abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13422521
ehm ik heb jullie hulp nodig bij het volgende probleem:

ik heb een cd met arabische liedjes ed, maar deze bestanden hebben
ook een arabische bestandsnaam in arabische tekens..

Nou heeft winXP (bij een kennis van mij) hier totaal geen probleem mee, deze geeft ze gewoon weer. MAAR win98 kan deze bestanden niet lezen...

Weet iemand dit te verhelpen? een patch wellicht die IK bij microsoft niet kon vinden???

Bij voorbaat dank

---
PS: het weergeven van arabische tekens in webpages en doc's is dus niet het probleem...
---

pi_13422966
Is er geen software die de functie in Win98 implementeert? Of zou dr toch echt een Arabische win voor vereist zijn? :S

Groet R

Appartement in Leidschendam *te huur* of *te koop*. 20 minuten van Den Haag Centraal, vlak bij A12, A4 en winkelcentrum Leidsenhage!
Meer informatie op Funda ~ ¤ 130.000
pi_13422975
In winxp ff renamen naar wel verstaanbare tekens, of het talenpakket van windows update downloaden
pi_13423324
update van talenpakket heeft reeds plaatsgevonden...
dit heeft echter alleen effect op 'tekst'

maar niet op de weergave/herkennen van bestandsnamen...

overzetten is laatste optie omdat dit vrij omslachtig is en geen duurzame oplossing is...

MAAR toch bedankT!!!

iemand anders nog ideën?????????????

pi_13423479
quote:
Op woensdag 24 september 2003 22:37 schreef WOBIN het volgende:
overzetten is laatste optie omdat dit vrij omslachtig is en geen duurzame oplossing is...
Zoek naar een programmatje waarbij je alles in een keer kan omzetten, of wil je ze ook nog een zinnige naam geven [artiest] - [nummer].mp3 ?
pi_13423747
kwil eigenlijkniets overzetten..
pi_13423842
Anders even bij de lands instellingen het arabisch toevoegen, en het zelfde bij keyboard instellingen.
Heebnen op het werk hetzelfde gehad om toch maar wat verstaanbare characters te krijgen maar dat was dan wel met Windows 2000 Pro.
pi_13424342
bij landsinstellingen staat geen arabisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')