abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 18 september 2003 @ 13:37:44 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_13261541
quote:
Op donderdag 18 september 2003 13:35 schreef Re het volgende:

[..]

bron
bij mijn weten niets gebeurd op de 9de

thnx

maar goed, ik denk dat dit eerder zo'n waarschuwing is die je kunt vergelijken met die Amerikaanse terreurdreigingen.

Storm in een glas water, ik zie het nog niet zo heel gauw gebeuren ... maar we merken het wel volgende week maandag

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_13262453
De AEL gaat de zending van oorlogsmaterieel naar Irak platleggen !

Beetje laat alleen.

pi_13262470
quote:
Op donderdag 18 september 2003 12:17 schreef robh het volgende:
Eindelijk gaat het gebeuren? Rotterdam en Antwerpen plat?

Dit zal uiteraard een fiasco zijn voor de Nederlandse en Belgische economie..

Je klinkt bijna blij.
Satan Stole My Teddybear
pi_13268756
De 29e is een brede internationale havenstaking gepland.
In Nederland wil men het combineren met een protest tegen het regerings-beleid, oa op het punt van pensioenen.

Bron: Ik.

Ik was vanmorgen op een kantoor aldaar, had er een bespreking. Daar kreeg ik het te horen, in de vorm van de ene directie die de andere waarschuwde.
Het betreft hier redelijk grote namen uit de Rotterdamse haven.
Meer dan dit ga ik er niet van zeggen. Niet genoeg? Prima, sluit het dan maar

pi_13268978
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan stakers, vooral als ze gaan staken om hun eigen portemonnee weer wat voller te krijgen (=99% dus).

Ik hoop dat het net zo gaat als in Duitsland vd zomer: die staking werd zooo slecht ontvangen door de bevolking... die werd woedend dat men het in het egoistische hoofd haalde te gaan staken voor 2% meer terwijl de Duitse economie het zeer zwaar had. Die staking werd dan ook voortijdig afgebroken wegens een publieke opinie die tegen was.

[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13269039
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:58 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
Ik heb een verschrikkelijke hekel aan stakers, vooral als ze gaan staken om hun eigen portemonnee weer wat voller te krijgen (=99% dus).

Ik hoop dat het net zo gaat als in Duitsland vd zomer: die staking werd zooo slecht ontvangen door de bevolking... die werd woedend dat men het in het egoistische hoofd haalde te gaan staken voor 2% meer terwijl de Duitse economie het zeer zwaar had. Die staking werd dan ook voortijdig afgebroken wegens een publieke opinie die tegen was.

Ik denk dat de stakers in deze wel de publieke opinie achter zich hebben, omdat ze namelijk staken voor iets dat elke nederlander aangaat.

Hoewel ik deze staking wat aburd vind, wat kan een werkgever doen aan de plannen van het kabinet..

pi_13269056
quote:
Op donderdag 18 september 2003 18:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik denk dat de stakers in deze wel de publieke opinie achter zich hebben, omdat ze namelijk staken voor iets dat elke nederlander aangaat.¨

Maar waar dus niet elke NL het mee eens is.
quote:
Hoewel ik deze staking wat aburd vind, wat kan een werkgever doen aan de plannen van het kabinet..
Zo ver denken stakers niet. Die hebben lekker doorbetaald vrij.
[b]Op donderdag 25 september 2003 00:13 schreef beertje_ het volgende:[/b][br]Of het valt me pas de laatste weken op of het was altijd al zo, gelly je bent een nerd die ik nog nooit wat interessants heb horen zeggen.
pi_13270110
ff aan m'n pa doorgeven, een dagje staken vind ie vast wel gezellig. Zo leuk is het werken in de haven niet.
From the start Most every heart That's ever broken Was because There always was A man to blame....
pi_13270205
quote:
Op donderdag 18 september 2003 18:48 schreef Zsa het volgende:
ff aan m'n pa doorgeven, een dagje staken vind ie vast wel gezellig. Zo leuk is het werken in de haven niet.
Ah kijk mensen. Een bevestiging.
  donderdag 18 september 2003 @ 19:50:56 #35
15069 Phoenixx
Handle with care
pi_13271657
Stakers in de haven zullen wellicht minder snel de publieke opinie tegen krijden dan bijvoorbeeld die staking van ziekenwagenpersoneel laatst. Heel simpel, omdat "het publiek" niet of nauwelijks direkte schade hierdoor ondervindt.

De meeste mensen realiseren zich niet wat een enorme kosten erdoor ontstaan als de haven van Rotterdam een dag dicht gegooid wordt. Het is een bedrijvigheid van jewelste daar en de schepen wisselen continue van ligplaats. De "filevorming" is enorm als er één dag niet wordt gewerkt. Tientallen schepen moeten in de haven dan wel buitengaats wachten. Heb je enig idee wat het kost om een schip een dag te laten wachten?? Dan praat je echt over vele duizenden dollars per dag! En dan reken ik nog niet eens mee hoeveel het kost als produkten te laat worden afgeleverd/ingeladen.

Ik ben een tegenstander van stakingen - in welke sector dan ook.

The toes you step on today might be connected to the ass you’re going to kiss tomorrow...
  Forum Admin donderdag 18 september 2003 @ 22:37:26 #36
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_13276257
quote:
Op donderdag 18 september 2003 19:50 schreef Phoenixx het volgende:

Met de rest van je stukje was ik het ook eens maar hier sluit ik me echt bij aan. Het was een nuttig pressiemiddel in vergane tijden toen werknemers het nog echt slecht hadden.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_13276939
quote:
En wat is je motivatie daarvoor behalve dat het wat geld kost? Het is een van de weinige middelen die arbeiders hebben om hun stem te laten horen. Zeker nu de vakbonden door dit kabinet buiten spel zijn gezet.
pi_13276999
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:46 schreef iteejer het volgende:
Het betreft hier redelijk grote namen uit de Rotterdamse haven.
Meer dan dit ga ik er niet van zeggen. Niet genoeg? Prima, sluit het dan maar
Vanwaar die grappige geheimzinnigheid? Menslief, het gaat over een stakinkje en jullie doen alsof de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat.
  Admin vrijdag 19 september 2003 @ 07:41:52 #39
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13280786
Stakinkje?
Ah.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_13280918
quote:
Op donderdag 18 september 2003 23:02 schreef Coone het volgende:
Vanwaar die grappige geheimzinnigheid? Menslief, het gaat over een stakinkje en jullie doen alsof de Derde Wereldoorlog op uitbreken staat.
Niet iedereen bezit de credits en de onafhankelijkheid om de stelregel 'informatie die je bij bedrijven waar je mee samenwerkt tegenkomt houdt je voor je' te kunnen negeren.
Dat gedrag kunnen zich slechts de allerhoogste topmannen, óf de onderste laag van gewone werknemers veroorloven. Alles wat er tussenin zit niet. Kennelijk behoor je tot één van beiden dan
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:20:15 #41
6126 Wilgje
Vol vertrouwen
pi_13280982
Denk je dat staken nou echt zal helpen dan?
Treat everyone with politeness, even those who are rude to you - not because they are nice, but because you are.
pi_13281191
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:12 schreef iteejer het volgende:

[..]

Niet iedereen bezit de credits en de onafhankelijkheid om de stelregel 'informatie die je bij bedrijven waar je mee samenwerkt tegenkomt houdt je voor je' te kunnen negeren.
Dat gedrag kunnen zich slechts de allerhoogste topmannen, óf de onderste laag van gewone werknemers veroorloven. Alles wat er tussenin zit niet. Kennelijk behoor je tot één van beiden dan

Jij blijkbaar ook want je houdt het niet voor je. Je kan best wat meer vertellen zonder mensen te hoeven afvallen of in de problemen te komen.

Tot nu toe kunnen we niet anders concluderen dan dat het om vage geruchten gaat. En erg waarschijnlijk lijkt het niet dat het om een massale staking gaat. De vakbonden hebben aangekondigd op een andere toer te gaan. Niet heel massaal, wel gerichte acties bij bedrijven. Het zou goed kunnen dat het hier om iets dergelijks gaat. Een werkonderbreking, een prikactie.

Wat ik begrijp is dat je iets hebt opgevangen van de leidinggevende kant; die zien een kleinere actie wellicht wat sneller als een bedreiging en dat wordt van de schrik dan nogal opgeklopt.

quote:
Op vrijdag 19 september 2003 07:41 schreef yvonne het volgende:
Stakinkje?
Ah.
Vergaat de wereld dan ofzo? Het lijkt inderdaad een stakinkje te worden. Of heb jij berichten dat de haven meer dan 5 dagen plat gaat, dan is er echt iets aan de hand namelijk.
pi_13281327
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:41 schreef Coone het volgende:
Tot nu toe kunnen we niet anders concluderen dan dat het om vage geruchten gaat. En erg waarschijnlijk lijkt het niet dat het om een massale staking gaat. De vakbonden hebben aangekondigd op een andere toer te gaan. Niet heel massaal, wel gerichte acties bij bedrijven. Het zou goed kunnen dat het hier om iets dergelijks gaat. Een werkonderbreking, een prikactie.
Ik geloof toch echt dat je dit topic niet hebt gelezen...
quote:
Op donderdag 18 september 2003 13:18 schreef Re het volgende:
03.09.2003 Dockers' actions on 9th and 29th September 2003
As part of the protest of the European dockers' unions against the draft directive of the European Community regarding the liberalisation of the port services, the so-called "port package", the Joint Trade Union Front of Belgian Seaports has decided to hold selective strike actions in the port on Tuesday, 9th September 2003. According to present messaging the actions will consist of walkouts of one to three hours in each shift.

On Monday, 29th September 2003, a 24-hour general strike will be held in all Belgian Seaports. The Joint Trade Union Front will incite its members to take massively part in a demonstration in Brussels or Rotterdam.

Until then, employers and employees will stay in close contact. Possible new developments that may result from these contacts will be reported immediately.

Admin vrijdag 19 september 2003 @ 08:54:32 #44
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13281351
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:41 schreef Coone het volgende:

[..]

Vergaat de wereld dan ofzo? Het lijkt inderdaad een stakinkje te worden. Of heb jij berichten dat de haven meer dan 5 dagen plat gaat, dan is er echt iets aan de hand namelijk.

Dit heb je niet gelezen?
quote:
Stakers in de haven zullen wellicht minder snel de publieke opinie tegen krijden dan bijvoorbeeld die staking van ziekenwagenpersoneel laatst. Heel simpel, omdat "het publiek" niet of nauwelijks direkte schade hierdoor ondervindt.

De meeste mensen realiseren zich niet wat een enorme kosten erdoor ontstaan als de haven van Rotterdam een dag dicht gegooid wordt. Het is een bedrijvigheid van jewelste daar en de schepen wisselen continue van ligplaats. De "filevorming" is enorm als er één dag niet wordt gewerkt. Tientallen schepen moeten in de haven dan wel buitengaats wachten. Heb je enig idee wat het kost om een schip een dag te laten wachten?? Dan praat je echt over vele duizenden dollars per dag! En dan reken ik nog niet eens mee hoeveel het kost als produkten te laat worden afgeleverd/ingeladen.

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_13281382
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:51 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ik geloof toch echt dat je dit topic niet hebt gelezen...
[..]

Jawel hoor - daar reageer ik juist op, onderdeel van de geruchtenstroom. En het gaat het nergens over een echt massale staking. Alleen over tijdgebonden prikacties, ook als het over 24 uur gaat is dat niet echt indrukwekkend. Stakingen zijn pas bedreigend als niemand weet wanneer ze ophouden. Nu is het vooral een beetje lastig en onhandig.
  vrijdag 19 september 2003 @ 08:57:38 #46
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_13281395
Mensen weet niet hoe goed ze het hebben in Nederland. En krijgen ze hun zin niet dan gaan ze als een stel kleine kinderen dwars lopen doen.
pi_13281400
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:54 schreef yvonne het volgende:
Dit heb je niet gelezen?
Jahoor, zeer overtrokken stukje. De haven overleeft echt een dagje staken wel, kom op zeg. Wat een gevoel voor drama.

Ze kunnen ook gewoon op de eisen van de stakers ingaan en zo de staking voorkomen, is veel goedkoper dan, als het zo ontzettend veel geld gaat kosten, dat dagje

vrijdag 19 september 2003 @ 08:59:48 #48
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_13281416
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:58 schreef Coone het volgende:

[..]

Jahoor, zeer overtrokken stukje. De haven overleeft echt een dagje staken wel, kom op zeg. Wat een gevoel voor drama.

Ze kunnen ook gewoon op de eisen van de stakers ingaan en zo de staking voorkomen, is veel goedkoper dan, als het zo ontzettend veel geld gaat kosten, dat dagje

Aha, met als gevolg dat het personeel elke maand weer met een staking kan gaan dreigen om zo nog meer te verdienen.
  Redactie Frontpage vrijdag 19 september 2003 @ 08:59:55 #49
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_13281419
Waarom is dat openingsbericht eik in het Engels als er gestaak gaat worden in Nederlandstalige havens?
  Admin vrijdag 19 september 2003 @ 09:00:52 #50
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_13281430
quote:
Op vrijdag 19 september 2003 08:59 schreef SunChaser het volgende:
Waarom is dat openingsbericht eik in het Engels als er gestaak gaat worden in Nederlandstalige havens?
Voertaal in de rotterdamse havens is engels.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')