quote:bron
DEVENTER - Een 3-jarige peuter is dinsdagmiddag in Deventer met de auto van zijn moeder een winkel binnen gereden. Volgens de politie ontstond er grote ravage in de winkel en is de schade aanzienlijk.Terwijl de moeder met de peuter aan het winkelen was, wist het ventje de sleutels van de auto in handen te krijgen. Hij startte de auto die nog in de versnelling stond en reed vervolgens door de etalageruit van een kledingzaak. De in de winkel aanwezige klanten wisten de auto te ontwijken. Niemand raakte gewond, aldus de politie.
Arm kind, zal wel aardig geschrokken zijn .
quote:Hoezo? Was er een grindbak in de buurt dan?
Op woensdag 17 september 2003 13:37 schreef Posdnous het volgende:
De nieuwe Jos is al opgestaan.
quote:Hij maakt enorme progressie. De driewieler overgeslagen en gelijk de vierwieler getest.
Op woensdag 17 september 2003 13:37 schreef Posdnous het volgende:
De nieuwe Jos is al opgestaan.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:38 schreef SunChaser het volgende:
Wat een onzinverhaal. Als de auto in de versnelling staat en de koppeling wordt niet ingedrukt tijdens het starten slaat de motor weer af.
Slaat nergens op.
quote:ik wou hetzelfde zeggen
Wat een onzinverhaal. Als de auto in de versnelling staat en de koppeling wordt niet ingedrukt tijdens het starten slaat de motor weer af.
quote:Dunkt me dat moedertje lief het niet vergoed krijgt
Op woensdag 17 september 2003 13:37 schreef Burner2000 het volgende:
Jong geleerd is oud gedaan. Maar ja zou de verzekering er ook zo over denken?
quote:Als het een automaat is hoeft dat toch niet het geval te zijn?
quote:O ik zal eens aan de mensen in die winkel vragen of ze goed hebben gekeken of het echt wel waar is
quote:Kan een automaat zijn. (Bellerophon was net voor mij.)
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 17-09-2003 13:44]
quote:onzin, als je de sleutel opdraait en je houd hem omgedraait dan blijft de startmotor gewoon draaien en hobbelt die auto iedere keer een stuk vooruit.
quote:Automaat?
Leuk hè, die winkelende mama's die hun kroost alleen in de auto laten
quote:De auto reed een etalage binnen en voorbijganger wisten de auto te ontwijken, was geen hobbelen dus. En een 3-jarige kleuter zal echt niet al voorthobbelend de contactsleutel omgedraaid houden.
Op woensdag 17 september 2003 13:41 schreef vosss het volgende:[..]
onzin, als je de sleutel opdraait en je houd hem omgedraait dan blijft de startmotor gewoon draaien en hobbelt die auto iedere keer een stuk vooruit.
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:42 schreef vosss het volgende:
Ow, ik wil bij deze even melden dat SunChaser geen verstand van auto's heeft
quote:Mama zat achter het stuur en schuift de schuld af op kotertje.
Op woensdag 17 september 2003 13:43 schreef SunChaser het volgende:[..]
De auto reed een etalage binnen en voorbijganger wisten de auto te ontwijken, was geen hobbelen dus. En een 3-jarige kleuter zal echt niet al voorthobbelend de contactsleutel omgedraaid houden.
quote:*bevestigt
Op woensdag 17 september 2003 13:42 schreef vosss het volgende:
Ow, ik wil bij deze even melden dat SunChaser geen verstand van auto's heeft
als je een wagen in versnelling start zonder de koppeling in te duwen, kan die wagen dus écht wel een heftige "sprong" voor/achterwaarts maken ...
wat een muts trouwens...
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 17-09-2003 13:46]
quote:en daarom wil ik geen kinderen!
Op woensdag 17 september 2003 13:45 schreef milagro het volgende:[..]
Mama zat achter het stuur en schuift de schuld af op kotertje.
Was altijd al een pestkind
quote:ik bedoel maar, en als de sleutel omgedraait BLIJFT dan zijn het flinke sprongen die een auto kan maken, kat in het nauw effect zegmaar
Op woensdag 17 september 2003 13:45 schreef realist_ik het volgende:[..]
*bevestigt
als je een wagen in versnelling start zonder de koppeling in te duwen, kan die wagen dus écht wel een heftige "sprong" voor/achterwaarts maken ...
quote:Wat heb jij dan voor een kut-auto?
quote:beter dan dat ze er 3 uur later achter komt dat ze dr kind vergeten was en dat het kind inmiddels van de hitte is omgekomen
Op woensdag 17 september 2003 13:41 schreef milagro het volgende:[..]
Automaat?
Leuk hè, die winkelende mama's die hun kroost alleen in de auto laten
quote:Ja, maar niet een paar meter, wat hier volgens het bericht het geval was.
Op woensdag 17 september 2003 13:45 schreef realist_ik het volgende:[..]
*bevestigt
wat een muts trouwens...
quote:een virtuele, duh...
Op woensdag 17 september 2003 13:47 schreef U-lerZzZ het volgende:[..]
Wat heb jij dan voor een kut-auto?
.
SimCar v1.0 Dutch Edition
quote:De sleutel blijft niet omgedraaid.
Op woensdag 17 september 2003 13:47 schreef vosss het volgende:[..]
ik bedoel maar, en als de sleutel omgedraait BLIJFT dan zijn het flinke sprongen die een auto kan maken,
quote:
Op woensdag 17 september 2003 13:49 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja, maar niet een paar meter, wat hier volgens het bericht het geval was.
wat ik uit dat bericht opmaak, is dat de wagen voor de winkel geparkeerd stond ... je weet wel, met de neus bijna tegen de etalage...
sleutel omdraaien, vooruit ... door raam, mensen achter raam springen opzij...
zoiets.
quote:speculaties ende gissingen.
Op woensdag 17 september 2003 13:52 schreef SunChaser het volgende:
Dan is dat de etalage binnenrijden flink overdreven, er zal hooguit een ruit zijn gesneuveld.
quote:Hangt er vanaf wat er achter de raam stond. Als ze pech hebben stonden daar duure porseleine spullen.
Op woensdag 17 september 2003 13:52 schreef SunChaser het volgende:
Dan is dat de etalage binnenrijden flink overdreven, er zal hooguit een ruit zijn gesneuveld.
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 17-09-2003 16:02]
quote:of een andere 3-jarige
Op woensdag 17 september 2003 16:01 schreef Burner2000 het volgende:[..]
Hangt er vanaf wat er achter de raam stond. Als ze pech hebben stonden daar duure porseleine spullen.
Automaat kan het trouwens niet geweest zijn, die krijg je namelijk niet "uit" als hij niet in de parkeerstand staat.
quote:Het is wel echt gebeurd. Stond een foto van in de krant.
Op woensdag 17 september 2003 16:06 schreef Nyles het volgende:
beetje onzin verhaal idd, ok, als het een versnellings bak is moet de auto een flinke sprong hebben gemaakt.Automaat kan het trouwens niet geweest zijn, die krijg je namelijk niet "uit" als hij niet in de parkeerstand staat.
En ik denk niet dat ze speciaal voor een onzinverhaal een auto door een winkelruit rijden.
quote:In welke krant??
Op woensdag 17 september 2003 22:08 schreef hond_in_de_goot het volgende:[..]
Het is wel echt gebeurd. Stond een foto van in de krant.
En ik denk niet dat ze speciaal voor een onzinverhaal een auto door een winkelruit rijden.
En hij staat ook vast wel in het Overijssels Dagblad.
quote:bron
Een doffe klap en die auto kwam zo op me af
17 SEPTEMBER 2003 - DEVENTER - De Deventer familie Kusters vergeet Prinsjesdag 2003 nooit weer. Die gaat de analen in als de dag waarop zoon Thijs van drie de voorpui van de Wibra in Colmschate aan diggelen reed.Gelukkig raakte niemand gewond, maar de consternatie was groot. Een dag eerder was de folder van de kleding- en koopjeswinkel uitgekomen waardoor het extra druk was in de zaak. Ik hoorde een doffe klap en zag die auto recht op me af komen. Ik ben achter de kassa weggerend en gilde Ien, Ien, waar ben je!, zei caissière Janny Nap.
Ien is Ineke Korterink, plaatsvervangend filiaalleidster. Die zegt: Het was een complete chaos. Ik zag ergens voor de auto uit nog een klein kindje lopen, maar gelukkig is alles nog goed afgelopen. Ik belde 112 maar toen ze vroegen wie ik moest hebben, wist ik het niet. Doe maar een ambulance en de politie, zei ik maar.
Ook klanten begonnen te gillen en lieten hun winkelmandjes in de steek. Inmiddels was de auto echter al tegen een met spiegels beplakte steunpilaar tot stilstand gekomen en kroop er een totaal ontdaan jongetje uit.
Dit alles gebeurde even na elven. Een uurtje later, terwijl de zwaar gehavende wagen wordt afgevoerd, staat Ivy Kusters buiten te bellen. Oma Elly draagt de blonde coureur op de arm en twee toegesnelde opas lopen bezorgd rond. Ze zijn allemaal hevig ontdaan. Ivy: Thijs was helemaal aan het shaken toen ik erbij kwam. Die is net als wij ook verschrikkelijk geschrokken.
Toch kan Ivy nog redelijk rustig haar verhaal doen. Ik was hiernaast, bij Buitink. Ik denk dat de autosleutels op de toonbank lagen. Ik zag hem ermee naar buiten lopen en riep hem terug. Dat deed hij niet, hij maakte de auto open en ging achterin zitten. Ik dacht: Dat gaat wel goed. Ik moest mijn tas nog pakken en mijn dochter was ook nog hiernaast. Toen ik naar buiten liep, zag ik mijn auto bij de Wibra binnen rijden. Ik dacht: dat kán toch niet waar zijn, dat is mijn auto niet. Bestaat niet.
Dus wel. Maar hoe het nou precies heeft kunnen gebeuren? De auto stond op de parkeerplaats pal voor de winkel. Een klein jongetje ziet kennelijk kans de benzineauto te starten, die in de eerste versnelling stond, met zijn korte beentjes de koppeling te laten opkomen en gas te geven, een hoge stoep te nemen en, langzaam maar afschuwelijk zeker, de volle breedte van het trottoir te overbruggen, de aluminium pui aan barrels te rijden en het gas erop? te houden tot de pilaar die zeker een meter of zeven de winkel in staat.
Ivy Kusters heeft geen idee. Oma Elly vertelt later dat de jongen evenals zijn vierjarige broertje, alles van autos weet.
Ineke Korterink inspecteurt intussen een beetje sip de gevolgen van het bizarre ongeluk. Gekleurde knuffels, spelletjes en plastic boeketten liggen verspreid tussen de scherven. De rayonmanager loopt rond om de schade op te nemen. Gaat de Wibra straks weer open? Nee, morgen pas. Ik hoop dat de klanten hun mandjes terugvinden.
quote:Heb je geen humor ofzo?
Op woensdag 17 september 2003 22:27 schreef Topper_Harley het volgende:
Wel hylarisch die Jos Verstappen grappen..
Stakkers....
quote:was een stunt van canal+
Op woensdag 17 september 2003 22:08 schreef hond_in_de_goot het volgende:[..]
Het is wel echt gebeurd. Stond een foto van in de krant.
en dat was geen automaat....
Hm.. 3 jaar..
Ik neem aan dat er maar 1 sleutel aan de bos zat i.e. de autosleutel, anders wordt het wel heel ongeloofwaardig.
Tip voor de formule1 2016 :Thijs Kusters!!!!
quote:Yeah right! En dat valt de moeder niet op? En hoe weet dat kind al hoe het een auto moet starten?
Op donderdag 18 september 2003 14:38 schreef milagro het volgende:
Dat kind zat dus niet in de auto in eerste instatie, maar heeft de sleutels van de toonbank gegrist, is naar buiten gelopen, de autop opengemaakt, auto gestart, koppeling bediend en auto in de winkel geparkeerd..Hm.. 3 jaar..
quote:Mijn diesel slaat ook af
Op donderdag 18 september 2003 14:44 schreef Aventura het volgende:
Het gaat hier wel om een dieselauto.
quote:dan probeer het nogmaar eens en start en houdt de sleutel vast zoals ik eerder al zei, dan starten sommige auto's gewoon wel en andere blijven vooruit hobbelen zegmaar, dat hobbelen doen ze allemaal, dus misschien dattie hobbelend naar binnen is komen tetteren, weet jij veel
Op donderdag 18 september 2003 15:40 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mijn diesel slaat ook af
quote:Jij kan ook lezen zeg
Op donderdag 18 september 2003 15:37 schreef SEMTEX het volgende:
Wie laat er zoiezo z'n sleutels EN kind in de auto? Iemand kan dan zo met jouw kind en je auto wegrijden. Die moeder is gewoon dom geweest.
Oh trouwens, dat de motor af slaat als je de koppeling niet ingedrukt houdt, dat is met moderne auto's zo heb ik gehoord. Ik kan het wel mis hebben, aangezien ik nooit heb gereden.
quote:Is dat zo, was het wel een dieselauto?
Op donderdag 18 september 2003 14:44 schreef Aventura het volgende:
Vreemd dat mensen zeggen dat dit niet kan, sterker nog ik druk altijd de koppling in voordat ik wegrijd, om juist te voorkomen dat ik eventueel wegschiet bij het wegrijden, mocht te auto niet in zijn vrij staan. Zo is me dat altijd verteld. Het gaat hier wel om een dieselauto.
Het is ook niet zo dat de sleutel al in het contact zat...
Dat kind is de winkel uitgelopen met mama's sleutels, heeft de auto opengemaakt (niet op slot dus neem ik aan? of wist hij ook daar de juiste sleutel te kiezen?), heeft wederom de juiste sleutel (of zat er maar 1 aan de bos?) in het contact gestoken, auto gestart en toen de auto in de zaak 'geparkeerd'.
Dat alles bij elkaar klinkt heel vreemd.
quote:Ik druk altijd eerst op de 1e thread en dan reageer ik meteen als ik iets boeiends zie. Later kwam dus dat ongeloofwaardige verhaal dat de peuter zelf de sleutels had gegrepen.
Op donderdag 18 september 2003 16:41 schreef Ruzbeh het volgende:[..]
Jij kan ook lezen zeg
quote:Inderdaad, er klopt iets niet. Maak mij niet wijs dat zo'n uk van 3 turven hoog uberhaupt bij de toonbank kan om de sleutels te pakken, dan ongezien (nee valt niet op hoor) naar de auto loopt, het portier opent (lijkt me ook geen sinecure voor een uk met kleine handjes, en wederom, nee valt niet op hoor!), instapt, de sleutel (inderdaad, precies de goeie) in het contact steekt (sinds wanneer weten peuters waar het contactslot zit, en sinds wanneer dat als je de sleutel erin prikt en ook nog omdraait, dan de auto start??). En ondanks dat, zoals ik beweer, een auto wel kan wegrijden zonder de koppeling in te drukken - als ie nog in de eerste versnelling staat - dan nog niet met zo een kracht dat je er een muur mee kan inbeuken. Maar, hoe kan een koter met zulke korte pootjes nou gassen? Bizar.
Op vrijdag 19 september 2003 01:10 schreef milagro het volgende:[..]
Is dat zo, was het wel een dieselauto?
Het is ook niet zo dat de sleutel al in het contact zat...
Dat kind is de winkel uitgelopen met mama's sleutels, heeft de auto opengemaakt (niet op slot dus neem ik aan? of wist hij ook daar de juiste sleutel te kiezen?), heeft wederom de juiste sleutel (of zat er maar 1 aan de bos?) in het contact gestoken, auto gestart en toen de auto in de zaak 'geparkeerd'.
Dat alles bij elkaar klinkt heel vreemd.
quote:Hoe verklaar je de foto dan??
Op donderdag 18 september 2003 16:00 schreef Bigsmile het volgende:
Ik geloof dit hele verhaal niet.
Broodje aap verhaal noemen ze dat.
quote:publiciteitsstunt van canal+ ivm de start van een nieuwe reeks à la "Blik op de weg" ...
Op vrijdag 19 september 2003 01:54 schreef schatje het volgende:[..]
Hoe verklaar je de foto dan??
Dat gaat natuurlijk gewoon betaald worden van onze belastingcenten.
quote:zonde van de auto
Op woensdag 17 september 2003 13:35 schreef schatje het volgende:[..]
Arm kind, zal wel aardig geschrokken zijn
.
*Kluupkluup woont zelf 200 meter van dat winkelcentrum af in Colmschate-City
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 00:54 schreef Kluupkluup het volgende:
Beetje erg laat reageren op dit topic..
Maar ik kan het bevestigen!
Dat kind is met de auto onze plaatselijke Wibra in gereden..
Heb zelf de puinhoop gezien en er alles over gelezen..*Kluupkluup woont zelf 200 meter van dat winkelcentrum af in Colmschate-City
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |