quote:Misschien noemen sommige vrouwen dit "bi-curious"?
Hetero mannen raken seksueel opgewonden van vrouwen. Homo mannen van mannen. Voor vrouwen is het een stuk ingewikkelder blijkt uit onderzoek van de Northwestern University in Amerika.
De onderzoekers maten de lichamelijke en psychologische opwinding van de proefpersonen, terwijl ze naar homoseksuele filmscenes keken. Heteroseksuele vrouwen bleken niet alleen warm te lopen voor mannen, maar ook voor vrouwen. Ook lesbische vrouwen raakten opgewonden van vrouwen en mannen.
Psychologe Ellen Laan: 'Vrouwlijke seksualiteit is flexibel, maar dat betekent niet dat alle vrouwen in principe biseksueel zijn.' Bij vrouwen is lichamelijke opwinding meer losgekoppeld van hun gedrag.
De vraag rijst waarom vrouwen dan opgewonden raken van beide seksen?
Volgens Meredith Chivers, een van de Amerikaanse onderzoeksters, was het in de loop van de evolutie wellicht voordelig als vrouwen in staat waren om seksuele contacten aan te knopen met andere vrouwen. Chivers: 'Als we bij apen kijken, zien we dat seksueel contact met een dominante vrouwlijke aap de status van een wijfje kan vergroten'
Bron: Psychologie Magazine, die het o.a. hier vandaan heeft.
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de meningen/ervaringen van de vrouwlijke Fok!ers...klopt dit of is het onzin? (in hun opinie)
-edit- syntax foutje...tsss... ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Shark.Bait op 16-09-2003 22:31]
maar ook:
- eerder samen (intiem)dansen
- eerder met elkaar tongzoenen,
daarom denk ik ook dat bijna alle dames "bi-curious" zijn.
quote:ik denk zelf dat dit meer te maken heeft met avontuur en spanning, voor de "lol" grappig enz.
Op dinsdag 16 september 2003 22:26 schreef ondeugend het volgende:
Misschien kijken wij vrouwen meer naar de persoon zelf ?
quote:of het nou m/v is?
Op dinsdag 16 september 2003 22:26 schreef ondeugend het volgende:
Misschien kijken wij vrouwen meer naar de persoon zelf ?
hoge waarheidsgraad dit onderzoek
Ik ben wel geen vrouw, maar ik kan als man zeggen dat ik van beide sekse opgewonden kan raken zowel lichamelijk als geestelijk.
Ik moet hierbij wel zeggen dat het makkelijker gaat bij vrouwen dan bij mannen.Ten eerst omdat ik gewoon hou van een mooi vrouwelijk lichaam. En als tweede omdat ik weet dat als ik dit zeg of doe waarschijnlijk ga uitgemaakt worden voor homo etc etc. je weet wel.
Dat houd me wel een beetje tegen om dit te doen .
Wat ik om me heen zie is dat het bi zijn of het vertonen van bi trekjes bij en vrouwen momenteel heel hot is (zou bijna zeggen in de mode), waardoor het dus sociaal gezien laagdrempeliger word voor vrouwen om hier mee te experimenteren en hun sexualiteit te ontdekken, en dus makkelijker om een flexibelere houding aan te nemen.
Maar waarom mag meisje X wel bi zijn of zo handelen en is dat lekker en leuk en als man X dat doet dan is het goor.
Ik denk dus dat sociaal gezien, het beter is geaccepteerd dat vrouwen bi zijn, waardoor het makkelijker is voor vrouwen om hiervoor uittekomen en ernaar te handelen. Als een man dit zou doen dan word het zowel door mannen als vrouwen afgekeurd.
Ik denk dat mannen en vrouwen dus in het algemeen liever 2 vrouwen zien zoenen dan 2 mannen die zoenen. Snap er niks van als die gasten lekker bezig zijn .... hmmm.... waarom niet ?
quote:Wat een lame verklaring!
Volgens Meredith Chivers, een van de Amerikaanse onderzoeksters, was het in de loop van de evolutie wellicht voordelig als vrouwen in staat waren om seksuele contacten aan te knopen met andere vrouwen. Chivers: 'Als we bij apen kijken, zien we dat seksueel contact met een dominante vrouwlijke aap de status van een wijfje kan vergroten'
quote:flauw, ga weg
Op woensdag 17 september 2003 03:32 schreef SnapZ het volgende:
Alle vrouwen zijn apen :p
quote:Misschien wel. Waarom vind je dat? En waarom zou het misschien wel kloppen?
Op woensdag 17 september 2003 00:07 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een lame verklaring!.
quote:Hoewel ik ervan ben overtuigd er ook heterovrouwen zijn die absoluut niets voelen voor andere vrouwen, denk ik dat de meeste heterovrouwen wel nieuwsgierig zijn naar het hetzelfde geslacht. Mijn ervaring als bisexueel is dat als ik vrouwen benader en mijn geaardheid kenbaar maak bij een heterovrouw is dat bijna alle vrouwen het toch wel spannend vinden. Ook al claimen ze 200% hetero te zijn. Ze geven dan toe dat ze erg nieuwsgierig zijn en 'het' ooit wel eens zouden willen ervaren met een vrouw. Ook Lesbiennes in mijn vriendenkring hebben interesse in de man. Voelen zich gecharmeerd van een mooie man en kijken graag naar 'strakke kontjes' en stralende ogen.
Op dinsdag 16 september 2003 21:59 schreef Shark.Bait het volgende:
Uit onderzoek
[..]Misschien noemen sommige vrouwen dit "bi-curious"?
Ik ben eigenlijk benieuwd naar de meningen/ervaringen van de vrouwlijke Fok!ers...klopt dit of is het onzin? (in hun opinie)
-edit- syntax foutje...tsss...
Dus ja, ik denk dat het eerste gedeelte zeker klopt. Dat vrouwen over het algemeen van nature naar beide sexen trekt. Dat het zou zijn om de dominante status te verhogen zou een goede verklaring kunnen zijn, maar ik denk dat het sociale aspect ook zijn invloed heeft. Veel bi-curious vrouwen voelen zich nml. helemaal niet aangetrokken tot vrouwen, maar vinden de aandacht fijn die ze krijgen van mannen. We weten allemaal hoe mannen publiekelijk kunnen reageren als ze twee liefkozende vrouwen zien ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Ravenous op 17-09-2003 09:56]
quote:helemaal met je eens
Op dinsdag 16 september 2003 22:22 schreef GC het volgende:
dames gaan in het algemeen makelijker met elkaar om, denk dan aan:
-hand in hand lopen in de stad
-zoenen als ze elkaar tegen komenmaar ook:
- eerder samen (intiem)dansen
- eerder met elkaar tongzoenen,daarom denk ik ook dat bijna alle dames "bi-curious" zijn.
Het lijkt me in het kader van het onderzoek inderdaad wel erg interessant om uit te zoeken hoe sterk de maatschappelijke acceptatie van de verschillende vormen van sex een invloed uitoefenen op wat een persoon, man of vrouw, seksueel opwindend vindt. Het zou me niet verbazen als die invloed groter is dan menigeen denkt.quote:Op woensdag 6 juli 2005 14:40 schreef chemhyp het volgende:
Ik zag niet al te lang geleden een documentaire op Discovery waarin gesuggereerd werd dat in het oude Griekenland heel anders tegen de gedachten van homosex met mannen werd gekeken.
In het Griekenland van voor het jaar 0 werd sex tussen mannen gezien als van hoger niveau dan sex tussen man en vrouw. Vrouw-vrouw was helemaal taboe.
Met de opkomst van de Christelijke kerk is dit erg verandert. Niet dat die iets tegen homosex hadden (oorspronkelijk) maar omdat ze hun macht wilden uitbreiden.
Als resultaat hiervan is de publieke opinie nogal omgedraaid.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |