderdag 13 november 2003 15:32 schreef Parabola het volgende:[..]
Nee, de kleur is precies goed. De koepel heeft naar ik aanneem de syymboliek van 'hemel' en valt, bij een een iets helderder lucht dan op deze foto, daar precies mee samen.
quote:Hij doelde op de kleuren
Op donderdag 13 november 2003 20:01 schreef Pennypacker het volgende:[..]
De koepel stelt een schild voor en de minaretten zijn speren.
quote:De Rotterdamse deelgemeente Delfshaven. Tenminste, daar is de gids van.
Op donderdag 13 november 2003 14:59 schreef Parabola het volgende:[..]
Volgens mij is het een NLse moskee: hij staat in Delfzijl.
Ik vind de foto eigenlijk wel mooi. En aangezien deze moskee ongetwijfeld een markant gebouw is in Delfshaven (dat zouden we eigenlijk onze Delfshaven-expert Tijger_M moeten vragen) vind ik het ook geen probleem dat dit op de voorkant van een gemeentegids staat. Volgend jaar naar ik aanneem weer een ander gebouw.
Het tafereel op de voorgrond, een paar personen in een roeiboot doet overigens weer heel Hollands aan. Dus qua integratie is de foto juist prima uitgekozen, integratie betekent ook niet dat er geen moskeeën in Nederland gebouwd mogen worden.
Op een conferentie over inburgering, waar ook minister Els Verdonk (VVD) van Vreemdelingenzaken was, keerde hij zich onder meer tegen plannen om nieuwkomers in eigen land te laten inburgeren en de kosten van inburgering zonder meer te verhalen op de nieuwkomers zelf. Het leidt volgens hem alleen tot deceptie.
''Het is voor een inburgeraar vrijwel onmogelijk om in een woud van aanbieders met een relatief gebrekkige kennis van taal en gebruiken zijn weg te vinden,'' zei hij. ''De gevolgen zijn voorspelbaar: na een tijd van ergernissen, zal de overheid allerlei noodverbanden moeten aanleggen en constateren we dat er weer veel menselijk kapitraal door het putje is verdwenen.''
Ook is Oudkerk tegen verplichte cursussen voor oudkomers, mensen die al vele jaren in Nederland zijn. Het is volgens hem 'kort-door-de-bocht-flinkheid', die niets meer oplevert dan de huidige aanpak op basis van vrijwilligheid.
Politici, aldus Oudkerk, hebben de neiging makkelijke oplossingen te verkondigen als het gaat om grote problemen. ''Om hun kiezers te laten geloven dat zij de hemel op aarde kunnen creëren. Politici zouden moeten weten waar hun grenzen liggen,''
De Amsterdamse wethouder refereerde nog maar eens aan het plan van zijn Rotterdamse collega voor een asielzoekersstop.''Als je niet beter wist zou je denken dat het om satire ging.'' Politici hebben volgens hem 'te vaak ondertiteling nodig'.
Het werkelijk probleem, zei Oudkerk, ''is dat te veel Nederlanders in hun kleine landje een probleem hebben met buitenlanders en te veel buitenlanders met de Nederlanders.''
Oudkerk: ''Het is op zijn minst discutabel om een haperende maatschappij één op één in verband te brengen met het succes van inburgering.''
© Het Parool, 13-11-2003
Goed stukje, legt de vinger op de zere plek.
quote:Integendeel zelfs, zou ik zeggen. Integratie houdt in dat je onderdeel gaat uitmaken van het geheel. Door net als mensen van andere geloven gebedshuizen te bouwen en daar je religieuze activiteiten te centreren, integreer je. Zou je dat niet doen, dan zou er als het ware altijd een deel van jezelf buiten de samenleving blijven staan.
Op vrijdag 14 november 2003 09:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
..., integratie betekent ook niet dat er geen moskeeën in Nederland gebouwd mogen worden.
Maar ja, als je per se iets negatiefs over buitenlanders of moslims of wilt zeggen, kun je het natuurlijk altijd nog interpreteren als 'geloof opdringen'.
...en ik bedoelde idd Delfshaven niet Delfzijl. btw, het is een motorboot.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |