abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 september 2003 @ 20:01:08 #151
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13244580
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

72% belasting heffen op een inkomen. Dus 72 centen van een euro gaan weer je portomonnee uit. Dat leidt dus juist tot nog hogere inkomenseisen om toch nog netto wat er aan over te houden. Veel verstand van geld die Femke. No Thanks!

Ten eerste: je snapt zo te lezen niet veel van belastingheffingen en ten tweede is een topheffing van 72% op inkomens boven een bepaalde hoogte geen Groenlinks idee.
  woensdag 17 september 2003 @ 20:06:01 #152
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_13244724
quote:
Op woensdag 17 september 2003 17:31 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Wel genoten toen Bos werd weggelachen door de kamer deze morgen.

Tja en waarom nou precies? Het kabinet moet wel erg wanhopig zijn om de PvdA op zoiets (proberen) aan te vallen. Dan loop je als kabinet niet over van zelfvertrouwen.
quote:
De PvdA-fractie heeft haar tegenbegroting ingeleverd bij het Centraal Planbureau. Het CPB heeft laten weten dat wegens tijdgebrek deze doorrekening niet eerder dan vlak voor de algemene financiële beschouwingen (week van 29 september) beschikbaar zal zijn (zie bijgaande brief van minister Brinkhorst). Op dat moment kan de PvdA met de effecten van de voorstellen in de hand laten zien dat het echt anders kan dan dit kabinet doet.
pi_13244771
Van Aartsen is wel een aanwinst zeg. En wat kan die Marijnissen speechen, volgens mij heeft hij nog geen 2 x op zijn papier gekeken.

Herben is zo sneu - dat kan echt niet meer.

woensdag 17 september 2003 @ 20:10:37 #154
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13244865
Shit, de journaals gemist.

En ik wil zo graag Herben in actie zien.

quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:01 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Ten eerste: je snapt zo te lezen niet veel van belastingheffingen en ten tweede is een topheffing van 72% op inkomens boven een bepaalde hoogte geen Groenlinks idee.

Dit had ik al gemeld.

lange tijd niet gezien, welcome back

A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_13245808
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:10 schreef Sidekick het volgende:
Shit, de journaals gemist.

En ik wil zo graag Herben in actie zien.

Geen Herben gezien eigenlijk...
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 17 september 2003 @ 20:58:50 #156
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13246326
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:40 schreef sizzler het volgende:

[..]

Geen Herben gezien eigenlijk...

Oke, dat linkse media complot is dus ook alweer afgeschoten.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 21:19:38 #157
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13247047
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:01 schreef Nyrem het volgende:

[..]

Zal misschien geen GL idee zijn (dat verbaast mij eigenlijk ook niet), maar Femke kwam er wel mee. Ik snap wel degelijk iets over heffingen, wordt er nl. mee geconfronteerd dankzij Kok en zijn andere rovers...
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 17 september 2003 @ 21:25:19 #158
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13247261
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:19 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Zal misschien geen GL idee zijn (dat verbaast mij eigenlijk ook niet), maar Femke kwam er wel mee. Ik snap wel degelijk iets over heffingen, wordt er nl. mee geconfronteerd dankzij Kok en zijn andere rovers...

Kok en de andere rovers hebben wel de belastingen verlaagd. De hoogste schijf ging naar 52%.

Volgens mij zijn de andere schijven ook verlaagd, dus waarom die beschuldiging?

† In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 21:29:49 #159
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13247421
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:25 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Kok en de andere rovers hebben wel de belastingen verlaagd. De hoogste schijf ging naar 52%.

Volgens mij zijn de andere schijven ook verlaagd, dus waarom die beschuldiging?

Ja, maar dat was onder druk van de VVD. Bovendien is mijn kwartje inmiddels ook weggemoffeld en zit meneer zelf zich lekker te verrijken als commissaris. En oh ja, dankzij die meneer zitten we nu in de situatie die er nu is. Fijn als mensen dat deze dagen nog eens even beseffen.
  woensdag 17 september 2003 @ 21:32:27 #160
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13247521
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ja, maar dat was onder druk van de VVD.

En?
quote:
Bovendien is mijn kwartje inmiddels ook weggemoffeld en zit meneer zelf zich lekker te verrijken als commissaris.
Geld verdienen is opeens verkeerd?
quote:
En oh ja, dankzij die meneer zitten we nu in de situatie die er nu is. Fijn als mensen dat deze dagen nog eens even beseffen.
Nee, dankzij een wereldwijde recessie zitten we in deze situatie. Wel ff de feiten op een rijtje houden.

Het valt me tegendat jij altijd weer komt met die beschuldigingen die nergens op slaan.

† In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 21:37:40 #161
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13247698
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:32 schreef Sidekick het volgende:

[..]

En? => dus.
[..]

Geld verdienen is opeens verkeerd?
[..] => nee hoor, heel goed zelfs, maar iritant als iemand die zich heilig voordeed opeens ook gaat graaien. Ik hoor hem nog zijn ongenoegen uiten over de zelfverrijking. Nu stemt die in bij ING over idioot hoge salarisverhogingen bij de top.

Nee, dankzij een wereldwijde recessie zitten we in deze situatie. Wel ff de feiten op een rijtje houden. => Dat geldt niet voor ieder land. Idd de feiten op een rijtje houden.

Het valt me tegendat jij altijd weer komt met die beschuldigingen die nergens op slaan.
[..] => het valt mij tegen van jou dat je altijd een waardeoordeel geeft over mij zonder een argument. Mijn opmerkingen slaan wel degelijk ergens op, jouw mentaliteit duldt echter geen kritiek op de pvda. Dat is je goed recht, maar laat mij dan ook gewoon mijn gang gaan.

Sorry hoor, verder mag ik je wel.
  woensdag 17 september 2003 @ 21:41:10 #162
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13247859
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:37 schreef Aaahikwordgek het volgende:

Dat geldt niet voor ieder land. Idd de feiten op een rijtje houden.

Welke landen hebben niet last van de wereldwijde teruggang?
quote:
het valt mij tegen van jou dat je altijd een waardeoordeel geeft over mij zonder een argument.
Ik stel tegenvragen voor het vergroten van het bewustzijn.
quote:
Mijn opmerkingen slaan wel degelijk ergens op, jouw mentaliteit duldt echter geen kritiek op de pvda.
Ik kan heel goed tegen kritiek op de PvdA; ik heb zelf ook vaak genoeg kritiek geuit op de PvdA.
quote:
Dat is je goed recht, maar laat mij dan ook gewoon mijn gang gaan.
Ik laat je niet je gang gaan om ongefundeerde beschuldigingen te doen.
  † In Memoriam † woensdag 17 september 2003 @ 21:43:33 #163
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_13247947
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:41 schreef Sidekick het volgende:

[..]

[..] China meen ik o.a. en Finland en Zweden doen het relatief ook niet slecht.

Ik stel tegenvragen voor het vergroten van het bewustzijn.
[..] => waardeer ik.

Ik kan heel goed tegen kritiek op de PvdA; ik heb zelf ook vaak genoeg kritiek geuit op de PvdA.
[..] => Mooi zo, zet dat door.

Ik laat je niet je gang gaan om ongefundeerde beschuldigingen te doen.
[..] => wederzijds!

pi_13249178
quote:
Op woensdag 17 september 2003 20:06 schreef Nyrem het volgende:
Tja en waarom nou precies? Het kabinet moet wel erg wanhopig zijn om de PvdA op zoiets (proberen) aan te vallen. Dan loop je als kabinet niet over van zelfvertrouwen.
Haha, Bos komt effe les geven in begroten door te zeggen wat ie allemaal gaat bereiken, maar op de vraag hoe moest ie het antwoord schuldig blijven.

Dat het CPB geen tijd heeft is op zich een matig excuss, ze hadden ze ook zelf kunnen laten doorrekenen. Ik snap wel dat ie het nog niet wil laten zien want tijdens de coalitiebesprekingen had Bos het niet helemaal bij het rechte eind.

Maar PvdA maakt zich imo niet zo belachelijk als GL die een begroting voorleggen die mikt op een begrotingstekort van 2.9% oftewel een marge van 0.1% aanhoudt

pi_13249220
quote:
Op woensdag 17 september 2003 21:41 schreef Sidekick het volgende:
De VS heeft nog steeds economische groei, maar links wil geen "Amerikaanse toestanden"
  woensdag 17 september 2003 @ 22:24:36 #166
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13249268
quote:
Op woensdag 17 september 2003 22:22 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

De VS heeft nog steeds economische groei, maar links wil geen "Amerikaanse toestanden"

Rechts wil niet een begrotingsoverschot.
pi_13255770
quote:
Polarisatie terug met tromgeroffel en hoongelach

Sfeer algemene beschouwingen ongemeen fel; dualisme ver te zoeken

DEN HAAG - Venijnig was de toon. 'Bos heeft een geweldige visie, maar waar is het plan. Geef uw plan!' De geest van de jaren zeventig zweefde even in de lucht.

'Als de blikken van de CDA'ers hadden kunnen doden, waren er bij ons in de bankjes vandaag slachtoffers gevallen,' zegt PvdA-Kamerlid Jet Bussemaker na afloop van de algemene politieke beschouwingen. Woensdagochtend, bij de behandeling van de Miljoenennota met het grootste bezuinigingspakket sinds de Tweede Wereldoorlog, lijkt het het er zowaar even op dat de polarisatie van de jaren zeventig terug is in de Nederlandse politiek. Links en rechts hebben hun stellingen betrokken.

De toon van PvdA-leider Wouter Bos is ronduit venijnig in de richting van het tweede kabinet-Balkenende, waar de sociaal-democraten na de mislukte onderhandelingen afgelopen zomer geen deel van uitmaken. Maar ook SP'er Marijnissen en GroenLinkser Halsema beschimpen het gehavende sociale gezicht van het CDA en het 'gebrekkige' rentmeesterschap.

Bos zet in zijn bijdrage het kabinet neer als een verzameling technocratische boekhouders, die in een Haagse werkelijkheid leven, die volstrekt losstaat van wat de mensen in het land ervaren. 'Zalm en Balkenende betalen niet de prijs, dat zijn de WAO'ers, WW'ers en mensen die in de bijstand zitten.' Tromgeroffel op de bankjes in het linker deel van de Kamer.

De PvdA-leider komt vervolgens zelf in de problemen als de coalitiepartijen willen weten hoe hij zijn mitrailleurvuur aan alternatieven voor het kabinetsbeleid denkt te gaan betalen. Lang houdt hij de boot af, totdat zijn spreektijd erop zit en hij moet toegeven dat zijn beloofde 'tegenbegroting' op zijn vroegst volgende week klaar zal zijn. 'Het Centraal Planbureau heeft geen tijd gehad om 'm eerder door te rekenen.'

VVD-leider Jozias van Aartsen slaat toe per interruptie: 'Kennelijk heeft de heer Bos een plan. Hij heeft ook een geweldige visie neergezet. Maar geef ons dan uw ideeën. Gééf uw plan!' Met hoongelach valt de coalitie hem bij.

Behalve voor Van Aartsen zijn het ook voor Mat Herben (LPF), Boris Dittrich (D66) en Femke Halsema (GroenLinks) de eerste politieke beschouwingen. Net als in het debat over de regeringsverklaring voor de zomer toont Van Aartsen zich ontspannen en zelfverzekerd, maar hij legt evenals zijn coalitiecollega's Verhagen (CDA) en Dittrich het kabinet vooralsnog geen strobreed in de weg.

Met de afgang vorig jaar van zijn voorganger Wijnschenk nog in de herinnering blijft Mat Herben dit keer overeind. Het afgelopen voorjaar was hij liever met zijn LPF ín het kabinet beland, maar inmiddels heeft hij daar zijn bekomst van, maakt ook Herben nu duidelijk. Hij schaart zich nadrukkelijk in het kamp van de oppositie.

Van het elan van vorig jaar vindt hij namelijk weinig meer terug in Balkenende II, zegt Herben. 'Sterker: de regentenstijl is erger dan voor 2002.'

De opmerkingen van Herben zijn een laatste opflakkering van de dynamiek die voor de lunchpauze nog wel te vinden was. D66-minister Laurens Jan Brinkhorst was staatssecretaris van Europese Zaken in het kabinet-Den Uyl. Hij vergelijkt het debat van woensdag met de jaren van grote politieke tegenstellingen en laat en passent weten dat er nog veel te verbeteren valt. Ook voor Wouter Bos.

Brinkhorst: 'Het was een mislukte poging van Bos om de polarisatie uit die jaren te evenaren. Het leek heel erg op de PvdA die achter het net viste tijdens de formatie van het tweede kabinet-Den Uyl. De druiven waren zuur-zuur-zuur. Bovendien was Den Uyl kwalitatief beter. Maar Wouter is nog jong.'

http://www.volkskrant.nl/denhaag/1063775691930.html

donderdag 18 september 2003 @ 09:41:47 #168
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13255921
Ik kan me ff niet Wijnschenk voor de geest halen vorig jaar. Wat was er toen erger?

En erg jammer voor de PvdA dat de tegenbegroting niet doorberekend was, maar Bos had idd wel wat meer plannen mogen prijsgeven.

Ook dacht ik meer dualisme te zien dan dat in het stukje van de volkskrant staat: iedere partij had wel zijn eigen plannen die erbij moesten.

pi_13256002
quote:
Bos vindt hoon 'erg Haags'

DEN HAAG - Ze doen maar, was het tamelijk laconieke commentaar van PvdA-leider Bos op de hoon die tijdens de algemene beschouwingen op hem neerdaalde. Hij vond de ophef over de afwezigheid van een PvdA-tegenbegroting "erg Haags".

Bos liet dat donderdag weten in de Bosbode, een periodiek dat de lezer op de hoogte houdt van nieuws over de PvdA-leider. "We hadden dat doorgerekende alternatief graag erbij gehad, maar konden er ook niets aan doen dat het Centraal Planbureau geen tijd had om het op tijd klaar te hebben."

Bos trekt zich het incident niet al te zeer aan. Hij wijst er op dat de grootste kritiek van het CDA kwam, dat in acht jaar oppositie nooit een tegenbegroting heeft gepresenteerd.

http://nu.nl/news.jsp?n=206127&c=60

pi_13256098
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:41 schreef Sidekick het volgende:
Ik kan me ff niet Wijnschenk voor de geest halen vorig jaar. Wat was er toen erger?
Wijnschenk laat steekje vallen...
LPF leert het al, doen wat je zegt mits en maar..

Volgens mij was dat de inleiding tot zijn uiteindelijke val...

donderdag 18 september 2003 @ 09:50:47 #171
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_13256132
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:45 schreef Kozzmic het volgende:

Hij wijst er op dat de grootste kritiek van het CDA kwam, dat in acht jaar oppositie nooit een tegenbegroting heeft gepresenteerd.

*touche*

Maar dat is wel wat anders dan verklaren dat je wel een tegenbegroting hebt, maar alleen weinig prijsgeeft doordat de doorrekening ontbreekt.

pi_13256256
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:50 schreef Sidekick het volgende:

[..]

*touche*

Maar dat is wel wat anders dan verklaren dat je wel een tegenbegroting hebt, maar alleen weinig prijsgeeft doordat de doorrekening ontbreekt.

Hij had gewoon die tegenbegroting moeten presenteren. Of in ieder geval niet zo geheimzinnig doen en pas op het laatst laten weten dat hij nog niets bij zich had.

Maar ja, wat het Centraal Planbureau zegt is zaligmakend tegenwoordig, en Bos is natuurlijk als de dood dat hetgeen hij nu als alternatief presenteert over anderhalve week lekgeschoten wordt omdat het Planbureau zegt dat de financiële onderbouwing niet klopt.

pi_13256830
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Hij had gewoon die tegenbegroting moeten presenteren. Of in ieder geval niet zo geheimzinnig doen en pas op het laatst laten weten dat hij nog niets bij zich had.

Maar ja, wat het Centraal Planbureau zegt is zaligmakend tegenwoordig, en Bos is natuurlijk als de dood dat hetgeen hij nu als alternatief presenteert over anderhalve week lekgeschoten wordt omdat het Planbureau zegt dat de financiële onderbouwing niet klopt.

Met andere woorden, Bos is een bangebroek. Een man met visie zou zijn kont afvegen met het oordeel van de rekenmeesters. Dat moet je GL dan wel weer nageven, die gaan er als echte linkse lieden gewoon vanuit dat ze het gelijk aan hun kant hebben.
Wie ben jij om ons cultuurgoed te verdedigen tegen vreemde smetten als je niet eens weet hoe je een werkwoord vervoegd?
  donderdag 18 september 2003 @ 10:27:16 #174
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_13256888
quote:
Op donderdag 18 september 2003 09:56 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Eens... Hij had het gewoon moeten presenteren op dezelfde wijze als GL dat heeft gedaan gisteren. Dit was ronduit een afgang voor Bos en de PvdA en hij heeft hiermee de regeringspartijen aardig wat munitie gegeven om de PvdA belachelijk te maken (en terecht trouwens, want dit was natuurlijk niet echt slim).
pi_13267069
Tjonge jonge wat is Bos enorm irritant. Hij blijft maar zeuren, en steeds aan het eind een conclusie geven, die altijd net iets anders is dan ze echt vinden, echt in termen van
Bos: "vindt u dit?"
Balkenende: "Nee, ik vind dit.."
Bos: "u vindt dus dit..."...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')