quote:Ja laat 't ook doordraaien maak er een 56 urige werkweek van
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer moet het verdiende geld dan uitgegeven worden?Gaan de winkels enzo dan op zondag open?
quote:Nou ik wilde wel een beetje aankomen met traditie en geloof eigenlijk. Wat is daar op tegen? Maar goed, een andere reden is simpelweg principe. Commercie is niet zeven dagen in de week noodzakelijk. Ik vind het bijna ziekelijk eigenlijk. Alsof je je altijd maar geroepen voelt om te kopen, kopen en nog meer kopen. Wees eens tevreden.
Op zondag 21 september 2003 12:50 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Waarom niet? Geef es een goede reden. En dan moet je niet aankomen met traditie en geloof en al die bullshit. Als we daar altijd op zouden letten zaten we nu nog in het stenen tijdperk.
quote:Omdat als ik vergeten ben boodschappen te halen dat ik dan nog even boodschappen kan halen.
Op zondag 21 september 2003 12:44 schreef Heronymus het volgende:[..]
Het lijkt me vrij redelijk dat de zondag moet blijven zoals die was. Waarom moet de commercie de gehele week door blijven gaan?
quote:Waar slaat dit op? Eens een dag niet kunnen winkelen betekent nog niet, dat je dan maar thuis moet blijven zitten. Hoe kom je erbij?
Op zondag 21 september 2003 12:51 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Blijf je lekker thuis zitten op zondag, kunnen andere mensen nog een leven hebben.
Ga jij maar rummikubben met je moeder ofzo
quote:Niet noodzakelijk, maar wel beter. En, onze maatschappij gaat toch om het verdienen en weer uitgeven van geld, wat is daar mis mee.
Op zondag 21 september 2003 12:52 schreef Heronymus het volgende:[..]
Nou ik wilde wel een beetje aankomen met traditie en geloof eigenlijk. Wat is daar op tegen? Maar goed, een andere reden is simpelweg principe. Commercie is niet zeven dagen in de week noodzakelijk. Ik vind het bijna ziekelijk eigenlijk. Alsof je je altijd maar geroepen voelt om te kopen, kopen en nog meer kopen. Wees eens tevreden.
En dat "tevreden zijn met wat je hebt", met die instelling komen we toch nooit verder. Jij bent zeker ook zo'n type die vind dat sex alleen maar voor het voortplanten mag en homo's niets mogen.
Als jij graag niks wilt doen op zondag, dan doe je dat toch lekker. Kunnen de mensen die wel een leven hebben gewoon iets nuttigs doen.
quote:Dat kan je ook omdraaien natuurlijk.. we houden een 40 urige werkweek maar blijven 7 dgn per week open... dat schept enorm veel banen.( kijk is naar bv NY)
Op zondag 21 september 2003 12:51 schreef Basp1 het volgende:
48 is nog niets, we moeten maar streven naar een 72 urige werkweek, 6* 12 uur, en 1 dag vrij om bij te komen.Het enige probleem wat dan mischen gaat optreden is dat we dan nog meer werkelozen krijgen, want de helft van de beroepsbevolking hoeft dan niet meer te komen werken, omdat dat werk gedaan wordt door de overige helft.
quote:Kwestie van plannen en inschatten
Op zondag 21 september 2003 12:53 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Omdat als ik vergeten ben boodschappen te halen dat ik dan nog even boodschappen kan halen.
quote:Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Martijn_77 het volgende:
En wanneer moet het verdiende geld dan uitgegeven worden?Gaan de winkels enzo dan op zondag open?
quote:Gewoon ik wil kunnen winkelen als ik er zin in heb. Die chistelijke gedachten moet ik niet. Als jij thuis wilt blijven kun je dat toch gewoon doen. Meer koopzondagen !!
Op zondag 21 september 2003 12:54 schreef Heronymus het volgende:[..]
Waar slaat dit op? Eens een dag niet kunnen winkelen betekent nog niet, dat je dan maar thuis moet blijven zitten. Hoe kom je erbij?
[Dit bericht is gewijzigd door zakjapannertje op 21-09-2003 12:57]
quote:Godzijdank wel ja
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
quote:Dat begrijp ik wel, maar je bent er dan toch zelf nog bij?
Op zondag 21 september 2003 12:41 schreef Heronymus het volgende:[..]
Van keuze naar lifestyle. Zo gaat dat altijd. Je moet ergens een harde grens trekken.
quote:Ja maar dit moet gewoon heel Nederland.
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Hoezo "gaan"? In een beetje zichzelf respecterende stad zijn de winkels op zondag gewoon open.
[Dit bericht is gewijzigd door ub40_bboy op 21-09-2003 12:59]
quote:Ik zie het verband niet met het doel van seks en homoseksualiteit.
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Par4n0id het volgende:[..]
Niet noodzakelijk, maar wel beter. En, onze maatschappij gaat toch om het verdienen en weer uitgeven van geld, wat is daar mis mee.
En dat "tevreden zijn met wat je hebt", met die instelling komen we toch nooit verder. Jij bent zeker ook zo'n type die vind dat sex alleen maar voor het voortplanten mag en homo's niets mogen.
Als jij graag niks wilt doen op zondag, dan doe je dat toch lekker. Kunnen de mensen die wel een leven hebben gewoon iets nuttigs doen.
Verder had ik het toch duidelijk over andere mogelijkheden. Mogelijkheden zoals wandelen, familiebezoek, enzovoort. Dat zijn ook nuttige bezigheden, die je er even aan herinneren dat er nog wat anders is als geld uitgeven.
En je opmerking over dat hebben van een leven, ga ik echt niet op in.
quote:
Op zondag 21 september 2003 12:58 schreef ub40_bboy het volgende:[..]
Ja maar dit moet gewoon door heel Nederland.
quote:Ja, dus alles lekker oppotten? Dat is pas een ramp voor de economie.
Op zondag 21 september 2003 12:48 schreef Heronymus het volgende:[..]
Nee, alsjeblieft niet zeg.
De staat moet nu investeren ipv bezuinigen! Zo kunnen ze de economie uit het slop trekken maar wat doet BalkenEllende?
Bezuinigen en niks anders dan Bezuinigen!!!!!!!
quote:Ja maar alle winkels hoeven toch niet dicht omdat jij (en een klein gedeelte van de rest van nederland) op familiebezoek wil. Dat kan toch ook gewoon als de winkels open zijn.
Op zondag 21 september 2003 12:58 schreef Heronymus het volgende:[..]
Ik zie het verband niet met het doel van seks en homoseksualiteit.
Verder had ik het toch duidelijk over andere mogelijkheden. Mogelijkheden zoals wandelen, familiebezoek, enzovoort. Dat zijn ook nuttige bezigheden, die je er even aan herinneren dat er nog wat anders is als geld uitgeven.
En je opmerking over dat hebben van een leven, ga ik echt niet op in.
En waarom denk je dat mensen niet meer sociaal kunnen zijn als de winkels open zijn, de meeste mensen zitten echt niet elke dag te winkelen.
En als ze dat willen, dan doen ze dat toch lekker, who cares.
quote:Tuurlijk, ik ben ook niet tegen op jouw persoonlijk voorstel. Maar ik bedoel dat verplichting vaak in stappen gaat. Want de stap van een gewoonte naar een verplichting is klein. Dus met andere woorden: straks moet iedereen verplicht zes dagen in de week werken.
Op zondag 21 september 2003 12:57 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Dat begrijp ik wel, maar je bent er dan toch zelf nog bij?
quote:Ik begrijp wat je bedoelt.......wat heerlijk dat er ook nog eens mensen elkaar begrijpen op een forum! *Knipoogt*
Op zondag 21 september 2003 13:01 schreef Heronymus het volgende:[..]
Tuurlijk, ik ben ook niet tegen op jouw persoonlijk voorstel. Maar ik bedoel dat verplichting vaak in stappen gaat. Want de stap van een gewoonte naar een verplichting is klein. Dus met andere woorden: straks moet iedereen verplicht zes dagen in de week werken.
quote:Dat is veel te progresief denken dat kan niet meer bij fok!
Op zondag 21 september 2003 12:55 schreef Koos Voos het volgende:Dat kan je ook omdraaien natuurlijk.. we houden een 40 urige werkweek maar blijven 7 dgn per week open... dat schept enorm veel banen.( kijk is naar bv NY)
Of een echte 24 uurs economie echt nu zoveel banen zal scheppen, daar plaats ik toch echt mijn vraagtekens bij. De banen die er gecreerd worden zijn de 5 ploegen in de winkel werken tegen minumumloon banen. Zijn dit de banen waar onze economie op zit te wachten?
Als ik alleen al op mijn werk rondkijk dat er al polen zijn ingehuurd omdat we geen nederlandse arbeidskrachten voor sommige beetej vieze en niet goed genoeg betaalde banen kunnen krijgen dat vind ik al triest zat. Wat voor medeeuropeanen moeten we dan weer aantrekken om alle vestigingen van de 7-11, 24 uur per dag te gaan openhouden. Ach ja dat zullen dan wel de letten worden die met zijn allen zo graag bij de eu willen.
quote:Zelfs die knipoog begrijp ik
Op zondag 21 september 2003 13:04 schreef Yskonijn het volgende:[..]
Ik begrijp wat je bedoelt.......wat heerlijk dat er ook nog eens mensen elkaar begrijpen op een forum! *Knipoogt*
quote:Nee, die begreep ik niet direct, maar toen ik ging kijken in de smileylegenda, begreep ik hem direct, begrijp je?
Op zondag 21 september 2003 13:08 schreef Yskonijn het volgende:
Ja! jeetje, dit voelt écht goed!En begrijp jij deze?
Dus we sluiten dit bericht af met : ik begrijp je!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |