quote:Wat kan jou het schelen dat een moslimmeid een stuk stof van 2 mm om haar hoofd draagt ?
Op donderdag 18 september 2003 14:35 schreef Gia het volgende:[..]
Blaat !
Het gaat mij erom dat moslima\'s claimen dat ze de hoofddoek altijd op moeten houden, buiten de deur, vanwege hun geloof. En dat ze in hun geloof belemmerd worden als ze worden gedwongen de hoofddoek, bijvoorbeeld op school, af te zetten.
Sommige meiden gaan bijna naakt naar school, dat vindt je niet erg, maar die hoofddoek wel, als een meid daar voor kiest mag ze dat toch zelf weten
quote:Je praat idd onzin
Dat is dus onzin, blijkbaar.
weet ik het, ik ben niet katholiek ... zal wel met het koude klimaat te maken hebben
quote:Geen enkele Christen over heel de wereld: van Alaska tot Madagascar is ooit naar een mis gegaan gekleed in Bikini, dat kan ik je garanderen...
Op donderdag 18 september 2003 14:41 schreef sp3c het volgende:
waarom gaan mensen niet in bikini naar de mis?weet ik het, ik ben niet katholiek ... zal wel met het koude klimaat te maken hebben
Heeft dus niks met klimaat te maken dunkt me...
quote:Volgens Gia zelf hebben ze liever een T-Shirt.
Op donderdag 18 september 2003 14:41 schreef sp3c het volgende:
waarom gaan mensen niet in bikini naar de mis?weet ik het, ik ben niet katholiek ... zal wel met het koude klimaat te maken hebben
Nog iets gevonden spec? Een bron oid...
[Dit bericht is gewijzigd door Mutant01 op 18-09-2003 14:43]
quote:Ik vraag me dat af hoor.
Op donderdag 18 september 2003 14:43 schreef sp3c het volgende:
verboden is het iig niet
enz.
Het is een repressie middel.
[Dit bericht is gewijzigd door oheng op 18-09-2003 14:48]
quote:En, dat is niet het gevolg van de aanleiding daarvan !
verboden is het iig niet
quote:Zij kennen ook kledingsvoorschriften, zoals rokken en hoeden.
verboden is het iig niet
maar goed, we hadden het over moslim haat.
ik haat geen moslims ... alleen extremisten maar ik haat ook extremistische christenen enzo dus kan ik er wel mee leven
quote:Jij stoort je dus aan alles wat anders is, je zal er mee moeten leven. Niet iedereen is hetzelfde. Gelukkig maar.
Op donderdag 18 september 2003 14:47 schreef oheng het volgende:
Ik stoor me er aan dat het wordt opgelegd.
Ik stoor me er aan dat het impliseert dat de vrouwen zich moeten beschermen tegen mannen, terwijl dat de omgekeerde wereld is.
Ik stoor me er aan omdat het een vorm van verbergen is van een groep mensen.
Ik stoor me er aan dat het alleen voor moslim vrouwen geldt.enz.
Het is een repressie middel.
quote:Anders lees je ff wat je wilt lezen.
Op donderdag 18 september 2003 14:50 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Jij stoort je dus aan alles wat anders is, je zal er mee moeten leven. Niet iedereen is hetzelfde. Gelukkig maar.
quote:reageer je nu 2 keer op dezelfde zin?
Op donderdag 18 september 2003 14:49 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Zij kennen ook kledingsvoorschriften, zoals rokken en hoeden.
edit knop kwijt?
maar goed op scholen gelden ook kledingsvoorschriften, die verschillen echter van school tot school en van kerk tot kerk. net zoals ongetwijfeld bij de Islam het geval is.
wat is nu eigenlijk het punt van deze hele nutteloze discussie?
- Wij dragen dat gewoon, en iedereen houdt verder zijn bek.
- Wij mogen niet anders, terwijl in turkeije etc het verboden is al je bij bebaalde instellingen werkt.
- Als je bij de Politie gaat o.i.d. heb je je aan kleed voorschriften te houden iedereen.
- Als ik met een pet of weet ik veel wat rondloop kan dat ook niet overal.
- Een volendamse visvrouw kan ook niet met lampekap en al rondlopen als ze bij een bank, de politie of zelfs de brandweer werkt.
- Niemand houdt een marrokkaanse huisvrouw tegen als ze er de boodschappen mee doet.
Het gaat er gewoon om dat op plaatsen waar een kledingvoorschrift is gewoon maar jan en alleman moet wijken, en vooral de die lokatie zich maar moeten aanpassen terwijl eigenlijk zij dat moeten doen.
quote:Ik reageerde 2 keer op dezelfde zin, tussen de 2 reply's googelde ik even op kledingsvoorschriften uit de bijbel. Sorry Meester Spec dat ik per ongeluk dus vergat dat ik al eerder gereplyed had. Ik zal het nooit meer doen. Ondertussen nog wat gevonden over jouw bewering dat de Marokkanen verplicht waren te vechten door de Fransen. ?
Op donderdag 18 september 2003 14:52 schreef sp3c het volgende:[..]
reageer je nu 2 keer op dezelfde zin?
edit knop kwijt?
maar goed op scholen gelden ook kledingsvoorschriften, die verschillen echter van school tot school en van kerk tot kerk. net zoals ongetwijfeld bij de Islam het geval is.
wat is nu eigenlijk het punt van deze hele nutteloze discussie?
quote:ben aan het werk
Op donderdag 18 september 2003 14:55 schreef Mutant01 het volgende:[..]
Ik reageerde 2 keer op dezelfde zin, tussen de 2 reply's googelde ik even op kledingsvoorschriften uit de bijbel. Sorry Meester Spec dat ik per ongeluk dus vergat dat ik al eerder gereplyed had. Ik zal het nooit meer doen. Ondertussen nog wat gevonden over jouw bewering dat de Marokkanen verplicht waren te vechten door de Fransen. ?
ff posten kan wel ... langdurig zoeken kan niet
wachten tot ik thuis ben, geduld is een schone zaak en haastige spoed is zelden goed ... ik zeg trouwens niet dat de Marokkanen werden verplicht om voor de Fransen te vechten ik zeg dat de Fransen bepaalden waar die Marokkanen vochten.
maar als ik thuis ben zal ik the gevechtsorde van de Franse troepen tijdens wo2 is uitzoeken
quote:Ut ziet er gewoon belachelijk uit zo'n snotlap op je hoofd [vind ik [vrijheid van meningsuiting]] en de reden is vind ik niet egt logisch want hoe kan je nu aan een hoofddoek aflezen dat je aangeeft dat er iemand over je 'waakt' als ik een pet draag doe ik dat tog ook niet om een soortgelijke reden [nogmaals vrijheid van meningsuiting en niet discriminatie of whatever]
Wat kan jou het schelen dat een moslimmeid een stuk stof van 2 mm om haar hoofd draagt ?Hoe belemmerd ze jou, hoe beperkt ze jou, hoe irriteert ze jou ???????????????????
Sommige meiden gaan bijna naakt naar school, dat vindt je niet erg, maar die hoofddoek wel, als een meid daar voor kiest mag ze dat toch zelf weten![]()
En btw dat sommige meiden bijna naakt naar school gaan is TOTAAL GEEN PROBLEEM.. heb ik tenminste wat lekkers om naar te kijken tijdens mijn stage hierow op dit college gebeuren hierow.. [al die mooie vwo dames..
]
[Dit bericht is gewijzigd door MuRKie op 18-09-2003 15:09]
quote:Dat kan wel kloppen jah, maar dat is dan natuurlijk gelijk een andere stelling. Maar goed ik zal afwachten, moet toch werken. Misschien dat ik er vanavond weer ben .
Op donderdag 18 september 2003 14:56 schreef sp3c het volgende:[..]
ik zeg trouwens niet dat de Marokkanen werden verplicht om voor de Fransen te vechten ik zeg dat de Fransen bepaalden waar die Marokkanen vochten.
quote:er 'vind ik' achter plakken maakt het niet minder beledigend
Op donderdag 18 september 2003 15:08 schreef MuRKie het volgende:[..]
Ut ziet er gewoon belachelijk uit zo'n snotlap op je hoofd [vind ik [vrijheid van meningsuiting]] en de reden is vind ik niet egt logisch want hoe kan je nu aan een hoofddoek aflezen dat je aangeeft dat er iemand over je 'waakt' als ik een pet draag doe ik dat tog ook niet om een soortgelijke reden [nogmaals vrijheid van meningsuiting en niet discriminatie of whatever]
En btw dat sommige meiden bijna naakt naar school gaan is TOTAAL GEEN PROBLEEM.. heb ik tenminste wat lekkers om naar te kijken tijdens mijn stage hierow op dit college gebeuren hierow..
[al die mooie vwo dames..
]
quote:
Op donderdag 18 september 2003 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Wat kan jou het schelen dat een moslimmeid een stuk stof van 2 mm om haar hoofd draagt ?
Hoe belemmerd ze jou, hoe beperkt ze jou, hoe irriteert ze jou ???????????????????
Sommige meiden gaan bijna naakt naar school, dat vindt je niet erg, maar die hoofddoek wel, als een meid daar voor kiest mag ze dat toch zelf weten
[..]Je praat idd onzin
quote:als je via werk of school met iemand moet discusseren die ingepakt zit zoals dit
Op donderdag 18 september 2003 14:40 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat kan jou het schelen dat een moslimmeid een stuk stof van 2 mm om haar hoofd draagt ?Hoe belemmerd ze jou, hoe beperkt ze jou, hoe irriteert ze jou ???????????????????
dan irriteerd me dat behoorlijk ja
daarnaast gaat het ook om de boodschap die veel moslims met zo'n hoofddoek uitdragen
quote:als zij zich wil isoleren is dat haar probleem niet het jouwe
Op donderdag 18 september 2003 15:14 schreef Marijnissen het volgende:[..]
als je werk of school met iemand moet discusseren die ingepakt zit zoals dit
daarnaast gaat het ook om de boodschap die veel moslims met zo'n hoofddoek uitdragen
zolang ze die shit maar afzet als ze wordt gevraagd zich te legitimeren kan het me niet boeien
quote:klopt, daarom had ik het ook over situaties als werk of school
Op donderdag 18 september 2003 15:16 schreef sp3c het volgende:
als zij zich wil isoleren is dat haar probleem niet het jouwe
wat ze thuis voor smerigs doet mag ze zelf weten
quote:
33.59 O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
Dit kan door jongeren worden opgevat als dat vrouwen, die zich hier niet aan houden, lastig gevallen mogen worden.
quote:ik kan er niet mee zitten
Op donderdag 18 september 2003 15:19 schreef Marijnissen het volgende:[..]
klopt, daarom had ik het ook over situaties als werk of school
wat ze thuis voor smerigs doet mag ze zelf weten
zolang ze zich maar voor iedere les of s'ochtends en s'avonds tijdens het in/uitklokken identificeren en hun muts aftrekken boeit het me niet ... is wel een beetje vernederend maja de leraar moet toch weten wie er in zijn klas zit
tenzij ze op de receptie zitten oid
quote:Kijk eens naar deze link: http://www.lbr.nl/agenda/ver_lezingachahboun.html
Op donderdag 18 september 2003 14:56 schreef sp3c het volgende:[..]
ben aan het werk
ff posten kan wel ... langdurig zoeken kan niet
wachten tot ik thuis ben, geduld is een schone zaak en haastige spoed is zelden goed ... ik zeg trouwens niet dat de Marokkanen werden verplicht om voor de Fransen te vechten ik zeg dat de Fransen bepaalden waar die Marokkanen vochten.
maar als ik thuis ben zal ik the gevechtsorde van de Franse troepen tijdens wo2 is uitzoeken
quote:zo kun je in de bijbel ook wel een aantal hele aanstootgevende quotes vinden.
Op donderdag 18 september 2003 15:21 schreef Gia het volgende:[..]
Dit kan door jongeren worden opgevat als dat vrouwen, die zich hier niet aan houden, lastig gevallen mogen worden.
quote:
leviticus 20 vers 13
13 Als iemand bij een man als bij een vrouw ligt, hebben beiden iets afschuwelijks bedreven; zij zullen beiden ter dood gebracht worden: hun bloed is op hen.
quote:interessant, vooral het punt dat de goede man een 'beroepssoldaat' dat zou idd betekenen dat het zijn eigen vrije keuze was om in het leger te gaan.
Op donderdag 18 september 2003 15:21 schreef ffTzz het volgende:[..]
Kijk eens naar deze link: http://www.lbr.nl/agenda/ver_lezingachahboun.html
hoeveel van die 30.000 marokkanen waren dienstplichtig? waren de koloniale troepen uberhaupt dienstplichtig (misschien geldde de dienstplicht enkel voor Marokkaanse leger eenheden).
quote:en hoeveel lopen er zo op de Nederlandse scholen rond behalve die 3 meiden die het ooit zonder succes voor de rechter hebben gebracht?
als je via werk of school met iemand moet discusseren die ingepakt zit zoals dit
quote:Ga maar naar school, want zoveel spelfouten hoor je niet te maken als je op dit niveau wilt mee discussiëren...
als je via werk of school met iemand moet discusseren die ingepakt zit zoals dit
quote:Die spelfout bedoelde ik !
[afbeelding]dan irriteerd me dat behoorlijk ja
quote:Wat is dan die boodschap waar jullie zo'n ophef overmaken ???
quote:Zo werkt dat dus niet....je kunt niet altijd zomaar alles doen wat je wilt in een maatschappij.
Op donderdag 18 september 2003 15:16 schreef sp3c het volgende:[..]
als zij zich wil isoleren is dat haar probleem niet het jouwe
zolang ze die shit maar afzet als ze wordt gevraagd zich te legitimeren kan het me niet boeien
Als ik in zo een gesprek me leuter pak en ermee in de weer ga wordt dat ook niet gewaardeerd. En ben ik iemand tot last ???
Dat heeft nou te maken me normen en waarde die je behoort te hebben. Gewoon met elkaar leven.
quote:leviticus is het OT. Ik ben Christen, dus volg Jezus, dus het NT.
Op donderdag 18 september 2003 15:26 schreef sp3c het volgende:
Daarbij is een triootje iets wat meestal niet in het openbaar plaatsvindt, dus niemand die dat weet. Hoe kun je die dan doden!?
De verkrachtingen door die Marokkaanse schoffies vinden wel in het openbaar plaats en ze beroepen zich dan op de Koran.
quote:Dat meisjes die wel een hoofddoek dragen nette, kuise meisjes zijn.
Op donderdag 18 september 2003 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:Wat is dan die boodschap waar jullie zo'n ophef overmaken ???
M.a.w. Westerse meiden die dat niet dragen, zijn maar hoeren. In elk geval minderwaardig aan hun.
quote:?? Waar heb je het over?
Op donderdag 18 september 2003 15:40 schreef Gia het volgende:
De verkrachtingen door die Marokkaanse schoffies vinden wel in het openbaar plaats en ze beroepen zich dan op de Koran.
Greetz,
BATTAL
quote:ja hoor dus je kunt selectief geloven?
Op donderdag 18 september 2003 15:40 schreef Gia het volgende:[..]
leviticus is het OT. Ik ben Christen, dus volg Jezus, dus het NT.
Daarbij is een triootje iets wat meestal niet in het openbaar plaatsvindt, dus niemand die dat weet. Hoe kun je die dan doden!?
dat wist ik niet, dan was ik misschien ook nog wel christen... staan de 10 geboden trouwens ook niet in het OT? Mag je tegenwoordig dus wel je buurvrouw begeren ?
raar argument
het gaat hier niet om een trio maar om een man die met een andere man hetzelfde doet als een man met een vrouw zou moeten doen ... in bed
HOMOFIELEN DUS
staat letterlijk dat die doodgemaakt moeten worden
quote:Hahahahaaha, hoe gek je ook bent, wat voor soort everzwijnhersenen je ook hebt, hoeveel laxeermiddel je ook hebt gegeten: aan dat vers kan niemand maar dan ook niemand die conlusie maken en die interpratie aangeven
Op donderdag 18 september 2003 15:21 schreef Gia het volgende:[..]
quote:De 10 geboden staan ook in het NT. En nogmaals, het OT is het boek van de Joden, niet van de Christenen. Voor de Christenen is het het boek wat voor het NT kwam. Dient verder niet als wetboek of regelgeving voor de Christenen.
Op donderdag 18 september 2003 15:43 schreef sp3c het volgende:[..]
ja hoor dus je kunt selectief geloven?
dat wist ik niet, dan was ik misschien ook nog wel christen... staan de 10 geboden trouwens ook niet in het OT? Mag je tegenwoordig dus wel je buurvrouw begeren
?
raar argument
het gaat hier niet om een trio maar om een man die met een andere man hetzelfde doet als een man met een vrouw zou moeten doen ... in bed
HOMOFIELEN DUS
staat letterlijk dat die doodgemaakt moeten worden
Jezus eist nergens dat Homo's gedood moeten worden, voorzover ik me kan herinneren. Maar ja, ik ken het NT ook niet van buiten. Daarbij staan daar ook dingen in waar ik het niet mee eens ben. En gelukkig mogen wij wel zelf denken.
Maar goed, zolang die moslima's geloven dat het voor hun eigen bestwil is, en niet inzien dat het vooral voor de bestwil van de heren is, gaan ze hun goddelijke gang maar.
Waar ik me wel aan erger is moslims die beweren dat je zonder die doek geen goede moslima zou kunnen zijn, volkomen kolder, zou betekenen dat een aanzienlijk deel van de Islamitische dames dus haar geloof niet serieus neemt, evenmin als hun echtgenoten, die dat ook prima vinden.
Alsof überhaupt een lap stof een bewijs daarvan zou kunnen zijn
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 18-09-2003 15:57]
quote:Dit is wat ik lees:
Op donderdag 18 september 2003 15:32 schreef sp3c het volgende:[..]
interessant, vooral het punt dat de goede man een 'beroepssoldaat' dat zou idd betekenen dat het zijn eigen vrije keuze was om in het leger te gaan.
hoeveel van die 30.000 marokkanen waren dienstplichtig? waren de koloniale troepen uberhaupt dienstplichtig (misschien geldde de dienstplicht enkel voor Marokkaanse leger eenheden).
Ze vochten in het Franse leger, onder Frans bevel. maar voor hun Sultan.
Klinkt mij niet als dwang in de oren.
quote:Dan zijn er heel veel hersendode Marokkaanse kutjochies, die verkeerd zijn voorgelicht, want die beroepen zich op de Koran voor het plegen van hun zedendelicten.
Op donderdag 18 september 2003 15:45 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Hahahahaaha, hoe gek je ook bent, wat voor soort everzwijnhersenen je ook hebt, hoeveel laxeermiddel je ook hebt gegeten: aan dat vers kan niemand maar dan ook niemand die conlusie maken en die interpratie aangeven
Maar goed, dan hoop ik dat justitie hier in het vervolg geen enkele rekening meer mee houdt. Cultuurverschil, "Ja maar mijn geloof zegt...", me reet, hup de bak in.
quote:DE reden is omdat God/Allah dat van de vrouwen wilt. Dit is dus een vorm van aanbidding. Zoals sommige hitsige, schaarsgeklede vrouwen de duivel aanbidden...
Op donderdag 18 september 2003 15:57 schreef milagro het volgende:
Ze dragen maar een eind weg.
Het blijft m.i. een symbool van onderdrukking.
Ontzettend krom dat vrouwen zich moeten bedekken omdat mannen zich anders niet zouden kunnen beheersen.
quote:Precies en tevens exactly, we hoeven ons dus nergens druk om te maken !
Maar goed, zolang die moslima's geloven dat het voor hun eigen bestwil is, en niet inzien dat het vooral voor de bestwil van de heren is, gaan ze hun goddelijke gang maar.
quote:Klopt...
Waar ik me wel aan erger is moslims die beweren dat je zonder die doek geen goede moslima zou kunnen zijn, volkomen kolder, zou betekenen dat een aanzienlijk deel van de Islamitische dames dus haar geloof niet serieus neemt, evenmin als hun echtgenoten, die dat ook prima vinden.
quote:Alsof überhaupt een mens met hersens ophef gaat maken over een lap stof !
Alsof überhaupt een lap stof een bewijs daarvan zou kunnen zijn
quote:Inderdaad, zij zijn hersendood, en degenen die ze (graag) geloven zijn zombies lager dan Aldi pindakaas...
Op donderdag 18 september 2003 15:59 schreef Gia het volgende:[..]
Dan zijn er heel veel hersendode Marokkaanse kutjochies, die verkeerd zijn voorgelicht, want die beroepen zich op de Koran voor het plegen van hun zedendelicten.
quote:Precies, gelijk de bak in...
Maar goed, dan hoop ik dat justitie hier in het vervolg geen enkele rekening meer mee houdt. Cultuurverschil, "Ja maar mijn geloof zegt...", me reet, hup de bak in.
quote:maar het bevel was Frans
Op donderdag 18 september 2003 15:57 schreef ffTzz het volgende:[..]
Dit is wat ik lees:
Marokko had in de periode van de Tweede Wereldoorlog een protectoraatsverdrag met Frankrijk. Door dit verdrag bleven de reguliere Marokkaanse strijdkrachten onder het formeel bevel van Sultan Mohammed V. De generaalsrangen werden echter bekleed door officieren met de Franse nationaliteit. De Marokkaanse eenheden vielen onder franse gezagsvoering en werden daardoor gezien als onderdeel van het Franse leger.Ze vochten in het Franse leger, onder Frans bevel. maar voor hun Sultan.
Klinkt mij niet als dwang in de oren.
Als de bevelhebber dus zegt ... op naar Duitsland en niet terugkomen tot Hitler dood is dan beginnen ze allemaal te lopen
dat is denk ik de antwoord op de vraag 'waarom hebben die moslims in het westen gevochten' ... omdat de Fransen ze niet het bevel hebben gegeven om ergens anders te vechten.
denk dat we allemaal een beetje (maar niet helemaal) gelijk hebben
quote:Precies, waar maken die mannen zich druk om.
Op donderdag 18 september 2003 16:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Alsof überhaupt een mens met hersens ophef gaat maken over een lap stof !
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 18-09-2003 16:34]
quote:Ja precies, ook ik snap die mensen niet die veel ophef maken over meiden die een hoofddoek dragen...
Op donderdag 18 september 2003 16:09 schreef milagro het volgende:[..]
Precies, waar maken die mannen zich druk om.
Zoveel bombarie maken als hun echtgenote of dochter geen hoofddoek om wil, getuigt inderdaad niet van intelligentie.
quote:Jouws inziens ja.. Hoe kort door de bocht dat ook mocht zijn.. Als een non zich volledig bedekt is ze bezig met haar geloof, maar als een moslima een hoofddoek draagt (ook al is ze zo geintegreerd als wat) is ze onderdrukt.. Nog een leuke, had ik al ergens geplaatst: als een Nederlandse vrouw haar carriere opgeeft om thuis te zijn voor haar gezin dan heet dat: toegewijdt aan haar familie, als een moslima dat doet wordt er gefluisterd dat ze onderdrukt en thuisgehouden wordt door haar conservatieve familie..
Op donderdag 18 september 2003 15:57 schreef milagro het volgende:
Ze dragen maar een eind weg.
Het blijft m.i. een symbool van onderdrukking.
Sommige mensen kunnen niet, maar dan ook niet vatten dat mensen uit hun vrije wil een hoofddoek dragen. Dit is nou typisch iets wat aangeeft dat de integratie mislukt is.. Maakt niet uit hoe goed je presteert in de samenleving als allochtoon/moslim zijnde, als ik mezelf als voorbeeld mag nemen (sinds kort bouwkunde ing./ass.manager in grand café/coordinator radioprogramma/docent informatica etc..) Je moet tig keer harder je best doen, en dan wordt je nog met de nek aangekeken. Wat is dan überhaupt het nut van INTEGREREN? Kunnen we dan beter niet spreken van: allochtonen moet ASSIMILEREN? Stel moslima's zouden massaal hun hoofddoek afdoen, worden ze dan wel geaccepteerd? Of moet het nog een paar genarties duren, zodat de kleur een beetje gebleekt is van de allochtonen? Bedoel, het wordt toch steeds moeilijker om een huwelijkspartner uit land van herkomst te halen toch? De overheid klaagt steen en been dat te weinig allochtonen een voor een autochtone huwelijkspartner kiezen, tja.. dat de autochtonen zelf liever geen allochtone huwelijkspartner willen wordt voor het gemak even vergeten..
Aan de hypocrieten (wie zich aangesproken voelt mag hier op reageren) op deze forum vraag ik nu: wat moet ik doen om te integreren (heb voor het gemak al een topic geopend onder Cultuur, historie).
Onlangs zag ik een interview met nog zo'n hypocriete lul, Theo van Gogh. Hij was te gast ergens, met een groot moslim publiek. Hij vroeg het publiek of ze zich meer moslim of Nederlander voelden. Hij verbaasde zich over het feit dat het publiek massaal moslim riep.. Moet een allochtoon ook nog zijn/haar geloof opgeven om door deze maatschappij geaccepteerd te worden? Nu zul je van mij geen goed woord horen over extremistische moslims en vrouwen onderdrukking.. maar is het niet de nederlandse SGP die vrouwen verbied aan het kabinet deel te nemen?
Greetz,
BATTAL
Dan noem je me toch een poedel van wederzijds formaat, die gast ziet er niet uit en laxeert maar een eind weg...
quote:Welnee, tegenwoordig vinden ze een vrouw dit thuisblijft voor haar kids een lui machoggel. Iedereen moet werken, mannen en vrouwen. De kids moeten maar naar een dagverblijf. In Nederland vindt de onderdrukking plaats door de regering, die beslist dat vrouwen moeten werken.
Op donderdag 18 september 2003 16:40 schreef BATTAL het volgende:[..]
Jouws inziens ja.. Hoe kort door de bocht dat ook mocht zijn.. Als een non zich volledig bedekt is ze bezig met haar geloof, maar als een moslima een hoofddoek draagt (ook al is ze zo geintegreerd als wat) is ze onderdrukt.. Nog een leuke, had ik al ergens geplaatst: als een Nederlandse vrouw haar carriere opgeeft om thuis te zijn voor haar gezin dan heet dat: toegewijdt aan haar familie, als een moslima dat doet wordt er gefluisterd dat ze onderdrukt en thuisgehouden wordt door haar conservatieve familie..
quote:Vrijwel niemand in Nederland verbiedt vrouwen een hoofddoek te dragen. Het is alleen wel zo dat Moslima's claimen die hoofddoek altijd te moeten dragen, ook op plaatsen waar het door regelementen verboden is een hoofddeksel te dragen. En dan kun je wel zeggen 'daar heeft toch niemand hinder van!', van het dragen van een petje, achterstevoren heeft ook niemand hinder en ook dat mag niet.
Sommige mensen kunnen niet, maar dan ook niet vatten dat mensen uit hun vrije wil een hoofddoek dragen. Dit is nou typisch iets wat aangeeft dat de integratie mislukt is..Stel moslima's zouden massaal hun hoofddoek afdoen, worden ze dan wel geaccepteerd? Of moet het nog een paar genarties duren, zodat de kleur een beetje gebleekt is van de allochtonen?
Het is niet verplicht, dus die doek mag af als het vereist is.
quote:Nee, het probleem is dat allochtonen niet met een andere geintegreerde allochtoonse partner wil trouwen. Moslim meisjes die in Nederland zijn opgevoed hebben vaak te vrije denkbeelden naar de zin van de Moslim-man. Daarom halen die liever hun partner uit het buitenland.
Bedoel, het wordt toch steeds moeilijker om een huwelijkspartner uit land van herkomst te halen toch? De overheid klaagt steen en been dat te weinig allochtonen een voor een autochtone huwelijkspartner kiezen, tja.. dat de autochtonen zelf liever geen allochtone huwelijkspartner willen wordt voor het gemak even vergeten..
En nog even terugkomend op de vergelijking met een non. Een non heeft tegenwoordig ook nog maar nauwelijks het habijt aan. Meestal lopen de zusters in gewone kleding rond, zelfs zonder kap. Alleen als ze gaan bidden, is het habijt voorgeschreven. En dat doen ze nogal veel.
Nonnen die voor de klas staan, of ander werk verrichten, dragen in elk geval meestal normale kleding.
Kunnen de moslima's nog een voorbeeld aannemen, i.p.v. constant aanklachten indienen.
BansheeBoy, misschien is het beter niet mee te doen aan de discussie, wie weet zeg je dingen uit wanhoop tegen deze jonge ketters die niet willen horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |