abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13388736
Hoi,

Waarschijnlijk wordt mijn wereldreis toch werkelijkheid en heb ik een vraagje omtrend visum's. Ik wil wanneer ik op reis ga door vele landen heen; vele culturen ontdekken en veel meer maar sommige landen schijn je een visum nodig te hebben indien je langer dan een bepaalde tijd in dat land verblijft.

Weet iemand of er een lijst beschikbaar is waar dit op terug te vinden is? hoe lang je zonder en met visums in een land mag verblijven.

Tnx

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 23 september 2003 @ 17:03:33 #2
36372 Legendary
Welcome to the real world.....
pi_13388804
Volgens mij is de algehele regel dat als je langer dan drie maanden in een land verblijft met een andere reden dan toerisme dan heb je een visum nodig. Anders kun je gewoon volstaan met een stempel in je paspoort.

De ambassades kunnen je daar wel meer info over geven. Of stap anders eens een reisbureau binnen. Zij weten ook wel de weg naar de juiste instanties.

When you assume, you make an ass out of u and me.
pi_13388850
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:03 schreef Legendary het volgende:
De ambassades kunnen je daar wel meer info over geven. Of stap anders eens een reisbureau binnen. Zij weten ook wel de weg naar de juiste instanties.
3 maanden goed man.

En ik ben reeds bij wat reisbureau's geweest maar dacht probeer het hier eerst eens; online info is wat makkelijker te vergaren!

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_13388938
De regelingen omtrent visa verschillen per land.. probeer eens de site van het Ministerie van Buitenlandse Zaken www.minbuza.nl
(kijk bij 'reizen en landen')
pi_13389052
www.visum.nl/(het land van bestemming)
pi_13389256
Visum's is Visa.

Veel plezier en sux6 iig

Niet iedereen die ronddoolt is verdwaald
pi_13389817
Ik heb reeds aardig wat gelezen op die overheids site en gaat denk ik eerst eens mijn reis uitstippelen... of iets dergelijks.
Like trump...
pi_13390579
ff topictitel aangepast naar fatsoenlijk Nederlands!

En gebruik de search eens, kom je ook een berg tegen!

pi_13390636
Ja duh ....

http://www.visum.nl

“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_13391469
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:16 schreef Liejannuh het volgende:
En gebruik de search eens, kom je ook een berg tegen!
Ja klopt maar erg specifiek!
Like trump...
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:28:59 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_13392322
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 17:03 schreef Legendary het volgende:
Volgens mij is de algehele regel dat als je langer dan drie maanden in een land verblijft met een andere reden dan toerisme dan heb je een visum nodig. Anders kun je gewoon volstaan met een stempel in je paspoort.
Dit is geen regel! Voor veel landen moet je van te voren een visum aanvragen om het land binnen te komen. In de meeste Europese landen kun je zo terecht, en ook in landen als de VS en Canada kun je zonder een visum aan te vragen naar toe (je krijgt je visum papier in het vliegtuig). Voor veel Afrikaanse, Aziatische, Zuid-Amerikaanse, en zelfs sommige Oost-Europese landen heb je toch echt een visum nodig.
quote:
In de meeste gevallen moet je echter niet naar de Ambassade, maar naar het CONSULAAT van het desbetreffende land. In veel gevallen zit de ambassade gewoon in Den Haag, maar moet je voor consulaire zaken naar het Consulaat in Amsterdam. Zo zitten het Amerikaans Consulaat, het Frans Consulaat en het Zwitsers Consulaat allemaal vlak bij elkaar in dezelfde wijk in Amsterdam terwijl hun officiele ambassades in Den Haag zitten.

De kleinere landen zullen hun Consulaire en Ambassade activiteiten gecombineerd hebben, maar bij grotere, populairdere bestemmingen waarnaar veel gereisd wordt moet je vaak naar een apart Consulaat. Tis dat je het even weet

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_13392566
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:57 schreef Chandler het volgende:

[..]

Ja klopt maar erg specifiek!

Ja, maar het is ook wel handig om te weten waar je naar toe wilt voordat je weggaat!
Al is het alleen maar om je te bedenken wat je mee gaat nemen enzo!
pi_13402710
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:19 schreef method21 het volgende:
Ja duh ....

http://www.visum.nl

Ja, die link is ook al tig keer gepost.

Liejannuh, kan die link niet gewoon in het betreffende sticky topic en deze op slot?

pi_13403321
Nou, ik wil Chandler natuurlijk niet de kans ontnemen om meer info te krijgen over zn wereldreis, maar lieve Chandler, weet je al waar je heen wilt?? Ongeveer?? Dat is namelijk een heel belangrijk iets om te weten!

Dus hij blijft nog ff open, totdat we weer een van zn oude topics opdiepen waarin hij vrolijk verder mag posten!

www.visum.nl zet ik in het handige links topic.

pi_13424512
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Dit is geen regel! Voor veel landen moet je van te voren een visum aanvragen om het land binnen te komen.

Inderdaad, alleen voor zuidamerikaanse landen geldt dat niet
zonnig Brasil
  donderdag 25 september 2003 @ 13:16:55 #16
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_13432421
in afrika in ieder geval mali en mauritanie aanvragen van te voren; rest kan bij de grens worden omgekocht..euh pardon, gekocht
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')