quote:
Op vrijdag 19 september 2003 09:00 schreef yvonne het volgende:[..]
Voertaal in de rotterdamse havens is engels.
Dit is een internationaal bericht over stakingen over acties in heel Europa, vandaar het Engels.
quote:Dus met het kabinet heeft het niets te maken?
Op vrijdag 19 september 2003 09:03 schreef Coone het volgende:Dit is een internationaal bericht over stakingen over acties in heel Europa, vandaar het Engels.
quote:Dit bericht was dan ook niet aan de arbeiders gericht.
Op vrijdag 19 september 2003 09:03 schreef Coone het volgende:[..]
![]()
Ik zie het al voor me.
Nee hoor, de meeste arbeiders kunnen geen eens Engels.Dit is een internationaal bericht over stakingen over acties in heel Europa, vandaar het Engels.
quote:Ik werk al jaren nauw samen met diverse bedrijven in de Rotterdamse haven, en ken de cultuur daar echt wel. Waar baseer je deze onzin op..
Op vrijdag 19 september 2003 09:03 schreef Coone het volgende:![]()
Ik zie het al voor me.
Nee hoor, de meeste arbeiders kunnen geen eens Engels.Dit is een internationaal bericht over stakingen over acties in heel Europa, vandaar het Engels.
quote:Dde voertaal is er geen Engels.
Op vrijdag 19 september 2003 09:07 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik werk al jaren nauw samen met diverse bedrijven in de Rotterdamse haven, en ken de cultuur daar echt wel. Waar baseer je deze onzin op..
quote:Deels, het heeft met Europese regelgeving te maken.
Op vrijdag 19 september 2003 09:04 schreef SunChaser het volgende:[..]
Dus met het kabinet heeft het niets te maken?
quote:Elke schipper die binnen vaart met zijn roeibootje is waarschijnlijk ook Nederlands he?
Op vrijdag 19 september 2003 09:08 schreef Coone het volgende:[..]
Dde voertaal is er geen Engels.
quote:Dat zeg ik toch niet? Engels is een belangrijke taal overal, dus ook in de R. haven, maar er wordt ook nogal veel in het Nederlands gecommuniceerd gelukkig.
Op vrijdag 19 september 2003 09:09 schreef ShaoliN het volgende:[..]
Elke schipper die binnen vaart met zijn roeibootje is waarschijnlijk ook Nederlands he?
quote:De voertaal wat betreft de formele berichtgeving naar de bedrijven onderling is engels.
Op vrijdag 19 september 2003 09:08 schreef Coone het volgende:
Dde voertaal is er geen Engels.
Kunnen ze niet beter massaal ring antwerpen en ring rotterdam blokkeren? En dat gewoon een paar keer? Dan breng je ook schade toe, maar dan zijn er iig nog alternatieve wegen.
quote:Dat is juist het probleem. Er moet geen alternatief zijn, anders is de staking niet succcesvol.
Op vrijdag 19 september 2003 10:15 schreef SunChaser het volgende:
maar dan zijn er iig nog alternatieve wegen.
Trouwens. voor de mensen die het herinneren. Kan het bericht zo snel niet vinden, maar er was niet zo lang geleden die staking van de havens van de Amerikaanse westkust (weet niet meer welke steden). Schade voor de economie : miljarden per dag.
quote:Wat jij zegt lijkt me volstrekt juist - Engels is de belangrijkste taal, samen met Nederlands - net als op bv. Schiophol.
Op vrijdag 19 september 2003 09:13 schreef iteejer het volgende:[..]
De voertaal wat betreft de formele berichtgeving naar de bedrijven onderling is engels.
De vrachtdocumenten, alle documentaire bescheiden zijn in het engels.
Diverse bedrijven die er zitten zijn vertegenwoordigingen van grote internationale bedrijven, daar zitten regelmatig werknemers die niet eens nederlands kúnnen spreken.
Is ook zo gek niet, een havenstad heeft uiteraard te maken met andere havens. Nou is het niet zo dat er uit rotterdam alleen maar bootjes naar texel of lauwersoog vertrekken.
Waar is jouw mening op gebaseerd?
Ik reageerde eingelijk nogal statisch op het bericht van Yvonne dat "Engels de voertaal is". Dat klonk alsof alles officieel in het Engels gaat. En volgens mij is de strekking van het berichtje vooral in het Engels omdat het om een internationaal aangestuurde staking gaat.
Dus eigenlijk geen verschil van mening; maar gaat die staking nou nog door?
quote:I think it shall end with a sissertje
Op vrijdag 19 september 2003 11:14 schreef iteejer het volgende:
Your guess is as good as mine
-> zie je wel, ook engels..
quote:The Harborworkers are such an afraid poopers.
Op vrijdag 19 september 2003 11:18 schreef Coone het volgende:[..]
I think it shall end with a sissertje
quote:I think it will begin with a sissertje
Op vrijdag 19 september 2003 11:18 schreef Coone het volgende:
I think it shall end with a sissertje
"Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn"
Zeg ik:
"Muts listen, don't you know that the voertaal in the harbour is english?"
hangt ze op
quote:Hoelang blijf je nog door-emmeren?
Op vrijdag 19 september 2003 12:21 schreef Coone het volgende:
Belde ik net met het havenbedrijf, zegt die muts:"Goedemorgen, waarmee kan ik u van dienst zijn"
Zeg ik:"Muts listen, don't you know that the voertaal in the harbour is english?"
hangt ze op
Zesduizend havenwerkers uit alle windstreken komen naar Rotterdam om te demonstreren.
Goed topic hoor!
Vandaag vernomen van een Antwerpse Tankterminal dat de dokwerkers akties hebben aangekondigd voor 29.09.03.
Wat voor akties dit precies zijn, en wat voor gevolgen deze zullen hebben voor de rest van de havens, is nog niet in te schatten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |