Wie weet een goeie plek om te gaan staan? Of gaan er misschien nog meer fok!kers zondag naar schiphol (om te spotten dus)?
quote:Langs de N201 Aalsmeer-Hoofddorp bedoel je? Dat is toch in het verlengde van zo'n baan?
Op vrijdag 19 september 2003 20:45 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Aan de zuidkant van Schiphol is een veldje naast een van de startbanen.
quote:Ja dat heb ik dus altijd willen vragen aan een bewoner aldaar...
Op vrijdag 19 september 2003 21:09 schreef dutchmage het volgende:
kom bij mij in de achtertuin zitten.. zit onder de aanvliegroute van schiphol
Waarom ga je dan in godsnaam daar wonen?? Stille hoop dat de luchtvaart een flop zou worden ofzo?
quote:nee.. woning aanbod in de haarlemmermeer is nogal krapjes.. en ach ik woon hier al 8 jaar.. ik hoor die dingen geeneens...
Op vrijdag 19 september 2003 21:12 schreef Bastard het volgende:[..]
Ja dat heb ik dus altijd willen vragen aan een bewoner aldaar...
Waarom ga je dan in godsnaam daar wonen?? Stille hoop dat de luchtvaart een flop zou worden ofzo?
quote:Okee dat ziet er helemaal über-cool uit. Geen gezeik met vervoer, de trein stopt eronder, en koffie met appeltaart onder handbereik
Op vrijdag 19 september 2003 21:17 schreef Vision het volgende:
je kan ook op 't dakterras gaan staan
quote:Dat is de MacDonalds op de Loevesteijnse Dwarsweg/Cateringweg, parallel naast de Buitenveldertbaan.
Op vrijdag 19 september 2003 21:24 schreef Youssef het volgende:
Je hebt ook een macdonalds met uitzicht op de landingsbaan
Werkt zelf op het Fokker Business Park met een eerste klas spot op het platform, maar heeft na 2 jaar al meer dan genoeg vliegtuigen zien stijgen en landen
quote:yep... ik ook...
Op vrijdag 19 september 2003 21:28 schreef Scorpionsworld het volgende:Werkt zelf op het Fokker Business Park met een eerste klas spot op het platform, maar heeft na 2 jaar al meer dan genoeg vliegtuigen zien stijgen en landen
quote:heb op schiphol gewerkt (platform) en sta elke keer weer te kijken als er een kist de lucht in gaat..
Op vrijdag 19 september 2003 21:34 schreef modestus het volgende:[..]
yep... ik ook...
ja maar ik kan toch van tevoren wel ergens navragen van welke startbaan ze vertrekken als ik het vluchtnummer heb, of is dat niet mogelijk? en weet je ook hoe ik bij die banen kan komen met de auto??quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:04 schreef Drasss het volgende:
Je weet dat schiphol meer dan 1 baan heeft... en vaak met 2 startbanen actief is op een dag? Succes!
Tof man, kan je ze elke dag spotten.quote:Op vrijdag 19 september 2003 21:09 schreef dutchmage het volgende:
kom bij mij in de achtertuin zitten.. zit onder de aanvliegroute van schiphol
Ligt aan de tijd.. in een outbound peak gebruiken ze inderdaad 2 banen ja.. maar buiten de peak times om nóóit.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:04 schreef Drasss het volgende:
Je weet dat schiphol meer dan 1 baan heeft... en vaak met 2 startbanen actief is op een dag? Succes!
waarom willen ze dan nog een baan extra? Vliegveld eindhoven heeft ook maar 1 baan, en de weersomstandigheden zorgen er toch zelden voor dat je daar nietr kunt landen? (Ik begrijp dat het dus niks met capaciteit te maken heeft)quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:10 schreef TC_Artemis het volgende:
[..]
Ligt aan de tijd.. in een outbound peak gebruiken ze inderdaad 2 banen ja.. maar buiten de peak times om nóóit.
Ervan uitgaande dat je geen geintje maakt het volgende:quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:41 schreef Backdoorman het volgende:
[..]
ja maar ik kan toch van tevoren wel ergens navragen van welke startbaan ze vertrekken als ik het vluchtnummer heb, of is dat niet mogelijk? en weet je ook hoe ik bij die banen kan komen met de auto??
quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:59 schreef ABC-tje het volgende:
Ze weten niet van te voren welke baan open is, en als ze het al weten mogen ze het niet vertellen. Want dan ga jij met je luchtdoel raket langs die baan staan om het ding tijdens het stijgen uit de lucht te knallen.![]()
Normaal is het niet, maar het gebeurt regelmatig. Overigens is een doorstart niet zoals veel mensen denken dat een vliegtuig de baan raakt en daarna weer opstijgt. Een doorstart is gewoon dat de landingspoging wordt afgebroken. Kan verschillende redenen hebben, technisch probleem, ander verkeer op de baan, afwijking van de course van het vliegtuig, etc. Doorgaans niets ernstigs. Ik heb het zelf weleens gehad op r'dam airport, dat was toen omdat er ander verkeer op de baan was.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:35 schreef Backdoorman het volgende:
....overigens hoorde ik van mijn broertje dat het vliegtuig een doorstart heeft gemaakt bij landing op Miami, er ging iets fout en de piloot is toen weer opgestegen ofzo.....is dat normaal???
Het topic is 3 jaar oudquote:Op donderdag 18 mei 2006 15:02 schreef HeatWave het volgende:
Welk deel van PLANES,trains and automoblies was te lastig?.
--->PTA
Jammer dat veel ervan alleen vaak in piektijden open is, maarjaquote:Op donderdag 18 mei 2006 20:41 schreef Halvor het volgende:
K vind de Kaagbaan altijd wel een mooie plek en anders de Polderbaan, kom ik sowieso altijd wel langs als ik naar Schiphol ga, vanuit mijn richting met de racefiets/scooter. Bij de McDonalds sta ik altijd wat minder, omdat die baan mijnder vaak in gebruik is. Ik neem soms ook mn scanner mee, en die staat meestal gewoon op Tower of Approach als ze gaan landen. Als je wil weten vanaf welke baan ze gaan opstijgen moet je niet naar de Clearence luisteren, maar naar de Taxi frequency.
Heb hier nog wel een klein overzichtje voor de frequencys voor de mensen met een scanner:
121.9700 Start frequency en clearance delivery
121.7000 Ground control West
121.8000 Ground control East
118.1000 Tower (departing traffic)
119.2250 Tower (approaching traffic)
118.4000 Incoming traffic (arrival)
121.2000 Incoming traffic (approach)
119.0500 Departing traffic (departure)
122.2000 Departure weather information (ATIS)
132.9750 Arrival weather information (ATIS)
123.7000 Amsterdam radar CTA A’dam west, below FL245
123.8500 Amsterdam radar CTA A’dam south, below FL245
124.8700 Amsterdam radar CTA A’dam east, below Fl245
125.7500 Amsterdam radar CTA A’dam west, below FL245
129.3000 Amsterdam radar CTA A’dam east, below Fl245
118.8000 SUGOL holding, waiting area
120.5500 ARTIP holding, waiting area
130.9500 RIVER holding, waiting area
127.6200 Maastricht Eurocontrol: SUB sector A’dam FL300 and higher
135.4500 Maastricht Eurocontrol: SUB sector FL300 and higher
Je kunt hier ook live ATC luisteren voor de mensen die geen scanner hebben kun je vast thuis luisteren welke baan ze landen/opstijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |