abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13340728
Vorige zat vol .. hier verder!
pi_13340746
Tandpasta erop smeren........drogen ze van uit!

Of is de topic opeens al veranderd in iets heeeeel anders en loop ik achter?

pi_13341027
Na 2 delen is er nog geen ultiem middel ontdekt? Wat een prutsers zijn jullie zeg...
pi_13341069
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:27 schreef frankthetank het volgende:
Na 2 delen is er nog geen ultiem middel ontdekt? Wat een prutsers zijn jullie zeg...
geen gezeik
pi_13341199
Anti acne tonic van de Etos.
gebruik t zelf al n hele tijd krijg bijna nooit een puistje
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_13341237
De 10% Benzohyperoxide Hydrogel is bij mij vrijwel niet meer nuttig.

Heb altijd puistjes, toen ik begon met 5% had ik ze ineens niet meer na een weekje gebruik. Toen na 4 maand kwamen ze weer. Toen 10% gehaalt en die werkt tot nu toe bijna niet meer (heb ik het idee) Gebruik die 10% al wel ruim 1 jaar.

Ga denk ik maar eens 15% halen als deze op is..

pi_13341735
Een hoge dosis vitamine B5 is een oplossing die bij veel mensen succes heeft. Meer info zie deel 1 vanaf ongeveer hier: Hét middel tegen puistjes
Weet niet zeker of het in dat topic is vermeldt, maar je moet erbij een vitamine B-Complex (50 of hoger) gebruiken om deficiency in andere vitamine B's te minimaliseren.
pi_13343175
euh .. ik denk dat ik de tip van vandaag heb:
1) Achter die pc vandaan komen en naar buiten gaan!(wel als de zon schijnt natuurlijk
2) Veel water drinken! (denk aan: 3 liter per dag).
3) 'sAvonds scrubcreme erop en goed masseren zodat het lekker schuurt Wel afspoelen natuurlijk. Daarna met een ontsmettend middeltje nog een keer inwrijven(clearasil, of iets met alcohol!)
4) schoon kussen, of luchtig kussen(voor zover dat kan). geen klam ding.

En u bent er zo vanaf. Behalve als je die ziekte(nou ja, zoiets dergelijks ) hebt waarvan je grote rode plakaten op je kop krijgt.

Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  zondag 21 september 2003 @ 20:56:12 #9
63302 rockstah
New World Disorder
pi_13343225
  zondag 21 september 2003 @ 21:01:25 #10
38241 c0rneel
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_13343345
je kunt een speciale versie krijgen van de pil die tegen puistje is. weet niet of dit al naar voren is gebracht omdat ik nu pas het topic zie
Get In, Sit Down, Shut Up & Hang On
pi_13343627
quote:
Op zondag 21 september 2003 21:01 schreef c0rneel het volgende:
je kunt een speciale versie krijgen van de pil die tegen puistje is. weet niet of dit al naar voren is gebracht omdat ik nu pas het topic zie
Ben een man!

Bij mij helpt alchol + benzohyperoxide met tandpasta het beste..

En dan goed wassen ect. Drink altijd water zeker 2.5 liter per dag. Sport vrij veel.

pi_13347185
Veel van die smeersel werken na een tijdje niet meer. Heb zelf een tijdje iets op chloorhexydine (ontsmettend em ontvettend) en antibiotica gebruikt maar na een jaar helpt dat ook niet meer.

Die vitamine B5 ga ik zeker proberen. Wat altijd te proberen valt is een goede zeep gebruiken. Liefst een ontvettende (denk aan iets als unicura) met eventueel bacteriedodende werking.

Bij de apotheek een fles hibiscrub halen kan ook. Kost een ¤ of 8. Dit is een ontsmettende zeep (normaal voor artesen) en is zonder recept te krijgen. 3 keer perweek gebruiken helpt al wat. (een tip nooit ná het scheren geruiken, krijg je van die Macauly Culckin effecten

pi_13356896
DSD mineral skins en dan het product Dermabalance spot treatment
weet alleen de site ni meer waar ik t vroeger besteld heb, maar tis een wondermiddel
pi_13357638
benzyolperoxide 10% ( max. 2 weken aaneengesloten begruiken.2x per dag) ik laste daarna altijd even een ''stop'' week in.

Pcle- creme van dr vd Hoog, ochtend en wanneer nodig op de droge plekjes en/of littekentjes.

En voor de ladies: Diane35 pil ( maar dat is vast al wel bekend)

Pfff zo en nu zeg ik t niet weer hoor.
(oke voor de echt extreme acne vormen is dit niet geschikt natuurlijk, raadpleeg dan de huisarts )

maandag 22 september 2003 @ 13:45:37 #15
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13357679
Heb een aantal weken benzylperoxide 5% en 10% gebruikt. Het hielp niet echt (meer). Helaas. Mijn huid droogde er erg van uit...
Nu ga ik een x de trea tree producten proberen van de kruidvat.. (das dus lotion, wasgel, scrub, dag/nacht creme)
Misschien dat dat helpt...heeft iemand dat wel eens gebruikt (ervaring)?
Verder ga ik over 3 weken naar huidarts om een wrat weg te laten halen. Dan vraag ik gelijk of hij me een goed middel kan uitschrijven....
Maarja..das pas over 3 weken....:'(
  maandag 22 september 2003 @ 13:50:36 #16
52712 Dreuzel
denknouesnajoh!
pi_13357812
quote:
Op zondag 21 september 2003 20:54 schreef thiamat het volgende:
euh .. ik denk dat ik de tip van vandaag heb:
3) 'sAvonds scrubcreme erop en goed masseren zodat het lekker schuurt
'Scrubcrème moet je dus niet iedere dag gebruiken, dan "scrub" je het kapot! Het beste is 1x in de week...
pi_13357850
scrubcreme, ja geweldig, niet dus!
Door het scrubben maak je de huid van de pukkeltjes kapot wat hetzelfde effect heeft als je gaat zitten krabben.
Ja de rest van je huid wordt wel lekker zacht maar bevordelijk is het niet.
  maandag 22 september 2003 @ 14:17:25 #18
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13358474
Wat ik wel vind is dat benzylperioxide 5% erg goed camoufleerd. Daarom kan ik er 's ochtends ook maar moeilijk afblijven omdat ik voordat ik naar school ga dat graag ff erop wil smeren. Het puistje droogt in ofsow waardoor de rode plek verdwijnt. Maarja...gebruikte het ook 2,5 week en heb sinds zaterdag een stop-week ingelast..:).
Net ff teatree vd kruidvat gehaald...ga ik dat eens proberen..iemand ervaring mee? Hopenlijk camoufleerd die creme ook
  maandag 22 september 2003 @ 14:19:50 #19
60089 ljurk9
Helloooo Newman
pi_13358526
GOED SCHEREN MET MESJE!
maar wel meteen aftershave erop gooien.. anders krijg je juist meer
(en tijdens het aftershave erop gooien, even op je tanden bijten.. )

[Dit bericht is gewijzigd door ljurk9 op 22-09-2003 14:22]

Seinfeld Rulez!
pi_13358543
kheb nu Inderm, ben het een week aan het gebruiken .. 2 keer per dag, het helpt wel een beeeeeetje..

ook heb ik bij de V&D zeezout gekocht... omdat ik dat een paar topics geleden een keer gelezen heb hier...

hoe moet ik dat aanbrengen ofzo... gewoon in water mikken en dan op een watje druppelen, daarna deppen ofzo ?!

maandag 22 september 2003 @ 14:40:56 #21
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13359030
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:20 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
kheb nu Inderm, ben het een week aan het gebruiken .. 2 keer per dag, het helpt wel een beeeeeetje..

ook heb ik bij de V&D zeezout gekocht... omdat ik dat een paar topics geleden een keer gelezen heb hier...

hoe moet ik dat aanbrengen ofzo... gewoon in water mikken en dan op een watje druppelen, daarna deppen ofzo ?!

Inderm gebruikte ik ook, nu werkt het niet meer omdat ik het denk ik tevaak (zo'n 3 potjes) gebruikt heb. Verder over dat zeezout. Je moet dat in een flesje doen ofsow (spa-blauw). De verhouding moet je ff vinden, bodempje zeezout, rest vullen met water. Dan gewoon op wattenschijfje deppen, en op je gezicht smeren. Zorg er wel voor dat er niet teveel zou in zit..proef dus ff ofsow (als je wel eens in spanje bent geweest bent weet je ongeveer hoe het smaakt). Zelf heb ik dit nog nooit gebruikt. Zit nu met een masker op vd kruidvat (tea tree). Daarna wasgel, lotion en dagcremmetje allemaal vd teatree)
  maandag 22 september 2003 @ 15:30:09 #22
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13360384
Pas op met scrubben, het staat hier ook weer: http://www.roche.nl/ziektebeeld/acne/preventie.htm

Zie 1e stukje. 'Producten met schurende werking'

pi_13362145
Opzich werkt tandpasta wel erg goed.. Logisch eigelijk ook..
  maandag 22 september 2003 @ 16:30:32 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_13362284
Heb ook wel eens gehoord dat marmerzeep ook goed moet werken.

Heb het alleen nog nooit zelf geprobeerd.

Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_13362330
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:36 schreef Doagere het volgende:
De 10% Benzohyperoxide Hydrogel
Die troep heb ik ook sinds kort kijken of het helpt
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_13362346
quote:
Op maandag 22 september 2003 16:32 schreef Steve-O het volgende:

[..]

Die troep heb ik ook sinds kort kijken of het helpt

Begin wel, na bijna 2 jaar echt niet meer
Daarom deze topic ook..
  maandag 22 september 2003 @ 16:33:11 #27
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_13362356
quote:
Op maandag 22 september 2003 14:17 schreef MaStar het volgende:
Wat ik wel vind is dat benzylperioxide 5% erg goed camoufleerd. Daarom kan ik er 's ochtends ook maar moeilijk afblijven omdat ik voordat ik naar school ga dat graag ff erop wil smeren. Het puistje droogt in ofsow waardoor de rode plek verdwijnt. Maarja...gebruikte het ook 2,5 week en heb sinds zaterdag een stop-week ingelast..:).
Net ff teatree vd kruidvat gehaald...ga ik dat eens proberen..iemand ervaring mee? Hopenlijk camoufleerd die creme ook
Dat is nou juist het probleem, je wilt er wel vanaf, maar je wilt niet doen wat mensen of verpakkingen je adviseren, en nu gebruik je per dag weer 36 producten. Als je nou eens rustig een product uitprobeerde, en als het na een paar weken helemaal geen effect geeft, dan kun je weer eens naar iets anders kijken. Blijkbaar moet dit echter helaas in een half uur allemaal gebeuren.
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  maandag 22 september 2003 @ 17:06:39 #28
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13363301
quote:
Op maandag 22 september 2003 16:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Dat is nou juist het probleem, je wilt er wel vanaf, maar je wilt niet doen wat mensen of verpakkingen je adviseren, en nu gebruik je per dag weer 36 producten. Als je nou eens rustig een product uitprobeerde, en als het na een paar weken helemaal geen effect geeft, dan kun je weer eens naar iets anders kijken. Blijkbaar moet dit echter helaas in een half uur allemaal gebeuren.

Ik heb de afgelopen 2 weken benzylperioxide 10% gebruikt. Dat hielp voor mij niet. Dus nu probeer ik rustig de tea tree 'lijn' van de kruidvat uit. Want die hebben van hetzelfde merk, wasgel, lotion (voor na wasgel), en dag/nacht creme. Dus dat is 1 product...
Verder...heeft iemand ervaring met die tea-tree?
pi_13366401
Ik ben vandaag naar de dokter geweest..omdat ik het echt zat ben en die topics hier gaven me een beetje hoop dat ik toch maar iets anders moet gaan proberen.

Ik heb een tijdlang Inderm gebruikt daarna benzoylperoxide maar ik kreeg er na een paar dagen een erg droge en rode huid van dus dat kon volgens mij niet goed zijn. Ben daar toen ook mee gestopt.

Ik was bang dat ik niks zou krijgen omdat het niet zo heel erg dramatisch is. Hij deed er helemaal niet moeilijk over.

Ik ga nu over op de diane 35, ik krijg een antibioticakuur voor de ontstekingen die ik een maand lang moet gebruiken, en ik moet ook verder gaan met de benzoylperoxide en een paar dagen langer volhouden, dan zou de rode en ruwe huid ook overgaan.

Nu moet het na een maand of 3/4 beter worden..ben benieuwd en ik hou jullie op de hoogte!

pi_13366549
Heb dr soms best veel last van, als ik een weekje in het water lig bij centerparcs (voorbeeld) dan heb ik er helemaal niets.

Zo gou ik na een weekje niet meer zwem komen ze weer..

pi_13368070
moet je die 10% Benzohyperoxide Hydrogel op doktersrecept halen of kan je dat zo bij de apotheek of drogisterij kopen?? want khoor daar wel goeie verhalen over
-Die bass moe je nie horuh die moe je voeluhh-
pi_13368658
quote:
Op maandag 22 september 2003 20:44 schreef vincenr8 het volgende:
moet je die 10% Benzohyperoxide Hydrogel op doktersrecept halen of kan je dat zo bij de apotheek of drogisterij kopen?? want khoor daar wel goeie verhalen over
Kan je zow ophalen kost zo'n 3 euro
pi_13368748
Ik heb al heel lang last van puistjes en wat me de laatste tijd opvalt is dat het juist minder wordt naarmate ik de huid meer met rust laat dus niet uitgebreid gaan wassen met allerlei middeltjes. Gewoon niet te veel aanraken.
En wat bij mij ook helpt is veel water drinken
٩๏̯͡๏)۶
pi_13369649
Ik probeer er nu ook zo min mogelijk aan te zitten. Ik zit er de hele dag aan te prutsen
  maandag 22 september 2003 @ 22:13:13 #35
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13371212
Ik zit echt met smart te wachten op die dag dat ik naar de huidarts kan voor die wrat. Ga ik mooi gelijk vragen of hij iets kan uitschrijven voor mijn puisten. Anders was ik vandaag of morgen ook gelijk naar de doktor geweest, maarja...de huidarts heeft er toch wat meer verstand van en als de doktor nu iets uitschrijft is het over paar weken (als ik naar huidarts moet) weg, en komt het later weer terug...Dus moet nog ff 3 weken volhouden
  maandag 22 september 2003 @ 22:22:12 #36
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_13371479
Heb zelf bijna 2 jaar lange erg zware antibiotica gehad (2x100mg minochycine(sp?) per dag), das echt niet gezond meer. Ik had geen smaak meer (als in, ik proefde nauwelijks verschil tussen citroen en uhm.. aardappel.. ofzo, whatever)..
Dat hielp best goed, maar dat kun je niet eeuwig blijven slikken, dus nu over gestapt op Ascorbinezuur (van die vitamine-A-zuur zooi).. zeer lage dosis (1/4 van normaal), en het helpt zeer goed. Zitten paar grote voordelen, en grote nadelen aan. Voordeel is dat t alle troep naar buiten werkt (je zal dus af en toe een ranzige grote puist krijgen, maar die zijn zo weg), dus geen onderhuidse troep meer. Het helpt ook tegen de littekens die je krijgt van puistjes (krabben of niet, die krijg je vaak), ik merk dat zelfde de hele zware over me schouders en rug weg trekken.
Nadelen zijn dat t heel erg uitdroogt, ik loop af en toe met compleet verdroogde en gescheurde/gebarsten lippen, maakt niet uit hoeveel vaseline/vet/troep je er op smeert. Je ogen schijnen er ook van uit te drogen, dus t kan vervelend zijn voor mensen met lensen, alhoewel ik zelf lenzen heb en er weinig tot niets van merk. Ook schijnt je bloed er door te verdunnen .. maar daar wordt je elke zoveel tijd op gecontroleerd dmv. bloedprik, zelf nog nooit last mee gehad.

Eea. verkregen door eerst naar de huisarts te gaan, die kwam met antibiotica smeertjes, dat hielp niet. Die heeft me doorverwezen naar een huidartsen kliniek, en daar kreeg ik eerst dus antibiotica pillen, en nu die vitamine A.

Het ligt er allemaal zeer aan wat voor huid je hebt, geloof ik, dus je kan t beste naar je huisarts gaan, er bij vertellen wat je allemaal geprobeerd hebt, en op zijn/haar advies afgaan (en hopen dat t over gaat).

Het leek zo'n goed idee...
  maandag 22 september 2003 @ 23:13:18 #37
15257 janssen15
Veel is lekker, meer is beter.
pi_13373085
Roaccutane ...

Ik heb het nog niet één keer horen langskomen, terwijl het wereldwijd het meest voorgeschreven middel is voor behandeling van acné.
Het is, toegegeven, geen middel dat je moet gebruiken bij 'af en toe eens een puistje', maar als je er langzamerhand echt psychisch onder gaat lijden, of wanneer je geen 'puistjes' meer hebt, maar last hebt van 'zwellingen' die gepaard gaan met roodheid, dan is dit hét aangewezen middel om te gebruiken.

Bijwerkingen worden over het algemeen nogal groot uitgemeten en beangstigend gebracht, maar uiteindelijk ondervindt slechts een klein deel van de gebruikers reeële bijwerkingen die niet opwegen tegen het effect van de behandeling. Zelfzame verschijnselen zijn bijvoorbeeld depressiviteit of dunne darm beschadiging. Echter, veruit de meesten hebben hooguit last van droge lippen, en een droge huid. Maar dat laatste moet voor de meeste 'acné-suffering' mensen eerder een zegen dan een last zijn ...

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  dinsdag 23 september 2003 @ 07:12:42 #38
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13376233
quote:
Op maandag 22 september 2003 22:22 schreef dunc het volgende:
Die heeft me doorverwezen naar een huidartsen kliniek, en daar kreeg ik eerst dus antibiotica pillen, en nu die vitamine A.
Kijkt die naar je huid (+acne) en schrijft hij dan gelijk iets voor? Ik moet (wat ik al gezegd heb) over 3 weken een wrat daar laten weghalen, ga ik gelijk vragen of hij iets goed weet tegen mijn acne...Hoop dat hij dan diezelfde dag nog een receptje voor me uitschrijft..
pi_13376554
quote:
Op maandag 22 september 2003 16:33 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

ForeverEternalFreak

Exact wat ik dacht toen ik ons sukkeltje weer zag posten

dinsdag 23 september 2003 @ 09:05:19 #40
Per sempre vita eterna
pi_13376930
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 08:26 schreef heaven7 het volgende:

[..]

ForeverEternalFreak

Exact wat ik dacht toen ik ons sukkeltje weer zag posten

heaven7

Inderdaad

dinsdag 23 september 2003 @ 17:05:38 #41
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13388865
Hier staan ook wel leuke en interessante links op:

http://acne.pagina.nl

pi_13391663
Hoe gebruik je dan precies tandpasta tegen puistjes?

Gewoon een heel klein beetje op een puistje doen of de tandpasta verspreiden?
Hoe lang moet je het er op laten zitten?

dinsdag 23 september 2003 @ 19:05:59 #43
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13391699
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:04 schreef Opie het volgende:
Hoe gebruik je dan precies tandpasta tegen puistjes?

Gewoon een heel klein beetje op een puistje doen of de tandpasta verspreiden?
Hoe lang moet je het er op laten zitten?

Gewoon voor het slapen gaan erop doen. En je moet het op het puistje zelf smeren. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan..
pi_13391733
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:05 schreef MaStar het volgende:

[..]

Gewoon voor het slapen gaan erop doen. En je moet het op het puistje zelf smeren. Zelf heb ik dit nog nooit gedaan..

Niet afspoelen ofzo?
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:21:46 #45
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13392135
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:07 schreef Opie het volgende:

[..]

Niet afspoelen ofzo?

Ja..'s ochtends denk ik gewoon...Het puistje kan de hele nacht indrogen. En dan spoel je het 's ochtends weer af lijkt me...netzoals met alle creme's....Want als je het na 10 minuten alweer afspoelt heeft het geen kans om in te trekken..
pi_13395605
quote:
Op maandag 22 september 2003 21:01 schreef Doagere het volgende:

[..]

Kan je zow ophalen kost zo'n 3 euro

apotheek of drogist??
-Die bass moe je nie horuh die moe je voeluhh-
  dinsdag 23 september 2003 @ 22:14:02 #47
37508 dunc
Serve Extra Cold
pi_13397810
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 07:12 schreef MaStar het volgende:

[..]

Kijkt die naar je huid (+acne) en schrijft hij dan gelijk iets voor? Ik moet (wat ik al gezegd heb) over 3 weken een wrat daar laten weghalen, ga ik gelijk vragen of hij iets goed weet tegen mijn acne...Hoop dat hij dan diezelfde dag nog een receptje voor me uitschrijft..

T was ff praten, beetje rond kijken, wilde nog even me schouders en rug zien.. in 5 minuutjes klaar. That's it. EN inderdaad, niet te veel op de bijwerkingen letten, daar word je niet lekker van. Bedenk me trouwens dat ik wel lichte nachtblindheid heb gekregen door dat vitamine a zuur, maar dat trekt weg als je stopt met de kuur (tenminste, dat zeiden ze me...)

Grootste nadeel (zeker van antibiotica) is dat de combinatie met drank niet altijd even goed gaat :p T kan, mits je rustig aan doet. Zuipfeestjes enzo is lastig bijhouden.. en niet aan te raden

Het leek zo'n goed idee...
pi_13398197
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 21:12 schreef vincenr8 het volgende:

[..]

apotheek of drogist??

Apotheek.
pi_13410480
quote:
Op maandag 22 september 2003 23:13 schreef janssen15 het volgende:
Roaccutane ...

Ik heb het nog niet één keer horen langskomen, terwijl het wereldwijd het meest voorgeschreven middel is voor behandeling van acné.
Het is, toegegeven, geen middel dat je moet gebruiken bij 'af en toe eens een puistje', maar als je er langzamerhand echt psychisch onder gaat lijden, of wanneer je geen 'puistjes' meer hebt, maar last hebt van 'zwellingen' die gepaard gaan met roodheid, dan is dit hét aangewezen middel om te gebruiken.

Bijwerkingen worden over het algemeen nogal groot uitgemeten en beangstigend gebracht, maar uiteindelijk ondervindt slechts een klein deel van de gebruikers reeële bijwerkingen die niet opwegen tegen het effect van de behandeling. Zelfzame verschijnselen zijn bijvoorbeeld depressiviteit of dunne darm beschadiging. Echter, veruit de meesten hebben hooguit last van droge lippen, en een droge huid. Maar dat laatste moet voor de meeste 'acné-suffering' mensen eerder een zegen dan een last zijn ...

^^

Na een half jaar gebruik ben ik totaal van de acne af.

punt.

Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
  donderdag 25 september 2003 @ 19:21:55 #50
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13441695
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:37 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

^^

Na een half jaar gebruik ben ik totaal van de acne af.

punt.

Maar dat is gruwelijk spul...dat schrijft de doktor niet voor als je iets van 10 dikke puistjes op je kaaklijn hebt ofsow...Daarvoor moet je echt zware acné hebben...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 25-09-2003 19:22]

pi_13449423
quote:
Op donderdag 25 september 2003 19:21 schreef MaStar het volgende:

[..]

Maar dat is gruwelijk spul...dat schrijft de doktor niet voor als je iets van 10 dikke puistjes op je kaaklijn hebt ofsow...Daarvoor moet je echt zware acné hebben...

mwah.. ik had echt geen zware acne vergeleken met mensen die het ECHT goed hebben hoor.. ik had er gewoon LAST van..

klote gevoel als mensen mij aankeken enzo.. en ik ben fukking ijdel..

Maar goed, antibiotica hielp bij mij ook niet dus dit was de volgende stap.. Ik ben blij dat ik het heb gedaan en heb spijt dat ik niet eerder ben begonnen ermee..

Er zijn ook verschillende sterktes van dit spul hoor.. hoe erger, hoe hoger de dosering..

Ik raad het iedereen aan.

Op Fok! sinds 17 / 01 / 2003. Ook wel bekend als "de dag dat de GoT HK dichtging" :P
  vrijdag 26 september 2003 @ 00:38:11 #52
64834 Miss_mini
Wee bis diech??
pi_13449460
s.o.s stick garnier fructis helpt wel moet ik zeggen
Welkom in Limburg....wat un geveul
pi_13450474
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 00:35 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]
Ik raad het iedereen aan.

Accutane is zeker niet voor iedereen aan te raden. Het is nog altijd een erg giftig medicijn met 1 van de meeste bijwerkingen. Bedoeld voor mensen met zware acne. En na een kuur is er nog kans dat de acne terug komt.
  vrijdag 26 september 2003 @ 12:30:02 #54
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13455689
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 00:35 schreef _DeMoN_ het volgende:

[..]

mwah.. ik had echt geen zware acne vergeleken met mensen die het ECHT goed hebben hoor.. ik had er gewoon LAST van..

klote gevoel als mensen mij aankeken enzo.. en ik ben fukking ijdel..

Dat heb ik ook, een klote gevoel als mensen mij aankijken, ben nl. ook redelijk ijdel. Maarja..wat is last? Hoeveel puisten gemiddeld op je gezicht? En de doktor heeft je waarschijnlijk doorverwezen naar de huidarts? En zei die huidarts gelijk van ik schrijf je dat spul voor...of moest je eerst paar x terugkomen om het te laten zien?
pi_13457150
"Dove face cream scrub"

Dit is een creme met korreltjes die de dode huidcellen verwijderen.

Enne het kan meerdere malen per week gebruikt worden en het is zeepvrij en olievrij.

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
pi_13476997
Clean & Clear tonic! Het stinkt enorm, maar het helpt erg goed. Ik gebruik het zelf ook, samen met de Diane 35 en Clinique olievrije dagcrème.
Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
  zaterdag 27 september 2003 @ 14:55:31 #57
69183 biggetje
niet wat naam doet vermoeden!
pi_13478796
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 00:38 schreef Miss_mini het volgende:
s.o.s stick garnier fructis helpt wel moet ik zeggen
Ik heb hem ook en ik vind het alleen helpen als het puistje 'open' is geweest...dan voel je het bijten, maar verder echt niet...doe het elke avond op voor het slapen gaan maar zie niet echt resultaat...

Groetjes,
Birgit

puurheid zonder vergankelijkheid
pi_13488324
Benohyperoxide Hydrogel 10% is gewoon het beste wat er te krijgen is. Heb het een tijdje niet echt goed gebruikt, maar deze week weer heel regelmatig en nu is alles weg

Heb aleen een beetje een droge huid maar dat trekt ook weer weg, en als ik er dan niet aan zit blijven ze wel weg hoop ik

zondag 28 september 2003 @ 14:54:31 #59
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13497657
quote:
Op zaterdag 27 september 2003 23:39 schreef Doagere het volgende:
Benohyperoxide Hydrogel 10% is gewoon het beste wat er te krijgen is. Heb het een tijdje niet echt goed gebruikt, maar deze week weer heel regelmatig en nu is alles weg

Heb aleen een beetje een droge huid maar dat trekt ook weer weg, en als ik er dan niet aan zit blijven ze wel weg hoop ik

Mooi dat het helpt bij jouw..bij mij helpt het minder...zeker de 'hardnekkige puisten' gaan niet echt snel weg..Maarja..
pi_13511890
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 12:30 schreef MaStar het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, een klote gevoel als mensen mij aankijken, ben nl. ook redelijk ijdel. Maarja..wat is last? Hoeveel puisten gemiddeld op je gezicht? En de doktor heeft je waarschijnlijk doorverwezen naar de huidarts? En zei die huidarts gelijk van ik schrijf je dat spul voor...of moest je eerst paar x terugkomen om het te laten zien?

Ik heb van mijn huiSarts eerst een paar verschillende kuren gehad.. zoals antibiotica enzo. Toen dat niks hielp werd ik doorgestuurd naar de huiDarts en die heeft mij Roaccutane voorgeschreven.

Als jij er last van hebt, zou ik het gewoon doen. Gewoon naar de huidarst gaan.. ik heb er spijt van dat ik er niet eerder mee begonnen ben.

Die bijwerkingen die je KAN krijgen zjin bijwerkingen die mensen er OOIT van hebben gehad en ze zijn dus verplicht het te vermelden. Een bijwerking is bijvoorbeeld ook dat je zelfmoordneigingen KAN krijgen.

Nou is dit ZWAAR overdreven maar je kan van die pillen een beetje depri worden als je depri bent aangelegd. En dat zal wel weer op de miljoenen mensen die dit middel gebruikt hebben 1 dodelijk ongeval hebben veroorzaakt.. What's the deal?

Mijn enige bijwerkingen zijn droge lippen. Ik heb elke dag Purol bij me. Je mag ook niet veel meer drinken van de doktor, want je lever kan verrot gaan icm deze pillen.

Voordat ik op vakantie ging ben ik een week van te voren gestopt en hem op vakantie gewoon gedronken.. zelfs een keer meer dan 2,5 liter bier op een avond en de volgende bloedcontrole was gewoon goed.
Ook mag je niet in de felle zon met deze pillen want je vebrand 1000x zo snel ofzo.. zonnenbanken mag ook NIET!
Ik heb echter gewoon elke dag liggen zonnen in Turkije met 45 / 50 graden en nergens last van gehad. DIt omdat ik me goed insmeerde en een week van te voren was gestopt met de kuur om vervolgens na de vakantie er weer mee verder te gaan.

Maar goed.. ik had toen ik dit nog niet gebruikte ongeveer 5 puistjes in mijn gezicht gemiddeld en veel meeeeters rond mij neus enzo.. ik verzorgde het heel erg goed maar anders zou ik helemaal onder hebben gezeten. Het viel op zich wel mee maar het was WEL ERG.. alleen omdat ik 2x per dag mijn gezicht schoonmaakte en veel water dronk etc kon ik het nog toonbaar houden

Maar goed, ik raad het je aan om er aan te beginnen als niks anders helpt.

Weet je wat het is? Als je bijwerkingen krijgt die je niet aanstaan, dan kap je er gewoon mee. Dit kan op elk moment. Punt

pi_13515615
eryderm lotion
  maandag 29 september 2003 @ 16:36:35 #62
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13523632
Tja..Demon, ik ga volgende week donderdag naar de huidarts....
Niet voor puisten, maar voor wratje, dus vraag ik gelijk of hij wat heeft tegen puisten . Kan de huidarts recepten uitschrijven?
En ff dagje of 2 niks aan mijn huid doen, veel chocola eten, zodat het ietsjes erger is....krijg ik misschien iets beter, zwaarder spul..
Want bij mij zijn mijn puisten altijd redelijk wisselend.

Verder heb ik bij Benzylperioxide denk ik een lichte allergische reactie. Ik had ineens (na 2 weken) veel puisten op mijn kaaklijn, en onder mij oor...dat had ik daarvoor (toen ik nog nooit Benzylperioxide gebruikte) anders nooit. Ben dus nu ook direct gestopt met benzylperioxide en laat mijn huid ff met rust...iig geen chemische troep meer..alleen reinigingsmiddel ofsow vd garnier...maar geen uitdrogingsdingen meer...

maandag 29 september 2003 @ 16:44:37 #63
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13523891
Iemand weleens last dat er op zo een pleke waar een puist heeft gezeten een donker vlekjes komt of een moedervlek? Ik zit er onderhand vol mee!

Ik gebruik benzoylperoxide 5% maar 't blijft maar komen, ik moet iets sterkers hebben

Allemaal littekens, moedervlekken en donkere plekjes.Tis zeer zeker niet geinig

Helpt laseren om die troep weg te krijgen als al die puistjes op den duur verdwenen zijn?

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_13524206
Ik heb zelf niet echt last van knal rode puisten, maar meer hele kleine witte "puntjes" in de buurt van m'n ogen en wangen.
En op m'n beide wangen (direct aan beide kanten van m'n neus) heb ik last van een wat rood-achtige huidskleur met donkere puntjes.

Komt iemand dit bekend voor en is er een snelle/effectieve manier om hier vanaf te komen?
En ja, ik was me meer dan genoeg.

maandag 29 september 2003 @ 16:55:50 #65
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_13524254
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:54 schreef Opie het volgende:
Ik heb zelf niet echt last van knal rode puisten, maar meer hele kleine witte "puntjes" in de buurt van m'n ogen en wangen.
En op m'n beide wangen (direct aan beide kanten van m'n neus) heb ik last van een wat rood-achtige huidskleur met donkere puntjes.

Komt iemand dit bekend voor en is er een snelle/effectieve manier om hier vanaf te komen?
En ja, ik was me meer dan genoeg.

Mee-eters volgens mij, goed boenen op die plekken!
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  maandag 29 september 2003 @ 17:36:03 #66
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13525344
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:44 schreef Darkinforcer het volgende:
Ik gebruik benzoylperoxide 5% maar 't blijft maar komen, ik moet iets sterkers hebben
Hoelang gebruik je dat spul? Want het lijkt me niet goed dat je onder de moedervlekken komt te zitten...Verder iets sterkers is benzoylperioxide 10%. Ben je btw wel eens langs een doktor geweest?
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 17:55:31 #67
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13525747
quote:
Op maandag 29 september 2003 16:44 schreef Darkinforcer het volgende:
Iemand weleens last dat er op zo een pleke waar een puist heeft gezeten een donker vlekjes komt of een moedervlek? Ik zit er onderhand vol mee!

Allemaal littekens, moedervlekken en donkere plekjes.Tis zeer zeker niet geinig

Helpt laseren om die troep weg te krijgen als al die puistjes op den duur verdwenen zijn?

Benzoylperoxide is een paardenmiddel. En ook nog niet eens zo'n goede ook.

Het is behoorlijk agressief spul en het vreet de bovenste laag van je huid er als het ware af (ook goed spul om je kleding mee te bleken!) Daardoor ondermijn je dus gelijkertijd weer de weerstand van de huid waardoor er weer ontstekingen kunnen ontstaan. Bij benzoylperoxide zie je dan ook vaak dat het aantal puistjes afneemt maar de ontstekingen, als ze voorkomen, erger en dieper.
Voor diegene bij wie het wel werkt moet het vooral blijven gebruiken, maar een wondermiddel voor iedereen is het allerminst.

Het beste is om a. te zorgen dat je het vet van de huid afvoert en b. de bacteriën ter plekke bestrijd. Inderm of een ander antibioticum kan wel heel goed zijn om tijdelijk te gebruiken en de huid tot rust te brengen, op de langere duur verliest het haar werking omdat de bacteriën steeds resistenter worden.

Dit is al het derde deel dus adviezen zijn al legio gegeven waaschijnlijk, maar het beste middel is imo betadine scrub zeep. Het bevat jodium wat de bacteriën dood, en het zeep en "scrub" zorgt voor een drogere huid en minder kans op vetophoping. Twee keer per dag je gezicht ermee wassen en dat consequent een maand of 2, 3 volhouden en je kunt de acne voor 80 tot 90% onderdrukken. Daarna kun je kijken of je wat kunt minderen, bijvoorbeeld 1 keer per dag, niet dat het iets uitmaakt want dit middel is niet schadelijk. En het enkele puistje wat je dan nog krijgt zijn iig niet meer die vervelende ontstekingen.

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 29-09-2003 17:56]

maandag 29 september 2003 @ 18:16:33 #68
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13526183
quote:
Op maandag 29 september 2003 17:55 schreef NorthernStar het volgende:

[..]
niet dat het iets uitmaakt want dit middel is niet schadelijk. En het enkele puistje wat je dan nog krijgt zijn iig niet meer die vervelende ontstekingen.

Maar het doodt ook de goede bacteriën toch?
  † In Memoriam † maandag 29 september 2003 @ 18:37:14 #69
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13526545
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:16 schreef MaStar het volgende:

[..]

Maar het doodt ook de goede bacteriën toch?

Ja dat is waar. Daarom moet je het ook beperken tot je gezicht en niet je hele lijf ermee wassen. Maar het is bij lange na niet zo agressief voor je huid als benzoylperoxide en werkte in mijn geval ook nog stukken beter.
  maandag 29 september 2003 @ 18:52:09 #70
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13526913
quote:
Op maandag 29 september 2003 18:37 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Daarom moet je het ook beperken tot je gezicht en niet je hele lijf ermee wassen. Maar het is bij lange na niet zo agressief voor je huid als benzoylperoxide en werkte in mijn geval ook nog stukken beter.

Tja..ik houdt ff eerst wat rust voor mijn huid...nu ff niet veel gebruiken..Veel zeggen ook dat water drinken helpt. Maar wat is veel? 2 liter? Merk je dan resultaat? Ik heb net 1 liter achter elkaar gedronken..:P Water kan iig geen kwaad dus doe ik dat maar...En is nog gezond ook...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 29-09-2003 19:12]

pi_13529835
Veel water drinken is bull shit, drink zeker 2,5 liter puur water per dag maar daar heb ik net zoveel puistjes om toen ik nog 2 liter cola per dag dronk ..

Benzohyperoxide is idd heftig spul, een prima bleek middel. Maar bij mij helpt het echt goed. Aleen moet ik me huid nat houden anders krijg ik alemaal 'korstjes'

dinsdag 30 september 2003 @ 20:40:54 #72
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13554231
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:53 schreef Doagere het volgende:
Veel water drinken is bull shit, drink zeker 2,5 liter puur water per dag maar daar heb ik net zoveel puistjes om toen ik nog 2 liter cola per dag dronk ..

Benzohyperoxide is idd heftig spul, een prima bleek middel. Maar bij mij helpt het echt goed. Aleen moet ik me huid nat houden anders krijg ik alemaal 'korstjes'

Hoe wil jij je huid de hele dag door nat houden? Verder...volgens mij helpt dat water drinken ook niet, gewoon fabeltje ofsow
  dinsdag 30 september 2003 @ 21:22:43 #73
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_13555950
Iemand die SOS creme van Garnier al geprobeerd?
pi_13556972
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 20:40 schreef MaStar het volgende:

[..]

Hoe wil jij je huid de hele dag door nat houden? Verder...volgens mij helpt dat water drinken ook niet, gewoon fabeltje ofsow

Basis regel: dat het bij jouw niet werkt, bekent niet meteen dat het bij iedereen niet werkt!

Voldoende water zorgt voor beter verwijderen van afval stoffen. Verder zorgt het dacht ik ook dat het lichaam onderhuids minder vocht vast houdt. Deze 2 eigenschappen kunnen zorgen voor een vermindering van acne.

dinsdag 30 september 2003 @ 22:10:55 #75
Per sempre vita eterna
pi_13558014
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 21:47 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Basis regel: dat het bij jouw niet werkt, bekent niet meteen dat het bij iedereen niet werkt!

Voldoende water zorgt voor beter verwijderen van afval stoffen. Verder zorgt het dacht ik ook dat het lichaam onderhuids minder vocht vast houdt. Deze 2 eigenschappen kunnen zorgen voor een vermindering van acne.

pi_13560645
iig, als je de kans krijgt... VRAAG dan gewoon naar Roaccutane en laat je onderzoeken of het wat voor je zou zijn.
Bekijk wat de bijwerkingen kunnen zijn (veel) en neem de beslissing.

Ik geef je 90% kans dat als je de kuur met dicipline volgt je er voor je hele leven vanaf bent en je kunt eten wat je wil.

woensdag 1 oktober 2003 @ 07:41:42 #77
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13563216
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 23:19 schreef _DeMoN_ het volgende:
iig, als je de kans krijgt... VRAAG dan gewoon naar Roaccutane en laat je onderzoeken of het wat voor je zou zijn.
Bekijk wat de bijwerkingen kunnen zijn (veel) en neem de beslissing.

Ik geef je 90% kans dat als je de kuur met dicipline volgt je er voor je hele leven vanaf bent en je kunt eten wat je wil.

Tja..maar dat schrijft hij niet zomaar voor denk ik...

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 01-10-2003 08:04]

pi_13570294
Tea tree olie is zeker het proberen waard!!!
(edit)
Ik heb het nou 1,5 week gebruikt, je gezicht word er wel schraal van.....maar het werkt. :D (zichtbaar minder geworden)_O_

[Dit bericht is gewijzigd door Hamsterhoofd op 01-10-2003 14:27]

woensdag 1 oktober 2003 @ 14:46:57 #79
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13571612
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 13:56 schreef Hamsterhoofd het volgende:
Tea tree olie is zeker het proberen waard!!!
(edit)
Ik heb het nou 1,5 week gebruikt, je gezicht word er wel schraal van.....maar het werkt. :D (zichtbaar minder geworden)_O_
Maar heb je dat van de bodyshop of van kruidvat...?

BTW..laatst sprak ik er met een vriend over. Hij was naar de doktor geweest voor zijn puisten, en zei dat hij een cremmetje ervoor had gekregen. Maar zoveel puisten zag je bij hem nooit, dus ik vroeg: Waarom ben je naar doktor gegaan, zoveel puisten had je niet? Toen zei hij dat hij 's ochtends altijd Sulfopowder van Dr. van der Hoog opdeed. Dat is camouflerende poeder en bestrijdt jeugdpuistjes en mee-eters ofsow....Iemand ervaring?
Zelf probeer ik het nog ff niet uit, want ik gebruik op dit moment ff nix...(zeker geen benzylperioxide meer)..

En de vraag blijft: puisten met een witte kop, open krabben , of laten zitten

pi_13572058
Gewoon bij een natuur winkeltje . Ik heb de creme, olie en face wash ( merk = chi ).
  woensdag 1 oktober 2003 @ 15:36:08 #81
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13572881
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:03 schreef Hamsterhoofd het volgende:
Gewoon bij een natuur winkeltje . Ik heb de creme, olie en face wash ( merk = chi ).
Okwej , en wat doen jullie met witten koppen puisten? Witte kop eraf en leeg spuiten of 4 dagen ofsow laten zitten...?
pi_13573157
Met de olie erop is ie binnen 2 uur weg :D
  woensdag 1 oktober 2003 @ 19:11:22 #83
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13578592
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 15:46 schreef Hamsterhoofd het volgende:
Ja..helaas werkt het niet bij iedereen
pi_13630248
quote:
Wat is helemaal weg? Je huid? :/
  zondag 5 oktober 2003 @ 11:00:45 #85
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13659889
quote:
Dat is iig erg snel
pi_13713937
Ik gebruik nu zelf vier dagen de Tea Tree producten Creatique Daily Face Wash en Craetique pure Tea Trea olie. Het helpt erg goed bij mij. Na 4 dagen (!), heb ik bijna geen puistjes meer. Ik vind dat dit middel de huid ook bijna niet uitdroogt, maar dat kan ook komen omdat in dit middel van Craetique ook nog iets van 50 andere natuurlijke stoffen zitten. Voor meer informatie over deze producten:

http://www.kolibricosmetica.nl/nl/producten.html

Ik weet trouwens niet of dit middel ook tegen echte acne helpt, het is namelijk vrij mild. Maar op de site staat van wel.

woensdag 8 oktober 2003 @ 08:33:06 #87
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13732683
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2003 14:25 schreef dirkjanuss het volgende:
Ik gebruik nu zelf vier dagen de Tea Tree producten Creatique Daily Face Wash en Craetique pure Tea Trea olie. Het helpt erg goed bij mij. Na 4 dagen (!), heb ik bijna geen puistjes meer. Ik vind dat dit middel de huid ook bijna niet uitdroogt, maar dat kan ook komen omdat in dit middel van Craetique ook nog iets van 50 andere natuurlijke stoffen zitten. Voor meer informatie over deze producten:

http://www.kolibricosmetica.nl/nl/producten.html

Ik weet trouwens niet of dit middel ook tegen echte acne helpt, het is namelijk vrij mild. Maar op de site staat van wel.

Ik heb vroeger een tea trea vd kruidvat gebruikt, hielp niet echt..
pi_13735463
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 08:33 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ik heb vroeger een tea trea vd kruidvat gebruikt, hielp niet echt..

Bij sommige mensen heeft het een possitief effect. Maar bij sommigen heeft het zelfs een negatief effect (volgens hun), waarbij acne erger wordt.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 15:08:37 #89
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13740752
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 11:30 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Bij sommige mensen heeft het een possitief effect. Maar bij sommigen heeft het zelfs een negatief effect (volgens hun), waarbij acne erger wordt.

Negatief effect heb ik ook niet gehad, maar het hielp gewoon niet echt goed...

Morgen btw naar HUIDarts voor een wratje weg te laten halen, vraag ik gelijk of hij wat heeft voor mijn puisten (hopenlijk schrijft hij wat voor)
En wanneer schrijft een huidarts roacutanne voor? Bij welke vorm? Als echt alles niet geholpen heeft ofsow? Hopenlijk heeft hij gewoon een creme ofsow dat goed helpt...

pi_13744114
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 15:08 schreef MaStar het volgende:
En wanneer schrijft een huidarts roacutanne voor? Bij welke vorm? Als echt alles niet geholpen heeft ofsow?
Een arts hoort het pas voor te schrijven wanneer je een aantal middelen hebt geprobeerd en daarna nog steeds veel last van acne hebt; je gezondsheid (zowel lichaamlijk als geestelijk) in orde bent; binnen iets van 1 jaar geen kind van plan bent te gaan maken; en je van alle bijwerkingen op de hoogte gebracht te hebben.

Of hij het voorschrijft weet ik niet. Indien niet, en jij het toch wilt hebben, dan ga je gewoon naar een andere arts tot je het wel krijgt
Anders ff vragen op :
http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

woensdag 8 oktober 2003 @ 17:17:39 #91
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13744324
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:09 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Een arts hoort het pas voor te schrijven wanneer je een aantal middelen hebt geprobeerd en daarna nog steeds veel last van acne hebt; je gezondsheid (zowel lichaamlijk als geestelijk) in orde bent; binnen iets van 1 jaar geen kind van plan bent te gaan maken; en je van alle bijwerkingen op de hoogte gebracht te hebben.

Of hij het voorschrijft weet ik niet. Indien niet, en jij het toch wilt hebben, dan ga je gewoon naar een andere arts tot je het wel krijgt
Anders ff vragen op :
http://www.geocities.com/mijnaccutaneavontuur/

Neej....ik heb nu echt veel puisten, denk stuk of 70 ofsow...heel veel op 1 plek op mijn kaaklijn, onder mijn oor...aan beide kanten. Nog bijna nix op mijn wangen en voorhoofd. Wel veel rond mijn mond. Destijds hielp inderm erg goed, maarja..das een tijdelijk middel. Dus hopenlijk schrijft hij nu ook iets voor dat helpt. Want aan dat accutane zitten een hoop voordelen, maar ook nadelen (je kunt geen alcohol meer drinken), maarja..als het moet moet het, maar voor de 1e keer zal hij dat denk ik niet gelijk doen....
pi_13744618
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:17 schreef MaStar het volgende:

[..]
maar voor de 1e keer zal hij dat denk ik niet gelijk doen....

Ik dacht dat je zoiets wel eens eerder had afgevraagd.
Er is maar 1 manier om erachter te komen, en dat is ff een afspraakje maken bij de docter. Wat houd je tegen? Niks? ok dan.
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:38:12 #93
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13744794
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:31 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ik dacht dat je zoiets wel eens eerder had afgevraagd.
Er is maar 1 manier om erachter te komen, en dat is ff een afspraakje maken bij de docter. Wat houd je tegen? Niks? ok dan.

Nix neej, morgen ochtend ga ik naar de (huid)doktor! ..'t is gewoon afwachten...
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:46:32 #94
61996 MisszJ
You can look but...
pi_13745025
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:52 schreef Ils het volgende:
scrubcreme, ja geweldig, niet dus!
Door het scrubben maak je de huid van de pukkeltjes kapot wat hetzelfde effect heeft als je gaat zitten krabben.
Ja de rest van je huid wordt wel lekker zacht maar bevordelijk is het niet.
Scrubben haalt de dode huidcellen weg en voorkomt mee-eters (of hoe je het ook schrijft)
Je moet een milde scrubgel gebruiken (ik heb die van claen & clear lichtblauwe tube) en niet te vaak gebruiken dus ipv 2 keer per dag, om de dag...werkt best goed
It's never where you think you'll find it
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=61996
  woensdag 8 oktober 2003 @ 17:47:24 #95
61996 MisszJ
You can look but...
pi_13745048
MaStar.....ik heb het idee dat jij je huid misschien TE veel wast...dat is dr ook niet goed voor
It's never where you think you'll find it
http://fotoboek.fok.nl/user.fok?id=61996
pi_13745197
Ik gebruik de 5% Benzohyperoxide Hydrogel, en het helpt mij echt ik merk het direct als ik het bijvoorbeeld een week niet gebruik, maar desondanks heb ik nog wel puisten, deels kan ik het herleiden naar het eten van chocola, masturberen, en drank
  woensdag 8 oktober 2003 @ 18:03:49 #97
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13745513
quote:
Op woensdag 8 oktober 2003 17:47 schreef MisszJ het volgende:
MaStar.....ik heb het idee dat jij je huid misschien TE veel wast...dat is dr ook niet goed voor
Ik doe al ongeveer 1,5 week nix meer op mijn huid...gewoon omdat mensen hier mij dat advies hebben gegeven...ik was elke dag wel met reinigingsgel van Garnier..maar dat is ook voor 's ochtends en 's avonds...
Morgen schrijft Huidarts hopenlijk iets goeds voor..
pi_13755971
!
Tuutuuuutuu
  donderdag 9 oktober 2003 @ 10:11:26 #99
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13758596
Ik ben net terug van de huidarts. Hij zag het gelijk, hij zei dat het redelijk erg was. Ik heb ff alles uitgelegd, en hij schreef 3 dingen voor:

- Iets met Alcohol voor 's ochtends
- Anti-Biotica voor het eten 1 pilletje
- Nog een creme (iet met enzyl....ofsow) wat ik 's avonds moet opsmeren. De klachten daarvan zijn duizeligheid en maagklachten, maar je huid droogt er niet door uit.

Vanmiddag na half 5 kan ik het ophalen bij de apotheek. Hopenlijk werkt het......

pi_13764633
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 10:11 schreef MaStar het volgende:
Ik ben net terug van de huidarts. Hij zag het gelijk, hij zei dat het redelijk erg was. Ik heb ff alles uitgelegd, en hij schreef 3 dingen voor:

- Iets met Alcohol voor 's ochtends
- Anti-Biotica voor het eten 1 pilletje
- Nog een creme (iet met enzyl....ofsow) wat ik 's avonds moet opsmeren. De klachten daarvan zijn duizeligheid en maagklachten, maar je huid droogt er niet door uit.

Vanmiddag na half 5 kan ik het ophalen bij de apotheek. Hopenlijk werkt het......

Heet dat alchol product Dalacin-T ? Dat heb ik gehad en het helpt 0%
  donderdag 9 oktober 2003 @ 15:13:05 #101
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13765673
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:38 schreef Doagere het volgende:

[..]

Heet dat alchol product Dalacin-T ? Dat heb ik gehad en het helpt 0%

Weet niet..maar das alleen om te reinigen hé..en dan 's avonds antibiotica, en nog een creme...
pi_13766823
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:13 schreef MaStar het volgende:

[..]

Weet niet..maar das alleen om te reinigen hé..en dan 's avonds antibiotica, en nog een creme...

Beter
pi_13766824
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 15:13 schreef MaStar het volgende:

[..]

Beter
  donderdag 9 oktober 2003 @ 16:44:55 #104
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13768130
Heb het een half uur geleden opgehaald en dit is het:

Resorcinol ---> voor 'S ochtends
Minocycline ---> half uur voor het eten 1 tablet
Eryacne --> voor 'S avonds

Iemand ervaring met (één of 2 van) deze producten? Hopenlijk werkt dit wel ipv die andere troep!

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 09-10-2003 16:51]

pi_13768944
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 16:44 schreef MaStar het volgende:

Iemand ervaring met (één of 2 van) deze producten? Hopenlijk werkt dit wel ipv die andere troep!

Zit Resorcinol in een klein rond 'glazen' potje. Met zo'n 'dep' ding aan de bovenkant?
  donderdag 9 oktober 2003 @ 17:25:00 #106
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13769230
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 17:13 schreef Doagere het volgende:

[..]

Zit Resorcinol in een klein rond 'glazen' potje. Met zo'n 'dep' ding aan de bovenkant?

Het zit in een bruin glazen potje (niet echt klein)...en bovenop de hals zit iets van plastic (waarschijnlijk voor te deppen)
pi_13769796
quote:

Is in principe allemaal tegen bacterien (inclusief goede bacterien). Iets wat BP ook doet, wat je dacht ik al eens eerder had gebruikt.
De vraag of het gaat werken, is een kwestie van afwachten.

Zou leuk zijn als je een digitale cam hebt, om voor jezelf (en voor ons ) mooi het resultaat bij te houden.

donderdag 9 oktober 2003 @ 18:30:13 #108
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13770786
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 17:46 schreef mwuhaha het volgende:
Zou leuk zijn als je een digitale cam hebt, om voor jezelf (en voor ons ) mooi het resultaat bij te houden.
Neej helaas geen digitale cam , anders had ik zeker wat foto's gemaakt!!
  donderdag 9 oktober 2003 @ 20:13:27 #110
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13773336
Hoe kan je Eryacne het beste aanbrengen? Eerst op je vinger en dan op de puisten aanbrengen? Dit kan ik nergens in het gebruiksadvies vinden
pi_13774443
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 20:13 schreef MaStar het volgende:
Hoe kan je Eryacne het beste aanbrengen? Eerst op je vinger en dan op de puisten aanbrengen? Dit kan ik nergens in het gebruiksadvies vinden
Waarschijnlijk netzoals BP dun aanbrengen op de puistjes of het rampgebied. Welke van de 2 weet ik niet precies. Dat zou je moeten uitzoeken. Ik zou iig niet uitgaan op wat mensen hier zeggen, waarbij vaak als reden iets als "omdat ik het altijd zo doe" wordt gegeven. (of vragen op
http://pub106.ezboard.com/fabsoluteacneinfofrm1
http://acne.org/messageboard/
http://www.healthboards.com/cgi/forumdisplay.cgi?action=topics&number=1
de betere forums.)
  donderdag 9 oktober 2003 @ 21:09:02 #112
57263 Crassus
thats what keeps me going
pi_13774898
Zat effe te lezen hier... ik weet niet of het al genoemd is maar wat ooit bij mij echt wonderbaarlijk perfect hielp was modderzeep uit de Dode Zee. (Het échte spul dus, in Israel gemaakt) Ondertussen misschien on-line te bestellen?

effe offtopic: nooit vergeten dat je zelf altijd denkt dat het tien keer erger is dan hoe andere mensen het zien!

ach, de puberteit...

pi_13781808
Hallo beste mensen,

Even een korte introductie,

Ik ben Wouter, woonachtig in Haarlem, ben 21 jaar en woon sinds 2 jaar volledig op mezelf.

Vanaf mijn 15/16'e wordt ik geterroriseerd door puisten, het woord alleen al zet kwaad bloed bij mij... Ik ben een vrij ijdel persoon en doordat ik er al heel lang mee loop, zou je echt al kunnen spreken van een lichte trauma, ik raak er bijzonder snel onzeker en depri door. op mijn 15/16 e was het heel erg, overal in mijn gezicht, 17/18e zelfde verhaal, het verplaatste meer naar mijn wangen, 18/19 zat mijn wangen helemaal vol, in deze periode ging ik ook Benzac (volgensmij vergelijkbaar met het welbesproken: Benzylperioxide) gebruiken, engzins word het minder, maar het heeft bij mij nooit gestopt.... nu mijn 21e is het al veel minder dan in mijn verleden, ik denk dat de benzac hier zeker een rol in heeft gespeeld.. maar ik ben er absoluut nog steeds niet vanaf, gek genoeg heb ik bijna nooit meer op mijn voorhoofd puisten, maar voornamelijk op mijn kaaklijn, en op mijn wang zo nu en dan, en rondom mijn mond ook wel.21 jaar en nog steeds puisten.. Grrr

Wat ik ermee doe;

-benzac s'nachts op de puisten smeren, en rondom een beetje (Rond mijn 19e had ik enorm last van droge huid e.d., dat is nu over, maar ik ben wel van mening dat het je huid aantast, ik wil het eigenlijk niet meer gebruiken)

-begin nu steeds meer water te drinken, maar eigenlijk nog te weinig, maar dit gaat (na wat ik hier gelezen heb) snel veranderen

- veel fruit ,pers sinasappelen bijna elke dag 500 ml, kiwi's, appels, en af en toe banenen

- groente eet ik ook wel, nog te weinig in mijn ogen, woon alleen en doe dus alles alleen, dus niet altijd even makkelijk (blijft slecht excuus, maar tis realiteit voor mij)

- ik eet NOOIT chocola, noch varkensvlees, patat e.d. bedenk maar door (weet je hoe het is om elke dag die verrukelijke dingen aan je neus voorbij te laten gaan.... ? en ik ben een vreter!! (correctie:was ) nee maar is klote ZWAAR klote.

~Ervaring~

Door deze ervaring en al dit gezeik gaat het niet echt goed met me, ik raak er depressief van en durf er niet mee naar werk te gaan, ik werk dus ook niet meer, doe wel een opleiding, dus hou het rond van een studie financiering, en ik hoef gelukkig niet veel voor naar school (bouw-technische opleiding). Ik zeg vaak afspraken en uitjes met vrienden af omdat ik te lang weer in de spiegel hebt gekeken, en besef dat ik er verrot uit zie etc... Het klinkt misschien raar voor degene die er niet zoveel last van hebben, maar voor degene die middelmatig last van acne hebben weten precies wat ik bedoel... je voelt je gewoon gevangen in jezelf, je kunt gewoon niet relaxed jezelf zijn ...enz

nou heb ik hier duizend en 1 middeltjes en praktijken gezien die de puisten moeten minderen, van de biergist-pil tot minder rukken
Ik denk zelf dat je het individueel moet bekijken, en dan een advies aanbrengen... Nu hoop ik door mijn situatie/verhaal uit te leggen, dat 1 van jullie mij verder kan helpen, misschien iets herkent? Naar een huisarts gaan, zal ik eerlijk zeggen, vind ik echt heel klote, voel ik me echt ENORM onzeker voor, het praten alleen al over mijn probleem met die klote puisten is al te veel voor me... met wie dan ook! Maar als jullie hier een middel weten wat mij echt helpt, moet ik mijzelf gewoon over m'n trots heen zetten, en gaan! want tenslotte doe je het voor jezelf....

ik zit enorm veel thuis, hoef ik geen uitleg voor te geven, en wil wel gaan hardlopen, iniedergeval beweging / en buiten zijn (misschien in combinatie met een fris reinigings middeltje?.. ik weet het niet hoor ..)
de puisten komen vooral op rond mijn wang en kaaklijn, ik knijp ze vrijwel altijd uit, maar volgensmij is het wel sneller weg dan, en blijft er dus lang een rode vlek zitten, en in het hoogste geval een litteken (het valt nu nog mee, maar ben bang voor later ) . Lichamelijk gezien ben ik volgensmij nog niet uit de puberteit, heb weinig/tot geen haar op mijn gezicht (behalve hoofd dan he ) ,behalve kin en mond, bakkebaard e.d. begint langzaam te komen, scheer me al wel, ik voel het verschil over mijn hele huid na het douchen.

sommige besproken punten leken mij al heel aardig; kussensloop elke dag vernieuwen, veel water, stomen (makkelijke uitleg iemand, ervaring?)

die klote puisten beheersen nu al enkele jaren mijn leven, het maakt me depressief en ik leef niet volledig, ik verdien beter & meer....

Moet ik maar gewoon die Roaccutaan kuur gaan slikken en dus proberen? (Als ik het mee krijg, ik ga er wel van uit), ik hoor er de raarste verhalen over. Of welk middeltje kan ik het beste een tijdje gaan gebruiken? Ik weet het allemaal niet meer hoor....

Kan IEMAND me helpen voordat ik nieuwe actie onderneem, iets ga kopen, en/of eventueel een huisarts bezoek..... Je hebt geen idee wat voor geluk het me zou brengen, als ik daadwerkelijk met dit probleem geholpen zou kunnen worden!

[Dit bericht is gewijzigd door Wouter1982 op 10-10-2003 02:53]

pi_13781889
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 02:46 schreef Wouter1982 het volgende:
...
Vroeger sliep is altijd op mijn buik, waardoor de zijkant van mijn gezicht veel druk had op mijn kussen. Ik ben later op mijn rug leren slapen, waardoor acne minder werd. (Dus niet op je buik slapen iig.)

(Ro)Accutane kan je het beste zien als een laatste redmiddel, omdat het zowel lichaamlijk als geestelijk zware bijwerkingen kan hebben.

Antibiotica, zoals MaStar op dit moment gebruikt, is ook een mogelijkheid.

Verder hebben (internationaal gezien) veel mensen (waaronder ik) succes met een megadosis vitamine B5. Op internationale forums wordt er dan veel over gesproken. Meer info hierover in het topic "Hét middel tegen puistjes" (dus deel 1). (Als je het wilt gaan gebruiken, moet je het maar zeggen, dan post in nog wat meer info hierover.)

Voeding (waarvan sommige sites beweren dat het geen invloed heeft) heeft ook veel invloed vanwege insuline, wat indirect invloed heeft op je hormonen.

pi_13781946
"Dove Face Cream Wash" 's ochtends en 's avonds helpt erg goed

Gewoon een week volhouden en het is echt goed om te zien hoe erg je huid is verbeterd. En dan blijven gebruiken, natuurlijk

En "Dove face cream SCRUB" maximaal 1 keer per week anders richt het meer schade aan dan dat het goed doet.

Met 1/4 hydraterende crème, miniscule korreltjes verwijdert op zachte wijze de dode, vermoeide huidcellen en herstelt zo de natuurlijke frisse uitstraling van de huid.

En zodat je wat lekkerder in de trein zit wanneer iemand je een kwartier zit aan te kijken:

DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN SULFOPOWDER
Camouflerende en matterende poeder. Desinfecteert en bestrijdt jeugdpuistjes en mee-eters

DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN COVER STICK

U kunt de stick gebruiken voor het desinfecteren en uitdrogen van jeugdpuistjes en mee-eters.

[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 10-10-2003 04:21]

"Twenty-six times, I've been trusted to take the game winning shot and missed. I've failed over and over and over again in my life. That is why I succeed." Michael Jordan
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 16:43:12 #116
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13792714
1 advies voor Wouter: Ga naar de doktor...

Verder....hoe kan je Eryacne heb beste aanbrengen? Gewoon op je vinger en dan op de puisten? Er staat nix over in de bijsluiter...En klein laagje aanbrengen?

zaterdag 11 oktober 2003 @ 14:02:09 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_13808308
Even een linkje naar een inmiddels gesloten topic. Puisten-Probleem
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_13811484
Hey Wouter, da's een kutgevoel. Je verhaal neigt misschien een beetje naar BDD (Body Dysmorphic Disorder). Google er is op zou ik zeggen (voorbeeld: http://web.nami.org/youth/dysmorphic.html). Verder wil ik daar hier niks over kwijt
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:55:07 #119
15257 janssen15
pi_13811845
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 16:43 schreef MaStar het volgende:
1 advies voor Wouter: Ga naar de doktor...

Verder....hoe kan je Eryacne heb beste aanbrengen? Gewoon op je vinger en dan op de puisten? Er staat nix over in de bijsluiter...En klein laagje aanbrengen?

Ja, inderdaad Wouter...
Het beste is echt om even langs de huisarts te gaan die je vervolgens door zou moeten sturen naar een dermatoloog.

ik heb je verhaal zo gelezen, maar volgens mij ga jij er niet alleen lichamelijk onder lijden (de acné zélf), maar ook psychisch. En helemaal rondom jouw leeftijd (20) zit je daar helemaal niet op te wachten en wordt de onzekerheid alleen maar groter. Ik ben zelf 17 en ben een half jaar geleden begonnen met Roaccutane (lees eerdere posts). Volgens mij is dit ook het enige middel waarvoor jij in aanmerking komt, voorzover ik het als 'ervaringsdeskundige' kan beoordelen. Het is inderdaad een heftig middel, maar ik ben zelf van mening dat het beeld door sommigen ook wel enigzins overtrokken wordt. Er zijn vanzelfsprekend, zoals bij alle medicijnen, bijwerkingen. Maar de mate waarin deze optreden is voor een heel groot deel afhankelijk van de persoon. Sommigen, zoals ik, zullen alleen wat last hebben van droge lippen, en anderen zullen de wat ernstigere/lastigere bijwerkingen ervaren.
Maar dat neemt niet weg dat je hierover pas kunt oordelen nadat je zelf gebruiker bent geweest van dit medicijn.
De dermatoloog zal je zeker hierover informeren, en uiteindelijk wordt een afweging gemaakt tussen verschillende factoren of je met een kuur gaat beginnen. Maar zoals ik het zie, denk ik dat het voor jou een niet al te moeilijke keuze is en heb je inmiddels al heel wat tevergeefse mogelijkheden geprobeerd. Ik ben er ook uiteindelijk zo zwaarmoedig van geworden dat ik dit gewoon als enige oplossing zag. Het blijft je eigen keuze, dat staat voorop. En je moet natuurlijk ook optimistisch proberen te blijven en geduld hebben totdat enig resultaat zichtbaar is (3,4 maand). Maar dat heb je er mijns inziens graag voor over, als je zo wanhopig bent geworden.
Kijk eens op de site van de producent, www.roche.nl

Mocht je nog meer vragen hebben, post ze gerust...

"Spreiding van kennis, inkomen en macht wordt slechts nagestreefd door degenen die geen van deze drie bezitten."
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 17:57:06 #120
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13811871
Ik heb dat benzac gebruikt, toen kreeg ik iets van reactie ofsow, kreeg ik veel puisten op mijn kaaklijn, en onder mijn oren...
Nu ik eryacne gebruik en antibiotica slik hoop ik er van af te komen?
Hoe kan je het beste eryacne aanbrengen? Eerst op je vinger en dan op de puisten? Dun laagje? Staat nergens iets in in bijsluiter!
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 18:07:21 #121
15257 janssen15
pi_13812054
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 17:57 schreef MaStar het volgende:
Ik heb dat benzac gebruikt, toen kreeg ik iets van reactie ofsow, kreeg ik veel puisten op mijn kaaklijn, en onder mijn oren...
Nu ik eryacne gebruik en antibiotica slik hoop ik er van af te komen?
Hoe kan je het beste eryacne aanbrengen? Eerst op je vinger en dan op de puisten? Dun laagje? Staat nergens iets in in bijsluiter!
ik heb het ook gebruikt, met onvoldoende resultaat. Maar het schijnt bij sommigen inderdaad effect te hebben. (er zit naar mijn weten ook een antibioticum in).
Je moet inderdaad een dun laagje aanbrengen op de te behandelen plaatsen (lees: puistjes) en wel met, heel belangrijk, SCHONE handen.
Ik vind het nogal logisch, maar je zult zien dat sommigen het altijd zullen vergeten.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 20:04:22 #122
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13814237
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 18:07 schreef janssen15 het volgende:

[..]

ik heb het ook gebruikt, met onvoldoende resultaat. Maar het schijnt bij sommigen inderdaad effect te hebben. (er zit naar mijn weten ook een antibioticum in).
Je moet inderdaad een dun laagje aanbrengen op de te behandelen plaatsen (lees: puistjes) en wel met, heel belangrijk, SCHONE handen.
Ik vind het nogal logisch, maar je zult zien dat sommigen het altijd zullen vergeten.

Dus van te voren ff m'n handen geod met zeep wassen...
pi_13814298
Het zal vast al wel gezegd zijn, maar Roaccutane is prima spul. Het heeft mij er gewoon vanaf geholpen binnen een paar maanden.
pi_13814443
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 04:15 schreef Calella het volgende:
DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN SULFOPOWDER
Camouflerende en matterende poeder. Desinfecteert en bestrijdt jeugdpuistjes en mee-eters
Van dat spul krijg ik alleenmaar meer puisjes
Die dagcreme werkt wel goed trouwens. tenminste, ik krijg er niet meer puistjes van en je gezicht glimt minder.
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 20:42:01 #125
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13814884
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 20:17 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Van dat spul krijg ik alleenmaar meer puisjes
Die dagcreme werkt wel goed trouwens. tenminste, ik krijg er niet meer puistjes van en je gezicht glimt minder.

Dit gebruik ik heel soms om puistjes te camoufleren, dit werkt heel goed, en ik heb niet echt het gevoel dat ik er meer puisten van krijg..
pi_13815348
Ik gebruik nu roaccutane, nadat alle andere middeltjes niet hielpen.
Ik noem: Benzoylperoxide, Inderm, Eryacne, Tetracycline en nog meer troep.
Ik slik nu 2 weken roaccutane en je merkt echt verschil, mijn lippen zijn wel droger alleen mijn gezicht is een stuk minder vurig en de puistjes lijken steeds meer te verdwijnen.
Een vriend van mij heeft het 4 maanden geslikt en hij is er compleet vanaf. Nu ik nog
Back off, you sentimental 'moralknights' !
  zaterdag 11 oktober 2003 @ 21:52:32 #127
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13816239
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:06 schreef Mr.Zop het volgende:
Ik gebruik nu roaccutane, nadat alle andere middeltjes niet hielpen.
Ik noem: Benzoylperoxide, Inderm, Eryacne, Tetracycline en nog meer troep.
Ik slik nu 2 weken roaccutane en je merkt echt verschil, mijn lippen zijn wel droger alleen mijn gezicht is een stuk minder vurig en de puistjes lijken steeds meer te verdwijnen.
Een vriend van mij heeft het 4 maanden geslikt en hij is er compleet vanaf. Nu ik nog
Hopenlijk werkt hte, hielp Eryacne ook niet? Ooit antibioticakuur geslikt?
pi_13816985
(ps bedankt iedereen zover voor alle berichten)

Mr. Zop, ik ben ook van plan om dat te gaan gebruiken, ik neem aan dat je dat via de huisarts hebt gekregen ?
ik hoor er de raarste verhalen over.... of is dat gewoon bullshit? ik bedoel, (en dat weet jij ook wel..) droge lippen, boeiuhh, is nix vergeleken met die t#ring puisten...

pi_13817577
10% Benzohyperoxide Hydrogel helpt wel heb alleen nu wel schuurpapier hoofd
pi_13817772
Ik heb nog nooit een permanent middel gevonden

Maar als ik ff voor een dag van je puistjes af wilde zijn (heb er nu niet zo'n last meer van ), gebruikte ik altijd Garnier Synergie uitdrogende patches (of iets dergelijks). Als je die plakkertjes 's nachts op doet, drogen je puistjes uit, en heb je er de volgende dag geen last van

Overigens kwamen ze bij mij altijd weer terug Maar gewoon vaak wassen met standaard gezichtsreinigs-spullen (clearasil ofzo) helpt ook redelijk. Maar ze blijven toch terug komen, is gewoon een fase waar je doorheen moet

pi_13822180
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 22:35 schreef Wouter1982 het volgende:
ik hoor er de raarste verhalen over.... of is dat gewoon bullshit? ik bedoel, (en dat weet jij ook wel..) droge lippen, boeiuhh, is nix vergeleken met die t#ring puisten...
Accutane is hetzelfde als Roaccutane en Isotretinoine.

Een paar mogelijke bijwerkingen die niet vaak voorkomen, of in mindere mate zodat ze net niet merkbaar zijn:
http://www.rxlist.com/cgi/generic/isotret_pi.htm

quote:
  • Accutane can cause birth defects, premature births, and death in babies whose mothers took Accutane while they were pregnant. See "What is the most important information I should know about Accutane?" and "What are the important warnings for females taking Accutane?"
  • Serious mental health problems. See "What is the most important information I should know about Accutane?"
  • ---start to feel sad or have crying spells
  • ---lose interest in your usual activities
  • ---have changes in your normal sleep patterns
  • ---become more irritable than usual
  • ---lose your appetite
  • ---become unusually tired
  • ---have trouble concentrating
  • ---withdraw from family and friends
  • ---start having thoughts about hurting yourself/myself or taking your/my own life (suicidal thoughts)
  • Serious brain problems. Accutane can increase the pressure in your brain. This can lead to permanent loss of sight, or in rare cases, death. Stop taking Accutane and call your provider right away if you get any of these signs of increased brain pressure: bad headache, blurred vision, dizziness, nausea, or vomiting. Also, some patients taking Accutane have had seizures (convulsions) or stroke.
  • Abdomen (stomach area) problems. Certain symptoms may mean that your internal organs are being damaged. These organs include the liver, pancreas, and bowel (intestines). If your organs are damaged, they may not get better even after you stop taking Accutane. Stop taking Accutane and call your provider if you get severe stomach or bowel pain, diarrhea, rectal bleeding, yellowing of your skin or eyes, or dark urine.
  • Bone and muscle problems. Accutane may affect bones, muscles, and ligaments and cause pain in your joints or muscles. Tell your provider if you plan vigorous physical activity during treatment with Accutane. Tell your provider if you develop pain. If a bone breaks, tell your provider you take Accutane. No one knows if taking Accutane for acne will reduce bone healing or stunt growth.
  • Hearing problems. Some people taking Accutane have developed hearing problems. It is possible that hearing loss can be permanent. Stop using Accutane and call your provider if your hearing gets worse or if you have ringing in your ears.
  • Vision problems. While taking Accutane you may develop a sudden inability to see in the dark, so driving at night can be dangerous. This condition usually clears up after you stop taking Accutane, but it may be permanent. Other serious eye effects can occur. Stop taking Accutane and call your provider right away if you have any problems with your vision or dryness of the eyes that is painful or constant.
  • Lipid (fats and cholesterol in blood) problems. Many people taking Accutane develop high levels of cholesterol and other fats in their blood. This can be a serious problem. Return to your provider for blood tests to check your lipids and to get any needed treatment. These problems generally go away when Accutane treatment is finished.
  • Allergic reactions. In some people, Accutane can cause serious allergic reactions. Stop taking Accutane and get emergency care right away if you develop hives, a swollen face or mouth, or have trouble breathing. Stop taking Accutane and call your provider if you develop a fever, rash, or red patches or bruises on your legs.
  • Signs of other possibly serious problems. Accutane may cause other problems. Tell your provider if you have trouble breathing (shortness of breath), are fainting, are very thirsty or urinate a lot, feel weak, have leg swelling, convulsions, slurred speech, problems moving, or any other serious or unusual problems. Frequent urination and thirst can be signs of blood sugar problems.

Serious permanent problems do not happen often. However, because the symptoms listed above may be signs of serious problems, if you get them, stop taking Accutane and call your provider. If not treated, they could lead to serious health problems. Even if these problems are treated, they may not clear up after you stop taking Accutane.
Bijwerkingen kunnen dus wel iets meer zijn dan alleen "droge lippen". Droge lippen krijg je ook een beetje van megadosis vitamine B5. Bij accutane zijn het trouwens vaak ook gescheurde lippen.

[Dit bericht is gewijzigd door mwuhaha op 12-10-2003 14:10]

zondag 12 oktober 2003 @ 10:58:21 #132
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13823590
Voor bijwerkingen etc voor Roaccutane:

http://www.roche.nl/product.php?naam=Roaccutane&vorm=10%20mg

pi_13824098
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 23:22 schreef Solomon het volgende:
Overigens kwamen ze bij mij altijd weer terug Maar gewoon vaak wassen met standaard gezichtsreinigs-spullen (clearasil ofzo) helpt ook redelijk. Maar ze blijven toch terug komen, is gewoon een fase waar je doorheen moet
Moet jij eens tegen je huidarts vertellen dat je Clearasil gebruikt ......

Hij omschreef het toendertijd bij mij op een heel tactische manier, maar je kunt dat maar beter niet gebruiken (dat was zijn strekking).

En je kan het zelf niet beter omschrijven: "ze blijven toch terug komen". Dát is nou de bedoeling van Clearasil, anders verdienen ze er niks meer aan . Clearasil is nl. géén geneesmiddel.

Als je echt last hebt van acne, ga dan naar de huisarts. Je kunt daarmee voorkomen dat je gezicht een grote gatenkaas wordt van allerlei littekens.

pi_13824289
Roaccutane is inderdaad een goed middel tegen puistjes. Ben er nu eigenlijk helemaal vanaf, maar moet het nu nog zo'n 3 maanden slikken zodat het ook niet meer terugkomt. Maar als ik mocht kiezen zou ik er echt nooit aan begonnen zijn. De bijwerkingen zijn echt heel erg zwaar, zoveel lichamelijk als psygisch. Vooral als je al niet zo lekker in je vel zit zal ik het echt nooit gaan slikken. Ik zal het zoiezo nooit iemand aanraden. Helaas dat ik er niet mee mag stoppen...
pi_13826391
quote:

Ik slik nu bijna een maand elke dag 50mg Minocycline, met resultaat 0,0. Er is mij ook nooit wat verteld over het tijdstip van inname

Ik hoop voor je dat het werkt!

Ik moet (mag) morgen weer naar de huidarts, ik denk dat ik ook maar ga smeken om Roaccutane.

Plaats hier uw quasi-diepe quote, bij voorkeur in een vreemde taal.
pi_13827723
Laatst vertelde me iemand iets over je geizcht reinigen met komkommermelk voor het slapen gaan, iemand daar ervaring mee??
  zondag 12 oktober 2003 @ 16:15:47 #137
24564 Mr.Zop
*censured*
pi_13828237
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 21:52 schreef MaStar het volgende:

[..]

Hopenlijk werkt hte, hielp Eryacne ook niet? Ooit antibioticakuur geslikt?

Eryacne hielp niet, antibiotakuur al gehad: tetracycline, een maand lang geslikt, geen resultaat.
Reden dat ik alles al heb geslikt is, dat mijn vader zijn eigen zoon niet zo'n agressief middel voor wilde schrijven; roaccutane. Na veel aandringen heeftie het toch voorgeschreven en zit ik nu aan de roaccutane. Mijn mondhoeken en lippen zijn echt verschrikkelijk alleen ik merk echt van dag tot dag verschil ik word er helemaal blij van.
pi_13829365
Had vroeger iemand in de klas zitten die altijd veel last van acne had. Op een dag kwam ie naar school, zijn gezicht helemaal onder de schubben. De huid hing zowat los. Zag er behoorlijk goor uit om het zo maar te zeggen. Ik zou dan iig niet naar school zijn gegaan als ik er zo uit zag. Weet alleen niet of ie (ro)accutane heeft gebruikt, was iig iets tegen acne, wat uiteindelijk zijn acne een stuk heeft verminderd.
pi_13829407
De Garnier Synergie Pure S.O.S Stick werkt ook heel goed bij mij. Paar keer aanstippen op de beginnende puistjes, ze drogen uit en de volgende dag zijn ze weg!.
Back in business.
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:57:21 #140
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13832530
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 16:15 schreef Mr.Zop het volgende:

[..]

Eryacne hielp niet, antibiotakuur al gehad: tetracycline, een maand lang geslikt, geen resultaat.
Reden dat ik alles al heb geslikt is, dat mijn vader zijn eigen zoon niet zo'n agressief middel voor wilde schrijven; roaccutane. Na veel aandringen heeftie het toch voorgeschreven en zit ik nu aan de roaccutane. Mijn mondhoeken en lippen zijn echt verschrikkelijk alleen ik merk echt van dag tot dag verschil ik word er helemaal blij van.

Mooi dat het nu wel helpt...ik gebruik eryacne nu 3 dagen, en het verschil is pas na 2 weken te zien ofsow....En ik gebruik 's ochtends ook nog iets van een lotion met alcohol dat heet Resorcinol....
En eryacne gewoon aanbrengen eerst op de vinger en dan op de huid?
Staat nix over in bijsluiter (iemand had het al een x gezegd op dit forum d8 ik)....En dun aanbrengen?
  zondag 12 oktober 2003 @ 19:59:05 #141
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13832585
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 14:21 schreef maajo het volgende:

[..]

Ik slik nu bijna een maand elke dag 50mg Minocycline, met resultaat 0,0. Er is mij ook nooit wat verteld over het tijdstip van inname

Ik hoop voor je dat het werkt!

Ik moet (mag) morgen weer naar de huidarts, ik denk dat ik ook maar ga smeken om Roaccutane.

Ik moet het elke dag gebruik een half uur voor het eten....
En gebruik je alleen dat of ook nog andere cremes? Ik nl. wel...
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:14:27 #142
24564 Mr.Zop
*censured*
pi_13834865
die ...cycline capsules/pillen altijd een half uur VOOR het eten of 2-3 uur NA het eten innemen.
Eryacne kun je beter direct op je acne dippen ipv eerst op je meestal, onschone, vinger
Hoop voor je dat het helpt, wat trouwens ook goed is om te doen, demakup schijfje over je gezicht halen alsdie vettig aanvoelt (je huid).
Gewoon ook mee naar school nemen, even tussendoor naar het toilet --> wattenschijfje over heel je gezicht en weggooien, erna nog lauw water eroverheen, en NIET afdrogen met die ranzige handdoeken in je school natuurlijk
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:24:34 #143
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13835222
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:14 schreef Mr.Zop het volgende:
Eryacne kun je beter direct op je acne dippen ipv eerst op je meestal, onschone, vinger
Owww.goed dat ik dat weet, deed het steeds (5 minuten geleden) eerst op een schone (met zeep gewassen) vinger, en dan op de huid, wordt het beter verdeelt, want heb soms hele plekken acne...Hoop dat het helpt
  zondag 12 oktober 2003 @ 21:31:07 #144
24564 Mr.Zop
*censured*
pi_13835445
Die eryacne tube heeft toch een puntige, hoe noem je het, openin/spuit?
daarmee kun je het ook uitwrijven namelijk. Hoop voor je dat de eryacne bij jou wel helpt.
pi_13835652
ik heb nu dus dat b5 poeder van acnemiralce. En daar staat zon beetje 3 teaspoons. Maar wat bedoelden ze met teaspoons in amerika, van die hele kleine lepeltjes (dus iets kleiner als eierlepels) Of een maatje groter (dus niet de lepel waar je soep mee eet)

Ik vind beetje onduidlijk nameklijk

zondag 12 oktober 2003 @ 21:40:22 #146
24564 Mr.Zop
*censured*
pi_13835735
denk je dat ze in amerika grotere theelepels hebben dan hier? nee
die hele kleintjes dus.
pi_13836806
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 21:37 schreef svn het volgende:
Ik heb zelf ook B5 van AcneMiracle. Ik gebruik altijd een weegschaal die grammen kan meten. Een theelepeltje lijkt me iets te onnauwkeurig voor in het begin meteen toe te passen.

Vergeet btw niet om multivitaminen EN een vitamine B50-complex (of B100-complex) te gebruiken om vitamine deficiency te minimaliseren. Het beste is dacht ik net voor of tijdens een maaltijd. Verder moet je multivitaminen, B50-complex en B5 van elkaar gescheiden innemen. Ik dacht minimaal 15 min ertussen, zodat de opname beter is.
Houd rekening met een begin breakout (vermeerdering van acne), iets wat ik ook regelmatig hoor bij mensen die accutane gebruiken.

pi_13840276
Is er al iemand die naar aanleiding van het vorige deel B5 is gaan slikken? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik heb zelf niet echt extreem last van puisten, soms van die perioden dat ik er een aantal krijg die dan weer wegtrekken. En als ze net zijn weggetrokken begint het meestal weer opnieuw
Mijn huid is ook ontzettend vet, vooral in de avond. 's Ochtends is mijn huid meestal onwijs droog na het douchen, veel schilfers maar na een dag school bijv. moet ik echt om het half uur m'n gezicht 'afvegen' anders glimt het helemaal, zo vet
Ik wil daarom eens een maandje B5 proberen te slikken om te kijken of mijn huid minder vet wordt en hopelijk de groei van nieuwe puisten stopt.
Maar als dit middel zo goed werkt en niet zo schadelijk is als roaccutane, want wat zijn de bijwerkingen eigenlijk?, waarom wordt het dan niet voorgeschreven door doctoren?
pi_13840325
ik gebruikte altijd alcohol was het zomaar weg maargoed khad er ook altijd maar 1 of 2 niet veel puisten gelukkig
pi_13841307
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 00:34 schreef tcm het volgende:
Is er al iemand die naar aanleiding van het vorige deel B5 is gaan slikken? Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn. Ik heb zelf niet echt extreem last van puisten, soms van die perioden dat ik er een aantal krijg die dan weer wegtrekken. En als ze net zijn weggetrokken begint het meestal weer opnieuw
Mijn huid is ook ontzettend vet, vooral in de avond. 's Ochtends is mijn huid meestal onwijs droog na het douchen, veel schilfers maar na een dag school bijv. moet ik echt om het half uur m'n gezicht 'afvegen' anders glimt het helemaal, zo vet
Ik wil daarom eens een maandje B5 proberen te slikken om te kijken of mijn huid minder vet wordt en hopelijk de groei van nieuwe puisten stopt.
Maar als dit middel zo goed werkt en niet zo schadelijk is als roaccutane, want wat zijn de bijwerkingen eigenlijk?, waarom wordt het dan niet voorgeschreven door doctoren?
Ik ben zelf naar aanleiding van deel1, vitamine B5 gaan gebruiken. Uiteraard ben ik niet simpelweg uitgegaan van de post van 1 gebruiker. De post was wel interessant genoeg om het verder uit te zoeken, waarna je er al snel achter komt dat het een vrij bekend middel blijkt te zijn.

Bij veel mensen verlaagd B5 de talg/vet productie, waarna acne vaak minder wordt.

Het is idd minder schadelijk van accutane. De bijwerkingen zijn soms: eerste dag lichte hoofdpijn, lichtere stoelgang (gebeurt eerder als je het op lege maag inneemt), in het begin vaak een breakout (wat accutane vaak ook heeft), gezicht word droger. Andere bijwerkingen kunnen komen door vitamine deficiency, daarom wordt ook aangeraden om multivitamine en een B-complex ernaast te nemen.

Waarom docters in NL het niet voorschrijven? Omdat ze het niet kennen. Teminste, de gemiddelde huisarts heeft geen id wat het op acne doet. 10 jaar geleden was het effect op acne ervan ook nog niet bekend, het onderzoek van Dr. Leung is ook pas in 95 gepubliceerd.

Mijn ervaring: acne is duidelijk verminderd en heb er vergeleken met toen ik begon, nog amper last van. Alleen ben ik vergeten een B-complex ernaast te gebruiken omdat ik er van uit ging dat multivitaminen ongeveer hetzelfde effect hadden. Nu weet ik dat de dosis van een B-complex velen malen hoger is dan van een multivitamine (en gebruik ik het nu dus dan ook). Doordat ik geen B-complex had genomen, is mijn haar waarschijnlijk daardoor wat dunner geworden. (Dunner zou het toch al worden, omdat het bij mij ook erfelijk is.)

Wat gebruikers ervaringen op een rij:
http://www.geocities.com/b5foracne/testimonials.html
(van http://b5foracne.vze.com/)

[Dit bericht is gewijzigd door mwuhaha op 13-10-2003 01:54]

pi_13841671
edit

[Dit bericht is gewijzigd door jo0st op 13-10-2003 02:22]

Tuutuuuutuu
pi_13845226
lama

edit: verkeerde topic

pi_13845363
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 22:13 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook B5 van AcneMiracle. Ik gebruik altijd een weegschaal die grammen kan meten. Een theelepeltje lijkt me iets te onnauwkeurig voor in het begin meteen toe te passen.

Vergeet btw niet om multivitaminen EN een vitamine B50-complex (of B100-complex) te gebruiken om vitamine deficiency te minimaliseren. Het beste is dacht ik net voor of tijdens een maaltijd. Verder moet je multivitaminen, B50-complex en B5 van elkaar gescheiden innemen. Ik dacht minimaal 15 min ertussen, zodat de opname beter is.
Houd rekening met een begin breakout (vermeerdering van acne), iets wat ik ook regelmatig hoor bij mensen die accutane gebruiken.

ik heb geen weegschaal, alleen eentje die in per 100 gram weegt, kun je ook niet zeggen hoeveel teelepeltjes (de kleine dus) in totaal 10 gram maakt?
pi_13846060
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 01:40 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Ik ben zelf naar aanleiding van deel1, vitamine B5 gaan gebruiken. Uiteraard ben ik niet simpelweg uitgegaan van de post van 1 gebruiker. De post was wel interessant genoeg om het verder uit te zoeken, waarna je er al snel achter komt dat het een vrij bekend middel blijkt te zijn.

Mijn ervaring: acne is duidelijk verminderd en heb er vergeleken met toen ik begon, nog amper last van. Alleen ben ik vergeten een B-complex ernaast te gebruiken omdat ik er van uit ging dat multivitaminen ongeveer hetzelfde effect hadden. Nu weet ik dat de dosis van een B-complex velen malen hoger is dan van een multivitamine (en gebruik ik het nu dus dan ook). Doordat ik geen B-complex had genomen, is mijn haar waarschijnlijk daardoor wat dunner geworden. (Dunner zou het toch al worden, omdat het bij mij ook erfelijk is.)

Dus je haar wordt er wel dunner van? Mijn haar is van nature niet zo dik, ook erfelijk , dus nog dunner haar zou niet echt leuk zijn.
Wordt het heel veel dunner, en het slikken van B-complex voorkomt dit?
pi_13847808
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 11:46 schreef svn het volgende:
[..]
heb maar ff wat pics gemaakt

Dit is ongeveer 3 gram B5 (dus per lepeltje):

pi_13847837
quote:
Op zondag 21 september 2003 19:35 schreef MissyMirjaM het volgende:
Anti acne tonic van de Etos.
gebruik t zelf al n hele tijd krijg bijna nooit een puistje
-
pi_13847925
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:19 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

heb maar ff wat pics gemaakt

Dit is ongeveer 3 gram B5 (dus per lepeltje):
[afbeelding]
[afbeelding]

heel erg bedankt dan nam ik nu dus zon beetje 5 gram op de dag

maar is ook niet eg, was dus zeg maar eest kleinere dosis en kan ik het nu opbouwen naar 10 gram.

pi_13848283
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 12:11 schreef tcm het volgende:

[..]

Dus je haar wordt er wel dunner van? Mijn haar is van nature niet zo dik, ook erfelijk , dus nog dunner haar zou niet echt leuk zijn.
Wordt het heel veel dunner, en het slikken van B-complex voorkomt dit?

Mijn haar is waarschijnlijk (ik weet niet zeker of het wel door B5 komt) door B5 dunner geworden omdat ik een HALF JAAR lang geen B-complex erbij heb gebruikt. Ik gebruik nu sinds een paar dagen pas B-complex. Kon er ook 3 weken eerder mee beginnen, alleen ik wou mijn bloed laten testen, dus ben langs gegaan bij de huisarts (die uiteraard helemaal niks van B5 wist) en helaas ook niet wist of vitamine B's in het bloed te testen waren. Alleen B12 wist hij van, maar dat wist ik zelf ook al. Had geen zin om nog langer te wachten, dus ben ik maar B-complex gaan gebruiken sinds een paar dagen terug. Heb nu iig een cam om veranderingen goed bij te kunnen houden.

Verder is exta biotine (in het Engels "biotin", is vitamine H, wat valt onder vitamine B's) misschien ook aanbevolen. Iets wat zowel Evolution-X (http://www.b5supplements.com/) als Acne-Rid (http://www.acnerid.com/) erin verwerkt hebben. De eerste iets van 9 mg en en de laatste 6mg. Ben zelf nog bezig het een beetje uit te zoeken. Sommige mensen gebruiken extra biotine.
http://www.anyvitamins.com/vitamin-h-biotin-info.htm

pi_13851720
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 13:39 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Mijn haar is waarschijnlijk (ik weet niet zeker of het wel door B5 komt) door B5 dunner geworden omdat ik een HALF JAAR lang geen B-complex erbij heb gebruikt. Ik gebruik nu sinds een paar dagen pas B-complex. Kon er ook 3 weken eerder mee beginnen, alleen ik wou mijn bloed laten testen, dus ben langs gegaan bij de huisarts (die uiteraard helemaal niks van B5 wist) en helaas ook niet wist of vitamine B's in het bloed te testen waren. Alleen B12 wist hij van, maar dat wist ik zelf ook al. Had geen zin om nog langer te wachten, dus ben ik maar B-complex gaan gebruiken sinds een paar dagen terug. Heb nu iig een cam om veranderingen goed bij te kunnen houden.

Verder is exta biotine (in het Engels "biotin", is vitamine H, wat valt onder vitamine B's) misschien ook aanbevolen. Iets wat zowel Evolution-X (http://www.b5supplements.com/) als Acne-Rid (http://www.acnerid.com/) erin verwerkt hebben. De eerste iets van 9 mg en en de laatste 6mg. Ben zelf nog bezig het een beetje uit te zoeken. Sommige mensen gebruiken extra biotine.
http://www.anyvitamins.com/vitamin-h-biotin-info.htm

ik heb btw echt heel dik haar, maar ik heb tot nu toe niks gemerkt van haar uitval (2 weken) Maar dan toch waarschijnlijk wat van die b1000 complex oid. halen. Waar haal je die dingen, en wat kosten ze eigenlijk ?
pi_13852228
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 15:39 schreef svn het volgende:
Vitamine B100-Complex hebben ze bij Kruidvat voor iets van 3,50 Euro, 60 tabletten (1 tab/dag). Daarnaast moet je dan eigenlijk nog een normale multivitamine gebruiken, die vind je bijna overal
pi_13853480
Jongens (en meisjes)
allereerst bedankt voor jullie reacties/berichten
heel tof!! ( zeker voor zo'n giga ijdel persoon als mij )

in het bijzonder callela/mwuhaha/janssen15(!)/thunk(!)

Ik heb trouwens diverse plaatjes en voorbeelden van gezien van mensen die werkelijk helemaal onder zitten, dit is bij mij dus NIET het geval....
Maar wel degelijk last van puisten!! Psychisch last van vind ik (in welke situatie dan ook) altijd een groot begrip, en kan alles betekenen. ik ben een persoon die er gewoon moeilijk mee om kunt gaan, laat staan, over wilt praten. Het idee dat dit topic in mijn favorieten ontdekt wordt bij 1 van mijn vrienden of familie vind ik al minder..... Misschien suggereer ik daar beter mijn gevoelskwestie mee.... Fucking ijdel dus
Maar ik ben blij dat ik er met jullie op deze manier over kan discussieren!! Waardeer ik echt.

ps (dat Body Dysmorphic Disorder... neh, dit betwijfel ik zwaar hoor, puisten op je gezicht is gewoon zwaar voor een 21 jarige jongen in de 'bloei' van zijn leven.... ik leef nog wel hoor! Maar, uiteraard, mag er een hoop veranderen wat mij betreft..... )

Wat ik nog eigenlijk het liefst wil vermijden/uitstellen zijn : een bezoek aan de huidarts / roccatune gebruiken. Zeker omdat ik nog lang niet 1 van de vele genoemde producten in dit topic hebt gebruikt, ik wil me eerst gaan richten op de simpele produkten die je kunt halen bij b.v. kruidvat/supermarkt, dit ofcourse icm een goede/zorgvuldige lifestyle (zonnebank, eet/slaap patroon) Wat ik zoiezo ook eens ga doenl; 7 nieuwe kussen/matras slopen aanschaffen, zodat ik deze elk 1 keer in de week in de wasmachine kan flikkeren, en elke dag een schoon bedje hebt...... Maar bedenk wel dat al deze laatste genoemde dingen al zwaar klote zijn voor een 21 jarige (volledige) alleen wonende scholier.... dit soort dingen beheren gewoon je leven, al zie je er nog niet eens zo super erg uit, er ligt gewoon veel concentratie en aandacht in je gezicht, wat resulteert in neurotisch gedrag en onzekerheid. Get it? Denk dat vele hier wel wat in herkennen..... het klinkt misschien raar, maar het gaat nog niet eens 100% om je gezicht zelf, wel grotendeels ofcourse!!!

Nu is mijn volgende vraag, wat raden jullie aan om mee te beginnen?
Het is natuurlijk vanzelfsprekend, dat ik met de meest algemeenste/minst agressieve wil beginnen.....

Dove Face Cream Wash?
DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN ?
DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN COVER STICK?
Resorcinol?
Minocycline?
Eryacne?

En waar haal ik deze?

Dit wil ik niet lang maar wel constant en consequent 2 weken ofzo gaan proberen/gebruiken, mocht dit allemaal geen baat hebben, dan volg ik het advies van mr. zop en mede personen op, dan zal het toch de roccatune worden....
Iets wat ik kan bestellen, doe ik helemaal het liefste natuurlijk (remember: IJDEL! ) PS Ik heb me vorige week al FLINK over mijn trots heen gezet door wat van die dove en nivea tubes aan te schaffen bij die o zo drukke A&H. Het klinkt misschien raar en vreemd voor sommige, maar het is gewoon een werkelijke mind fuck!

Jongens, ik ben benieuwd....
en nogmaals, B.E.D.A.N.K.T

Wouter

[Dit bericht is gewijzigd door Wouter1982 op 13-10-2003 16:46]

maandag 13 oktober 2003 @ 16:58:16 #163
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13854084
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 16:37 schreef Wouter1982 het volgende:
Nu is mijn volgende vraag, wat raden jullie aan om mee te beginnen?
Het is natuurlijk vanzelfsprekend, dat ik met de meest algemeenste/minst agressieve wil beginnen.....

Dove Face Cream Wash?
DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN ?
DR. VAN DER HOOG CLEARSKIN COVER STICK?
Resorcinol?
Minocycline?
Eryacne?

En waar haal ik deze?

Dit wil ik niet lang maar wel constant en consequent 2 weken ofzo gaan proberen/gebruiken, mocht dit allemaal geen baat hebben, dan volg ik het advies van mr. zop en mede personen op, dan zal het toch de roccatune worden....

Je geeft zelf al aan dat het niet heel erg is. roacuttane is echt heel erg agressief spul wat je echt als LAATSTE voorgeschreven krijgt. Daar moet je echt niet te makkelijk over denken (als je naar bijwerkingen kijkt, wordt je denk ik gek). Je zegt dat je nog niet bij de doktor geweest bent. Als je daar komt zal hij je waarschijnlijk eerst inderm of eryacne voorschrijven. Als dat niet werkt zal de doktor je naar huidarts verwijzen, die zal je ook wat middeltjes voorschrijven, en als dat allemaal niet werkt krijg ik heel misschien roacuttane.
Verder..hou je huid goed schoon. Daar kan je spullen van dr. Van der Hoog, Garnier, Dove ofsow voor gebruiken....Eryacne, Resicnol etc, en antibiotica kan je alleen op doktorsrecept krijgen.
De sulfopowder van dr. van der Hoog (camoufleerpoeder) werkt bij mij echt top! Het camoufleerd heel goed. Zeker als je niet echt veel puisten heb, raad ik je dit aan. Maar je moet niet schrikken als je het eraf wast, want dan zie je hoe het echt is . Verder moet je denk ik verder kijken dan 2 weken. Probeer eens iets van Dr. van der Hoog, of Garnier, en dan de hele productlijn. Dus gel, lotion, creme...
Maarja...naar de doktor gaan kan geen kwaad, en hij schrijft iets voor wat de puisten ook echt aanpakt. En dat doen deze middeltjes van de drogist niet...
pi_13862748
Wouter1982,

Ik vind dat je het beste met Dove Cream Face wash beginnen.

Dit is namelijk het minst zware van het lijstje aangezien de rest een medicijn is en die Coverstick en Cover-poeder van van der Hoog niet echt puistjes tegengaat maar het camoufleert zonder dat het verergert.

Werkt het wassen met Dove Cream Face Wash niet dan kan je altijd nog naar de dokter om een medicijn te krijgen.

Dat Dove Cream Face Wash kan je overigens sowieso 2 of 3 keer per dag gebruiken.

Dus zeg maar om 7.00 (voor school) en om 17.00 (na school) en om 23.00 (voor het slapen).

[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 13-10-2003 22:55]

maandag 13 oktober 2003 @ 22:52:03 #165
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13862819
Hoelang moet je bijv. Eryacne in laten trekken? Ik bedoel, ik wil gaan slapen, maarja..dan lig ik op me kussen en dan gaat veel er natuurlijk weer af. Hoelang moet je wachten todat het in de huid getrokken is?
pi_13862985
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 22:52 schreef MaStar het volgende:
Hoelang moet je bijv. Eryacne in laten trekken? Ik bedoel, ik wil gaan slapen, maarja..dan lig ik op me kussen en dan gaat veel er natuurlijk weer af. Hoelang moet je wachten todat het in de huid getrokken is?
Van medicijnen weet ik niets af, die heb ik nog nooit gebruikt.
pi_13864894
quote:
Op maandag 13 oktober 2003 16:37 schreef Wouter1982 het volgende:
Jongens (en meisjes)
allereerst bedankt voor jullie reacties/berichten
heel tof!! ( zeker voor zo'n giga ijdel persoon als mij )

in het bijzonder callela/mwuhaha/janssen15(!)/thunk(!)

no prob. als je zelf al niet denkt dat je t niet hebt, dan heb je t zeker weten ook niet. troost je met de gedachte dat t 100 keer zo erg kan ! nou ja suc 6 er mee verder, je zou me is kunnen emailen (check profiel).
greetz
pi_13866186
Ik gebruik op t moment geen benzyolperoxide meer ( 10%) omdat ik eigenlijk alleen nog maar last heb van een enkele puistjes tijdens de maandelijkse periode:)

Zelf gebruik ik nu de Biodermal face wash en creme lotion voor de vette huid.
2 x daags gebruiken en t werkt echt, het matteerd de huid maar ik heb na 2 weken nog geen droge huid oid.
Ik denk dat t voor mij gewoon het beste is om mijn huid goed te reinigen, het voelt nu ook veel beter aan

Hiernaast gebruik ik nog wel de Diane 35 pil wat natuurlijk ook erg geholpen heeft.

dinsdag 14 oktober 2003 @ 09:18:49 #169
39128 S_
Shame on you
pi_13867868
Beste Wouter,
Waarom zou je niet naar de dokter gaan?
De dokter heeft 100000 van die gevallen gehad zoals jij, hij/ zij kijkt daar echt niet raar van op.
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 15:20:05 #170
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13876664
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 01:06 schreef Ils het volgende:
Hiernaast gebruik ik nog wel de Diane 35 pil wat natuurlijk ook erg geholpen heeft.
Voor een meisje is dat HET wondermiddel..
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 21:13:45 #171
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13884753
Als ik Eryacne heb aangebracht, en ik doe mijn mond open lijkt het net op mijn gezicht aan elkaar geplakt is ofsow. Of er een laagje lijm op zit...:D
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 22:08:48 #172
46006 Dr.Oetker
Pyrotechnician
pi_13886277
Wat je ook doet, pas op met producten waar salicylzuur en benzoylperoxide in zit, ook al is daarvan bewezen dat ze werken. Deze stoffen maken de huid letterlijk kapot waardoor deze wordt afgestoten. Salicylzuur wordt dan ook gebruikt tegen wratten en andere aandoeningen die óp de huid voorkomen. Door de huid kapot en droog te maken verlies je de wratten ook. Het probleem van de stoffen is dat ze dieper in je huid ook zaken stuk maken, waardoor je na langere tijd last kunt krijgen van een schrale huid.
Probeer es natuurlijke producten als tea tree olie of geraniumolie. Lavendelolie wil ook nog wel es werken. Er bestaan aromatherapiebedrijven die mengsels van deze olieën en zepen e.d. met de olieën produceren. Probeer es de tea tree face wash van Chi International te vinden. Werkt redelijk goed naar mijn ervaringen

Meer info http://www.chi.nl

[Dit bericht is gewijzigd door Dr.Oetker op 14-10-2003 22:10]

No, I will not fix your computer
  dinsdag 14 oktober 2003 @ 23:43:36 #173
15257 janssen15
pi_13888872
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:13 schreef MaStar het volgende:
Als ik Eryacne heb aangebracht, en ik doe mijn mond open lijkt het net op mijn gezicht aan elkaar geplakt is ofsow. Of er een laagje lijm op zit...:D
Ja, maar dat klopt ook. Dat is ook de werking die het heeft, deels uitdrogend. Ideaal dus voor échte puistjes, niet voor rode 'bulten' waarvan ik last had.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 08:07:27 #174
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13891134
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 23:43 schreef janssen15 het volgende:

[..]

Ja, maar dat klopt ook. Dat is ook de werking die het heeft, deels uitdrogend. Ideaal dus voor échte puistjes, niet voor rode 'bulten' waarvan ik last had.

Ik heb nu alleen nog maar rode 'bulten' over. Van die dikke pijnlijke. Niet meer van die puistjes, maar echt van die dikke. Die zitten er nog
pi_13900741
Weet iemand misschien hoe vaak je zon huidscrub kan gebruiken? want het lijkt me niet goed voor je huis om het elke dag te doen.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 17:03:33 #176
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13900974
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 16:50 schreef dolce het volgende:
Weet iemand misschien hoe vaak je zon huidscrub kan gebruiken? want het lijkt me niet goed voor je huis om het elke dag te doen.
1x per week is goed....Ik zou het niet veel meer doen, Het is niet goed voor je huid!
pi_13918621
Labarotoir Garnier.
pi_13922188
quote:
Op woensdag 15 oktober 2003 17:03 schreef MaStar het volgende:

[..]

1x per week is goed....Ik zou het niet veel meer doen, Het is niet goed voor je huid!

Integendeel, scrubben is juist goed voor je huid aangezien het de dode huidcellen verwijdert zodat nieuwe celaanmaak wordt gestimuleerd. Scrubben mag je zelfs 1x per dag doen, tenzij je na bv. een week last krijgt van droge huid. maar de ene huid is de andere niet moet je ff probere

[edit] ik doe het zelf elke avond op aanraden van de huidspecialiste[/edit]

××¥ Pain is a warning that something's wrong ¥××
  donderdag 16 oktober 2003 @ 18:14:24 #179
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13925886
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 15:44 schreef Vlegel het volgende:

[..]

Integendeel, scrubben is juist goed voor je huid aangezien het de dode huidcellen verwijdert zodat nieuwe celaanmaak wordt gestimuleerd. Scrubben mag je zelfs 1x per dag doen, tenzij je na bv. een week last krijgt van droge huid. maar de ene huid is de andere niet moet je ff probere

[edit] ik doe het zelf elke avond op aanraden van de huidspecialiste[/edit]

Laatst ergens gelezen dat je het niet te vaak moest doen omdat er van die schurende deeltjes in zitten!
pi_13926286
volgens mij juist niet al te vaak (2x per week ofzo) doen omdat je ook de goeie huidcellen killt, en de barriere weghaalt > zo kunnen er juist sneller infecties komen
pi_13938349
Weet iemand waar je tea tree plantation (daily face wash en dat andere) kunt kopen? Een paar jaar geleden was het nog in de drogist maar ik kan het nu nergens meer vinden. En dat was lekker spul hoor!
pi_13941642
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:12 schreef Yamyam het volgende:
Weet iemand waar je tea tree plantation (daily face wash en dat andere) kunt kopen? Een paar jaar geleden was het nog in de drogist maar ik kan het nu nergens meer vinden. En dat was lekker spul hoor!
Ik bedoel thursday plantation
pi_13948881
Wat een aardig goed middeltje is, en niet schadelijk ofzoiets is:

Eryderem, kan je gewoon by Apotheek of dokter bestellen en is een klein wit flesje, waar wel veel alcohol in zit dus als je het 'dept' op je gezicht en je hebt een wondje ofzo kan je het wel even voelen prikken maar het doet niet echt pijn.
Het helpt erg goed, zeker als je het gewoon elke avond goed aanbrengt op je gezicht zal je het verschil zeker merken.

Eryderem dus.

X
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 18:33:48 #184
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13950602
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:22 schreef Alulu het volgende:

Eryderem, kan je gewoon by Apotheek of dokter bestellen en is een klein wit flesje, waar wel veel alcohol in zit dus als je het 'dept' op je gezicht en je hebt een wondje ofzo kan je het wel even voelen prikken maar het doet niet echt pijn.
Het helpt erg goed, zeker als je het gewoon elke avond goed aanbrengt op je gezicht zal je het verschil zeker merken.

Eryderem dus.

Ik heb EryACNE, dus misschien wel zoiets, maar Eryacne is antibioticum! Gebruik het nu een week, en ziet nog niet 'echt' resultaat

pi_13950651
Mentho poeder wil ook goed helpen,
drogen de puistjes n.l. vanuit.
Neem het mee als bagage...tis maar een tipsie
pi_13953510
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 01:06 schreef Ils het volgende:
Ik gebruik op t moment geen benzyolperoxide meer ( 10%) omdat ik eigenlijk alleen nog maar last heb van een enkele puistjes tijdens de maandelijkse periode:)

Zelf gebruik ik nu de Biodermal face wash en creme lotion voor de vette huid.
2 x daags gebruiken en t werkt echt, het matteerd de huid maar ik heb na 2 weken nog geen droge huid oid.
Ik denk dat t voor mij gewoon het beste is om mijn huid goed te reinigen, het voelt nu ook veel beter aan

Ik gebruik al ruim 1,5 jaar die 10% maar het wordt bij mij steeds erger in plaats van minder.. Als ik met dag licht in de spiegel kijk dan schrik ik me dood.. Na 1,5 jaar dat genbruikt te hebben werkt het echt wel veel minder...
pi_13953994
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 17:22 schreef Alulu het volgende:

Eryderem dus.

Eryderm. Heb ik al een paar keer gezegd.
Ik gebruik het nu een week in combinatie met tea tree oil en het meeste - vooral rooie puntjes/vlekjes/bultjes - gaan als sneeuw voor de zon weg nu
pi_13955292
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 10:12 schreef Yamyam het volgende:
Kruidvat, is niet van de Thursday plantation maar wel net zo goed volgens mij en veel minder duur.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_13955311
dus dat scrubben helpt redelijk
pi_13955378
gewoon naar dematoloog gaan @ ziekenhuis.. die heeft er verstand van..
  vrijdag 17 oktober 2003 @ 22:54:39 #191
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13955890
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:06 schreef Doagere het volgende:

[..]

Ik gebruik al ruim 1,5 jaar die 10% maar het wordt bij mij steeds erger in plaats van minder.. Als ik met dag licht in de spiegel kijk dan schrik ik me dood.. Na 1,5 jaar dat genbruikt te hebben werkt het echt wel veel minder...

Ehm..je mag het ook maar 2 weken achter elkaar gebruiken. Bij mij hielp het ook voor geen ene meter. Het werd steeds erger. Ik had soort allergische uitslag ervan. En dat heb jij misschien ook wel!! Want als je het te vaak gebruikt (zie gebruiksadvies) kan er ook een allergische reactie ontstaan!
pi_13956411
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:54 schreef MaStar het volgende:
[...]
Mag dacht ik wel langer dan 2 weken, maar dan wel op advies van een arts. Mijn ervaring met BP is dat acne iets minder wordt, alleen mijn huid zelf werd roder, beetje schubachtig en irriteerde een beetje. In zonlicht zie je dat idd dat vrij goed. Het is alleen onduidelijk of het in het rampgebied of alleen op puistjes zelf gebruikt moet worden. Omdat het o.a. een antibiotische werking heeft, zou je verwachten dat het op het rampgebied moet, wat ik dus ook heb gedaan.

Ik gebruik nu al een tijdje geen BP meer maar een hoge dosis vitamine B5 (zowel oraal als topisch), multivitamine, B-complex, extra biotine en eens in de 2 dagen Dove FashWash (kon net zo goed iets anders zijn dan Dove). Deze combinatie werkt perfect bij mij tegen acne.
Heb btw een homepage gemaakt met o.a. links naar b5 websites. http://www.freewebs.com/krg/b5.html

pi_13961266
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 22:54 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ehm..je mag het ook maar 2 weken achter elkaar gebruiken. Bij mij hielp het ook voor geen ene meter. Het werd steeds erger. Ik had soort allergische uitslag ervan. En dat heb jij misschien ook wel!! Want als je het te vaak gebruikt (zie gebruiksadvies) kan er ook een allergische reactie ontstaan!

Alemaal vuur rode branderige vlekken, echt hele dikke puisten soms, en een enorm droge huid. Nadat ik gedouched heb zie je aleen maar schilver's, nat maken heeft geen zin. Dan word het aleen maar roder

Ik gebruik het trouwens elke dag savond's. Al ruim 1,5 jaar lang Geen dag gestopt..

zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:57:38 #194
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13961308
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 23:13 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Mag dacht ik wel langer dan 2 weken, maar dan wel op advies van een arts. Mijn ervaring met BP is dat acne iets minder wordt, alleen mijn huid zelf werd roder, beetje schubachtig en irriteerde een beetje. In zonlicht zie je dat idd dat vrij goed. Het is alleen onduidelijk of het in het rampgebied of alleen op puistjes zelf gebruikt moet worden. Omdat het o.a. een antibiotische werking heeft, zou je verwachten dat het op het rampgebied moet, wat ik dus ook heb gedaan.

Ik gebruik nu al een tijdje geen BP meer maar een hoge dosis vitamine B5 (zowel oraal als topisch), multivitamine, B-complex, extra biotine en eens in de 2 dagen Dove FashWash (kon net zo goed iets anders zijn dan Dove). Deze combinatie werkt perfect bij mij tegen acne.
Heb btw een homepage gemaakt met o.a. links naar b5 websites. http://www.freewebs.com/krg/b5.html

Waar koop je dat B5? En is er ook een Nederlandse informatiesite over?
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 10:58:46 #195
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13961319
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:53 schreef Doagere het volgende:

[..]

Alemaal vuur rode branderige vlekken, echt hele dikke puisten soms, en een enorm droge huid. Nadat ik gedouched heb zie je aleen maar schilver's, nat maken heeft geen zin. Dan word het aleen maar roder

Ik gebruik het trouwens elke dag savond's. Al ruim 1,5 jaar lang Geen dag gestopt..

En dan ga je met een schilverkop naar school???
pi_13961344
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:58 schreef MaStar het volgende:

[..]

En dan ga je met een schilverkop naar school???

Zal wel moeten he Je moet toch naar school..
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:07:15 #197
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13961413
Ik gebruik dat Eryacne + Antibiotica + Resiconol (ofsow) nu ongeveer 1 week, en heb nog niet echt resultaat gezien ...
Hopenlijk komt er een keer een omslag....

En ik hoop niet dat ik er resistent voor ben, want heb natuurlijk aardig lang inderm gebruikt...

pi_13961424
Hoe zit dat met die vitamintje's?? Ik was zo van plan naar etos te gaan en die B5 vitamine tabletjes te kopen voor 3.50.

Heeft het resultaat? Voor de rest eet ik elke morgen een vitaminepilletje..

zaterdag 18 oktober 2003 @ 11:37:46 #199
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13961850
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:08 schreef Doagere het volgende:
Hoe zit dat met die vitamintje's?? Ik was zo van plan naar etos te gaan en die B5 vitamine tabletjes te kopen voor 3.50.

Ik denk niet dat je dat zo bij de drogist kan kopen...
pi_13963886
Damn voel me zo klote, als ik nu een weekje ofzo die benzohyperoxide niet gebruik en daarna weer gaan ze dan weer weg?

Want ik schaam me dood, huid is super rood, enorm droog en zit onder de puiste...

pi_13964824
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 10:57 schreef MaStar het volgende:
Waar koop je dat B5? En is er ook een Nederlandse informatiesite over?
Er is zover ik weet geen Nederlandse website over B5 voor acne. Zonde als je moeite hebt met Engels.
Ik denk dat je beter ook kan wachten met B5, als je met een antibiotica kuur bezig bent.
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 11:08 schreef Doagere het volgende:

De etos heeft dat waarschijnlijk niet, omdat het te speficiek is. Vitamineshops hebben het meestal wel (vaak merk Solgar), alleen vaak erg prijzig. Uit de VS is stukken goedkoper. (zie http://www.freewebs.com/krg/b5.html > Price comparison) Goedkoopste in NL is zover ik weet www.vita-send.nl

En als de Etos het heeft voor 3.50, dan zal het waarschijnlijk niet veel pilletjes zijn, of met een lage dosering per pil. Gebruikelijke dosering is 500mg. Als je op 10gr gaat zitten, (waar de meesten mee beginnen) dan ben je er misschien wel in een dag doorheen bij de Etos.

Een korte duidelijke FAQ over dosering en gebruik is te vinden op www.b5supplements.com. Daarnaast is aanbevolen om een multivitaminen erbij te gebruiken (wat je al had), en een vitamine B-complex (bijv. b50-complex of b100-complex). Sommigen gebruiken nog extra biotine om biotine deficiency te minimaliseren (zoals ik).

zaterdag 18 oktober 2003 @ 18:04:34 #202
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13968722
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:47 schreef mwuhaha het volgende:

[..]

Er is zover ik weet geen Nederlandse website over B5 voor acne. Zonde als je moeite hebt met Engels.
Ik denk dat je beter ook kan wachten met B5, als je met een antibiotica kuur bezig bent.
[..]

Neej joh, ik ga dat heus niet door elkaar gebruiken .....het was gewoon een vraag, omdat zoveel mensen het een goed middel vinden....maar ik zit tot nu toe zonder enig resultaat aan de antibiotica
pi_13969185
Ik ben 16, en heb zoals de meesten hier zeggen eerst de standaard producten gebruikt die in de winkel verkrijgbaar waren. (Nivea spul, clearasil ect). Dat was toen ik 13 was, na een jaar of 2 kreeg ik serieus problemen door die puisten. Me'n zelf vertrouwen was 0 durfde nergens heen, op straat dacht ik dat iedereen me aan zat te kijken enzo. Toen ik bijna 15 was werden deze problemen groter.. Ik at bijna niets meer aleen nog groente en ruim 3 liter water per dag.

Toen ik in 2 maand ruim 20 kilo af gevallen was moest ik van me ma naar de dokter, toen vroeg de dokter waarom ik niets meer had, en vertelde hem over de puistjes enzo. Toen kreeg ik eerst 5% benzohyperoxide hydrogel, dit werkte echt super en een maand later had ik echt geen puistjes meer! Maar al snel kreeg ik ze weer. Ik ging weer naar de huisarts en nou kreeg ik 10% mee van het benzohyperoxide hydrogel spul. Deze gebruik ik nu ruim 1,5 jaar en tot een half jaar geleden werkte het goed had bijna nergens iets zitten.

Aleen de laatste 5 maanden heb ik ze weer in hele erge mate, zit dr bijna helemaal onder. Me'n huid is vuur rood, prikt, en het is super droog. Nu heb ik een paar maand een vriendin en als ik bij haar ben, of ik loop met haar in de stad dan schaam ik me dood.

Iemand tips wat ik het beste kan doen, ik zit er serieus mee, nu las ik ergens iets over minocin pilletjes, die je na de benzohyperoxide stap kreeg.

Kan ik deze zo op halen of moet ik naar de huisarts? Plz geef me goed advies..

pi_13969607
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:27 schreef Doagere het volgende:
Ik ben 16, en heb zoals de meesten hier zeggen eerst de standaard producten gebruikt die in de winkel verkrijgbaar waren. (Nivea spul, clearasil ect). Dat was toen ik 13 was, na een jaar of 2 kreeg ik serieus problemen door die puisten. Me'n zelf vertrouwen was 0 durfde nergens heen, op straat dacht ik dat iedereen me aan zat te kijken enzo. Toen ik bijna 15 was werden deze problemen groter.. Ik at bijna niets meer aleen nog groente en ruim 3 liter water per dag.

Toen ik in 2 maand ruim 20 kilo af gevallen was moest ik van me ma naar de dokter, toen vroeg de dokter waarom ik niets meer had, en vertelde hem over de puistjes enzo. Toen kreeg ik eerst 5% benzohyperoxide hydrogel, dit werkte echt super en een maand later had ik echt geen puistjes meer! Maar al snel kreeg ik ze weer. Ik ging weer naar de huisarts en nou kreeg ik 10% mee van het benzohyperoxide hydrogel spul. Deze gebruik ik nu ruim 1,5 jaar en tot een half jaar geleden werkte het goed had bijna nergens iets zitten.

Aleen de laatste 5 maanden heb ik ze weer in hele erge mate, zit dr bijna helemaal onder. Me'n huid is vuur rood, prikt, en het is super droog. Nu heb ik een paar maand een vriendin en als ik bij haar ben, of ik loop met haar in de stad dan schaam ik me dood.

Iemand tips wat ik het beste kan doen, ik zit er serieus mee, nu las ik ergens iets over minocin pilletjes, die je na de benzohyperoxide stap kreeg.

Kan ik deze zo op halen of moet ik naar de huisarts? Plz geef me goed advies..

Als mensen nou es de tijd namen om de topics door te lezen scheelt dat weer een hoop
pi_13970168
Dat heb jij dus duidelijk niet gedaan, ik heb deze topic zelf geopend!
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 22:51:26 #206
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13974484
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 18:27 schreef Doagere het volgende:
Nu heb ik een paar maand een vriendin en als ik bij haar ben, of ik loop met haar in de stad dan schaam ik me dood.
Je hebt een vriendin, dus tja...zo lelijk ben je waarschijnlijk niet.... Zit echt je hele gezicht onder? En als je een droge huid hebt, zou ik maar snel eens iets kopen (soort vochtinbrengende creme)!
pi_13974755
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 22:51 schreef MaStar het volgende:

[..]

Je hebt een vriendin, dus tja...zo lelijk ben je waarschijnlijk niet.... Zit echt je hele gezicht onder? En als je een droge huid hebt, zou ik maar snel eens iets kopen (soort vochtinbrengende creme)!

Ben niet lelijk, alles is goed maar die puistjes kan dr niet mee leren omgaan Ik ga die benzohyperoxide ook niet meer gebruiken. Me huid is net schuurpapier na het douchen..

En als ik lach zie je echt overal lelijke droge rimpels. Soms zie ik mensen na haar kijken als we ergens lopen en dan denk ik.. Die kan ze ook krijgen, WTF moet ze dan met mij..

pi_13975737
Mijn broer heeft er nooit last van gehad en ik ook bijna niet, dus maybe zit het in de familie, maar wat ik doe:

NIKS

Als je er aan gaat pulken wordt het alleen maar erger, krabben is het ergste, dan worden het wondjes en dan krijg je soms zelfs littekens (believe me). Krijg je een puist waarva je merkt dattie vol zit: uitdrukken enniet meer aankomen. Je lichaam probeert die gore zooi er binnenin af te voeren, je kunt je lichaam helpen door zachtjes uit te drukken, doe je het te hard verneuk je het en druk je de boel naar binnen. Dan komt ie 10 keer zo hard terug.

Mijn blonde honing
pi_13976292
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2003 14:47 schreef mwuhaha het volgende:

De etos heeft dat waarschijnlijk niet, omdat het te speficiek is. Vitamineshops hebben het meestal wel (vaak merk Solgar), alleen vaak erg prijzig. Uit de VS is stukken goedkoper. (zie http://www.freewebs.com/krg/b5.html > Price comparison) Goedkoopste in NL is zover ik weet www.vita-send.nl

Ik heb vorige week zondag een bestelling gedaan per e-mail bij vita send, heb hier tot op heden nog steeds niets van gehoord
Heeft iemand ervaring met bestellingen van deze site?
pi_13979055
Ik heb nu iets gekocht van L'Oreal, Pure zone 1. Heb het gevoel dat dit wel goed werkt, heb het nu een paar keer gebruikt en niet meer de benzohyperoxide 10%. Die laat ik maar ff liggen. Verder drink ik weer veel water, en geen ongezonde troep. En er niet aan proberen te zitten. Ik zit er normaal de hele dag aan te peuteren
pi_13979808
Je hebt verschillende soorten puisten/acne.
Voor de meeste milde vormen en de sporadische puisten zijn er verschillende producten in de handel .

Voor mensen waarbij het die er lichamelijk en psychisch onder lijden raad ik een bezoek bij huisarts of nog beter de dermatoloog aan .

Er zijn verschillende behandelingen met antibiotica mogelijk die bij veel mensen heel goed helpen.

En als laatste redmiddel of ingeval van ernstige acne ( rode diepe ontstekingen of vrij veel acne in het aangezicht ) is er roaccutane.

Persoonlijk heb ik matige vorm van acne en ja de benzolperoxide hielp tijdelijk maar het loste het probleem niet op .

Dus na een tijdje overgeschakeld naar antibiotica die ook niet goed aansloeg. en dan nu uiteindelijk overgeschakeld naar roaccutane.

Werkt goed voorlopig ... eerste resultaten zijn zichtbaar !
Enige waar ik last van heb zijn de droge lippen die je met verschillende zalfjes zoals lipcare,blistex,aquaphor,vaseline,plurol,Kélyane weer soepel kunt krijgen .

Droge huid heb ik ook last van maar af en toe een zalfje doet wonderen !

Wat ik aan raad is zo min mogelijk prutsen aan de puisten!
Geen agressieve zepen gebruiken
Niet te heet water gebruiken bij het wassen van aangezicht

chocolade,cola,fastfood kan je gerust blijven eten volgens mij ...alleen ik moet er nu opletten omdat de roaccutane mijn lever belast maar anders zie ik nie in wat het vermijden van chocolade of het drinken van liters water je puisten goed gaat doen

my 2 cent

zondag 19 oktober 2003 @ 11:15:17 #212
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13979873
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 09:37 schreef Doagere het volgende:
Ik heb nu iets gekocht van L'Oreal, Pure zone 1. Heb het gevoel dat dit wel goed werkt, heb het nu een paar keer gebruikt en niet meer de benzohyperoxide 10%. Die laat ik maar ff liggen. Verder drink ik weer veel water, en geen ongezonde troep. En er niet aan proberen te zitten. Ik zit er normaal de hele dag aan te peuteren
Dat is zo'n productlijn, dan moet je ook zone 2 + 3 erbij kopen! Dat werkt denk ik wel bij jouw!!
  zondag 19 oktober 2003 @ 11:16:29 #213
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13979885
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 11:09 schreef nightje het volgende:
Dus na een tijdje overgeschakeld naar antibiotica die ook niet goed aansloeg. en dan nu uiteindelijk overgeschakeld naar roaccutane.
Dat antibiotica, wat had je daarvoor dan? Alleen maar pillen? Of ook nog iets anders? En merkte je helemaal NIKS? Of waren ze weg, en kwamen ze terug. Gebruikte je er nog andere producten bij? Zoals ik Reticonol ofsow...
pi_13981666
quote:
Op zondag 12 oktober 2003 19:59 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ik moet het elke dag gebruik een half uur voor het eten....
En gebruik je alleen dat of ook nog andere cremes? Ik nl. wel...

Ik nam alleen minocin in, kreeg verder geen andere spulletjes i.v.m. littekengevaar. Ookal raak ik het puistje niet aan, ik houd er een litteken aan over. Heb dus ook een kop vol

Ben er intussen mee opgehouden en op Roaccutane overgestapt.

zondag 19 oktober 2003 @ 13:26:02 #215
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13982304
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 12:58 schreef maajo het volgende:

[..]

Ik nam alleen minocin in, kreeg verder geen andere spulletjes i.v.m. littekengevaar. Ookal raak ik het puistje niet aan, ik houd er een litteken aan over. Heb dus ook een kop vol

Ben er intussen mee opgehouden en op Roaccutane overgestapt.

Dus bij jouw sloeg minocin (=antibiotica pillen?) ook niet aan?
pi_13984049
Moet ik bij minocin ook bloedpirikken, krijg ik ook last van droge lippen e.d.?
pi_13984861
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 00:11 schreef tcm het volgende:

[..]

Ik heb vorige week zondag een bestelling gedaan per e-mail bij vita send, heb hier tot op heden nog steeds niets van gehoord
Heeft iemand ervaring met bestellingen van deze site?

Heb zelf geen ervaring met die vita-send. Anders hun ff mailen over waar je bestelling blijft.
pi_13985884
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 13:26 schreef MaStar het volgende:

[..]

Dus bij jouw sloeg minocin (=antibiotica pillen?) ook niet aan?

Nope, geen enkel resultaat.

Hier staat trouwens dat het effect na een paar dagen al zichtbaar zou moeten zijn..

quote:
Op zondag 19 oktober 2003 14:45 schreef Doagere het volgende:
Moet ik bij minocin ook bloedpirikken, krijg ik ook last van droge lippen e.d.?
Nee, dat is alleen bij Roaccutane zo. Minocin is lang niet zo hevig.
Je kan je hier inlezen.
pi_13985972
je gezicht goed reinigen en gezond eten als het gewoon om puistjes gaat
dus
pi_13986018
regelmatig stomen, schoonmaken met die loreal lotion op een wattestaafje en af en toe de zonnebank.

Duurt even voro je er helemaal af bent, maar het lucht wel op

Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
  zondag 19 oktober 2003 @ 16:56:18 #221
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13986838
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 16:12 schreef maajo het volgende:

[..]

Nope, geen enkel resultaat.

Hier staat trouwens dat het effect na een paar dagen al zichtbaar zou moeten zijn..

Shit, ik gebruik het nu een week, en heb nog niet echt resultaat gezien ...Hopenlijk wordt het nog minder, want ik wil niet graag aan de roacutane !! Mijn gezicht zit nog steeds helemaal onder...
Ik zie btw nergens staan dat het al binnen een paar dagen zichtbaar zou moeten zijn. Mijn huidarts zei dat ik pas resultaat kon zien na een paar weken....Dus tja..ik zie het wel..hopenlijk wordt het wel beter

[Dit bericht is gewijzigd door MaStar op 19-10-2003 16:58]

pi_13986859
Koop ook die L'Oreal spul Pure zone1. Geen benzohyperoxide erbij gebruiken.. Anders is je huid schuurpapier zoals ik nu heb

Maar het werkt wel. ..

zondag 19 oktober 2003 @ 17:03:59 #223
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_13986981
Ik heb geloof ik achtereen volgens benzolperoxide(hielp niks), tetracycline (antibiotica, kan ook nog een andere naam hebben geloof ik, hielp ook niet). En als laatste roaccutane en dat hielp wel in me gezicht is het compleet weg gegaan iig. Heb nog wel een zooi littekens en af en toe een pukkel maar niet veel. Het is wel een agressief goedje, maar ja het werkt.
Overigens heb ik ook niet echt op voeding of wat dan ook gelet toen ik dat slikte, wel wat minder in de zon geweest. Maar dat was alles.
  maandag 20 oktober 2003 @ 09:16:09 #224
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_13999704
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 17:03 schreef Tweek het volgende:
Ik heb geloof ik achtereen volgens benzolperoxide(hielp niks), tetracycline (antibiotica, kan ook nog een andere naam hebben geloof ik, hielp ook niet).
Zag je echt geen resultaat met die antibiotica? Helemaal niks, ook niet na 2 maanden?
pi_14006831
Die antibiotica is echt heel individueel bepaald volgensmij, dit geld ook in de geneeskunde.

[Dit bericht is gewijzigd door Wouter1982 op 20-10-2003 15:11]

maandag 20 oktober 2003 @ 15:06:37 #226
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_14006995
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 09:16 schreef MaStar het volgende:

[..]

Zag je echt geen resultaat met die antibiotica? Helemaal niks, ook niet na 2 maanden?

Nee heb het iets van 2-3 maanden gebruikt en er was niet echt een geweldige verbetering.
Bij roaccutane daarentegen wel, heb dat wel ongeveer 6-9 maanden gebruikt. Maar daar waren de resultaten dan ook significant beter. En dat terwijl ik een hele erge vorm van acne had(me dermatoloog gaf me een 8, haal ik ook eens een hoog cijfer)
Overigens vind ik dat roaccutane ten onrechte zo'n slechte naam heeft, ja je krijg droge lippen, je huid wordt wat dunner. Maar daarnaast heb ik nergens last van gehad.
En dat er wordt beweerd dat het zelfmoord verhoogt vind ik onzin, aan de meeste mensen die het gaan gebruiken wordt het gepresenteert als het laatste redmiddel. En als het dan in het begin erger wordt, dan kan iemand al snel makkelijker hebben dat het nooit meer goed komt en zich nog depressiever gaan voelen. Wat dus eigenlijk niks met het middel heeft te maken, maar met de persoon zelf.

Ik kan het dan ook iedereen aan raden en voor de meeste bijwerkingen zijn er genoeg oplossingen zoals vocht in brengende creme en lipbalsem.

pi_14007091
In een bepaalde zin vind ik het ook wel mannelijk, wat littekens... helemaal onder de littekens is ook niet leuk, maar loop toch liever met een beetje 'rauwe' kop later dan zo'n a la balkenende huidje....
Tenslotte vertelt je huid toch je verhaal, volgensmij hebben dan ook jongeren met acne/puisten vaak een hoop meegemaakt of zijn ook in bepaalde situaties terecht gekomen. zoiets concludeerde ik, dit geld iniedergeval wel voor mijn levensverhaal.

Ben benieuwd wat jullie mening is.

Tenslotte heb ik naar aanleiding van deze discussie het volgende voorgenomen om te gaan doen:

- 3 extra hoofd/matras lakens aanschaffen, totaal 5, en zvm wassen
- meer zonnebanken
- elke avond/ 1 x in 2 dagen stukje hardlopen
- 2 liter water per dag
- proberen zvm gezond te eten (geen makkelijke opgave voor alleen wonend )
- huid stomen

Zoals je ziet hou ik het nog even op natuurlijke 'praktijken' aangezien ik voorzichtig met mijn huid wil omgaan, en alles z'n tijd wil geven.
ik had nog 3 vraagjes,

Je huid stomen; wat moet ik me daar bij voor stellen? pannetje met water koken, op de grond zetten en een kwartier boven hangen? (Hoe? ik kan me er geen voorstelling bij maken...)

Gezond eten, misschien moet ik daar in een ander topic/forum bij zijn, maar zijn er ook mensen hier die enige kennis hebben met goed/gezond eten mbt huid verbetering? Misschien iets wat makkelijk en ook nog lekker is en toch goed voor de huid?

Douchen, ik douche 14 keer per week, s'ochtends en s'avonds..... dit is gewoon ok? houd je wel fris... enne met scheren gebruik ik nog steeds telkens hetzelfde scheermesje, dit is dom hoorde ik, gaan miniscule bacterieen in het mesje zitten, en daarmee krijg je dus ook pukkels/irritatie... ? hebben jullie suggesties wat voor scheermethode?

Wouter

maandag 20 oktober 2003 @ 16:26:32 #228
51748 H4ze
wait...what?
pi_14009184
Ik slik zelf ook minocycline.

Ik heb deze kuur al is eerder gehad, maar moest ermee stoppen omdat ik op vakantie ging naar Spanje. En je mag niet veel zon hebben als je die antibiotica slikt.

Na een tijdje merkte ik dat mn acne weer terugkwam, en ben vervolgens weer naar de dokter geweest. Weer minocycline meegekregen, en Zineryt (poeder voor oplossing voor cutaan gebruik). Verder was ik mn gezicht 2x daags met dokter vd Hoog Facewash Clearskin. Ik moet zeggen dat het allemaal erg goed helpt.

Dat minocycline binnen een paar dagen werkt (voor je acne dan) is bullshit. Althans, bij mij zag je pas na anderhalve maand/2 maanden pas dat het echt veel minder was. Na 3 maanden (toen ik stopte met de kuur) had ik geen enkel puistje meer.

*BURP*
pi_14009200
Heb ondertussen vrijwel geen puistjes meer en heb al 4 dagen geen benzohyperoxde gebruikt. Mijn huid is nu erg rood droogt echt uit.

Ben net naar de drogist gegaan en heb Nivea creame gehaalt wat het weer wat vochtiger maakt. Ook zit er Vitamine E in..

Als ik het op de super rode/droge plekken smeer prikt het wat dus het helpt wel . Hoop ik..

maandag 20 oktober 2003 @ 18:05:49 #230
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14011620
Mooi...want ik was al bang dat het miss helemaal niet zou helpen, en wil niet graag aan de roacuttane...
Maar gebruikte jij alleen minocycline of ook nog andere middeltjes erbij van doktor?
pi_14016726
aan wouter en andere die de volgende standaard lijst hebben gedaan zoals ik ook:

-alle mogelijke reiningsvloeistoffen zalfjes etc.
-benzac 5% 10%
-inderm (antibiotica)

en vervolgens ook geen resultaat hadden..... ga naar dermatoloog en waarschijnlijk schrijft ze uit zichzelf roaccutane voor... ik heb nog 2 mnd te gaan en had niet erge vorm van acné maar gewoon erg onrustige huid al 2jr ofzo... en nu glad als perzik.. alle side-effects vallen echt wel mee en die andere shit werkt gewoon niet(althans bij mij voor geen meter)

echt waarom nog langer aanklooien als dit echt werkt...? ?

groet

pi_14016742
Heb echt een goed gevoel bij dit goedje. Net lekker gedouched enzow. Aleen is me huid een beetje erg droog maar dat gaat snel weg hoop ik.. Verder heeft die L'Oreal Pure zone1 dit effect op me:

Ik had gister nog wat 'rode puistjes' op me kop en als ik dit er lekker goed op meng op die plek en ik laat het ff lekker in trekken dan haal ik het eraf, dan wacht ik even een 10 minutjes en als ik dan kijk zijn het alemaal 'schilvers' geworden. Deze kan ik er zo af vegen.. en alle rode puistjes zijn dan weg.

Aleen is het stukje dan erg droog..

Voor mensen die het nog niet getest hebben, probeer Pure Zone1 is van L'Oreal.. Helpt echt!

pi_14017597
Waarom hoor ik niemand over Clindamycine?

En trouwes, helpt veel water drinken nou echt tegen puisten? Voedsel schijnt geen invloed te hebben op acne of puisten

pi_14018130
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 21:57 schreef GuitarMaistro het volgende:
Voedsel schijnt geen invloed te hebben op acne of puisten
Sommigen beweren dat idd, maar ik geloof zelf niet veel van wat hun zeggen.

Het feit dat vitaminen invloed hebben op hormonen/enzymen en indirect op acne, geeft al aan dat voeding wel degelijk uitmaakt.

quote:
THE GREAT CHOCOLATE STUDY

Article written by Jack Bullock
Copyright 2000 - All Rights Reserved

"Don't worry, chocolate doesn't cause acne." Various skin doctors must have told me this about 1,000 times over the years. As you read this I am sure you're recollecting about a few times that this has been told to you as well. Sad part is, it is not completely true. Sadder fact is that this 'claim' is used to back up the theory that diet doesn't affect acne.

Over the past three decades this 'story' has gained considerable popularity throughout the world. Most people who tell you this, including doctors, do not know the true story behind the study.

Without any further delay, let's dig a little deeper into the reason why this story has become so famous.

In 1969 three doctors (Fulton, Plewig, and Kligman) conducted a study that they claimed "proved" that chocolate does not make acne worse. This study was later published in the 12/15/69 issue of the Journal of the American Medical Association.

As I am sure you're aware, teens (and adults) everywhere jumped for joy. This study, in one shot, allowed the world to discard all the studies and observations of some of the finest dermatologists in the world.

Why? Two reasons. First, this was a very scientific 'sounding' article. Second, people wanted (desperately) to believe that this was true.

The chocolate study consisted of 65 subjects. The acne severity of the group ranged from mild to medium.

For 30 days each subject was given a control bar (candy). Team A received a bar of chocolate substitute while Team B was received a control bar with real chocolate.

At the end of the 30 day study, each subject was analyzed and the data was recorded. In the end their finding was that Team B did not break out more than Team A.

That's it! It did not decisively state that chocolate didn't cause acne. All it stated was that those eating chocolate did not break out more than those eating a chocolate substitute.

With a little digging, you'll find that this study may not have been the be all and end all in regards to chocolate and acne breakouts.

First, let's examine the control bar that was given to Team B. This bar was not your usual chocolate bar. It had NO BUTTERFAT. A typical chocolate bar contains over 5% butterfat.

Was this was due to hide the fact to which team received the real chocolate and which team received the placebo? I'm not sure, but we NEED to know that this was how it was.

Control Bar B had 46% chocolate liquor. This means that it would have had approximately 55% cocoa butter, totalling over 25% saturated fat.

Control Bar A contained 28% hydrogenated vegetable fat. The key here was to measure the viscosity of the hydrogenated vegetable fat as compared to the cocoa butter. This was not done.

Another important fact was that a subject was considered worse ONLY if he/she experienced a 30% (or greater) increase in acne lesions. Conversely, they were considered improved ONLY if the lesion count decreased by 30% (or more).

Interesting, isn't it? If you said "no", then check this out. Let's say you enrolled into the study and your face had 50 pimples on it. After 30 days you find that your skin now has 64 pimples on it. Well, Congratulations, according to the study chocolate does not make your acne worse. Are you happy?

The funny thing is, one of the doctors (Dr. Albert Kligman) running the study had stated that you will only see ominous changes in the skin within a 30 day period, and this is with a microscope. These changes would not be visible by the naked eye.

It would be interesting to find out (4) things:

1. How many subjects had experience a 25-29% increase
in breakouts, but were not considered to be worse?

2. If it was known (beforehand) that visible changes to
the skin would not been seen within a 30 day period
then why not have a 2-month study?

3. How many subjects continued to experience breakouts,
including those under the 30% study guideline, after
the 30 day study was completed (triggered by chocolate)?

4. Why wasn't there a Team C & Team D added to the study?
Team C would consist of acne subjects that would be moni-
tored with no chocolate but put on a modified diet. Team D
would consist of subjects that have clear skin 95% of the
time and only suffer occasional breakouts. Team D would
be given Control Bar B (real chocolate). The study would run
for (60) days. With this (2) extra groups added to the med-
ical study, we could easily pinpoint chocolate as either an acne
"trigger" or a "safe food" by comparing Team C to Team D.
(not testing chocolate bars against substitute bars).

As you can see, this study had some major flaws in it. However, because they had put together such a scientic 'sounding' article the world was eager to believe it to be true. Let's face it, who wants to believe that they have to watch what they eat or they could breakout?

Don't forget these were also mild to moderate acne subjects. This means that they were on a somewhat acnegenic diet to begin with. This study was done to see if chocolate made it WORSE... not if it actually caused acne. A HUGE point to remember.

So, next time someone tells you that chocolate doesn't cause acne ask them, "How do you know that?"..."Can you prove it?"

I hope this report "hit home". Use this information to empower yourself.

Dit vind ik ook wel een mooi onderbouwde post van SweetJade1980 van acne.org, waarin o.a. het effect van voeding (insuline) wordt uitgelegd en ook accutane:
quote:
Ok, well I originally goofed on my initial Accutane, Insulin, Puberty post http://acne.org/messageboard/viewtopic.php?t=6079&highlight=insulin , but I am now about to correct that. ;-)

Truth is that Accutane is a bit of a paradox. It actually INCREASES Insulin Resistance while on treatment, but the effects usually disappear afterwards. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11747145&dopt=Abstract While on treatment you can get High LDL levels, poor glucose disposal rates, increased Insulin Secretion, and low SHBG. Wow, it seems to go against everything that we are trying to accomplish (clear skin) by going on these diets and medications etc.

On the other hand, Accutane still treats acne, but the effects are only during treatment (supposedly). Anyway, apparently it does so because the effects of 13-cis-retinoic acid (causes the above) possibly overrides certain aspects of IR, so that it can still inhibit DHT conversion in the sebaceous follicles, decrease sebum production, and slow skin cell shedding, etc. Therefore, it does still work positively along the hormonal aspect of the Insulin Resistance pathway. Meanwhile, Roche hasn't entirely figured this out:

"Despite important progress made in the understanding of the molecular action of retinoids, there is still a major unanswered question about the mechanism whereby oral isotretinoin reduces sebum production. Most evidence indicates that the antiacne effect of 13-cis-retinoic acid is mainly related to its potential to inhibit the production of sebum Among natural and synthetic retinoids studied in humans, only 13-cis-retinoic acid was found to suppress sebum excretion and to improve acne significantly."
http://www.sinacne-roche.com.co/estudios/arte.html hasn't connected the dots yet (isn't that odd?)

Yet, this article and several others explain why: http://www.thepaleodiet.com/articles/Acne%20vulgaris.pdf
(page 4 talks about effects of 13-cis retinoic acid and IGFBP-3)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11880314&dopt=Abstract (nothing to do with acne but proves that retinoic acid increases IGFBPs)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=9064277&dopt=Abstract (vit. A and it's role)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=11404231&dopt=Abstract (proves that it depends on the form of Vitamin A as to whether a certain type of IGFBP hormone will be increased).
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=7518821&dopt=Abstract ( I think this is also a good one to read)

Of course, if you can't understand that, then this is my version of how Acne, Insulin Resistance, & Accutane all tie together:

OK, so you're at lunch and you eat something, lets say a SANDWHICH (meat, vegetables, grain bread), and it enters your digestive system where it's broken down. Now, depending on it's glycemic load, a certain amount of glucose will be available for your body's energy needs. This prescence of glucose will cause your pancreas to produce insulin to enhance glucose utilization and sometimes it will be a HUGE amount of insulin! Insulin works by binding to insulin cell receptors to allow glucose to pass through the cell. Now, if your body (cells, tissues) doesn't need the glucose, it will be converted into glycogen and fat for storage in your liver, skeletal muscle, adipose tissue, and skin.

Now, if your liver can NOT store the glycogen & fat and your cells & tissues will not accept the glucose then you have a problem. This is known as Insulin Resistance, which can later lead to Type I Diabetes (don't make enough or ANY insulin), Type II Diabetes (unable to use the insulin you do make), Heart Disease (due to high LDL cholesterol levels, free fatty acids), Hypertension, Dyslipidemia (lipid imbalance in blood stream), Obesity etc. all prevalant in most Western societies. So anyway, IR occurs because your cells are either too full of glucose or they don't RECOGNIZE the insulin you do have. As a result, you not only have all this extra insulin, but glucose, free fatty acids & amino acids floating around in your blood stream with no where to go....

Now, some of us do not have the same gene defects (read middle of article on CYP450 for specifics). Therefore the PATHWAY to this next part, is different for all of us depending on what our defect, or in other words, hormonal disorder is. Examples of hormonal disorders with acne as a POSSIBLE Symptom are Hypothyroidism, Hyperadrenalism, Insulin Resistance, Polycystic Ovarian Syndrome (PCOS)-Syndrome X, Hyperandrogenism, Congenital Adrenal Hyperplasia (CAH), Hypercortisolism - Cushings Syndrome, etc.

So depending on the pathway, this extra or free insulin is going to cause your Adrenal Glands and Ovaries OR Testicles to produce the followingSteriod Hormones: Estrodial, Estrone, Progesterone, Testosterone, Androstenediol, DHT (5-alpha-dihydrotesterone) and DHEA (Dihydroepiandrosterone). These hormones in excess or in deficiency create your...hormonal imbalance.

Obviously, if it's in excess you know why you have the problem, but what about if you are deficient in a hormone (vitamin, enzyme, etc) right? What happens is that your body is looking for this hormone and if it can't find it, and is capable of making it, will produce MORE. At least it thinks it's producing more, but sometimes it's unable to produce the hormone and as a result, OTHER hormones get overproduced in the process.

The same thing applies to IR, if your cells don't recognize the presence of insulin (can't bind to cells), then your body keeps making more insulin, "thinking" that you don't have enough in your system. Unfortunately, it doesn't matter how much your body produces or tries to produce of a hormone, because there is a problem in the pathway that makes this mechanism work perfectly. Therefore, until the defective pathway is FIXED, the viscious cycle will continue...or get worse (burnout, tumors, cancer).

One of the results of this would be testosterone conversion into DHT (a super androgen) in your blood stream and in your sebaceous glands & hair follicles. There are several enzymes responsible for this conversion such as, 5-alpha reductase, 3-alpha-hydroxysteroid dehydrogenase, and 3-beta-hydroxysteroid dehydrogenase. As a result of DHT conversion, there's an increase production of sebum, skin cell proliferation, inflammation, etc. all thought to contribute to the production of acne in SUSCEPTIBLE individuals.

Does any of the above sound familar? Well it should considering that by now we should have learned that during Puberty, we ALL go through a state of INSULIN RESISTANCE! The only way our tissues can grow is if they become insulin resistant (IR). Therefore, IR increases the proliferation of not just tissue cells, but skin cells, etc. Now through your DIET you will accquire or overproduce IGF-1 (Insulin-like Growth Factor) and Insulin, both of which increase our male hormones. However they do this because we have DECREASED levels of IGFBP-3 (Insulin-like Growth Factor Binding Protien) and SHBG (Sex Hormone Binding Globulin). Both of which bind steriod hormones and growth factors that are responsible for the production of acne and certain other hormonal & health (cancer, tumors) problems.

Now, this is the pathway to which Accutane (13-cis retinoic acid) works. It increases your IGFBP-3 hormone which prevents IGF-1 from binding to the androgen receptors. In turn, this prevents the production of Androgen which means a decrease in the amount of DHT (5alpha-dihydrotestoterone) that will be converted in the sebaceous follicles. Furthemore, it also DIRECTLY prevents the conversion of DHT by inhibiting the enzyme (3alpha-hydroxysteroid dehydrogenase) neccessary for this function.

So Vitamin A, Natural Accutane (program by which you create your own 13-cis retinoic acid), and Accutane are going to attack acne by INCREASING IGFBP-3. Which prevents IGF-1 from binding to androgen receptors, decreases androgen production, DHT conversion, skin cell proliferation, and sebum production. While various other medications, supplements (like the popular B5) and also various DIETs are going to attack acne along other Insulin Resistance pathways.

So if we continue discussing diet, then by avoiding certain problematic foods for YOU, like High Glycemic Load Carbohydrates, etc you can naturally INCREASE SHBG and IGFBP-3. Now, we already know what IGFBP-3 does by reading the above articles, and SHBG works by having a higher affinity to binding male hormones over female hormones in your system. In fact, in the presence of Estrogen (birth control pills), SHBG will be further synthesized in the liver, but in the presence of Insulin, it won't be produced and Obesity, Acne, Hirusitism, PCOS, Hypothyroidism, ovarian tumors, and enlarged prostates, and gigantisism can result.

Furthermore, just by lowering or balancing your insulin levels which HAVE been done through dietary changes and/or medications/supplements, you will also prevent the conversion of DHT by inhibiting enzyme (5-alpha reductase and 3-beta hydroxysteriod dehydrogenase) function, skin cell proliferation, inflammation, and sebum production. However, not everyone notes a complete decrease in sebum production, despite dramatic improvements in clarity. Which indicates that sebum production isn't neccessarily NEEDED to have acne. If you think about people with dry skin with acne and others with ingrown hairs, the problem isn't sebum but skin cell proliferation, poor exfoilation, and inflammation, right?

Of course that aspect can be controlled or prevented, topically anyway, by following a regimen similar to the "Acne Cure" I've been doing the Acne Cure for years now and I didn't even know it...lol. Using (gentle) acids and exfoliants on your skin is great way to help unglue the clogged pores (sebum helps here), and encourages faster skin cell turnover & shedding. Not to mention, taking certain vitamins will also enourage faster healing and skin cell shedding, which I guess is what makes an acne sufferer's skin different from someone that happens to just have "Oily" skin.

Now, I would like to clarify once and for all (LOL) that we don't all experience the same SYMPTOMS and that is also why Diabetics (type 2) and kids going through Puberty (medically defined state of Insulin Resistance) don't ALL get acne, hirsutism, etc. Symptoms can be external or internal and they vary WIDELY depending on what ENZYME/GENE is defective (usually somewhere on a CYP450 gene [link=drnelson.utmem.edu/P450lect.html]drnelson.utmem.edu/P450lect.html[/link] ) and they could occur at the age of 10 or possibly catch up to you in late adulthood. I guess that's what makes people feel safe and comfortable to do whatever they please DESPITE the scientific evidence behind it all.

For example, did you know that Insulin Resistance is not only genetic but can also simply be passed on if the Mother is in an state of Insulin Resitance during pregnancy? Perhaps that's why some kids have terrible problems that their parents didn't have. Of course, the research wasn't there 50, or even 30 years ago, but it is here now! So in terms of general good health, that right there is the reason we should be getting the Willett's Food Pyramid in 2004 http://www.sciam.com/article.cfm?articleID=0007C5B6-7152-1DF6-9733809EC588EEDF&pageNumber=1&catID=2. Thankfully, they have admitted that the USDA Food Pyramid was not based on much scientic research and may be the reason behind increasing Obesity and Diabetes rates.

Therefore, I understand one's skepticism and distrust, but you've got to learn to research and connect the dots for yourselves. For when you do, you'll discover that while there are MANY different ways to attack acne, there are also treatments in existence that are SAFE & effective, but were never fully publicized (like topical spironolactone)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2972662&dopt=Abstract and http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=PubMed&list_uids=2150020&dopt=Abstract . Nevertheless, the majority of the topicals, medications, supplements (like B5), dietary changes (allergic or not), and alternative methods (meditation, exercise, etc) b]all work on some hormonal level[/b]. As such, they are all attempting to either fix your homonal imbalance by Controlling your Insulin, by preventing the Conversion of DHT in sebaceous follicles, by preventing the proliferation of skin cells, or by reducing your free testosterone/androgen in the blood stream, etc. ALL of which could be caused by a lack of Insulin sensitivity or Insulin Resistance.

So once again, prolonged hormonal imbalances are due to some sort of lack of an enzyme, which explains why some people cleared when taking Probiotics, Digestive Enzymes or doing Liver Cleanses & Detoxes. Not to mention, that since most of us use treatments ranging from topical anti-androgens to Internal Anti-androgen medications, supplements, diets or exercise programs we have found ways to reduce, control or ELIMINATE acne (and other hormonal problems). Therefore, you must analyze your body's own "blue print" and depending on YOUR own external and/or internal factors and personal sensitivty level, you may need to use one or all of these methods to solve your problems.

Also, I am not ALWAYS entirely for dietary changes only. Not everyone has to do that. I believe that many factors (Environmental, External, Internal-Mental) are involved with acne and just because one is irrelevant to you, doesn't mean that it is for someone else. Unfortunately because there are NUMEROUS choices out here, at some point we have ALL chosen the wrong ones. The truth is, whether some of you like it or not, certain methods work BEST for certain people. Hence, one must know their body and understand just what hormones & enzymes are involved in causing their problems. Once they do that, it is easier to find a treament (natural or traditional) that will be more effective than anything they've done before. Unless of coure they simply GROW OUT OF IT, as I'm more often wondering is the case with Accutane...

If you don't know what is wrong inside, then you should discuss your problems & "symptoms" with your doctor so that you can be referred to a Gastroenterologist, Endocrinologist, Allergist, Nutritionist, Naturopath, or some other Specialist that will help you find out. For most of you this is, thankfully, only puberty (still suxs), but for others this can continue for several decades. While I know some of you tend to worry & overdo things, thanks to the angst acne can put us in, please note that it's impossible to eliminate ALL DHT or ALL sugar from your system and still function (normally). Therefore, when trying to find the connection for yourself, PLEASE don't obsess over avoiding every possible problematic food or give up too quickly. Remember, we are all different and our bodies will decide when we've done the RIGHT things, not us ;-) So, the sooner you find out the truth for you, the less hormonal and health problems you may have to deal with in the future.

Oh and one more thing, the reason it's Important to know how Accutane, the "greatest discovery for acne in the past 30 years," they say, works is because now we know how to implement this for ourselves. Now that we know how it relates to diet, we can take that information and find a way to increase those chemicals "naturally." So instead of orally taking 13-cis-retinoic acid or finding a natural way to convert this in our system, we can jump straight into what's REALLY doing the job. Remember, Accutane inhibits the actions of IGF-1 by INCREASING IGFBP-3! We already know that we can accomplish this through diet as well. Therefore, we need to eat right, take the right supplements, or find some miracle pill that will effectively increase IGFBP-3 at a safe level for us. Then we have the acne controlling effects of accutane, only permantly and hopefully without any negative side effects. Whadda you think? ;-)

pi_14018548
O nog ff een dringend vraagje:

helpt Benzoperoxide ofzoiets, ook tegen puisten die zijn uitgeknepen en rode vlekken zijn geworden?ik heb een aantal rode vlekjes op mijn huid rond mijn mond. Als ik daar dat spul ( 5% ) op smeer, helpt dat de rode kleur te verwijderen??

pi_14019999
Mijn ervaring is dat juist van uitdrogende zalfjes zoals Benzolperoxide en Resorcinol juist de roodheid verergeren. Daarom ook alleen gebruiken bij echte puistjes. Ook krijg ik waar de puistjes/builtjes hebben gezeten velletjes, en een rooie plek. Als je meer bultjes/vlekjes/roodheid hebt zou ik een combinatie proberen van teatree oil en eryderm lotion, waar ik nu ook 2 weken mee bezig ben. Ik liep eerst hele tijd uitdroogzalfjes er op te smeren.. maar t leek er alleen erger op te worden. Dat weet ik ook wel, alleen had ff geen andere producten in huis. Maar je wilt t toch weg hebben en ga je er van alles aan doen he

Maar goed;..

Gewoon goed schoon houden, ben gezond gaan eten laatste weken (geen kroketten meer bij de kantine enzo), en sochtends en savonds eerst Eryderm lotion aanbrengen en daarna met een met water vochtig gemaakt wattenschijfje met een paar druppeltjes tea tree oil deppen op de gewenste plekken.

Gaat laatste week echt ineens een stuk beter. Zit nu vooral nog wat aan de linkerzijde van mn mond, alleen dit is morgen denk ik alweer half weg, als ik zo weer lekker ga slapen.

Good luck!

pi_14020120
Wat trouwens jammer is, ben van de vakantie naar Turkije geweest, onwijs bruin geworden en het was rereduceerd tot ongeveer 2 procent. Had nog enkele bultjes in mn kaaklijn zitten.. dus ben veel van die uitdroogspullen gaan gebruiken maar t werd alleen erger. Dan weer hele tijd velletjes weghalen, pulken en de zooi opnieuw irriteren. 1 maand na de vakantie was t weer onwijs erg :s..

als je in de zomer naar een land kan gaan met erg veel zon: doen - en vooral veel gezond eten en hele dag in de zon liggen.. t resultaat is echt fantastisch ik hoop dat t me na de volgende zomer wel lukt om t goede resultaat te behouden (had ik me dit jaar ook al voorgenomen..:'( )

[Dit bericht is gewijzigd door Thunk op 21-10-2003 09:23]

pi_14020196
Ik ga naar Bali volgende zomer dus dat zal wel lukken

Bedankt voor je tips

maandag 20 oktober 2003 @ 23:58:05 #239
71383 tijgermans
There's more.
pi_14021180
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 21:09 schreef Crassus het volgende:
Zat effe te lezen hier... ik weet niet of het al genoemd is maar wat ooit bij mij echt wonderbaarlijk perfect hielp was modderzeep uit de Dode Zee. (Het échte spul dus, in Israel gemaakt) Ondertussen misschien on-line te bestellen?

effe offtopic: nooit vergeten dat je zelf altijd denkt dat het tien keer erger is dan hoe andere mensen het zien!

ach, de puberteit...

Ik heb even op internet gekeken en een pagina met veel producten en behandelmethoden van dode zee mineralen gevonden: Dit is de link:

http://leden.tref.nl/~ruthcos/acne.htm

Misschien helpt het. Ik ga het zelf denk ik ook eens proberen.

dinsdag 21 oktober 2003 @ 10:19:41 #240
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14024942
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:58 schreef tijgermans het volgende:

[..]

Ik heb even op internet gekeken en een pagina met veel producten en behandelmethoden van dode zee mineralen gevonden: Dit is de link:

Misschien helpt het. Ik ga het zelf denk ik ook eens proberen.

Daar staan wel handige info op. Al ben ik nu aan de antibiotica en ga dus niks erbij nemen. Doe nu 's ochtends Resorcinol (dat weekt het bovenste laagje van de huid los, en laat puistjes sneller verdwijnen) 's avonds pilletje (antibiotica) en voor het slapen gaan eryacne.
Weet iemand hoelang je eryacne moet laten 'intrekken' voordat je kunt gaan slapen...? En moet je eryacne heel dun of normaal aanbrengen op de huid?

Benzylperioxide werkte bij mij verergerend. Ik kreeg er droge huid van, met dikke rode bulten. Nu na 3 weken is het langzaam rustiger aan het worden. Hopenlijk slaat de 'antibioticakuur' na 1,5 week een x aan...

dinsdag 21 oktober 2003 @ 15:35:47 #241
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14033046
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:58 schreef tijgermans het volgende:

Dit is wel een mooie site, maar gaat over 1 product. En je mag geen andere dingen erbij gebruiken, dus dit kan ik niet uittesten of dit werkt..
  donderdag 23 oktober 2003 @ 10:55:20 #242
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14074340
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 23:17 schreef GuitarMaistro het volgende:
Ik ga naar Bali volgende zomer dus dat zal wel lukken

Bedankt voor je tips

IN Spanje komt het ook door het Zee-Zout en zon. helpt heel goed iig
pi_14081403
roaccutane, ik ga er ook aan beginen morgen ff dokter bellen.

Ik word weer net als voorheen, aleen heb ik nu een vriendin en schaam me overal dood, als ik met dr ergens loop dan schaam ik me gewoon.
Ook in de klas enzo tis zo kut

Ik heb dus geen erge acne ofzo, maar wel overal puitjes... rode vlekken e.d. Zal het snel effect hebben?

donderdag 23 oktober 2003 @ 16:57:41 #244
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14083445
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 15:42 schreef Doagere het volgende:
roaccutane, ik ga er ook aan beginen morgen ff dokter bellen.

Ik word weer net als voorheen, aleen heb ik nu een vriendin en schaam me overal dood, als ik met dr ergens loop dan schaam ik me gewoon.
Ook in de klas enzo tis zo kut

Ik heb dus geen erge acne ofzo, maar wel overal puitjes... rode vlekken e.d. Zal het snel effect hebben?

Ik heb denk ik beetje hetzeldde als jouw..ook geen erge acne maar wel veel puistjes. Ik krijg er ook geen littekens van enzo. Maarja..zit nu aan antibiotica. Verder..je kunt heus niet eerst de doktor bellen en vragen of hij ff roacuttane voorschrijft. Dan ga je eerst naar de huidarts, die zal je eerst antbiotica voorschrijven, daarna kijktie verder.
Ik voel me ook klote in de klas enzo, bij vrienden, het liefst ontloop ik ze!! En bij elk medicijn duurt het zo'n 3 weken voordat je effect ziet...
pi_14083551
quote:
Je huid stomen; wat moet ik me daar bij voor stellen? pannetje met water koken, op de grond zetten en een kwartier boven hangen? (Hoe? ik kan me er geen voorstelling bij maken...)
Philips heeft daar een apparaat voor, geloof dat het een vissauna heet. Is in principe gewoon een waterkoker met zo'n bak erop waar je je hoofd in legt.

Door de stoom, gaan de porien openstaan, je kunt het nu beter schoonmaken.

Als je wattenschijfjes gebruikt ga je de 1e week echt schrikken. Na het schoonmaken zijn de wattenstaafjes namelijk echt goed bruin.

donderdag 23 oktober 2003 @ 17:07:53 #246
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14083676
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:02 schreef mabit het volgende:

[..]

Philips heeft daar een apparaat voor, geloof dat het een vissauna heet. Is in principe gewoon een waterkoker met zo'n bak erop waar je je hoofd in legt.

Door de stoom, gaan de porien openstaan, je kunt het nu beter schoonmaken.

Als je wattenschijfjes gebruikt ga je de 1e week echt schrikken. Na het schoonmaken zijn de wattenstaafjes namelijk echt goed bruin.

Ik gebruik watteschrijfjes, maar wanneer schrik je, als je het zonder stomen doet, of met stomen. Ik heb wel een keer gestoomd, maar toen begon ik zwaar te zweten, en zweet verstop de porien volgens mij ook weer. Hoelang zou je moeten stomen dan?
pi_14083829
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:07 schreef MaStar het volgende:

[..]

Ik gebruik watteschrijfjes, maar wanneer schrik je, als je het zonder stomen doet, of met stomen. Ik heb wel een keer gestoomd, maar toen begon ik zwaar te zweten, en zweet verstop de porien volgens mij ook weer. Hoelang zou je moeten stomen dan?

ik doe altijd half uurtje ongeveer.

Maar hoe bedoel je dat je gaat zweten? Als je gaat stomen moet je wel een handdoek over je hoofd hangen, en je gezicht wordt snel genoeg nat van de stoom dan.

Maar vooral met stomen worden de watten erg vies, als ik het een week niet heb gedaan. Zit natuurlijk wel een hoofd huidsmeer tussen, maar ook veel viesigheid

pi_14084137
Ow.. dus ik kan niet binnen nu en 2 maand van die puistjes enzo af zijn??

Ik had 2 jaar geleden een zeer zware dip door puistjes, en ik geraak aardig die kant weer op.. 2 maand tijd 20 kilo af gevallen..

Ga morgen de huisarts op bellen..

pi_14084190
quote:
jawel hoor,

goed schoonmaken +hoogte zon / zonnebank + veel water drinken

pi_14084332
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:27 schreef Doagere het volgende:
als je aan de roa gaat zal het denk ik tegen de 4 maanden gaan duren maar dan ben je er ook bijna helemaal vanaf....
pi_14085582
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 17:29 schreef mabit het volgende:

[..]

jawel hoor,

goed schoonmaken +hoogte zon / zonnebank + veel water drinken

Ja erg grappig, na 3 jaar heeft het nog geen enkel effect gehad..

Ik wil het zwaardere spul proberen, niet de stuff die ik hebt en toch alemaal niet werkt.

pi_14093922
Ik heb na 1.5 week nog steeds geen antwoord gehad van vita-send op mijn bestelling B5 vitaminen. Krijg ook totaal geen reply op e-mails
Ik heb nu dus maar Solgar B5 besteld bij vitadvice. Hopelijk zijn hun wat klantvriendelijker en helpt dit middel want ik word zo langzamerhand, na een jaar of 6 , een beetje moedeloos van die puisten.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 23:44:46 #253
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14094252
Ik hoop dat die antibiotica van me na 2 weken een keer gaat helpen

Verder...zonnebank schijnt helemaal niet zo goed te zijn...en goed schoonmaken is standaard, maar daarmee verminder je geen puisten..bij mij althans niet....

pi_14094529
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 23:44 schreef MaStar het volgende:
Ik hoop dat die antibiotica van me na 2 weken een keer gaat helpen

Verder...zonnebank schijnt helemaal niet zo goed te zijn...en goed schoonmaken is standaard, maar daarmee verminder je geen puisten..bij mij althans niet....

Zon/zonnebank helpt bij mij wel goed. Alleen helaas hebben wij geen zonnebank Wel zo'n gezichtsbruiner maar in de winter is het ook geen gezicht als je met een bruine kop en een wit lichaam rondloopt.
En m'n ouders willen geen zonnebank aanschaffen 'want die puisten zie je helemaal niet! Nee je hebt helemaal geen puisten!' Ja pff, daarom ben ik van een vrolijke sociale jongen compleet omgeslagen in de terughoudende onzekere het liefst mens-ontwijkende jongen sinds de komst van m'n puisten
Achja, mensen die er zelf geen last van hebben zullen dit toch nooit begrijpen.
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:01:51 #255
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_14100078
quote:
Op donderdag 23 oktober 2003 23:56 schreef tcm het volgende:

[..]

Zon/zonnebank helpt bij mij wel goed. Alleen helaas hebben wij geen zonnebank Wel zo'n gezichtsbruiner maar in de winter is het ook geen gezicht als je met een bruine kop en een wit lichaam rondloopt.
En m'n ouders willen geen zonnebank aanschaffen 'want die puisten zie je helemaal niet! Nee je hebt helemaal geen puisten!' Ja pff, daarom ben ik van een vrolijke sociale jongen compleet omgeslagen in de terughoudende onzekere het liefst mens-ontwijkende jongen sinds de komst van m'n puisten
Achja, mensen die er zelf geen last van hebben zullen dit toch nooit begrijpen.

Nee..dat klopt...mensen die ze niet hebben zullen het niet begrijpen. Anders moet je gewoon naar een zonnesalon gaan. Waar 10 van die banken staan. 1x in de week ofsow...
  vrijdag 24 oktober 2003 @ 11:06:16 #256
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_14100194
Ook veel last van gehad en alles geprobeerd.
Volgens mij van alles een beetje helpt het best.
Was net op t nieuws dat ze in engeland hebben uitgevonden dat na een behandeling met laserstralen ze 3 mnd wegblijven.
Jammer da het 10 jaar gaat duren totdat je daar ook echt gebruik van kunt maken.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')