Sorry jongens, ik ben een beetje laat en heb nog geen koffie gehad. Ook een goede dag gewenst allemaal.
Pfff wat een dag
* Amethist gaat hijgend met een kopje koffie aan een tafeltje zitten
Hij pakt de snitsels en haalts ze door een papje van ei paneer meel snuifje bloem wat kruiden. en gooit hem dan in een pan waar een scheutje olie al gloeiend heet is ..
* Even later is de snitsel klaar en Simon servert hem aan Hakkert met een stukje citroen en wat rauwkost
Alsjeblieft Hakkert.
*smult*
code:* Dan gaat verder met opruimen en tapt voor zich zelf een biertje, dat mag want het is 3 uur geweest.Fok! Dinsdag
Radio avondpowered by
Protune Radio
Alsjeblieft thee en een breezer.
Kreeften!!
Meteen ging ze het proberen, en jawel - het water was ondiep genoeg en met een korf had ze een kreeft weten te vangen. Héérlijk was die! En toen kreeg ze een idee...
"Simon, heb jij in de oude receptenboeken van Chefkok Faat misschien nog een lekker recept voor kreeft gevonden?
* Simons ogen beginnen te glimmen en al snel hebben ze mooie plannen gemaakt. Phoentje pakt krijt en een ouderwets schoolbord en begint te tekenen:

* Hoeveel mensen zouden er naar deze "cursus" komen?
code:1 middelgroote zee/rivier kreeft gehalveerd
3 dl melk, 4 el room
1 laurlierblad, 15 g gesmolten boter
1 gehakt ui / 6 peperkorrels
30 g boter, 2 el bloem
zout en vers gemalen peper
20 g vers witbroodkruim
50 g gemalen kaas
* Dat is best wel een lekker recept denkt Simon bij zichzelf
Phoentje dat zou best te maken moeten zijn denk ik zo.
"Dat ziet er geweldig uit, Simon! Het water loopt me in mijn mond. Máár.... met dit recept kan je mensen niet leren hoe ze een kreeft moeten eten!!"
* Simon kijkt haar een beetje teleurgesteld aan. Een recept van mevrouw Faat is toch altijd goed?
"Nee joh, gekkie... Natuurlijk gaan we dit maken!! Wil jij me morgen helpen met de kreeften-korven opvissen? Dan ga ik nu snel het Eiland rond om de andere ingrediënten in te kopen!"
* Phoentje geeft Simon een snelle kus op zijn wang en rent weer weg.
"Hmmmmmmmmmmmm.... ruikt heerlijk Simon! Wil je voor mij ook een lekker kopje espresso maken? Dan ga ik even de boodschappen in de koelkast leggen."
* Phoentje zet de kannen melk en room in de koeling en legt de boter en de kaas ernaast. Snel breekt ze een stukje van de kaas af en begint eraan te knabbelen. Haar lippen aflikkend komt ze weer bij de bar waar Simon de koffie al heeft klaar staan.
"Joh... die kaas is lekker!! Bij Choppa's gehaald. Best grappig... Ik dacht dat je bij een melkboerderij ook wel boter, room en kaas zou kunnen halen, maar dat kon hij nog niet maken. Toen heeft hij het gewoon voor me getoverd!! Eigenlijk vond ik dat toch wel een beetje eng, maar het smaakt me toch lekker!"
Alle ingrediënten zijn er dus ? Ik heb wat kreeften laten halen dus die zijn er ook. ze liggen in de keuken en moeten nog gekookt worden. Maar daar zorgt de kok voor.
Voor de rest is alle klaar denk ik zo voor je cursus.
* Simon neemt zelf ook een kopje thee en kijkt de lijst nog eens door.
"Dat is mooi, Simon. Ik heb net nog even wat kruiden en bloem gehaald bij Chens supermarkt en ik denk dat we alles hebben.
Tenminste... wat broodkruim zal er toch nog wel in de broodtrommel liggen?"
* simon drinkt zijn thee op en legt het lijstje neer
Nou ik denk wel dat we rond 8 uur kunnen beginnen toch ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |