abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 september 2003 @ 12:00:15 #201
51124 Amethist
See shadows gathering around
pi_13380522
* Een wervelwind komt binnen stormen en rent op het koffiezetapparaat af

Sorry jongens, ik ben een beetje laat en heb nog geen koffie gehad. Ook een goede dag gewenst allemaal.
Pfff wat een dag

* Amethist gaat hijgend met een kopje koffie aan een tafeltje zitten

Why was I one of the chosen ones? Until the fight I could not see,[br]The magic and the strength of my power, It was beyond my wildest dreams,[br] One by one they are falling, Every time they try to strike us down.
pi_13380571
appelgebak is ook goed.. als er maar niet teveel krenten of rozijnen(geen id wat er altijd in zit ) in zitten
Mijn games
He jij daar! ja jij! Doorlopen nu!
  dinsdag 23 september 2003 @ 12:05:53 #203
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13380640
helaas zitten die er wel een aantal in, je kan natuurlijk ook zelf even de keuken induiken en iets maken!
pi_13380816
snel zelf even de keuken in duikt.. Hmm een schnitzel gaat er wel in ... Iemand die me ff een handje kan helpen.. ik kan niet koken
Mijn games
pi_13380903
* Simon loopt naar de keuken en laat Hakkert zien hoe je het doet.

Hij pakt de snitsels en haalts ze door een papje van ei paneer meel snuifje bloem wat kruiden. en gooit hem dan in een pan waar een scheutje olie al gloeiend heet is ..

* Even later is de snitsel klaar en Simon servert hem aan Hakkert met een stukje citroen en wat rauwkost

Alsjeblieft Hakkert.

Luitenant S. Carnagy
pi_13380929
Dank je.. volgende keer ga ik het zelf proberen..

*smult*

Mijn games
  dinsdag 23 september 2003 @ 13:52:41 #207
62329 annekina
Tell me your story
pi_13383167
* Annekina is helemaal bijgekomen en valt bijna in slaap. Ze vraagt zich af wat voor kruiden er in haar thee hebben gezeten, aangezien ze zich heerlijk ontspannen voelt
Writing is my destiny
pi_13385330
* Simon is bezig het VTC een beetje op te ruimen, stoelen netjes zetten. En hij hangt een briefje op.
code:
Fok! Dinsdag
Radio avond

powered by
Protune Radio

* Dan gaat verder met opruimen en tapt voor zich zelf een biertje, dat mag want het is 3 uur geweest.
Luitenant S. Carnagy
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:14:59 #209
62329 annekina
Tell me your story
pi_13385370
* Annekina bekijkt het briefje wat opgehangen wordt. radio? het zal wel
Writing is my destiny
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:30:19 #210
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13385788
Simon mag ik een breezertje van je?
pi_13385890
* Simon pakt uit de koelling een breezer voor Magneet en maakt voor Anakina een kopje kruidenthee

Alsjeblieft thee en een breezer.

Luitenant S. Carnagy
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:41:11 #212
62329 annekina
Tell me your story
pi_13386098
"Hmmm, lekker nog wat thee"
Writing is my destiny
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:55:03 #213
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_13386545
thanx Simon
pi_13390194
* Hakkert loopt ff naar de koelkast en haalt er een sportdrankje uit... pfff moet zo fitnessen.. ff wat energie binnenkrijgen.. *slurp*
Mijn games
pi_13390961
* Phoentje is - zoals de meesten wel zullen weten - een lekkerbek. Behalve lekker eten, is ze ook een sportief mens dat veel tijd buiten door brengt. Vorige week, toen ze langs de kust van Fok!Eiland wandelde, viel haar iets op. Beestjes in het heldere water vlak voor de kust. En niet zomaar beestjes, maar hele lekkere beestjes!

Kreeften!!

Meteen ging ze het proberen, en jawel - het water was ondiep genoeg en met een korf had ze een kreeft weten te vangen. Héérlijk was die! En toen kreeg ze een idee...

"Simon, heb jij in de oude receptenboeken van Chefkok Faat misschien nog een lekker recept voor kreeft gevonden?

* Simons ogen beginnen te glimmen en al snel hebben ze mooie plannen gemaakt. Phoentje pakt krijt en een ouderwets schoolbord en begint te tekenen:

* Hoeveel mensen zouden er naar deze "cursus" komen?

I't's me ... Phoentje [br]"Never argue with a fool - people might not know the difference."
pi_13392138
* Simon bladert in het boek van Mevrouw Faat en vindt het recept voor Kreeft Mornay. Snel maakt hij een lijst met ingrediënten en zoekt ze bijelkaar.
code:
1 middelgroote zee/rivier kreeft gehalveerd
3 dl melk, 4 el room
1 laurlierblad, 15 g gesmolten boter
1 gehakt ui / 6 peperkorrels
30 g boter, 2 el bloem
zout en vers gemalen peper
20 g vers witbroodkruim
50 g gemalen kaas

• 1) Het staartvlees van de kreeft halen en de schalen bewaren. Het vlees in blokjes snijden en appart zetten.

• 2) De melk in een pan gieten, laurierblaadje, ui en peperkorels toevoegen en langzaam aan de kook brengen. Van het vuur halen en afgedenkt 10 minuten laten staan.

• 3) In een aparte pan de boter smelten, van het vuur halen, de bleom erdoor roeren en de hete melk erdoor roeren. op het vuur zetten en al roerend laten binden. De saus nog 1 minuut zacht laten koken. Van het vuur halen en room, kaas zout en peper toevoegen. Roeren tot de kaas gesmolten is en het kreeftenvlees aan de saus toevoegen.

• 4) Het kreeften mengsel over de schalen verdelen en deze in een ondiepe ovenschaal zetten. In een kleine pan de extra boter smelten en broodkruim er door roeren. Over de kreeft verdelen en de schaal onder een middelhete grill zetten tot het broodkruim goudbruin en de vulling heet is.
  • * Dat is best wel een lekker recept denkt Simon bij zichzelf

Phoentje dat zou best te maken moeten zijn denk ik zo.

Luitenant S. Carnagy
    pi_13393558
    * Met een diepe denkrimpel in haar voorhoofd staat Phoentje het recept door te lezen.

"Dat ziet er geweldig uit, Simon! Het water loopt me in mijn mond. Máár.... met dit recept kan je mensen niet leren hoe ze een kreeft moeten eten!!"

* Simon kijkt haar een beetje teleurgesteld aan. Een recept van mevrouw Faat is toch altijd goed?

"Nee joh, gekkie... Natuurlijk gaan we dit maken!! Wil jij me morgen helpen met de kreeften-korven opvissen? Dan ga ik nu snel het Eiland rond om de andere ingrediënten in te kopen!"

* Phoentje geeft Simon een snelle kus op zijn wang en rent weer weg.

I't's me ... Phoentje [br]"Never argue with a fool - people might not know the difference."
    pi_13394151
    Phoentje, ik kom wel naar de cursus.. wanneer eigenlijk?
    pi_13394675
    Morgen is de cursus Guusie , en je bent van harte welkom !
    Luitenant S. Carnagy
    pi_13394800
    * Guusie dankje simon.. hoelaat?

Guusie begint te schrijven in zijn agenda

pi_13406569
    * Simon heeft zich op zijn kruk geïnstaleerd en geniet van de expresso. Hij heeft wel zin in de kreeft van vanavond
    Luitenant S. Carnagy
    pi_13407173
    * Phoentje komt het VTC binnen huppelen en ziet daar Simon aan de bar zitten. De geur van vers gezette espresso hangt zwaar in de lucht

"Hmmmmmmmmmmmm.... ruikt heerlijk Simon! Wil je voor mij ook een lekker kopje espresso maken? Dan ga ik even de boodschappen in de koelkast leggen."

* Phoentje zet de kannen melk en room in de koeling en legt de boter en de kaas ernaast. Snel breekt ze een stukje van de kaas af en begint eraan te knabbelen. Haar lippen aflikkend komt ze weer bij de bar waar Simon de koffie al heeft klaar staan.

"Joh... die kaas is lekker!! Bij Choppa's gehaald. Best grappig... Ik dacht dat je bij een melkboerderij ook wel boter, room en kaas zou kunnen halen, maar dat kon hij nog niet maken. Toen heeft hij het gewoon voor me getoverd!! Eigenlijk vond ik dat toch wel een beetje eng, maar het smaakt me toch lekker!"

pi_13416747
    * Simon heeft inmiddels een potje thee gezet en geeft een kopje aan Phoentje.

Alle ingrediënten zijn er dus ? Ik heb wat kreeften laten halen dus die zijn er ook. ze liggen in de keuken en moeten nog gekookt worden. Maar daar zorgt de kok voor.

Voor de rest is alle klaar denk ik zo voor je cursus.

* Simon neemt zelf ook een kopje thee en kijkt de lijst nog eens door.

Luitenant S. Carnagy
    pi_13417176
    * Als Simon de thee voor haar heeft ingeschonken, gaat Phoentje eens rustig zitten.

"Dat is mooi, Simon. Ik heb net nog even wat kruiden en bloem gehaald bij Chens supermarkt en ik denk dat we alles hebben.

Tenminste... wat broodkruim zal er toch nog wel in de broodtrommel liggen?"

pi_13417978
    Tuurlijk ligt er broodkruim, verse broodkruim zelfs.

* simon drinkt zijn thee op en legt het lijstje neer

Nou ik denk wel dat we rond 8 uur kunnen beginnen toch ?

Luitenant S. Carnagy
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')