Nieuwe start dan maar?
Ik zat vanmorgen op 67 kg. Wil eigenlijk naar 55 maar zal maar eens beginnen met 60. Ik woog ooit 50 kilo en ben toen in heel korte tijd bijna 20 kilo aangekomen die er noooooit meer af willen
Ik ben 1.65m lang dus mijn BMI is nu 24,6
Hebben jullie tips voor gezonde en lekkere lunches? Ik ben niet zo'n brood-eter...
quote:Hai, voor mensen die een bmi hebben van onder de 25 is er een apart topic en wel deze : Slank voor de feestdagen VI.
Op zondag 28 september 2003 02:40 schreef Spargo het volgende:
Nou, ik had me weken geleden ook al eens voorgenomen om mee te doen met de fokkers hier, maar het schiet niet echt op en ik ben ook al tijden niet op fok! geweest.Nieuwe start dan maar?
Ik zat vanmorgen op 67 kg. Wil eigenlijk naar 55 maar zal maar eens beginnen met 60. Ik woog ooit 50 kilo en ben toen in heel korte tijd bijna 20 kilo aangekomen die er noooooit meer af willen
Ik ben 1.65m lang dus mijn BMI is nu 24,6
Hebben jullie tips voor gezonde en lekkere lunches? Ik ben niet zo'n brood-eter...
Succes met lijnen.
Vroeger was het vanzelfsprekend dat ik tijdens de lunch even een lekker broodje ging halen en dan gelijk maar snoep of chips meenam voor het geval ik 's middags trek zou krijgen. Als ik er nu op terugkijk was ik voor ik ging lijnen constant aan het eten. Altijd was er wel een excuus om weer wat lekkers te nemen en steeds was ik aan het bedenken wat ik straks allemaal weer ging eten. Kennelijk is mijn lichaam nu gewend aan het feit dat het geen zin heeft om dit te doen aangezien ik een heel ander eetpatroon heb nu. Toen ik net begon met lijnen draaide alles om het feit dat ik zoveel dingen niet meer mocht en dacht ik (nog meer) de hele dag aan eten. Nu heb ik dat gelukkig niet meer en daar ben ik echt heel blij mee. Het leek wel of ik eerst leefde om te eten en nu eet om te leven.
Ik betrap mezelf er ook op dat ik mijn nieuwe lijf de hele tijd aan het 'bewonderen' ben. Ik grijp elke gelegenheid aan om voor de spiegel te staan of om mezelf in een etalageruit te bewonderen. Ik voel me een vreselijke ijdeltuit, maar ik ben gewoon zo trots op het feit dat ik al 11 kilo kwijt ben. Tuurlijk moeten er nog een heleboel kilo's meer af, maar ik ben nu al zo blij dat ik niet bij elke stap mijn billen voel trillen. Ook mijn BMI gaat steeds meer de goede kant op Dat is nu van 34,3 naar 30,3 gedaald. Nog 1 kilo en het is geen obesitas meer maar 'gewoon' overgewicht.
quote:Helaas, ik ga niet
Op zaterdag 27 september 2003 21:55 schreef Riann het volgende:[..]
haha
Je woont wel niet zo ver van mij af als er een dieetclubmeeting komt kom jij dan ook kunnen we misschien iets regelen met auto als jij rijbewijs hebt.
quote:Snik snik snik ik heb nu de nieuwe kleren ook al aan. Op de webcam is het niet zo duidelijk maar ja pech ik doe de broek zoiezo aan naar de efteling meet misschien dit vest ook maar dat ligt aan het weer.
Op zondag 28 september 2003 10:56 schreef DuchessX het volgende:[..]
Helaas, ik ga niet
quote:Dankjewel en het geeft een heeeeerlijk gevoel
Op zondag 28 september 2003 11:28 schreef m@x het volgende:
Ziet er heel stoer uit Riann! Lekker gevoel he om kleren aan te kunnen die je vroeger niet eens uit het winkelrek durfde te halen. Complimenten hoor!
Als je kleren wijder gaan zitten, dan werkt het wel Sanne. Kilos kunnen ook nogal wisselen. Wel leuk dat je het verschil al merkt!
Jouw ouders zijn dan weer het andere uiterste Isabeau. ![]()
In mijn familie heeft mijn broertje als enige denk ik een gezond gewicht, hij is dan ook ontzettend sportief. En ik heb dan bijna een gezond gewicht. Er wordt bij ons niet opgekeken van een paar kilo extra.
Mijn schoonouders reageren trouwens wel ontzettend leuk. De vragen regelmatig hoe het gaat en die vinden het ook erg leuk wanneer ik ben afgevallen. ![]()
Dank je Fannetje.
Soms twijfel ik echt of ik wel ben afgevallen, maar op andere momenten zie ik het zelf ook en ben ik wel trots op mezelf. Het is nu ook al minder vreselijk om op de foto te gaan vind ik. Leuk is het nog niet, maar het is al niet meer zon ramp als het was.
Leuk je weer te zien Zusje. Heb je wel een doel als je niet meer op de weegschaal gaat staan? Een oude broek ofzo? Het is altijd leuk om je doel te behalen.
Weet je moeder wel dat je het moeilijk vind wanneer ze zo reageert? Juist van je ouders is steun en aanmoeding ontzettend belangrijk. Als je dan alleen maar negativiteit krijgt, is dat dubbel zo moeilijk. Maar wat je moeder ook zegt, de kilos verdwijnen! Tsjakka! ![]()
Ik ben erg benieuwd hoe het je bevalt Anoukje. Misschien ga ik ook ooit nog eens beginnen. ![]()
Wat leuk Riann! Kleren kopen wordt nu echt steeds leuker. Nog even en je kunt alle leuke kleren aan.
Het ziet er leuk uit op de fotos. Je ziet echt goed dat je bent afgevallen.
Wel handig wanneer je minder kunt eten DuchessX. Dan geeft je lichaam al aan het dat te veel wordt, hoef je het zelf niet meer toe doen.
Als je ziek bent, kun je niet sporten. Daar hoef je niet lui voor te zijn.
Wat goed Jojo! Nu je weer naar beneden gaat, gaat het vast weer verder omlaag. Je hebt gewoon een heeeele lange drempel gehad. ![]()
Grappig dat je echt merkt dat je lichaam er aan went m@x. Het wordt nu alleen nog maar makkelijker om vol te houden, omdat je lichaam niet meer gewend is aan zoetigheid en extras tussendoor. Nog even en je lichaam is helemaal verbaasd als je chips eet op een verjaardag. ![]()
Dat gaat goed Miss_S. Tien kilo eraf is echt een leuk punt.
quote:Leuk om te horen
Op zondag 28 september 2003 13:11 schreef YPPY het volgende:Wat leuk Riann! Kleren kopen wordt nu echt steeds leuker. Nog even en je kunt alle leuke kleren aan.
Het ziet er leuk uit op de fotos. Je ziet echt goed dat je bent afgevallen.
Swatkat: mijn ouders (met name mijn vader) waren vroeger ook zo. De hele tijd zeiken over je gewicht. Maar vroeger was ik helemaal niet zo volslank... toen had ik nog maatje 36 (toen was ik 16 dat wel) en zelfs toen zeurde hij erover. Jah! Kan ik er niets aan doen dat mijn moeder zo'n magere lat is (1.66m en toen 49 kilo: nu is ze wel iets zwaarder) en dat ze alles kon eten zonder aan te komen. Ik heb er een keer van wat gezegd dat ie eens moet ophouden met dat gezeik. Maar goed... zo laten ze je wel denken dat je te zwaar bent terwijl je dat niet bent en dat is best frusterend. Na mijn ruzie met mijn pa (toen was ik echt niet te zwaar!) zeggen ze dus totaal niets meer over mijn lijn. Dus ook niet nu, nu ik afgevallen ben. Mijn schoonouders zijn anders. Mijn schoonma zag al na een kilo dat ik afgevallen was en gaf me een complimentje daarvoor
Mbt sporten... als ik ga hardlopen of snel fietsen doe ik dat alleen, dan kan ik namelijk mijn eigen tempo aanhouden en lekker naar muziek luisteren. Voor zwemmen heb ik een vast zwemmaatje... altijd handig want ik ben geen zwemmonster
En aerobiccen doe ik met collega's maar de laatste tijd ga ik ook naar de sportschool zonder ze omdat je toch makkelijk contact krijgt met andere sportmensjes.
Riann: Leuk hoor dat je nieuwe kleding kan kopen! Die kleding staat je goed
Maar hij was wel lekker, en vriendje is heeeeeel lief.. vinnik
.
Riann wat goed van je joh
! Dat je al zoveel bent afgevallen! En die kleding ziet erg goed uit. Echt heel erg goed! Ik hoop dat ik ooit zow dun wordt
quote:Ik hoor dan wel niet in dit topic, maar wilde even zeggen dat ik dit herken. Ik ben niet zo'n lijner en gebruikte dus alleen de methode "sport" om strakker te worden. Nu is mijn moeder ziek en heb ik EN minder tijd om te sporten omdat ik veel naar haar toe moet reizen aan de andere kant van het land, EN als ik wel tijd heb, wil ik ook het liefst gewoon op de bank hangen met een goed muziekje en wat chocola en mezelf heeeel zielig vinden.
Op zaterdag 27 september 2003 09:31 schreef Swatkat het volgende:
*zucht*
9 mnd later na mijn eerste succesvolle afvalpoging (in 2 mnd 8 kilo toen)
Toen werd mijn mams ziek, de 1 gaat dan juist veel sporten om zijn gedachten ergens anders op te zetten. Ik wil dan alleen maar thuis blijven en een deken over me heen trekken.
Trouwens, ik fiets nu 20km per dag, maar ik wil het verzwaren. Zal ik dan gewoon gewoon 10km meer gaan fietsen (30 dus) of de versnelling verhogen?
En weer een kilo eraf, stand is nu 106 kilo, dat is dus een BMI van 34.2.
Mijn gewicht.. durf het bijna niet neer te zetten. Maar goed komt ie dan.. Vrijdag was ik 115,1 en nu vanmorgen 115,7
Moet daar wel bij vermelden dat ik donderdag voor het laatst naar de wc ben geweest. Ik hoorde net van de dieetiste dat mijn darmen een flinke klap hebben gehad door die hele hoge dosis anti biotica. Dus ik ga weer laxeren vandaag. En yakult halen, kiwi's halen en nutricia sinasappelsap stimulans.. om het dan hopelijk ook op gang te houden. Want dit is niet prettig. Sorry voor de niet lekkere praat. Maar tis niet zo dat ik teveel gezondigt heb ofzo.. ![]()
Maar voelt wel enorm rot dit...
quote:Wat vervelend voor je! Maar het kan dus best zijn dat je wel bent afgevallen qua vet zeg maar, dat alleen je darmen erg vol zitten! Ik hoop dat het snel beter wordt voor je, het lijkt me erg pjinlijk!
Op maandag 29 september 2003 09:43 schreef Funnie het volgende:
Riann dat ziet er heeel erg goed uit !!!!!
Echt goed hoor...Mijn gewicht.. durf het bijna niet neer te zetten. Maar goed komt ie dan.. Vrijdag was ik 115,1 en nu vanmorgen 115,7
Moet daar wel bij vermelden dat ik donderdag voor het laatst naar de wc ben geweest. Ik hoorde net van de dieetiste dat mijn darmen een flinke klap hebben gehad door die hele hoge dosis anti biotica. Dus ik ga weer laxeren vandaag. En yakult halen, kiwi's halen en nutricia sinasappelsap stimulans.. om het dan hopelijk ook op gang te houden. Want dit is niet prettig. Sorry voor de niet lekkere praat. Maar tis niet zo dat ik teveel gezondigt heb ofzo..Maar voelt wel enorm rot dit...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |