Ik kan alleen niet wennen aan het toetsenbord.
Ik heb dus regelmatig dat ik per ongeluk de CAPS toets indruk in plaats van de "a" en zo. (ik tiep met 10 vingers) En andere rare dingen.
Heel irritant.
Gaat dit nog wennen of moet ik een apart toetsenbord aanschaffen?
Heeft iemand daar ervaring mee?
ik kan het ook niet...vreselijk
ik denk niet dat het went, of je moet echt alleen maar je laptop gebruiken, dan misschien wel..
ik zou toch een keyborad kopen
heb een lap en een desk en heb het nu ook onder de knie, in het begin was het echt
succes
quote:15 euro?
Op donderdag 25 september 2003 00:03 schreef RDC het volgende:
Hmmm went vrij snel hoor. Gewoon blijven doen al moet ik zeggen dat ik hier op een oude laptop zite die nog een wat conventionelere indeling heeft zeg maar. De nieuwe zijn inderdaad ingewikkelder, maar wat kost een usb toetsenbord nou? Kan nooit veel zijn!
quote:Echt?
Op donderdag 25 september 2003 00:02 schreef GoLLeM het volgende:
Dat went wel
Anders kun je net zo goed je hele pc meenemen.
En mijn cursor springt vaak gewoon een paar regels omhoog tijdens het tiepen.
Alleen heb ik nog wel eens dat ik ipv 'backspace' 'home' indruk en idd het probleem met de '[i]capslock[i]'...
Ach, alles op z'n tijd
Ik heb eerst ook lam gezocht naar de '`~' toets! !
quote:Maar er zijn ook opvouwbare toetsenborden te koop. Die typen weliswaar niet zo fijn als een normaal toetsenbord, maar zijn uitgevouwen wel even groot.
Op donderdag 25 september 2003 00:06 schreef Cora het volgende:
Ik moet echt zo erg nadenken om te typen met dat ding.
Ik dacht dat misschien veel mensen een apart toetsenbord hadden net als een muis, want dat is ook niks met zo'n tochding.
Maar er is nog hoop dus?
quote:PI vergeten
Op donderdag 25 september 2003 00:07 schreef WebForce het volgende:
Het went, echt!Alleen heb ik nog wel eens dat ik ipv 'backspace' 'home' indruk en idd het probleem met de '[i]capslock[i]'...
Ach, alles op z'n tijd
Ik heb eerst ook lam gezocht naar de '`~' toets!
!
En ook ffies erbij vermelden dat ik niet met 10 vingers & blind typ... Maar toch wel vrij snel hoor
quote:Ah, oke, dat wilde ik weten idd.
Op donderdag 25 september 2003 00:05 schreef StefanFM het volgende:
went wel, en de overschakeling dan van toetsenbordje naar laptop is dan heel gemakkelijk steeds...heb een lap en een desk en heb het nu ook onder de knie, in het begin was het echt [afbeelding]
succes
Ik typ overdag op een gewoon toetsenbord en 's avonds op dat laptop geval.
Ik vroeg me dus af of je aan allebei gewend zou kunnen raken. Maar dat kan dus wel.
Overigens iedereen bedankt voor de reacties.
Ik vind het ook niet erg om een apart toetsenbord aan te schaffen, maar liever niet. Dan kan ik net zo goed mijn gewone computer gebruiken. Dat vond ik juist zo handig aan het ding.
quote:Dat is misschien ook nog een optie dan.
Op donderdag 25 september 2003 00:08 schreef Ablaze het volgende:
Maar er zijn ook opvouwbare toetsenborden te koop. Die typen weliswaar niet zo fijn als een normaal toetsenbord, maar zijn uitgevouwen wel even groot.
Maar is niet echt om de ruimte, maar meer dat ik gewoon alleen dat ding mee wil meenemen of gebruiken en niet ook nog eens een muis en een toetsenbord moet aansluiten.
quote:Dan zit er waarschijnlijk maar één ding op: vaak erop werken zodat het went!
Op donderdag 25 september 2003 00:15 schreef Cora het volgende:
Maar is niet echt om de ruimte, maar meer dat ik gewoon alleen dat ding mee wil meenemen of gebruiken en niet ook nog eens een muis en een toetsenbord moet aansluiten.
quote:Ik heb weer een beetje hoop.
Op donderdag 25 september 2003 00:07 schreef WebForce het volgende:
Het went, echt!Alleen heb ik nog wel eens dat ik ipv 'backspace' 'home' indruk en idd het probleem met de '[i]capslock[i]'...
Ach, alles op z'n tijd
Ik heb eerst ook lam gezocht naar de '`~' toets!
!
Ik denk dan wel dat mijn tien-vinger-blind-systeem een probleem zou kunnen zijn.
Omdat je dan denk ik gewend bent waar de letters zitten.
Maar ik moet zeggen, na een paar dagen gaat het al een stuk beter, dus ook dat zal wel wennen.
quote:Stefan!
Op donderdag 25 september 2003 00:17 schreef StefanFM het volgende:
maar onthoud 1 ding! :Alles went behalve een vent
quote:Ach ja, ik heb hem eigenlijk meer gekregen om het feit dat ik dan nog meer kan werken.
Op donderdag 25 september 2003 00:17 schreef Grobbenkuiken het volgende:Cora
met schootdoos!
Dat wil ik zien.
Hoop ik, ooit eens.Hoi Coor!
Maar ik vind het wel cool om te kunnen internetten vanuit mijn bed of de tuin.
Wanneer kom je kijken?
quote:geen dank
Op donderdag 25 september 2003 00:25 schreef Cora het volgende:
Stefan!
Dat wist ik al!
Lief dat je me hebt geholpen.
quote:*bladert*
Op donderdag 25 september 2003 00:25 schreef Cora het volgende:Ach ja, ik heb hem eigenlijk meer gekregen om het feit dat ik dan nog meer kan werken.
Maar ik vind het wel cool om te kunnen internetten vanuit mijn bed of de tuin.
Wanneer kom je kijken?
![]()
Over een week of drie. Het weekend van 10 Okt. kan. Met schootdoos.
quote:Da's volgens mij een druk weekend voor mij (heb geen organizer ding).
Op donderdag 25 september 2003 00:29 schreef Grobbenkuiken het volgende:
*bladert*Over een week of drie. Het weekend van 10 Okt. kan. Met schootdoos.
Uiteraard met schootdoos.
Ontopic:
Heeft iemand een verklaring voor het feit dat mijn cursor om de zoveel tijd ineens een regel of 3 naar boven schiet als ik aan het tiepen ben?
Druk ik dan ook weer per ongeluk ergens op of zo?
quote:Is dat een oprolbaar toetstenbord Jordy?
Op donderdag 25 september 2003 00:33 schreef Jordy-B het volgende:
[afbeelding]
quote:Ik denk dat het aan de knop ligt die je indrukt nèt voordat het gebeurt.
Op donderdag 25 september 2003 00:34 schreef Cora het volgende:[..]
Ontopic:
Heeft iemand een verklaring voor het feit dat mijn cursor om de zoveel tijd ineens een regel of 3 naar boven schiet als ik aan het tiepen ben?
Druk ik dan ook weer per ongeluk ergens op of zo?
quote:Dat is een oprolbaar toetsenbord, Cora.
Op donderdag 25 september 2003 00:35 schreef Cora het volgende:[..]
Is dat een oprolbaar toetstenbord Jordy?
quote:Cool!
Op donderdag 25 september 2003 00:36 schreef Jordy-B het volgende:
Dat is een oprolbaar toetsenbord, Cora.
Maar jij denkt niet dat het mogelijk is om te wennen aan dit ding?
Ik tiep er nu al de hele avond op en het wordt wel beter.
quote:och... 'k hou niet zo van te kleine veranderingen... 'k word al gek als ik op een ander (normaal) toetsenbord typ en een halfuur nodig heb om de " | " te vinden...
Op donderdag 25 september 2003 00:39 schreef Cora het volgende:[..]
Cool!
Maar 't zal vast wel wennen... Aan zo'n oprolbaar toetsenbord moet je ook wennen (je moet de knopjes goed in het midden raken)
quote:
Op donderdag 25 september 2003 00:36 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat het aan de knop ligt die je indrukt nèt voordat het gebeurt.
Dat is serieus hoor!
Om de zoveel tijd gaat ineens mijn cursor een regel of 3 of 4 naar boven.
Heel irritant want dan zit je ineens drie regels boven je te schrijven en is heel je tekst verkloot.
Ik heb geen idee op welke toets ik dan gedrukt zou hebben Tijn, jij wel?
quote:weheheh
Op donderdag 25 september 2003 00:40 schreef Tijn het volgende:
Ik ben zelf ook gewend geraakt aan het toetsenbord van mn laptop, Cora. Dus ik hoop dat het bij jou ook lukt. Gewoon doorzetten en NA EEN TIJDJE MERK JE NIET EENS MEER DAT JE OP EEN LAPTOP WERKT.
quote:Je went er aan, anders gingen alle mensen die hun schootdoos 'docken' overdag compleet over de zeik.
Op donderdag 25 september 2003 00:39 schreef Cora het volgende:[..]
Cool!
Ok, het weekend daarna misschien. ik rammel wel even als ik weet wanneer.
quote:Ik geloof niet dat je me echt serieus neemt Tijn, iets wat nieuw voor me is overigens.
Op donderdag 25 september 2003 00:40 schreef Tijn het volgende:
Ik ben zelf ook gewend geraakt aan het toetsenbord van mn laptop, Cora. Dus ik hoop dat het bij jou ook lukt. Gewoon doorzetten en NA EEN TIJDJE MERK JE NIET EENS MEER DAT JE OP EEN LAPTOP WERKT.
Ik werk ergens, maar ik werk ook thuis.
Ik heb nu deze laptop om thuis te kunnen werken en ik moet veel mail en zo beantwoorden ook.
Als ik iemand mail of schrijf wil ik dat toch wel zo goed mogelijk doen en niet CAPS in mijn mail en onmogelijke zinnen omdat mijn cursor verspringt.
Vandaar dat ik dit vraag.
Plus wil ik ook zo weinig mogelijk extra dingen bij de laptop. Ik heb al een aparte muis, nu een toetstenbord en volgende week een scherm?
Dan kan ik net zo goed mijn desktop computer gebruiken.
quote:Het spijt me Cora, ik ben een beetje melig (ik had eerst "mailig" getypt, whehehe
Op donderdag 25 september 2003 00:49 schreef Cora het volgende:[..]
Ik geloof niet dat je me echt serieus neemt Tijn
quote:Ja, ik snap het. Een oplossing weet ik zo gauw niet, die verspringende cursor kan van alles zijn. Heb je toevallig avn die muis-klik-toetsen op je toetsenbord waar je per ongeluk op klikt terwijl je typt bijvoorbeeld? Kzou het in die hoek zoeken.
Ik werk ergens, maar ik werk ook thuis.Ik heb nu deze laptop om thuis te kunnen werken en ik moet veel mail en zo beantwoorden ook.
Als ik iemand mail of schrijf wil ik dat toch wel zo goed mogelijk doen en niet CAPS in mijn mail en onmogelijke zinnen omdat mijn cursor verspringt.Vandaar dat ik dit vraag.
quote:Ja, zeker als je toch achter een bureau werkt is een desktopcomputer ook een stuk beter werken trouwens. Niet alleen qua resultaat, maar ook qua houding (RSI enzo).
Plus wil ik ook zo weinig mogelijk extra dingen bij de laptop. Ik heb al een aparte muis, nu een toetstenbord en volgende week een scherm?
Dan kan ik net zo goed mijn desktop computer gebruiken.
Wellicht wen je eraan en het wordt het beter, maar een laptoptoetsenbord blijft een compromis.
Als je veel switcht tussen deze 2 werkplekken (huis en werk) kun je overweggen om 2 dockingstations te kopen. Zoiets heeft mn moeder op dit moment. Thuis heeft ze een docking station met daaraan een platte LCD monitor, een normale muis en een normaal toetsenbord. Tevens zit al haar randapparatuur in het dockingstation (zip-drive, speakers, printer, netwerk etc). Daar kan ze dus op werken alsof het een desktopmachine is.
Wil ze dan weg, dan haalt ze alleen het notebook uit de docking bay en stopt ze in haar tas. Onderweg kan ze dan werken op het kleine toetsenbord en met het touchpad als er echt iets belangrijks om de hoek komt kijken. Is ze op haar werk dan plugt ze de notebook in de dock die daar staat, waar ook weer een monitor, toetsenbord en muis etc aan hangt zodat ze in dezelfde omgeving met dezelfde data verder kan werken, maar wel zo vaak als het kan met het comfort van een desktop PC.
Is zo'n soort constructie wellicht een oplossing?
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 25-09-2003 00:55]
quote:Dat vind ik okay hoor.
Op donderdag 25 september 2003 00:54 schreef Tijn het volgende:
Het spijt me Cora, ik ben een beetje melig (ik had eerst "mailig" getypt, whehehe).
Zo ver ik weet verspringt de cursor zonder reden terwijl ik niks aan klik of zo. Heel vreemd.
En het toetsenbord ben ik gewoon terleurgesteld in. Ik wilde gewoon weten of mensen daar aan wennen of dat het een hopeloze zaak is om mee te werken.
Ik vraag dat overigens hier omdat ik hier altijd een goed antwoord krijg van mensen en ook nog vaak van mensen die ik ken. En omdat ik er dus goed mee geholpen ben.
Heb niet zo'n zin om naar Tweakers te gaan of zo.
Het toetsenbord is gewoon minder dan een 'echt' toetsenbord, ik kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld bent. Wellicht dat je eraan kunt wennen, maar het blijft (ook in verband met RSI enzo dus) niet echt aan te raden om daar veel op te werken. Tis echt voor mobiel gebruik bedoeld.
Zelf gebruik ik mn notebook elke dag op school. Als ik in de trein zit bijvoorbeeld, of tijdens een practicum ofzo. Maar echt grote lappen tekst doe ik er nooit op, daar heb ik nog altijd mn machine thuis voor staan. Precies om deze reden.
quote:Wat raad je aan voor Fok!ken?
Op donderdag 25 september 2003 01:09 schreef Tijn het volgende:
Je hebt groot gelijk, Cora.Het toetsenbord is gewoon minder dan een 'echt' toetsenbord, ik kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld bent. Wellicht dat je eraan kunt wennen, maar het blijft (ook in verband met RSI enzo dus) niet echt aan te raden om daar veel op te werken. Tis echt voor mobiel gebruik bedoeld.
Zelf gebruik ik mn notebook elke dag op school. Als ik in de trein zit bijvoorbeeld, of tijdens een practicum ofzo. Maar echt grote lappen tekst doe ik er nooit op, daar heb ik nog altijd mn machine thuis voor staan. Precies om deze reden.
Om te werken sluit ik een 19 inch scherm aan op dit ding. Maar het gaat me meer om het meenemen.
Maar over dat toetsenbord, bijvoorbeeld bij het Fok!ken is het gewoon irritant omdat je dan toch wel iets moet schrijven.
Ik word er niet goed van als ik steeds de verkeerde toets in druk.
En dat CAPS gedoe is nu al minder hoor.
Maar dat ineens mijn cursor verpringt niet.
quote:Zooo, ben je aangenomen??? Gefeliciteerd!!!!
Op maandag 29 september 2003 22:41 schreef Forno het volgende:
Tot mijn verbazing krijg ik ook een laptop bij mijn nieuwe baan, zolang ik er werk uiteraard.
Alleen wel jammer voor Mereltje...
quote:Ben redelijk gewend geraakt aan de touchpad, maar ben wel blij dat ik een kleine muis gratis bij mijn laptop had gekregen want dat werkt echt zoveel beter. Bij mij blijft vaak de linkermuis knop even hangen als ik met de touchpad werk. Heeft dramatische effecten als ik iets kopieer ofzo.
Op dinsdag 30 september 2003 14:33 schreef NiCK_20 het volgende:
Ik heb pas 2 dagen mijn laptop, maar ben er nu al aan gewend en ik typ blind met 10 vingers. Al waren de eerste letters ook wel ff wennen.
Waar ik overigens (nog) totaal niet aan kan wennen, is dat touchpad ding.
quote:kleine muis, toevallig ook een fujitsu-siemens amilo van tpg??
Op dinsdag 30 september 2003 17:08 schreef Pirate_Jim het volgende:[..]
Ben redelijk gewend geraakt aan de touchpad, maar ben wel blij dat ik een kleine muis gratis bij mijn laptop had gekregen want dat werkt echt zoveel beter. Bij mij blijft vaak de linkermuis knop even hangen als ik met de touchpad werk. Heeft dramatische effecten als ik iets kopieer ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |