abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13411445
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:07 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

dat wij al van het bestaan van DNA weten, geeft al aan dat wij wél een flauw idee hebben hoe zoiets ontstaat, en we zullen er zeker nog wel achterkomen

Ja, we weten dat het DNA essentieel is voor het leven. Maar hoe het precies werkt weten we niet. En zullen we ook nooit te weten komen.
Denk aan de duim :)
  woensdag 24 september 2003 @ 15:17:02 #202
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_13411574
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:52 schreef nEDerland het volgende:
Het is maar wat je 'toeval' noemt.
Ik niet, ik heb het over jouw verwrongen idee van 'toeval', zoals je dat in discussies hier gebruikt.

[/quote]
Dus jij gelooft dat de wiskunde een 'grappig spelletje' is dat geen enkel raakvlak met de werkelijkheid heeft?

quote:
Ik begrijp ook wel dat je met eenvoudige wiskundige formules een hoop mooie structuren kunt creëeren, maar ook niet meer dan dat.
quote:
Hoe kom je hier nou weer bij?
Omdat je je ogen stijf dicht hebt en blindelings achter wat achterhaalde letters aanloopt.
quote:
God heeft de dieren zeker geschapen. De regels zijn echter zeer zeker niet eenvoudig. Ze zijn zo complex dat wij geen flauw idee hebben hoe het allemaal in elkaar zit. Hoe zo iets kleins als DNA kan zorgen voor zo iets groots en moois als de veer van een pauw.
Nou zo complex zijn die dieren niet, als ik die "schitterende patronen" (jouw citaat) in 5 regeltjes wiskunde kan ontwerpen. Lekker almachtig godje is dat dan, zeg. Kon ie niet beter dan dat? Moet het nou echt allemaal zo simplistisch?
'Nuff said
pi_13411706
OMG, dit soort discussies blijft ook maar doorlopen.. *zucht*
Toen god de mens had geschapen had hij beter geen gelovige mensen geschapen,.. doordenkertje
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  woensdag 24 september 2003 @ 15:23:08 #204
27698 Doffy
pi_13411725
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:11 schreef nEDerland het volgende:
Ja, we weten dat het DNA essentieel is voor het leven. Maar hoe het precies werkt weten we niet. En zullen we ook nooit te weten komen.

Ja, net zoals die ggggristenen die eeuwen geleden riepen dat we nooit achter de geheimen van de schepping enzo zouden komen he. Nee hoor. Is het je opgevallen hoe het 'gebied' waarover de kerk nog enige invloed had, over (vooral) de laatste paar eeuwen dramatisch is gekelderd? Of lees je uitsluitend de boekjes die daar niet zo op in gaan?

'Nuff said
pi_13411793
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:17 schreef Doffy het volgende:

Dus jij gelooft dat de wiskunde een 'grappig spelletje' is dat geen enkel raakvlak met de werkelijkheid heeft?

Op bepaalde gebieden heeft het zeker raakvlakken met de werkelijkheid. Maar je kunt niet alles met behulp van wiskundige formules bewijzen/aannemelijk maken.
quote:
Omdat je je ogen stijf dicht hebt en blindelings achter wat achterhaalde letters aanloopt.
Ik heb m'n ogen, naar mijn idee, wijder open dan jij!
quote:
Nou zo complex zijn die dieren niet, als ik die "schitterende patronen" (jouw citaat) in 5 regeltjes wiskunde kan ontwerpen. Lekker almachtig godje is dat dan, zeg. Kon ie niet beter dan dat? Moet het nou echt allemaal zo simplistisch?
...
pi_13411817
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:23 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ja, net zoals die ggggristenen die eeuwen geleden riepen dat we nooit achter de geheimen van de schepping enzo zouden komen he. Nee hoor. Is het je opgevallen hoe het 'gebied' waarover de kerk nog enige invloed had, over (vooral) de laatste paar eeuwen dramatisch is gekelderd? Of lees je uitsluitend de boekjes die daar niet zo op in gaan?

Als jij denkt dat we achter de geheimen van de schepping zijn gekomen dan mag je dat wel eens aan Nature schrijven. Kom je gelijk in aanmerking voor een Nobelprijs!
pi_13411923
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:11 schreef nEDerland het volgende:

[..]

bron? alleen omdat jij niet kan snappen hoe zoiets werkt, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is DNA volledig te snappen en/of toe te passen

zeggen dat iets onmogelijk is, geeft alleen maar aan dat jij het alweer niet kan bevatten

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  woensdag 24 september 2003 @ 15:45:52 #208
27698 Doffy
pi_13412272
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:25 schreef nEDerland het volgende:
Op bepaalde gebieden heeft het zeker raakvlakken met de werkelijkheid. Maar je kunt niet alles met behulp van wiskundige formules bewijzen/aannemelijk maken.
Niks niet, het is van tweeën één: OF de wiskunde heeft een realistische betekenis, of het is spielerei.
quote:
Zoals ik al eerder zei, zalig de eenvoudigen van geest
quote:
...
Ja, leg me dat eens uit. Al die genaamde wonderen der natuur he, waarom kon onze lieve heer dat niet beter? Waarom is alles wat dat figuur geschapen heeft zo imperfect, en vooral: zo simpel verklaarbaar? Waarom kan een mens het universum begrijpen? Waarom kan jouw god blijkbaar helemaal geen wonderen doen?

[Dit bericht is gewijzigd door Doffy op 24-09-2003 15:47]

'Nuff said
pi_13412285
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:32 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

bron? alleen omdat jij niet kan snappen hoe zoiets werkt, wil nog niet zeggen dat het onmogelijk is DNA volledig te snappen en/of toe te passen.
zeggen dat iets onmogelijk is, geeft alleen maar aan dat jij het alweer niet kan bevatten

Het menselijk DNA is ongeveer 3 miljard baseparen lang. Stel op een bladzijde van een boek staan 3000 tekens. Dan beslaat het menselijk DNA dus een boek met 1 miljoen bladzijden. Daarnaast zijn er ook nog ontzettend veel kruisverbanden tussen verschillende delen van het DNA. En als laatste weet men nog steeds niet hoe het complete DNA van de mens eruit ziet, omdat het te moeilijk is om te reconstrueren. Ik denk dat enige bescheidenheid wel gepast is m.b.t. het hoe en wat van het DNA.
pi_13412305
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:45 schreef Doffy het volgende:
Ja, leg me dat eens uit. Al die genaamde wonderen der natuur he, waarom kon onze lieve heer dat niet beter? Waarom is alles wat dat figuur geschapen heeft zo imperfect, en vooral: zo simpel verklaarbaar? Waarom kan een mens het universum begrijpen? Waarom kan jouw god blijkbaar helemaal geen wonderen doen?
Open je ogen, en je zult wonderen zien.
  woensdag 24 september 2003 @ 15:50:40 #211
27698 Doffy
pi_13412395
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:46 schreef nEDerland het volgende:
Het menselijk DNA is ongeveer 3 miljard baseparen lang. Stel op een bladzijde van een boek staan 3000 tekens. Dan beslaat het menselijk DNA dus een boek met 1 miljoen bladzijden. Daarnaast zijn er ook nog ontzettend veel kruisverbanden tussen verschillende delen van het DNA. En als laatste weet men nog steeds niet hoe het complete DNA van de mens eruit ziet, omdat het te moeilijk is om te reconstrueren. Ik denk dat enige bescheidenheid wel gepast is m.b.t. het hoe en wat van het DNA.
Ow krijgen we dat gezeik weer. Dat geeft meteen mooi jouw beperkte blikveld aan: je kan niet verder dan een jaartje of 20 vooruit kijken. Jij moet geen SciFi series gaan schrijven, want dat zou een saaie boel worden. Wedden dat we over 20 jaar vrijwel alles over het DNA weten? We kennen nu al 99.9% van het menselijk genoom (http://www.ornl.gov/TechResources/Human_Genome/). Jaartje of 20 en we zijn er klaar mee.
'Nuff said
  woensdag 24 september 2003 @ 15:53:04 #212
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_13412450
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:17 schreef Doffy het volgende:
Dit zou eerder een argument zijn voor een ontzettend efficiente God.
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 24 september 2003 @ 15:54:37 #213
27698 Doffy
pi_13412492
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Maar niet voor een god die in al zijn wijsheid en blablabla aanbeden wil worden? Als dat alles is, kunnen wij mensen het ook. Dus waarom zou ik een god aanbidden?
'Nuff said
pi_13412502
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:50 schreef Doffy het volgende:

[..]

Ow krijgen we dat gezeik weer. Dat geeft meteen mooi jouw beperkte blikveld aan: je kan niet verder dan een jaartje of 20 vooruit kijken. Jij moet geen SciFi series gaan schrijven, want dat zou een saaie boel worden. Wedden dat we over 20 jaar vrijwel alles over het DNA weten? We kennen nu al 99.9% van het menselijk genoom (http://www.ornl.gov/TechResources/Human_Genome/). Jaartje of 20 en we zijn er klaar mee.

ah bedankt, ik wou hetzelfde (ongeveer ) gaan typen, maar je bespaart me een hoop tijd

dus nED...verdiep je eens in dit soort zaken voordat je zulke stellingen inneemt dank u

pi_13412512
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:53 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

En het feit dat we in wiskundige formules zijn stappen traceren voor het feit dat zijn wegen helemaal niet ondoorgrondelijk zijn

wiskunde=god?

pi_13412569
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

Maar niet voor een god die in al zijn wijsheid en blablabla aanbeden wil worden? Als dat alles is, kunnen wij mensen het ook. Dus waarom zou ik een god aanbidden?

Waarom zou god sowieso aanbeden willen worden?

Als ie almachtig is heeft ie dat toch niet nodig? Bovendien vind ik het op onverdroten ijdeltuiterij wijzen als ie ons alleen maar schaapt hem te moeten aanbidden

pi_13412700
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:46 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Het menselijk DNA is ongeveer 3 miljard baseparen lang.

Past met gemak op een DVD'tje dus
  woensdag 24 september 2003 @ 16:01:30 #218
27698 Doffy
pi_13412711
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:57 schreef kamagurka het volgende:
Waarom zou god sowieso aanbeden willen worden?
Nou die indruk krijg ik vrij sterk uit het OT en NT
quote:
Als ie almachtig is heeft ie dat toch niet nodig? Bovendien vind ik het op onverdroten ijdeltuiterij wijzen als ie ons alleen maar schaapt hem te moeten aanbidden
Nee maar god is wel een ijdeltuitje en een beetje een zeikerd. Lees de bijbel er maar op na.
'Nuff said
pi_13412741
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:54 schreef Doffy het volgende:

[..]

God wil niet aanbeden worden (Zeker een wijze God niet ). Mensen kunnen ook wat God ook kan, zolang ze het maar geloven.
  woensdag 24 september 2003 @ 16:05:38 #220
27698 Doffy
pi_13412812
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:02 schreef Mariel het volgende:
God wil niet aanbeden worden (Zeker een wijze God niet ). Mensen kunnen ook wat God ook kan, zolang ze het maar geloven.
Exodus 20:24
Maakt Mij een altaar van aarde, en offert daarop uw brandofferen, en uw dankofferen, uw schapen, en uw runderen; aan alle plaats, waar Ik Mijns Naams gedachtenis stichten zal, zal Ik tot u komen, en zal u zegenen.

Nee hoor, God wil niet aanbeden worden

'Nuff said
pi_13412838
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:47 schreef nEDerland het volgende:

[..]

Open je ogen, en je zult wonderen zien.

ik zit nu achter m'n computer. Een wonder der techniek !
fokschaap
pi_13412859
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:05 schreef Doffy het volgende:

[..]

Exodus 20:24
Maakt Mij een altaar van aarde, en offert daarop uw brandofferen, en uw dankofferen, uw schapen, en uw runderen; aan alle plaats, waar Ik Mijns Naams gedachtenis stichten zal, zal Ik tot u komen, en zal u zegenen.

Nee hoor, God wil niet aanbeden worden

<flauwe mode> Och, misschien vindt ze het wel leuk, en doet stikum suggesties </flauwe mode>

Ik wil er best wel op ingaan, maar zijn denk ik gepastere topics voor. Gilt daar maar als je wilt dat ik er serieus op inga.

woensdag 24 september 2003 @ 16:10:47 #223
27698 Doffy
pi_13412975
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:07 schreef Mariel het volgende:
Ik wil er best wel op ingaan, maar zijn denk ik gepastere topics voor. Gilt daar maar als je wilt dat ik er serieus op inga.
Hoeft niet hoor, maar ik zou het knap vinden als je dat citaat zo om kon buigen dat je claimt dat God opeens niet meer vereerd wil worden...
'Nuff said
pi_13413191
quote:
Op woensdag 24 september 2003 16:10 schreef Doffy het volgende:

[..]

Hoeft niet hoor, maar ik zou het knap vinden als je dat citaat zo om kon buigen dat je claimt dat God opeens niet meer vereerd wil worden...

vooral het oude testament is daar het enorme voorbeeld van

denk maar eens aan de Ark van Noach hij killed iedereen, alle kinderen etc. omdat ze hem niet vereren, maar andere Goden

pi_13413366
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:25 schreef nEDerland het volgende:
Jammer alleen dat je met een bord voor je kop nog steeds niets kan zien...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')