abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 19:36:11 #151
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13528054
quote:
Op zondag 28 september 2003 20:45 schreef Strijder het volgende:

[..]

Natuurlijk, al die olie-inkomsten komen geheel ten goede aan het Iraakse volk. Staat net zo vast als die wmd's, waar het toch allemaal om te doen was, nietwaar ?

hey over wmd's heb je mij nog nooit gehoord en anders mag je het quoten

en welke inkomsten, voorlopig is er niet eens genoeg voor de Irakezen zelf ... laat staan de export

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_13528832
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:36 schreef sp3c het volgende:

[..]

hey over wmd's heb je mij nog nooit gehoord en anders mag je het quoten

Was ook meer een vergelijking met een andere uitspraak, maar goed.
quote:
en welke inkomsten, voorlopig is er niet eens genoeg voor de Irakezen zelf ... laat staan de export
Dus ze krijgen helemaal niets ( want iemand moet die oorlog toch betalen ? ) ?
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_13528895
quote:
Op maandag 29 september 2003 19:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

tja wat doet een kind dan op een dergelijke plek

in Nederland hadden ze traangas staan sproeien in zo'n geval, gaat dat manneke ook gewoon dood aan

Nu toch al langere tijd duidelijk is dat ze daar voor agent moeten spelen zou je ook denken dat ze misschien daar iets aan zouden moeten doen ( dus ja, stuur maar pepperspray en rubberkogels en traangas en natuurlijk ook de waterkanonnen ). Of zoals in voormalig Joegoslavië, stuur agenten ( maar dan geef je als leger het commando weer een deel uit handen, en dat kunnen ze daar blijkbaar niet hebben ).
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 20:20:26 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13529071
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:10 schreef Strijder het volgende:

[..]

Was ook meer een vergelijking met een andere uitspraak, maar goed.

quote die andere uitspraak maar dan
quote:
[..]

Dus ze krijgen helemaal niets ( want iemand moet die oorlog toch betalen ? ) ?

voorlopig wordt de oorlog betaald door de Amerikaans/Britse belastingbetalers en gaan de olieopbrengsten vooral naar de smok- en woekeraars
quote:
Nu toch al langere tijd duidelijk is dat ze daar voor agent moeten spelen zou je ook denken dat ze misschien daar iets aan zouden moeten doen ( dus ja, stuur maar pepperspray en rubberkogels en traangas en natuurlijk ook de waterkanonnen ). Of zoals in voormalig Joegoslavië, stuur agenten ( maar dan geef je als leger het commando weer een deel uit handen, en dat kunnen ze daar blijkbaar niet hebben ).
als je een tienjarige een rubberen kogel tegen zijn kop schiet dan istie ook gewoon dood hoor.
pi_13529415
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:20 schreef sp3c het volgende:

[..]

quote die andere uitspraak maar dan

Oke :
quote:
die werden al bewaakt vanuit de lucht over het algemeen, ze hadden echter verwacht dat het Iraakse verzet zich tegen de Amerikanen zou gaan richten ipv tegen het Iraakse volk

nu blijkt dat ze dat wel doen wordt daartegen opgetreden ... goede zaak en het komt de stabilisatie van Irak ten goede

[..]

voorlopig wordt de oorlog betaald door de Amerikaans/Britse belastingbetalers en gaan de olieopbrengsten vooral naar de smok- en woekeraars[/quote]Ik neem aan smokkelaars ?
Best wel gek dat ze dat niet bijhouden, zo moeilijk zijn vrachtwagens toch niet te vinden ( behalve dan voor de VS en het UK natuurlijk , die vinden ze zelfs als ze er niet zijn... ).
En dan, wordt er zoveel gesmokkeld dat het problemen oplevert voor de normale oliewinning ? Lijkt mij sterk.

quote:
[..]

als je een tienjarige een rubberen kogel tegen zijn kop schiet dan istie ook gewoon dood hoor.

Ja, maar met gewone kogels maakt niemand een kans.
En wek je ook niet het idee dat je daar met goede bedoelingen komt.
En in de lucht schieten ( of op de benen ) wil ook nog wel eens helpen.
pi_13530026
lul maar weer recht wat krom is. dat jochie had er niet moeten zijn..nee die Amerikanen hadden daar niet moeten zijn. En als ze er zijn moeten ze zorgen voor ME of whatever . Schuif de tekortkomingen van de VS maar weer in de schoenen van de Irakezen.
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:25:50 #157
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13530764
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:00 schreef Chadi het volgende:
lul maar weer recht wat krom is. dat jochie had er niet moeten zijn..nee die Amerikanen hadden daar niet moeten zijn. En als ze er zijn moeten ze zorgen voor ME of whatever . Schuif de tekortkomingen van de VS maar weer in de schoenen van de Irakezen.
ik schuif het niet in de schoenen van de Irakezen, ik geef alleen aan dat de Amerikanen en de soldaat in kwestie hier iig geen schuld aan hebben/heeft.

grote kans dat dat manneke uit eigen beweging ertussen is geraakt en mee opgezweept wordt, geen hond die er dan nog oog voor heeft denk ik ... het is een betreurenswaardig incident maar niet meer dan dat

waar gehakt wordt daar vallen de spaanders

Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:32:41 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13530969
quote:
Op maandag 29 september 2003 20:35 schreef Strijder het volgende:

[..]

Oke :
[..]

die moet je ff uitleggen want ik zie het verband niet
quote:
Ik neem aan smokkelaars ?
Best wel gek dat ze dat niet bijhouden, zo moeilijk zijn vrachtwagens toch niet te vinden ( behalve dan voor de VS en het UK natuurlijk , die vinden ze zelfs als ze er niet zijn... ).
En dan, wordt er zoveel gesmokkeld dat het problemen oplevert voor de normale oliewinning ? Lijkt mij sterk.
het levert geen problemen op voor de oliewinning, die loopt momenteel gewoon niet vanwege aanslagen en shit.

woekeraars en smokkelaars die hebben het na de val van het bewind gepikt tijdens het plunderen en verkopen het nu voor grof geld aan landgenoten, die zijn dus momenteel de enigen die geld verdienen aan de olie

quote:
[..]

Ja, maar met gewone kogels maakt niemand een kans.
En wek je ook niet het idee dat je daar met goede bedoelingen komt.
En in de lucht schieten ( of op de benen ) wil ook nog wel eens helpen.

mja ik denk niet dat dat werkt.

Ze worden nog dagelijks beschoten met kogels en raketgranaten e.d. dan moet je die soldaten dus op pad sturen met een veelvoud aan verschillende typen wapens en munitie. Bovendien moeten ze dan voor elk vuurgevecht van shit wisselen ... kun je niet van die gasten vragen

beter zou zijn als ze Saddam bolwerken als Tikrit en Fallujah links lieten liggen en er een aantal kampen omheen zouden zetten en alles wat in en uitgaat controleert op wapens (Asterx & Obelix style) ... dan komen ze vanzelf wel bij de amerikanen aankloppen om hulp of ze regelen het zelf goed

maar goed, tactisch gezien kunnen ze nog veel van de Israeli's leren wat dit betreft

pi_13531153
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik schuif het niet in de schoenen van de Irakezen, ik geef alleen aan dat de Amerikanen en de soldaat in kwestie hier iig geen schuld aan hebben/heeft.

grote kans dat dat manneke uit eigen beweging ertussen is geraakt en mee opgezweept wordt, geen hond die er dan nog oog voor heeft denk ik ... het is een betreurenswaardig incident maar niet meer dan dat

Dat is waar.
Dus als jij binnenkort eruit vliegt bij defensie ( daar zat je toch ), dan is dat normaal. Had je maar een vak moeten leren. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

Om maar even aan te geven dat je met die zin alle kanten op kunt.
Het is hartstikke erg dat dat jongetje is gedood, nog wel door vuur van de bevrijders.
Maar het feit dat je een demonstratie tegenkomt en als enigste antwoord schieten [b]in[b] de massa hebt, geeft misschien te denken.
Wat de Amerikanen gedaan hebben is gewoon hartstikke fout.
En als we daar over heen kijken, dan zien we....
Nog meer fouten .

pi_13531278
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dacht binladen ook over 9-11 waar gahakt wordt vallen spaanders.
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:47:03 #161
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13531397
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:39 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dat is waar.
Dus als jij binnenkort eruit vliegt bij defensie ( daar zat je toch ), dan is dat normaal. Had je maar een vak moeten leren. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.

ik heb een vak geleerd ... 2 zelfs (bedrijfsadministratie en automatisering) alleen daar mag ik niet schieten
maar idd als ik eruit moet zou ik net als bij elke andere werknemer in elke andere branche uitzoeken wat mijn juridische mogenlijkheden zijn en als die er niet zijn, pech gehad .. ga ik wel weer systemen beheren
quote:
Om maar even aan te geven dat je met die zin alle kanten op kunt.
Het is hartstikke erg dat dat jongetje is gedood, nog wel door vuur van de bevrijders.
Maar het feit dat je een demonstratie tegenkomt en als enigste antwoord schieten [b]in[b] de massa hebt,
dat er een tienjarig slachtoffertje is gevallen is erg maar je moet het niet overdrijven.
er zijn welgeteld 2 gewonden gevallen (van wat ik er van gehoort heb) dat noem ik proportioneel geweld.

het is treurig dat 1 van de slachtoffers 10 jaar oud is maar het zij zo, dan had hij er niet moeten zijn die mensen wisten donders goed waar ze mee bezig waren en wat de risico's waren

quote:
geeft misschien te denken.
Wat de Amerikanen gedaan hebben is gewoon hartstikke fout.
En als we daar over heen kijken, dan zien we....
Nog meer fouten .
ik weet niet wat voor situatie dat was

als ze allemaal onder zwaar pantser zaten dan is het idd een wat overtrokken reactie maar als je veel uitgestegen infanterie hebt of open topped voertuigen dan zou ik ook het vuur laten openen

Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:48:15 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13531442
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:43 schreef Chadi het volgende:

[..]

dacht binladen ook over 9-11 waar gahakt wordt vallen spaanders.

hoe moet ik dat nou in godsnaam weten

het is een slecht voorbeeld want A: Bin Laden zat niet in 1 van die vliegtuigen en B: lees ik nergens dat er doelgericht op die kleuter is geschoten

pi_13531475
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

die moet je ff uitleggen want ik zie het verband niet

Uit jouw zin maak ik op dat die aanslagen op bijvoorbeeld olieleidingen aanslagen tegen het Iraakse volk zijn.
Dat is juist als je er van uit gaat dat er verder niets aan de hand is.
Echter, Irak is zojuist aangevallen en ingenomen door de VS. Dus oorlog. En in oorlogstijd worden wel eens vaker aanslagen gepleegd. Bijvoorbeeld op olieleidingen ( want daar was het de VS mede om te doen, dus leiding weg -> VS probleem ).
Daar komt bij, om even een zijsprong te maken, de NAVO had een terreurorganisatie, de Gladio. Bij een eventuele verovering van West-Europa moesten die zoveel mogelijk schade aanrichten. Niet direct aan de troepen ( alhoewel dat ook hoog op het lijstje stond ), maar met name door burgerdoelen uit te schakelen. Het is dus een "normale" tactiek.
quote:
[..]

het levert geen problemen op voor de oliewinning, die loopt momenteel gewoon niet vanwege aanslagen en shit.

woekeraars en smokkelaars die hebben het na de val van het bewind gepikt tijdens het plunderen en verkopen het nu voor grof geld aan landgenoten, die zijn dus momenteel de enigen die geld verdienen aan de olie

Je bedoelt waarschijnlijk de gestolen goederen en niet de olie. Want zoveel olie kan je denk ik toch niet stelen en verborgen houden.
En wat moeten die landgenoten met al die olie ? Drinken is niet zo verstandig. Verbranden kan, maar dan heb je nog steeds geen stroom.
Suggesties ?
quote:
[..]

mja ik denk niet dat dat werkt.

Ze worden nog dagelijks beschoten met kogels en raketgranaten e.d. dan moet je die soldaten dus op pad sturen met een veelvoud aan verschillende typen wapens en munitie. Bovendien moeten ze dan voor elk vuurgevecht van shit wisselen ... kun je niet van die gasten vragen

beter zou zijn als ze Saddam bolwerken als Tikrit en Fallujah links lieten liggen en er een aantal kampen omheen zouden zetten en alles wat in en uitgaat controleert op wapens (Asterx & Obelix style) ... dan komen ze vanzelf wel bij de amerikanen aankloppen om hulp of ze regelen het zelf goed

maar goed, tactisch gezien kunnen ze nog veel van de Israeli's leren wat dit betreft

Je bedoelt, een ghetto maken ( net als Warschau ).
Maar dit geeft al aan dat de VS weinig verstand van zaken hebben wat dat betreft.

Denk je overigens niet dat een politie-agent een iets andere indruk maakt dan soldaten ?
Ik zeg niet dat die niet worden aangevallen, maar een boel mensen zullen ze denk ik niet zien als trigger-happy-statues-of-capitalism. Zeker als je ze mengt met Iraakse politie.

pi_13531544
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

hoe moet ik dat nou in godsnaam weten

het is een slecht voorbeeld want A: Bin Laden zat niet in 1 van die vliegtuigen en B: lees ik nergens dat er doelgericht op die kleuter is geschoten

Dat klopt, maar een kid van 10 jaar is meestal niet zo groot. Er is dus gericht op de massa geschoten, op borsthoogte. Als er dan maar twee gewonden vallen ( op een massa van 500 ), dan lijkt het mij sterk dat ze dus maar 3 personen raken.
  Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:58:16 #165
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13531758
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:49 schreef Strijder het volgende:

[..]

Uit jouw zin maak ik op dat die aanslagen op bijvoorbeeld olieleidingen aanslagen tegen het Iraakse volk zijn.
Dat is juist als je er van uit gaat dat er verder niets aan de hand is.
Echter, Irak is zojuist aangevallen en ingenomen door de VS. Dus oorlog. En in oorlogstijd worden wel eens vaker aanslagen gepleegd. Bijvoorbeeld op olieleidingen ( want daar was het de VS mede om te doen, dus leiding weg -> VS probleem ).
Daar komt bij, om even een zijsprong te maken, de NAVO had een terreurorganisatie, de Gladio. Bij een eventuele verovering van West-Europa moesten die zoveel mogelijk schade aanrichten. Niet direct aan de troepen ( alhoewel dat ook hoog op het lijstje stond ), maar met name door burgerdoelen uit te schakelen. Het is dus een "normale" tactiek.

mja ik snap je ik zal het wat ophelderen

die aanslagen zijn idd gericht tegen de amerikanen, het westen en iedereen die ze meehelpt

Ze helpen het Iraakse volk echter ook absoluut niet, als het echt om normaal verzet ging wat we kennen uit de tweede wereldoorlog dan zouden er geen aanslagen gepleegd worden op waterleidingen, energiecentrales of hulpmedewerkers.

quote:
[..]

Je bedoelt waarschijnlijk de gestolen goederen en niet de olie. Want zoveel olie kan je denk ik toch niet stelen en verborgen houden.
En wat moeten die landgenoten met al die olie ? Drinken is niet zo verstandig. Verbranden kan, maar dan heb je nog steeds geen stroom.
Suggesties ?

het wordt voor generatoren gebruikt om de stroom te vervangen die het in grote gedeeltes van het land nog steeds niet werkt zoals het zou moeten werken
quote:
[..]

Je bedoelt, een ghetto maken ( net als Warschau ).
Maar dit geeft al aan dat de VS weinig verstand van zaken hebben wat dat betreft.

nee geen ghetto eerder een soort stadstaat
laat ze maar in hun eigen vet gaar koken en leg ze geen haarbreed in de weg, alleen alle wapens die de stad uitkomen innemen en ook geen wapens de stad inlaten.

mensen mogen best heen en weer reizen van mij zolang ze hun wapentuig maar bij de checkpoints achterlaten voor vernietiging

quote:
Denk je overigens niet dat een politie-agent een iets andere indruk maakt dan soldaten ?
Ik zeg niet dat die niet worden aangevallen, maar een boel mensen zullen ze denk ik niet zien als trigger-happy-statues-of-capitalism. Zeker als je ze mengt met Iraakse politie.
denk het wel eigenlijk maar dat werkt niet politieagenten worden nu eenmaal niet getraint voor dit soort situatie's, als een Nederlandse agent met een ak47 wordt bedreigd houd hij het snel voor gezien denk ik

ik ken nog een leuk voorbeeld, was in mei 1940 toen landen Duitse para's met watervliegtuigen op de Maas en werden ze door de dienstdoende agent gesommeerd rechtsomkeerd omdat er geen vergunning was afgegeven voor dergelijke oefeningen ... de man was 5 minuten later dood

militaire politie (marechaussee) werkt wel maar of een Irakees nu echt het verschil ziet?

Moderator maandag 29 september 2003 @ 21:59:44 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13531811
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:51 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een kid van 10 jaar is meestal niet zo groot. Er is dus gericht op de massa geschoten, op borsthoogte. Als er dan maar twee gewonden vallen ( op een massa van 500 ), dan lijkt het mij sterk dat ze dus maar 3 personen raken.

das waar

denk idd dat er een aantal schoten in de massa zijn gelost om ze wat te verspreiden, toch vind ik de vergelijking met 9-11 niet opgaan ... redenen lijkt me duidelijk

Moderator maandag 29 september 2003 @ 22:11:39 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13532172
anyways morgen weer vroeg op en vannacht niet geslapen dus morgenmiddag ga ik er weer op in

nog ff een dump

quote:
Goedendag,
My name is GunnerySergeant (GySgt) Carey and I am a United States Marine. I am currently serving on the Royal Netherlands Marine Corps Exchange Program. I have been on this program since 2000 and I have served and trained with many of the Dutch Marine units. Most recently I was supposed to leave for America but stayed on longer for the opportunity to go on this mission, and I must say it is the experience of a lifetime! Not to often can someone say that regarding their career, but I actually can and twice!

IRAQ - The heat, sand, dust, and not to mention armed criminals and terrorist like activities only add to this already exciting mission. Here in Iraq, specifically Ar Rumaythah, I am serving as the Company Intelligence Representative with the 13th Coy 1st BN R.N.L.M.C.

Living in Holland, learning your culture, (and of course having a Dutch girlfriend!!) and training with the Dutch Marines for most would be enough to impress anyone - especially with the difference in military systems, rank structure and language, but it continues.........WE are now on a real mission........together, and this is exactly what the exchange is all about! The Iraq mission is my second Dutch mission , the first being UN mission but this one is different......

From the onset of the mission, the preparation and readiness training, to the actual patrols conducted in country, the experience has remained exciting, rewarding and professional. We work day and night, in the most difficult demanding and dangerous conditions to insure Iraq and its people can live free and prosper! This task of re-building a country is not an easy one for the young men and women here and often it is not appreciated from others back home in Holland and America. However, one thing for sure is the Marines and Sailors from the 13th Company are professional, strong, smart and safe. They are re-building Iraq in extreme conditions and circumstances. I feel proud to be among them as I am sure you are all just as proud. Personally, I am happy that they have accepted me as one of their own, even if they make jokes about my bad dutch speaking ability!!!! The point is we communicate and work as one! Net als jullie altijd zeggen , "het is een gezellige georganiseerde bende hier"!

Now, one last comment for all......Marines are Marines all over the world! So moms, dads, wives and girlfriends remember this.....Marines take care of each other so don't worry to much! They are also taking care of a YANK too! This is an experience of a lifetime!

"Qua Patet Orbis" and "Semper Fidelis"

GySgt. Carey

www.nldetirak.nl

no comment verder
pi_13532327
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:58 schreef sp3c het volgende:

[..]

mja ik snap je ik zal het wat ophelderen

die aanslagen zijn idd gericht tegen de amerikanen, het westen en iedereen die ze meehelpt

Ze helpen het Iraakse volk echter ook absoluut niet, als het echt om normaal verzet ging wat we kennen uit de tweede wereldoorlog dan zouden er geen aanslagen gepleegd worden op waterleidingen, energiecentrales of hulpmedewerkers.

Dat klopt, die hebben de Amerikanen al platgegooid .
quote:
[..]

het wordt voor generatoren gebruikt om de stroom te vervangen die het in grote gedeeltes van het land nog steeds niet werkt zoals het zou moeten werken

Maar dan moet je toch een behoorlijk goed distributiesysteem hebben ( ook al hebben smokkelaars die vaak ). Maar woekeraars heb je inderdaad altijd. Maar die zijn ook niet echt geliefd onder de bevolking. Dus of de Amerikanen ze aanpakken of de Irakezen zelf, ik denk ( en hoop ) dat dat binnenkort nog wel gebeurt.
quote:
[..]

nee geen ghetto eerder een soort stadstaat
laat ze maar in hun eigen vet gaar koken en leg ze geen haarbreed in de weg, alleen alle wapens die de stad uitkomen innemen en ook geen wapens de stad inlaten.

mensen mogen best heen en weer reizen van mij zolang ze hun wapentuig maar bij de checkpoints achterlaten voor vernietiging

Denk alleen dat een boel gewone wapens ook nog wel ergens onder het zand liggen. Als de Saddam-aanhangers dus zonder wapens de stad uitgaan maar ze gewoon opgraven, dan ben je nog niet zo ver.
quote:
[..]

denk het wel eigenlijk maar dat werkt niet politieagenten worden nu eenmaal niet getraint voor dit soort situatie's, als een Nederlandse agent met een ak47 wordt bedreigd houd hij het snel voor gezien denk ik

ik ken nog een leuk voorbeeld, was in mei 1940 toen landen Duitse para's met watervliegtuigen op de Maas en werden ze door de dienstdoende agent gesommeerd rechtsomkeerd omdat er geen vergunning was afgegeven voor dergelijke oefeningen ... de man was 5 minuten later dood

militaire politie (marechaussee) werkt wel maar of een Irakees nu echt het verschil ziet?

Is misschien ook meer iets voor een wat verder tijdstip, maar ik blijf erbij dat dat tijdstip allang geweest had kunnen zijn ( naast dat ik die hele oorlog fout vond/vind ).
Nogmaals, de Amerikanen worden in die regio vaak al als uitschot gezien. Vervolgens vallen ze land binnen omdat de leider ( die ze zelf hebben geholpen aan de macht te komen, aan de macht te blijven en dan om hem niet op te pakken ( in de eerste golfoorlog ) ), zeggen dat ze voor vrede en vrijheid komen en daar vervolgens niets aan doen. En passant ook de olie meenemen maar niet voor voedsel en water en stroom zorgen. Het is niet zo gek dat de Irakezen steeds vijandiger worden. En als er dan dit soort dingen plaatsvinden, ja dan gaat het steeds sneller. ( Als ze de Amerikanen eruit gooien, hebben ze in ieder geval al vrijheid . )
pi_13532442
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:11 schreef sp3c het volgende:
anyways morgen weer vroeg op en vannacht niet geslapen dus morgenmiddag ga ik er weer op in

nog ff een dump

Same here, so goodbye
quote:
[..]

no comment verder

Vind het wel een beetje eenzijdig verhaal, veel over het wederopbouwen ( terwijl ze burgerdoelen enzo zouden ontwijken ) en ove de dankbaarheid van de bevolking, terwijl de mensen hier ( Nl en VS ) dat niet zo zien.
Zal een beste man zijn ( zeker omdat ie met de Nederlanders mee doet ), maar vind het "niet echt" overtuigend.
pi_13533965
quote:
Op maandag 29 september 2003 21:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

das waar

denk idd dat er een aantal schoten in de massa zijn gelost om ze wat te verspreiden, toch vind ik de vergelijking met 9-11 niet opgaan ... redenen lijkt me duidelijk

Het gaat om die opmerking waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat is een bullshit opmerking om goed te praten wat fout is.
  dinsdag 30 september 2003 @ 01:09:47 #171
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13536314
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

Het gaat om die opmerking waar gehakt wordt vallen spaanders. Dat is een bullshit opmerking om goed te praten wat fout is.

Nee, hoor.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13537129
De amerikanehn ebben een manier gevonden om 20 miljard te bezuinigen: Het oprichten van scholen en de wederopbouw van Irak laten ze over aan Saoudi Arabie.
  Moderator dinsdag 30 september 2003 @ 18:03:55 #173
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13550337
quote:
Op maandag 29 september 2003 23:13 schreef Chadi het volgende:

[..]

nogmaals ik probeer helemaal nix goed te praten

die knaap had daar gewoon niet moeten wezen en zijn leeftijd maakt me verder geen drol uit, als je tussen dit soort figuren (idioten die stenen naar zwaarbewapende soldaten smijten) rondhangt kun je verwachten dat je neergeknalt wordt ... of je nu 2, 10 of 99 jaar oud bent, kun je de Amerikanen niet aanrekenen

de schuldige blijft diegene die zijn kleine heeft meegebracht om te rellen (misschien mee smijten als de stenen op zijn oid).

pi_13550390
quote:
Op dinsdag 30 september 2003 18:03 schreef sp3c het volgende:
de schuldige blijft diegene die zijn kleine heeft meegebracht om te rellen (misschien mee smijten als de stenen op zijn oid).
Of menselijk schild.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  Moderator dinsdag 30 september 2003 @ 18:10:00 #175
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13550473
quote:
Op maandag 29 september 2003 22:16 schreef Strijder het volgende:

[..]

Dat klopt, die hebben de Amerikanen al platgegooid .
[..]

Maar dan moet je toch een behoorlijk goed distributiesysteem hebben ( ook al hebben smokkelaars die vaak ). Maar woekeraars heb je inderdaad altijd. Maar die zijn ook niet echt geliefd onder de bevolking. Dus of de Amerikanen ze aanpakken of de Irakezen zelf, ik denk ( en hoop ) dat dat binnenkort nog wel gebeurt.

dacht je dat die figuren die waterpijpleidingen e.d. momenteel opblazen geliefd zijn bij de bevolking?
quote:
[..]

Denk alleen dat een boel gewone wapens ook nog wel ergens onder het zand liggen. Als de Saddam-aanhangers dus zonder wapens de stad uitgaan maar ze gewoon opgraven, dan ben je nog niet zo ver.

dat doet er niet toe want de stad zelf komt dan geleidelijkaan zonder munitie te zitten ... zolang ze maar nix meer mee naar binnen brengen

hoeven de troepen er ook niet meer in, hoeven de irakezen er geen stenen naar te slingeren, hoeven de amerikanen geen kleuters meer af te knallen

win-win situation

quote:
[..]

Is misschien ook meer iets voor een wat verder tijdstip, maar ik blijf erbij dat dat tijdstip allang geweest had kunnen zijn ( naast dat ik die hele oorlog fout vond/vind ).
Nogmaals, de Amerikanen worden in die regio vaak al als uitschot gezien. Vervolgens vallen ze land binnen omdat de leider ( die ze zelf hebben geholpen aan de macht te komen, aan de macht te blijven en dan om hem niet op te pakken ( in de eerste golfoorlog ) ), zeggen dat ze voor vrede en vrijheid komen en daar vervolgens niets aan doen. En passant ook de olie meenemen maar niet voor voedsel en water en stroom zorgen. Het is niet zo gek dat de Irakezen steeds vijandiger worden. En als er dan dit soort dingen plaatsvinden, ja dan gaat het steeds sneller. ( Als ze de Amerikanen eruit gooien, hebben ze in ieder geval al vrijheid . )

Het was geen Amerikaanse keuze om Saddam aan de macht te laten na Desert Storm.

Desert Storm ging om de bevreiding van Kuweit niet om de verovering van Irak.

achteraf gezien was het beter geweest om hem af te zetten maar niemand kon weten dat hij alle vredesvoorwaarden aan zijn laars zou lappen.

quote:
Same here, so goodbye

[...]

Vind het wel een beetje eenzijdig verhaal, veel over het wederopbouwen ( terwijl ze burgerdoelen enzo zouden ontwijken ) en ove de dankbaarheid van de bevolking, terwijl de mensen hier ( Nl en VS ) dat niet zo zien.
Zal een beste man zijn ( zeker omdat ie met de Nederlanders mee doet ), maar vind het "niet echt" overtuigend.

ik post het dan ook niet om je (of wie dan ook) te overtuigen dat de oorlog een goede zaak is ... dit soort berichten post ik altijd om aan te geven dat het Nederlandse leger helemaal niet zo slecht is als de media je probeert te doen geloven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')