quote:het is te hopen dat die daar langer dan 30 seconden over doet, anders springen hun puistjes open.
Op zaterdag 20 september 2003 22:52 schreef smash789 het volgende:
Ik vraag me af hoe snel een scooter van 0 naar 100 doet. Omdat je al die gassies wel stoer hoort lullen over hoe snel hun scooter wel niet optrekt. En dan bedoel ik een gemiddelde (flink) opgevoerde scooter.
Ook betwijfel ik of een opgevoerde scooter sneller is met een 0-50.
Vriendje van me had dat tot een jaar geleden. Aprilia Area 51. Dat ding reed in <8 sec naar de 100.
quote:Daar geloof ik echt geen reet van. Doe maar een filmpje..........
Op zaterdag 20 september 2003 23:00 schreef jochem8 het volgende:
Met flink opgevoerd bedoel jij 70 cc?Vriendje van me had dat tot een jaar geleden. Aprilia Area 51. Dat ding reed in <8 sec naar de 100.
quote:Gaat lekker als dat ding al weg is
Op zaterdag 20 september 2003 23:29 schreef hollander172 het volgende:[..]
Daar geloof ik echt geen reet van. Doe maar een filmpje..........
quote:Zeer, zeer twijfelachtig, en bovendien, een tellerafwijking is bij scooters veel groter dan bij auto's.Of is die het knul met NOS op zijn brummie?
Op zaterdag 20 september 2003 23:00 schreef jochem8 het volgende:
Met flink opgevoerd bedoel jij 70 cc?Vriendje van me had dat tot een jaar geleden. Aprilia Area 51. Dat ding reed in <8 sec naar de 100.
EEn auto heeft veel meer en is maar een beetje zwaarder.
JIJ begrijpt er gelukkig niet zoveel van!
quote:Ik denk dat jij het niet helemaal begrijpt... ik bedoel, veel scooters hebben slechts 4 pk, en ze trekken nog goed hoor... en een auto is bovendien veel zwaarder..
Op zondag 21 september 2003 01:24 schreef martnl het volgende:
LOL 20 pk dat is toch niks man.EEn auto heeft veel meer en is maar een beetje zwaarder.
quote:een beetje als in 10 x zoveel?
LOL 20 pk dat is toch niks man.EEn auto heeft veel meer en is maar een beetje zwaarder.
En als je bedenkt dat een flink opgefokte (en goed afgestelde) scooter met 14PK nog harder optrekt dan mijn ding als het goed is (vanwege de vario), mwoh, moet hendig kunnen.
Sowieso heb je het tot een km'tje of 80 heeeeeeeeel lastig met je auto tegen een goed snelle brommer/scooter, puur omdat ze veel en veel minder wegen. En 0-50 zul je denk ik bijna nooit winnen.
Maja, ik moet gewoon eens timen hoe lang ie er over doet .
PS: ik heb het hier over snelheden gemeten met een digitale fietsteller, dus geen analoge teller, al wijkt die ook niet echt veel af, als ie het doet.
Dit komt door de gunstige pk/gewichtsverhouding en de variotransmissie.
Keiharde cijfers heb ik niet, maar uit de praktijk blijkt dat het zo is.
Schakelbrommers zijn zelfs nog iets langzamer, omdat het handmatig schakelen vaak niet echt efficiënt gebeurt, en zeker niet zo efficiënt als een vario.
quote:Hier in de buurt is een scootertje met 50 pk ...die doet er een seconde of 10 over om de 100 te komen .....ik een seconde of 7,5 a 8 met mn auto (GSI 2.0 8V) hij is veeeeel sneller weg, maar ik ben nadat ik overgeschakeld heb veel sneller, dus op het korte stuk wint een snelle scooter het wel van een redelijk snelle auto ...
Scooters wegen normaal rond de 50 tot 100 kilo
Dus diegene die zei dat auto's maar iets zwaarder waren....
Hier een leuk topic...
http://forum.scooterforum.net/forum/showthread.php?s=&threadid=37137&highlight=0100
Ik schat mijn scooter rond de 15/17 pk
(evo70, 24mm flat, Hebo R2 etc) en dat op een gewicht van 80 kilo is best leuk.
Maar dit is echt niet te vergelijken met die jochies die op straat rijden met alleen een andere uitlaat..
Die blaaten ook dat hun scooter 150 etc gaat..
Niet naar luisteren.. Gewoon negeren
quote:Het interesseert mij helemaal geen ene ruk of JIJ dat gelooft of niet. Het is gewoon zo. En het was niet mijn scooter, dat ding is al weg, en ik heb er geen film van.
Op zaterdag 20 september 2003 23:29 schreef hollander172 het volgende:[..]
Daar geloof ik echt geen reet van. Doe maar een filmpje..........
Heb jij van ieder feitje een film?
quote:Standaard uit de fabriek lopen ze al 90 dus
Op zaterdag 20 september 2003 22:54 schreef gebruikersnaam het volgende:[..]
het is te hopen dat die daar langer dan 30 seconden over doet, anders springen hun puistjes open.
100 km/h is gekkewerk op die klein bandjes.
quote:En hoe heb je het dan gemeten, zelf tellen ? Een Area 51 zal ik zelf het echt niet zo snel verwachten dat hij in 8 seconde op de 100 zit, dat ding weegt ong 100 kilo zonder benzine er in. Daarom klinkt het 8 seconden verhaal gewoon minder geloofwaardig, vertel btw ook maar eens wat voor cylinder+uitlaat e.d er onder zat ?
Op zondag 21 september 2003 10:46 schreef jochem8 het volgende:[..]
Het interesseert mij helemaal geen ene ruk of JIJ dat gelooft of niet. Het is gewoon zo. En het was niet mijn scooter, dat ding is al weg, en ik heb er geen film van.
Ik had een puch nrg met een getunde evo 50, 17.5mm en al die andere rommel en die deed volgens mij 8 seconde van 0-80 daarna ging het allemaal wat langzamer (top 110 echte km)
was trouwens een aprilia sr met 70cc polini evolution, polini krukas +lagers. evo2g speedclutch 17,55mm dell orto en polini vario en een gianelli nrx
quote:
Op zondag 21 september 2003 13:01 schreef steve-a17 het volgende:
was trouwens een aprilia sr met 70cc polini evolution, polini krukas +lagers. evo2g speedclutch 17,55mm dell orto en polini vario en een gianelli nrx
quote:iets mis met de samenstelling? het reed veel beter dan de gianelli black swan die ik had ( 70cc utilaat) en een polini for race. en aanegzien een polini evo70 uitlaat iets teveel van het goede was deze maar niet uitgeprobeerd
Op zondag 21 september 2003 13:04 schreef 4x2 het volgende:[..]
![]()
quote:Misschien had je hem wat beter moeten afstellen, k geloof niet dat een NRX het beter doet op een snelle 70 dan een black swan...
Op zondag 21 september 2003 13:06 schreef steve-a17 het volgende:[..]
iets mis met de samenstelling? het reed veel beter dan de gianelli black swan die ik had ( 70cc utilaat) en een polini for race. en aanegzien een polini evo70 uitlaat iets teveel van het goede was deze maar niet uitgeprobeerd
nrx op een evo?
Dat is dus echt verkeerd he
Zo'n evo moet toeren draaien (13-14k) en daar is zo'n nrx dus totaaaaaal niet geschikt voor.
Koop een fatsoenlijke uitlaat en je weet niet wat je overkomt
Bijvoorbeeld een speed uitlaat, C20, Hebo R2 etc.
Zo ja:
Zo nee:
quote:7.5 a 8 seconde met een 2.0 8v...
Op zondag 21 september 2003 01:44 schreef method21 het volgende:[..]
Hier in de buurt is een scootertje met 50 pk ...die doet er een seconde of 10 over om de 100 te komen .....ik een seconde of 7,5 a 8 met mn auto (GSI 2.0 8V) hij is veeeeel sneller weg, maar ik ben nadat ik overgeschakeld heb veel sneller, dus op het korte stuk wint een snelle scooter het wel van een redelijk snelle auto ...
quote:
Op zondag 21 september 2003 20:20 schreef lak2k het volgende:[..]
7.5 a 8 seconde met een 2.0 8v...
quote:Cat vervanger ertussen en een K&N open luchtfilter, en een chip.
Op zondag 21 september 2003 20:20 schreef lak2k het volgende:[..]
7.5 a 8 seconde met een 2.0 8v...
quote:gsi'tje... zal wel een opeltje zijn... astra 2.0 gsi 8v heeft 116 pktjes en trekt in 9.5 secondjes naar 100.. fabrieksopgaven...
Op zondag 21 september 2003 20:29 schreef WittE_ReuS het volgende:[..]
d8 ik ook al maak daar maar minimaal 8.5 van
quote:En dat scheelt je 1,5 a 2 seconden op 0-100?
Op zondag 21 september 2003 20:50 schreef method21 het volgende:[..]
Cat vervanger ertussen en een K&N open luchtfilter, en een chip.
EDIT:
Zelfs een 2.0 16v GSI doet er fabrieksaf 8 seconden over..
8 sec zou best kunnen dus
zo'n ding weegt ook geen kont dus
quote:had hem af laten stellen bij een bedrijf met een test bank en tog bleek uit de cijfers dat de nrx de betere optie was
Op zondag 21 september 2003 13:13 schreef Rover het volgende:![]()
nrx op een evo?
Dat is dus echt verkeerd he
Zo'n evo moet toeren draaien (13-14k) en daar is zo'n nrx dus totaaaaaal niet geschikt voor.Koop een fatsoenlijke uitlaat en je weet niet wat je overkomt
Bijvoorbeeld een speed uitlaat, C20, Hebo R2 etc.
quote:Ja een 16v met 152 pk fabrieks staat...
Op zondag 21 september 2003 20:55 schreef lak2k het volgende:[..]
En dat scheelt je 1,5 a 2 seconden op 0-100?
EDIT:
Zelfs een 2.0 16v GSI doet er fabrieksaf 8 seconden over..
quote:Kadett 2.0 8v heeft 132pk
Op zondag 21 september 2003 20:50 schreef lak2k het volgende:[..]
gsi'tje... zal wel een opeltje zijn... astra 2.0 gsi 8v heeft 116 pktjes en trekt in 9.5 secondjes naar 100.. fabrieksopgaven...
quote:toevallig ben ik die eppo ja
Op zondag 21 september 2003 17:49 schreef 4x2 het volgende:
Youp: jij bent niet heel toevallig die eppo die op 50cc.nl zo'n hele discussie begon over het feit dat je met snelgas sneller optrok ?Zo ja:
![]()
Zo nee:
quote:Chiptuning op een gsi zal je misschien 5 pk opleveren (als je geluk heb) tenzij je er een turbo in geprakt heb. En een open lucht filter levert geen pk winst. Het moet dan al een performance filter zijn en geen vervangings filter, dan moet je via een aanzuigbuis voor extra koele lucht zorgen en dan nog boek je niet veel meer als een pk of 4 winst.
Op maandag 22 september 2003 22:53 schreef method21 het volgende:[..]
Ja een 16v met 152 pk fabrieks staat...
De mijne 8v gechipd en cat ertussen uit en open filter ...ik trek een 16v eruit .....
[..]Kadett 2.0 8v heeft 132pk
En welke idioot wil er nu 100 rijden op een brok plastic en een framepje met 2 kruiwagen bandjes
quote:Ze vernietigen geen scooters meer, en als een bedrijf een testbank heeft waaruit komt dat je t best een nrx kan nemen zou ik die testbank op laten tiefen want dr klopt geen drol van
Op zondag 21 september 2003 22:38 schreef steve-a17 het volgende:[..]
had hem af laten stellen bij een bedrijf met een test bank en tog bleek uit de cijfers dat de nrx de betere optie was
en dit was allemaal meer dan ander half jaar geleden de scooter heb ik allang niet meer die ligt mooi in stukjes nadat ie vernietigd werd
quote:Twins uit Gerwen?
Op zondag 21 september 2003 22:38 schreef steve-a17 het volgende:[..]
had hem af laten stellen bij een bedrijf met een test bank en tog bleek uit de cijfers dat de nrx de betere optie was
en dit was allemaal meer dan ander half jaar geleden de scooter heb ik allang niet meer die ligt mooi in stukjes nadat ie vernietigd werd
quote:Opel Kadet 2.0 8v GSI:
Op maandag 22 september 2003 22:53 schreef method21 het volgende:[..]
Ja een 16v met 152 pk fabrieks staat...
De mijne 8v gechipd en cat ertussen uit en open filter ...ik trek een 16v eruit .....
[..]Kadett 2.0 8v heeft 132pk
quote:Maar dat terzijde... je rijdt ook nog es in een auto van een goeie 14 jaar oud... en ook 14 jaar afgeragd (anders was t geen gsi)... zal allemaal nog lekker draaien
MOTOR
aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1998 cm3
boring x slag 86,0 x 86,0 mm
compressieverh. 9,2:1
max. vermogen 85 kW (116 pk)
5200tpm
max. koppel 170 Nm
2600tpm
brandstofsysteem multipoint injectie
klepbediening ohc
turbo nee
katalysator geregeld
Maar ja, het is ook een brommer met 899cc. (Kawa ZX 9 R Ninja)
quote:Pfff L0Z3R
Op dinsdag 23 september 2003 09:43 schreef Viper_74 het volgende:
Scooter mag dan wel lekker snel acceleren, dan moet ie flink hard doorrijden, want boven de 80 haal ik hem in, en ik rij er gewoon overheen, kijken hoe hard ie dan nog gaat
Je rijdt nog niet eens een zieke mug aan jij!
quote:Volgens de wet wel ja
Op dinsdag 23 september 2003 10:35 schreef smash789 het volgende:
Dus >50cc is per definitie een motor?
quote:eigenlijk wel, maar zolang alles nog op een brommerframe zit, word het gezien als een opgevoerde brommer.
quote:precies.... t gaat ons om het frame
Op dinsdag 23 september 2003 11:06 schreef super_honda het volgende:[..]
eigenlijk wel, maar zolang alles nog op een brommerframe zit, word het gezien als een opgevoerde brommer.
quote:Voor zo ver ik weet volgens de wet wel
bij auto's is het iig zo dat het uiterlijk telt.
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 11:48 schreef Viper_74 het volgende:
Dus ik pak een volvo440, ik dou d'r een .... ferrari, porsche motor in en dan is het gelijk een porsche ? Nee toch, blijft nog steeds een volvo440 hoor
Oke oke een hele snelle volvo440 danbij auto's is het iig zo dat het uiterlijk telt.
quote:leg jij me dan maar uti war me scooter gebleven is, hij is ander half jaar geleden dus vernietigd na uitspraak van een rechter
Op maandag 22 september 2003 23:11 schreef PsychoDude_666 het volgende:[..]
Ze vernietigen geen scooters meer, en als een bedrijf een testbank heeft waaruit komt dat je t best een nrx kan nemen zou ik die testbank op laten tiefen want dr klopt geen drol van
quote:niet vernietigd, maar weer doorverkocht via dienst domeinen! ze zagen het frame door ter hoogte van het balhoofd en soms halen ze de snelle spullen eraf, maar vernietigen doen ze niet.
Op dinsdag 23 september 2003 13:04 schreef steve-a17 het volgende:[..]
leg jij me dan maar uti war me scooter gebleven is, hij is ander half jaar geleden dus vernietigd na uitspraak van een rechter
quote:die veredelde brommer is anders wel de snelste 25kw'er die je kunt krijgen in nederland, en ze kunnen op de bochtige stukken ook aardig meekomen met de zware jongens.
Op dinsdag 23 september 2003 11:15 schreef Youp het volgende:[..]
precies.... t gaat ons om het frame
en een 70cc motor zie je niet echt vaak rijden
t begint bij 125cc en dat is net een veredelde brommer... zoon RS125 bijvoorbeeld... prutsdingen....
quote:het blijft 125cc 2takt.... ga maar eens langer dan 10 minuten op de snelweg rijden
Op dinsdag 23 september 2003 16:06 schreef super_honda het volgende:[..]
die veredelde brommer is anders wel de snelste 25kw'er die je kunt krijgen in nederland, en ze kunnen op de bochtige stukken ook aardig meekomen met de zware jongens.
quote:ok, maar snelweg rijden opzich is ook niet leuk. het gaat om de bochten. en de top van een rs125 ligt tegen de 170~185, precies hetzelfde wat een 25kw zxr400 ook doet. de RS125 is echt snel hoor!
Op dinsdag 23 september 2003 17:31 schreef Youp het volgende:[..]
het blijft 125cc 2takt.... ga maar eens langer dan 10 minuten op de snelweg rijden
dan kom je er wel achter waarom je beter een zwaardere 4takt had kunnen kopen... dat ie snel is komt puur doordat het 2takt is en hij niks weegt... hij is snel ja... daar is alles mee gezegd..... absoluut niet comfortabel bij hogere snelheden, een ernstig hoog verbruik, veel slijtage... oja de topsnelheid van dat ding zal ook nog een stuk lager liggen dan de top van een 25kw 4takter
quote:Klopt.. die krengen zijn best snel .. Maar het geluid wat eruit komt
Op dinsdag 23 september 2003 18:05 schreef super_honda het volgende:[..]
ok, maar snelweg rijden opzich is ook niet leuk. het gaat om de bochten. en de top van een rs125 ligt tegen de 170~185, precies hetzelfde wat een 25kw zxr400 ook doet. de RS125 is echt snel hoor!
quote:Het gaat niet om verandering van merk, maar om een door de wet gedefineerde omschrijving van wat de max aantal cc van een brommer mag zijn en dat is dus <50cc
Op dinsdag 23 september 2003 11:48 schreef Viper_74 het volgende:
Dus ik pak een volvo440, ik dou d'r een .... ferrari, porsche motor in en dan is het gelijk een porsche ? Nee toch, blijft nog steeds een volvo440 hoor
Oke oke een hele snelle volvo440 danbij auto's is het iig zo dat het uiterlijk telt.
Vraag: wat noem jij een porsche met een audi motor die zijn wel gemaakt??
quote:heb tog echt een bdrief gekregen dat de scooter vernietigd zou worden hier liggen. en alle spullen eraf halen houden ze een kaal motorblok over en de kappen waren al helemaal niet meer standaard waren geheel ge-airbrushd
Op dinsdag 23 september 2003 16:04 schreef super_honda het volgende:[..]
niet vernietigd, maar weer doorverkocht via dienst domeinen! ze zagen het frame door ter hoogte van het balhoofd en soms halen ze de snelle spullen eraf, maar vernietigen doen ze niet.
quote:ik mis denk ik ff wat, waarom zouden ze je kappen eraf moeten halen? omdat ze ge-airbrushed zijn gaat ie niks niet sneller. en hoelang is het geleden dat ie geplet is?
Op dinsdag 23 september 2003 20:37 schreef steve-a17 het volgende:[..]
heb tog echt een bdrief gekregen dat de scooter vernietigd zou worden hier liggen. en alle spullen eraf halen houden ze een kaal motorblok over en de kappen waren al helemaal niet meer standaard waren geheel ge-airbrushd
quote:dan nog... ik vind een 125cc crossmotor al niks
Op dinsdag 23 september 2003 18:05 schreef super_honda het volgende:[..]
ok, maar snelweg rijden opzich is ook niet leuk. het gaat om de bochten. en de top van een rs125 ligt tegen de 170~185, precies hetzelfde wat een 25kw zxr400 ook doet. de RS125 is echt snel hoor!
Boom tegen je harses .
quote:nee hoor, een scooter/moderne schakelbrommer loopt vrijmakkelijk 100+ hoor, en daar komen ze ook snel, zo snel zelfs dat de gemiddelde auto flink moeite heeft om je bij te houden.
Op dinsdag 23 september 2003 22:01 schreef Kaj_A het volgende:
Een scooter haalt al amper 100 echte kmh en onder een scooter versta ik een 50cc en geen 70cc want dat is al een motor volgens de wet.
Ik las hiervoor al ergens dat iemand zei een scooter van 0 tot 100 in 8< sec way to go whaha ... 13 sec. las ik ook al, neh kan ook niet, 20 sec komt meer in de buurt!
Dus zeur maar niet over mijn scooter kan dit en kan dat van 0 tot 100 ... er zijn maar weinigen die dat snel kunnen.
quote:wat dacht je van de nieuwe Yamaha TZR50???? onbegrensd een top van 103km/h volgend Yamaha zelf!!! (en niet volgens de teller van de brommer
Op dinsdag 23 september 2003 22:45 schreef super_honda het volgende:[..]
nee hoor, een scooter/moderne schakelbrommer loopt vrijmakkelijk 100+ hoor, en daar komen ze ook snel, zo snel zelfs dat de gemiddelde auto flink moeite heeft om je bij te houden.
Een std. onbegrensde RS/Derbi/Riejeu rijd al gauw 95, flikker er een 70cc, goeie carb en uitlaat onder en je komt ver boven de 100. Is geen bullshit maar simpel een feit!
[Dit bericht is gewijzigd door Youp op 23-09-2003 23:38]
quote:he miereneukert als je toch een 70cc scoot of brommer of wat dan ook een motor vindt dan moet je wel consequent zijn.... 50cc is OOK een motor!!! alles boven de 49,9cc is motor!
Een scooter haalt al amper 100 echte kmh en onder een scooter versta ik een 50cc en geen 70cc want dat is al een motor volgens de wet.
Ik las hiervoor al ergens dat iemand zei een scooter van 0 tot 100 in 8< sec way to go whaha ... 13 sec. las ik ook al, neh kan ook niet, 20 sec komt meer in de buurt!
Dus zeur maar niet over mijn scooter kan dit en kan dat van 0 tot 100 ... er zijn maar weinigen die dat snel kunnen.
(jaja ik kan ook mieren neuken ja)
Opweg is dit helaas nog nie getest. Maar denk seconden of 7-8
quote:en NOG wat... zeker nog nooit van de Van Veen Kreidler gehoord??? wereldrecord.... met <49,9cc een topsnelheid van 217,nogwat km/h en een acceleratiekracht die je met je fiat panda of watever NIET bijhoudt!! ok hij had wel 12 versnellingen... maar boeit dat??
quote:ik rij 500cc 4T cross ter informatie
Op dinsdag 23 september 2003 21:18 schreef 4x2 het volgende:
Het gevoel van die lekkere harde......Boom tegen je harses
.
quote:Good for you! Wil niet zeggen dat je kan rijden ...
Op dinsdag 23 september 2003 23:42 schreef Youp het volgende:[..]
ik rij 500cc 4T cross ter informatie
quote:nee dat wil dat niet zeggen... maar neem maar van me aan dat ik dat wel kan
Op dinsdag 23 september 2003 23:47 schreef Wimo het volgende:[..]
Good for you! Wil niet zeggen dat je kan rijden ...
quote:Je voelt hem misschien al aankomen ... maar crossen op een circuitje is heel wat anders dan op de openbare weg....
Op dinsdag 23 september 2003 23:54 schreef Youp het volgende:[..]
nee dat wil dat niet zeggen... maar neem maar van me aan dat ik dat wel kan
quote:dat weet ik... btw ik cross niet op een circuitje (baan)maar op een crossterrein in belgie waar terreinwagens trialbikes en crossmotoren je om de oren vliegen van alle kanten en daar zijn geen verkeersregels of niets dat is nog meer oppassen als in het normale verkeer.... ik heb daar zelf ook al eens bijna een klein kind op een crossfietsje er onder gehad... wat ik gelukkig (nog net) kon voorkomen... en nu niet zeggen anticiperen enzo want ik kwam als een gek aanvliegen over een heuvel van 2,5m waar ik niet overheen kon kijken en toen ik in de lucht hing dacht ik stik... daar fietst iets... uiteindelijk stond ik dwars 50cm voor hem stil... en hij keek me eens lachend aan en fietste door...
Op dinsdag 23 september 2003 23:58 schreef Wimo het volgende:[..]
Je voelt hem misschien al aankomen ... maar crossen op een circuitje is heel wat anders dan op de openbare weg....
Nah 20 pk ik zou deze scoot wel eens een keertje willen uit proberen.
Top van 133 check tellertje op stuur, ik denk dat ie de 8 sec wel red.
quote:dat is een KOSO teller
Op woensdag 24 september 2003 01:16 schreef mjw het volgende:
http://home.planet.nl/~jaco1251/kaas5.jpg
http://home.planet.nl/~jaco1251/kaas2.jpg
http://home.planet.nl/~jaco1251/kaas1.jpg
http://home.planet.nl/~jaco1251/kaas4.jpg
http://home.planet.nl/~jaco1251/kaas3.jpg
(hopelijk werken ze,wel ff vergroten anders is het onleesbaar)Nah 20 pk ik zou deze scoot wel eens een keertje willen uit proberen.
Top van 133check tellertje op stuur, ik denk dat ie de 8 sec wel red.
Blijkbaar gaat de gemiddelde opgevoerde brommer dus nog geen eens 100! Ik ken echter wel een paar heel snelle scooters die je met de auto niet bijhoudt. Maar dat zijn dan ook scooters die als motor rondrijden. En de rest die wel snel is, staat ergens in een schuur of garage mooi te wezen.
En voor alle mannetjes die nu gaan zeggen dat hun scooter wel 100 gaat en alle scooters in de buurt ook: HET IS GEWOON NIET WAAR!
[Dit bericht is gewijzigd door opacohen op 24-09-2003 08:27]
quote:Die wordt nu verkocht bij Matton in Schalkwijk. Daar worden scooters die in beslag zijn genomen verkocht!
Op dinsdag 23 september 2003 13:04 schreef steve-a17 het volgende:[..]
leg jij me dan maar uti war me scooter gebleven is, hij is ander half jaar geleden dus vernietigd na uitspraak van een rechter
quote:Tuurlijk
Op woensdag 24 september 2003 08:24 schreef opacohen het volgende:
Ik ken echter wel een paar heel snelle scooters die je met de auto niet bijhoudt. Maar dat zijn dan ook scooters die als motor rondrijden.
Knap als jij een scooter kan laten verzekeren als motor. Het is gruwelijk moeilijk, en het kost je klauwen met geld, want die dingen hebben geen motor type goedkeuring. Maw, het is bijna onmogelijk.
quote:Dus jij wilt zeggen dat als ik een een subaru impreza wrx stap dat jij mij dan bij houdt, whahaha dream on ..
Op dinsdag 23 september 2003 23:38 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Opper getunede scooters deden op de testbank er ongeveer 5-6 over naar de 100.Opweg is dit helaas nog nie getest. Maar denk seconden of 7-8
quote:LE-ZEN, ik zei dat weinig scooters met 49,9cc (mierenneuker) de echte 100 kmh halen en als ze het halen doen ze het niet snel.
Op dinsdag 23 september 2003 23:40 schreef Youp het volgende:[..]
en NOG wat... zeker nog nooit van de Van Veen Kreidler gehoord??? wereldrecord.... met <49,9cc een topsnelheid van 217,nogwat km/h en een acceleratiekracht die je met je fiat panda of watever NIET bijhoudt!! ok hij had wel 12 versnellingen... maar boeit dat??
quote:omdat je zelf blijkbaar niet meer weet wat je gepost hebt heb ik even een quootje gemaakt van je eigen post
Op woensdag 24 september 2003 09:03 schreef Kaj_A het volgende:[..]
LE-ZEN, ik zei dat weinig scooters met 49,9cc (mierenneuker) de echte 100 kmh halen en als ze het halen doen ze het niet snel.
quote:je zei dus dat er maar weinig zijn die snel optrekken ipv dat je zei dat er weinig zijn die 100+ halen met <49,9cc
en je zei dat ze amper de 100km/h halen
en btw die kreidler doet 0-100 in minder dan 8 sec en hij haalt nog steeds de 217 (of was het nu 213) en een beetje
quote:ik denk ook dat de pk/gewichtsverhouding van een zeer zwaar opgevoerde scoot in de buurt kan komen van een WRX als hij er al niet gunstiger is... en dan komt de vario er nog bij
Op woensdag 24 september 2003 09:00 schreef Kaj_A het volgende:[..]
Dus jij wilt zeggen dat als ik een een subaru impreza wrx stap dat jij mij dan bij houdt, whahaha dream on ..
quote:Je hebt van die digi tellers, daarvan voer je de omtrek van je band in en je weet bijna precies hoe hard je gaat. Die dingen wijken haast niet af.
De meeste tellers van scooters overdrijven flink.:{ Je zit pas op de 100 echt als de teller 125 aangeeft.
Blijkbaar gaat de gemiddelde opgevoerde brommer dus nog geen eens 100! Ik ken echter wel een paar heel snelle scooters die je met de auto niet bijhoudt. Maar dat zijn dan ook scooters die als motor rondrijden. En de rest die wel snel is, staat ergens in een schuur of garage mooi te wezen.En voor alle mannetjes die nu gaan zeggen dat hun scooter wel 100 gaat en alle scooters in de buurt ook: HET IS GEWOON NIET WAAR!
Als een scoot een beetje fatsoenlijk is opgevoerd moet ie de 100 zekers wel kunnen halen.
En met standaard 50 cc cilinder haal je inderdaad de 100 zelden. Of je moet hem gaan tunen, de cilinder.
Hier heb je wat cijfers van een sprintrace, en ja dit is met een scooter blok en een zelfgemaaktframe zodat ie lichter is.
after 200m
9,17 seconds
71,55 mph
115,123 km/u
after 400m
14,905 seconds
82,41 mph
132,597 km/u
With use of the NX kit.
after 200m
8,609 seconds
78,5 mph
126,3065 km/u
after 400m
13,982 seconds
87,27 mph
140,4174 km/u
quote:ander half jaar geleden ofzo
Op dinsdag 23 september 2003 21:05 schreef super_honda het volgende:[..]
ik mis denk ik ff wat, waarom zouden ze je kappen eraf moeten halen? omdat ze ge-airbrushed zijn gaat ie niks niet sneller. en hoelang is het geleden dat ie geplet is?
zal nog wel ff kijken of zn website nog bestaat
http://users3.ev1.net/~n5mbm/movies/goped.mpg
En met wat meer details:
quote:gelukkig jij wel...een beetje zwaarder..... een gemiddelde auto weegt snel een 1000/1200 kilo, een scooter nog geen 100 en dan is 20pk een hoop, weer zo'n gast die echt niet denkt voor hij typt, JIJ begrijpt er nog minder dan niet zoveel van....
Maar 8 seconden naar de honderd met 70ccc. ik wil het zien..maar het is natuurlijk mogelijk. zelf had ik een 100 cc viertakt, was ook heel rap, maar hoe snel naar de honderd??? hij liep op de tellers van autos 140 dus zeg 130 echte kmhs...
Maar dan hoef ik mijzelf gelukkig geen zorgen te maken
quote:kheb m gevonden!!
Op woensdag 24 september 2003 14:10 schreef Furb het volgende:
heb een keer een puch nrg gezien met alles mhr en die reed op top 138,5 km/h en van 0-100 in 8,4 sec gemeten op prof testbank....zal nog wel ff kijken of zn website nog bestaat
owja ik had me vergist t is 142 km/h en van 0-100 in 8,9 sec
quote:nee ik heb eerlijkgezegd een hekel aan scooters
Op woensdag 24 september 2003 12:29 schreef Kaj_A het volgende:
Hey Youp volgens mij ben jij zelf ook een van de mensen die denkt dat hun scootertje supersnel is of niet? laat maar eens feiten zien dan een legale scooter dus 49,9cc zo snel is als jij bewijst. Ik zei dus dat weinig scooter dat deden, ik zeg niet dat het niet kan en nou moet je niet met je wereldrecord dingen aan komen, want die rijden toch niet op straat.
quote:Mijn collega heeft een Honda Vision met Minarelliblok eronder, met kenteken en verzekerd als motor. Het is dus mogelijk.
Op woensdag 24 september 2003 08:46 schreef _VoiD_ het volgende:[..]
Tuurlijk
Knap als jij een scooter kan laten verzekeren als motor. Het is gruwelijk moeilijk, en het kost je klauwen met geld, want die dingen hebben geen motor type goedkeuring. Maw, het is bijna onmogelijk.
En als je het niet gelooft is het ook goed. Ik geloof de meeste scooterverhalen die ik hier lees ook niet.
quote:jah, alleen voordat zoiets legaal is moet je scooter/brommer gekeurd worden door de RDW. en ik weet dat ze daar niet makkelijk zijn.
Op woensdag 24 september 2003 18:51 schreef opacohen het volgende:[..]
Mijn collega heeft een Honda Vision met Minarelliblok eronder, met kenteken en verzekerd als motor. Het is dus mogelijk.
En als je het niet gelooft is het ook goed. Ik geloof de meeste scooterverhalen die ik hier lees ook niet.
quote:Laten we eens een berekening maken...
Op woensdag 24 september 2003 14:28 schreef frank280zx het volgende:[..]
gelukkig jij wel...een beetje zwaarder..... een gemiddelde auto weegt snel een 1000/1200 kilo, een scooter nog geen 100 en dan is 20pk een hoop, weer zo'n gast die echt niet denkt voor hij typt, JIJ begrijpt er nog minder dan niet zoveel van....
Maar 8 seconden naar de honderd met 70ccc. ik wil het zien..maar het is natuurlijk mogelijk. zelf had ik een 100 cc viertakt, was ook heel rap, maar hoe snel naar de honderd??? hij liep op de tellers van autos 140 dus zeg 130 echte kmhs...
Maar dan hoef ik mijzelf gelukkig geen zorgen te maken
Neem een Runner ofzo... 85 kilo scooter plus 80kilo berijder en benzine etc... = 165 kilo en 20pk.
Dat is 7.75 kilo voor elke pk
Zet ik mijn auto ernaast... Leon Topsport TDI, 1380 kilo auto met 185pk
Dat is 7.45kilo per pk.
Deze auto doet 0-100 in 7.7secondjes, echter moet zijn toeren steeds doorlopen en heeft dus NIET continu 185pk. Hij moet 2x schakelen en in de 1e versnelling heeft hij zo'n overkill aan vermogen dat je vrij lastig zonder gierende banden wegkomt.
Een afgestelde en getunede scooter heeft continu tussen de 19 en 20pk, een koppeling die in 1 keer zonder problemen aangrijpt en hoeft nooit te schakelen. Alleen de luchtweerstand zit hem dwars. Hierdoor zal die scooter veel harder kunnen accelereren dan een auto met gelijke pk/kg verhouding.
Ik had ooit zelf een runner, met 12.3 pk. 0-60 deed ie in 3.9s maar 0-100 (echte, geen scooterteller onzin) in 11s.
Boven de 85 zakte de acceleratie flink in door de hoge luchtweerstand.
Alle ongelovige harries moeten gewoon eens gaan kijken bij een SOBW race.
[Dit bericht is gewijzigd door Aidix op 25-09-2003 10:46]
(Goed goed ik smokkel, mijn brommert weegt 200kg droog, en heeft 100Pk, das dus 2 kg/pk. De nieuwe R1 ter vergelijking weegt 172kg en heeft 180pk 0-100 in minder dan 2,5sec. blijf daar maar eens opzitten!!))
Maar ik denk dat heel veel jochies hun scooter overschatten. Ze trekken snel op tot 40/50 km/h maar dan krijgen ze het wel moeilijk hoor!!
Ik wil het wel eens meten....
quote:we hebben het hier ook niet over overschatte scootertjes maar over ECHTE racebeesten...
Op donderdag 25 september 2003 11:13 schreef Voronwe het volgende:
0-100 in 3,5 sec
0-200 in 13,5 sec(Goed goed ik smokkel, mijn brommert weegt 200kg droog, en heeft 100Pk, das dus 2 kg/pk. De nieuwe R1 ter vergelijking weegt 172kg en heeft 180pk 0-100 in minder dan 2,5sec. blijf daar maar eens opzitten!!))
Maar ik denk dat heel veel jochies hun scooter overschatten. Ze trekken snel op tot 40/50 km/h maar dan krijgen ze het wel moeilijk hoor!!
Ik wil het wel eens meten....
Trouwens iedereen gooit hier wel met PK's enzo, maar die hebben voornamelijk alleen maar nut bij topsnelheden. Wat bij het accelleren (en daar hebben we het hier over) belangrijk is, is het koppel. Wat is dat dan bij zo'n scootertje, (en vergelijk dat eens met een gewone scooter/race scooter)
quote:Hoe meten ze die pk's?
Op donderdag 25 september 2003 13:58 schreef Voronwe het volgende:
Dan nog.Trouwens iedereen gooit hier wel met PK's enzo, maar die hebben voornamelijk alleen maar nut bij topsnelheden. Wat bij het accelleren (en daar hebben we het hier over) belangrijk is, is het koppel. Wat is dat dan bij zo'n scootertje, (en vergelijk dat eens met een gewone scooter/race scooter)
quote:wat jij zegt is natuurlijk wel waar.... MAAAAAAR een blok levert zijn maximum pk's bij een bepaald toerental... daar is hij dus het sterktste... en daar wordt gebruik van gemaakt met een vario door hem op dat punt af te stellen... ofwel gebruiken ze hun pk's wel degelijk voor optrekken... een scoot heeft niet echt NM's
Op donderdag 25 september 2003 13:58 schreef Voronwe het volgende:
Dan nog.Trouwens iedereen gooit hier wel met PK's enzo, maar die hebben voornamelijk alleen maar nut bij topsnelheden. Wat bij het accelleren (en daar hebben we het hier over) belangrijk is, is het koppel. Wat is dat dan bij zo'n scootertje, (en vergelijk dat eens met een gewone scooter/race scooter)
(lange klote zin)
quote:ja dat is mogelijk.... ZEKER met lachgas enzo.... of nitromethaan.... maar dat is natuurlijk valsspelen...
Op donderdag 25 september 2003 21:05 schreef smash789 het volgende:
Is het mogelijk dat een gassie die zegt dat ie sneller is dan een auto van 0-100 en die honderrrrrden euro's aan z'n scooter uitgeeft, de waarheid spreekt?(lange klote zin)
quote:Dan wil ik niet weten hoe snel je cilinder overlijdt! (of krukas, zuiger ..)
Op donderdag 25 september 2003 21:52 schreef Youp het volgende:[..]
ja dat is mogelijk.... ZEKER met lachgas enzo.... of nitromethaan.... maar dat is natuurlijk valsspelen...
quote:HEEEEEL snel
Op donderdag 25 september 2003 21:54 schreef Kaj_A het volgende:[..]
Dan wil ik niet weten hoe snel je cilinder overlijdt! (of krukas, zuiger ..)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |