ontvangenis.......
mooier:
onbevlekte ontvangenis........
mooiste:
imaculate conception......
quote:Italiaans: assunzione immacolata. Ook wauw...
Op 04 april 2001 12:58 schreef Rafterman het volgende:
imaculate conception......
[Dit bericht is gewijzigd door Koekepan op 04-04-2001 13:10]
Ook mooi: uitgekorene.
quote:Heb je ervan genoten? Hoe zit dat dan? (Moest ook meteen weer aan Fight Club denken :-)
Op 04 april 2001 19:16 schreef sataN het volgende:
Ik heb er een tijd last van gehad, en heb daar zowel van genoten als dat het me gesloopt heeft.
quote:Zo heet mijn moeder maar dan op z'n spaans..
Op 04 april 2001 12:58 schreef Rafterman het volgende:imaculate conception......
Inmaculada concepcion
[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 04-04-2001 20:02]
quote:Ik vind Grieks vreselijk om te leren eigenlijk.
Op 03 april 2001 17:39 schreef Koekepan het volgende:
Kyrie eleison: Heer heb genade. Grieks is sowieso een geweldige taal. Zeker Homerisch Grieks, vind ik. En dat van Sappho.
Grappig is dat alle mensen die min of meer Grieks afgerond hebben en docenten Grieks helemaal geweldig vinden, maar dat ik de eerste leerling die het ook leuk vind nog moet tegenkomen.
Mooi klinkt het wel ja... hoimoi talas
Ow ja nog een mooi woord:
purperen en scharlaken
quote:Zo ontzettend mee eens, er was een tijdje geleden op tv (device voor als er geen fok! is) een serie over de divina comedia. Er werd in het Italiaans uit voorgelezen en ondertiteld. Ik heb gewoon mijn ogen dichtgedaan en er naar liggen luisteren, zo mooi als Dante dat allemaal vormt, het lijkt wel muziek, je zou er Italiaans voor willen leren. Ik verstond er geen ruk van maar mooi was't zeker.
Op 04 april 2001 13:09 schreef Koekepan het volgende:
Italiaans: assunzione immacolata. Ook wauw...
Italiaans is sowieso een mooie taal.
nog van die mooie woorden:
Wer nicht von dreitausend Jahren
Sich weiss Rechenschaft zu geben,
Bleib im Dunkeln unerfahren,
Mag von Tag zu Tage leben.
Als ik er nog meer bedenk zal ik ze wel posten
.
quote:Agree, agree! Ik heb zelfs Italiaans geleerd (maar ben niet heel ver gekomen), alleen maar om Dante te lezen of te proeven. Het is inderdaad muziek, maar nog veel fijner dan dat eigenlijk. Echt geweldig is het, ik heb die serie ook gezien, Nachtgedachten, op nederland 1. Heeft nu een ander onderwerp.
Op 04 april 2001 20:16 schreef Dagootje het volgende:
Zo ontzettend mee eens, er was een tijdje geleden op tv (device voor als er geen fok! is) een serie over de divina comedia. Er werd in het Italiaans uit voorgelezen en ondertiteld. Ik heb gewoon mijn ogen dichtgedaan en er naar liggen luisteren, zo mooi als Dante dat allemaal vormt, het lijkt wel muziek, je zou er Italiaans voor willen leren
Ik heb net even moeten spieken voor het woord floccinaucinihilipilification, dat ik nodig had in een ander topic.
Zelf heb ik met mijn werk in de chemie nog wel eens te maken met cyclopentadienyl, een onderdeel van o.a. zirconocenen (nog zo'n mooie) en organolanthaniden (ik houd het niet meer
).
Piemelstijvend zijn ze, wat weer een van mijn mooiere stokwoordjes is.
en verder een heleboel woorden in het engels met een rollende schotse "r" erin. voel ik me weer lekker thuis.
quote:
Op 05 april 2001 14:58 schreef Atrimar het volgende:
abbreviation
mooi omdat het zo'n onmogelijk lang woord is voor afkorting
quote:Ook wel een duister woord vind ik. Wanneer je het uitspreekt voel je al een beetje de huivering.
void
een heel klein simpel woord voor zoiets groots en beangstigend
quote:Spaceeba betekent dankjewel trouwens. Beckon is inderdaad een heel mooi woord.
spaceeba
russisch ... ik spreek het niet, maar het klinkt zo prachtig en pompeus ook al zo'n mooi woord
to beckon
als in "Your voice, like wind through trees, beckons"en verder een heleboel woorden in het engels met een rollende schotse "r" erin. voel ik me weer lekker thuis.
quote:dat wist ik
Op 05 april 2001 15:45 schreef Koekepan het volgende:
Spaceeba betekent dankjewel trouwens. Beckon is inderdaad een heel mooi woord.
dies zin met Beckon, kwam uit een tussenstukje uit een songtekst van Type o Negative, een gedicht over de dood in vrouwelijke vorm ... ~huiverdehuiver~ errug mooi
quote:[offtopic]
Op 03 april 2001 17:53 schreef Rafterman het volgende:
ABSOLUUT!!!!
zijn boek 'the lords and the new creatures' is echt SUPER!
maar je hoort het ook wel op american prayer, die poezie is geniaal!
quote:Kun je die plaatsen? (misschien in het "favo gedicht"-topic
Op 05 april 2001 15:52 schreef Atrimar het volgende:
een gedicht over de dood in vrouwelijke vorm ... ~huiverdehuiver~ errug mooi
Daarnaast vind ik het dialectwoord Böökerd erg mooi en alles omvattend.
quote:Zal ik ASAP doen ... misschien handig om me ff te icq-en als geheugensteuntje
Op 05 april 2001 16:01 schreef Koekepan het volgende:
Kun je die plaatsen? (misschien in het "favo gedicht"-topic)
De resterende 10 minuten van de uitzending heeft Mulder nog geprobeerd zijn verspreking aannemelijk te maken, maar Büch is niet meer opgehouden met lachen.
Ik ook niet
quote:TE GEK!!!!!!!
Op 05 april 2001 15:58 schreef Jarno het volgende:
[offtopic]
Huh? Had iemand het over The Doors??
Gaaaaaf nog meer liefhebbers! Ben zelf al de hele week in de auto aan het luisteren naar de 4CD set van Bright Midnight, No One Here Gets Out Alive. Geweldig spul. Uit die interviews die daar op staan, blijkt ook meerdere malen dat Ray (en de rest ook, zij het in mindere mate) vind dat Jim een vreselijk ondergewaardeerde moderne dichter is.
[/offtopic]
maar jim, pffffff,
die heeft echt dingen geschreven.
(ontopic)
over mooie woorden gesproken, ik ben al tijden enorme fan van the doors, in het begin snapte ik nooit wat jim zie of aan het zingen was, maar vond ik het alleen maar geniaal klinken, mooie woorden!!!!!!
quote:Nog even offtopic dan, voordat Yvonne boos word, anders moeten we maar even een topicje in Muziek eraan wagen
Op 05 april 2001 17:12 schreef Rafterman het volgende:
TE GEK!!!!!!!
is dat een nieuwe cd van bright midnight??? te gek!
De nieuwe Bright Midnight vindt je op deze site. Absoluut een aanrader, zeer mooi vormgegeven ook. Prijzig, maar zijn geld waard!
te gek zeg!!!! ik heb die hiervoor gekocht 'live in detroit' die is echt te gek! gewoon 1 concert!
maar ontopic!
mooi woord:
heerlijk.
waarom een mooi woord:
heerlijk
heelrijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |