Lottery
quote:Totaal niet. Heeft heel in de verte misschien iets weg van Flight 643 maar die is 100x beter.
Op zaterdag 20 september 2003 02:00 schreef gelly het volgende:
Op z'n vorige nummers denk ik.
Traffic is met afstand z'n slechtste productie tot nu toe. Kan wel aardig klinken in een liveset maar op zichzelf klinkt het nergens naar.
quote:En volgende week is het de 3FM megahit!
Op zaterdag 20 september 2003 15:42 schreef Jantjeuh het volgende:
Traffic is met afstand z'n slechtste productie tot nu toe.
quote:Zegt genoeg over 3FM dacht ik zo.
Op zaterdag 20 september 2003 15:44 schreef dwerg het volgende:[..]
En volgende week is het de 3FM megahit!
quote:Mee eens. Vele malen te saai.
Op zaterdag 20 september 2003 15:42 schreef Jantjeuh het volgende:
Traffic is met afstand z'n slechtste productie tot nu toe. Kan wel aardig klinken in een liveset maar op zichzelf klinkt het nergens naar.
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 16:00 schreef veldmuis het volgende:[..]
Mee eens. Vele malen te saai.
quote:Dit is dus echt geen slechte productie, hij lijkt misschien simpel in elkaar te zitten maar dat is dus duidelijk niet het geval. En waarom Traffic zo bekend klinkt? Traffic is hetzelfde opgebouwd als vele klassieke werken.
Op zaterdag 20 september 2003 15:42 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Totaal niet. Heeft heel in de verte misschien iets weg van Flight 643 maar die is 100x beter.
It happened with Flight 643 & Lethal Industry
quote:Dan pas? Ik vind het nu al een matig product. Tiësto kan veel beter dan dit.
Op maandag 22 september 2003 19:01 schreef UniversalNation het volgende:
Over een maand of 2 ga ik hem uit![]()
It happened with Flight 643 & Lethal Industry
en dan nog iets.. als het zo simpel klinkt.. probeer het zelf dan maar eens te maken
Ok Ok,
Ik vind t niet echt een single eigenlijk. Tis meer een uit een liveset gerukt stukje zegmaar.
[Dit bericht is gewijzigd door Cool_Runner op 26-09-2003 17:04]
quote:Zo zie je maar weer, niets veel meer is origineel tegenwoordig
Quote van een user op Clubcharts
--Op de hoes van de plaat staat geloof ik, dat een sample van Sean Deason - Psykofuk is gebruikt.
Iemand op een ander forum heeft dat nummer opgezocht en nu snappen we opeens allemaal waar de melodie vandaan komt.
Ik vind Traffic in elk geval helemaaal niks
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 13:31 schreef Ener-G het volgende:
het doet me denken aan de Party Animals - Good to Go
voor op de radio vind ik em niet zo heel erg geschikt
Als je uitgaat is het vast leuk om op te dansen ofzo, maar jammer want hij kan imo veel beter.
[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 06-10-2003 13:35]
quote:tja wat kan je toch veel met computers he..
Op maandag 22 september 2003 22:31 schreef sum1 het volgende:
mensen mensen, matig product.. waar zitten jullie oren..
ik weet niet of jullie het door hebben.. maar je moet dit nummer maar eens door een equalizer halen en op verschillende frequenties luisteren..
dan zul je er achter komen dat er zoveel partijen door elkaar lopen dat het mssn niet eens zo gek klinkt om dit nummer 'geniaal' te noemen... OK.. het klinkt simpel.. eentonig (vinden jullie, ik niet) maar jah.. als je echt goed luistert zul je erachter komen dat dit nummer slimmer in elkaar zit dan jullie denken..en dan nog iets.. als het zo simpel klinkt.. probeer het zelf dan maar eens te maken
quote:Dat was van Flamman & Abraxis.
Op vrijdag 26 september 2003 13:31 schreef Ener-G het volgende:
het doet me denken aan de Party Animals - Good to Go
quote:idd
Op maandag 6 oktober 2003 13:41 schreef Brick_Top het volgende:[..]
Dat was van Flamman & Abraxis.
.
anyway dat 'melodietje' bedoelde ik
quote:Dat het technisch knap in elkaar zit hoeft nog niet te betekenen dat het ook een goed nummer. Ik vind Traffic wat mat klinken, maar desondanks niet onaardig. Maar ik heb wel eens betere nummers van Tiesto gehoord. In My Memory
Op maandag 22 september 2003 22:31 schreef sum1 het volgende:
mensen mensen, matig product.. waar zitten jullie oren..
ik weet niet of jullie het door hebben.. maar je moet dit nummer maar eens door een equalizer halen en op verschillende frequenties luisteren..
dan zul je er achter komen dat er zoveel partijen door elkaar lopen dat het mssn niet eens zo gek klinkt om dit nummer 'geniaal' te noemen... OK.. het klinkt simpel.. eentonig (vinden jullie, ik niet) maar jah.. als je echt goed luistert zul je erachter komen dat dit nummer slimmer in elkaar zit dan jullie denken..
quote:In My Memory. Dat is een van de weinige nummers van Tiësto die ik erg relaxed vind. Nummers als Lethal Industry, flight6434991 en nu Traffic, vind ik geen ene fu...uhm...vrij weinig aan.
Op maandag 6 oktober 2003 14:37 schreef Steijn het volgende:[..]
Dat het technisch knap in elkaar zit hoeft nog niet te betekenen dat het ook een goed nummer. Ik vind Traffic wat mat klinken, maar desondanks niet onaardig. Maar ik heb wel eens betere nummers van Tiesto gehoord. In My Memory
quote:suburban train is alleen niet echt van hem ... precies hetzelfde als
Op maandag 6 oktober 2003 13:28 schreef sindell het volgende:
Ik vind Traffic erg lijken op Lethal Industry. Wat dat betreft is het jammer dat hij meegaat met wat het publiek wil.
Wat mij betreft komt dit nummer niet eens in de buurt van Suburban Train (vind ik echt 1 van zijn geniaalste acties) wat veel intelligenter klinkt.Als je uitgaat is het vast leuk om op te dansen ofzo, maar jammer want hij kan imo veel beter.
beetje errug gejat
quote:Dave Matthews Band - Space Between Us (Tiesto Mix)
Op maandag 6 oktober 2003 18:32 schreef Citroentje het volgende:[..]
In My Memory. Dat is een van de weinige nummers van Tiësto die ik erg relaxed vind. Nummers als Lethal Industry, flight6434991 en nu Traffic, vind ik geen ene fu...uhm...vrij weinig aan.
Maar jullie als Tiësto-fans weten vast wel of er nog meer nummers zoals In My Memory zijn.
vrij relax anders check is Solarstone - Speak In Sympathy
quote:Hij heeft Suburban Train samen met Ronald van Gelderen (Kid Vicious) geproduceerd dus van jatten is geen sprake.
Op maandag 6 oktober 2003 19:24 schreef BlaZ het volgende:[..]
suburban train is alleen niet echt van hem ... precies hetzelfde als
Kid Vicious - Re-Formbeetje errug gejat
quote:Dank je wel, maar ik doel eigenlijk meer op z'n eigen producties (aannemende dat In My Memory z'n eigen ding is) en niet zo zeer op z'n remixes
Op maandag 6 oktober 2003 19:30 schreef BlaZ het volgende:[..]
Dave Matthews Band - Space Between Us (Tiesto Mix)
Mobe - We'r all made of stars (Tiesto Mix)vrij relax anders check is Solarstone - Speak In Sympathy
quote:Probeer de andere tracks op z'n album In My Memory eens.
Op maandag 6 oktober 2003 19:42 schreef Citroentje het volgende:[..]
Dank je wel, maar ik doel eigenlijk meer op z'n eigen producties (aannemende dat In My Memory z'n eigen ding is) en niet zo zeer op z'n remixes
Verder kun je de Hammock Brothers, Allure, Gouryella en Kamaya Painters producties eens proberen.. allemaal samenwerkingen van Tijs met andere lui..
quote:Omdat het nummer gebasseerd is op Sean Deason - Psykofuk.
Op zaterdag 20 september 2003 01:59 schreef bierjoost het volgende:
Tering hoeren waar de neuk lijkt dit nummer op. Ik dacht eerst aan de bom van marcel woods maar weet het niet zeker. iemand? of zijn hier al tig topics over kon ze iig niet vinden.Lottery
Ik las op z'n site dat het helemaal niet de bedoeling was om dit nummer te releasen, maar omdat wanneer hij draaide in z'n sets mensen echt uit hun dak gingen en keer op keer vraagde het te releasen en dus hij dat maar heeft gedaan. Misschien was het nummer alleen voor het gebruik in z'n sets geproduceerd om zo wat afwisseling te krijgen.
quote:zei ik ook pas 10 posts terug
Op woensdag 8 oktober 2003 13:08 schreef MarkzMan_X het volgende:[..]
Omdat het nummer gebasseerd is op Sean Deason - Psykofuk.
quote:ben jij nu ff trots op jezelf
Op woensdag 8 oktober 2003 14:17 schreef bbrother het volgende:[..]
zei ik ook pas 10 posts terug
dat had ik nou ook weer niet verwacht
in engeland is ie op 48 binnengekomen btw
Hij kwam binnen op 54, de week daarop op 7, en daarna pas op 1.
En volgens de midweeks staat ie volgende week ook nog op 1
(En deze info geheel in het kader van nuttige toevoegingen!)
[Dit bericht is gewijzigd door Juweel op 08-10-2003 15:52]
quote:Traffic was eigenlijk bedoeld als een soort van tussendoor-plaatje, niet release-waardig dus. Het nummer bleek echter erg aan te slaan, dus werd het gereleased zodat ieder breezah-meisje het kan kopen.
Op maandag 6 oktober 2003 13:28 schreef sindell het volgende:
Ik vind Traffic erg lijken op Lethal Industry. Wat dat betreft is het jammer dat hij meegaat met wat het publiek wil.
[..]
quote:aha..ok..
Op woensdag 8 oktober 2003 15:51 schreef Juweel het volgende:
Uit het niets?Hij kwam binnen op 54, de week daarop op 7, en daarna pas op 1.
En volgens de midweeks staat ie volgende week ook nog op 1(En deze info geheel in het kader van nuttige toevoegingen!)
De basis is (te) simpel, de melodie is ruk, alleen de groove zorgt voor het dansbare.
En het valt zeker niet mee om iets te 'maken' met hitpotentie, behalve als je naam eenmaal gevestigd is, dan kan je met bijna alles aankomen.
Ik vind z'n (re)mixwerk wel ok, maar z'n 'eigen' plaatjes te triest voor woorden.
Omdat Tiesto er niet serieus aan gewerkt heeft, hij heeft het gewoon in een middagje in elkaar geflanst en voor de gein in een set gedraait. Toen wou het publiek graag het nummer hebben, en zodoende is het uitgekomen.
quote:Deels, maar ook weer deels totaal niet.
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:33 schreef lovingboy het volgende:
volgens mij maakt tiesto niet zijn eigen muziek btw maar zijn eigen ideen..
zijn mannetjes werken het uit als ik me niet vergis
Kinda cool. (want Reason heb ik ook ).
quote:zou het toch niet echt willen omschrijven als een melodietje: net als bij flight 643 blijft het grotendeels op 1 toon hangen, van een melodie is geen sprake eigenlijk.
Op maandag 29 september 2003 22:42 schreef Timo20 het volgende:
kvind em wel lekkeren zoals me broertje zei: "Dit is gewoon n geniaal melodietje. Heel simpel maar zo effectief dat ie de hele dag in je kop blijft hangen."
wat ie gelijk heeft
Toen ik het nummer voor het eerst hoorde was ik er wel enthousiast over, maar heb 'm nu al zo vaak overal voorbij horen komen dat het erg saai wordt. Het klinkt alsof er erg weinig tijd aan besteed is.
quote:zo'n goed nummer is het echt
Op zaterdag 20 september 2003 15:42 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Totaal niet. Heeft heel in de verte misschien iets weg van Flight 643 maar die is 100x beter.
quote:Niet dat ik weet? Voor zover ik weet is er ook geen radio edit van.. kan het mishebben natuurlijk.
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:01 schreef Linz het volgende:
beetje off topic: klopt het dat tiesto ook in my memory op single had uitgebracht? volgens mij zag ik eens een keer een clipje van dat nummer voorbij komen op tmf.
quote:In een liveset is het ook een mooi nummer om het publiek mee op te zwepen.. maar alleenstaand is het niet veel aan imo.
Op vrijdag 24 oktober 2003 18:13 schreef Nolius het volgende:
Tiësto weet iedere keer de juiste snaar te raken. Ik wist niet eens dat Traffic van hem was, maar toch vond ik het een hele dikke plaat.Ik was dinsdag in de stad waar iedereen ook echt helemaal uit z'n plaat ging van dat nummer.
quote:Tiesto is niet de beste, wel de populairste.
Op donderdag 23 oktober 2003 18:14 schreef Grayburn het volgende:
Altijd weer leuk om te zien dat er op Fok! nóg betere DJ's rondlopen dan de beste van de wereld....
dit wist ik dus niet op www.volkomenkut.com kan je het origineel horen
zo kan ik ook hits scoren.
DJ Tiësto is een grote rip off!
De vaste bezoekers van mijn log weten dat ik mijn trance-aversie niet bepaald onder stoelen of banken steek.
Voornamelijk die electronische draaiorgelmuziek die in de top 40 staat, laat mij de nekharen rijzen.
Toppunt was ergens eind september dit jaar toen ik DJ Tiësto's Traffic voor het eerst hoorde.
"Waaaaaaat!". Ik herkende de plaat meteen. Eventjes DJ Zero One ingeschakeld om de boel te verifiëren en inderdaad het ging om de technokraker Psykofuk uit 1996.
Die plaat waarmee Tiësto nu de hitlijsten mee lastig valt is dus één grote jatplaat.
Uiteraard heb ik de Detroitse producer Sean Deason (die achter het pseudoniem Psykofuk schuilgaat) even gemaild om polshoogte te nemen.
En dit kreeg ik als antwoord:
nice ears!
Actually the Psykofuk "sample" was properly licensed from Matrix for use in this track.
When they first approached me for approval they mentioned that he'd sampled Psykofuk, and wanted to clear the sample before release.
I said that I'd have to hear the track first. they sent me the track and at first I didnt hear the sample because I was looking for a little snippet or sound lifted from my original record.
After a few listens and not being able to spot the sample I suddenly realized "holy shit! the entire song is me!"
thanks for looking out for me thought. I didnt think anyone from the "techno" world would ever hear this track due to the fact that it's being
marketed as "Trance" :^)
feel free to point the rest of the 313 list members to the track for a nice little laugh :^)
Het is jammer om te concluderen dat Sean Deason totaal niet beseft dat met zijn idee miljoenen worden verdiend en geen idee heeft hoe groot trance eigenlijk is in Europa.
Ik had dit eigenlijk stil willen houden maar afgelopen maandag postte Lady Aida toevalligerwijs haar ontdekking op haar weblog (check die trouwens voor de samples van Traffic en Psykofuk!).
Daarom heb ik de stilte doorbroken op een mailinglist waarna Aida vroeg om mijn e-mail uitwisseling met Sean Deason op haar log te publiceren.
Bovenstaand mailtje zal daar dus ook op komen te staan.
Maar goed, zo zie je maar weer; hoe aardig meneer Thijs misschien ook kan zijn of hoe goed hij plaatjes kan draaien, dit bewijst maar al te goed dat hij voor geen meter kan produceren!
De Techno Politie komt namelijk overal achter!
01 Traffic (Radio Edit)(2.54)
Written and composed by Tiesto
Sample taken from the track Psykofuk by Sean Deason
Published by Allure Muzik.
Op een van z'n sites staat ook dat hij het gesampled heeft.
Gelul dat hij totaal niet kan produceren, check z'n album maar in my memory en diverse andere pseudoniemen waaronder hij heeft geproduceerd.
quote:Joh.. je vergeet dat het tegenwoordig "in" is om Tiësto te bashen
Op woensdag 24 december 2003 00:03 schreef Linz het volgende:
Op de binnenkant van z'n cd staat ook:01 Traffic (Radio Edit)(2.54)
Written and composed by Tiesto
Sample taken from the track Psykofuk by Sean Deason
Published by Allure Muzik.Op een van z'n sites staat ook dat hij het gesampled heeft.
Gelul dat hij totaal niet kan produceren, check z'n album maar in my memory en diverse andere pseudoniemen waaronder hij heeft geproduceerd.
quote:klopt, de remixes van hem dan weer wel, zoals Flesh, Silence (silence is een machtig nummer!!), Tears From The Moon en southern sun ook wel. Die barsten na verloop van tijd echt los, daarin is hij zo goed, die opbouw ernaar.
Op donderdag 23 oktober 2003 18:09 schreef B_BOY het volgende:
het nummer heeft naar mijn mening geen hoogtepunt. het komt niet tot een explosie van energie als het ware
Traffic gaat constant vrij hard/snel door voor een Tiesto nummer
quote:Haha, die hield ik nog even achter de hand voor de rest van de tiesto bashers.
Op donderdag 25 december 2003 22:10 schreef Jantjeuh het volgende:[..]
Joh.. je vergeet dat het tegenwoordig "in" is om Tiësto te bashen
quote:
Op zondag 28 december 2003 17:15 schreef tiesto-boy het volgende:
SAAI.... mooiste naar flight 643
quote:En daarom is het ruk?
Op donderdag 9 oktober 2003 19:19 schreef UniversalNation het volgende:
Weet je waarom dit nummer zo ruk is?Omdat Tiesto er niet serieus aan gewerkt heeft, hij heeft het gewoon in een middagje in elkaar geflanst en voor de gein in een set gedraait. Toen wou het publiek graag het nummer hebben, en zodoende is het uitgekomen.
luister maar naar 2e wave file (bkant) en check hetorgineel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |