quote:Je kunt al een volledig nummer van het aankomende album downloaden, probeer het eens uit! Het nummer zal overigens niet representatief zijn voor het hele album, technisch interessanter werk zal er zeker op komen te staan. Volgens mij wordt dit het meest poppy nummer. De gitaarsolo rond 4 minuten is zeker erg mooi/gevoelig, daar komen er vast meer van op te staan, uiteraard ook shredwerk
The album, titled "Sun Caged", will be released by Lion Music on October 22nd. It can already be pre-ordered here.
Ouder Demo (2001) nummer, dat wat meer laat horen van de band, want bovenstaand nummer is volgens mij niet echt representatief. http://artists.iuma.com/site-bin/mp3gen/70652/IUMA/Bands/Sun_Caged/audio/Sun_Caged_-_Four_Guilders.mp3
En zijn er al meer mensen die ervaringen hebben met Marcel Coenen?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-09-2003 22:45]
Word wel leuk album, ik hoop alleen dat het niet in herhaling valt.
En voor Marcel, die dit nu gaat lezen:P Hallow
quote:Man ik heb Bruce Dickinson van Iron Maiden in me lijst
Op maandag 22 september 2003 22:34 schreef TheFallenAngel het volgende:
Wat noem je ervaring? Hij staat in m'n msn-lijst *jeej*, ben ik nu stoer?En voor Marcel, die dit nu gaat lezen:P Hallow
quote:Denk het niet, Marcel Coenen's solo cd was al erg afwisselend, en erg pakkend
Op maandag 22 september 2003 22:32 schreef Carn het volgende:
Ik heb meer ervaring met Rob van der LooWord wel leuk album, ik hoop alleen dat het niet in herhaling valt.
Welk dream theater nummer dan ? Ben nu wel benieuwd ....
Op de CD komt van heel heavy spul tot rustige stukken op te staan, Hollow is het meest catchy nummer van de CD met de minste technische snufjes in zowat, zelfde als Unchanging. De CD wordt een stuk afwisselender als geheel
Hier al een review:
http://www.seaoftranquility.org/reviews.php?op=showcontent&id=924
Marcel
quote:Adressen uitwisselen???
Op maandag 22 september 2003 22:35 schreef OphiOn het volgende:[..]
Man ik heb Bruce Dickinson van Iron Maiden in me lijst
quote:bruce@ironmaiden.com
Op maandag 22 september 2003 22:46 schreef TheFallenAngel het volgende:[..]
Adressen uitwisselen???
![]()
Ben wel van plan dat album te gaan halen als hij uit is. Vind zoiezo dat SC leuk bezig is
Tokus, kun jij iets over de CD zeggen?
Hoe het verder klinkt?
Wat dit spreekt me heel erg aan.
En hoor ik de hand of invloed van Arjen Lucassen?
quote:afgezien van dat het een goeie cd is kan ik er niet zoveel over zeggen, ik heb 'm inmiddels niet meer. Hij ligt ergens bij een reviewer, momenteel. Maar als je van progmetal houdt istie zeker het aanschaffen waard.
Op maandag 22 september 2003 23:13 schreef yvonne het volgende:
Tokus, kun jij iets over de CD zeggen?
Hoe het verder klinkt?
Wat dit spreekt me heel erg aan.En hoor ik de hand of invloed van Arjen Lucassen?
Arjen Lucassen heeft 'm gemixt, geloof ik.
Garpje
quote:Niet echt een specifiek nummer opzich, maar toen ik het luisterde moest ik gelijk aan dream theater denken
Op maandag 22 september 2003 22:42 schreef mcoenen het volgende:
Welk dream theater nummer dan ? Ben nu wel benieuwd ....
die gitarist uhmm .... coennen ben ff zn naam kwijt
die heb ik wel is gesproken en wat een eikel zeg arrogante lul
maar iig ik vind t niet zo super die zanger lijkt wel op Jensen hijs trouwens al 35 maja ik heb ze iets te vaak gezien en ik vind t verschrikkelijk maja :-)
mijn mening
quote:De zang lijkt er niet echt op. Drums wel soms. Maar daar let jij niet echt op toch. Bij DT klinkt elk nummer anders, dus dat het op "Dream Theater" lijkt is nogal vaag
Op dinsdag 23 september 2003 22:23 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Niet echt een specifiek nummer opzich, maar toen ik het luisterde moest ik gelijk aan dream theater denken
quote:Wat jij allemaal zegt heeft helemaal niets met muziek te maken.
Op dinsdag 23 september 2003 22:25 schreef century_child het volgende:die gitarist uhmm .... coennen ben ff zn naam kwijt
maar iig ik vind t niet zo super die zanger lijkt wel op Jensen hijs trouwens al 35 maja ik heb ze iets te vaak gezien en ik vind t verschrikkelijk maja :-)
mijn mening
-edit: reageer normaal.-
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-09-2003 22:48]
quote:Ehm, je hebt het wel tegen iemand die hier post, wat genuanceerder zou zeker geen kwaad kunnen...
Op dinsdag 23 september 2003 22:25 schreef century_child het volgende:die gitarist uhmm .... coennen ben ff zn naam kwijt
mijn mening
quote:dat hoor je heel goed inderdaad. Arjen Lucassen heeft het album gemixt (tegen al zijn principes in). Joost van den Broek -van Sun Caged- heeft namelijk op zijn Star One project meegedaan...
Op maandag 22 september 2003 23:13 schreef yvonne het volgende:En hoor ik de hand of invloed van Arjen Lucassen?
meer info hierover op: www.arjenlucassen.com
quote:Ja, en het onderwerp interpunctie mag ie ook nog wel overdoen
Op dinsdag 23 september 2003 22:49 schreef Seborik het volgende:
Ehm, je hebt het wel tegen iemand die hier post, wat genuanceerder zou zeker geen kwaad kunnen...
Maargoe, ik vond Marcel juist wel aardig overkomen met dat Limburgs accentje op een clinic hier in Roosendaal (Tierolff)
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 23-09-2003 22:57]
quote:Hoe bedoel je tegen z'n principes in?
Op dinsdag 23 september 2003 22:55 schreef Xcalibur het volgende:[..]
dat hoor je heel goed inderdaad. Arjen Lucassen heeft het album gemixt (tegen al zijn principes in). Joost van den Broek -van Sun Caged- heeft namelijk op zijn Star One project meegedaan...
quote:Dat wist ik
Op dinsdag 23 september 2003 22:55 schreef Xcalibur het volgende:[..]
dat hoor je heel goed inderdaad. Arjen Lucassen heeft het album gemixt (tegen al zijn principes in). Joost van den Broek -van Sun Caged- heeft namelijk op zijn Star One project meegedaan...
Ik heb Joost mogen aanschouwen bij het Star One concert, geweldig toestenist!!
quote:Inderdaad, Star One zelf is toch ook wel een redelijk progressieve band?
Op dinsdag 23 september 2003 22:55 schreef Seborik het volgende:[..]
Hoe bedoel je tegen z'n principes in?
quote:dat doet hij normaal alleen met z'n eigen muziek. Of bij gastoptredens bij andere bands. Maar niet bij albums waar hij in principe niets mee te maken heeft
Op dinsdag 23 september 2003 22:55 schreef Seborik het volgende:Hoe bedoel je tegen z'n principes in?
quote:Tof :-)... Welke show heb je gezien...?
Op dinsdag 23 september 2003 22:57 schreef yvonne het volgende:
Dat wist ikIk heb Joost mogen aanschouwen bij het Star One concert, geweldig toestenist!!
Eerlijk gezegd had ik in jou geen Ayreon / Star One fan vermoedt...
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 23:01 schreef Xcalibur het volgende:[..]
Tof :-)... Welke show heb je gezien...?
Eerlijk gezegd had ik in jou geen Ayreon / Star One fan vermoedt...
In Antwerpen, gaan we het liefste heen met concerten.
Van wat voor soort muziek had je me dan bij ingeschaald?
quote:Ah, cool van hem.
Op dinsdag 23 september 2003 23:00 schreef Xcalibur het volgende:[..]
dat doet hij normaal alleen met z'n eigen muziek. Of bij gastoptredens bij andere bands. Maar niet bij albums waar hij in principe niets mee te maken heeft
Mooi werk van die site trouwens!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 23-09-2003 23:05]
quote:Dat vind ik dan best een eer!!
Op dinsdag 23 september 2003 23:00 schreef Xcalibur het volgende:[..]
dat doet hij normaal alleen met z'n eigen muziek. Of bij gastoptredens bij andere bands. Maar niet bij albums waar hij in principe niets mee te maken heeft
quote:En van wie kreeg jij ooit die site?
Op dinsdag 23 september 2003 23:03 schreef Seborik het volgende:[..]
Ah, cool van hem.
quote:Arjenlucassen.com net via een link in een profiel.
Op dinsdag 23 september 2003 23:08 schreef yvonne het volgende:[..]
En van wie kreeg jij ooit die site?
En Ayreon via de cd's.
En toen wilde je ook ineens naar Star One.
quote:Niet
Op dinsdag 23 september 2003 23:09 schreef Seborik het volgende:[..]
Arjenlucassen.com net via een link in een profiel.
En Ayreon via de cd's.
En toen wilde je ook ineens naar Star One.
Zal wel weer jaloezie zijn .... zucht
[Dit bericht is gewijzigd door Wodan op 24-09-2003 10:26]
quote:Volgens mij had ie ff niet in de gaten dat je hier ook post
Op woensdag 24 september 2003 01:55 schreef mcoenen het volgende:
een eikel, ik ??? Geen idee waar je mij gesproken hebt dan, vind ik wel vaag, als ik iets niet ben is het wel arrogant en een eikel, en hoe kun je zoiets weten na 1 keer met iemand gesproken te hebben ?Zal wel weer jaloezie zijn .... zucht
back ontopic: Ben erg benieuwd naar suncaged. Ga hem zeker luisteren!
quote:dank je
Op dinsdag 23 september 2003 23:03 schreef Seborik het volgende:
Komen er trouwens weer nummers als Four Guilders op het debuut album? Of is er weinig plek voor instrumentaaltjes.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 24-09-2003 19:03]
quote:had ik ook, ik kan niet echt zeggen welk nummer maar vooral dat piano intro heeft veel van dream theater. Ik vind het wel goed hoor, maar die DT link begrijp ik wel.
Op dinsdag 23 september 2003 22:23 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Niet echt een specifiek nummer opzich, maar toen ik het luisterde moest ik gelijk aan dream theater denken
quote:Dank je wel
Op woensdag 24 september 2003 18:55 schreef Yokozuna het volgende:
Ik wilde nog ff zeggen dat die gitaarsolo in Hollow echt supergoed is! Werkelijk elke noot klopt, en zoveel gevoel erin, echt kwaliteitJammer dat hij niet langer is. Goeie productie trouwens, jammer dat de snaredrum weer vrij zacht in de mix staat. Maar tis wel te horen dat je je de laatste jaren vooral met componeren hebt bezig gehouden Marcel!
Komen er trouwens weer nummers als Four Guilders op het debuut album? Of is er weinig plek voor instrumentaaltjes.
Four Guilders komt als Bonus Track op de japanse versie te staan, de song is half opnieuw opgenomen, en geremixed en geremasterd.
Marcellio
quote:zie ook dit (hele verse) bericht over het Sun Caged album op de ArjenLucassen site: http://www.arjenlucassen.com/news/news.php?news_id=38
Op dinsdag 23 september 2003 23:00 schreef Xcalibur het volgende:dat doet hij normaal alleen met z'n eigen muziek. Of bij gastoptredens bij andere bands. Maar niet bij albums waar hij in principe niets mee te maken heeft
Ik ga ervanuit dat de cd superstrak en goed is, ook in de productie, want het zijn perfectionisten, lijkt mij, nadat ik in 2002 dominion heb gehoord.
Ik ben benieuwd! Ik ga iig naar de bosuil in weert op 25 oktober!!!!
igg: Marcel en de rest van de band: Veel Succes
quote:* Downer ook
Op zaterdag 27 september 2003 16:54 schreef Ibanez het volgende:Ik ben benieuwd!
De eerste 50 bestellers kunnen zelfs uitzien naar een (door alle bandleden) gesigneerde versie.
dat zou leuk zijn
wat ik van coenen's solo album vond
kreeg net vragen van marcel terug, interview komt er aan met de bespreking van sun caged album
quote:????
Op donderdag 9 oktober 2003 19:11 schreef R2cksson het volgende:
Nu je hier toch bent he Marcel, waarom die anti Misfits instelling?
quote:Toen ik aan Stocky vroeg of ze ook een cover van de Misfits/Danzig gingen spelen, wist hij me te vertellen dat jij daar niet zo'n liefhebber van was.
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:11 schreef mcoenen het volgende:[..]
????
Ik heb evengoed van jullie performance genoten en ze was het geld meer dan waard.
quote:dus als je een cover niet speelt, haat je die band dan?
Op vrijdag 10 oktober 2003 18:19 schreef R2cksson het volgende:[..]
Toen ik aan Stocky vroeg of ze ook een cover van de Misfits/Danzig gingen spelen, wist hij me te vertellen dat jij daar niet zo'n liefhebber van was.
Ik heb evengoed van jullie performance genoten en ze was het geld meer dan waard.
quote:Lieve kristof, lees eventjes goed wat er staat...
Op vrijdag 10 oktober 2003 19:10 schreef kristof.v.acker het volgende:[..]
dus als je een cover niet speelt, haat je die band dan?
vage veronderstelling!
besides is misfits geen metalband, en stormrider is een jaren 80 metal cover band. Dat Metallica er ooit metal versies van gemaakt heeft is een ander verhaal natuurlijk.
Maar goed, dit topic ging over Sun Caged geloof ik
25 oktober:
CD Presentatie in Weert, De Bosuil !! Entree slechts 3 euro !!! spelende bands: Morgana X en uiteraard Sun Caged.
Komen dus
Zijn er nog meer fokkers die gaan of interesse hebben in Sun Caged???
Dit is de boodschap die we op de forums etc posten (in engels):
This saturday, 25th of October 2003, we are celebrating the fact that our first album has been released !
Sun Caged (more info on http://www.suncaged.com renewed website online now !) will play a gig in Weert, The Netherlands, venue: De Bosuil.
Entrance is only 3 euro !
As support the dutch progressive band Morgana X ( see http://www.morgana-x.com ) will play.
This evening will be a special event since we are celebrating the release of our album, we will sell our album for a special price, as well as other merchandise. We will have brand new t-shirts also. The CD will be available ONLY THIS EVENING for only 12 euro's !!! Same goes for a Tshirt ! If you buy both you get them both for 22 euro's ! Only on saturday the 25th of october in Weert !
The shows will be done before the last train drives home, but for the people who want to stay there will be an afterparty with beer and naked girls (if some will volunteer ) upstairs in de Bosuil !
For more info like driving directions we refer you to the website of De Bosuil: http://www.jcdebosuil.nl
You can get pre sale tickets at:
- M.C. de Bosuil (info@debosuil.nl / +31(0)495-524269)
- VVV Weert (+31(0)495-536800)
- Van Leest Weert (+31(0)495-532770)
- The Rock Roermond (theo@therockonline.nl / +31(0)475-334669)
- Sounds Venlo (+31(0)77-3510625)
- Music Machine Sittard (+31(0)46-4523668)
Doors open at 8PM. Morgana-X kicks off at 9PM.
See you there?
Na het concert van Symphony X de platenzaak ingegaan en daar lag hij al ,
in de auto beluistert, eerste indruk, perfect!!!
omdat sebbo het niet deed
quote:Ik was er al
Op donderdag 23 oktober 2003 17:15 schreef yvonne het volgende:
Scopje dan maar voor MrTorture,omdat sebbo het niet deed
quote:Of je geeft gewoon toe dat je em niet kent
Op dinsdag 23 september 2003 22:25 schreef century_child het volgende:
[Dit bericht is gewijzigd door The_Unforgiven op 23-10-2003 17:29]
quote:Draait hier de hele dag al
Op donderdag 23 oktober 2003 17:16 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik was er al
Hij's echt geweldig
wraah, gaat helemaal grijs gedraaid worden. Vandaag al
En ik blijf benieuwd naar sebbo's mening
Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
quote:mja, professionele mening kun je dat niet noemen
Op donderdag 23 oktober 2003 17:24 schreef Seborik het volgende:
Maar dat is puur persoonlijk natuurlijk.
quote:Waar slaat dat nu weer op?
Op donderdag 23 oktober 2003 17:28 schreef MrTorture het volgende:[..]
mja, professionele mening kun je dat niet noemen
De zang kan qua noten e.d. wel goed zijn, maar ik vind het stemgeluid erg ijl klinken. Hetzelfde als bij Dream Theater eigenlijk, alleen wordt het nu niet meteen valsig zoals het bij Labrie in de hoge noten wel af en toe het geval is (zeker live).
Het klinkt in mijn oren zeer breekbaar en ik heb zoals ik al eerder zei wat moeite met het verstaan van wat er gezongen wordt, maar dat is bij Stratovarius ook zo als je bijvoorbeeld kijkt naar hun album Elements Part One waar er een enorm hoog (en bovendien snel) nummer bij zit.
Mijn opmerkingen zijn qua inhoud overigens hetzelfde als die quotes van je, maar ja.
Breekbaar, ijl, mooi.
Zie je sebbo, ik ga het chronisch met je oneens zijn
quote:*hap*
Op donderdag 23 oktober 2003 17:34 schreef Seborik het volgende:Waar slaat dat nu weer op?
quote:Helemaal mee eens
Op donderdag 23 oktober 2003 17:36 schreef yvonne het volgende:
Stratovarius versta ik nooit iets van, DT vind ik nou net weer niks, en deze stem klinkt bij mij weer lekker in de oren
quote:Zo dat klinkt overtuigd
Op donderdag 23 oktober 2003 17:16 schreef MrTorture het volgende:[..]
Ik was er al
Hij's echt geweldig
wraah, gaat helemaal grijs gedraaid worden. Vandaag al
quote:Daar heeft Seborik gelijk in, maar dat is ook het enige kritiekpunt wat ik kan noemen
De zang kan qua noten e.d. wel goed zijn, maar ik vind het stemgeluid erg ijl klinken.
quote:GE-WEL-DIG
Op zondag 26 oktober 2003 10:47 schreef yvonne het volgende:
En, en en?
Meer kan ik er niet over kwijt
*zet album weer aan*
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 26-10-2003 17:51]
Het album is overigens scherp geproduceerd. Heerlijk om naar te luisteren, met enorm veel afwisseling en digitale geluiden ala Joost....
Ik hoop voor Sun Caged dat ze hiermee doorbreken, bij onze groep is het bij deze gebeurd.
Heb overigens nog een heel leuk gesprek gehad met marcel, en kan de uitspraak van een andere fokker binnen dit topic nu echt niet bevestigen, ik vind marcel een toffe gast!
sorry marcel voor de Dream Theater vergelijking
Je kan goed horen dat Marcel de laatste tijd naar Meshuggah heeft geluisterd, want zowel zijn manier van spelen als zijn gitaargeluid wil in sommige momenten wel eens die hoek in duiken zonder originaliteit te verliezen. Super.
Vooral de lead suncaged (geloof ik) waar Marcel begint met die vreselijk vette knal op zijn whammy... ultrabruut!
Maar ik steun ook de mening van anderen hier. De zang is voor mij een beetje een teleurstelling. Ik had er wat meer van verwacht. Ik vind de zanglijnen niet bijster origineel, hoewel het natuurlijk erg moeilijk is om over zulke complexe muziek een mooie zanglijn te leggen. Ik vind zijn stemgeluid iel en een beetje nasaal.
Als ik een parallel trek richting de laatste cd van de Nederlandse band Harrow: Embrace the World. (wat ook de moeite waard is als je suncaged cool vind), dan prefereer ik toch de zanger van Harrow. Deze heeft gewoon meer ballen.
Ook een grote 'I'm not worthy' naar de toetsenist. Prachtwerk.
Ik vind dat Marcel Coenen een bijna ideale shredwerk:gevoelig spel verhouding heeft Zeker mijn favoriete gitarist van Nederland. Ik kan niet wachten om het album te kopen, jammer dat ik het niet even-snel kan halen bij de FRS/Van Leest/Music Store ofzo. Ik zoek verder.
quote:Brr, Sun Caged - Sun Caged en Textures - Polars zijn echt de 2 beste werkjes van Nederlandse bodem van dir jaar
Ook een grote 'I'm not worthy' naar de toetsenist. Prachtwerk.
Ze hebben deze track online gezet. Het zou de bonustrack zijn van het Japanse album, maar dat ging niet door.
Staat er trouwens al langer, ook al voordat bekend werd dat de track niet de bonustrack zou gaan worden.
Het nummer stond origineel op de Dominion demo cd van ons,. echter hij is opnieuw ingespeeld door Joost en Rob (bas is vervangen door Chapman Stick) en is voorzien van een remix en master.
Bedankt allemaal voor de toffe reacties !
Marcel
quote:Oei, ik ben vergeten hier te posten. Vorige week heb ik het album opgehaald bij de lokale platenboer en sindsdien is het niet meer weg te slaan uit mijn CD speler c.q. Minidisc recorder
Op maandag 17 november 2003 16:56 schreef mcoenen het volgende:
Ja inderdaadStaat er trouwens al langer, ook al voordat bekend werd dat de track niet de bonustrack zou gaan worden.
Het nummer stond origineel op de Dominion demo cd van ons,. echter hij is opnieuw ingespeeld door Joost en Rob (bas is vervangen door Chapman Stick) en is voorzien van een remix en master.
Bedankt allemaal voor de toffe reacties !
Marcel
En meer zinnigs heb ik er niet over te zeggen eigenlijk
Amaran is een zware metalband in de stijl van bands als Arch Enemy maar dan met cleane vrouwelijke vocalen, echter niet gothic !! Dus best wel een aparte en gave combinatie.
Meer info over Amaran op hun website met ook MP3's en videobeelden: http://www.amaran.net
Sun Caged info op onze website (ook inclusief video en MP3): http://www.suncaged.com
De optredens en details:
Vrijdag 21 november: Goudvishal, Arnhem (Vijfzinnenstraat 103)
Hier zal ook nog de nederlandse prog band Symmetry meespelen.
Zaal open: 20 uur
Entree: €5,50 vvk 4,50
Tijdschema:
20:40 - 21:10 Symmetry
21:30 - 22:10 Amaran
22:30 - 23:20 Sun Caged
website goudvishal: http://www.goudvishal.nl/
Zaterdag 22 november: Het Kasteel, Alphen ad Rijn (Concertweg 1).
Zaal open: 21 uur
Entree: € 5,-
Tijdschema:
22.15-23.00 Amaran
23.20-00.20 Sun Caged
website kasteel: http://www.hetkasteel.nl/
Zondag 23 november: 013 (Batcave), Tilburg (Veemarktstraat 44).
Zaal open: 15 uur
Entree: € 6,-
Tijdschema:
16.00-16.45 Amaran
17.15-18.15 Sun Caged
website 013: http://www.013web.nl
Dus wellicht tot ziens bij een van de optredens ?
btw marcel, joop ook gezien op jullie cd presentatie? Zijn nieuwe album wordt ook zwaar goed, ik heb er al enkele stukken van gehoord en het klinkt echt nog 100x beter dan Workshop
Ik heb echt zin dat nummer te leren op drums, er zitten zoveel kleine toffe chops in etc. Ik kan dat nummer wel 10x achter elkaar luisteren zonder te vervelen Zit veel fusion in niet? Hej die solo op 2:25 is wel veranderd.
Goed geremixed, die snaredrum klinkt nu een stuk groter
quote:
Op maandag 17 november 2003 17:48 schreef mcoenen het volgende:
Aanstaande weekend zullen wij 3 optredens doen met de zweedse band Amaran.Amaran is een zware metalband in de stijl van bands als Arch Enemy maar dan met cleane vrouwelijke vocalen, echter niet gothic !! Dus best wel een aparte en gave combinatie.
quote:
Dutch progressive metallers SUN CAGED, who feature in their ranks STAR ONE keyboardist Joost van den Broek, have parted ways with drummer Dennis Leeflang.Dennis' official statement on the matter is as follows:
"After almost five years, three demo CDs, one album and 61 shows, I am no longer part of SUN CAGED. This was a mutual agreement between myself and the rest of the band.
"When you realize that you've grown apart as friends, as well as musicians, and you just don't seem to be able to grow back together, the only fair decision to make is to part ways.
"I've had some great times in SUN CAGED, especially doing the awesome live shows I did with the band, for which I'm very grateful. I've learned a lot in these years, musically as well as on a personal level.
"For now, I'm focusing on my work for the Headway festival, which takes place in April 2004. It promises to become quite a party once again.
"I will be back with a new band next year, which I've already formed with a couple of friends. This will be something completely different. Keep an eye on www.thesaturnine.com.
"I would like to thank Lasse Mattson at Lion Music and the fans for their support. I also wish the guys in SUN CAGED all the best for the future.
"Hope to see you all again, sometime, somewhere!"
A replacement for Dennis has yet to be announced.
Wat is dat nou??? Net nu het zo lekker loopt met Sun Caged.
Maarja, je kunt nooit zien hoe de sfeer achter de schermen is bij een band, ten tijde van optredens. Zal wel een langer spelende kwestie zijn.
Ben benieuwd naar de nieuwe drummer, want ik hoop niet dat dit het einde betekent van SunCaged.
* Ibanez wacht op reaktie van Marcel Coenen.
quote:Vast niet.
Op donderdag 18 december 2003 22:41 schreef Ibanez het volgende:
Ben benieuwd naar de nieuwe drummer, want ik hoop niet dat dit het einde betekent van SunCaged.![]()
![]()
Cheers,
Dennis (ex-Sun Caged)
quote:U haalt mijn woorden uit mijn mond
Op donderdag 18 december 2003 22:41 schreef Ibanez het volgende:
KL#TE!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat is dat nou??? Net nu het zo lekker loopt met Sun Caged.
Maarja, je kunt nooit zie hoe de sfeer achter de schermen is bij een band, ten tijde van optredens. Zal wel een langer spelende kwestie zijn.Ben benieuwd naar de nieuwe drummer, want ik hoop niet dat dit het einde betekent van SunCaged.
![]()
![]()
* Ibanez wacht op reaktie van Marcel Coenen.
quote:Nahja, je mag zeker nog niets zeggen over ene mogelijke vervanger, of weet je daar uberhaupt nog niets van?
We zijn uit elkaar gegroeid.
quote:
Dutch progressive metallers SUN CAGED, who feature in their ranks STAR ONE keyboardist Joost van den Broek, have announced the addition of drummer Roel Van Helden to the group's ranks. The 23-year-olf Van Helden, a student at the academy of music in Tilburg, Netherlands, joins the band as the replacement for Dennis Leeflang, who left the group earlier in the month. "[Roel] surprised us with the fact that he managed to play the whole album within a week," the band write on their web site. "Besides that, there is a very good chemistry between us and Roel, musically as well as on a personal level. We never played our songs that well before!"What's funny is the fact that Roel is already a member of [guitarist] Marcel [Coenen]'s solo band and he is also the drummer our bassist Rob [van der Loo] played with, at age 14, in his first band.
"We welcome Roel in the Cage, and we are sure that this has brought SUN CAGED to a higher level. We also would like to thank all other drummers who showed interest, and we also hope that the true SUN CAGED fans will welcome Roel with open arms, possibly at one of our upcoming gigs."
30 januari eerste optreden met nieuwe drummer in Asten-Heusden (Jonosh)
zie ook http://www.suncaged.com
Groetjes
Marcel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |