quote:Kom het maar in me gezicht zeggen joh.
Op zaterdag 20 september 2003 14:45 schreef plato242 het volgende:
Je bent een onmenselijke en misselijkmakende rat, die vooral zijn pro-rechts ideeen uit zijn eigen angst en onzekerheid haalt. Maar echt iets veranderen, ho maar.
Je bent echt een sukkel, dat je in dit soort shit gelooft. Je bent nog erger dan Marijnissen zijn voorbeeldje Mao.
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.
Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 20-09-2003 15:01]
Precies, bijvoorbeeld door vrijwilligerswrerk te gaan doen.
quote:helemaal mee eens
Op zaterdag 20 september 2003 14:47 schreef Delibrerende-Dirk het volgende:
Fijn, al dat ideologische (linkse) gejank, maar als iedereen het dan veel beter kan waarom doen jullie het dan niet?
Nou zal je zeggen: "lekker domme opmerking en blablabla" maar als je naar de werkelijkheid ga kijken en geen onnodige vergelijken ga stellen en ook nog eens je pessimistische gedachtengang ons bespaart kom je tot de conclusie dat de huidige bezuinigingen noodzakelijk zijn om in de toekomst wat minder problemen te krijgen. (Of ben je het soms niet eens met het spreekwoord: Je kan beter voorkomen dan genezen)
We kunnen namelijk, net als in de jaren 60, voor sinterklaas gaan spelen en alles gewoon door laten gaan, maar dan is iedereen er over eens dat we daar later de bittere prijs van terug betalen.
Dat er nu juist in de gezondheidszorg-betaling wordt gehakt is extreem goed voor de nederlandse bevolking. Er wordt nu namelijk gezorgd dat iedereen niet direct bij een kleine verkoudheid bij de dokter zit te huilen. Dit zorgt ervoor dat er meer geld overblijft voor de mensen die het echt nodig hebben en zodat de idiote wachtlijsten uit de ziekenhuizen verdwijnen. Dit bespaart echt mensenlevens. Dat de huidige verzekeringsprijzen er toch niet minder op worden is dan (jammer maar) logisch, anders zouden het geen bezuinigingen meer zijn.Kortom gezegd de gemiddelde nederlander moet eens wat minder egoïstisch gaan denken en wat meer naar de big-picture kijken (behalve dan de mensen die het ECHT nodig hebben). We leven potverdomme in het (vrijwel zeker) meest sociale land ter wereld en dan nog zeiken als er iets aan opgeschort moet worden.
Trouwens, mocht je het willen weten, ik ben ook maar een arme student die iedere maand zijn verzekering moet op zien te hoesten...
quote:Waarom help jij die mensen niet?
Op zaterdag 20 september 2003 15:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Kom het maar in me gezicht zeggen joh.
Je bent echt een sukkel, dat je in dit soort shit gelooft. Je bent nog erger dan Marijnissen zijn voorbeeldje Mao.
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
Ik hoor je alleen janken over buitenlanders die je belasting opeten, ik heb je nog zien nadenken over de REDEN waarom die buitenlanders hier zijn. of vind je dat te moeilijk, inleven in anderen?
Waarom ben jij eigenlijk zon egoist? ben je zoveel tekort gekomen in je leven dat je nu 'ikke, ikke, ikke' mag gaan roepen? Hebben anderen geen recht op hulp maar jij wel?
quote:Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
Op zaterdag 20 september 2003 15:01 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
En ga wat doen: ga al die mensen helpen die het zo zwaar hebben ipv je tijd te verdoen achter je PC, egoist.
Begin maar met het deporteren van de mensen die jij 'onmenselijke lullen vindt'
Nee laat maar. Zijn belangrijkste argument: butenlander eruut, doodstraf herinvoeren. Waarom? Omdat hij dat zegt. De rest is namelijk linkse propaganda.
quote:Ik dacht al dat je het nooit zou zeggen
Op zaterdag 20 september 2003 15:00 schreef plato242 het volgende:[..]
Ja? hoe weet jed at?
Er zijn voldoende economen die zeggen dat het veel beter is voord e economie en dus voor d toekomst als de overheid juist niet bezuinigd. Jij neemt dus ook zomaar wat aan.
Dat is nou precies het verschil tussen links en rechts. Er zijn namelijk ook voldoende economen die de visie van Balkenende-II ondersteunen ze staan gewoonweg lijnrecht tegenover elkaar, dus ik neem echt niet zomaar iets aan. Ik wil alleen duidelijk maken dat je eerste statement gebaseerd is op een emotie en dus geen goede beredenering van 'plain facts' is. Verder vind ik het eigenlijk naief om er van uit te gaan dat ik zomaar iets verzin. Bij een complex geheel als de regeringsfuncties is het namelijk niet te doen om alleen aan de individuele persoon te denken. Het gaat namelijk altijd om de grote menigte.
Maar om een lang verhaal kort te maken, wij kunnen elkaars standpunt toch niet omver werpen omdat het op andere ideeën/feiten gebaseerd is. Ik hoop je over zo'n 4 jaar nog een keer over dit onderwerp te kunnen spreken zodat we dan kunnen zien wat er gebeurt is en ik weet voor mezelf zeker dat je dan zal zeggen dat het inderdaad toch niet zo slecht gegaan was als je je had voorgesteld....
quote:Net als jij continue 'rechts' ervan beschuldigt verborgen agendae er op na te houden en enkel op geld uit te zijn.
Op zaterdag 20 september 2003 15:11 schreef plato242 het volgende:
jeukaanmenaat en argumenten?Nee laat maar. Zijn belangrijkste argument: butenlander eruut, doodstraf herinvoeren. Waarom? Omdat hij dat zegt. De rest is namelijk linkse propaganda.
Als argumentatie kom je echter niet verder dan het feit dat jij jezelf socialer vind dan anderen omdat jij anderen mensen helpt. Dat je in een AZC werkt, perfect, hulde! Maar als je dat enkel doet omdat je je dan beter en socialer voelt dan je medemens die er geen tijd of andere denkbeelden op na houdt, laat die dan in z'n waarde.
Overigens zijn types zoals jij over het algemeen het feit waarom ik met vrijwilligerswerk gekapt ben. Mensen moeten je niet als je toegeeft dat je eerder rechts georienteerd bent dan links. En dat is eigenlijk best triest.
Maakt het uit hoe je bijdraagt aan de maatschappij. Jeukaanmenaat geeft 50% van zijn inkomen aan de de maatschappij, dat betekent dus dat hij 20 uur per week werkt voor de maatschappij.
Jij bent misschien direct bezig met mensen die het nodig hebben.
Wat is het verschil, jullie helpen toch allebij de maatschappij, niet?
Ik denk dat je wat meer respect kan tonen voor mensen die een halve week voor de maatschappij werken. In plaats van dat je ze egoisten noemt.
De meeste mensen vinden het niet erg om geld af te staan, er zijn wel twee voorwaarden.
-Het geld moet terecht komen bij mensen die het nodig hebben en niet zoals nu ook mensen die gewoon het sociale stelsel uitbuiten (het stelsel moet dus hervormd worden).
-Er moet een redelijk grens aan zitten. 20 uur werken voor de maatschappij vind ik meer dan redelijk.
quote:... sukkel
Op zaterdag 20 september 2003 15:05 schreef plato242 het volgende:[..]
Als jij met je patserbak in de file staat ben ik ebzig met het lesgeven van asielzoekers...
quote:Eén van de hoofdredenen is dat er in veel landen geen vrij handelsverkeer mogelijk is met andere landen waardoor zij niet de kans krijgen zich economisch te ontwikkelen (waar ook onze landbouwsubsidies debet aan zijn). En laat globalisering en afschaffing van subsidies juist rechtse issues zijn
Op zaterdag 20 september 2003 15:04 schreef plato242 het volgende:
Ik hoor je alleen janken over buitenlanders die je belasting opeten, ik heb je nog zien nadenken over de REDEN waarom die buitenlanders hier zijn.
quote:Ja hoor.
Op zaterdag 20 september 2003 15:32 schreef plato242 het volgende:
Ohja...Globalisering en vrij handelsverkeer, nee daar wordt je als arme boer in zuid-botswana stukken beter van ja...
quote:Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
Op zaterdag 20 september 2003 15:33 schreef Lithion het volgende:[..]
Ja hoor.
De arme landen kunnen producten honderden euro's goedkoper leveren dan wij hier in het westen. Kijken bij wie afnemers gaan bestellen.
quote:Ik vind dat niet echt een eerlijke uitspraak. Rechts (liberaal) is gewoon tegen een belasting van 70 % tegen 10 %. Een belasting van 50% tegen 25% is echter wel reeel. Dat liberalen niet sociaal zijn vind ik gewoon onzin.
Op zaterdag 20 september 2003 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in. Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
quote:Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
Op zaterdag 20 september 2003 15:34 schreef plato242 het volgende:
Het claimen van morele gelijkheid van links heeft te maken met het feit dat rechts uberhaupt niets doet om anderen te helpen, dus heeft links daar wel een beetje gelijk in.
quote:Wie zegt dat Bill Gates rechts is? Rijk is niet per definitie rechts.
Op zaterdag 20 september 2003 15:44 schreef Lithion het volgende:Ik denk dat rechtse mensen zo'n beetje de grootste sponsoren zijn van liefdadigheidsinstellingen. Enig idee wat iemand als Bill Gates per jaar spendeert aan goede doelen? Daar heb je héél wat schreeuwerdjes als jij voor nodig om dat ook op te hoesten.
quote:Toch is het zo. De landen in Afrika die het relatief goed doen zijn de landen die een vrije markteconomie hebben. Botswana en Mauritius zijn daar goede voorbeelden van.
Op zaterdag 20 september 2003 15:35 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Waarom dan? Ik heb er ook niet zoveel vertrouwen in.
quote:Op het moment dat je je markten openstelt hoef je je niet druk te maken over het lot van Zimbabwaanse boeren, omdat die zichzelf zullen kunnen bedruipen. De eigen verantwoordelijkheid die de markteconomie met zich meebrengt zal de boer namelijk aansporen tot innovativiteit waardoor hij efficiënter zal gaan produceren. Veel landen die armer zijn dan wij zouden al een enorme sprong voorwaarts kunnen maken als zij hun landbouwproducten hier af zouden kunnen zetten, maar die worden door de landbouwsubsidies hier weggeconcurreerd. Subsidies die juist door rechtse mensen verfoeid worden.
Het zijn immers zelden de rechtse groeperingen die zich het lot van die Zimbabwaanse boer aantrekken, maar die zich des te meer druk maken om hun eigen centjes.
quote:Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
Op zaterdag 20 september 2003 15:50 schreef Tijger_m het volgende:
Wie zegt dat Bill Gates rechts is? Rijk is niet per definitie rechts.
quote:En Amerikaanse ondernemers zeker
Op zaterdag 20 september 2003 15:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
quote:Wat een flauwekul.
Op zaterdag 20 september 2003 15:53 schreef Lithion het volgende:[..]
Nee, maar ondernemers zijn wel vrijwel zonder uitzondering rechts.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |