quote:thnx
Op donderdag 18 september 2003 13:35 schreef Re het volgende:[..]
bron
bij mijn weten niets gebeurd op de 9de
maar goed, ik denk dat dit eerder zo'n waarschuwing is die je kunt vergelijken met die Amerikaanse terreurdreigingen.
Storm in een glas water, ik zie het nog niet zo heel gauw gebeuren ... maar we merken het wel volgende week maandag
quote:Je klinkt bijna blij.
Op donderdag 18 september 2003 12:17 schreef robh het volgende:
Eindelijk gaat het gebeuren? Rotterdam en Antwerpen plat?Dit zal uiteraard een fiasco zijn voor de Nederlandse en Belgische economie..
Bron: Ik.
Ik was vanmorgen op een kantoor aldaar, had er een bespreking. Daar kreeg ik het te horen, in de vorm van de ene directie die de andere waarschuwde.
Het betreft hier redelijk grote namen uit de Rotterdamse haven.
Meer dan dit ga ik er niet van zeggen. Niet genoeg? Prima, sluit het dan maar
Ik hoop dat het net zo gaat als in Duitsland vd zomer: die staking werd zooo slecht ontvangen door de bevolking... die werd woedend dat men het in het egoistische hoofd haalde te gaan staken voor 2% meer terwijl de Duitse economie het zeer zwaar had. Die staking werd dan ook voortijdig afgebroken wegens een publieke opinie die tegen was.
quote:Ik denk dat de stakers in deze wel de publieke opinie achter zich hebben, omdat ze namelijk staken voor iets dat elke nederlander aangaat.
Op donderdag 18 september 2003 17:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan stakers, vooral als ze gaan staken om hun eigen portemonnee weer wat voller te krijgen (=99% dus).Ik hoop dat het net zo gaat als in Duitsland vd zomer: die staking werd zooo slecht ontvangen door de bevolking... die werd woedend dat men het in het egoistische hoofd haalde te gaan staken voor 2% meer terwijl de Duitse economie het zeer zwaar had. Die staking werd dan ook voortijdig afgebroken wegens een publieke opinie die tegen was.
Hoewel ik deze staking wat aburd vind, wat kan een werkgever doen aan de plannen van het kabinet..
quote:Maar waar dus niet elke NL het mee eens is.
Op donderdag 18 september 2003 18:01 schreef gelly het volgende:[..]
Ik denk dat de stakers in deze wel de publieke opinie achter zich hebben, omdat ze namelijk staken voor iets dat elke nederlander aangaat.¨
quote:Zo ver denken stakers niet. Die hebben lekker doorbetaald vrij.
Hoewel ik deze staking wat aburd vind, wat kan een werkgever doen aan de plannen van het kabinet..
quote:Ah kijk mensen. Een bevestiging.
Op donderdag 18 september 2003 18:48 schreef Zsa het volgende:
ff aan m'n pa doorgeven, een dagje staken vind ie vast wel gezellig. Zo leuk is het werken in de haven niet.
De meeste mensen realiseren zich niet wat een enorme kosten erdoor ontstaan als de haven van Rotterdam een dag dicht gegooid wordt. Het is een bedrijvigheid van jewelste daar en de schepen wisselen continue van ligplaats. De "filevorming" is enorm als er één dag niet wordt gewerkt. Tientallen schepen moeten in de haven dan wel buitengaats wachten. Heb je enig idee wat het kost om een schip een dag te laten wachten?? Dan praat je echt over vele duizenden dollars per dag! En dan reken ik nog niet eens mee hoeveel het kost als produkten te laat worden afgeleverd/ingeladen.
Ik ben een tegenstander van stakingen - in welke sector dan ook.
quote:Met de rest van je stukje was ik het ook eens maar hier sluit ik me echt bij aan. Het was een nuttig pressiemiddel in vergane tijden toen werknemers het nog echt slecht hadden.
Op donderdag 18 september 2003 19:50 schreef Phoenixx het volgende:Ik ben een tegenstander van stakingen - in welke sector dan ook.
quote:En wat is je motivatie daarvoor behalve dat het wat geld kost? Het is een van de weinige middelen die arbeiders hebben om hun stem te laten horen. Zeker nu de vakbonden door dit kabinet buiten spel zijn gezet.
Op donderdag 18 september 2003 19:50 schreef Phoenixx het volgende:
quote:Vanwaar die grappige geheimzinnigheid? Menslief, het gaat over een stakinkje en jullie doen alsof de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat.
Op donderdag 18 september 2003 17:46 schreef iteejer het volgende:
Het betreft hier redelijk grote namen uit de Rotterdamse haven.
Meer dan dit ga ik er niet van zeggen. Niet genoeg? Prima, sluit het dan maar
quote:Niet iedereen bezit de credits en de onafhankelijkheid om de stelregel 'informatie die je bij bedrijven waar je mee samenwerkt tegenkomt houdt je voor je' te kunnen negeren.
Op donderdag 18 september 2003 23:02 schreef Coone het volgende:
Vanwaar die grappige geheimzinnigheid? Menslief, het gaat over een stakinkje en jullie doen alsof de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat.
quote:Jij blijkbaar ook want je houdt het niet voor je. Je kan best wat meer vertellen zonder mensen te hoeven afvallen of in de problemen te komen.
Op vrijdag 19 september 2003 08:12 schreef iteejer het volgende:[..]
Niet iedereen bezit de credits en de onafhankelijkheid om de stelregel 'informatie die je bij bedrijven waar je mee samenwerkt tegenkomt houdt je voor je' te kunnen negeren.
Dat gedrag kunnen zich slechts de allerhoogste topmannen, óf de onderste laag van gewone werknemers veroorloven. Alles wat er tussenin zit niet. Kennelijk behoor je tot één van beiden dan
Tot nu toe kunnen we niet anders concluderen dan dat het om vage geruchten gaat. En erg waarschijnlijk lijkt het niet dat het om een massale staking gaat. De vakbonden hebben aangekondigd op een andere toer te gaan. Niet heel massaal, wel gerichte acties bij bedrijven. Het zou goed kunnen dat het hier om iets dergelijks gaat. Een werkonderbreking, een prikactie.
Wat ik begrijp is dat je iets hebt opgevangen van de leidinggevende kant; die zien een kleinere actie wellicht wat sneller als een bedreiging en dat wordt van de schrik dan nogal opgeklopt.
quote:Vergaat de wereld dan ofzo? Het lijkt inderdaad een stakinkje te worden. Of heb jij berichten dat de haven meer dan 5 dagen plat gaat, dan is er echt iets aan de hand namelijk.
Op vrijdag 19 september 2003 07:41 schreef yvonne het volgende:
Stakinkje?
Ah.
quote:Ik geloof toch echt dat je dit topic niet hebt gelezen...
Op vrijdag 19 september 2003 08:41 schreef Coone het volgende:
Tot nu toe kunnen we niet anders concluderen dan dat het om vage geruchten gaat. En erg waarschijnlijk lijkt het niet dat het om een massale staking gaat. De vakbonden hebben aangekondigd op een andere toer te gaan. Niet heel massaal, wel gerichte acties bij bedrijven. Het zou goed kunnen dat het hier om iets dergelijks gaat. Een werkonderbreking, een prikactie.
quote:
Op donderdag 18 september 2003 13:18 schreef Re het volgende:
03.09.2003 Dockers' actions on 9th and 29th September 2003
As part of the protest of the European dockers' unions against the draft directive of the European Community regarding the liberalisation of the port services, the so-called "port package", the Joint Trade Union Front of Belgian Seaports has decided to hold selective strike actions in the port on Tuesday, 9th September 2003. According to present messaging the actions will consist of walkouts of one to three hours in each shift.On Monday, 29th September 2003, a 24-hour general strike will be held in all Belgian Seaports. The Joint Trade Union Front will incite its members to take massively part in a demonstration in Brussels or Rotterdam.
Until then, employers and employees will stay in close contact. Possible new developments that may result from these contacts will be reported immediately.
quote:Dit heb je niet gelezen?
Op vrijdag 19 september 2003 08:41 schreef Coone het volgende:[..]
Vergaat de wereld dan ofzo? Het lijkt inderdaad een stakinkje te worden. Of heb jij berichten dat de haven meer dan 5 dagen plat gaat, dan is er echt iets aan de hand namelijk.
quote:
Op donderdag 18 september 2003 19:50 schreef Phoenixx het volgende:
Stakers in de haven zullen wellicht minder snel de publieke opinie tegen krijden dan bijvoorbeeld die staking van ziekenwagenpersoneel laatst. Heel simpel, omdat "het publiek" niet of nauwelijks direkte schade hierdoor ondervindt.De meeste mensen realiseren zich niet wat een enorme kosten erdoor ontstaan als de haven van Rotterdam een dag dicht gegooid wordt. Het is een bedrijvigheid van jewelste daar en de schepen wisselen continue van ligplaats. De "filevorming" is enorm als er één dag niet wordt gewerkt. Tientallen schepen moeten in de haven dan wel buitengaats wachten. Heb je enig idee wat het kost om een schip een dag te laten wachten?? Dan praat je echt over vele duizenden dollars per dag! En dan reken ik nog niet eens mee hoeveel het kost als produkten te laat worden afgeleverd/ingeladen.
quote:Jawel hoor - daar reageer ik juist op, onderdeel van de geruchtenstroom. En het gaat het nergens over een echt massale staking. Alleen over tijdgebonden prikacties, ook als het over 24 uur gaat is dat niet echt indrukwekkend. Stakingen zijn pas bedreigend als niemand weet wanneer ze ophouden. Nu is het vooral een beetje lastig en onhandig.
Op vrijdag 19 september 2003 08:51 schreef iteejer het volgende:[..]
Ik geloof toch echt dat je dit topic niet hebt gelezen...
[..]
quote:Jahoor, zeer overtrokken stukje. De haven overleeft echt een dagje staken wel, kom op zeg. Wat een gevoel voor drama.
Op vrijdag 19 september 2003 08:54 schreef yvonne het volgende:
Dit heb je niet gelezen?
Ze kunnen ook gewoon op de eisen van de stakers ingaan en zo de staking voorkomen, is veel goedkoper dan, als het zo ontzettend veel geld gaat kosten, dat dagje
quote:Aha, met als gevolg dat het personeel elke maand weer met een staking kan gaan dreigen om zo nog meer te verdienen.
Op vrijdag 19 september 2003 08:58 schreef Coone het volgende:[..]
Jahoor, zeer overtrokken stukje. De haven overleeft echt een dagje staken wel, kom op zeg. Wat een gevoel voor drama.
Ze kunnen ook gewoon op de eisen van de stakers ingaan en zo de staking voorkomen, is veel goedkoper dan, als het zo ontzettend veel geld gaat kosten, dat dagje
quote:Voertaal in de rotterdamse havens is engels.
Op vrijdag 19 september 2003 08:59 schreef SunChaser het volgende:
Waarom is dat openingsbericht eik in het Engels als er gestaak gaat worden in Nederlandstalige havens?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |