Herben krijgt jeuk
![]()
Hij heeft wel punten die kloppen, maar ik vraag me wel af of ie nou serieus wordt genomen...
quote:Nee, omdat hij een helder beleid heeft. Niet dat ik er volledig achter sta, maar hij is erg duidelijk.
Op woensdag 17 september 2003 16:03 schreef Aaahikwordgek het volgende:Oh? Omdat die met de fiets komt en praat als de overbetvader van van Agt?
Herben probeert op een simpele manier te scoren, maar gaat opizchtig de fout in. Hij staat nu al te zweten als Femke Halsema hem een paar vragen stelt
quote:Wat voor aktie??
Op woensdag 17 september 2003 15:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Goedkope aktie net van Boris Dittrich, Herben pareerde redelijk, maar was zichtbaar geiriteerd.
![]()
quote:Ongehoorzaamheid met betrekking tot wat??
Op woensdag 17 september 2003 15:58 schreef Koos Voos het volgende:
Herben pakt Cohen even aan .. ' burgemeesterlijke ongehoorzaamheid'
Sorry hoor, maar ik heb geen beeldbuis voor mijn neus. Als er in een paar woorden wordt uitgelegd wat er precies aan de hand is zou ik al erg tevreden zijn!
quote:Halsema is dan ook een enge vrouw.
Op woensdag 17 september 2003 16:07 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
Nee, omdat hij een helder beleid heeft. Niet dat ik er volledig achter sta, maar hij is erg duidelijk.
Herben probeert op een simpele manier te scoren, maar gaat opizchtig de fout in. Hij staat nu al te zweten als Femke Halsema hem een paar vragen stelt
quote:Dittrich kwam met een flauw grapje over Jan Des Bouvrie na aanleiding van die dokwerk serie over de 2e kamer, een beetje goedkoop scoren
Op woensdag 17 september 2003 16:10 schreef Kozzmic het volgende:Wat voor aktie??
quote:Hele goede vraag, dat werd niet echt duidelijk...
Ongehoorzaamheid met betrekking tot wat??
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat voor aktie??
[..] => Boris zei dat herben niet bereikbaar was geweest, omdat die te druk zou zijn geweest met meubilair/designgesprekken met Jan het Boefje. => Herben pissed en hij zei dat uit de docu wel bleek dat hij niets met Jantje te doen had gehad. Was slap van Boris.
Ik vraag me af of hij de begroting wel gelezen heeft
quote:Ongehoorzaamheid mbt de wens van de overheid illegalen op te sporen en uitgeprocedeerde asielzoekers niet langer onderdak te bieden.
Op woensdag 17 september 2003 16:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Wat voor aktie??
[..]Ongehoorzaamheid met betrekking tot wat??
quote:Een algemene allochtonenstop... lijkt mij geen bijzaak.
Op woensdag 17 september 2003 16:16 schreef Tony_Montana67 het volgende:
Herben lult alleen maar over bijzaken. Kwartje van Kok, Te veel boetes, hypotheekrente aftrekIk vraag me af of hij de begroting wel gelezen heeft
quote:*naar tv rent
Op woensdag 17 september 2003 16:22 schreef wackojacco het volgende:
Holy... voorzitter vs. Herben... echt niet te geloven, dit is wel slecht van Herben. Je kunt zo toch niet omgaan met de voorzitter, een beetje kinderachtige actie...
KUT! Net gemist! Wat zei hei, wat zei hij????
quote:dat niet, maar dat was het zijn zwakste stuk, want hij kon geen fatsoenlijk antwoord geven op een aantal eenvoudige vragen
Op woensdag 17 september 2003 16:19 schreef Koos Voos het volgende:Een algemene allochtonenstop... lijkt mij geen bijzaak.
Weisglas was weer lekker scherp. "De klok is objectief"
quote:bron
Grimmige sfeer tijdens Algemene Beschouwingen
DEN HAAG - PvdA-leider Bos is woensdag door de coalitiefracties in de Tweede Kamer gehoond omdat hij met nog niet uitgewerkte alternatieve plannen kwam voor het door hem zwaar bekritiseerde kabinetsbeleid. Het Centraal Planbureau (CPB) had volgens Bos geen tijd om de PvdA-voorstellen door te rekenen.Bos gehoond om ontbreken alternatieven Daarom presenteert de PvdA haar tegenbegroting volgende week. "Een zwaktebod", vond D66-fractievoorzitter Dittrich tijdens de algemene beschouwingen. Zijn coalitiegenoten Verhagen (CDA) en Van Aartsen (VVD) vielen hem bij. Vergeefs daagden ze Bos uit zijn plannen toch op tafel te leggen.
Bos
De PvdA-leider maakte wel de grote lijnen van zijn alternatieven bekend. Door milieuvervuiling extra te belasten, de onroerend-zaakbelasting voor huurders niet af te schaffen en het financieringstekort te laten oplopen willen de sociaal-democraten miljarden euro's vrijmaken om de economie te stimuleren.
Bos wil ook de Europese begrotingsregels veranderen, waarbij het bestaande boetesysteem zou moeten verdwijnen. Niet alleen het financieringstekort van de lidstaten moet als richtsnoer worden genomen, maar ook de staatsschuld. Nederland zou dan minder hoeven te bezuinigen. Lidstaten die zich niet aan de afspraken houden zouden volgens Bos uitgesloten moeten worden van besluitvorming in de EU over financieel-economische kwesties. De Europese Commissie en niet de ministers van Financiën zou moeten toezien op het handhaven van de regels.
Verhagen
CDA-fractieleider Verhagen liet woensdag weten dat het kabinetsplan om werknemers die met VUT gaan een belastingaanslag voor vijf jaar op te leggen van tafel moet. Verhagen wil een overgangstermijn tot 2010.
Verder vindt het CDA dat de omstreden eigen bijdrage voor medicijnen van 1,50 euro per recept geschrapt moet worden. Als alternatief wil het CDA de ziekenfondspremie volgend jaar minder laten dalen. Ook de geplande bezuiniging op het ziekenvervoer per taxi moet van het CDA omlaag: van 135 naar 65 miljoen.
Van Aartsen
VVD-fractieleider Van Aartsen komt woensdag met een voorstel voor extra agenten in 2004. Minister Remkes van Binnenlandse Zaken moet daar op zijn eigen begroting geld voor vrijmaken. Eventueel zou overbodig defensiepersoneel na een stoomcursus bij de politie aan de slag kunnen.
Van Aartsen wil ook de bezuinigingen bij Defensie anders invullen. Daardoor zou het schrappen van de Orion patrouillevliegtuigen ongedaan gemaakt kunnen worden. Verhagen en Van Aartsen steunen op hoofdlijnen het harde bezuinigingsbeleid van het kabinet, evenals D66-leider Dittrich. "Pappen en nathouden werkt niet meer", aldus Verhagen.
GroenLinks diende woensdag in tegenstelling tot de PvdA wel een tegenbegroting in, hoewel die nog niet door het CPB is doorgerekend. Door een hoger overheidstekort te accepteren wil GroenLinks volgend jaar 40.000 extra banen scheppen. In de hele kabinetsperiode zou het gaan om 100.000 extra banen. De algmene beschouwingen duren tot donderdagavond.
quote:Inderdaad. Halverwege zijn betoog dacht ik nog dat ik wat vooroordelen jegens de persoon Mat Herben kon gaan bijstellen. Helaas liet Herben zich verleiden om weer in de slachtofferrol te kruipen en als een mokkend kind moest hij worden terechtgewezen. Jammer voor de LPF, dit verhaal blijft weer op het netvlies gegrift staan.
Op woensdag 17 september 2003 16:22 schreef wackojacco het volgende:
Holy... voorzitter vs. Herben... echt niet te geloven, dit is wel slecht van Herben. Je kunt zo toch niet omgaan met de voorzitter, een beetje kinderachtige actie...
quote:De NOS zal wel juist dat ene stukje laten zien zometeen om 18:00 en om 20:00.
Op woensdag 17 september 2003 16:28 schreef sjun het volgende:[..]
Inderdaad. Halverwege zijn betoog dacht ik nog dat ik wat vooroordelen jegens de persoon Mat Herben kon gaan bijstellen. Helaas liet Herben zich verleiden om weer in de slachtofferrol te kruipen en als een mokkend kind moest hij worden terechtgewezen. Jammer voor de LPF, dit verhaal blijft weer op het netvlies gegrift staan.
is mijn vooroordeel van de NOS
Afmaken die Halsema!
Edit: puntje erbij voor Dittrich, minnetje voor Halsema.
Halsema beticht Dittrich van op de persoon spelen en blijft het vervolgens zelf achtereenvolgens doen. ("U zakt steeds verde in het moeras etc")
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 17-09-2003 16:40]
quote:In dat geval is het wel hilarisch!
Op woensdag 17 september 2003 16:36 schreef sizzler het volgende:[..]
De NOS zal wel juist dat ene stukje laten zien zometeen om 18:00 en om 20:00.
is mijn vooroordeel van de NOS
Hopelijk komt er vanavond een goede samenvatting.
quote:Ik heb altijd wat moeite met de positie bepaling van D66: willen ze een minimum of een maximum stellen aan het percentage kansarmen?
Op woensdag 17 september 2003 17:13 schreef Koos Voos het volgende:
Dittrich heeft geen probleem met een ' kansarmen' quotum in bepaalde wijken.. mooi.
Minder mooi is dat hij de orions.. die aftandse vliegtuigen.. wil inzetten in Colombia en de Antillen.
quote:DIe kansarmen moeten dan we de mogelijkheden hebben om ergens anders te wonen, dit zal inhouden dat er ook een 'kansrijke-quotum' moet komen.
Dittrich heeft geen probleem met een ' kansarmen' quotum in bepaalde wijken.. mooi.
quote:Pff dan zijn ze gewoon kansarm in een andere wijk ... I'm impressed
Wel genoten toen Bos werd weggelachen door de kamer deze morgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |