abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 september 2003 @ 08:35:01 #1
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13403202
En hier kunnen we weer gezellig verder, praat over alles wat met drums te maken heeft

Oudere topics:
Drummers topic!
Drummers Topic! deel 2

pi_13403205
Wat kost zo'n drumstel nou
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 24 september 2003 @ 08:38:40 #3
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13403233
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken. Murgen heeft zo'n setje en kan je er meer over vertellen

http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=4010267

En als je over 10 jaar dan geld teveel hebt kun je bijv. zo'n kit kopen

  woensdag 24 september 2003 @ 08:57:19 #4
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13403417

Beiden spelen volgens mij ongeveer evenlang, alleen Lars heeft er na zoveel jaar nog steeds niks van gebakken

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2003 09:02]

pi_13403425
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:38 schreef Yokozuna het volgende:
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken. Murgen heeft zo'n setje en kan je er meer over vertellen

http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=4010267

En als je over 10 jaar dan geld teveel hebt kun je bijv. zo'n kit kopen

[afbeelding]


Nee joh! beginnerskit die van Tama

Als je echt indruk wilt maken koop je gewoon de bovenste en wordt je zo goed dat je hetzelfde kan als op het onderste drumstel

  woensdag 24 september 2003 @ 10:22:40 #6
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_13404673
Nog even een fotootje van mijn superpedaaltje:

Yamaha DFP-880

**Insert cool Signature here**
pi_13407144
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:32 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Naar boven bedoel je Tis helaas gewoon te ver weg, dat schiet niet op om elke keer op en neer te gaan.


Neej naar beneden, want ik woon in zuid limburg, en ik neeem niet aan dat je nog zuider woont? dus dan moet je naar beneden
mjah ga maar lekker verder met het lullen over drumstellen
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_13407322
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 16:59 schreef Murgen het volgende:

Ze zijn bang dat ze een kaartje krijgen op hun verjaardag. Of een taart met kaarsjes ... heel veel taart voor mij voor al die kaarsjes

[afbeelding]


He, dat is ook de setup van mij, origineel
Live fast, die young...
pi_13407449
*terugvindpost*
  woensdag 24 september 2003 @ 13:22:16 #10
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13408289
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:22 schreef Ethereal het volgende:
Nog even een fotootje van mijn superpedaaltje:

Yamaha DFP-880
[afbeelding]


Wat wil je met dat dubbelbass pedaal doen? Gewoon af en toe voor de gein wat ermee spelen?

Dan is het prima. Maar als je echt snelle dubbelbassrolls wilt gaan spelen of gewoon een soepel linkerpedaal wilt, moet je je pedalen echt niet zo schuin zetten. Ze moeten allebei bijna/helemaal dezelfde richting uit staan als je je linkerpedaal optimaal wilt benutten. Je zult ook merken dat je linkerpedaal veel soepeler dan nu speelt als je ongeveer dezelfde richting uitstaat als je rechter.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2003 13:35]

pi_13408464
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:57 schreef Yokozuna het volgende:
[afbeelding]
Beiden spelen volgens mij ongeveer evenlang, alleen Lars heeft er na zoveel jaar nog steeds niks van gebakken
Nee klopt, meer dan 80 miljoen verkochte albums en de grootste metalband ooit zijn is een flut prestatie. Ook het feit dat zijn stijl van drummen compleet vernieuwend was zegt niks. Inderdaad, Lars heeft er niks van gebakken
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_13409235
Laten we aub geen metallica/lars vs de rest discussie opnieuw opstarten mensen...
pi_13410430
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:54 schreef Maidenfan het volgende:
Laten we aub geen metallica/lars vs de rest discussie opnieuw opstarten mensen...
Nee dat doe ik ook niet. Ik weet heus wel dat Lars een vrij middelmatige drummer is vergeleken bij toppers, qua techniek dan. Maar ''er niks van gebakken'' is natuurlijk grote onzin als je miljoenen fans hebt, en de beste metal albums ooit hebt ingedrumd. Dat betekent dat je wel een stijl hebt! Dus ben je in ieder geval een bijzondere drummer, die de middelmaat ver ontstijgt.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
  woensdag 24 september 2003 @ 14:56:36 #14
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13411052
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:34 schreef Metal_Mart het volgende:

[..]

Nee dat doe ik ook niet. Ik weet heus wel dat Lars een vrij middelmatige drummer is vergeleken bij toppers, qua techniek dan. Maar ''er niks van gebakken'' is natuurlijk grote onzin als je miljoenen fans hebt, en de beste metal albums ooit hebt ingedrumd. Dat betekent dat je wel een stijl hebt! Dus ben je in ieder geval een bijzondere drummer, die de middelmaat ver ontstijgt.


Mwoa, ik zie dat meer als iets waar je geluk mee moet hebben. En versta me niet verkeerd, ik vind Lars niet slecht. Maar op St. Anger staat gewoon oersimpel drumwerk, na 15 jaar mocht er toch wel wat interessanters opstaan, wat ook bij de muziek kan passen. Mike Portnoy is daar een goed voorbeeld van. Het is niet de meest technische drummer, maar wel veel verder gevordert. Wat dat betreft vind ik dat Lars er weinig van gebakken heeft.
quote:
Laten we aub geen metallica/lars vs de rest discussie opnieuw opstarten mensen...
Hoezo niet, met Metal_Mart valt echt wel te praten hoor
  woensdag 24 september 2003 @ 15:09:51 #15
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13411405
Ach ja, 1 van de oprichters van Marillion was Mike Pointer die na het eerste album 'Script for a Jesters Tear' met meneer Dereck W. Dick (Fish aka de Schotse bard) uit de band werd geknikkerd want matige drummer. Ian Mosley is idd een betere drummer maar Mike drumde niet gek.

Heeft z'n drumstel aan de wilgen gehangen tot 9 jaar jaar geleden en drumde toen opeens bij Arena ... Songs from the Lioncage maakte me voor het eerst na Palas weer enthousiast voor symphonische rock.
Arena: http://www.verglas.com/ArenaWorld/arenaworld.html

Hmmm ... toch ff Cd'tje weer opzoeken ... lekkere herfstmuziek

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13413484
Damn :S m'n Mic. werkt nog steeds niet. Blijkt iets met de kabel te zijn iig. Misschien één van die 3 pinnetjes/kabels omgedraaid? Weet iemand hoe dat zit????

thanx

Relevant?
  woensdag 24 september 2003 @ 16:49:37 #17
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13414355
pleur op met dat gezanik over Lars Ulrich....

serieus, het zijn de meest nutteloze discussies die je maar kunt voeren het wekt alleen maar irritatie

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 24 september 2003 @ 16:55:53 #18
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13414571
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:56 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Mwoa, ik zie dat meer als iets waar je geluk mee moet hebben. En versta me niet verkeerd, ik vind Lars niet slecht. <b>Maar op St. Anger staat gewoon oersimpel drumwerk, na 15 jaar mocht er toch wel wat interessanters opstaan,</b> wat ook bij de muziek kan passen. Mike Portnoy is daar een goed voorbeeld van. Het is niet de meest technische drummer, maar wel veel verder gevordert. Wat dat betreft vind ik dat Lars er weinig van gebakken heeft.


Wacht even! Als je mensen horot over goede gitaristen goede drummers of gewoon goede muzikanten van welk instrument dan ook wordt er meestal naar de moeilijkheidsgraad gekeken. Neem nou Brad Wilk (Audioslave,RATM) die man drumt de meest makkelijke partijen, en toch is het een van mijn favo drummers. Puur omdat hij goed met de muziek speeld en dus hoeven de technische kwaliteiten of het aantal beats per minuut niet goed te zijn, maar als het goed kinkt in het geheel dan vind ik iemand een geweldige drummer, want dat is echt het allermoeilijkste van drummen, zorgen dat je niet de hele zooi dichtdrumd. De andere muzikanten moeten ook te horen zijn.
Ik weet neit of je het bedoelde met het dikgedrukte stuk, maar Lars Ulrich hoeft dus helemaal niet slecht te zijn. Als het maar bij de muziek past... en ik luister al jaren naar metallica en ik vind dat hij dat goed doet... hijs een van de weinige wat bekendere drummers die echt met de gehele muziek mee gaat, naar mijn mening. ik luister nu toevallig The Outlaw Torn (niet van St. Anger nee) maar dat klinkt toch wel lekker... ok ik zet nu St. Anger (het nummer op) en ik moet zeggen dat het voor hem zeer vernieuwend is en dat als je goed luisterd het nog best leuk in mekaar zit. Haal de drumpartij eens weg uit de muziek en mis alle overschakelingen... in het intro veranderd er weinig aan de gitaren.. het is de drums die het intro in mekaar zet!
En dan nog iets... Mike Portnoy en Lars Ulrich vergelijken in drum kwaliteiten is niet te doen. Mike is veel meer op het solo gebeuren gericht en speelt in een band waar dat ook van de orde is. Lars is een onderdeel van een band ( lees bovenstaande nog maar een keer )
Zo ik had weer ff niks te doen...
massol!
  woensdag 24 september 2003 @ 17:18:49 #19
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13415281
Nutteloze discussie ja Ik zeg al ik vind Lars niet slecht en
quote:
Ik weet neit of je het bedoelde met het dikgedrukte stuk, maar Lars Ulrich hoeft dus helemaal niet slecht te zijn. Als het maar bij de muziek past...
Dat bedoelde ik ook Hij drumt wat bij de muziek past, maar dat doen er zoveel, dat maakt een drummer nog niet perse goed. De drummer van Linkin Park drumt ook prima wat bij de muziek past, maar dat maakt het nog niet perse goed. Zoals Metal_Mart al zei, gewoon middelmatig.

Mike Portnoy en Lars Ulrich vergelijken is bullshit ja, en zoieso valt er niet te zeggen welke drummer "de beste" is Mike Portnoy drumt bij Dream Theater zeker wel wat bij de muziek past, alles hoort bij elkaar. Luister je eigenlijk weleens DT?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2003 17:23]

pi_13415429
When I am dead, my dearest; Sing no sad songs for me; Plant thou no roses at my head; Nor shady cypress tree; Be the green grass above me; With showers and dewdrops wet; And if thou wilt, remember; And if thou wilt, forget.
  woensdag 24 september 2003 @ 17:27:48 #21
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13415550
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:18 schreef Yokozuna het volgende:
Nutteloze discussie ja Ik zeg al ik vind Lars niet slecht en
[..]

Dat bedoelde ik ook Hij drumt wat bij de muziek past, maar dat doen er zoveel, dat maakt een drummer nog niet perse goed. De drummer van Linkin Park drumt ook prima wat bij de muziek past, maar dat maakt het nog niet perse goed. Zoals Metal_Mart al zei, gewoon middelmatig.

Mike Portnoy en Lars Ulrich vergelijken is bullshit ja, en zoieso valt er niet te zeggen welke drummer "de beste" is Mike Portnoy drumt bij Dream Theater zeker wel wat bij de muziek past, alles hoort bij elkaar. Luister je eigenlijk weleens DT?


Ik luister zeker wel dream theater en ik heb volgens mij ook niet gezegd dat MP niet met de muziek mee drumd... maar hij is meer op het solo gebeuren gericht...

en die linkin park voorbeeld vind ik niet echt passend... want de drummer van LP drumt juist veel recht vooruit en gaat eigenlijk alleen met de bass mee, maar weinig met de gitaar of zelfs zang... dus ben ik niet met je eens...
luister eens naar Incubus - Battlestar Scralatchtica das pas fet... dat heet meedrummen met de rest... Jose Passilas

  woensdag 24 september 2003 @ 17:28:36 #22
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13415577
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:23 schreef Bonnie_R het volgende:
[afbeelding]
onderbouwing?
  woensdag 24 september 2003 @ 17:33:54 #23
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13415725
quote:
Op woensdag 24 september 2003 17:28 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

onderbouwing?


Tja, kwestie van smaak?

Mike Portnoy vind ik wel met de muziek meedrummen alleen misschien op een andere manier. Luister maar naar The Glass Prison van DT's laatste album, dat gaat op een gegeven moment naar een climax moment en Mike Portnoy gaat daar ook steeds wilder/voller drummen. Dat doet hij wel vaker. Verder, hij is gewoon creatief en dus heb ik wel respect voor em.

Meedrummen met de muziek vind ik gewoon drummen wat bij de muziek past... Niet perse bassdrum onder de bass/gitaar etc.

Jose Pasillas roelt inderdaad ook

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2003 17:39]

pi_13416650
't Lijkt me vet eens een keer met wat meerdere lui wat te gaan drummen
Relevant?
  woensdag 24 september 2003 @ 18:43:26 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13417278
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:13 schreef twijfel het volgende:
't Lijkt me vet eens een keer met wat meerdere lui wat te gaan drummen
Met drumles speelden we een keer een stuk met zijn 4'en, iedereen een apart ritme, das echt gaaf om direct te horen hoe het samenkomt. Samen drummen zoieso, is supergaaf
  woensdag 24 september 2003 @ 18:46:17 #26
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13417348
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Met drumles speelden we een keer een stuk met zijn 4'en, iedereen een apart ritme, das echt gaaf om direct te horen hoe het samenkomt. Samen drummen zoieso, is supergaaf


Ik ga vaakl samen met een vriend drummen is kicku!
  woensdag 24 september 2003 @ 18:51:18 #27
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13417472
En ik zoek een band
  woensdag 24 september 2003 @ 19:07:51 #28
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13417866
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:51 schreef Yokozuna het volgende:
En ik zoek een band
Drumband?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13418389
quote:
Het is in 1992 al een keer gedaan, 1.000 drummers aan de Maas.

Was ik bij, toen was Cesar ZuigenLijk de grote meneer die het geheel begeleidde. Maar dat was zo massaal dat het eigenlijk niet leuk meer was, denk alleen al aan de geluidsvertraging van de ene naar de andere kant, waardoor iedereen dus niet bepaald gelijk speelde.

Yokozuna:

quote:
ik zoek een band
Is je oude band opgehouden te bestaan, je zat toch al in een band? Maarja, iemand die redelijk op de potjes en pannetjes kan slaan heeft toch zo weer een andere band en volgens de geluidsfragmenten die ik van jou gehoord had zat dat wel goed.
  woensdag 24 september 2003 @ 19:32:53 #30
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_13418452
Yokzuna zei in een ander topic dat ik het adresje waar de mp3's van mn band hier maar es moest posten, zodat jullie drummers eens kunnen luisteren naar mister Benjamin.
Bij zn vorige (blackmetal)band "Negationist" werd hij in een Duits blad, Mensch Gewordenes drumcomputer genoemd

De opnames zijn helaas een beetje lowbudget (sterker nog NObudget)

http://home.deds.nl/~butcher
we zijn nu ongeveer een jaar bezig en we maken alleen maar eigen nummers.

[Dit bericht is gewijzigd door Broodjevlees op 25-09-2003 16:37]

Trying is the first step towards failure
  woensdag 24 september 2003 @ 23:02:15 #31
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13424004
quote:
Is je oude band opgehouden te bestaan, je zat toch al in een band? Maarja, iemand die redelijk op de potjes en pannetjes kan slaan heeft toch zo weer een andere band en volgens de geluidsfragmenten die ik van jou gehoord had zat dat wel goed.
Klopt, had een 2e bands gevonden. Ook de 2e band die het slechts een jaar uithield, ik hield van rock/metal/funk, de gitarist van progmetal, de bassist van funk en de zangeres van pop/rock. Dat schoot echt niet meer op na een tijdje.

Ik mag dus denk ik blij zijn als ik iets vind wat iets met metal te maken heeft.

quote:
Yokzuna zei in een ander topic dat ik het adresje waar de mp3's van mn band hier maar es moest posten, zodat jullie drummers eens kunnen luisteren naar mister Benjamin.
Heb je m'n doopnaam nu ookal zo snel ontcijfert Rutger
pi_13424615
quote:
Ik mag dus denk ik blij zijn als ik iets vind wat iets met metal te maken heeft.
Ach, jij bent wel een stoere drummer, je hebt zo weer een andere band
  woensdag 24 september 2003 @ 23:46:59 #33
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_13425178
Wowz.., Kent hier iemand Chad Walls?? Drummer van de Death Metal band Brodequin! Ben niet echt gek van de muziek, maar over freaky setups gesproken:

Man! Check voor meer foto's van zn andere setups en voor filmpjes (Check dat filmpje van Brodequin - Torches of Nero... ZIEKELIJK snelle grind!)
http://www.cptkilldrums.com

Zag hier ook mensen posten over Carter Beauford.. Heb een filmpje van hem, een of andere video-drum-clinic ofzo? Man, nog zo'n geweldige drummer!! Filmpje circuleert op Kazaa enzo... Filename is:
Carter Beauford (Dave Matthews Band) - Triping Billies Studio Lesson.mpg

Heb nog wel wat vette drum-filmpjes gevonden:
14-slipknot_-_joey_drum_solo_(disasterpieces-dvdrip)-r0t-fnb.mpg
(Joey van Slipknot... Opzich niet zo'n heel vette solo, maar het feit dat ie het op een platform doet dat 90 graden rechtop de lucht in steekt maakt de solo wat stoerder

Derek Roddy Drum Solo (Hate Eternal).mpg
Derek Roddy van Hate Eternal in een drum-instructievideo ofzo... VET!!

Mike Mangini - Drum Solo.mpg
Ken die gast verder niet, maar speelt een leuk stukje drums

Rush - neil peart drum solo.avi
Neil Peart van Rush

Dream Theater - Drum Solo Mike Portnoy.AVI
Mike Portnoy is the man...

Njah, slinger je P2P software aan en zoek!

**Insert cool Signature here**
  donderdag 25 september 2003 @ 10:39:58 #34
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13428777
OBSESSED!!

Ik wordt er helemaal gek van. M'n gevoel wil de crash en hihat van Peace het raam uitgooien en me op jacht sturen naar echte cymbals en m'n verstand zegt dat het wel meevalt en ik eerst maar weer eens wat moet sparen ... aarrgggllll

Feedback ook maar eens bezoeken, het viel me wel op dat de nitro RocNSoc bij Tierolff gewoon ruim 20 euro goedkoper was ... Tierolff duur is dus betrekkelijk.

Iemand ervaring met bestellen bij Musik Produktiv ? Bekkens per post laten sturen vind ik niet zo'n jofel idee ... de post kennende. Qua gooi en smijtwerk en diefstalgehalte.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 25 september 2003 @ 11:42:00 #35
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13430133
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:39 schreef Murgen het volgende:
Iemand ervaring met bestellen bij Musik Produktiv ? Bekkens per post laten sturen vind ik niet zo'n jofel idee ... de post kennende. Qua gooi en smijtwerk en diefstalgehalte.
en hoe meer stickers "breekbaar" er op wordt geplakt, hoe harder er mee wordt gesmeten
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 25 september 2003 @ 12:59:28 #36
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13432032
quote:
Op woensdag 24 september 2003 23:46 schreef Ethereal het volgende:
Wowz.., Kent hier iemand Chad Walls?? Drummer van de Death Metal band Brodequin! Ben niet echt gek van de muziek, maar over freaky setups gesproken:
[afbeelding]
Allemaal zeer bekende filmpjes! Alleen die van Neil Peart kende ik nog niet, even zoeken

Chad Walls is inderdaad ziek snel, 300BPM blastbeats dat zijn 10 aanslagen per seconde met 1 hand En dat nog behoorlijk lang in de filmpje. Na 5 seconde kapt mijn hand er al mee op die snelheid, hij wil gewoon niet. Die Chad houdt zijn stokjes trouwens net als een aap vast als hij zo snel speelt Trouwens ook best slecht voor je polsen, als je het niet vaak oefent en dan opeens zo snel probeert te slaan. Maar voor de rest vind ik Brodequin echt een saai standaard deathmetalbandje. Incl. kutproductie

quote:
Derek Roddy van Hate Eternal in een drum-instructievideo ofzo... VET!!
Het zijn meer eentonige patsvideo's dan instructievideo's. Snelle blastbeats en dubbelbassrolls vind ik wel gaaf, maar zonder afwisseling wordt dat ook saai. Ik heb alleen Derek Roddy - Intrucional video 2 nog niet, die is ook het grootst, 160mb ofzo. Misschien wordt daar wel veel uitgelegd

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-09-2003 13:08]

pi_13433448
iedereen hier moet eens de video vinden van de buddy rich memorial tribute (ofzoiets), met name het stuk waarin Dave Weckl, Steve Gadd en Vinnie Colaiuta samen wat spelen.
  donderdag 25 september 2003 @ 15:06:52 #38
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13435097
quote:
Dave Weckl, Steve Gadd en Vinnie Colaiuta
Gaaf, even zoeken

Op kazaa valt uiteraard weer niets te vinden, ff verder zoeken. Is er trouwens geen ftp search programma ofzo?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 25-09-2003 15:15]

pi_13435555
quote:
Op donderdag 25 september 2003 15:06 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Gaaf, even zoeken

Op kazaa valt uiteraard weer niets te vinden, ff verder zoeken. Is er trouwens geen ftp search programma ofzo?


http://ftp.pagina.nl cntr F = napalm = ASTU!

Verder wil ik weten of er echt interesse is in een meeting!

En dan voor murgen: Ik heb een tip over musik produktiv... zet alles wat je wil op een lijst... (kan je door hun laten doen over de mail) en ga sparen... zodra je het geld hebt zeg je: BESTEL en ze bestellen en dan ga je met een paar musik vrienden een pretpark bezoeken... ja musik produktiv... je bent serieus een hele dag zoet daar...

dus...
en wat die filmpjes betreft... allemaal leuk en aardig... maar ik drum liever zelf ipv dat ik kijk naar mensen die alleen op een podium staan te laten zien wat ze wel niet kunnen...

pi_13436121
Zoek naar een filmpje van Tony Royster!... die is ziek... in dat filmpje op Kazzzzaa is hij pas 12?!!
Relevant?
  donderdag 25 september 2003 @ 15:57:54 #41
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13436528
Over dat filmpje is al een topic geweest Hij was toen 12 ja, denk dat ie nu iets van 18 is ofzo.
  donderdag 25 september 2003 @ 22:09:46 #42
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13446106
Vandaag mijn tweede drumles gehad, ik vond het wederom superleuk ! Ik voel me gewoon lekker achter dat drumstel. Tuurlijk maakte ik weer beginnersfoutjes, en de pedaal (of hoe hij ook heet) van de Bass-drum raakte een keer verstrikt in mijn te wijde pijpen Maar ik heb het vingertje dat ik steeds uitsteek al beter onder controle, en na wat oefenen bleef ook mijn bovenlichaam stil ipv wild mee te wiebelen.
Ik heb dus heel wat af gelachen om mezelf.
Maar al met al gingen de oefeningen erg lekker, en was ik (en de leraar gelukkig ook) tevreden.

Ze hebben overigens momenteel 12 vrouwen/meiden op drumles bij Drumworks in Eindhoven, dat viel me wel tegen, had meer verwacht.

Verder heb ik toch wel steeds meer het verlangen om een tweedehands drumstel te kopen, omdat ik dan vast lekkerder kan oefenen dan alles hier in huis kapot te slaan. Ik merk op les dat tijdens het oefenen, in de lucht thuis, toch de verkeerde afstanden gebruik enzo.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 25 september 2003 @ 22:15:01 #43
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13446286
quote:
Maar ik heb het vingertje dat ik steeds uitsteek al beter onder controle, en na wat oefenen bleef ook mijn bovenlichaam stil ipv wild mee te wiebelen.
Ik heb dus heel wat af gelachen om mezelf.
Maar al met al gingen de oefeningen erg lekker, en was ik (en de leraar gelukkig ook) tevreden.
Ze hebben overigens momenteel 12 vrouwen/meiden op drumles bij Drumworks in Eindhoven, dat viel me wel tegen, had meer verwacht.
Hehe, tof dan.

Die vingers die telkens uitstak, was dat toevallig niet je pink? Dat had ik altijd "theekopjes grip" noemde m'n leraar het weleens, hij had meer leerlingen met dat verschijnsel En meewiebelen hehe, als ik dubbelbass ga ik ook automatisch wat voorover hangen zonder er bij na te denken. Ik weet niet of dat goed is, maar das ook zoiets wat "gewoon" gebeurt

Wel vaag dat ze maar 12 leerlingen hebben, hier op La Sale (Roosendaal) hebben ze wel 50 drumleerlingen. Roosendaal telt ongeveer 70.000 inwoners, maar wij hebben dan ook bijna geen prive-scholen. Dit is gewoon de gemeentelijke muziekschool.

  donderdag 25 september 2003 @ 22:18:37 #44
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13446398
Nee maar 12 vrouwelijke leerlingen, ze hadden begin van het seizoen al over de 150 leerlingen totaal, en daar zijn er nog bijgekomen laatste weken (zoals moi )

Het vingertje was mijn wijsvinger. En dat voorover hangen deed ik ook vandaag, maar was niet goed, en werd afgeleerd Net als dat wiebelen, dan zou mijn lichaam snel moe worden, en gaat het drummen ook minder. Er wordt erg op houding enzo gelet, na elke oefening krijg je tips hoe je de foutjes die je maakt kunt voorkomen.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 25 september 2003 @ 22:24:35 #45
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13446577
Wat betalen jullie voor les ? Ik 16,25 Euro per 40 minuten, en leek me niet echt heel duur, vergeleken met andere. Het is individuele les, en ze krijgen geen subsidie ofzo.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 25 september 2003 @ 22:32:27 #46
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13446812
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:18 schreef defender het volgende:
Het vingertje was mijn wijsvinger. En dat voorover hangen deed ik ook vandaag, maar was niet goed, en werd afgeleerd Net als dat wiebelen, dan zou mijn lichaam snel moe worden, en gaat het drummen ook minder.
Oh, mijn drumleraar gebruikt zijn wijsvingers ook nauwelijks. Die raakt alleen de bovenkant van het stokje. Ik zie wel meer deathmetal drummers (wat mijn leraar absoluut niet is trouwens ) die hun wijsvinger maar heel lichtjes om het stokje houden.
quote:
Er wordt erg op houding enzo gelet, na elke oefening krijg je tips hoe je de foutjes die je maakt kunt voorkomen.
Zo hoort het Alleen mijn leraar mag dat wel vaker doen, ik zie leerlingen soms nog met een oersimpele grip spelen, terwijl ze al 7 jaar op les zitten, vind ik toch niet kloppen. Grip is natuurlijk niet alles, maar drummen is toch wel maximale eruit halen met minimale inspanning. Als je nog 1 jaar te gaan hebt tot je C diploma en je zweet nog steeds na een paar snelle singlestrokeroll fills, dan vind ik toch dat je leraar niet streng genoeg is geweest.

16.25 euro voor 40 mins is een perfecte prijs volgens mij. Wij betalen ongeveer evenveel, maar dan voor 30 minuten, ik krijg sinds ik 18 ben ook geen gemeentesubsidie meer. Mijn ouders betalen het trouwens

pi_13446950
Ik betaalde 7,5 euro per half uur, priveles in een muziekwinkel. Wel weinig in vergelijking met jullie
pi_13447223
Defender, welke oefeningen moest jij spelen?

Ik (ook 2e les ) moest dit doen vandaag:

code:
h x x x x x x x x x 
h       x x     x x 
b x x x    x x x

Veel te moeilijk vond ik... polyritmiek (of hoe spel je dat) lukt echt nog niet... bas + hihat gaat, als ik overga naar snare wou mijn stokje op de hihat ineens nietmeer mee...

Echt zo stom dat ik geen eigen drum heb, zoiets zou ik tegen de volgende week perfect kunnen met een beetje (veel ) oefening...

Het is nogaltijd even leuk maar op de duur wel lastig om geen vorderingen te boeken... Heb vandaag nog 10 minuten nodig gehad om een fatsoenlijke beat uit de basdrum te krijgen... maar het zal wel lukken. Ooit.

  donderdag 25 september 2003 @ 23:17:53 #49
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13447998
Privé-les voor 10 euro per half uur. Mijn mazzel is dat m'n rechterhand gewoon gaat, wat ik verder ook uitspook, die hand blijft lopen en houdt het tempo vast. Das wel lekker.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 25 september 2003 @ 23:41:28 #50
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13448510
quote:
Op donderdag 25 september 2003 22:46 schreef Maidenfan het volgende:
Defender, welke oefeningen moest jij spelen?

Ik (ook 2e les ) moest dit doen vandaag:

code:
h x x x x x x x x x 
h       x x     x x 
b x x x    x x x

Veel te moeilijk vond ik... polyritmiek (of hoe spel je dat) lukt echt nog niet... bas + hihat gaat, als ik overga naar snare wou mijn stokje op de hihat ineens nietmeer mee...

Echt zo stom dat ik geen eigen drum heb, zoiets zou ik tegen de volgende week perfect kunnen met een beetje (veel ) oefening...

Het is nogaltijd even leuk maar op de duur wel lastig om geen vorderingen te boeken... Heb vandaag nog 10 minuten nodig gehad om een fatsoenlijke beat uit de basdrum te krijgen... maar het zal wel lukken. Ooit.


Tuurlijk lukt het, het ene zal sneller gaan dan het andere. Sommige oefeningen doe ik meteen goed, anderen stuntel ik wat af

Ik moest vandaag op de troms (weet namen nog niet zo goed, sorry) slaan. De snare, de tomtom (die erboven zit) (of blaat ik nu) en die grotere drum rechts.
Eerst allemaal 2 keer, toen 3 enz. tot ik alles 6 keer deed. En telkens om en om rechts en links slaan.
Eerst de snare, dan de bovenste, weer de snare, en dan de rechtse.
Bij de oneven nummers had ik soms een stokjes conflict bij de rechtse drum, maar na een tijdje zwaaide ik 1 stokje gewoon omhoog (zodat hij niet in de weg zat), en kon ik zonder ongelukken doorspelen.

Laatste oefening was alles 6 tellen slaan, waarbij ik op de 6-e tel niet sloeg maar de bass drum liet horen.
Ook moest ik 1 rondje keihard slaan, dan weer heel zachies, dan weer hard enz. Dat vond ik echt heel gaaf.

Kreeg truukje voor het 6 keer slaan, ipv tellen kun je ook zeggen : Ollekebolleke, en op elke lettergreep slaan, hoe sneller je dat zegt, hoe sneller je kunt slaan.
Zijn er meer van die truukjes ?

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  donderdag 25 september 2003 @ 23:52:40 #51
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13448743
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:41 schreef defender het volgende:

[..]

Kreeg truukje voor het 6 keer slaan, ipv tellen kun je ook zeggen : Ollekebolleke, en op elke lettergreep slaan, hoe sneller je dat zegt, hoe sneller je kunt slaan.
Zijn er meer van die truukjes ?


pannekoekenpannekoekenpannekoekenpannekoeken voor het slaan van paradiddles op je snare.

Grappig. Ik begon met basis muzieknotatie en direct de 4/4 rock in. Van basisritme tot gevarieerde ritmes met snare-slagen tussendoor. Parallel aan de ritmes fills, met allerlei variaties. En nu een eerste pop rock nummer (mee)spelen op 120 bpm. 3 x basis, 1 fill, 2 x 12 basis met op 8 en 12 fill dan 4 maten solo en nog 16 x basis met op 8 en 16 fill en afsluiten met 3 ferme slagen op de snare. Meestal eindig ik gelijk met de bassist en guitarist op band

Tip, probeer jezelf op te nemen als je speelt, je leert het meeste van je eigen fouten als je ze als derde persoon kan beluisteren. Vooral om op de tick te zitten en er niet net voor of achter maar precies op.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13449199
en als je het helemaal goed wil doen ga je gewoon altijd en overal (zoals in de trein en aan tafel en zo) lekker irritant voor andere mensen een beetje zitten tikken, paradidles oefenen Geen stokken voor nodig en op het laatst hoef je er niet meer bij na te denken, daar wordt het een stuk makkelijker van, voor mij wel tenminste

Morgen weer oefenen joepie maar k ga maar een uurtje eerder naar de oefenruimte, dat barrel eerst maar eens goed stemmen ... om de een of andere reden zit iedereen aan alles te draaien, ook de mensen die niet weten wat ze doen irri

  vrijdag 26 september 2003 @ 01:26:51 #53
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13449998
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:52 schreef Murgen het volgende:

[..]

pannekoekenpannekoekenpannekoekenpannekoeken voor het slaan van paradiddles op je snare.

Grappig. Ik begon met basis muzieknotatie en direct de 4/4 rock in. Van basisritme tot gevarieerde ritmes met snare-slagen tussendoor. Parallel aan de ritmes fills, met allerlei variaties. En nu een eerste pop rock nummer (mee)spelen op 120 bpm. 3 x basis, 1 fill, 2 x 12 basis met op 8 en 12 fill dan 4 maten solo en nog 16 x basis met op 8 en 16 fill en afsluiten met 3 ferme slagen op de snare. Meestal eindig ik gelijk met de bassist en guitarist op band

Tip, probeer jezelf op te nemen als je speelt, je leert het meeste van je eigen fouten als je ze als derde persoon kan beluisteren. Vooral om op de tick te zitten en er niet net voor of achter maar precies op.


Mijn man was vandaag even komen kijken, en begint toch ook wel zin te krijgen in les. Zeker omdat hij heel de week al mijn gerammel moest aanhoren.
Dus denk dat we elkaar ook veel kunnen corrigeren dan.

Ik ken alle termen nog niet, dus zal nog veel domme dingen zeggen, maar ik heb volgens mij riffs of fills geleerd. Als ik t nog herinner.

En ik oefen inderdaad elke dag op vanalles

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  vrijdag 26 september 2003 @ 08:04:33 #54
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13450809
woehoe... er zijn 3 of 4 mensen bij onze groep van Djembé en Conga les gekomen, waardoor we nu niet 1 maar 2 uur per week les hebben :-)
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  vrijdag 26 september 2003 @ 08:29:29 #55
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13450970
quote:
Op donderdag 25 september 2003 23:17 schreef Murgen het volgende:
Privé-les voor 10 euro per half uur. Mijn mazzel is dat m'n rechterhand gewoon gaat, wat ik verder ook uitspook, die hand blijft lopen en houdt het tempo vast. Das wel lekker.
Hu, jullie priveles is gewoon goedkoper dan mijn les Dan ben ik dus duur uit.
quote:
Kreeg truukje voor het 6 keer slaan, ipv tellen kun je ook zeggen : Ollekebolleke, en op elke lettergreep slaan, hoe sneller je dat zegt, hoe sneller je kunt slaan.
Zijn er meer van die truukjes ?
Zoiets kreeg ik ook "pannenkoeken", ik vond dat zo kinderachtig ik heb dat nooit gebruikt Ik heb het weleens geprobeert maar schoot er niets bij op. Bij paradiddles ook, ik heb dat patroontje wel in mijn hoofd daar hoef ik geen woorden bij te roepen. Wanneer je 4 maten een bepaald ritme moet spelen ga ik ook niet tellen, gewoon op gevoel. 6 keer slaan ook, je kunt heel veel wat je speelt vereenvoudigen in je hoofd zodat je minder/niet hoeft te tellen. Maar ik speelde voor drumles al een jaartje.
quote:
woehoe... er zijn 3 of 4 mensen bij onze groep van Djembé en Conga les gekomen, waardoor we nu niet 1 maar 2 uur per week les hebben :-)
Das wel tof ja! Wij moesten ook een keer met 4 leerlingen ensembles spelen, hadden ook van zaterdag half 11 tot 12 uur les, best cool Mijn leraar wisselt het tegenwoordig af, dan wat individuele lessen, soms wat duo lessen en soms met z'n 4'en (als niemand anders de drumstellen nodig heeft). Wat dat betreft is de les dus ook relatief een beetje goedkoper, maar dat mag ook wel als ik die tarieven hier lees.
quote:
Mijn man was vandaag even komen kijken, en begint toch ook wel zin te krijgen in les
Hehehehehe, man en vrouw op drumles, volgens mij is dat uniek! Wel tof trouwens, nu hebben we al een volwassene drummer (Murgen, 42 geloof ik) en een vrouwelijke drummer (Defender), straks nog een drummer van 10 jaar erbij en het topic is compleet!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 08:48]

  vrijdag 26 september 2003 @ 08:49:16 #56
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13451176
Samen een drumstel ... 2 bassdrums, 2 hihats, 2 snares, 2 crahses, 2 rides ... 2 floortoms, 4 hangende toms ... slurrrrppp

en dan een battle doen ... mijn vrouw zit nu op pianoles, binnenkort maar eens proberen te jammen.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 26 september 2003 @ 09:13:08 #57
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13451464
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 08:49 schreef Murgen het volgende:
Samen een drumstel ... 2 bassdrums, 2 hihats, 2 snares, 2 crahses, 2 rides ... 2 floortoms, 4 hangende toms ... slurrrrppp

en dan een battle doen ... mijn vrouw zit nu op pianoles, binnenkort maar eens proberen te jammen.


Moet je doen! Alleen zou piano versterking dan wel handig zijn denk ik Tenzij je die Soundoff dingen gebruikt. Daarvoor is een electrokit ook handig, kun je gewoon op superlaag niveau spelen met de volumeknop
  vrijdag 26 september 2003 @ 09:41:16 #58
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13451923
Drumstel staat op zolder, piano staat in de huiskamer ... dat dempt voldoende zou ik zeggen
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 26 september 2003 @ 11:01:02 #59
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13453544
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 09:41 schreef Murgen het volgende:
Drumstel staat op zolder, piano staat in de huiskamer ... dat dempt voldoende zou ik zeggen
Webcam+laptop erbij, heb je toch nog interactie
  vrijdag 26 september 2003 @ 13:49:02 #60
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13457722
Deze is leuk! Lord of the Bling

http://www.dunnett.com

This is a 6.5 x 14 brass shell that has been hand tooled by one of the finest engravers in Middle Earth. The revolving elvish script was transcribed from The One Ring of Power. The script reads "One Ring to rule them all, One Ring to find them"

A Powerful instrument indeed. Who knew Gollum was a drummer?

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 26-09-2003 15:33]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 26 september 2003 @ 14:10:35 #61
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13458255

Jezus, wat een hoops
  vrijdag 26 september 2003 @ 15:43:23 #62
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13460881
Eindelijk!! M'n mic doet het!
Wat bleek nou, het bedrijf van wie ik de kabel heb gekocht, had hem verkeerd gesoldeerd :| .... Maarja nu is het in ieder geval goed.

Vanavond alleen thuis, dus ik ga echt ff VEEL opnemen!

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:42:10 #63
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13462413
KLEIN probleempje nog! Ik wil m'n mic weer ophangen nu, alleen toen ik vorige keer de 4 meter kabel ophing met duc-tape, is de mic toch 2 keer naar beneden gevallen. Ik had hem via een kleeein stukje plavond aan een schuin aflopende muur gehangen, net boven mijn hoofd.

Iemand misschien een betere (goedkope) oplossing?

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 16:45:49 #64
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13462505
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 16:42 schreef twijfel het volgende:
KLEIN probleempje nog! Ik wil m'n mic weer ophangen nu, alleen toen ik vorige keer de 4 meter kabel ophing met duc-tape, is de mic toch 2 keer naar beneden gevallen. Ik had hem via een kleeein stukje plavond aan een schuin aflopende muur gehangen, net boven mijn hoofd.

Iemand misschien een betere (goedkope) oplossing?


Deed het ook met ducktape. Ik had altijd ergens een spijker in het plafond, daar bleef het tape wel aan zitten. Daarna had ik een oude stand bij de verhuizing van een school meegekregen, anders werd ie weggegooid Tis een hele oude, maar wel goed, geen benen maar een dik gewicht eronder, moeilijk in vervoer, maar hij wordt toch nooit vervoerd.

Bij Feedback verkopen ze geloof ik vrij goedkope kunststof micstands. Maar als je mic boven je hoofd hangt zou je ook wel aardig moeten kunnen opnemen, je kunt alleen niet echt mikken

Ik heb ook nog eens de mic gewoon voor een bureau'tje voor m'n drumstel gelegd. Dat leverde ook wel aardige resultaten op. Je kunt ook gewoon een stoel pakken (die hoog genoeg is) en daar je mic op tapen...

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 16:55]

  vrijdag 26 september 2003 @ 17:12:34 #65
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13463279
Ok.. ik ga het nu eerst even weer proberen met ductape en dan boven mij hoofd. Lukt dat weer niet ,dan maar op een stoel.

Ik heb echt veel zin alles in te spelen en te posten hier! Niet dat ik het goed kan ofzo maar.. mja drum nu net een jaar ... en sinds m'n laatste drumstuk post heb ik toch veel nieuwe dingen geleerd.

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 17:19:30 #66
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13463541
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 17:12 schreef twijfel het volgende:
Ok.. ik ga het nu eerst even weer proberen met ductape en dan boven mij hoofd. Lukt dat weer niet ,dan maar op een stoel.

Ik heb echt veel zin alles in te spelen en te posten hier! Niet dat ik het goed kan ofzo maar..


Maakt niet uit, tis zoieso interessant om te horen hoe het klinkt. Want jij hebt volgens mij dezelfde mic als ik gekocht
  vrijdag 26 september 2003 @ 19:34:12 #67
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13466451
Nou, bij deze 2 stukjes van mij... ff een paar punten;

- De kwaliteit is niet echt goed.. ik moet alles nog ff leren instellen e.d. Bijvoorbeeld de bassdrum en floortom klinken gewoon hetzelfde.

- 'k Heb echt een slechte dag vandaag :S dus het klinkt niet echt ergens naar sorry! Maarja ik wilde persee nu opnemen!

- Het zijn trouwens allemaal korte ingespeelde stukjes en allemaal achter elkaar geplakt :x dus met 2sec. ertussen bijvoorbeeld

- Hopelijk volgen er meer ingespeelde stukken en niet alleen van mij!

- Reacties en tips zijn welkom!

Danku

http://www.whee.nl/music/twijfel_1.mp3
http://www.whee.nl/music/twijfel_2.mp3

*kuch* klinkt echt niet

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 20:16:21 #68
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13467272
Check ze zo!

He mannen wat vinden jullie van Dennis Chambers, had er weles van gehoord, maar nu ook wat GEhoord Samen met Tony mc.Alphine en Brunel. DAMN!! Wat grooved die kerel, vette ghostnote-hihat patronen, kickass snelle singlestrokke roll fills, kickass drumgeluid! Echt prachtig heel veel van die funk/jazz drummers hebben zo'n kleurig tomgeluid (ofzo) ik vind dat echt prachtig! En waarom klinken die jazz/funk producties altijd 10x beter dan de meeste metalproducties? Stoch wel typisch, misschien dat er in metal minder dynamiek inzit en de instrumenten niet echt tot hun recht komen? Kweenie.

Supervet!

  vrijdag 26 september 2003 @ 20:22:42 #69
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13467395
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:16 schreef Yokozuna het volgende:
Check ze zo!

He mannen wat vinden jullie van Dennis Chambers, had er weles van gehoord, maar nu ook wat GEhoord Samen met Tony mc.Alphine en Brunel. DAMN!! Wat grooved die kerel, vette ghostnote-hihat patronen, kickass snelle singlestrokke roll fills, kickass drumgeluid! Echt prachtig heel veel van die funk/jazz drummers hebben zo'n kleurig tomgeluid (ofzo) ik vind dat echt prachtig! En waarom klinken die jazz/funk producties altijd 10x beter dan de meeste metalproducties? Stoch wel typisch, misschien dat er in metal minder dynamiek inzit en de instrumenten niet echt tot hun recht komen? Kweenie.

Supervet!


Dennis Chambers !!! DIES GOED!! maar ja ik heb toch liever een drummer met band... dan hoor je pas of het (op de manier zo als ik drummer beoordeel) een goede drummer is...
  vrijdag 26 september 2003 @ 20:25:19 #70
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13467450
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:22 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Dennis Chambers !!! DIES GOED!! maar ja ik heb toch liever een drummer met band... dan hoor je pas of het (op de manier zo als ik drummer beoordeel) een goede drummer is...


Band of solo project, het is allemaal muziek met couplet/refrein/bridge/outro alleen met wat meer ruimte voor solo's, maar das juist tof.... Ik hoor zo ook wel dat hij goed is en weet wat bij wat past Waarom is dit geen band? Tis gewoon funk/jazz of fusion, daar zit zovaak geen zanger bij.


Maaruh, weet jij het? ->

quote:
En waarom klinken die jazz/funk producties altijd 10x beter dan de meeste metalproducties? Stoch wel typisch, misschien dat er in metal minder dynamiek inzit en de instrumenten niet echt tot hun recht komen? Kweenie.
Ik bedoel, in veel metalstudio's zullen ze ook vast wel gewoon goeie equipment en producers/engineers met ervaring hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 20:35]

  vrijdag 26 september 2003 @ 20:37:42 #71
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13467691
quote:
Danku

http://www.whee.nl/music/twijfel_1.mp3
http://www.whee.nl/music/twijfel_2.mp3

*kuch* klinkt echt niet


Zo die snare klinkt lekker hard Das mooi, ik heb altijd zo'n hekel aan dat snare ge-aai. Hoe heb je nu opgenomen? En waarmee?

Tipje: Sla meer op de ZIJkant van de hihat, en geef "bij voorkeur" de eerste en derde slag op de hihat meer accent, dan gaat het wat meer grooven. Je slaat iig hard zat op de snare in die opnames Ohja, en het kan allemaal wel bitje strakker, maar dat dacht zei je zelf al...

Ik heb ook nog wel een opname van een jaar terug, ook met die mic, gewoon 2 meter VOOR het drumstel, op borst hoogte ofzo. Zal kijken of ik die nog kan vinden.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 20:44]

  vrijdag 26 september 2003 @ 21:55:43 #72
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13468903
Ik zal ook wel wat inslaan. Ik baal er alleen van dat m'n Nero wave-editor het verdomt om in mp3-formaat op te slaan. Hij neemt wel op en als wav saven gaat goed maar mp3 saven laat het proggie crashen.

Zoerk nog een mp3-recorder of een goeie wav-mp3 convertor want wav'jes posten vreet bandbreedte.

Ik heb een losse surround microfoon die achter me over een stoel hangt ... 2 meter van het drumstel af.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  vrijdag 26 september 2003 @ 21:56:22 #73
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13468926
Ey mensen, een vriend van mij speelt gitaar, ook een half jaartje nu, maar geheel -zonder- les maar t gaat best ok

Dus hij kwam ff met z'n gitaar langs.. en we hebben ff wat lopen prutsen.. en we kwamen hier op:

http://www.whee.nl/music/drum_gitaar_lol.mp3

Let niet op.. de maat enzo echt er klopt nix van, maar t was heel gaaf! einde en begin klopt niet echt maar verder wel ok d8 ik

Graag reacties!

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 22:04:55 #74
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13469070
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:55 schreef Murgen het volgende:
Ik zal ook wel wat inslaan. Ik baal er alleen van dat m'n Nero wave-editor het verdomt om in mp3-formaat op te slaan. Hij neemt wel op en als wav saven gaat goed maar mp3 saven laat het proggie crashen.

Zoerk nog een mp3-recorder of een goeie wav-mp3 convertor want wav'jes posten vreet bandbreedte.

Ik heb een losse surround microfoon die achter me over een stoel hangt ... 2 meter van het drumstel af.


Gewoon cooledit2000 of cooleditPro2.0. Kun je direct als mp3 opslaan, kwaliteit selecteren, compress snelheid etc... Te vinden op kazaa, etc. je weet wel

Twijfel, check m'n post ff: Drummers Topic! Deel 3

Wel tof gitaarstukkie, met een paar akkoorden kun je toch altijd aardige dingen doen

  vrijdag 26 september 2003 @ 22:16:09 #75
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13469274
yo

Thx 4je reply. Ik heb opgenomen met de mic net voor m'n hoofd en iets erboven. Eigenlijk niets met Cool Edit verder gedaan qua tuning. Ik heb zoals je wist de mic die jij ook hebt. Die shure A-nogwat.

Ik zal proberen die accenten wat beter te krijgen, daar zijn we met les nu ook meer mee bezig in combinatie met lrlr op de hihat en met lh naar de snare enzo

Relevant?
  vrijdag 26 september 2003 @ 22:18:19 #76
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13469310
quote:
Ik heb opgenomen met de mic net voor m'n hoofd en iets erboven. Eigenlijk niets met Cool Edit verder gedaan qua tuning. Ik heb zoals je wist de mic die jij ook hebt. Die shure A-nogwat.
Hm vaag, zo neem ik ook ongeveer op. Maar bij jou opnames lijkt het met een compleet andere microfoon opgenomen. Je hebt natuurlijk een heel andere kit, maar dan nog...
quote:
lrlr op de hihat en met lh naar de snare enzo
lh = linkerhand?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 26-09-2003 22:19]

pi_13472295
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 21:56 schreef twijfel het volgende:
Ey mensen, een vriend van mij speelt gitaar, ook een half jaartje nu, maar geheel -zonder- les maar t gaat best ok

Dus hij kwam ff met z'n gitaar langs.. en we hebben ff wat lopen prutsen.. en we kwamen hier op:

http://www.whee.nl/music/drum_gitaar_lol.mp3

Let niet op.. de maat enzo echt er klopt nix van, maar t was heel gaaf! einde en begin klopt niet echt maar verder wel ok d8 ik

Graag reacties!


Leuk!!!
  zaterdag 27 september 2003 @ 01:01:27 #78
69147 Zzyzx
Wie dit leest is gek.
pi_13472328
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 22:18 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hm vaag, zo neem ik ook ongeveer op. Maar bij jou opnames lijkt het met een compleet andere microfoon opgenomen. Je hebt natuurlijk een heel andere kit, maar dan nog...


Ik vind het best netjes klinken qua sound. Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de akoestiek van de ruimte denk ik waarin je opneemt.
pi_13474270
Ik heb vandaag mijn balbex stokjes gekregen. Ze spelen superfijn. Ze zijn wel heel licht voor 5A maar dat is wel lekker.
  zaterdag 27 september 2003 @ 09:23:06 #80
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13474348
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 01:01 schreef Zzyzx het volgende:
Ik vind het best netjes klinken qua sound. Het ligt waarschijnlijk ook wel een beetje aan de akoestiek van de ruimte denk ik waarin je opneemt.
Nahja, ik neem ook maar in een kleine ruimte van 4x3m op. Zonder dempingmateriaal. Neh, het lijkt alsof de hoge tonen niet echt helder klinken in zijn opnames, terwijl het juist een overhead microfoon is.
quote:
Ik heb vandaag mijn balbex stokjes gekregen. Ze spelen superfijn. Ze zijn wel heel licht voor 5A maar dat is wel lekker.
Ah ok! Ze stuiteren ook lekker terug dus?
pi_13478712
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 09:23 schreef Yokozuna het volgende:

Ah ok! Ze stuiteren ook lekker terug dus?


jazeker
pi_13482535
lh = linkerhand ja

En, ik snap ook niet echt waarom die bekkens niet goed doorkomen. De bassdrum is ook te zacht maar dat moet ik gewoon ff doen met Cooledit. Misschien kan het komen dat de bekkens zo klinken, omdat ik mijn crash en ride best ver van me af heb staan :S

Relevant?
  zaterdag 27 september 2003 @ 22:50:59 #83
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13487378
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 14:50 schreef daanharmsen het volgende:jazeker
Ah, dan moet ik ze zeker Ook es proberen
quote:
Misschien kan het komen dat de bekkens zo klinken, omdat ik mijn crash en ride best ver van me af heb staan :S
Ik heb ze een kleine stukje OVER mijn toms hangen, jij ook? Ik vond de bassdrum wel hard genoeg klinken, misschien bitje te weinig bass, maar das altijd met een 1-mic opname. Ik krik rond de 60-80Hz meestal wel 8-10dB op.
  zaterdag 27 september 2003 @ 23:24:03 #84
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13488038
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 08:29 schreef Yokozuna het volgende:
Hehehehehe, man en vrouw op drumles, volgens mij is dat uniek! Wel tof trouwens, nu hebben we al een volwassene drummer (Murgen, 42 geloof ik) en een vrouwelijke drummer (Defender), straks nog een drummer van 10 jaar erbij en het topic is compleet!
Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.

Zijn hier meer vrouwelijke drummers ?

En nog een vraagje, welke drumstokjes zijn geschikt voor beginners ? Ik hoorde van mijn leraar dat mijne iets te kort zijn ofzo.
Heb nu American Big Stick 5 A (denk goedkoop merk)

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13492755
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:24 schreef defender het volgende:

[..]

Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.

Zijn hier meer vrouwelijke drummers ?

En nog een vraagje, welke drumstokjes zijn geschikt voor beginners ? Ik hoorde van mijn leraar dat mijne iets te kort zijn ofzo.
Heb nu American Big Stick 5 A (denk goedkoop merk)


meestal gewoon 5A stokjes, koop hier gewoon wat economy stokjes, die zijn wel goed voor beginners http://www.balbex.nl
pi_13492787
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:24 schreef defender het volgende:

[..]

Hij speelt al jaar of 15 gitaar, en dat is en blijft zijn liefde. Maar hij vind het wel leuk om een aantal drumlessen te volgen, zodat hij een beetje kan spelen.


Dat lukt hem niet, als die eenmaal een paar drumlessen heeft gehad dan kan ie niet meer stoppen. Hij zal die gitaar zo het raam uit gooien.

Je kunt er wel van uitgaan dat hij een iets snellere ontwikkeling zal doormaken dan jij als muzikale nono omdat sommige dingetjes van gitaar natuurlijk ook in het drummen voorkomen, bijvoorbeeld achtsten, zestienden, triolen en combinaties daarvan, die zal ie bij het gitaarspelen ook al wel gehad hebben.

  zondag 28 september 2003 @ 11:43:24 #87
67158 urge2kill
Dirty 4 Dirty!
pi_13493800
[quote]Op woensdag 24 september 2003 08:38 schreef Yokozuna het volgende:
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken.

Zou je wel goeie bekkens hebben voor dit geld. Van die bekkens waarbij je na een keer raggen dwars door heen slaat... ik dan tenminste

Our government is the potent, the omnipresent teacher. For good or for ill, it teaches the whole people by its example.
  zondag 28 september 2003 @ 14:01:17 #88
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13496403
quote:
Op zondag 28 september 2003 11:43 schreef urge2kill het volgende:
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken.

Zou je wel goeie bekkens hebben voor dit geld. Van die bekkens waarbij je na een keer raggen dwars door heen slaat... ik dan tenminste


Moet je aan Murgen vragen Ben je trouwens nieuw hier? Ik weet niet hoe het komt, maar de laatste tijd komen er behoorlijk wat drummers bij hier, wel tof.

Stokjes voor beginners, ik vind dat zo vaag. Ik zou gewoon standaard stokjes kopen (5A's, 5AX zijn 1cm langer) en als het ene setje afgeragd/gespleten is andere proberen, dan kom je er vanzelf achter welke jij het fijnst vind. Als je 5A's te zwaar vind koop je 7A's, 5A's te licht? 3A's etc..

quote:
Je kunt er wel van uitgaan dat hij een iets snellere ontwikkeling zal doormaken dan jij als muzikale nono omdat sommige dingetjes van gitaar natuurlijk ook in het drummen voorkomen, bijvoorbeeld achtsten, zestienden, triolen en combinaties daarvan, die zal ie bij het gitaarspelen ook al wel gehad hebben
Ja, maar das alleen het noten lezen aspect. Ik ken wel wat best redelijke drummers die gewoon niets weten van notenschrift. Coordinatie en slagtechniek enzo zijn toch compleet nieuw voor een gitarist. Misschien dat hij wat verder ontwikkelde polsen heeft ofzo... Maar boeit opzicht niet, tof dat hij ook op drumles gaat

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 14:09]

pi_13496696
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:01 schreef Yokozuna het volgende:
Ja, maar das alleen het noten lezen aspect. Ik ken wel wat best redelijke drummers die gewoon niets weten van notenschrift. Coordinatie en slagtechniek enzo zijn toch compleet nieuw voor een gitarist. Misschien dat hij wat verder ontwikkelde polsen heeft ofzo... Maar boeit opzicht niet, tof dat hij ook op drumles gaat
coordinatie is niet helemaal nieuw, een gitarist speelt ook met twee handen, maar goed dat kan natuurlijk niet tippen aan drummen

iedere drummer is natuurlijk cool!

pi_13496755
trouwens ben, heb je je oude avatar weer terug?
  zondag 28 september 2003 @ 14:38:51 #91
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13497225
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:16 schreef daanharmsen het volgende:
trouwens ben, heb je je oude avatar weer terug?
Eh ja, die pasfoto, hoezow? Heb ik jou trouwens in mijn msn list? Of heb sta ik er bij jou ook niet in? Alle namen zijn weer gereset sinds ik Trillian overnieuw heb geinstaleerd.
quote:
een gitarist speelt ook met twee handen
Woei
pi_13499764
quote:
Op zondag 28 september 2003 14:38 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Eh ja, die pasfoto, hoezow? Heb ik jou trouwens in mijn msn list? Of heb sta ik er bij jou ook niet in? Alle namen zijn weer gereset sinds ik Trillian overnieuw heb geinstaleerd.
[..]

Woei


Gewoon, dat van die pasfoto viel me op

Ik heb jouw volgens mij niet in m`n lijst staan. Wat is je adres dan?

  zondag 28 september 2003 @ 19:13:34 #93
69270 Drummer.nl
...let's rock.....
pi_13503934
quote:
Op woensdag 24 september 2003 18:43 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Met drumles speelden we een keer een stuk met zijn 4'en, iedereen een apart ritme, das echt gaaf om direct te horen hoe het samenkomt. Samen drummen zoieso, is supergaaf


mijn drumschool had es een voor een fietsroute in ovreijssel een evenementje georganiseerd..
met 30 drummers tegelijk een drumpartij spelen .. niet te ingewikkeld zodat iedereen het kon .. 3 verschillende partijen door elkaar met 6 solisten die voorin zaten (was ik er toevallig 1 van ) .. met als slotstuk een grote gezamenlijke solo van de solisten op een samba beat..

en samendrummen is helemaal tegek
dat soort dingen klinken wel weer erg gaaf..

you can't just play drums, you gotta beat the SHIT out of it !!
  zondag 28 september 2003 @ 19:25:22 #94
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13504196
Ik had nog een CoolEdit2000 liggen, net geinstalleerd. De kwaliteit van de opname zuigt want de microfoon is een surround die ik ooit gratis bij een Soundblaster kreeg . Hangt ongeveer 2 meter achter het drumstel want het snoer is niet langer (en langs de monitor ... dat is de 50 Hz brom).

Wat je hoort is m'n warming-up. Rustig beginnen, wat basisritmes en fills om op gang te komen. Wat mezelf opvalt ... het moet 4/4 voorstellen en de snareslag tussen 2 hihats/bass zit goed en de snareslag tussen een kale hihat en hihat met bass zit tegen de bass aangeplakt. Ik krijg hem maar met moeite los van de bass.

http://www.creativeconcepts.demon.nl/20030928.jvv.mp3

Als ik een keer warm gespeeld ben zal ik wat meer uptempo en wat eigen verzinsels de microfoon in slingeren.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 28 september 2003 @ 19:30:13 #95
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13504308
Ik ben nu eindelijk gevraagd voor een bandje "mix van SOD, peter pan speedrock, sepultura en nog wat bands". Ze hebben al een oefenruimte, tis een loods van 10x15. Alleen er staan nog geen drums.

Elke week sjouwen met verplaatsen van drumstel is geen optie. Daar laten staan ook niet wat ik oefen bijna elke dag. Ik ben al aan het sparen voor een electrokit voor als ik op kamers ga, alleen dat duurt nog wel ff voordat ik genoeg geld heb. Weten jullie een optie? Is het niet mogelijk om bij zaken iets in termijnen te kopen en zoja waar? Ik heb wel vast werk (gewoon wit) en kan dat ook bewijzen.

quote:
Ik had nog een CoolEdit2000 liggen, net geinstalleerd. De kwaliteit van de opname zuigt want de microfoon is een surround die ik ooit gratis bij een Soundblaster kreeg . Hangt ongeveer 2 meter achter het drumstel want het snoer is niet langer (en langs de monitor ... dat is de 50 Hz brom).
Cool Murgen, ff downloaden!
quote:
Ik krijg hem maar met moeite los van de bass.
Dat had volgens mij iedereen wel op het begin, gewoon vaak proberen komt echt vanzelf goed. Je zat toch op drumles? Hedde dat niet meteen aan het begin geleerd?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 28-09-2003 19:40]

  zondag 28 september 2003 @ 19:38:36 #96
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13504528
Hehe, Murgen snare tegen de hihat geplakt. Sommige drummers spelen soms expres zo, geeft een bepaalde aparte groove Ik vind dat juist wel tof klinken.

Ohja, en eigenlijk hetzelfde als bij Twijfelmans:

quote:
Probeer wat meer op de ZIJkant van de hihat te slaan, en geef "bij voorkeur" de eerste en derde slag op de hihat meer accent, dan gaat het wat meer grooven.
  zondag 28 september 2003 @ 20:45:11 #97
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13505970
Dit was echt -haast-haast- installeren van CE2000 en proberen. Volgende keer meer focus, dit was een beetje relaxt inkomen.

1e en 3e accent ... he, ik zal het proberen. Maar op de zijkant, ik sla nu ongeveer een centimeter of 2-3 van de rand, als ik nog meer naar de rand kruip sla ik af en toe naast. En in een hoger tempo valt die snare slag beter uit. Maarre ... spui vooral, je leert het meeste van naar je zelf luisteren en de mening van een posikritisch publiek.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13506377
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:45 schreef Murgen het volgende:
. Maarre ... spui vooral, je leert het meeste van naar je zelf luisteren en de mening van een posikritisch publiek.
Ok, nog wat, let in het begin van je drumcarriere overdreven goed op je techniek en luister overdreven goed als je drumleraar iets over techniek zegt, daar heb je later plezier, het is misschien niet zo boeiend hoe je een stok vast pakt of op een snare slaat maar daar heb je later heel veel plezier van.
  zondag 28 september 2003 @ 21:45:42 #99
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13507523
Daarom zit ik in dit tempo gewoon heel veel techniek te oefenen.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13509470
Haha murgen 1:45 in 250 kb.

Best wel gaaf ritme...
Kan echt hoe langer hoe minder wachten op mijn eigen set

pi_13509538
Heb nog een leuk nummer voor jullie om mee te drummen: Manowar - Warriors Of The World United. Iedereen hier zal dat wel kunnen. Echt zo'n stoer Manowar nummer met de gemakkelijkste drumlijn ooit Waarschijnlijk vinden drummers à la Yokozuna dat nogal saai maar ik zou mij daar toch mee amuseren
  maandag 29 september 2003 @ 05:43:48 #102
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13512822
Ik ben zwaar Manowar fan, dus ik wil zowiezo met alles van hun meespelen
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  maandag 29 september 2003 @ 08:41:24 #103
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13513250
quote:
Op zondag 28 september 2003 22:43 schreef Maidenfan het volgende:
Haha murgen 1:45 in 250 kb.
Is dat teveel of te weinig?
quote:
Best wel gaaf ritme...
Kan echt hoe langer hoe minder wachten op mijn eigen set
Tis heel erg. M'n bro heeft m'n stukje drummen gelijk maar ff door de mixer gegooid. Djeez ... drum je en ben je gelijk de achtergrondtrack van een berg onzin. Maar ik moest zo lachen dat ik hem hier ook maar neerzet. Hij heeft alleen maar een laptop met de standaard windows player en een berg fragmentjes.

http://www.creativeconcepts.demon.nl/20030929mix.mp3

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13521627
quote:
Op woensdag 24 september 2003 08:38 schreef Yokozuna het volgende:
Compleet nieuwe setjes heb je al vanaf 279 euro. Inclusief drukkruk, bekkens en stokken. Murgen heeft zo'n setje en kan je er meer over vertellen

http://www.feedback.nl/pages/popup.php?bar=4010267


Naar dit drumstel ben ik ook aan het kijken, ben namelijk nog maar een beginnertje met weinig geld hehe, maare.. murgen is het een beetje een respectabel drumstel of raad je het echt iedereen af ?
  maandag 29 september 2003 @ 16:29:50 #105
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13523421
Tis alle waar voor z'n geld. Dat wil zeggen dat de drumkruk alleen voor lichte mensen is en het basspedaal en snarestandaard niet super zijn.

Vellen en cymbals zijn sowieso smaak gebonden dus die ga je vanzelf upgraden. Kwaliteit en afwerking van de ketels zelf en de hardware van de ketels is weinig mee mis. In de basis een goed beginnersdrumstel.

Bij drumstellen van 800 - 1.200 euro zijn vellen en cymbals namelijk ook niet top of the bill.

Ik zou er door de winkel gelijk goede vellen op laten leggen. Afhankelijk van je muzieksmaak ambassadors tot en met powerstrokes en in ieder geval iets met coating op je snare. Mocht je toch willen beginnen met de fabrieksvelletjes laat ze dan minstens een kussentje of dekentje in de bass gooien. Zelf een passer op het voorvel zetten en een gat uitsnijden kan ook, kan je er naar smaak dingen ingooien.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13525274
Dank.. dus je zegt eigenlijk oke drumstel.. maar je kan beter een paar dingen veranderen..
pi_13525444
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:29 schreef Murgen het volgende:

Bij drumstellen van 800 - 1.200 euro zijn vellen en cymbals namelijk ook niet top of the bill.


Ik ben van plan om eentje in die categorie te nemen, hoe zou je dan buiten de vellen en bekkens omschrijven wat je daarvoor krijgt?
  maandag 29 september 2003 @ 18:09:34 #108
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13526038
Hardware en kwaliteit hout is beter. Beter materiaal, beter hout. Als je veel met je drumstel gaat slepen, bijvoorbeeld omdat je met een band optreedt is hardware belangrijk. Als je je drumstel meestal op 1 plek hebt staan is het minder spannend.

Verder is een Peace-ketel gewoon een soort Taiwanees waaibomenhout voorzien van een folie. Mooie dure ketels zijn van een beter te definieren soort hout en netjes gelakt ... overigens kan je met toeren beter folie hebben dan lak .. vanwege de kans op krassen. Hoor je het verschil, persoonlijk denk ik dat je het hoort als je een Peace naast een duurder drumstel zet. Maar met goeie vellen en goed gestemd klinkt de Peace, zeker voor beginners, prima.

Ander voorbeeld. Ik heb Pearl bekkens staan testen, (dacht van een export), kwaliteit en geluid liggen in de orde en grootte van Paiste 302.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 29 september 2003 @ 18:09:46 #109
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13526042
quote:
Op maandag 29 september 2003 08:41 schreef Murgen het volgende:


http://www.creativeconcepts.demon.nl/20030929mix.mp3


moehaha... lekker dan... heb je trouwens een china? of is dat een crash?
pi_13526138
Murgen, bedankt voor de uitleg, en drumkruk: ik denk dat dat een crash is (murgen heeft een standaard drumstel )
  maandag 29 september 2003 @ 19:01:58 #111
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13527202
Tussenstuk is op een 20 inch ride (Paiste 802) en afsluiter is een 14 inch Peace crash ... maar zwaar vervormd door m'n broertjes mixer.

$%#%^#%^ Gaat m'n les weer niet door. Is een collega ziek en ik moet invallen ... @$%^%$^$#%^

Maar goed, m'n huiswerk gedaan ... luister maar (1 fill zakt ff in elkaar maar verder staat ie er redelijk strak op)

http://www.creativeconcepts.demon.nl/20030929.take3.mp3

Ik heb nu 8 lessen gehad plus een stemles. Mwaw ... kan slechter

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 29-09-2003 19:13]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 29 september 2003 @ 22:50:04 #112
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13533417
Ejh manneh, ik zit nog steeds met een probleem ->
quote:
Ik ben nu eindelijk gevraagd voor een bandje "mix van voornamelijk SOD, peter pan speedrock, sepultura". Ze hebben al een oefenruimte, tis een loods van 10x15. Alleen er staan nog geen drums.
Elke week sjouwen met verplaatsen van drumstel is geen optie. Daar laten staan ook niet wat ik oefen bijna elke dag. Ik ben al aan het sparen voor een electrokit voor als ik op kamers ga, alleen dat duurt nog wel ff voordat ik genoeg geld heb. Weten jullie een optie? Is het niet mogelijk om bij zaken iets in termijnen te kopen en zoja waar? Ik heb wel vast werk (gewoon wit) en kan dat ook bewijzen.
Yo Murgen, je bent lekker bezig met opnemen! Volgens mij gaat die hihat al een stuk beter

Heb je trouwens al geleerd de bassdrum TUSSEN die hihat aanslagen te plaatsen?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 29-09-2003 22:56]

pi_13534309
[quote]Op maandag 29 september 2003 22:50 schreef Yokozuna het volgende:
Ejh manneh, ik zit nog steeds met een probleem ->
[..]

Koop gewoon een 2e hands drumstel bij marktplaats en zet er een stel goede vellen op. Goede vellen kunnen het meest crappy drumstel nog lekker laten klinken. Paar standaards en je bekkens neem je elke keer mee naar het oefenen. Ben je voor een paar honderd euro wel klaar! Succes ermee

Check http://www.nocturnalculture.com/primalindex.html ----Het leven is wat je er zelf van maakt!!!---
  maandag 29 september 2003 @ 23:29:35 #114
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13534381
Ik wilde voor op kamers al een electronische kit kopen, als ik deze in termijnen kan betalen kan ik hem dit jaar meteen gebruiken voor de oefenruimte, of voor thuis en mijn normale kit in de oefenruimte. Dan heb ik meteen iets waar ik mee door kan. Over een 2e hands had ik dus al gedacht maar dit is voor mij een betere optie, als ik tenminte in termijnen kan betalen en dat was mijn vraag.
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:19:50 #115
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13535503
Ik kan voor 150 Euro een 2-e handsje kopen. Waar moet ik op letten ? Het is puur om te oefenen. Ik wil over 6-12 maanden een echie kopen naar mijn zin.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13535538
Bij feedback hebben ze nu een koop nu en betaal volgend jaar actie geloof ik. Tenminste wel voor gitaren, onze gitarist heeft er 1 gekocht op deze manier. Moet je ff informeren! Succes
Check http://www.nocturnalculture.com/primalindex.html ----Het leven is wat je er zelf van maakt!!!---
pi_13535590
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:19 schreef defender het volgende:
Ik kan voor 150 Euro een 2-e handsje kopen. Waar moet ik op letten ? Het is puur om te oefenen. Ik wil over 6-12 maanden een echie kopen naar mijn zin.
Dat niet uit elkaar valt als je er op slaat Je moet kijken of de trommels in goede staat zijn. Als het geluid je niet aanstaat kan je nieuwe vellen kopen, dat maakt echt een wereld van verschil. Wat is het voor merk trouwens?
Check http://www.nocturnalculture.com/primalindex.html ----Het leven is wat je er zelf van maakt!!!---
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:24:23 #118
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13535595
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:29 schreef Yokozuna het volgende:
Ik wilde voor op kamers al een electronische kit kopen, als ik deze in termijnen kan betalen kan ik hem dit jaar meteen gebruiken voor de oefenruimte, of voor thuis en mijn normale kit in de oefenruimte. Dan heb ik meteen iets waar ik mee door kan. Over een 2e hands had ik dus al gedacht maar dit is voor mij een betere optie, als ik tenminte in termijnen kan betalen en dat was mijn vraag.
Hier in Eindhoven zit Musical Instruments, daar kun je in termijnen betalen. Maar is zo een winkelpas vorm volgens mij. Misschien kan je beter een persoonlijke lening bij de bank nemen, met lagere rente
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  dinsdag 30 september 2003 @ 00:25:39 #119
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13535615
quote:
Op zondag 28 september 2003 19:30 schreef Yokozuna het volgende:
Ik ben nu eindelijk gevraagd voor een bandje "mix van SOD, peter pan speedrock, sepultura en nog wat bands". Ze hebben al een oefenruimte, tis een loods van 10x15. Alleen er staan nog geen drums.
Dat moet een lekkere band zijn ! Met die stijl !
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13535756
Zeg Yokozuna, die oefenruimte, is het echt een mooie dichte eigen ruimte of gewoon een veredelde schuur die ook nog aan temperatuurschommelingen onderhevig is? In het laatste geval kan je beter zien dat je ergens een oud barrel van een drumstel op de kop tikt voor in die oefenruimte, zou ik dan geen dure kit neerzetten. Mocht je de strontmazzel hebben een band te hebben gevonden die een complete eigen studio heeft, dan heb ik niets gezegd natuurlijk.

Leuke Zildjian pic van afgelopen vrijdag Een 16" en 14" K Dark Crash Thin en een 22" K Dark Ride:

  dinsdag 30 september 2003 @ 00:56:44 #121
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13536104
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:24 schreef Metalniek het volgende:

[..]

Dat niet uit elkaar valt als je er op slaat Je moet kijken of de trommels in goede staat zijn. Als het geluid je niet aanstaat kan je nieuwe vellen kopen, dat maakt echt een wereld van verschil. Wat is het voor merk trouwens?


Het merk Altal ???
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
  dinsdag 30 september 2003 @ 14:35:41 #122
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13545209
Yoz! Pas idd op met onverwarmde oefenruimtes, zeker nu het najaar en de winter eraankomen. Je hardware en je ketels ... condens, vocht, muizen die komen overwinteren in je bassdrum.

Verder ben ik ff bij Feedback langsgereden op weg naar huis. Veel keuze ja maar niet alles op voorraad en aantal dingen redelijk vaag geprijsd. FF 2 referentieprijzen gescoord om te checken.

Verder tipboek gekocht. Bedankt voor de tip! Drummen for dummies links laten liggen (luister naar die laatste opname ... geen dummie).

Ik heb m'n hihat eens goed bekeken en ik geloof dat van het onderste het gat scheef zit. Geen wonder dat die bekkens niet goed op elkaar vallen. Weer een reden om snel wat anders te zoeken.

En de vic 5a op proef ...

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 30 september 2003 @ 15:10:43 #123
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13546059
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 00:35 schreef Nemephis het volgende:
Zeg Yokozuna, die oefenruimte, is het echt een mooie dichte eigen ruimte of gewoon een veredelde schuur die ook nog aan temperatuurschommelingen onderhevig is? In het laatste geval kan je beter zien dat je ergens een oud barrel van een drumstel op de kop tikt voor in die oefenruimte, zou ik dan geen dure kit neerzetten. Mocht je de strontmazzel hebben een band te hebben gevonden die een complete eigen studio heeft, dan heb ik niets gezegd natuurlijk.
Daar heb je een punt! Ik zal inderdaad eerst die oefenruimte eens bezoeken. Ze zijden dat het wel fatsoenlijk was, maar even kijken of het een beetje geisoleerd is ja. Heb al beter bij Feedback gekeken, je kunt daar met Primeline in termijnen betalen, even verder zoeken. Voor "die betaal volgend jaar" zal ik ook eens zoeken.
quote:
Ik heb m'n hihat eens goed bekeken en ik geloof dat van het onderste het gat scheef zit. Geen wonder dat die bekkens niet goed op elkaar vallen. Weer een reden om snel wat anders te zoeken.
Het is de grap juist dat een hihat mooier klinkt als de bekkens niet volledig tegelijk op elkaar klappen, als je je hihat bespeeld met je voet dan

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 15:24]

  dinsdag 30 september 2003 @ 15:26:15 #124
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13546470
Trouwens Murgen, als je nog van je Peace setje afwilt zou ik dat ook evt. over kunnen kopen (afstand is ook geen probleem)

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 15:39]

pi_13548508
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 15:10 schreef Yokozuna het volgende:

Het is de grap juist dat een hihat mooier klinkt als de bekkens niet volledig tegelijk op elkaar klappen, als je je hihat bespeeld met je voet dan


Maar met je stokjes klinken ze dan weer niet. Ik maak de fout dat als ik tegen de bas trap, en terwijl op de hihat klop, mijn voet die de hihat dichthoud even mee op te heffen. Niet veel maar wel duidelijk hoorbaar.
  dinsdag 30 september 2003 @ 16:50:18 #126
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13548701
quote:
Maar met je stokjes klinken ze dan weer niet.
Hoezo niet? Zijn enorm veel drummers bij wie de hihats schuin op elkaar komen bij dichtklappen, en dat klint ook gewoon goed hoor

Denk dat het ook afhankelijk is van je pedaalspanning van je hihat enz.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 16:50]

  dinsdag 30 september 2003 @ 16:50:44 #127
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13548721
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 15:10 schreef Yokozuna het volgende:


Het is de grap juist dat een hihat mooier klinkt als de bekkens niet volledig tegelijk op elkaar klappen, als je je hihat bespeeld met je voet dan


Dat klopt maar het moet niet zo zijn dat ze scheef op elkaar liggen.
Ik kan het hier niet zo goed tekenen ------------||-----------
Maar ik bedoel dus ongeveer dat het -----------||------------ zo zit

Oftewel, ze zitten 'verschoven' t.o.v. elkaar, geen wonder dat ik af en toe een stick aan splinters sla.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 30-09-2003 16:54]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 30 september 2003 @ 16:52:07 #128
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13548771
Hehe ja ok. Dan schaven ze flink in de stokken ja

Staan ze bij jou verschoven? Bij mij ook wel 1mm ofzo, maar m'n stokjes gaan toch lang genoeg mee vind ik

  dinsdag 30 september 2003 @ 16:57:16 #129
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13548894
Eigenlijk wil ik asap een goede hihat kopen maar ik heb de clutch en alles hier liggen en ik ga hem nog eens voorzichtig in elkaar zetten.

BTW, tipboek drums zegt het ook he ... goedkope ketels met goede vellen en goed stemmen werkt prima, cymbals niet, die moet je in 1 keere goed kopen. Sorry Yoz maar m'n Peace is niet te KOOP. Trouwens, de Peace van Feedback is een andere dan de mijne. Andere cymbals en pedalen en een dempverbandje in de bass. Ik denk dat ik een oude set heb die nu niet meer te koop is. Ik zet nog wel een foto online.

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 30-09-2003 17:02]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13548931
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:50 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Hoezo niet?


Volgens mijn leraar Maar het kan kloppen, volgens mij: Je hebt dan niet meer het typische HH geluid maar meer je ride met het dikke gedeelte van de stok aangeslagen...

Anyway, ik ken er nog nietzoveel van af, dusja van vreemde uitspraken moet je niet opkijken

  dinsdag 30 september 2003 @ 16:59:06 #131
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13548950
quote:
BTW, tipboek drums zegt het ook he ... goedkope ketels met goede vellen en goed stemmen werkt prima, cymbals niet, die moet je in 1 keere goed kopen. Sorry Yoz maar m'n Peace is niet te goed. Trouwens, de Peace van Feedback is een andere dan de mijne. Andere cymbals en pedalen en een dempverbandje in de bass. Ik denk dat ik een oude set heb die nu niet meer te koop is. Ik zet nog wel een foto online.
Ok gaaf. Wat voor maten zijn het trouwens? Gok:

22" bass drum, 12-13-16" toms, 14" snare? (rest geen id)

quote:
Je hebt dan niet meer het typische HH geluid maar meer je ride met het dikke gedeelte van de stok aangeslagen..
HU?? Als je hihats schuin op elkaar komen en je slaat er op met je stokje klinken zo opeens al een ride bell/cup met de nek van je stokje aangeslagen?!?!

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 17:02]

pi_13549033
Hmm hoe zal ik het zeggen...
Op mijn manier klinkt het meer als een ride die je ipv met het kopje van de stok met het stuk eronder aanslaat... Jullie hebben het trouwens meer over natuurlijk schuin staan, bij mij staan de deksels dan ook een klein beetje open...

laat maar

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 30-09-2003 17:04]

  dinsdag 30 september 2003 @ 17:02:11 #133
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13549034
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 16:57 schreef Murgen het volgende:
Eigenlijk wil ik asap een goede hihat kopen maar ik heb de clutch en alles hier liggen en ik ga hem nog eens voorzichtig in elkaar zetten.

BTW, tipboek drums zegt het ook he ... goedkope ketels met goede vellen en goed stemmen werkt prima, cymbals niet, die moet je in 1 keere goed kopen. Sorry Yoz maar m'n Peace is niet te KOOP. Trouwens, de Peace van Feedback is een andere dan de mijne. Andere cymbals en pedalen en een dempverbandje in de bass. Ik denk dat ik een oude set heb die nu niet meer te koop is. Ik zet nog wel een foto online.


Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:03:15 #134
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13549069
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:02 schreef Maidenfan het volgende:
Hmm hoe zal ik het zeggen...
Op mijn manier klinkt het meer als een ride die je ipv met het kopje van de stok met het stuk eronder aanslaat...

Maar bij mij zullen de deksels wel meer uit elkaar staan dan bij jullie... laat maar


Ja, als je 2 hihats elkaar NIET raken klinken ze meer als een crashbekken / ride jah

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 17:05]

  dinsdag 30 september 2003 @ 17:03:49 #135
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13549090
ik zit te maffen, ik had alleen niet te goed in niet te koop willen veranderen, toch te vroeg opgestaan
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 30 september 2003 @ 17:04:46 #136
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13549118
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:03 schreef Murgen het volgende:
ik zit te maffen, ik had alleen niet te goed in niet te koop willen veranderen, toch te vroeg opgestaan
Oke, jammer
pi_13549191
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:03 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ja, als je 2 hihats elkaar NIET raken klinken ze meer als een crashbekken / ride jah


D'OH

blijven oefenen...

  dinsdag 30 september 2003 @ 17:14:58 #138
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13549347
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 17:08 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

D'OH

blijven oefenen...


Ja, maar als je hihats elkaar NIET raken klinken ze altijd meer als een ride. Of ze nou schuin of recht op elkaar komen, jij zei dat ze meer als een ride klinken als ze schuin op elkaar komen

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 30-09-2003 17:20]

pi_13549761
ah was zo niet bedoeld dan...
pi_13550109
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:29 schreef Murgen het volgende:
Tis alle waar voor z'n geld. Dat wil zeggen dat de drumkruk alleen voor lichte mensen is en het basspedaal en snarestandaard niet super zijn.
Mijn drumleraar vond dat de basspedaal gewoon rond uit klote was.. niet in die woorden en de snarestandaard ook... nawja.. nu kan ik weer gaan denken dit was ongeveer kent er iemand een perfect drumstel voor 400 euro..
pi_13550276
Bij de lokale muziekboer staat al jaren een aanbieding in de etalage, een soort Taiwan drumstel, Peace geloof ik, met de hele rambam erbij (bekkendingen, kruk, hardware) voor ¤ 495. Kan vast nog wel iets van de prijs afgepraat worden, mocht iemand het zieke idee hebben zoiets te willen kopen. Maar wel ideaal als sleepdrumstel verder, hoef je ook niet al te zuinig op te zijn enzo.
  dinsdag 30 september 2003 @ 18:05:21 #142
52237 DEAVELOFHEAVEN
5 down, many more 2 go
pi_13550366
hmm ik wil van een Pearl forum af omdat ik een elektrisch drumstel heb gekocht (ivm met buren) Iemand misschien interesse?
Diamonds!
It's like getting paid for getting laid
pi_13550598
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:05 schreef DEAVELOFHEAVEN het volgende:
hmm ik wil van een Pearl forum af omdat ik een elektrisch drumstel heb gekocht (ivm met buren) Iemand misschien interesse?
wat is de prijs, hoe is ie er aan toe en wat zit er allemaal op en aan

het zou natuurlijk handig zijn als we een foto konden zien

  dinsdag 30 september 2003 @ 20:55:14 #144
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13554830
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 15:10 schreef Yokozuna het volgende:

Het is de grap juist dat een hihat mooier klinkt als de bekkens niet volledig tegelijk op elkaar klappen, als je je hihat bespeeld met je voet dan


Das jou mening... ik heb liever een hele korte tsjiet en dat krijg je toch echt door het bijna geheel horizontaal boven elkaar te hangen...
  dinsdag 30 september 2003 @ 20:56:34 #145
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13554893
aaaaaaaaaargh ik wor gek van refreshen... ik loop altijd helemaal achter...
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:05:24 #146
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13555239
ik wordt helemaal gek van stemmen ... morgen alles een slag terug en opnieuw het verband zoeken.

Ik kwam bij toeval een nieuw nederlandstalig drummersforum tegen.

http://www.drumforum.nl/index.php

[Dit bericht is gewijzigd door Murgen op 30-09-2003 21:48]

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:49:37 #147
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13557039
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:15 schreef daanharmsen het volgende:
wat is de prijs, hoe is ie er aan toe en wat zit er allemaal op en aan

het zou natuurlijk handig zijn als we een foto konden zien


Ik stem in
[quote]Ik kwam bij toeval een nieuw nederlandstalig drummersforum tegen.

http://www.drumforum.nl/index.php[/quote]
Leuk, zal binnenkort eens registreren dan.

pi_13558173
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:49 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Ik stem in
[..]

Leuk, zal binnenkort eens registreren dan.


Doe maar want het is niet bepaald drukbevolkt
  dinsdag 30 september 2003 @ 22:24:23 #149
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13558590
drummercafe.com blijft nog het beste vind ik, zeeer uitgebreid forum met veel subcategorien. Veel diehards, ervaren (oudere) posters, serieuse posts en discussies.

Maar ik zal binnenkort es registreren op die nederlandse site, die kleinere Nederlandse sites zijn wat gezelliger

  woensdag 1 oktober 2003 @ 13:06:33 #150
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13568805
Zijn we dood gemept?
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:06:27 #151
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_13579970
Ik hoop volgende week actief op zoek te kunnen gaan naar een (oefen) drumstel. Ik heb er al 1 gezien die me iets lijkt, maar weet niet of die dan nog te koop is.
Tips voor aanschaf zijn meer dan welkom !
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_13580620
Murgen heeft het in zijn vorige posts al gezegd (UTFS ): Neem een goedkoop drumstel (<500 euro) en vervang na een maand ofzo de vellen/cymbalen naar eigen smaak...
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:29 schreef Murgen het volgende:
Tis alle waar voor z'n geld. Dat wil zeggen dat de drumkruk alleen voor lichte mensen is en het basspedaal en snarestandaard niet super zijn.

Vellen en cymbals zijn sowieso smaak gebonden dus die ga je vanzelf upgraden. Kwaliteit en afwerking van de ketels zelf en de hardware van de ketels is weinig mee mis. In de basis een goed beginnersdrumstel.


Ik zit in de zelfde positie als jij ongeveer, alleen ga ik direct beginnen in een "band" te drummen. Ik neem een drumstel van rond de 1000 euro, al dan niet 2e hands... Ben dan ook niet zó snel aan vervangen toe...

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 01-10-2003 20:39]

pi_13580860
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:06 schreef defender het volgende:
Ik hoop volgende week actief op zoek te kunnen gaan naar een (oefen) drumstel. Ik heb er al 1 gezien die me iets lijkt, maar weet niet of die dan nog te koop is.
Tips voor aanschaf zijn meer dan welkom !
Ik heb wel een oke gezien.... Sonor 503 (www.feedback.nl) paar redenen

-gaat langer denk aan (jaren)mee dan peace drumstel (vraag murgen)
-beter in alle opzichten beter in kwaliteits verhoudingen van de peace..
-bass pedaal goed
-verder heb je 2 verschillende maten... is wel handig.. ik weet niet of peace dat heeft..

Ik denk dat dit wel degene gaat worden.. als de buren het er mee eens zijn.. (heb niet echt goed contact met de buren)

Dit is dus wat de verkoper er over zij hij is dus 499 euro..

Ff nog een uitleg:

De verkoper zij dat de peace drumstel veel slapper was en na 2 jaar al mankementen begint te vertonen.. en dat zie ik namelijk niet echt zin in..

pi_13580982
Ik ben op dit moment aan het denken aan een Sonor Force 3003 of een Yamaha SCAS oid...

Iemand enige commentaar daarop? (ja sorry ben beetje obsessed door het drummen )

  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:52:37 #155
65294 Bifmeister
Wurst macht SeXy
pi_13581108
Hoe zo obsessed, drummen is gewoon gaaf!
Adieë wa!
pi_13581111
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:42 schreef Guusie het volgende:

De verkoper zij dat de peace drumstel veel slapper was en na 2 jaar al mankementen begint te vertonen.. en dat zie ik namelijk niet echt zin in..


Aan de andere kant, Sonor heeft de reputatie ijzersterk te zijn....
pi_13581199
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef Bifmeister het volgende:
Hoe zo obsessed, drummen is gewoon gaaf!
Hehe true
Ik loop al te piekeren over welke kit ik ga nemen, welke kleur enz terwijl ik nog precies 2 mnd 2 weken en 3 dagen moet wachten. Grmbl!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 22:46:56 #158
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13584524
Mja, als je een nieuwe neemt zou ik of een echt goedkope kit nemen, zodat je niet teveel geldt over de toonbank hebt gegooit als je na 3 jaar een nieuwe koopt, of gewoon meteen een fatsoenlijke (wordt moeilijk omdat je niet precies weet waar allemaal op te letten). Nahja...
quote:
Ik loop al te piekeren over welke kit ik ga nemen, welke kleur enz terwijl ik nog precies 2 mnd 2 weken en 3 dagen moet wachten. Grmbl!
Totaal 1000 euro, das een interessant bedrag
quote:
Aan de andere kant, Sonor heeft de reputatie ijzersterk te zijn....
Ja, en daar betaal je zeer duidelijk voor

Bij onze muziekzaak hebben ze wel een Force3000 staan, klinkt erg goed voor wat je ervoor betaalt. Maar voor aparte hardware kies ik eerder voor Yamaha/Pearl, daar betaal je tenminste een normaal bedrag voor.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 01-10-2003 22:52]

pi_13588060
Nah, Yoko, ik kan het niet helemaal met je eens zijn. Sonor staat hoe dank ook bekend om de Deutsche Grundlichkeit: Je koop kwaliteit, al moet ik daarbij vermelden dat voor Yamaha zeker niet anders geldt en ook een Pearl is over het algemeen geen miskoop. Sonor en Yamaha gaan bij mij vóór Pearl en als ik moet kiezen tussen een leuke Yamaha en een leuke Sonor, dan weet ik het zo net nog niet: allebei hun sterke en zwakke kanten. Kwestie van smaak uiteindelijk, denk ik.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 07:19:40 #160
59303 Ethereal
With Strength I Burn
pi_13588927
Of wat dacht je van een Tama Rockstar?? Zeker niet duur (Geloof nu 695 Euro voor de basiskit -> 10,12,14 toms, 14 snare, hihatstand, ridestand en crash boomstand)
Zitten direct al wel aardige vellen op (Kan natuurlijk altijd beter) en de hardware is niet kapot te krijgen! Zit tegenwoordig dat Starcast Mounting systeem op, en dat klinkt een stuk beter als de oude rockstars!

Alsje dan iets goedkopere bekkens neemt, blijf je onder de 1000 Euro...
Heb zelf bekkens van Stagg, maar die klinken super!! Lekkere vunzig geluid, betaalde toen 42 euro voor een 16" crash!! Is ook niet kapot te krijgen... Heb ze toen meer uit noodzaak gekocht omdat het geld op was en ik geen crash meer had, maar heb er nu nog 2 van stagg bijgekocht... En een Wuhan 17" China... Yeah!!

**Insert cool Signature here**
  donderdag 2 oktober 2003 @ 08:53:22 #161
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13589424
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 01:59 schreef Nemephis het volgende:
Nah, Yoko, ik kan het niet helemaal met je eens zijn. Sonor staat hoe dank ook bekend om de Deutsche Grundlichkeit: Je koop kwaliteit, al moet ik daarbij vermelden dat voor Yamaha zeker niet anders geldt en ook een Pearl is over het algemeen geen miskoop. Sonor en Yamaha gaan bij mij vóór Pearl en als ik moet kiezen tussen een leuke Yamaha en een leuke Sonor, dan weet ik het zo net nog niet: allebei hun sterke en zwakke kanten. Kwestie van smaak uiteindelijk, denk ik.
quote:
Je koop kwaliteit, al moet ik daarbij vermelden dat voor Yamaha zeker niet anders geldt
Zeker de verschillende kits, dat is smaakgebonden ja. Maar ik bedoelde hardware. Yamaha/Pearl hardware doet ook prima zijn werk, alleen betaal je daar een stuk minder voor. Voor een Sonor enkel pedaal koop je als het ware al een Tama Iron Cobra dubbelpedaal, wat ondertussen ook wel bewezen heeft kwaliteit te zijn.
quote:
Yamaha DTX press II E-drum Model 2003 !
1080 euro, das toch wel een mooie prijs of niet? Ben alleen nog steeds benieuwd of hij veel slechter klinkt dan een Roland TD6K..

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-10-2003 09:03]

  donderdag 2 oktober 2003 @ 09:23:51 #162
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13589856
Het is net als met auto's en vrouwen. Je kan er uren over praten

Het boekje drumtips is er net zo duidelijk over als ik. Koop wat je mooi vind en wat je moet betalen. Maar hou er rekening mee dat goed gestemde dure vellen goedkope ketels ontzettend kunnen ophalen (daar heb ik echt heel veel plezier van) terwijl je cymbals klinken naar wat ze kosten.

Dus 'Peace' ik lekker door en ga ik eerst door voor een goeie crash en vooral een goede hihat. En dan nog een splash en een china. Ik heb nu een ritme in m'n kop wat ik kan spelen, groovy, lekker ... ik zal het opnemen.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 10:29:43 #163
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13591206
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 22:46 schreef Yokozuna het volgende:
Bij onze muziekzaak hebben ze wel een Force3000 staan, klinkt erg goed voor wat je ervoor betaalt.
Een Force 3000 is een drumstel in de prijsklasse van de Delite en werd tot een paar jaar geleden gemaakt. Zeker niet te verwarren met de huidige Force 3003 en zijn voorganger Force 3001 die beiden in de prijsklasse Rockstar Export zitten.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 12:52:54 #164
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13594394
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 10:29 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Een Force 3000 is een drumstel in de prijsklasse van de Delite en werd tot een paar jaar geleden gemaakt. Zeker niet te verwarren met de huidige Force 3003 en zijn voorganger Force 3001 die beiden in de prijsklasse Rockstar Export zitten.


Eerst m'n DS verkopen. Autorijden is geen hobby meer. Voor foto's
http://www.vanvugt.org
En daarna zien we wel weer verder.

Ik ben wel benieuwd, Modern Drummer kan 1 dezer dagen op de mat vallen. Abonnement kost ongeveer 33 euro per jaar en een los nummer 9,95 euro in de winkel. Dat was snel uitgerekend.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 13:01:59 #165
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13594612
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 12:52 schreef Murgen het volgende:
Ik ben wel benieuwd, Modern Drummer kan 1 dezer dagen op de mat vallen. Abonnement kost ongeveer 33 euro per jaar en een los nummer 9,95 euro in de winkel. Dat was snel uitgerekend.
Hee is dat nieuw? Ik meen me te herinneren dat een abo buiten noord amerika net zo (on)betaalbaar was als gewoon losse nummers kopen, maar ik kan op moderndrummer.com nu niks meer vinden van die toeslag.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
pi_13603726
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 10:29 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Een Force 3000 is een drumstel in de prijsklasse van de Delite en werd tot een paar jaar geleden gemaakt. Zeker niet te verwarren met de huidige Force 3003 en zijn voorganger Force 3001 die beiden in de prijsklasse Rockstar Export zitten.


Is het modelnummeringsysteem dan niet hoger is "beter"?

In een muziekwinkel hier in de buurt kost een Sonor Force 3001 1070 euro en bij feedback een 3003 ongeveer hetzelfde.... Zijn dat dan 2 evenwaardige of niet? Bekkens/pedalen zijn waarschijnlijk niet in de prijs inbegrepen want ze staan niet bij de omschrijving...

De site van de winkel die ik bedoelde is www.leocaerts.be > drums

pi_13603761
zoals jullie al weten, ga ik waarschijnlijk een 3003 kopen. De kwaliteit van hardware/finish vind ik gewoon heel goed, en het geluid kan mee in de semi-pro klasse (pearl srx bvb)
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:38:14 #168
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13605175
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 18:39 schreef Maidenfan het volgende:

[..]
In een muziekwinkel hier in de buurt kost een Sonor Force 3001 1070 euro en bij feedback een 3003 ongeveer hetzelfde.... Zijn dat dan 2 evenwaardige of niet? Bekkens/pedalen zijn waarschijnlijk niet in de prijs inbegrepen want ze staan niet bij de omschrijving...


3001 is de voorganger van de 3003, er zijn dus een aantal dingen ge-upgrade, zoals een semi-geisoleerde tomophanging, meer finishes en andere hardware.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:35:35 #169
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13606804
Ik zweer bij Sonor! dus ga voor die sonor...
als ik een keer niks te doen heb zal ik de recensie in slagwerkkrant over 3003 eens overtypen
pi_13606863
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:52 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

Aan de andere kant, Sonor heeft de reputatie ijzersterk te zijn....


En ja dat zei hij ook hij was (bijna) niet stuk te krijgen
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:46:50 #171
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13607075
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:38 schreef Guusie het volgende:

[..]

En ja dat zei hij ook hij was (bijna) niet stuk te krijgen


Ik heb ook een Sonor... en ik raad het je echt aan... helaas zijn ze ook over gegaan op de kogel tom ophanging... ik heb nog de oude ophanging, maar das ook wel redelijk degelijk... ik ben er niet zo'n fan van, maar de rest is echt ok... vooral van de mid klasse is de prijs kwaliteit verhouding super goed... met name doordat die klasse niet in duitsland wordt gemaakt...

Ik ben er gewoon weg van... na sonor wil ik een dw... maar das een nog grotere klap geld...

pi_13607153
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:46 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Ik heb ook een Sonor... en ik raad het je echt aan... helaas zijn ze ook over gegaan op de kogel tom ophanging... ik heb nog de oude ophanging, maar das ook wel redelijk degelijk... ik ben er niet zo'n fan van, maar de rest is echt ok... vooral van de mid klasse is de prijs kwaliteit verhouding super goed... met name doordat die klasse niet in duitsland wordt gemaakt...

Ik ben er gewoon weg van... na sonor wil ik een dw... maar das een nog grotere klap geld...


Ja ik wil de SONOR 503.. zo beginners drumstel hij was veel beter dan de peace.. dus ik ga morgen afspraken maken met mijn buren... en met mijn ouders.. en dan kopen 10 oktober, heb ik hem waarscchijnlijk in huis!!!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 21:21:56 #173
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13607920
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 20:49 schreef Guusie het volgende:

[..]

Ja ik wil de SONOR 503.. zo beginners drumstel hij was veel beter dan de peace.. dus ik ga morgen afspraken maken met mijn buren... en met mijn ouders.. en dan kopen 10 oktober, heb ik hem waarscchijnlijk in huis!!!


wat kost die 503?
pi_13608547
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 21:21 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

wat kost die 503?


¤500
pi_13608628
Wie heeft er Dubbele Bass Drum oefeningen????
'k Bedoel dus Dubbel Pedaal geen 2 bassdrums!
Ooh ja.. Wie wil weten wat Flanger is en wil weten hoe je Flanger moet spelen?

Latrzzzz

  donderdag 2 oktober 2003 @ 22:19:22 #177
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13609460
quote:
Wie heeft er Dubbele Bass Drum oefeningen????
'k Bedoel dus Dubbel Pedaal geen 2 bassdrums!
Ooh ja.. Wie wil weten wat Flanger is en wil weten hoe je Flanger moet spelen?
Dubbelbass, waar op te letten:

1. Goede pedaalsettings vinden. Kwestie van veel experimenteren met veerspanning, klopper-slagvel hoek, pedaal-grond hoek etc.

2. Sweet-spot op je pedaal vinden. Ook een kwestie van experimenteren (het is net als het goede punt om je stokjes vast te pakken, het punt waar je maximale terugslag krijgt met de kleinste inspanning)

3. Linkerpedaal bijna symmetrisch opstellen t.o.v. je rechterpedaal voor zo klein mogelijk weerstand/maximale soepelheid van je linkerpedaal.

4: Liefst een gat in je bassdrum resonantievel, luchtdruk in je bassdrum wordt lager -> natuurlijkere terugslag van je kloppers.

5. Veel oefenen. (met nummers meespelen en zelf dubbelbassrolls erin gooien, of met een metronoom oefenen (saaier) )

6. Niet te snel resultaten verwachten

quote:
helaas zijn ze ook over gegaan op de kogel tom ophanging...
Helaas? Een kogelophangsysteem maakt het juist makkelijker je toms snel en precies op te hangen in de hoeken die jij wilt. Vind het juist een hardstikke goede ontwikkeling, op drumles hebben de 2 Yamaha drumstellen die zo'n ophanging al hadden, gewoon handig.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 02-10-2003 22:50]

pi_13609745
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:19 schreef Yokozuna het volgende:

Dubbelbass:

1. Goede pedaalsettings vinden.
2. Sweet-spot op je pedaal vinden.
3. Veel oefenen. (met nummers meespelen en zelf dubbelbassrolls erin gooien, of met een metronoom oefenen (saaier) )

Tip: Linkerpedaal bijna symmetrisch opstellen t.o.v. je rechterpedaal voor zo klein mogelijk weerstand/maximale soepelheid van je linkerpedaal.
Tip2: Minimaal 1 gat in je bassdrum resonantievel, luchtdruk in je bassdrum wordt kleiner -> natuurlijkere terugslag van je kloppers.
Tip3: Niet te snel resultaten verwachten


Keej Thnx!!!
  donderdag 2 oktober 2003 @ 22:50:42 #179
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13610294
Heb hem even ge-edit
pi_13610361
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:50 schreef Yokozuna het volgende:
Heb hem even ge-edit
niets nieuws onder de zon met andere woorden

Vandaag weer drumles gehad. Het ging vrij goed, vrijwel alles lukte na een paar keer proberen en het deed echt deugd om eens een beetje vooruitgang te boeken... Ik begin het er eindelijk een beetje in te krijgen.

  vrijdag 3 oktober 2003 @ 00:03:30 #181
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13612166
Ik ook weer drumles gehad vandaag. Was weer érg gaaf

Een stukje met Linkin Park - In the End meegespeeld. Ging best ok maar die 16e bass x4 is vrij pittig dus deden we regelmatig ipv de 2e bass een floor
Vervolgens hebben we nog wat samba geprobeerd... das écht GAAF

Relevant?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 11:42:39 #182
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13618224
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:19 schreef Yokozuna het volgende:

Helaas? Een kogelophangsysteem maakt het juist makkelijker je toms snel en precies op te hangen in de hoeken die jij wilt. Vind het juist een hardstikke goede ontwikkeling, op drumles hebben de 2 Yamaha drumstellen die zo'n ophanging al hadden, gewoon handig.


Haha helemaal met je eens. Ik heb ook een Yamaha set, en daarbij is het -juist- fijn joh! Zo zijn de toms echt makkelijk goed te zetten.
Relevant?
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:39:52 #183
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13621070
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 00:03 schreef twijfel het volgende:
Ik ook weer drumles gehad vandaag. Was weer érg gaaf

Een stukje met Linkin Park - In the End meegespeeld. Ging best ok maar die 16e bass x4 is vrij pittig dus deden we regelmatig ipv de 2e bass een floor
Vervolgens hebben we nog wat samba geprobeerd... das écht GAAF


Haha, dat nummer hebben wij ook gedaan met drumles en m'n drumleraar stelde ook voor de floor tom te gebruiken, vonk duf klinken. Gewoon die 16'e met enkel pedaal gespeeld, dat was dat fijne DW pedaal met perfecte settings, ging ook goed. Wel een goed nummer om je rechtervoet te oefenen, er zijn wel meer van die nummers met een paar snelle bassdrum aanslagen achter elkaar, die dan net te doen zijn met 1 pedaal Disturbed heeft ook zo'n nummer, ben de naam even kwijt.

Anders limp bizkit wel, dat zit vol met doubles op de bassdrum Dat speelde ik in het begin vaak mee, kreeg je echt moeie rechtervoet van na een album mee spelen, maar het zijn dus ook erg goede oefeningen om strakke dubbels te spelen op je pedaal.

quote:
Ik begin het er eindelijk een beetje .... in te krijgen
Zin? Had je dat nog niet dan?

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 13:47]

  vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:44:07 #184
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13621189
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:19 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Helaas? Een kogelophangsysteem maakt het juist makkelijker je toms snel en precies op te hangen in de hoeken die jij wilt. Vind het juist een hardstikke goede ontwikkeling, op drumles hebben de 2 Yamaha drumstellen die zo'n ophanging al hadden, gewoon handig.


Haha zo'n antwoord had ik al wel verwacht... je hebt gelijk over het instellen, maar de goedkopere versies zijn snel lam (weet ik uit ervaring) en dat vind ik toch niet echt plezant... verder vind ik het er persoonlijk minder uitzien... ik zal eens kijken of ik een foto van mijn ophanging kan krijgen... ik ben op het drumgebied een echte duitser... strak en degelijk! ik heb mijn toms nu 1 keer ingesteld... heb vaste plek op mijn rek en voor de rest zitten er allemaal locks op... dus als er iemand snel is het instellen van zijn toms ben ik dat wel... gewoon klik en erin...
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:48:22 #185
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13621313
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:39 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Anders <b>limp bizkit</b> wel, dat zit vol met doubles op de bassdrum Dat speelde ik in het begin vaak mee, kreeg je echt moeie rechtervoet van na een album mee spelen, maar het zijn dus ook erg goede oefeningen om strakke dubbels te spelen op je pedaal.
[..]


Haha.. John Otto heeft mij ongeveer leren drummen... ik heb CSATHFW misschien wel een jaar in mijn cd speler gehad naast me drumstel... en maar spelen en maar spelen... het leuke aan die partijen is is dat het allemaal simpele dingen zijn die hij heeft vermoeilijkd dus kan je het makkelijk weer makkelijker maken... dat heb ik ook gedaan en langzaam leer je dan alle partijen van buiten... aan te raden dus...
  vrijdag 3 oktober 2003 @ 13:50:56 #186
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13621387
quote:
maar de goedkopere versies zijn snel lam (weet ik uit ervaring)
Yamaha Stage Customs zijn niet superduur, we hebben er 1 tje een paar jaar op drumles staan, blijft gewoon goed. Er staat ook nog een oudere Yamaha (Action ofzo) met zo'n systeem, werkt ook nog. Ik vind het niet lelijker (boeit me ook niet echt trouwens).

Met de rest heb ik geen ervaring. Bedoel je met goedkoop, Thunder/Pulse? Hebben die wel zulke systemen? Ik heb mijn toms nu met het oude normale systeem ook gewoon goed staan, kan hier ook mee, maar die kogelsystemen vind ik gewoon handiger. Maargoed, het systeem wordt steeds meer standaard dus ik mag niet klagen

quote:
dat heb ik ook gedaan en langzaam leer je dan alle partijen van buiten... aan te raden dus...
Jeah, bovendien is het drumgeluid kickass. Alleen het tomgeluid was een beetje slecht, maar die werden toch bijna niet gebruikt En hij slaat zo lekker hard op de snare, en dat met ritmische gitaarpartijen en bassdrum daaronder. Ik vind niet veel nu-metal bands goed, maar die groove bij veel Limp Bizkit nummers vind ik toch gewoon gaaf.

Ik weet eigenlijk nieteens welke cd ik van hun heb, maar het is die met "my way or the highway" enzo. En zo'n balle nummer met Xzibit erop

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 03-10-2003 14:02]

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 10:37:41 #187
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13641031
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2003 13:50 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Yamaha Stage Customs zijn niet superduur, we hebben er 1 tje een paar jaar op drumles staan, blijft gewoon goed. Er staat ook nog een oudere Yamaha (Action ofzo) met zo'n systeem, werkt ook nog. Ik vind het niet lelijker (boeit me ook niet echt trouwens).

Met de rest heb ik geen ervaring. Bedoel je met goedkoop, Thunder/Pulse? Hebben die wel zulke systemen? Ik heb mijn toms nu met het oude normale systeem ook gewoon goed staan, kan hier ook mee, maar die kogelsystemen vind ik gewoon handiger. Maargoed, het systeem wordt steeds meer standaard dus ik mag niet klagen
[..]

Jeah, bovendien is het drumgeluid kickass. Alleen het tomgeluid was een beetje slecht, maar die werden toch bijna niet gebruikt En hij slaat zo lekker hard op de snare, en dat met ritmische gitaarpartijen en bassdrum daaronder. Ik vind niet veel nu-metal bands goed, maar die groove bij veel Limp Bizkit nummers vind ik toch gewoon gaaf.

Ik weet eigenlijk nieteens welke cd ik van hun heb, maar het is die met "my way or the highway" enzo. En zo'n balle nummer met Xzibit erop


Dat is Chocolate Starfish And The Hotdog Flavored Water .... jaja het is wat... maar inderdaad je hoord meer drummers die limp bizkit goed vinden om de drums... ik vind de rest niet echt uitzonderlijk goed maar drummen is leuk met hun...
pi_13643925
Force 3000 is inderdaad een duurder model, omdat het gebruik maakt van scandinavisch berkenhout...de 3001/3003 maken gebruik van een maple/basswood combinatie, en komen ergens uit een fabriek in het oosten (trouwens de zelfde fabriek heb ik begrepen waarde Mapex Pro M vandaan komt).

Kwaliteit is er absoluut niet minder op, bij sonor zit je wat dat gewoon goed, voor de prijs vind ik de 3003 met kop en schouders boven de rockstar custom/pearl ELX uitsteken (en qua klank ook)

pi_13645457
Hoe hebben jullie het met je buren geregeld van ut drummen.. ik moet nog een ff stategie zoeken, en durfen. heb namelijk niet zo'n goede band met mijn buren :S
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 17:26:15 #190
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13647530
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 15:20 schreef Guusie het volgende:
Hoe hebben jullie het met je buren geregeld van ut drummen.. ik moet nog een ff stategie zoeken, en durfen. heb namelijk niet zo'n goede band met mijn buren :S
Ik heb een zakelijk briefje getypt, dat ik snap dat het drummen misschien overlast veroorzaakt en dus op vaste tijden (1 uur per dag) zal drummen. Blabla... Heb voor half 4 tot half 5 gekozen, dan zijn de meeste mensen nog niet terug van werk...

Bij links+rechter buren in de brievenbus gedaan, verder nooit meer iets van gehoord dus gaat goed. Achteraf bleek dat ze mijn gedrum niet meer horen sinds we kunststof kozijnen met rubberen afsluiting hebben (loststaand huis).

Nahja, het hangt van je situatie af, dis maar een voorbeeld hoe je het zou kunnen doen.

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:36:23 #191
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13650526
Gewoon aanbellen, vertellen dat je gaat drummen, dat je dat probeert te doen op tijdstippen dat er weinig mensen thuis en of misschien slapen en dat ze moeten gewoon even moeten laten weten als het ze echt niet uitkomt. Baby die slaapt, migraine-gevallen, nachtdiensten. Als je buren normale mensen zijn dan hebben ze respect voor je aktie en zullen ze je best credit geven. Notoire zeikerds, die zijn er namelijk ook, negeren. D.w.z., als het er op neer komt dat het nooit goed is dan heb je de wet achter je. Tot 22.00 uur mag je doen wat je wil. Komt vanzelf de wijkagent op de koffie ... oh, je woont naast de wijkagent

Vanmiddag toch de hihat en crash van de Peace vervangen. Door de Paiste 802 serie, 13 inch hihat en 16 inch crash. De 14 inch crash van Peace is zo dun en geeft zo'n breed en smerige crash dat Drumkruk zich al afvroeg of ik een China had hangen .... dat wordt de nieuwe functie van dat bekken.

In de etalage van Tierolf zitten drummen, die kit had de 802 namelijk staan. Ja, ik ben best blij ... en weer veel centjes armer.

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13650656
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:36 schreef Murgen het volgende:
Komt vanzelf de wijkagent op de koffie ... oh, je woont naast de wijkagent
No shit, ik woon écht naast een politieagent
  zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:47:25 #193
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13650818
quote:
dat wordt de nieuwe functie van dat bekken
Hehe, handig toch

802's jah, die heeft Metamorphozis ook. Heb ze zelf nog nooit gehoord, klinken ze vrij elder, of juist donkerder?

Bij Tierolff verkopen ze nu trouwens een hoop drum DVD's, staan in een rekje naast de Kasaa, staat een hoop interessants tussen. Alleen stikhoge prijzen, 30-40 euro zei de verkoper.

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 19:50:44 #194
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13650911
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:41 schreef Maidenfan het volgende:

[..]

No shit, ik woon écht naast een politieagent


En toch blijft dit gelden
quote:
Tot 22.00 uur mag je doen wat je wil.
Je kunt aanbellen, of een briefje door de bus douwen als je dat makkelijker vindt. Bij mij vonden ze het zoieso al netjes dat ik hen op de hoogte had gebracht, terwijl ze er eigenlijk nooit last van hadden

Guusie, woon je in een rijtjeshuis?

pi_13651391
Mij horen ze niet, er is 6 meter tussen beide muren, en het "repetietielokaal" is de kelder (met isolatie) .

Daarbij komt nog dat ik helemaal geen drumstel heb

pi_13653590
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:50 schreef Yokozuna het volgende:
Guusie, woon je in een rijtjeshuis?
yep in utrecht [rijnsweerd] geen idee of daar de isolatie goed is maar we hebben ons huis net verbouwd dus ik hoop het wel..

Ik denk dat ik met mijn vader een zakelijk brief schrijf aan de buren, en dan hoop ik maar dat het goed gaat, mijn voorkeur gaat ook uit naar 4tot5.

Trw, die buren van me hebben niet veel te klagen omdat hun zonen gingen om 7 uur 's avonds keiharde muziek luisteren en saxephoon spelen dus ze staan nog bij mij in het krijt!

  zaterdag 4 oktober 2003 @ 22:54:22 #197
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13655030
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2003 19:47 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

[quote]
802's jah, die heeft Metamorphozis ook. Heb ze zelf nog nooit gehoord, klinken ze vrij elder, of juist donkerder?


De ride is helder, goeie ping, Crash is een stuk donderder maar wel lekker precies en de hihat stevig en redelijk neutraal. Breed inzetbaar. Onderste bekken zwaarder dan het bovenste. Lees anders hun eigen omschrijving op de paiste.com site. hihat speelt lekker, verschil met die bekkens van peace is dag en nacht.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13657686
quote:
Trw, die buren van me hebben niet veel te klagen omdat hun zonen gingen om 7 uur 's avonds keiharde muziek luisteren en saxephoon spelen dus ze staan nog bij mij in het krijt!
Dat is mooi klote, een saxofoon! Mijn vroegere buurman speelde ook op zo'n vervelende toeter, dat geluid ging door merg en been en ook door mijn slaapkamer/drumkamer, want die zat pal naast zijn muziekkamer. Had afgesproken anderhalf uur per dag toen, maar als ik er een paar minuten overheen ging zat die gek alweer te klagen en dat getoeter mocht dan van hem wel de godganse dag.
Het moge duidelijk zijn dat hier een jeugdtrauma aan het licht is gekomen
Desalnietemin is er in overleg een boel te regelen en probeer daarnaast zo goed mogelijk te isoleren. (wanden geluidsdicht maken voor zover mogelijk, drumpodium(pje), etc.).
  zondag 5 oktober 2003 @ 09:44:25 #199
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13659447
Lachen ... mijn ene buurman werkt ook bij de politie en de andere buurman speelt sax en keyboard, en zijn dochters trompet en klarinet en z'n zoon drums. Gelukkig zijn de huizen vrijstaand geschakeld door de garage en hoor je niemand tenzij je buiten bent.

Tot nu toe heeft er niemand geklaagd, alleen maar opmerkingen dat ik vooruit ga ... als beginner kan je ook moeilijk achteruit gaan he?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  zondag 5 oktober 2003 @ 12:03:46 #200
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13660605
Weet iemand misschien een goede bekken die ik bij mijn set kan kopen? Ik heb nu een Yamaha stage custom met 302 serie bekkens. Alleen ik mag (van m'n ouders) een bekken erbij kopen. Nu is alleen de vraag, welk type bekken ik het beste kan nemen, die ook nog redelijk klinkt bij de 302's die ik al heb?

Mijn muziekale voorkeur gaat uit naar hardrock/metal. Ik vind een Zildjian Dark Thin Crash 16" erg mooi klinken, maar zou die ook bij die 302's nog ok klinken? Of moet ik wijken naar de 802's misschien?

Dank

Relevant?
  zondag 5 oktober 2003 @ 12:14:11 #201
24054 search64
Avec le grande
pi_13660812
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 12:03 schreef twijfel het volgende:
Weet iemand misschien een goede bekken die ik bij mijn set kan kopen? Ik heb nu een Yamaha stage custom met 302 serie bekkens. Alleen ik mag (van m'n ouders) een bekken erbij kopen. Nu is alleen de vraag, welk type bekken ik het beste kan nemen, die ook nog redelijk klinkt bij de 302's die ik al heb?

Mijn muziekale voorkeur gaat uit naar hardrock/metal. Ik vind een Zildjian Dark Thin Crash 16" erg mooi klinken, maar zou die ook bij die 302's nog ok klinken? Of moet ik wijken naar de 802's misschien?

Dank


Ik zou geen rekening houden met je 302's als ik jou was. Op gegeven moment wil je toch wat betere bekkens, dus kies maar gewoon iets uit dat je mooi vind klinken IMHO.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  zondag 5 oktober 2003 @ 12:22:34 #202
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13660991
Inderdaad, koop een crash waar je lang plezier van hebt (dat je niet achteraf denkt, hm, ben niet echt enthousiast over, maar hij past wel bij mijn 302's!). Paiste 802's kun je inderdaad proberen, Paiste Alpha's kun je ook proberen, dat zijn midrange bekkens, passen goed bij een midrange drumstel kwa prijs. Wel opletten, want sommige Alpha's klinken echt zwaar gaar en klinken alleen goed als je er flink hard op ramt, slechte response dus. In het drumtip boekje heb je wel kunnen lezen dat een crash een crash geluid moet maken, ook als je er zacht op slaat.

Soms staan er toevallig bij Stagg nog enkele goede crashes bij voor een zeer lage prijs, gewoon proberen. Sommige Stagg splashes vind ik nog beter klinken dan topmodellen van Paiste of Zildjian, gewoon kwestie van smaak. Stagg maakt ook een hoop troep. Duurder wil dus niet perse zeggen dat bekkens in jou oren beter klinken. Als geld geen punt is zou ik gaan kijken naar Zildjian K/A customs, Sabian AA/AAX/HHX en wat ze nog meer hebben in de winkel.

Gewoon niet te gehaast je keuze nemen. Probeer gerust een hoop bekkens uit, in een goede zaak kan dat gewoon. Zeker als je iets koopt van 150-200 euro (ofzo).

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-10-2003 12:28]

pi_13661408
Ik wil ook drummen, als ik wat meer tijd (en geld) heb ga ik naast gitaarlessen ook drumlessen volgen. Ik wilde het al heel lang maar nu begint het steeds meer te kriebelen! Wat kostdat nou eigenlijk, een redelijk drumstel?
  zondag 5 oktober 2003 @ 13:01:07 #204
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13661704
Je hebt drumstellen met alles erbij voor 280 euro.

Beetje fatsoenlijk drumstel, tja, hangt er vanaf wat je onder fatsoenlijk verstaat. Goed stemmen is het halve werk.

Ik zou OF gewoon een 2ehands/oefendrumstelletje kopen van dus 280 euro, zodat je niet veel geld hebt "verspilt" als je daarna een betere koopt. Of meteen een goeie kit koopt (als je er al genoeg van weet) zodat je daarna niet binnen een paar jaar bijna je hele kit hoeft up te graden.

  zondag 5 oktober 2003 @ 14:05:40 #205
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13663190
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 12:45 schreef inkie1010 het volgende:
Ik wil ook drummen, als ik wat meer tijd (en geld) heb ga ik naast gitaarlessen ook drumlessen volgen. Ik wilde het al heel lang maar nu begint het steeds meer te kriebelen! Wat kostdat nou eigenlijk, een redelijk drumstel?
WAT is een redelijk drumstel?

Ik denk dat een redelijk drumstel met goede vellen en goede cymbals minstens 1.000 - 1.500 euro kost. Ongeacht merk en kwaliteit ketels. De echte kosten zitten in de cymbals, vellen en hardware.

Greetz, drummer-dad

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13663211
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 14:05 schreef Murgen het volgende:

[..]

WAT is een redelijk drumstel?

Ik denk dat een redelijk drumstel met goede vellen en goede cymbals minstens 1.000 - 1.500 euro kost. Ongeacht merk en kwaliteit ketels. De echte kosten zitten in de cymbals, vellen en hardware.

Greetz, drummer-dad


Dat is misschien idd de betere vraag.. tja met gitaar ben ik al erg kieskeurig, maar ja dat speel ik ook al zeker 10 jaar...
  zondag 5 oktober 2003 @ 14:12:40 #207
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13663376
Hoeveel geld heb je / zou je beschikbaar hebben?
pi_13663518
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 14:12 schreef Yokozuna het volgende:
Hoeveel geld heb je / zou je beschikbaar hebben?
Oooh op het moment nog helemaal niks..... arme student heeh, maar over een tijdje als ik weer wa bijbaantjes heb enzo! Dus nog niet echt zicht op Maar ga soms in de repetitieruimte al stiekem achter dat ding zitten
pi_13664791
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 14:17 schreef inkie1010 het volgende:

[..]

Oooh op het moment nog helemaal niks..... arme student heeh, maar over een tijdje als ik weer wa bijbaantjes heb enzo! Dus nog niet echt zicht op Maar ga soms in de repetitieruimte al stiekem achter dat ding zitten


Ik volg nu ook gewoon les zonder eigen materiaal. Het lukt een beetje, ik kan niet alle dingen even perfect maar dat doet er niet echt veel toe. Als je in een repetietieruimte kan oefenen kan je misschien een set lessen volgen zonder een drumstel. Dan weet je ineens of je ermee wil doorgaan.

Wel, je leert het beter met elke dag een kwartiertje dan één keer in de week een uur in een oefenruimte te spelen.

  zondag 5 oktober 2003 @ 16:57:07 #210
52891 twijfel
Hollow Ground
pi_13667685
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 12:22 schreef Yokozuna het volgende:
Zeker als je iets koopt van 150-200 euro (ofzo).
Dat is ook ongeveer mijn budget. 200 Euro is écht het maximale. Maar heb je voor dat geld ook iets van een Zildjian K Custom bijvoorbeeld?
Relevant?
pi_13668692
Weet iemand of de drumstellen bij Feedback met of zonder bekkens zijn? 1100 euro voor die Force 3003 zou nog gaan maar als ik nog cymbalen en een drumkruk moet kopen word het krapjes...

Ik vind in Belgie overigens alleen maar winkels die de 3001 verkopen voor dezelfde prijs en de Feedback in Rotterdam is nog haalbaar én ze hebben daar ook de vergelijkbare Yamaha kits dus vandaar.

pi_13669412
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 17:42 schreef Maidenfan het volgende:
Weet iemand of de drumstellen bij Feedback met of zonder bekkens zijn? 1100 euro voor die Force 3003 zou nog gaan maar als ik nog cymbalen en een drumkruk moet kopen word het krapjes...
als goed is krijg je bij een normale force 3003 set een kruk, plus 2 chrash/ride standaarden.

Drumstellen worden practisch altijd verkocht zonder bekkens.

pi_13669453
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 16:57 schreef twijfel het volgende:
200 Euro is écht het maximale. Maar heb je voor dat geld ook iets van een Zildjian K Custom bijvoorbeeld?
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20


http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm

zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven

  zondag 5 oktober 2003 @ 18:30:03 #214
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13669817
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:

[..]

14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20


http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm

zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven


Tjees wat duur... ben ik blij dat ik niet van die sound hou.... geef mij maar A Custom of Avedis...
pi_13669839
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:11 schreef Carn het volgende:

[..]

als goed is krijg je bij een normale force 3003 set een kruk, plus 2 chrash/ride standaarden.

Drumstellen worden practisch altijd verkocht zonder bekkens.


En de hihat stand en het baspedaal?

[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 05-10-2003 18:46]

  zondag 5 oktober 2003 @ 19:16:11 #216
24054 search64
Avec le grande
pi_13670793
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:

[..]

14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20


http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm

zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven


Dat is echt belachelijk duur! Ik heb destijds 300 euro voor mijn 20 inch K custom ride betaald en minder dan 250 voor mijn 18 inch K medium thin dark crash.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_13671343
jah, met beetje mazzel kan je bij een goede winkel denkik wel 20 tot 30% korting krijgen. Ligt ook aan periode, als er een verandering is in de serie (bvb nieuwe opdruk) dan wil men wel eens de wat oudere bekkens goedkoper maken.
zo kom ik bvb aan mn 3 K splashes
  maandag 6 oktober 2003 @ 09:15:54 #218
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13681890
Er is ook een verschil tussen op voorraad hebben en niet op voorraad hebben. Oudste truuk van het boek.

Ik ben eens bij Feedback langsgereden maar die hadden net een Sonor met 802 bekkens verkocht en aangezien de trotse koper met zoon en verkoper bezig waren met stemmen en uitleggen kon ik ze daar niet proberen.

Ze waren wel goedkoper dan Tierollf maar hadden geen 802 meer op voorraad. Verder adviseert iedereen je om bekkens zelf te spelen/uit te proberen en als ze je bevallen die set te nemen en niet hetzelfde type uit een doos in het magazijn. Dus zat ik afgelopen zaterdagmiddag in de etalage van Tierolff te spelen ... soort van eerste gig als het ware.

Overigens bedroeg het verschil in prijs tussen Tierolff en Feedback voor de Paiste 802 20'ride, 13' hihat en 16' crash 6 euro. Feedback biedt ze in een doos aan voor 399 euro (14' hihat) en bij Tierolff heb ik ze voor 405 euro totaal los gekocht. Veel geld ja ... maar nou ben ik voorlopig klaar ... alhoewel die snarestandaard ook solliciteert om een steviger exemplaar

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 6 oktober 2003 @ 09:21:23 #219
57098 NoT-YouR-MaN
Drugs are bad mkay?
pi_13681950
Ik zoek LP (Latin Percussion) Timbales in NL. Ik heb wat geprobeerd met google te vinden maar dit is me overigens niet gelukt.
Kan iemand mij een adres geven van een winkel waar ik Timbales kan vinden?

Als tweede vraag: Ik heb via ebay een aantal timbales kunnen vinden, waaronder die dan LP, maar ik moet zeggen dat de prijzen daar een stuk voordeliger zijn als op de website van LP. Waarom is dit zo?
Is het verstandig om over te gaan voor zo'n aankoop via Ebay?

http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&krd=1&from=R8&MfcISAPICommand=GetResult&ht=1&SortProperty=MetaEndSort&query=timbales

[edit]
Mocht je een Timbales speler zijn wil je dan mij even toevoegen op je MSN: pm_pain@hotmail.com
[/edit]

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.
pi_13682772
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:30 schreef Maidenfan het volgende:

En de hihat stand en het baspedaal?


ja

zijn nog goede ook nog. 400 serie geloof ik

  maandag 6 oktober 2003 @ 10:21:28 #221
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13682893
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 09:21 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik zoek LP (Latin Percussion) Timbales in NL. Ik heb wat geprobeerd met google te vinden maar dit is me overigens niet gelukt.
Kan iemand mij een adres geven van een winkel waar ik Timbales kan vinden?
www.drumland.nl in Badhoevedorp heeft naast veel drumstellen ook veel percussie staan, ik weet het niet zeker maar ik denk dat ze ook LP timbales hebben.
quote:
Als tweede vraag: Ik heb via ebay een aantal timbales kunnen vinden, waaronder die dan LP, maar ik moet zeggen dat de prijzen daar een stuk voordeliger zijn als op de website van LP. Waarom is dit zo?
Is het verstandig om over te gaan voor zo'n aankoop via Ebay?
Op de site van LP zie je adviesprijzen staan. Bij vrijwel alle merken is het zo dat ze er van uit gaan dat winkels korting willen geven. Zodoende zijn adviesprijzen belachelijk hoge prijzen.
Bewust of onbewust, voor veel mensen telt niet alleen de prijs, maar ook zeker de korting die ze krijgen. Als je veel korting hebt gekregen heb je een goede deal gemaakt!!

Ik zou eens gaan zoeken naar websites van drumzaken. Aan de hand van prijzen van andere artikelen die er wel op staan merk je al snel of ze goede prijzen hebben of niet.

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  maandag 6 oktober 2003 @ 10:30:41 #222
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13683055
Gehoorbescherming ... nodig! Ik zit nu regelmatig gewoon lekker te drummen en ik merk dat als ik op m'n groove-stoel zit ik vooral m'n snare harder ga bespelen ... na een kwartiertje al suizende oren.

Ik zoek dus oordopjes die de voor drummers gemaakt worden. Iemand tips en links?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  maandag 6 oktober 2003 @ 11:23:47 #223
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_13684307
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 10:30 schreef Murgen het volgende:
Gehoorbescherming ... nodig! Ik zit nu regelmatig gewoon lekker te drummen en ik merk dat als ik op m'n groove-stoel zit ik vooral m'n snare harder ga bespelen ... na een kwartiertje al suizende oren.

Ik zoek dus oordopjes die de voor drummers gemaakt worden. Iemand tips en links?


Er zijn muzikantenoordoppen bij je lokale muziekhandelaar/gitaarzaak te koop. Ik heb zelf de Alpine Musicsafe. Deze zijn ideaal omdat ze het hele frequentiegebied evenredig dempen en niet zoals gewone oordoppen alleen hoge tonene dempen.
Ze kosten iets van 27 Eypo geloof ik.
Trying is the first step towards failure
  maandag 6 oktober 2003 @ 14:18:20 #224
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13688355
Hoe zit het met jullie en de beveiliging van je drumstel... daarmee bedoel ik dat als je je kit versleept dat je hem in dozen of hoezen doet... ik heb voor al mijn trommels een hoes en een bekkenkoffer... ik heb alleen nog niets voor mijn hardware weten jullie daar iets leuks op behalve een golfbag?

T

pi_13695693
sorry drumkruk, heb nog geen eens een drumstel..
guusie gaat morgen zijn eerste drumstel aanschaffen/krijgen en op zijn verjaardag van zijn ouders krijgen/een beetje kopen (moet wat bijbetalen) grr.. wat heb ik zin in die dag.......
pi_13695950
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 19:02 schreef Guusie het volgende:
sorry drumkruk, heb nog geen eens een drumstel..
guusie gaat morgen zijn eerste drumstel aanschaffen/krijgen en op zijn verjaardag van zijn ouders krijgen/een beetje kopen (moet wat bijbetalen) grr.. wat heb ik zin in die dag.......
have fun ermee, ik heb nog ff langer in't vooruitzicht en als je het eenmaal hebt is deze periode zo vergeten
pi_13696036
dank

Guusie heeft ook gelijk zijn drumstel in zijn avantar gezet

tis een sonor 503 met paiste bekkens

  maandag 6 oktober 2003 @ 21:30:19 #228
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13699464

Ik vond deze wel netjes opgesteld Mike Pontnoy's kit bij Transatlantic.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:05]

  maandag 6 oktober 2003 @ 21:33:01 #229
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13699572
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 18:13 schreef Carn het volgende:
14" K' Custom Dark Crash 251,60
15" K' Custom Dark Crash 272,00
16" K' Custom Dark Crash 299,20
17" K' Custom Dark Crash 326,40
18" K' Custom Dark Crash 350,20


http://www.serlui.nl/prijzen/Zildjian/zildjian.htm

zijn verkoop prijzen, beetje winkel kan je wel 10 tot mischien 15% korting geven


Adviesprijzen jep Een Iron Cobra dubbelpedaal had ook een adviesprijs van 999 gulden, Feedback verkocht ze toen voor rond de 750 gulden. Die 16" K-custom zal Feedback ook wel voor 235 euro ofzo verkopen
quote:
Er zijn muzikantenoordoppen bij je lokale muziekhandelaar/gitaarzaak te koop. Ik heb zelf de Alpine Musicsafe. Deze zijn ideaal omdat ze het hele frequentiegebied evenredig dempen en niet zoals gewone oordoppen alleen hoge tonene dempen.
Ze kosten iets van 27 Eypo geloof ik.

Ik heb ook Alpine oordopjes (Nederlands merk), kostten toen rond de 50 gulden jah. Met 2 verschillende filters (kunt kiezen welke je erin doet). Dat deze filters alle tonen evenredig dempen is grote onzin, maar ze dempen zeker al veel evenredigER dan standaard bouwvakker-foam oordopjes. Ik zou zeker voor filters gaan, ze zijn veel duurder dan foam oordopjes, maar je kunt ze elke dag overnieuw gebruiken (ik gebruik ze nu een jaar) en geven gewoon een veel gedempt beter geluid dan foam-oordopjes.

Bezoek deze site es: http://www.alpine.nl/muziek.htm
Info over wat te hard is, hoe lang je bloodgesteld mag worden, waar de oordopjes te koop zijn enz. welke soorten je hebt, met de voor en - nadelen. Ortoplasten zijn de duurste oordopjes, m'n leraar heeft die, kosten ongeveer 150 euro en worden volgens mij op maat gemaakt. Als je 6 uur per dag drumt, en dat jaren lang, dan is 150 euro natuurlijk niet echt noemenswaardig. Ik weet niet of er meer merken zijn die filters verkopen, er is blijkbaar niet echt een markt voor. Veel mensen kennen ook niets anders dan foamdopjes, of gebruiken uberhaupt niets, helaas.

quote:
Muziek
Voorbeelden van muziekinstrumenten en de bijhorende geluidsniveaus zijn nagenoeg onmogelijk. Afgezien van de gebruiker zelf is ook de omgeving een essentiële factor. Algemeen kan worden gesteld dat muziek nagenoeg altijd de veilige grens overschrijdt.
Ik schat dat gemiddeld ongeveer 5% van de bezoekers van festivals oordopjes draagt? Ik vergeet ze heel vaak. Die Alpine dingen en andere zelfde soorten filters zijn toch bijna niet te zien

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 06-10-2003 22:10]

  maandag 6 oktober 2003 @ 22:09:13 #230
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13700724
ik heb ook die alpine dingen! tegek!
en over die setup van mike portnoy... das dus precies wat leuk is voor mij... ik heb mijn trommels net zo opgesteld precies zelfde hoek met kleine tom en snare ik heb alleen die laatste floor niet...

en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!! mja... Zildjian... dat zit er bij mij echt/helaas ingeburgerd... alhoewel A Custom ze ook heeft... wat lul ik...

agh schijt... ik zie het allemaal wel...

  maandag 6 oktober 2003 @ 22:13:12 #231
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13700843
quote:
en over die setup van mike portnoy... das dus precies wat leuk is voor mij... ik heb mijn trommels net zo opgesteld precies zelfde hoek met kleine tom en snare ik heb alleen die laatste floor niet...
Zelfde hier Gewoon een soort boogje gemaakt.

Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.

pi_13713473
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:13 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Die ge/on-geschoren bekkens zien er inderdaad wel tof uit Volgens mij heeft Terry Bozzio daar ook een stel van, exclusieve.


Sterker, die serie (Radia serie) is door Terry ontworpen
pi_13713773
Hi drummers, te gek.. om als fok nOOb een drummers topic tegen te komen. Tot mijn verbazing is het geen Iron Cobra - DW 5000 dubbelbas vete geworden . Ik zelf bezit een DW 5000 delta 2 db. Ik had hier wel een vraagje over;
Ik heb em nu een jaar, en mijn 2e pedaal begint een beetje te piepen en een kleine 'tik' zit er in. Nu weet ik hoe dit allemaal werkt en een sloot olie eroverheen gooien mocht ook niet baten. Als iemand weet wat hier tegen te doen, ik hoor het graag

Ik zag veel mike portnoy shit hier staan.. dus ik meld het maar even (mss dat iemand geinteresseert is) ik heb net van Dream Theater 'Ytse Jam' Helemaal uitgeschreven voor een "normaal" drumset. Als iemand geinteresseert bent hoor ik het wel.

Verder een tip: Luister naar de Simon Phillips band; die man is GENIAAL.. hij telt niet tijdens zijn nummers, en of hij nu de ride met recht of links speelt.. dat boeit niet . (cd tip van hem: Out of the blue).. 1 troost, die geniale drummers als simon phillips en Dave Weckl; ze zijn wel lelijk

(mijn drumspec's staan op mijn foto profiel, niet dat daar iemand in geinteresseert is)

[TOOL]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:49:51 #234
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13714578
Bedankt voor de oordopjes-tips ... noodzakelijke uitgave ... Ik Zeg ... NOODZAKELIJKE UITGAVE!!

Welkom bij de club en ongeschoren bekkens ... tjaaa .... maar die 802's zijn heel kek geschoren en hebben een mooie kleur meer brons dan messing/koper. CuSn8 ... of zoiets.

Verder weer lekker les gehad en huiswerk. We diepen echt de hele 4/4 uit met alle mogelijke ritmes, fills en bpm's. Het voordeel is dat je inderdaad helemaal los raakt op je drumstel en heel snel ook drumnoten kan lezen en gebruiken.

Out of the Blue ... van ELO met Bev Evans?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 14:52:51 #235
24054 search64
Avec le grande
pi_13714644
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 22:09 schreef Drumkruk het volgende:
en btw ik hou van die ongeschoren/ half ongeschoren bekkens! das zoooo mooi... vooral die sabian china rechtsonderin is fet!!!
Das een Mike Portnoy stack. Een crash met een kleine china erbovenop.
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 16:34:40 #236
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13717528
heej!!

het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:


  dinsdag 7 oktober 2003 @ 19:34:50 #237
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13722645
Mooie kit, DK, echt mooi. Welk merk Sonor (te lui om op te zoeken). Ik kan de foto's van mijn kit weg gooien omdat ie met Paistes veel mooier is. Ach ja, dan nog maar een keer op de foto zetten.

BTW, jouw favorite kleur? Informatie Beheer Groep Groen?

Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13724503
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Maar ik zie dat je een extra 15" tom (of wat is het) er tussen hebt staan. Waarom heb je voor die gekozen? Ik zou zelf nml (al redelijk kleine toms) voor een 10" of een extra floor 16" kiezen (als ze die nog hadden in mijn limited Premier XPK )
[TOOL]
  dinsdag 7 oktober 2003 @ 21:29:36 #239
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13725725
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Maar ik zie dat je een extra 15" tom (of wat is het) er tussen hebt staan. Waarom heb je voor die gekozen? Ik zou zelf nml (al redelijk kleine toms) voor een 10" of een extra floor 16" kiezen (als ze die nog hadden in mijn limited Premier XPK )
haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
en over de kleur... het is een gebijtste emerald green... helaas is die bijgekochte 16 inch gelakt emerald green en van S Class Pro de rest is van Sonic Plus en dat doe ik nooit meer weg.. dit is mijn kindje en kindjes verkoop je niet vraag maar aan murgen!

massol!

pi_13727596
Das een leuke kit op de foto! Haalt ie van mij het nét niet bij

Gisteren bas gespeeld: Wat een klote-instrument, met al die snaren en die fretten ... doe mij maar een drumstel! (was er ook, gelukkig )

  woensdag 8 oktober 2003 @ 09:15:55 #241
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13733031
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 21:29 schreef Drumkruk het volgende:

[..]
haha ... ik had een 10 12 14 kit en heb er een 16 bijgekocht....
en over de kleur... het is een gebijtste emerald green... helaas is die bijgekochte 16 inch gelakt emerald green en van S Class Pro de rest is van Sonic Plus en dat doe ik nooit meer weg.. dit is mijn kindje en kindjes verkoop je niet vraag maar aan murgen!


Kindjes worden oud en willen dan zelf het huis uit ...
Maar houden dit kit, desnoods opgeborgen op zolder, dan heb je later een te gekke vintage kit.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 11:58:05 #242
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_13736092
Ik heb afgelopen vrijdag oordoppen laten maken, die dingen kosten 160 euro + verzekering van 13 euro (voor 2 jaar).
Het leek me wel handig, aangezien ik al 9 jaar drum, en in het in mijn huidige band erg hard gaat.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_13738628
Carn weet jij toevallig wat het verschil is tussen een 3001 en een 3003? Heeft 3003 betere hardware of andere maten toms?
pi_13739974
Moi, ik ben een percussionist, met een voorliefde voor snare drummen. Ik speel nu al meer dan 10 jaar (vanaf m'n 8e) snare, en ben een tijdje echt overgestapt naar drums.. Om de een of andere manier heb ik nog steeds moeite met de bass, na 4 jaar. Ik kan snel genoeg ermee spelen, alleen het implementeren in fills zit me heel erg tegen. Bovendien val ik continu terug naar een bepaald basisritme, wat ik vaak niet eens wil (blijkbaar teveel geoefend daarop )

PS, M'n snare techniek is errug goed (speel zowel traditional setting als match, om maar een voorbeeld te geven), maar als je bij een Schotse doedelzak band drum, moet dat ook wel (Schots snare drumwerk is een van de moeilijkste te beheersen)

For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  woensdag 8 oktober 2003 @ 16:55:59 #245
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_13743771
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 20:43 schreef Guanche het volgende:
Mooi setje.. zo'n rack is errug handig.. ik zou het ook graag willen, veel minder trillingen..
Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.
[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:24:06 #246
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13744448
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 16:55 schreef Metamorphozis het volgende:

[..]

Mja.. je toms trillen minder mee met de bassdrum als ze aan een rack hangen, maar op het moment dat alles behalve je kick, snare en hihat aan je rack hangt, kan er weer van alles gaan rammelen als je ook maar op 1 ding slaat.


hihat heb ik ook aan rack... alleen me kick floor en snares hangen er niet aan... maar ik heb geen last van het meeresoneren... ik heb alleen nog maar voordelen gezien in het rack... dat is dan ook de reden geweest om het te kopen...
pi_13744533
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 16:34 schreef Drumkruk het volgende:
heej!!

het zijn wat onduidelijke foto's heb ze een beetje moeten bewerken voor ze beter te zien waren, maar dit is mijn kit:

[afbeelding]
[afbeelding]


Leuke kit
Maare wie heeft die foto's gemaakt
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:12:51 #248
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13748675
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:27 schreef Guusie het volgende:

[..]

Leuke kit
Maare wie heeft die foto's gemaakt


Me zus... tevens zangeres van me band
pi_13749306
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:12 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

Me zus... tevens zangeres van me band


Moet je een cursus fotografie geven!!
2 dagen nog te gaan, voor mijn drumstel alleen beginnen mijn ouders tegen te stribbelen kijken of het nog lukt.. ze hebben hem ook nog niet besteld
  woensdag 8 oktober 2003 @ 20:47:13 #250
50965 Drumkruk
Passief actief
pi_13749698
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:33 schreef Guusie het volgende:

[..]

Moet je een cursus fotografie geven!!
2 dagen nog te gaan, voor mijn drumstel alleen beginnen mijn ouders tegen te stribbelen kijken of het nog lukt.. ze hebben hem ook nog niet besteld


argument van me zus: " ik heb die foto's gemaakt voor een teken opdracht... het ging er niet om om het hele drumstel er op te krijgen, maar delen er van zodat ik ze beter kon bekijken "

jammer he...
maar misscien geen slecht idee

ik duim voor je... !!!

pi_13751977
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 20:47 schreef Drumkruk het volgende:

[..]

argument van me zus: " ik heb die foto's gemaakt voor een teken opdracht... het ging er niet om om het hele drumstel er op te krijgen, maar delen er van zodat ik ze beter kon bekijken "

jammer he...
maar misscien geen slecht idee

ik duim voor je... !!!


oke oke, maar toch... wat minder lucht boven de hoofden had gemochen..

Tja... ik voor me zelf ook stomme ouders...

pi_13754158
Hebben mensen misschien gave breaks / ritmes?
Niet het standaard gedoe.. ik denk dat veel mensen dat wel de neus uit komt onderhand. Ik zat meer te denken aan transcripties of apparte dingen.

Lijkt me gaaf, ik ben nml altijd wel opzoek naar dat soort dingen, ik zal zelf snel ook wat dingen posten (niet nu want mijn scanner is kaduk )

[TOOL]
pi_13755963
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 13:50 schreef Maidenfan het volgende:
Carn weet jij toevallig wat het verschil is tussen een 3001 en een 3003? Heeft 3003 betere hardware of andere maten toms?
Force 3003 Features

* T.A.R. System für optimales Resonanzverhalten, serienmäßig
* Neue Hochglanz Finishes: White Sparkle und Black Sparkle
* Vorgedämpfte Bass Drum Felle
* Neue 400er Hardware Serie
* Turbo Bass Drum "Deep Power Shell" mit zusätzlichem Soundvolumen
* Sonor Throw-off Snare Abhebevorrichtung
* Multi Key "one key for all"

Dus:
- Nieuw Tom ophangings systeem
- 2 nieuwe kleurtjes
- Voorgedempt bassdrumvel;
- Betere hardware (400 serie..heel fijn spul, incl kruk btw)
- 17,5 inch diepe bassdrum (meeste sets in die prijsklasse hebben maximaal 16")
- Op de snare zit voortaan het mechaniek van de S-class pro, dus puik materiaal
- zo`n 1 key fits all systeem (beetje onzin maar goed)

pi_13755981
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 23:11 schreef Guanche het volgende:
Hebben mensen misschien gave breaks / ritmes?
Niet het standaard gedoe.. ik denk dat veel mensen dat wel de neus uit komt onderhand. Ik zat meer te denken aan transcripties of apparte dingen.

Lijkt me gaaf, ik ben nml altijd wel opzoek naar dat soort dingen, ik zal zelf snel ook wat dingen posten (niet nu want mijn scanner is kaduk )


Ik ben bezig met een leuke op een paradiddle gebasseerd ritme in 7/4, moet em alleen onder de knie krijgen...schrijf em later wel een keer uit
  donderdag 9 oktober 2003 @ 09:37:03 #255
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_13758046
Ik heb hier bladen vol fills ... om te oefenen. Ben nog wel ff bezig om die allemaal door te nemen. Lastig is dat ze maar moeilijk in m'n kop blijven zitten. Behalve de fills die lekker lopen.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_13764558
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 09:37 schreef Murgen het volgende:
Ik heb hier bladen vol fills ... om te oefenen.
Heb je een scanner, kan je hem even scannen voor de mede mens kunnen wij er ook wat van leren.. Ik moet ze namelijk ook leren maar ik word gek van dat 1ne blad... dus zou ik wel andere willen doen snappie?

Mijn ouders doen irri, ze willen niet zeggen of ze een drumstel hebben gekocht hoort ook eigenlijk niet voor een verjaardag maar toch

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')